Tak to už vypadá, že po pár cestách můžu říci, že jsem opět v pravidelném dojížděcím procesu:)
Start sezony zhruba o 14 dní dříve než loni.
Ovšem silničáři by zasloužili, na tsk webu už jsem jako doma :(, nahlásil jsem asi 10 úseků a několik samostatných rigolů.
http://www.tsk-praha.cz/wps/portal/doprava/web...
Přitom mírnější zimu si nemohli přát.
Pokud máte někdo drobné příhody které se nehodí do jaké to bylo dneska a podobných témat, tak můžete sem.
No a až začne soutěž( předběžné pozvání už jsem obdržel), tak to opět bude spíš o soutěži .
Pro úplné rejpaly,tématické puristy a podobné exoty, není nutno zakládat zrcadlo, protože sem skutečně může doslova každý :)
K dnešnímu ránu, příjemná cesta, oblečení jsem trefil, akorát jsem měli ráno doma epidemii sklerózy , takže náročné na logistiku. Napřed jsem vracel cca 500 metrů pro brejle, pak asi 2 kilometry, protože jsem si vzpoměl, že nemám telefon a kartu do práce .
No a doma mě ještě žena přihodila tašku, protože prostřední synátor si zapomněl věci na tělocvik, takže jsem mazal k němu do školy.
Jinak cesta moc příjemná s jediným šokem, když jsem odbočil z Hlavní do Severní XI, tak tam proti mě v protisměru nahoru jela cyklistka.
https://www.google.cz/maps/@50.042287,14.472589...!3m4!1e1!3m2!1sCwAZDlZhE0Ei-UQ3BQH2ew!2e0?hl=cs
tak jsem teď zjistil, že z upgradovanýho googlemaps neumím short link :(
Podle mě buď jela z chodníku který v protisměru končí o cca 40 metrů níž a nechtěla kolmo přes silnici, nebo fakt ten kopec šlapala v protisměru. Byla tak metr a půl od kraje. Jak jsem tam zahnul tak jsem se jí lekl, protože si tam kontroluji do poslední chvíle jestli tam nejedou auta zleva od sjezdu z jižní spojky.
Byla blond, asi cop, tuším zelená bunda, bez přilby.
Tak teď jsi mě zmátnul - to se nedělá dát stejný název jako bude květnová akce...
Já se zatím připravuji psychicky - zatím jsem si přesunula věci na převlečení :o)))
Zatím mě odrazuje to ranní chladno.
Jj., taky je mi milejší v zimě ráno -10 a odpoledne -5, než jak to bylo dneska. Ráno -2, odpoledne +15. Dá to dost vymýšlení, jak to nakombinovat, abych ráno nemrzl, odpoledne se neuvařil a nevezl plný batoh oblečení. :-)
Jak - plny batoh?
Dve tricka a pertexka by to mely pokryt, ne? A tu pertexku odpoledne strcis do kapsy. 8-)
A druhe tricko strcis do kapsy vcetne pertexky a jeste vymenis teplejsi rukavice za bezprstaky a sundas zpod kalhot navleky z kolen.
Potrebuji nejake triko, co je zepredu vcetne rukavu neprofoukave a zada prodysna, pertexka je pro me na bezky super ale na kolo malo prodysna.
Tenke funkcni, tlustsi funkcni a pertex. Od -5 do +10. Kdyz sundam pertex, klidne tech +15 preziju. Jak v praci tak doma to povesim na vyschnuti na ramoinko a na konci tydne vyperu. Nejedu tak na ples, ne?
Zalezi na tom, jak dlouhou trasu jedu, ale na delsi trase me v 15 ºC propocena zada studi. Jestli smrdim nebo ne, na to kaslu.
Kdyz mne studi zada, hodim pres sebe ten pertex.
Ona me propocena zada studi klidne i pod pertexem s merino trikem.
Tak pak pridam, abych se zahral. Nebo to ignoruju. A v nejhorsim nadavam nahlas. Kazdopadne pokracuju v jizde. 8-)
Ja bych v idealnim pripade rada sehnala to napul profuk a napul neprofuk triko, vim, ze nejake firmy neco takoveho delaji, jen to nemuzu sehnat.
Trochu drahý, co? http://www.moira.cz/p754-triko-s-dlouhym...
Ani ne, pokud by to nebyla moira. Veci od nich jsou proste o uroven horsi nez od jinych firem a poradne mi nesedi, coz by zase u tohoto typu obleceni nemuselo vadit.
Jelikoz mam normalni obleceni ze sekace, muzu utracet za sportovni hadry. :-)
No, dobrá hospodyňka jsi, to se muší nechat ;-)
Kalas: http://eshop.kalas.cz/i19824/udw-triko-dl-rukav...
http://eshop.kalas.cz/i10654/funkcni-pradlo...
Dik! Jediny problem je, ze to jsou panska trika a i S mi bude velke. Kdyz se na tech strankach podivas na damske funkcni pradlo, zjistis, ze tam neprofuk verze neni. :-( Jinak vypadaji dobre. Uz davno jsem si vsimla, ze damske outdoorove hadry se delaji s mensim vyberem a casto vynechavaji varianty do drsnejsich podminek. Ja byt EU, tak tuhle diskriminaci zakazu! :-)
Nojo, asi budeš muset víc jíst abys aspoň trochu vyrostla :-)
To abych zkusila, jestli nektery ze stromu u Vltavy neni Stromovous, nic jineho nez napoj Entu mi v mem veku asi nepomuze. :-)
Njn, na tohle žádnou radu asi už nemám ;-)
Abys v tom ale nebyla úplně sama, tak přiznávám, že i já mám občas se obléknut do něčeho co nejvíc padnoucího. Jak jsem taková vyzáblina (i když, už to není tak hrozné jak dříve), že na mně zas všechno plandá... Vzít něco o číslo menší zas vždycky nejde, protože pak mi jsou zas krátké rukávy apod.
Holt kdo nemá konfekční postavu, normovanou výšku, tak má naopak občas problém, no :-)
Zkusil bych Kalašovi napsat. Šijí to u nás a nabízejí i šití na zakázku, Třeba by to šlo domluvit. Za zeptání nic nedáš. :-)
Rogelli:
http://www.rogelli.cz/natelnik-rogelli...
Taky pansky. Merim 158 cm a byly by mi dlouhe rukavy a triko volne. Mozna ze zoufalstvi po nejake panske verzi sahnu, ale prece snad musi nekdo delat podobna trika i damska, ne?
Tak nekoukej po panském, koukej po dětském-klučičím.
Taky asi pořád velký, i když už teda dámský
http://www.termopradlo-newline.cz/damske-termo...
Tohle ale už mají i v XS http://www.termopradlo-newline.cz/damske-triko...
http://www.termopradlo-newline.cz/damske-termo...
Však jsem psal, že se nad tím musí trochu přemýšlet. :-)
Zpět jsem vezl jen teplé termo triko, čepičku pod přilbu, teplé rukavice, návleky na kolena a tunel na krk.
Pro Lucii: Noviny vpředu pod triko/dres si zkoušela?
Noviny si necham na krizove situace, na bezne pouziti mi to prijde neesteticke a navic zadne nekupuji. Kdyz znamym v zahranici vysypal kamion najizdejici na dalnici pod kola paletu cihel a meli skoro totalku, zapomneli si vzit do hotelu dost obleceni a kamaradka byla jeste rada, kdyz nasla v podvecer nejake noviny, co si nastrkala pod obleceni.
Jak plny batoh :-) to co rano to i odpoledne na sobe. Tak teplo jeste neni aby bylo potreba neco odkladat :-)
Psal jsem pod tímhle názvem už dřív a nikdo si nestěžoval,ale když jsem blížící se Do práce na kole zmínil nedávno, tak se našel jeden exot, který mé oznámení o této akci bral jako útok na zimu :)
Navíc pořád říkám, že hlavní slabinou soutěže je to, že trvá jen jeden měsíc.
Jináč cesta domů dneska dobrá, pěkně se jelo, ale 14-16 stupňů teda určitě nebylo.
Když jsem dnes dorazila do práce, tak mě docela mrzelo, že jsem nejela na kole, pěkně nabalená v termotrikách, čepici a rukavicích.
Bouchlo nám totiž topení a po víkendu tam byla zima jak v morně. V tom teplém cyklooblečenií by se to sneslo líp než v sukýnce a lodičkách:-))
Ty nemas v praci nahradni obleceni pro pripad, ze jedes na kole? Mam tam v supliku krome trika na prevleceni i svetr, abych nezmrzla, kdyz prijedu na kole a jdu pak na obed nebo kdyz se nejaky kolega rozhodne mohutne vetrat.
Když jezdím na kole, tak mám v práci fůru náhradního oblečení i obutí.
Jenže já zatím nejezdím a tak jsem dnes musela vyběhnout a koupit si aspoň pár teplých ponožek:-))
Stale mam v praci triko, kaloty, pradlo, ponozky. Uz jsem si triko roztrhnul, kalhoty polil, ... Jistota je jistota.
Přes léto mi uklízečka ráno chystá i vlastní ručník. Hrozně mi fandí, ona je taky sportovkyně.
Nedávno si zlomila žebro při cvičení na gymnastickém míči, uklouzla na něm. U ošetření to hlásila jako pád z balonu.
Říkala, že když pak chodila s tím žebrem na kontroly, tak už si sestry mezi sebou sdělovaly: Je tady ta paní, co spadla z balónu.
Mě(nám, co používáme sprchu) teda uklízečky asi nefandí :(
Soustavně nám tam vypínají topení-žebřík, což v týhle fázi roku po ránu je jasná sabotáž.
No a taky jsem loni na stole našel dopis, že jsem byl uklízečkou identifikován, jako ten cyklista co mu z bot padá bahno po celým baráku :)
Bylo to bohužel po nádherný rybě, kterou jsem hodil v Uhřínevský oboře do takový kaluže a nebylo to jen z bot.
Nějaký bahno jsem měl i v kapse baťohu a pod přilbou a asi se to dalo sledovat až ke stolu...
Ale jinak už bych se mohla začít rozježďovat pracovně. Potřebuju s kolem na garančku, už je po záběhu:-))
Tak to nějak spojím a konečně vyjedu. Ale nějak se mi nechce do města, od doby, co nás straší s těma nanočásticema:-))
Já dnes bohužel vynechal, musel jsem na berňák kvůli pozemku a prostě mi to s kolem logisticky nevychází, když úřad má 2x týdně otevíračku 8-17,00 a už bych přijel do práce po hranici tolerance, jinak už jsem na kole byl pátý den v řadě :)
Ono je nutný si uvědomit, že lidský rod s nanočásticema doslova vyrostl. Pokud Dánové tvrdí, že nebezpečné koncentrace nanočástic vzniknou v bytě zapálením svíčky, pak by mě zajímalo co udělaly petrolejky,kahany, kamna, louče, pochodně, svíce a nebo otevřená ohniště v zemjlankých či v jeskyních, když jdeme do historie ?
Takže jakous takous přirozenou obranu prostě mít musíme....
Asi se fakt začíná jezdit.
V práci jsem šel do sprchy, obsazeno.
Sejdu o patro níž, obsazeno.
Vrátím se do své sprchy, už volno a na věšáku visí cyklokalhoty :)
Zajímavý ale je, že u stojanů nebylo ani kolo.
Buď mě předběhli, zatímco jsem si kupoval svačinu, nebo parkujou v kanclech.
Začínám si myslet, že do soutěže složíme víc týmů než loni, protože to se mi tenhle tejden stalo už podruhý.
To zdejší zaměstnavatelé by řešili, jestli se nesprchuješ za jejich peníze. Sprchy jsou jen pro dělníky na konci směny. :(
Zajímavý, tohle by měli slyšet hoši a děvčata od automatů.
Ale ono to naše pražský žití na obláčku není ani všude v Praze.
Kamarád z bývalého zaměstnání, nějakou dobu nezaměstnaný , od prvního nastoupil v Karlíně( pražský cykloráj:) na nové místo a tam se na slovo sprcha prý zatvářili tak kysele, že radši celou zkušební lhůtu bude jezdit MHD a zkusí zatlačit případně až pak.
Přitom jsme do práce jezdili spolu...
Teprve pořádná organisace udělá z jízdy na kole cyklodopravu.
Dnes ráno příjemných +1 na startu až +3 v cíli.
Takže o vrstvu méně.
Na Sibřině mě hned potěšil řidič, který jel takových 200-250 metrů 10 metrů za mnou a neměl potřebu mě tam v úzkých zatáčkách předjet...
No a pak jsem se zapomněl zamknout ve sprše a ten člověk co tam vstoupil si asi musel myslet pěkný věci, stál jsem tam jen v návlecích na nohy, pěkně černých a musel jsem vypadat jako opocený S&M objekt :)
Vyjekl pardon a než jsem ho stačil pozvat dál tak zmizel ......
Ráno to jede, odpoledne je to poněkud horší, náplavka je pěší zóna, nábřeží ucpané kolonami plechovek. František už zase jede, protože je na sever => bez sluníčka => bez lidí. http://youtu.be/kDbLyf3xvzg
Koukám kam že se to vydal František, odvážně na sever, když jaro teprve začíná a ty takhle :-)
Tak dneska, v rámci přípravy do soutěže :), jsem si otestoval hlavní trasu, protože už na ní mám dost světla.
35 km a pár metrů, většina trasy kupodivu v lepším stavu než bych čekal,až na střepy v centru po náplavkách, potěšil "zfunkčnělý"most přes Ocelářskou a mile mě překvapilo o kousek dál řešení u ulice Na břehu, kde byla taková hnusná nebezpečná šikana, kudy to lidi bezhlavě mazali z roh se slušnou šancí to vzít střemhlav do Rokytky.
Momentální řešení je úplně super.
No a Jeremenkova vypadá, že stoupací cyklopruh zimu prakticky nepřežil... moc toho z něj už vidět nebylo...
No já si "testuji" trasu prakticky denně (tedy aspoň cestu ráno do práce, cestou zpátky beru většinou něco oklikou) - a kupodivu! o mnoho horší stav asfaltu než minulý rok, a to zima prakticky nebyla. No, údržba se nedělá, neopravuje se, jinými slovy - je rozkradýno!
Tak už jsem zaplatil startovné, obnovili jsme tým, domluvili dalším lidem jejich tým :) a dneska jsem dokonce, po zdravotní přestávce, jel do práce na kole. No jel, spíš se vlekl. Kdybych uměl psát tak bych asi mohl napsat blog " Začínajícím starcem na kole " nebo z toho rovnou udělat drama " Už se mi nesedí jako dřív:)"
To by člověk nevěřil, že se dá polovina z 25 km na kole po rovině jet ve stoje....
Já nejedu, vyzkoušel jsem si to minulý rok a je to stejné jako s cyklojízdou, jednou stačí. Prostě se mi zase nechce číst, kolik jsem díky tomu, že jsem nechal auto v garáži, ušetřil tun oxidu uhličitého a korun za benzín, opotřebení aut a poplatky (přitom já garáž nemám a do práce jsem jezdil na kole stejně jako bez soutěže).
DPNK je cílena na nováčky, tomu odpovídají jak ceny, tak i cíl akce: "snaha omezit zbytečné zahlcování měst automobily každodenní cestou do práce, ale i zlepšit kondici lidí a oživit ulice". Takže když se podívám na sebe, tak ani jeden z bodů cíle svým zapojením do soutěže neplním ... prostě budu si na kole jezdit i nadále jen tak pro radost, na to soutěž nepotřebuju ;)
Tobě současné podmínky pro cyklisty v Praze vyhovují?
Ano, jinak bych na kole nejezdil.
Ne, je tu moc kopců, moc cyklistů a moc domů, kdyby se tak podařilo zbourat cca 90 % zástavby a místo toho udělat les, byl bych spokojený.
Ještě jsem zapomněl na kostky a semafory, to je taky zlo.
Ja bych zakazala smradlavy naftovy autobusy a nakladaky.
U nás prosím autobusy nezakazovat!
Dnes nás v jednom bylo tolik, že jsem stála na jedné noze. Nechci, aby všichni ti lidé místo v autobusu překáželi rychlým cyklistům na cyklostezkách:-))
Stacilo by je nahradit nejakymi s mene emisemi. Na kvalitu ovzdusi by to melo rozhodne dost znatelny efekt.
Stačilo.
Mohou třeba jezdit na stlačený zemní plyn.
A také od letoška se už nesmí prodávat autobusy, které nesplňují normu EURO VI. Pravda, jsou o malounko dražší, myslím asi o čtvrt milionu.
Osobne si myslim, ze vymena autobusu a zakaz starych nakladaku by Praze pomohlo vic nez nizkoemisni zona s povolenim vjezdu pro libovolne autobusy MHD.
Nedovedu se k tomu vyjádřit, nejsem ani v nejmenším na to odborník. Nedokážu ani říct, za co konkrétně by se měl vyměnit starý pohon dnešních autobusů nebo náklaďáků.
Každopádně, buď to zaplatíme zprostředkovaně z daní, nebo přímo v ceně služeb.
Zrovna tak mi není jasné proč ještě třeba v Krkonoších ze Špindlu na Špindlerovku nebo ještě víc z Horních Míseček na Vrbatovu bd. nejezdí plynové autobusy a pořád tam srmdí a příšerně čoudí ty velké naftožrouty.
Kdyby to s emisema mysleli vážně, tak začnou v Praze řešit nejdřív semafory, ty způsobují tolik zbytečného zastavování a rozjíždění... Plno jich je zbytečných, plno jich funguje i v době s nižším provozem, zelené vlny v Praze prakticky neexistují, dokonci ani minizelené vlny - i ty semafory do 100 m od jiných nejsou seřízené, když sepne zelená na prvních, tak na těch druhých často naskočí červená.
A skůtry
Dneska jeden vedle mě stál v chlívečku pro kola, paní měla přes nohy hozenou jakousi zástěru, asi proti chladu, a celou dobu mě vejfukem prudila, protože to šlo přímo na mě.
Takže jsem se nasral a vyjel jsem až před chlíveček před ní, což ovšem vedlo k tomu, že si zase najela vedle mě...
Pak odmečela přes křižovatku a cejtil jsem ten smarad ještě minimálně 200 metrů...
Zvykej si, skůtrů bude v městském a příměstkém provozu jen přibývat.
Jak to souvisi s jeho ucasti v "Do prace na kole"?
Politici nebudou dělat nic pro zlepšení čehokoliv pokud po tom nebude ze strany voličů poptávka.
Logicky, pokud voliči nebudou poptávat možnost dopravovat se na kole, nebudou dělat nic pro zlepšení podmínek pro cyklisty.
Pokud bude počet účastníků na podobných akcích velký a bude mít narůstající tendeci, tak se třeba někteří politici zamyslí a mohli by to považovat za vyjádření poptávky po možnosti dopravovat se po Praze na kole.
****************
Pokud by spokojen nebyl, zajímalo by mě jak by politikům chtěl sdělit že by bylo vhodné podmínky zlepšit. Ale toho se nedočkám, kritizovat umí všichni, se smysluplnými pozitivními návrhy jsem se na tomto webu ještě nesetkal.
Nevim jak Ludek, ale nekteri lide konkretni problemy resi primymi podnety na urad, nepotrebuji tvorit cleny stada, za ktere jedna nejaka neziskovka, obzvlaste kdyz ne u vseho, co ta neziskovka prosazuje, s tim souhlasi.
Na některé konkrétní problémy je jednotlivý občan příliš malý pán.
Sledování čistě partikulárních zájmů a odmítání čehokoliv s čím člověk na 100% nesouhlasí považuji ve městě s více než milionem obyvatel za dosti nešťastné.
Připomnělo mi to že bych asi měl více propagovat http://www.cyklistesobe.cz/
A musí všichni voliči něco poptávat ?
Ono se totiž často stává, že hlasem všech voličů se ohání jen relativně malá skupina a ta bývá leckdy překvapena, když se objeví skupina jí podobná , která se také začne ohánět hlasem voličů a hlásá protinázor....
Takže bych byl s poptávkou voličů hodně opatrný...
Pak je potřeba najít kompromis.
Otázka je, jestli se nám cyklistům bude nakonec ten kompromis mezi naším a voličským názorem bude líbit....
Cyklisté nejsou voliči?
Jsou. Motoristé také jsou. I chodci jsou. Příznivci pravice, ba dokonce i levice jsou také voliči. I piráti, svobodní, okamurovci, anovci či kdokoliv jiný je voličem.
Doprava do práce není soutěž. Pro valnou většinu lidí je to nutnost. Tak abychom náhodopu nevytvářeli umělou poptávku.
Přesně.
Taky by se klidně mohlo stát, že kompromis mezi mezi chodci, cyklisty, automobilisty a MHDysty:) by mohl být takový, že by to speciálně voliče cyklisty mohlo, ve srovnání s dnešním stavem,velmi nemile překvapit.
Ale ten, kdo na kole po Praze jezdí, přeci poptávku vytváří. A to dokonce nejenom v květnu v době soutěže.
Jde o to jak hlasitě.
Soutěž má pak samozřejmě i další aspekty které už nejsou namířené k samosprávě.
Pro me bylo motivem prihlasit se do souteze leda to, kdybych tim motivovala nekoho z firmy, at se prihlasi se mnou a jezdi mesic do prace na kole. Jenze u nas nikdo takovy neni.
Nevěš hlavu. Třeba motivuješ tím, že jezdíš, soutěž-nesoutěž:-))
nejezdím sice do práce moc pravidelne, ale už víc jak 5 let a za tu dobu jsem ještě nikoho nemotivovala, spíš si čím dál víc klepou na hlavu a povídají "to je ta trhlá z 5 patra co furt jezdí na kole"
V předešlém zaměstnání jsem sprcháč, cyklostojany doslova vydupal ze země.
Postupně tam z cca 100 lidí začalo jezdit asi 5-10 pravidelně a zhruba dalších 10-15 nepravidelně.
Rozhodně jsem byl první a nemám pocit, že bych lidi nějak moc přemlouval, spíš to bylo právě o tom, že jsem jim říkal, kolik tím ušetří času, ať už po cestě nebo na bláznivé noční utrácení času chozením do fitka...
V současné práce je lidí podstatně víc, byl tu jeden cyklostojan ( věčně prázdný), přímo z mého oddělení začali po mě jezdit další dva lidi a přímo při "přijímacích pohovorech" mě bylo ježdění na kole spíš přínosem než mínusem.
Momentálně máme v garážích cyklostojany přeplněné a kola stojí i různě podél stěn.
Před 3 rokama jsem byl exot, dneska stojím frontu na sprchu :)
ono taky záleží, kde člověk pracuje, jestli je tam mladý kolektiv nebo se průměrný věk blíží důchodovému. u nás ve státní správě je spíš ta druhá varianta a ještě téměř dámský kolektiv. tak tady budu asi za exota stále, ale nevadí mi to. stojan na kola tu není, ale ostraha má pochopení parkuji u nich v šatně, občas má někdo z nich poznámky k méhu zabahněnému kolu, ale není to častó.
Tak určitě to vliv má, ale jezdí tu i pár lidí starších než jsem já.
My tady s ostrahou máme momentálně spíš napjatý vztahy, protože když vjede cyklista za autem do garáže bez načtení karty ( což je docela běžná věc, kdo by se hledal s kartou) tak to řeší jako bezpečnostní incident a vyhrožují, že nám vezmou vstupní práva.
Na to mám jedinou odpověď, že v tom případě si budu kolo brát až na pracoviště což je u nás taky zakázané a mnohem víc viditelné. To je většinou uklidní....
Neodvážím se posoudit, jak moc jsem lidi u nás v práci motivoval jízdou na kole, nicméně začínal jsem jezdit v době, kdy právě s kolem končila stará garda, často jsem byl s kolem v práci sám, dnes, když je hezké počasí a teplo, tak se kola (a dokonce i koloběžky) do přístřešku už nevlezou, trend je rostoucí ;)
Nejezdíš dostatečně hlasitě :)
Slyšel jsem že za účastníky v době soutěže poměrně často chodí spolupracovníci (třeba na obědě) a ptají se jich "proč". Soutěž jim tedy dává vytváří prostor jim vysvětlit vlastní motivaci.
Ale proč se hned nevysmívat každému cizímu nápadu, když jsou Češi smějící se bestie.
Mě se teda nikdy nikdo na obědě nesmál.
V životě jsem nezažil úsměšky v souvislosti s ježděním na kole do práce, většinou to byl opak.
Část lidí si maximálně myslela, že jsem něco jako bývalý sportovní cyklista, kterej bez toho nemůže bejt a docela je udivilo, že jsem začal jezdit na kole po Praze zhruba před 10 roky.
Dneska tady máme v práci paní, která ráno odveze dcerku do školky na sedačce, pak se sedačkou drandí do práce a zpátky do školky. Potkala mě jednou ve výtahu a zeptala se jaký to je jezdit na kole do práce a za +-měsíc začala sama.
Navíc většina lidí když vidí v práci cyklistu, tak netuší, že jezdí jakousi soutěž. Oni vidí člověka který přijel jinak než oni... soutěž je spíš takový ozvláštnění "obyčejnosti" pravidelného a někdy vlastně už nudného dojíždění do práce. Je to spíš něco pro lidi, kteří už jezdí než pro "smějící se bestie které potřebují "namotivovat"
Ech, jaképak smějící se bestie, nepřeháněj. Prostě soutěž, kdo chce, připojí se. Kdo nechce, nepřipojí se. Každý řekne, proč se rozhodl, jak se rozhodl. Jsou dokonce i tací, co o té soutěži vůbec nevědí a nezajímá je to.
Pokud to ale ten, co se připojí, bere smrtelně vážně a víc než jako cyklista jezdí jako volič a zachránce lidstva, tak trochu směšně působí:-))
Tedy tvrdíš že když se díky této akci více mluví (=hlasitěji, je o tom více slyšet) o dojíždění do práce na kole tak to je směšné?
Hmm. A proč?
Ne, netvrdím.
P.S. tenhle styl diskuse na mne moc nefunguje:-))
Tak v tom případě nechápu Tvoji reakci.
Kritizoval jsem Újezďáka který si dělal legraci z toho že díky akci bude o cyklistech více slyšet.
Odepisuješ mi že ne, že nemám přehánět, etc. V čem se tedy pletu? Nerozumím.
Agitka první třídy , fakt tleskám jak to umíte...
Dělal jsem si legraci z Lucie, která mluvila úplně o něčem jiném.
Takže až budete zase s argumenty v prdeli, tak si laskavě vymyslete něco méně průhledného nebo se raději držte faktů....
Áno, dělal jsem si legraci z příspěvku Lucie, ale úplnou shodou náhod to skoro vypadá jako narážka na příspěvek někoho úplně jiného komu Lucie odpovídala.
Tomu se dnes na Dálném východě říká agitka? Nebývalo to dříve "milošovské debatní připrasení"?
Polibte si šos, dneska jste tady připrasil několikrát a tak laskavě nedělejte kazatele diskusní správnosti.
Navíc jste , na vás celkem kupodivu, zcela správně postřehl, že se bavíme na jedné větvi ale přesto jste se pokusil sugerovat, že si dělám legraci ze soutěže.
Pak by mě zajímalo, proč ji dle jezdím od založení a proč už mám letos zaplacený poplatek a družstvo, což jsem zde deklaroval.
Máte to na to nějaký výjimečně rozumný názory ?
Takže ze mě laskavě nedělejte sebe, tedy agitačního debila, který soutěž nejezdí ale pořád okolo ní vytváří agitační vlny..
Když nemáš limetku, vraž tam citron. Když nemáš citron, vraž tam ocet. Když nemáš argumenty...
Originál cintát Hrabisha ?
No je dobré vědět, z jakých myšlenkových proudů vycházíte.
Vlastně jsem rád, že na soutěž serete.
Byl by to nepříjemný pocit jezdit Prahou ve stejném tričku s člověkem, který žije tím, že ostatním otravuje život a ještě z toho dělá jejich chybu.
Teď jsi mě, myslím, pochopil správně, a rozumíš mi.
Chtěla jsem říct, že nemůžeš v každém, kdo má odlišný názor na tu soutěž, vidět hned naschvál se smějící bestie.
Přiznám se, že zrovna ten výrok o smějících se bestiích nemám moc ráda. Není přesně známo, kdo ho poprvé použil, ale zdá se mi, že vypovídá víc o psychice autora než o subjektu toho výroku.
Použil jsem ho schválně kvůli Újezďákově setrvalé snaze všechno a všechny "vtipně" shazovat prakticky při každé příležitosti která se mu jeví alespoň trochu vhodná.
Vidíš a já myslela, že řešíš soutěž a ty při tom řešíš Újezďáka, který se do soutěže přihlásil, jak jsem pochopila.
Tak to teda sorry, do toho se ti montovat nebudu.
Některé příspěvky mají více aspektů. Třeba svůj obsah a svého autora. Je dobré vnímat takové příspěvky komplexně, nevytrhávat jejich části z kontextu.
Souhlasím, to je moudrá rada. Pojďme se ji tedy řídit a vrátit se k soutěži nebo prostě jen k ježdění na kole do práce.
Já budu jezdit mimo soutěž, ale těším se, že budu podkávat i soutěžící. Loni jsem potkávala jednu holku, co jezdila našim směrem. Bylo to docela fajn.
Co ty?
To by mě zajímalo co má společného cenzura s tím že je dobré číst a vnímat text v kontextu do kterého je zasazen....
řekl hrabosh protože mu bylo jasné, že také řekl...
Některé příspěvky mají více aspektů. Třeba svůj obsah a svého autora. Je dobré vnímat takové příspěvky komplexně, nevytrhávat jejich části z kontextu.
Jinými slovy příspěvky se vnímají i podle jména autora , což je samozřejmně klasický postup cenzury napříč staletími....
Hrabosh: Zde mas pohadku na dobrou noc: https://bookofbadarguments.com/
Možná je to lepší životní postoj než názorové oponenty zavile pronásledovat napříč diskusí jako samozvaný kališník pod záminkou trolbekování a prudit každého, kdo má jiný názor na stejnou věc.
Navíc jste se k tomu právě znovu přiznal.
Vy musíte být skutečně pro ostatní kolegy na svém pracovišti požehnáním....
Nikoho nepronásleduji. Kdyby ses tak často nesnažil být "vtipný" neměl bych sebemenší důvod připomínat jak často a rád býváš "vtipný". Laskavě si povšimni že "nevykopávám", ale pouze reaguji na "vtipné" příspěvky.
Kdepak sám jste řekl, že se aktivně zabýváte svinstvem maskovaným slovem trollbac směrem ke mě. Také jste se chlubil jak mě tím soustavným pruzením převychováváte a jaké s tím máte úspěchy.
Takže se laskavě zabývejte tématy a né posuzováním jestli vám na něco sraly mouchy nebo jestli jsou někteří lidé vtipní často málo nebo vůbec.
Navíc vám ty svinárničky budu zase mazat, vy to dělát rád tak si okusíte vlastní chlebíček.
Od téhle chvíle každý příspěvek s tématem Újezďák na mých diskusích nebo i ty k věci ale doprovezeným vaší řachandou či vtípky typu "daleké východy či Urjug" prostě smažu.
No nevím, pokud si pamatuji z minulých ročníků, tak žebříčky pravidelnosti a nájezdu neukazují moc nováčků, spíš veteránů :)
No a ta "úsporná" data to je jen takový kolotočářský kolorit, protože většina lidí stejně na kola přesedá z MHD a ne z aut, navíc se pak začnou v práci sprchovat a tak nějakou tu energii stejně požerou :)
Přiznám se, že se vysloveně těším, až se od organizátorů dovím, čím letos matičku zem ochráníme a kolik aut vymažeme ze statistik.
No hlavně doufám, že to nebude jako v minulých ročnících, kdy systém ze začátku ukazoval víc než 100 procent jízd, při přihlášení padal tak hustě jako nanočástice a zapsat si účast byl podobný porod jako se v USA přihlásit do zdravotního systému.
Prostě doufám, že to bude fungovat dobře.
Navíc jsem si vzpomněl , díky novému startu soutěže, že už to bude skoro rok, kdy všichni účastníci soutěže odevzdali data do dotazníku a že byl slibován nějaký statistický výstup.
Ovšem vypadá to, že buď nebyla statistika dostatečně přízniva ideálům a data by se třeba někomu nehodila zveřejňovat, nebo se na to prostě někdo úplně vyprdnul.
Přitom právě takový dotazník na lidi kteří se do soutěže přihlásili, skutečně jezdili na kole a na to kolo z něčeho zákonitě museli přestoupit, mohl přinést věrohodnější výsledky než náhodné průzkumy o tom, jak nám po Praze jezdí statisíce cyklistů a jak by jich jezdily násobky, kdyby a blablalblalblalla
Tak domů v letošním rekordu, 24 km za 55 minut i se stáním na semaforech a nějakým tím kličkováním v lese.
Důvodem byl temný mrak, který jsem na radaru objevil v práci v půl páté..
No a lejt začalo asi 5 minut po zavezení kola do garáže...
Pěkné ráno, v Kralovicích mě vzalo auto s vlekem, v Uhříněvsi jsem ho asi 300-400 metrů před kruhákem pěkně předjel já a dojel mě až na Turkově.
Cesta dost na pohodu, jsem táhl na zádech spoustu věcí do práce, včetně náhradních bot takže 24 km za nějakou hodinu a 5 minut....
Dneska těch cyklistů vyjelo opravdu hodně, bohužel ani autistů nebylo málo, spolehlivě ucpali celé nábřeží, a někteří přijeli skutečně výstavními kousky http://youtu.be/neQhE7mu2ZE
Ještě jsem na nábřeží předjížděl chlápka, který vezl v kabrioletu desku z překližky, kterou přidržoval pravou rukou :)
Dneska doslova vedro, na příjezdu teploměr ukazoval v 8,00 +13 .
Veselá příhoda na Brumlovce, kde jsem si zašel do obchodního centra pro vyčištěné košile a nějaký nákup a měl spor s ochrankou, která tvrdila, že do budovy kola nesmí.
Začali ale hoši špatně, protože mě oslovili, jestli vím, že na kole se v domě jezdit nesmí ?
Tak jsem požádal aby mě ukázali 3 věci :
1.trikový film kterak jedu budovou na kole, protože jsem ho vedl.
2. zákaz ve vstupu do budovy kde je viditelně a jasně ukázáno, že kolo do nákupního centra nesmí.. není tam totiž nic takového.
3. aby mě laskavě ukázali nějaké stojany před budovou.
Pak jsem jim poděkoval, že mě u toho postojí a šel jsem si nakoupit do Alberta, vyzvedl si košile a po deseti minutách odkráčel.
Pokud vím že tam je prodejna se sportovními potřebami kde vedou bicykly, konfrontuji je s touto skutečností a dotazuji se jak odtamtud dostávají zákazníci zboží (a jak tam dostávají kola na servis).
Takhle jsem se kdysi pohádal s ochrankou ve "Sparu" v Hostivaři... Hned v přízemí, pár metrů od vchodu kudy jsem jim tam s kolem vlezl je cykloprodejna, kam jsem měl samozřejmě namířeno. A taky, že se to nesmí, že bych mohl umazat nebo zranit někoho ze zákazníků a blablabla... Přitom tou dobou tam za celou dobu našich dohadů, ještě k tomu chodbou širokou ažaž, prošli asi 3 lidi :-) Takže tam takový nával zas nebyl, abych musel dávat co krok to pozor na někoho, koho bych náhodou mohl vzít přes holeň šlapkou apod.
No, na vchodových dveřích teda "zákaz kol" v podobě samolepky byl, ale že se do toho obchodu se servisem má s koly chodit zadem, to už tam jaksi nebylo :-/ A mám takové tušení, že dodnes není...
Tak na cestě domů jsem asi v 45tce cestou od Jižňáku z kopce trefil zadním kolem na silnici "šutrák", ustál jsem to, ale výplet je v hajzlu... naštěsti jsem stačil předni kolo uhnout, to bych možná letěl víc
Šutrák jsem viděl na poslední chvíli, protože jsem si debil hlídal autobus co mě bral zleva....
Byl to takový 2-3 kilový úlomek betonu i s kusem armatury asi to vypadlo z nákladáku, hodil jsem to do škarpy a na kulhajícím kole dojel dom.
Pak kolo naložil a odvezl do servisu, ....plášť kupodivu vydržel byl úplně novej..
Děsně jsem se lekl a tak zbytek cesty nic moc....
Dneska ráno jsem poněkud podcenil teplotu :)
Takže lehce prokřehlé nohy, na ruce jsem po 4-5 km narval návleky a bylo to celkem dobrý.
Jinak cesta fajn.
Zábavný moment když jsem od nás šlapal k Sibřině, tak v protisměru z kopce jela paní a bylo krásně vidět, jak za ní vlají řemínky přilby. Typický český přístup přilbu mám, nevadí že úplně na hovno. Přitom netuší že je to vlastně ještě nebezpečnější než kdyby jí neměla, protože nemusí v případě nárazu být tam kde má, ale třeba přispět ke zlámání vazu.
No a pak dva, pravděpodobně hoši najeli pár desítek metrů přede mnou na červenou do čtyřproudové komunikace plné aut, sice jen odbočovali vpravo ( ze V Zápolí na Michelskou), ale troubení si užili hodně, tak si budeme přát víc takových mamrdů aby nás řidiči neměli rádi.
Protože o to rozesírání všech účastníků provozu některým z nás asi jde víc než o to, aby jsme měli jako cyklisti slušnou šanci...
No buď rád, že jsi jel s cyklistama a ne s vrahama, tam se dneska děly věci ... Auto couvalo ze dvora přímo do dvoupruhu plného aut, nikdo ho nevytroubil, ještě mu dělali místo; autobusák si zapomněl najet na tramvajové koleje, kde má zastávku, takže zastavoval přímo v dvoupruhu a zase nikdo netroubil; řidiči v koloně radili přes okýnko Belgičanovi, jak se dostat na Brno; chodkyně se proplétala před auty, kterým zrovna naskočila jejich 5s zelená a žádný z těch vrahů ji nepřejel!, prostě sodoma gomora, buď rád za to dnešní kolo.
Jsem, zejtra mám rodinné povinnosti a v neděli údajně sprchne, tak jsem rád, že se na kolo vůbec dostanu.
Odpoledne navíc poruším veškerý smysl dopravní cyklistiky a cestou domů si zajedu !
Místo nějakých 24-25 km plánuji 50 a to správný městkýzboduAdoboduBé cyklista nikdy nedělá, protože má povinnost jet tou nejkratší cestou a být nejkonkurenceschopnějším (slovo do scrable jako bič:) dopravním prostředkem ve veřejném prostoru. Cyklista který si zajíždí není v čele pokroku :)
Dneska ráno jsem se přeoblékl, nějak mě poděsily ty 3 stupně nad nulou. Na jižňáku jsem to musel sundat.
Za zmínku stojí paní s ofroudem zaseklá naštorc ulice při vyparkovávání u školky na Jihozápadní IV tak, že tam asi cuká s autem ještě teď .
Pak velmi pozorný řidič tmavěmodrého eskorta, který mě od křižovatky Mírového hnutí a K horkám celou táhlou zatáčku nechal jet 30-35 a předjel mě až na plné viditelnosti, takových naštěstí přibývá.
No a v Uhříněvsi mám teď o jednu cestu méně, tak nějak se mi nechce jezdit po tý zemědělský silničce, co na ní našli ty dva ubohý taxikáře.
Uhříněves dneska totál zasekaná oba směry krokem a opět potvrzeno pravidlo malého auta, podjíždění kolony nejvíc brání malá veselá autíčka, která jsou pěkně napláclá na obrubník.
Trhy v Uhříněvsi, čili výborná svačina.
Celkově jsem se dneska cestou flákal, průměrka jen kolem 23..
Dneska bylo takový kalný ráno, včera večer juchej a dnes ráno ouvej, příliš mnoho piv na " svěží " ranní cyklistiku.
Na druhou stranu nikde nebyla žádná zácpa, což je svým způsobem vlastně škoda, protože ten pocit, když člověk profrčí kolem kolony nic nenahradí:)
Za zmínku stojí snad jen hnusnej studenej terezín prakticky celou cestu.
No a po kole a po sprše už dobrý, kalnost ostala na cestě :)
Já mám dlouhodobě vypozorovaný, že v pátek lidi na budování kapitalismu kašlou, aspoň ti, kteří mířej na Prahu od Benešova. Zatímco v pondělí až ve čtvrtek jsou už ráno E 55 + následné okresky dosti plné, tak v pátek naprostá pohoda, auta prostě nejezděj, i Uhříněves je naprosto volná :-)
Tak to máte dobré. U nás město totálně ucpané, ještě více než jindy. Vypadá to, že všíchni vyrazili nakupovat - zřejmě přijde hladomor. :-)
Musím říci, že dnešní ranní díl mojí skoro každodenní a tedy opravdové a nepředstírané velké jarní cyklojízdy byl prostě nádherný.
Po včerejším omokávání cestou, kdy jsem naštěstí jel většinou pár minut za deštěm bylo dnešní vlahé ráno pohlazením.
Asi to působilo i na zlouny řidiče, kteří mě dneska doslova na volantech nosili, dávali přednost, uhýbali v kolonách a dokonce mi mávali.
Možná to bude i tím, že na trase potkávají cyklisty úplně běžně, berou je za normální účastníky provozu.
Jestli to nebude tím, že ještě letos nepotkali nadšený balík cyklistů, který zablokuje kompletně všechno a na rozdíl od kolony aut podjížděné cyklistou bez problému musí zastavit a koukat jak se na silnici hodobóžují lidé, které tam v jiné dny není vidět.....
Prostě krásné teplé slunečné bezvětrné ráno a nádherných 25 km na pravidelné velké jarní cyklojízdě....
A to jsem ještě zapomněl na tu paní ve favoritce, která přede mnou zastavila, aby pustila z vedlejší ulice cyklistku.
Představte si, že jsem na rozdíl od cyklisty těsně přede mnou nepodjel a tak jsem jako on neušetřil 3 a půl vteřiny času, projel té cyklistce asi tak metr před předním kolem.
Ale je možné, že zrovna spěchal navíc jako cyklista neznamenal žádné nebezpečenství ani když se profiloval jako dopravní prase....
Jsem potkal google streetview vozidlo, tak doufám že budu zvěčněn stylově na kole v Křížovnické :) http://youtu.be/Udf3Tmni550?t=2m3s
Vždycky, když shlédnu tvé další video, tak si jenom říkám "jaké štěstí, že vlákno nejezdí po Praze autem". ;)
Protože styl jeho jízdy. A protože auto silnější než elektrokolo.
Pěkné je třeba to, jak předjede kolonu zleva( vteřina 22-30) a pak dává lidem na hlavní milostivě znamení, že mohou jet jen aby po dvou autech omezil třetí které také jelo po hlavní :)
Pak ještě před koncem nějaké střídání předjíždění zleva zprava ...
No jinak je to celkem milé video o tom, jak pohodlně se dá projíždět údajný pražský cyklošpunt, kde ve skutečnosti cyklistům, pokud nekličkují vlevo vpravo a dávají přednost, celkem nic nehrozí, teda snad krom nebezpečí od neukázněných chodců a kolegů cyklistů.. viz tem mamrd co jel ještě víc vleve po kolejích .
U výjezdu z Divatelní spoustě lidí taky mávnu když si nejsou jistí že vím že mám dát přednost a že ji také dávám. Spousta lidí (co tam nejezdí pravidelně) má dost cuky pouštět protože to tam prostě vypadá že oni jedou z vedlejší. Nechápu co je špatného na tom když řidiči spolu komunikují ve snaze zajistit co nejplynulejší provoz.
Nevím co je špatného na tom když předjel auto které jelo po hlavní a řidič pravděpodobně ani nemusel brzdit jen musel sundat nohu z plynu aby se v koloně zastavit o půl vteřiny později. Zkus mi to vysvětlit.
Cyklista samozřejmě smí předjíždět zleva (tak jako všechna vozidla) a kolonu pomalu jedoucích či stojících vozidel též zprava. Nevím v čem je problém.
Karlovy lázně jsou pro začátečníka nepříjemné, má ostych najet mezi koleje, často se tlačí od kolejí vpravo a jsou z toho pády a stres. Jestli chceš já Ti klidně někdy natočím video s tím jak hravě překonávám cyklošpunty v podobě schodů. Taky moc nechápu proč to tolika lidem vadí a z kola slézají když se to dá sjet nebo skočit. Když to umíš tak problém nemáš. Když to neumíš... Tak jsi v pytli v Karlových lázních i na schodech.
Cestou* po schodoch, po schodoch,poznávam poschodia taky prima argument, moje žena umí zahrát topspin do čopu, já spíš jen do horní, přesto hrajeme oba pinec,a já si vozím pálku v cyklobatohu ona spíš v tašce MHD, vy pinec asi neumíte, ale zkuste mi to vysvětlit..
Spousta lidí by měla hlavně koukat na značky a né na to jako to kde vypadá, to není argument.
Kvůli lidem, kteří serou na značky a jezdí podle vypadání nás značkami doslova zasypávají a výsledek je, zkuste mi to vysvětlit...
najděte mi v článku zde http://prahounakole.cz/2012/05/do-mesta-na-kole...
že předjíždění kolony zleva není bezohledné.
Zkuste to, zázraky se dějí nejenom o vánocích.
Cituji :
Pohybují-li se pomalu nebo stojí-li vozidla za sebou při pravém okraji vozovky, může cyklista jedoucí stejným směrem tato vozidla předjíždět nebo objíždět z pravé strany po pravém okraji vozovky nebo krajnici, pokud je vpravo od vozidel dostatek místa; přitom je povinen dbát zvýšené opatrnosti.
Mnohé automobilisty, zejména ty městské, rozčilují cyklisté, kteří se kolonami prodírají kupředu mezi stojícími či pomalu jedoucími auty. Na vině je nejspíš obava o zpětná zrcátka a lak, na kterém by kovové součásti bicyklu mohly napáchat drobné, ale nepříjemné škody. Pravdou je, že cyklisté mají možnost takového předjíždění či objíždění zakotvenou v zákoně, ovšem pouze na pravém okraji vozovky (tedy už např. ne mezi pravým a levým jízdním pruhem) a v případě, kdy je vpravo od vozidel dostatek místa a za zvýšené opatrnosti. Jenže nejspíš každý někdy zažil cyklistu, který zprava předjel vozidlo čekající na zelenou, a protože na pokračování neměl dost místa, prosmýkl se mezi nárazníky a další vozidlo objel zleva. To je samozřejmě čirý nerozum, protože cyklista nemůže předpokládat, že se řidič automobilu v koloně rozjíždí s pohledem zabodnutým do pravého zpětného zrcátka, aby ho viděl a odhadl, co chce udělat.
Nechápu proč do toho taháš pinec. Prostě konstatuji že průjezd Karlovými lázněmi pro spoustu cyklistů nemusí být příjemné, bezpečné etc, že to prostě neumí a neví jak jet. Jako další příklad uvádím jízdu na kole ze schodů (a u kratších i do schodů) kterou zvládám (stejně jako zvládám průjezd Karlovými lázněmi) a nečiní mi potíže. Naprosto chápu že jsou lidi kteří schody na kole sjet neumí a nevím co je nepochopitelného na tom že je spousta cyklistů kteří nedokážou bezpečně projet Karlovými lázněmi. Jsem už dostatečně polopatický?
Můžeš mi vysvětlit proč myslíš že se § 17 (Předjíždění) nevztahuje na cyklisty? Předjíždění zleva je speciální bonus pro cyklisty, nicméně nic jim nebrání řídit podle obecnějšího ustanovení pro předjíždění všech vozidel.
Obavy motoristů z poškrábaných plechů mě nedojímají. Když se bojí jezdit autem po městě, nebo třeba neumí parkovat, tak ať se tam necpou, já je k tomu nenutím. Berou snad motoristé ohledy na jiné?
Ma tam byt:"Předjíždění zprava"
Vsechno ok, ale touhle vetou jsi to dost zkazil:"Berou snad motoristé ohledy na jiné?"
Není to snad pravda? Opravdu motoristé neprovedou zcela legální jízdní manévr jen kvůli tomu že když by se něco podělalo tak by se stala nějaká nepříjemnost? Semtamobčasněkdo.
1) Vetsina motoristu bere ohledy na druhe, imho.
2) Vypada to skoro, ze "oko za oko, zub za zub" je Tve motto, coz by bylo smutne.
1. To sice bere ale jen pokud je samé v něčem neomezuje. Takové "smím, ale neudělám to, stejně by mi to nepomohlo".
2. To ne, ale nehodlám si dělat výčitky kvůli extrémně hypotetickým a nepravděpodobným následkům mého legálního chování, zejména když ten kdo by tím byl teoreticky postižen si nedělá výčitky kvůli tomu že by mohl uškodit on mě.
ad 1: Kdyby byla pravda, co rikas, tak mi tolik motoristu nedava prednost, i kdyz nemusi. Zrovna dneska jsem slusne cekala uprostred silnice na Podbabe, az bude vokno mezi auty (sedela jsem na kole a jela rychlosti sneka, takze prednost coby chodec jsem nemela), a nejaka pani me stejne pustila.
ad 2: Takhle formulovane to samozrejme vypada jinak, nez puvodne. Taky si nedelam vycitky, kdyz se protahuju riditkem par cm vedle zrcatka stojiciho auta, kdyz to auto nenechalo k obrubniku dost mista, ackoli tam jsou piktogramy a ackoli je vyhodnejsi pustit cyklistu az k semaforu, aby pak pri rozjezdu na zelenou nezaclanel ostatnim.
Počkej, ale ono to jeho kolo je stejně motorka ne?
To nemá s cyklistikou nic společného :)
Legání nelegání, je tam smajlík, jenže můj osobní troll prostě nemá na detaily čas.
Teď vážně, až budu starý nebo jinak nemohoucí, tak si elektromotor pořídím třeba taky. Nebojte se, dám vám včas vědět, aby jste mohl utrousit nějakého trolloshe....
Velmi příjemná cesta domů, vítr do zad, teplota kolem 20 stupnů, nákupy v Uhříněvském farmářském obchodě poněkud omezeny, musel jsem vynechat mošt, protože jsem měl v báglu bundu z rána:(,takže jsem domů dovlekl dva chleby, hroudu másla a jogurty....
Jo a jel jsem v koloně uhříněvsí za nějakou zahradnickou dodávkou s vlekem s asi přehozenou elektrikou nebo co, dodávka blikala doprava, vlek doleva, poněkud matoucí....
Odpoledne bylo fajn, teď jsem to na radu Lucie trochu promazal, tedy i všechny návazné věci vycházející jak z mých urážek mého osobního a samozvaného trolla, tak z jeho urážek, už by to nemělo po částečném smáznutí logiku.
Pokud jsem něco přehlédl tak jen kvůli tomu, že mě to nebaví a radši si půjdu číst pěknou knihu o skřetech, orcích, pterrech a podobných příšerkách...
To jsem si zase počet, jenom jsem se chtěl zeptat, nepřipadají Vám ty příspěvky odstraněn poněkud nudné a jednotvárné?
U nekterych zakladatelu temat si na mazani muze clovek vsadit. Tak se k nim pridal dalsi...
Tak jen doufám, že to není příliš nakažlivý, možná by pomohla nějaká vakcina.
Dneska řidičsky neutrální, zažil jsem několik dobrých skutků ale taky jednu lekavou hnusobu.
Na příjezdu od Kralovic do Uhříněvsi mě v minipežotu vzala nějaká slečna tak, že mi snad zrcátkem podjela pod řidítkama to auto je fakt nízký , bylo to v zatáčce, lehce horizont, auta v protisměru na ní troubila a já přemýšelel jestli jsem jí kolenem otřel karosérii nebo to byl tlak vzduchu...
Dojel jsem ji 300 metrů před kruhákem zastavil, nadechl se a .... začal se smát, ta kravka seděla v tom autě, na klíně měl mísu s nějakým salátem nebo vločkama nebo co a polívkovou lžící se ládovala , a v druhý ruce držela láhev s pitím..... takže jsem jen zavrtěl hlavou a odjel...
No a v té samé koloně o 100m dál jedu vpravo a cesta prakticky zablokovaná velkým ofroudem, sunu se s nohou na obrubníku a koukám dovnitř a paní si tam dělala mejkap, měla na to na sedadle takový kufřík :)
Jediná klika, že na další cestě mě několikřidiček a řidičů udělali prostor, dokonce i autobusák se natlačil na prostředek abych mohl skrz kolonu, prostě lidi co nemají zrcátka jen na mejkap.....
A při podjíždění trati v Uhříněvsi jsem si vzpoměl, jak jsem tam včera potkal šíleného skejťáka, který to mazal prostředkem pruhu směr centrum a asi 2-3 metry za zády měl kamion a kolonu
Dneska jsem potkal chlápka kterej mi tvrdil, že je v Karlíně zákaz vjezdu, vole... :). Abych si nemyslel, že mi to tam patří. Cesta do Malešic přes Žižkov jinak v klidu. Jsem s ním ještě chvíli vedl dialog, ale trval na svém, prý mě příště z toho kola srazí, tak si tam dávejte pozor :). http://youtu.be/s4KgqkPfd4I
Obousměrný provoz jen pro vyvolené je na hovno, to tvrdím od začátku. Tohoto ta situace naštěstí neohrozila, jen překvapila, ale kdyby ses zanořil pod kola někomu, kdo to nečekal, nadělal bys mu spoustu zbytečných problémů. Jen kvůli nevhodné dopravní úpravě.
Neprehledne to tam delaji ta parkujici auta, co urcite nenechavaji volny 3 m siroky pruh. A piktaky na zemi prehlidne jen slepy a taky tam jsou pod jednosmerkami dodatkove tabulky s cyklisty. Kdyz si tohohle nekdo nevsimne, nema za volantem co delat.
Evidentní nedostatek parkovacích míst je podmnožinou množiny problémů zvaných nevhodná dopravní úprava.
Nadbytečné značení (módní cyklopiktokoridor nebo nadbytečné množství dodatkových cedulek) zrovna tak. Pro drtivou většinu dopravy jednosměrka s tím, že výjimečně někdo se vyřítí v protisměru, to je vskutku debilní nápad.
Parkovacích míst je dost, jen musíš za to parkování zaplatit a dojet třeba zastávku tramvají. Myslet si že mám právo parkovat kdekoliv a omezovat tím ostatní je mimo.
S tím souhlasím, proto také neparkuji kolo na chodnících mimo místa vyhrazená pro parkování kol.
A kočárek parkuješ kde?
Máme tři děti a kočárek jsme v životě neparkovali :)
Vy parkujete kočárek někde na chodníku ????
Dost jsme používali takový to nosítko na miminka a golfové hole pro starší jsme nikdy neměli potřebu parkovat někde venku , s tím se dá jít prakticky všude dovnitř a nikdo ani nekvákne...
Pokud jde maminka třeba do obchodu, tak vezme dítě sebou dovnitř a kočárek nechá na chodníku. Je to normální a pokud vím tak legální. Kolo je to samé, protože osoba vedoucí kolo je podle zákona chodec.
A proč je vlastně normání a legální nechat na chodníku kočárek a auto ne?
A co takhle se nejdřív zamyslet.
Že by proto, že se se s kočárkem jezdí legálně po chodníku a s autem po silnici? A pokud vím tak na mnoha místech je povolené částerčné a nebo i úplné stání na chodníku, ale ještě jsem neviděl, že by bylo povolené stání kol a kočárků někde v silnici.
Prosím tě, kdy si naposledy viděl, že by matka nechala kočárek před obchodem a dítě vzala dovnitř?!? Já už tedy hezkáých pár let ne.
Dneska se kočár zásadně venku nenechává, naopak se s ním nacpe všude, kam to jde.
P.S. Řeč je o Praze, jak je to jinde netuším.
Přesně, většina obchodů je stejně dneska tak velká, že kočár není problém...
V těch velkých mi to nevadí. Tam mi akorát vadí, když dítě vříská, protože ho ten hodinový nákup už nebaví nebose prachobyčejně vzteká.
Ale v malých obchodech mi to docela vadí, protože tam pak není k hnutí.
A dost mi vadí, když se 4 matky i s kočárky narvou do kavárny... Xakru, proč nemůžou jít na hřiště jako jsme chodily s dětma my.
Mě děti nevadí, minimálně už od doby co jsem byl jen strejda :)
Vysmejčili jsme kdejaký Kinderhotel a je fajn, že jsou na světě místa, kde si může rodina s dětmi užít den, večer, saunu, wellness, restauraci aniž tam uraženě poskakuje či okřikuje moje děti nějaký bezdětný frustrát :)
A takový místo, kde tvoje děti odvede sličná studentka hovořící 3-4 jazyky z restaurace do přilehlého zábavného prostoru, nebo ti je pohlídá, když máš pronajatou "císařskou vanu pro dva" je k nezaplacení....
Proti tomuto systému rozhodně nic nemám.
Ale o tom jsem nemluvila. Měla jsem na mysli situace, kdy se matky s dětmi narvou kamkoli, ačkoli by pro děti bylo lepší, kdyby s nimi šli na hřiště nebo by ten kočárek s dítětem před dveřmi malého krámku opravdu chvilku vydržel.
děti se v česku kradou stejně jako psi. Nenechal bych dítě bez dozoru. Mimochodem děti se kradly i za bolševika, moji ženu unesli, když byla dítě v kočárku a měla štěstí jen v tom, že si toho její otec všimnul a únosce pronásledoval. Ten utek a kočárek s dítětem nechal v průchodu. (Karviná 1966)
Po nikom nechci, aby nechával kočár venku bez dozoru bůh ví jak dlouho. To bych si dneska sama netroufla. Nenechala bych ho tam ani bez dítěte.
Já ale píšu o malých krámcích !!! - tam má matka kočárek na očích krok od sebe.
Přijde mi jako idiotština narvat se s kočárem do trafiky, koupit jednu jízdenku a zase se vyštrachat ven.
Zkrátka občas mi to fakt přijde přitažené za vlasy.
Zrovna dnes jsme se stavovala na Zličíně nakoupit pár těch titětných hadříků na miminko, co se brzy narodí. A při té příležitosti jsem si chtěla nenápadně prohlédnout i dětský koutek v Metropoli. Nenápadná jsem dlouho nezůstala, slečny hlídající mě okamžitě zmerčily a ptaly se, co bych si přála.
Tedy, řeknu vám, takové vymoženosti za našich mladých let nebyly. A že by měla maminka vyhrazené široké parkovací místo, to už vůbec.
Naše děti řvaly v kočárku před řeznictvím, naštěstí se vždy našla ochotná důchodkyně, která je chvíli pohoupala:-))
Tak strasny to neni, aby to ospravedlnovalo nejakou paranoiu.
http://www.novinky.cz/domaci/215666-utoku-na...
No a co tím chtěl básník říci, že až budeme mít chodníky, průchody , vchody a všechny stromy a všechná zábradlí zaflákané zaparkovanými koly z nichž se část bude povalovat na zemi, že to bude fajn ? Pamatuju se, že v Amsterodamu na některých místech se nedalo sednout ani na lavičku, protože nad opěradlem čouhala řidítka, nebo opřít se o zabradlí na mostě ? Nemožné protože zaflákané koly....
Čili ty tvrdíš, že když přijedeš po silnici a flákneš kolo do prostoru chodník, že jsi najednou chodec s nárokem na parkovací místo ???
Parkovací místa jinde, než kam potřebuješ dojet, nejsou dostatek parkovacích míst. Autem - dnes módně potlačovaným a brutálně zdaněným dopravním prostředkem - se jezdí typicky tehdy, když danou přepravní potřebu nelze jinak řešit.
Kdyby město lidem za jejich peníze poskytlo nějakou minimální protihodnotu, například v podobě vhodnějšího uspořádání stávajícího prostoru, nebyli by nuceni krátkodobě formálně porušit předpis.
"Autem - dnes módně potlačovaným a brutálně zdaněným dopravním prostředkem - se jezdí typicky tehdy, když danou přepravní potřebu nelze jinak řešit."
Toto modni tvrzeni ma drobny nedostatek, ze je typicky nepravdive.
De facto máš pravdu, vždy jde dopravní potřebu nějak řešit. Třeba na uvedenou přepravu rezignovat, že.
"Autem - dnes módně potlačovaným a brutálně zdaněným dopravním prostředkem - se jezdí typicky tehdy, když danou přepravní potřebu nelze jinak řešit při zachování požadovaných standardů, zejména rychlosti, bezpečnosti, kultury cestování, nákladů."
OK?
Ok, jako vychozi bod dobre. Ted se muzeme ptat treba, proc by mel mit clovek dopravujici se autem narok na kratsi dochazkovou vzdalenost nez clovek jedouci MHD. Dale bychom mohli porovna pocet umrti/zraneni v MHD versus pocet umrti/zraneni pri jizde autem. Dale bychom se mohli ptat, co je brutalniho na zdaneni, ktere je odpovidajici vysi nakladu na infrastrukturu silnic. A dale bychom se mohli venovat pokusu o porovnani zisku autisty oproti ztratam neautisty zpusobenym tim, ze autista jel autem, pricemz cast techto parametru je ciste subjektivni a nemeritelna.
Tak jen kolejová vozidla mají docela slušný počet obětí :( akorát tam není rozlišené kolik z toho nákladní vlaky a kolik osobní a tramvaje.
http://www.dicr.cz/rok-2013-mene-nehod-mrtvych...
A pak by se ještě hodilo vědět zavinění.
Jinak já se s tramvajemi bohužel občas potkávám, většinou mě teda dojedou a zvoní, občas ale předjedou s nulovým bočním odstupem… (vjezd z Republiky do Revoluční, Karmelitská, díra u Karlových lázní)
"... občas ale předjedou s nulovým bočním odstupem..."
Ehm, vysvětlení hledej jednak ve fyzice, jednak v mezilidských vztazích. V té tramvaji totiž nesedí jeden cyklista, ale třeba 40 nebo i více lidí, kteří se potřebují někam dopravit. Řídí ji člověk, který je tam od toho, aby ty lidi včas a správně dopravil a jeho povinností je řídit se jízdním řádem, což je taková podivná věc, podle které se ta hromadná přeprava řídí.
I kdyby ses rozkrájel, tak dopravní cyklistika je sice hezká, ale pořád je to jen a pouze INDIVIDUÁLNÍ doprava.
Ono, totiž, kdyby se někteří cyklisté občas projeli tramvají, tak by měli možnost slyšet hlášení, které upozorňuje cestující na fakt, že nikde, dokonce ani na přechodu pro chodce, nemá chodec před tramvají přednost.
Tahleta kolejová vozidla totiž, ač se to ze sedla bicyklu nemusí tak jevit, jsou poměrně špatně ovladatelná. Očekávat, že vybočí z kolejí, aby daly cyklistovi dostatečný boční odstup, je ignorance základů elementární fyziky.
> Tahleta kolejová vozidla totiž, ač se to ze sedla bicyklu nemusí tak jevit, jsou poměrně špatně ovladatelná.
Takže když si z bicyklu odmontuju brzdy a povolím představec, tak taky dostanu absolutní přednost, protože mé kolo bude poměrně špatně ovladatelné? A když pojedu ve V3S?
Cože to?
Jak že to?
Ty jezdíš na kole v kolejišti?
Některé argumenty mi příjdou fakt ujeté:-))
Nejak nechapu Tvuj dotaz, zda jezdi na kole v kolejisti. Na nekterych mistech to jinak ani nejde. Treba na zacatku Revolucni, ve Vodickove, u Karlova mostu...
Tak pardon, upřesním:-))
Ptám se na to, zda jako cyklista je odkázán svůj pohyb vykonávat pouze po kolejích, ze kterých nemůže vyjet, a musí zachovávat jejich směr. Nechápu, co to má společného s jeho brzdama nebo povoleným představcem.
Ale myslím, že to všichni chápou, o co tady jde. Takže nebudu plýtvat písmenky, pouze zopakuju, že je potřeba počítat s tím, že tramvaj se chodci, autu ani cyklistovi uhnout nemůže:-))
Na nekterych vyjmenovanych kratkych usecich cyklista take nemuze uhnout a tramvajak ho vidi dlouho dopredu, takze musi zabrzdit. A Jenda psal, ze jde-li to, tak tramvaji uhne, ale jsou situace, kdy to nejde nebo to jde jen s velkymi komplikacemi, takze by mel tramvajak chvili pockat. Ohleduplnost ma byt oboustranna.
> Nechápu, co to má společného s jeho brzdama nebo povoleným představcem.
Ty jsi začala s argumentem, že když si někdo chudák zvolí dopravní prostředek, který nedokáže pořádně ovládat, měli by mu všichni uhýbat do vzduchu.
> V té tramvaji totiž nesedí jeden cyklista, ale třeba 40 nebo i více lidí, kteří se potřebují někam dopravit.
Když to jde, tak tramvaj pustím. Ale když je přede mnou kolona nebo vedle mě zeď tunelu, tak to prostě nejde.
> Řídí ji člověk, který je tam od toho, aby ty lidi včas a správně dopravil a jeho povinností je řídit se jízdním řádem, což je taková podivná věc, podle které se ta hromadná přeprava řídí.
To je zajímavé, že všichni ostatní účastníci silničního provozu mají závodění zakázáno, ale pro MHD platí asi jiné fyzikální zákony…
> Ted se muzeme ptat treba, proc by mel mit clovek dopravujici se autem narok na kratsi dochazkovou vzdalenost nez clovek jedouci MHD.
A proč by měl mít takové právo cyklista? Jen ať se hezky projde. „Cyklisto, slez z kola.“
Žádný nárok neexistuje, a existovat rozumně nemůže, což je snad zřejmé. Je rozumné vybudovat dosattečné parkovací kapacity, jinak se provoz zbytečně zahušťuje a zdržuje lidmi hledajícími parkovací místo, popřípadě lidmi okolnostmi donucenými zaparkovat v rozporu s předpisy.
Bezpečnost neznamená jen riziko nehody a zranění, ale také riziko okradení, přepadení, poškození či znečištění oděvu či přepravované věci, riziko nákazy přenosnými chorobami apod. Uzavřený automobil většinu těchto rizik uspokojivě eliminuje.
"Je rozumné vybudovat dosattečné parkovací kapacity..."
Stejne jako je rozumne lecit vsechny nemoci nejlepsim zpusobem nezavisle na cene, dat duchodcum dost penez, aby nezili v chudobe, vyrabet veci tak, aby se neznecistovalo ani trochu zivotni prostredi...
A kdo Ti brání? Kup pozemek a postav parkoviště, nadzemní či podzemní garáž. V čem je problém?
Nečekám že bys, se svými názory na minimální stát, požadoval aby náklady spojené se skladováním soukromého majetku byly hrazeny z veřejných rozpočtů.
Načti si Ústavu, je tam cosi o tom že "vlastnictví zavazuje". V zásadě se tam říká že pokud někdo něco vlastní má také povinnosti z toho vyplývající a zkrátka nemůže tvrdit že je vlastnictvím majetku "nucen porušovat zákony".
Správně. Ať stát zprivatizuje všechny pozemky, ulice a silnice, a každý budem platit tržní cenu za využívání infrastruktury.
Ale dokud pozemky drží stát a město, tak ať mi za mé peníze poskytuje alespoň nějaké služby.
Však také nikdo netvrdí, že vlastnictvím majetku je nucen porušovat zákony. Občas je někdo nucen porušovat zákony nevhodnou infrastrukturou. Jako cyklista to jistě znáš.
podlehl jsi omylu, že něco vlastníš. Nemáš žádné svoje peníze, nebo si snad tiskneš vlastní bankovky? razíš vlastní mince?
Pro zjednodušení jsem použil termínu "mé peníze". Sampozřejmě jsem si vědom toho, že se peníze jsou jen prostředkem směny, a správně by bylo "hodnoty, které mi stát ukradl".
Pokud Ti stát něco ukradl tak nechápu proč po zloději žádáš aby Ti z lupu něco vracel ve formě nepeněžního plnění (dokonce to očekáváš).
Máš nějak pomotaný význam slov.
Asi budeš muset použít jiné sloveso než "krást". Chápu, nechce se, ono by se pak nemohlo prudit a nadávat.
Například tohle by se Ti v autě nestalo:
http://brnensky.denik.cz/zpravy_region/zene...
;-)
Dodatkové tabulky sice jsou, ale myslím si, že vůbec neškodilo, kdyby v tomhle případě byly o dost větší a taky vzhledově výraznější. Nevím jak tam, ale ledaskde jsou ty dodatkové tabulky tak malé a nevýrazné, že v hustém provozu je problém je zaregistrovat a k průseru je pak hodně blízko.
Pockej, az te vyhmatne urad pro ochranu osobnich udaju. http://www.reflex.cz/clanek/zpravy/46000...
Pravda, mohl bych ho nějak rozostřit.
a značku :)
Hele podle toho co bylo vidět, na tebe něco houkl s tím zákazem a povolil spojku a odjel, nějak mi tam ten dialog schází...
Tady je to celý, pokochej se :) http://youtu.be/zfsHWhOgURY
Pěkný. Akorát tím mlácením do auta ses dostal ještě pod jeho úroveň. On pičoval pouze orálně.
Zatukání blblovi na okno považuješ za jednání pod úrovní? Hmm, zajímavé. A jak bys chtěl dotyčnému exotovi říct, že za blbce tam je on sám?
Ano, bouchat někomu do auta považuji za přinejmenším nemoudré. Já na místě cyklisty bych řidiče asi ignoroval. Nikdy bych si nedovolil označit jej za blbce, v evidentně nepřehledné situaci přehlédl neobvyklé a nelogické značení. To se může stát každému, ostatně cyklisté zákazy vjezdu přehlížejí dnes a denně.
Na domnělý přestupek tedy dotyčného cyklistu neformálně a přátelsky upozornil, což mu lze sotva zazlívat, protože jízda v protisměru je skutečně nebezpečné jednání (i když v tomto případě legalizované).
Spousta lidí, co s autem nemá zkušenost, si bohužel neuvědomuje, jak bouchnutí do karoserie či okna se uvnitř auta rozléhá, a úder tak vypadá daleko silnější než je. Takže řidič bouchání na auto opravdu mohl důvodně považovat za nepřátelskou reakci na své bodré (byť mylné) upozornění. Naštěstí se z obou aktérů zachoval rozumněji, setrval ve verbální rovině a hrozící konflikt dále neeskaloval.
Jj, asi měl ještě svatou trpělivost, co? :-) Dneska se lidi navzájem napadají, a rozbíjejí si tlamy, kvůli banálnějším věcem :-/
http://www.novinky.cz/krimi/334503-divka-na...
Dnes me pustila dve auta, co nemusela, a stale nastesti marne cekam, kdy mi policajt hlidajici Turecke velvyslanectvi vynada, ze projizdim ulici se zakazem prujezdu. Jinak se uz nic zajimaveho rano nestalo, nedelam neco spatne, kdyz nemam zazitku na jednu normostranu? :-)
Policajti co hlídají ambasády většinově nejsou dopraváci :)
Zajímavostí je po cestě vždycky dost.
Teď třeba každé ráno koukám, jak různé kytky, začalo to podběly, proráží zbytky asfaltu na silnici mezi Sibřinou a Kralovicema nebo, kde se pase stádečko srnek mezi Kralovicema a Uhřínevsí ( loni mi dokonce přeběhly docela těsně před kolem).
Včera jsem zjistil , že Chrenek musel přikoupit koně, už jich tam běhá víc než 30...
Odpoledne se mi povedl majstrštryk.
V 3,45 jsme kouknul na radar a vidím buřinu jak se rychle valí od severovýchodu přímo na Prahu.
Takže jsem urychleně cca ve 4 vyrazil, abych zbytečně nezmokl a po značním úsilí proti větru, jsem se přihnal do Kolodějí a to jen kvůli tomu abych posledních 6-7 minut jel v cca 10 minutovém slejváku, který u nás prošel a od té doby nekáplo.:)
Prostě jsme to trefil...
Expert v Davídkově.
Peru to zkopce +/- limit (většinou trochu +) a expert mě tam musí na plné čáře a na přechodu předjíždět osmdesát (je tam radar).
Přičemž na přechodu je třicítka po-pá 7-16.
Na téhle ulici nic výjimečného. Kdože to prasí? Cyklisté?
Vsichni, kdyz jsi priznal +. :-)
Na kolech se kterými tamtudy jezdím nemám tachometry takže to jen odhaduju. Jet tam míň tak se přese mě cpou úplně všichni.
Nicméně já tam "prasím" ze všech nejvíce protože v téhle rychlosti odmítám jet u kraje (je tam úzký chodník a není vidět do výjezdů a občas tam někdo vystrčí předek auta. Kdyby někdo v tu chvíli jel vedle mě, měl bych krásný letecký den. Tak raději "prasím", jedu limit (aby mi nemohli vyčítat že zdržuju) a držím se vprostředku pruhu.