Už druhý rok řeším problém nabíjení navigace a mobilu během cesty, spíše méně, než více úspěšně. Ukazuje se, že jedinou použitelnou cestou je použití externí baterie – powerpacku.
Výkonné packy jsou k dostání, problém bývá umístění v rámové brašně, umístění napájecích kabílků a vodotěsnost.
Zdá se, že tenhle problém řeší cyklo powerpack Teasi Smart.T. Vodotěsný, dobře a bezpečně uchycen pomocí Herbert Richter 4QF systému, zvládá nabíjet i veležrouty jako je tablet Galaxy Note. Zařízení je navrženo tak, aby na něj šla nacvaknout navigace, popřípadě další držák mobilu se systémem 4QF. Držák na řídítka Teasi Hard není součástí dodávky, samostatně stojí zhruba 400 Kč.
Powerbank Teasi Smart.T (integrovaná 5.400 mAh lithiová baterie, Výstup: 5V / 1 A) pak stojí zhruba 2200 Kč. Nabíjí se pomocí USB kabílku, lze dobíjet i z dynama, nabíjecí kabel k dynamu je přiložen. Má to i světýlko, ale to je spíše pro legraci.
Uvidím na co příjdu až to povozím, ale tohle se mi zatím zdá jako v současnosti nejlepší dostupné řešení.
ještě dvě
Přikládám odkaz na Powerpack s trojnásobnou kapacitou a poloviční cenou. Není sice vodotěsný (řeším "vodovzdorným" obalem),nemá držák (vozím v brašničce pod rámem), ale vydrží dýl a i dýl se nabíjí....
http://baterie-do-mobilnych-telefonov.heureka...
Ale jo, já mám tenhle taky:
http://www.czc.cz/raikko-usb-accupack-7000...
a pak ještě tenhle:
http://dx.com/p/ultra-portable-5200mah-usb...
a tenhle
http://dx.com/p/3300mah-rechargeable-li-ion...
a dva tyhle:
http://dx.com/p/2800mah-rechargeable-external... ale na to není stavěný ten držák na řídítka.
Levnější jsou všechny, a zvládnou i tu xperii z. Vozil jsem to v rámové brašničce, s menšími či většími potížemi, nejčastější problém byl v konektorech, trochu se to zavrdlá, vypadne kontakt a nedobíjí. Jeden powerpack jsem oddělal v lijáku.
Záložních zdrojů je docela dost, tenhle má tu výhodu, že je fakt stavěný na kolo, kontakty se zdají vodotěsné, uchycení na řídítkách fortelné, lze dobíjet z dynama.
Mám i tohle:
http://www.thinkbiologic.com/products/reecharge...
(to je taky udělané specielně na kolo)
ale to s Xperii Z ani nehne, cena je vyšší a kapacita poloviční.
Možností je spousta....
Chápu správně, že ho sám máš? Jak se osvědčil? A jak dlouho "dýl" se nabíjí?
...zatím jsem ho nevybil nikdy do nuly, při běžném používání se stačí dobít za noc (asi 10-12hod skoro vybitý- zhasne poslední kontrolka)
Termín "běžné používání" je nepřesný a nepoužitelný.
Jde o to, co z toho nabíjíš a jistě ta hračka, jako každý akumulátorek bude mít sklon s počtem cyklů snižovat svou kapacitu. Provedl jsem zatím jen malý testík, při zakoupení to bylo nabito podle kontrolky tak na 30 procent, na plno se to dobilo za 2 hodiny.
Pak jsem dobíjel mobil xperia z, měl 25% na 100 mu to trvalo také ty 2 hodiny, za hodinu se potom ta banka dobila na plno.
To Reikko mám třetím rokem, a už mě zvládne nabít mobil jen jednou, i když by teoreticky měl stačit na 2-3x. Tablet na plno už nenabije vůbec. Asi to bude jako s každou baterii, po čase to odejde.
Vyzkouším to nábojové dynamo, jestli je nějaká šance během cesty nabít tu banku a z ní pak mobil, jak jsem psal, přímo to nejde, nábové dynamo na to nemá sílu. Zatím jsem fakt mile překvapen, proti těm čínským šidítkům to je fakt dobře provedené, konektory drží, nevyklepává se to, kdyby to fungovalo přes tu nábu, byla by to cesta k mírné energetické nezávislosti na pár dní. Věřil jsem tomu BioLogic packu, stál víc než tohle ale zklamal.
Tomuhle se v hrách na hrdiny a válečných hrách říká rozpůlit na čtvrtiny, případně overkill.
K čemu vozit velký a těžký batterypack ze kterého je možné telefon dobít třeba 6x?
Aby z něho bylo možné třeba 6x dobít telefon?
Pořádný outdoor znamená večer dobiju telefon v teple penzionu. ;)
Jde dobít i v kempu....
Den dva bez civilizace, a pak ke kabelům.
Když ho budu šetřit, vydrží 3-5dní. Kam bych jel na tak dlouho?
No, já bývám na dovolené většínou okolo deseti dní... a mám ráda GPS záznam z trasy...
https://a-rival.de/de/store/product/77-spoq-gps...
Na GPS záznam trasy mohu opravdu zodpovědně doporučit. Vydrží celý Boží den a dobije se snadno téměř z čehokoliv.
Oproti jiným sport-testerům fakt poloviční cena za stejnou, nebo lepší funkčnost. Vyházel jsem dost peněz za hovadiny a snažím se poctivě varovat, tohle ale byl dobrej kauf.
Na ruce trochu velké, na řídítkách bez problému.
Ale já nesháním nic na záznam trasy, to mám. Jen to potřebuju udržet nabité.
:-)
Tomu rozumím. Na elektrokole jsem k tomu používal tablet. Proudu dost.
Na papouška jsem zkoušel navigační sw v mobilu: dva problémy - voda a dobíjení.
Vodu jsem vyřešil, s dobíjením zápasím.
Navigace Teasi záznam zvládne taky, ale zase, problém s dobíjením, 12 hodin nedá. Obdobně na tom jsou i jiné navigace, googlil jsem, nenašel jsem nic, co by vydrželo 12-14 hodin.
Řešitelné, ale málo elegantně.
Tyhle sportuhry to vyřešené mají, včetně srdeční frekvence, dokonalý gps cyklokomputer. Nepodaří-li se mi dobít navigaci, tak aby udržela celodenní záznam, tohle vydržī a na dobíjení myslet nemusím.
Ráno připnu na ruku a stisknu start, večer vypnu a je to tam. Zaznamenávat to vydrží tak 3000 km, což by mělo stačit.
Tedy, pokud někdo uvažuje o navigaci, jako o záznamovém řešení, tohle je fakt dobrá volba.
Peklo dobíjení budu dál prozkoumávat, zatím to vidím na soběstačnost mimo zásuvku tak na 3 dny (2 noci). Pak budu bez proudu.
Tak já mám zatím pocit, že vhodná powerbanka by to snad vyřešit mohla. Přece jen, nechat v kempu v umývárně přes noc tohle za pár stovek jsem ochotna risknout. Mobil takhle bez dozoru dobíjet nenechám.
A k čemu potřebuješ powerbanku kterou nepotřebuješ týden dobíjet když máš každý večer k dispozici elektriku?
No, to právě říkám. Elektrika k dispozici ve třech zásuvkách v umývárně má přece jen dost omezenou využitelnost.
Přesně, kempovou zásuvku si koupíš 1x za 3 dny, a za noc naflákáš co se do baterek vejde.
V kempu koupím za 3 eura elektriku. Telefon válet nikde nenechám.
Bacha!
Němci mívají u stojanů karavanové zásuvky, na naší potřebuješ redukci.
Jasně, ale stanovat s kolem v karavanové části kempu mě až tak v nadšení neuvádí...
Nejde o nějakou "karavanovou část kempu".
Parcely na stan bývají vybaveny rozvaděči. Někde to je tak, že je jeden pro několik parcel, jinde bývají individualně, někdy pod zámkem, jindy na čestné slovo. NDR moc neumím, byl jsem loni jen v Dresdenu a Moritzburgu, ale i tam to tak bylo.
V každém případě, pokud chci být v kempu připojen na proud, potřebuji karavanovou redukci (někdy lze na recepci vypůjčit) a prodlužovačku. Jiné řešení prostě není, pokud nechci spát v koupelně a hlídat si svá nabíjející se zařízení.
Protože se nabíjí tak 1A, nemusím mít těžkou prodlužovačku jako k zahradní sekačce ale důrazně ji doporučuji, včetně rozdvojky, či spíše rozpětky. Chci současně totiž dobít mobil, navigaci, tablet, powerpacky a baterie do světel.
Záložní zdroj, co by tohle zvládnul na 10 dní by vážil docela dost, a taky stál slušný prachy.
Ten zalozni zdroj uz mas, ne? Dokonce nekolik. Kdyz si nechas vyrobit potrebnou redukci (predpokladam na 5V USB) ke svym bateriim z elektrokola, alespon je zuzitkujes.
Nepotáhnu s sebou 6 kilovou baterii, ale jinak nápad dobrej :-)
S elektrokolem je to jinak, proud prostě mít musíš, jinak nejedeš. Pro tento okamžik jsem snad taky proudem dostatečně zajištěn protože to mám naplánováno s přenocováním pod střechou.
Jestli někam vyrazím příště se stanem, budu muset zase experimentovat...
Tak v kempech, kde jsem zatím o dovolených bydlela já, ta karavanová část oddělena většinou byla (popř. nebyla vůbec a dobíjení jinde než v umývárně vůbec možné nebylo). Takže vycházím z předpokladu, že v kempu na proud připojena nebudu, nebo rozhodně ne pokaždé. Tím se mi nějaká ta vysokokapacitní powerbanka stává dost zajímavou možností.
Potvrzuji, že v bývalé NDR jsem zásuvku k pronajmutí v části určené pro stany, ne karavany, zaregistroval jen jednou a to ještě u prvního kempu za hranicemi. U ostatních 13 nikoliv. (u jednoho z těch 13 si nejsem jistý)
Tak to jsem měl kliku, v Dresdenu i v Moritzburgu měli stojany i ve "stanové části" - ale ty stany jsou takové ty plátěné chaty co si lidi s sebou vozí.
V Norimberku totéž, ale tam to nemají tak rozdělené na karavany a stany, prostě stojí to různě vedle sebe. Zásuvky pod proudem a volně dostupné, veří ti, že když bereš proud za něj zaplatíš. Obdobně i v Karlsruhe. V Schwabish Hall naopak, kysny s elektrikou sice všude ale pod zámkem, pan domácí připojí a zamkne a zase ráno odpojí, obdobně i v Essenu.
Zásuvky bylo něco, co mě na elektrokole dost intenzivně zajímalo :-)
Teď mě napadá, že o kliku vůbec nešlo, já ty kempy vybíral na netu tak, aby měly jasně deklarováno že mají elektřinu k dispozici.
Paní v kempu Karlsruhe mě dokonce nabízela, že si mobil můžu nechat nabít u ní na recepci, když mě viděla na kole a chtěl jsem po ní koupit zásuvku. Musel jsem jí vysvětlit, že mobil mě trápí úplně nejmíň :-)
No, ona je trochu jiná situace, když přijedeš s kolem do autokempu, kde jsi trochu za raritu... a jiná, pokud je člověk v kempu na cyklisty zaměřeném. Tam se ani ta recepční moc hnát do toho nabízet dobití nebude, protože by tam taky mohla přes noc mít těch mobilů dvacet...
Navigace, ktera je vodotesna a vydrzi az ke 30 hodinam je eTrex s vypnutym barometrem a kompasem a s poradnymi dobijecimi AA. 8-)
A jako bonus je celkem narazuvzdorna.
ale technologie minulého století :-)
Moje logáro prou vůbec nepotřebuje :-)
Treba pri objizdeni republiky a spani nekde volne mimo civilizaci v lese. Dobijeni po hospodach pri veceri nebo obede by to asi nepobralo.
No, právě. Tohle vlákno navazuje na původní příspěvek bi-jan-cyka a ten, myslím, jezdí více mimo tu civilizaci...
Já tak maximálně řeším, jestli se mi chce či nechce v kempu nabíjet, ale spousta lidí fakt může více dní vůbec žádnou možnost nemít. (Ono i v té hospodě - kdy máte u stolu zásuvku? Mně se to poštěstilo snad jen jednou.)
Zeptam se obsluhy. Jeste neodmitli. Kdyz si clovek objedna furu jidla a nejake piti, proc by trosku nevysli vstric, ne?
Tož jo... ale zase kvůli dobití objednávat fůru jídla, to mi asi vyjdou levnějc ta tři eura za zásuvku :-)
U mne je ten hlavni duvod to jidlo. 8-)
Jasně, to chápu. U mě je zase hlavním důvodem, proč většinou na cestách v hospodách nezastavovat, zas ten ztracený čas (i když třeba v tom Německu a Rakousku by to i finanční stránku dovolené postavilo do hodně jiných dimenzí).
Ja si to chci uzit, courat se krajem, ne zavodit. Tak 60 az 100 km natezko za den max. Kdyz je nekde pekny singlik, nebo zajimavy sjezdik, zkusit, jestli se to da projet i s brasnama a na skoro slickach (Marathony XR) a tak podobne. 8-)
Jo, jenže pro mě těch 100 km na den už je hranice možností... tam už prostor pro užívání moc nemám... a když, tak sebou radši švihnu někde do trávy, než bych seděla v hospodě.
(A ještě riskovala, že při mé pověstné zapomnětlivosti si na mobil vzpomenu, až budu o dvacet kiláků dál... :-)
Holt to každej máme jinak - pro mě je menší opruz táhnout "těžkou" třicetidekovou power banku, než dvakrát za den hledat možnost dobití GPSky. (Na záznam celý den vydrží, ale je to dost na hraně a když si párkrát pustím displej, abych se našla v mapě, už mi to nevyjde. Nedejbože, kdybych tím mobilem chtěla i volat a fotit.)
Ty jseš jako můj dávný kamarád Bořivoj.
Tuhle mi psal:
"Vždycky jsem se chtěl projet sanitkou, se zapnutou houkačkou, a ten se mi splnil jen z půlky. Tu, kterou jsem se včera projel, jsem totiž neřídil....."
Než zajímavej sjezdík raději vypustím duši na 200ce. :-)
Koupil jsem tento za pakatel
http://www.ebay.com/itm/12000mAh-Universal...
a kupodivu tu kapacitu fakt má nabijím tím 2x tohle
http://www.czc.cz/asus-fonepad-me371mg-1b028a...
A 3x ještě vyjde na mobil sony ericsson c510
Plně vybité se to nabíji 12-13h zdrojem 1A
Tak jsem se sekl mám tuto
http://www.ebay.com/itm/12000mah-USB-Power-Bank...
má více dopňků
To je všechno ta Čína.
A myslíš že ještě koupiš něco co nebylo vyrobeno v číně i když pod jinou značkou.
Když se doma kouknu na veškerou elektroniku a optiku tak je vše čína i když by to měl být třeba sony, panasonic a pod.
Jediné co jsem našel a není to z číny je vysavač philips, ten je madein poland:-))
Jasně, ona i ta Teasi hračka je uvnitř čínská, ale Němci si to kaučujou, tak to má glanc
Hledám něco, co by mě dobíjelo mobil na řídítkách za jízdy, aby mohl fungovat v režimu navigace tak 12 hodin v kuse.
S velkým powerpackem jsem měl problém v tom, že v něm za jízdy nedržel usb konektor, a každou chvíli přestával dobíjet. Menší hračky konektor udržely, daly tak 40 procent mobilu a byly vybité, prostě na palici.
Dalším požadavkem je, aby se všechny ty hračky dobily za noc, která má tak 6-7 hodin popřípadě se dokázaly přikrmovat z toho nábového dynama. Pomalu konverguji k použitelnému řešení, ale levné to fakt není.
Nejvíc mě prudí ty reklamní hlášky "už nikdy vybitý mobil" u těch dynamových nabíječek, nebo obrázek borce, co má na batohu přidělanej solární panýlek, a prodejci nám tvrdí, že to na dobití bude stačit.
Jak dlouho ti vydržela TEASI v režimu kdy nenaviguje ?
Naviguje, nenaviguje, není rozdíl.
Jak je zapnutá, byť jen v režimu cyklocomputeru, žere podobně.
Vydrží údajně 8 hodin, ale já ji přikrmuji z toho BioLogic packu, vydrží pak 15 hodin, možná déle, ale pak už nevydržím já.
Jestli funguje podobne jako Garmin a ztlumuje behem navigace podsviceni a na krizovatky ho zase zapne, nejaky mensi rozdil v tom bude. U Oregonu jsem to sice nemeril, ale bylo to poznat, kdyz jsem navigoval po tracklogu. Jenze to se probirala kazdych par stovek metru na kazdem bode. Rekl bych, ze z 12 hodin se razem stalo 8.
To možná jo, svítí to tu a tam, při navigaci, ale když jede v režimu cyklocomputer svítí furt, a za šera automaticky víc.
Není podstatné jestli vydrží 6 nebo 8 hodin co slibují, když chci garantovaných 14. Přikrmím z nábového dynama a vydrží, tenhle problém je vyřešen.
Ok, diky za info. Předpokládal jsem nižší spotřebu když nenaviguje (většinou to zatěžuje procesor více, když počítá atd..)
To uz na vydrzi skoro nepoznas. Hlavni je to rozsveceni displaye a pripadne nejake prekreslovani navic.
OK, Tebe to mozna zajima spis z profesniho hlediska, co? 8-)
Mě to zajímá i jako potenciálního uživatele, protože nejsem příznivec značky garmin i když se jim nedá upřít prvenství v outdoor navigacích ale co se týče uživatelkého komfortu mě neoslovují. Třeba něco jako EDGE705 nebo EDGE800 bych uvítal ale s jiným firmware. Jako uživatelsky příjemný hodnotím třeba IGO8+ navigační program, škoda že jen pro auta.
Ta hračka Teasi je docela fajn, jen dotykáč je poněkud méně citlivý,než jsem zvyklý z mobilu, tak to trochu otravuje.
A mě vadí i to, že je až moc cyklo, a nenaviguje mě po státovkách, a tlačí mě furt někam na okresky, či stezky a tím dost prodlužuje trasu.
Ale řada cyklistů to bude mít spíš za výhodu.
Mě by se líbila možnost volby: "chci vyloučit"
Omlouvám se, nabíjením se moc nezaobírám, ale jak tak koukám na ty fotky řiditek, vzpomněla jsem si na cyklistu, kterého jsem viděla nedávno u obchodu. Zastavil, zamknul kolo zámkem, v zadní brašně vydoloval malou brašničku, sundal z řiritek GPS, mobila, kompjůtřík, nastrkal do brašničky. Pak zas ve velké brašně lovil asi peněženku, strčil do brašničky. Sundal přilbu, sundal šátek...no trvalo mu to pěknou dobu. Pak koupil pár věcí a celou operaci opakoval obráceným postupem.
Tak mě zajímá, jak to děláte vy, když máte všechny ty věci na kole a opouštíte ho jen na pár minut?
Vozím brašnu na řidítkách. Do ní dám jen GPS, vše ostatní v ní už je. Používám levné cyklocomputery s vidinou, že je někde ztratím nebo mi ho někdo šlohne, takže ten na řiditkách většinou nechávám, nebo ho přihodím k té GPS.
Přilbu si klidně nechám na hlavě i v obchodě.
Na řídítkách jsou v podstatě jen tři věci.
Tachometr, mobil, navigace. Vycvaknuté během několika vteřin, strkám to většinou do kapes.
Teď přibude věc čtvrtí, ten zdroj, ale ten je nacvaknutej na navigaci, takže se vezme s ní.
Zamknu kolo k něčemu pevnému, a sundám brašnu, hodím přes rameno a mažu, to je zase jedna z malých, ale velmi příjemných výhod brašen od Ortliebu, snadno zacvakneš a vycvakneš a má to popruh přes rameno.
Přilbu nevozím, rukavice navlékám na rohy, aby se vyvětraly, věřím, že mi použité rukavice nikdo nešlohne. Světla na dynamo jsou přidělaná na fest, další světla nacvakávám, až když se šeří.
Sundavám světla, tachometr a podsedlovou brašičku (když ji mám), všechno letí do kapes od dresu. Alternativně do sundané přilby. Akorát z té současné mi menší věci propadávají :-)
Případně si vezmu kolo dovnitř. Pokud je možnost na kolo celou dobu vidět tak to jen zamknu (nebo vyndám přední kolo a jdu dovnitř a neustále na kolo koukám. Prodavačům nevadí že k nim stojím zády.
A co si battery pack postevit? Vodotěsné tak pak asi úplně nebude, ale člověk si to udělá, jak potřebuje.
Já vlastně něco takového postavené mám. Kapacita podle toho, jakou tam připojím baterky, proud 0,5A a napětí na datových pinech, tak aby to nabíjelo iPhone. Na větší proudy by se to určitě postavit dalo také, jen by se musel použít jiný čip.
Tablet Samsung Note 8", nabito ze 40% do 100% za 3 hodiny.
Kontrolka na zdroji se tváří, že je z poloviny vybitý.