Ahoj, co si myslíte o karbonových silničních rámech od značky Author? Přijde mě, že dělají rozumně osazený silničky (pro moje využití:-), akorát mám trochu strach z toho rámu. Konkrétně koukám na model CA 55 http://www.author.eu/…/2013/ca-55/
Nějaké názory, zkušenosti, ať už kladné nebo záporné? Díky moc.
Silniční uhlí bych klidně kupoval přes cyklobazar.cz z druhé ruky. Na tom se nemá co rozbít. Stárnutí je leda morální.
Tak to se velice mýlíš.
Existuje několik způsobů "pletení". Od toho se pak odvíjí tuhost rámu a taky toho, za jak dlouho ti rám "vyměkne".
To elilik: Autora neznám a dívat se na něj nebudu. Ale i tady platí: za málo peněz málo muziky. Zvaž jak dloho chceš aby ti rám vydržel, jak moc budeš na kole jezdit ...
No za tak moc toho zase nenajezdim...kdyz to budu kombinovat i s MTB a dalsima necyklo aktivitama, tak bych rekla kolem 2 000 km / rok. Tak nevim, jestli me nestaci hlinik. Uz jsem myslela, ze jo. A v obchodech me zase zviklali.
Záleží na tom, kolik do toho chceš dát. Jestli nemusíš šetřit a chceš si udělat radost, pak bych šla do karbonu. Ostatně, já si letos taky udělala radost :-))
Já na silničce najezdím za rok kolem 5t a zbytek na MTB. Silničku mám hliník a jsem spokojená. Třeba si, ale tak za dva roky udělám radost i u silničky :-)
Že by karbonový rám ztratil tuhost jsem ještě neslyšel. Možná tak u laminátové lodi, ale tam je to vceku řezničina přimět loď k tomu aby změkla. Nic takového u rámu nehrozí.
Jo, vlákna se dávají různě, takže můžou být rámy různě tuhé (dokonce mohou být v některých směrech pružné a v jiných tuhé jako prase), ale poté co rámy udělají a upečou, tak mechanické vlastnosti zůstávají stejné.
A to se velice mylis.
Karbonove ramy od Author jsou prvotridni kvalita.
Na rozdil od jinych sponzorskych komponent je chvali i kluci z Bauknechtu a Dukly.
Jezdim CA77 a nemam duvod to menit.
osobně můžu Authora doporučit. CA 5500 (model 2010) na SRAMu Rival jsem vozil k plné spokojenosti. Předloni na podzim jsem ho s najetými cca 33tis km prodal - teď ho vozí ho známý a taky si nestěžuje. No a prodal jsem proto, že se naskytla možnost výhodně koupit CA 8800 (na REDu)- ten má teď 22 tis a je stále beze změn. Pro mnoho lidí není Author tou "správnou značkou" ale podle mne poměr výkon cena je super
Já ty rámy vůbec neznám, je klidně možné že rámy na top modely nakoupí jinde a na levnější kola dávaj levnější rámy.
Přímo v popisu píší: V naší kolekci karbonových kol zůstáváme u naší 2. generace AUTHOR silniční rámové platformy, která je použita pro modely CA55/66/66e/77 a CA88 v různé pevnostní úrovni a kvalitě použitého karbonového materiálu.
uvádějí rozdíl v kvalitě použitých vláken. osobně jsem rozdíl mezi řadou 55 a nejvyšší - 88 poznal - 88 je krapet tužší, rychleji "jde za pedálem" (je tam ale i odlišná stavba). Ale v principu si myslím, že pro to mé nezávodní ježdění jako rám stačila i řada 55. To rozdíl v použitých komponentech je daleko zřetelnější - zvláště zapletená kola- moje CA 8800 je osazená Mavicy R-SYS a to je ten největší rozdíl :-))
Jinak výměna byla opravdu motivovaná možností dobré koupě - a hlavně jsem věděl, že při mém nájezdu ještě kolo prodám dál s klidným svědomím - pokud bych to měl takhle honit ještě další dva roky už bych u prodeje asi tak klidný nebyl :-))
Stejně ten rám , jako skoro všechny, dělají na Taiwanu nebo v Číně ne ?
Mám pocit, že pro Author tam rámy dělá stejná firma jako pro Scott, Cervelo, Pinarelo nebo Specialized , tedy firma Carbotec:)
Je klidně možné, že jedna firma dělá karbon pro více značek, to ale neznamená, že Author si nechává dělat rámy ve stejné kvalitě jako ostatní jmenované firmy.
Pokud jde o italské rámy, ty si dělají karbonové rámy (dost často) přímo u sebe ve fabrice.