Otázku pokládám jelikož jsem koupil kolo už takto složené a po půl roce a spoustě problémů s převodníkem při řazení z velkého na střední,kde se mi zasekává řetěz a velké kolečko na převodníku je zohýbané a poté zabrušované aby to vůbec chodilo.
Otázka je zda si za problémy můžu sám špatným řazením?
Či je to tímto a pak to dám na reklamaci.
Kliky s převodníkem mám tyto kliky.heureka.cz/shimano-slx-fc-m660/specifikace/
se řetězem hg74 a vzadu kazety.heureka.cz/shimano-slx-cs-hg81/specifikace/ 11-36
Děkuju.
Asi jsi s tím měl do servisu na seřízení, nebo případnou reklamaci vyrazit hned. Co si máme představit pod tím zabrušováním ? Zohýbané bylo co ? Zuby, nebo nějak zdeformovaný celý převodník ? A jestli dobře rozumím, neshazuje to z největší placky na prostřední.
Napadá mě teda, jestli ti po trubce nesjel přesmykač.
V servise jsem byl a i na reklamaci jsem to měl.
Zohýbané jsou zuby na největším.
Zabrušování mi dělal v servise.
Na reklamaci mi řekla, že tomu nic není.
Na toto jsem přišel až dnes když jsem koukal po novém největším kolečku s tím že za to asi můžu sám a zjistil jsem tuto skutečnost ohledně klik.
Jo a v názvu se ztratila důležitá skutečnost, že kolo má 30 převodů.
Můžeš sem dát fotku těch zubů a převodníku ? Nějak mě nenapadá důvod, proč by se měly ohnout a už vůbec ne nějakého zabrušování. Leda že by měly opotřebením omačkané groty, to ale podle popisu nepředpokládám.
Je to nějaké divné. Že neleze řetěz na větší, nebo různě drhne a chrastí, to jo. Ale aby se zasekával a nešel dolů... Nemáš fakt nízko přesmykač ?
Moj nazor je tiez ze mas nizko presmikac.
Fotky. No snad k něčemu budou.
https://plus.google.com/u/0/photos...
http://cycle.shimano-eu.com/publish/content...
Jestli myslis to, ze jsou zuby nepravidelne, tak to je od vyroby, aby lepe behal retez mezi prevody pri razeni. Jinak na tacech je videt pouze mensi poskrabani od retezu na vnitrni strane.
Jestli jsi myslel neco jineho, nejak to na fotkach oznac.
Co konkretne je ohnute?
Na těch fotkách není vůbec nic vidět. Pomohlo by kliky sundat a fotit to na lepším světle. A nebo aspoň přeřadit na menší placku, pořádně to osvětlit a označit poškozené zuby.
Na mne to působí tak, že je blbě seřízený přesmykač.
zdá se mi to nebo je přední vidlice nějak opačně?
Zdá se Ti to. Korunka je dopředu, kotouč vlevo, a delší část bletníku vzadu:-)
Ty sis zřejmě všiml jen nejviditelnější části, spojky nohou, která je u většiny vidlic vpředu, u této konkrétní vzadu, ale právě toto vůbec nic neznamená.
no právě protože všechno ostatní sedělo jen ta spojnice byla vzadu :-) tak sem se radši zeptal :-)
Jak neznamená??? Tímhle se právě odlišují vidlice od Manitou ;-)
Jinak to ale vliv na funkci nemá ;-)
Ve spojeni s timto blatnikem mi to prijde divne. Blatniky Manitou maji zvednuti na obou stranach korunky, ne?
http://www.lispol-bike.com/predni-blatnik-sks...
Takhle by ta vidle mohla brat o blatnik pri vetsim propruzeni...
Jo, pro tyhle vidle jsou potřeba i extra blatníky. A přesně kvůli tomu jak píšeš...
Na moje předešlé kolo jsem taky dodatečně namontoval jednu z těhle potvor a pak jsem měl docela problém ten blatník sehnat. V té době...
K tem problemum s razenim. Mam 3x10 na celoperu a opravdu to neradi nic moc. Budto na velky tac jde male kolecko na kazete, nebo na maly tac velke kolecko na kazete. Oboji zaroven jsem bez skrtani nedokazal vyladit. 8-( Ale muze to byt tim, se mam odpruzenou zadni stavbu a meni se trochu uhel nabehu retezu do presmykace. Treba to na HT vystelovat jde.
Samozrejme - kdyz to vyladim na jednu krajni polohu, nejen ze to v druhe krajni skrta, ale logicky ani hladce neradi.
Vyvodil jsem z toho, ze 3 tacy = max 9 kolecek a 10 kolecek = 2 tacy, jinak jsou problemy.
Tak už mi bylo voláno od prodejce, že se o to postarají,že si mám dojet.
I když je srandovní, že z jedné prodejny mi volal, že mám dojet k ním, kdyby to na té co jsem koupil nevyšlo :-)
Zasekávající se řetěz není v pořádku.
Kdo je na vině, jestli špatné používání či nějaké zanedbání ze strany uživatele nebo servisu je velmi obtížné rozhodnout i pro člověka, který to kolo zná zblízka a má možnost projet.
Rozhodně doporučuji změnit servis, nebo nejlépe naučit se seřizovat si řazení sám.
http://www.ivelo.cz/domaci-servis-kol/serizeni...
Pokud můžu poradit, povolit přesmyk, dát níž tak aby vnější vodítko bylo od hrotu zubů venkovního tácu cca 5-6 mm. Když řadíš na prostřední tác tak přesmyk spadne níž tak vzdálenost se sníží na 1-2 mm a mělo by to řadit.Podle mne máš přesmyk vysoko, když se dívám na ty fotky. Prostě dej ho níž a myslím, že to bude chodit, měl jsem podobný problém a dnes to chodí bezvadně. Pokud by to nešlo tak nevím co s tím. Ještě jsem přemýšlel přesmyk mírně pootočit na trubce až to budeš mít níž, ale to jsem já nepotřeboval.
Tak nevím , jeden píše,že moc nahoře a druhý dolů. Chtělo by to vážně někoho z vás zkušených ať se na to kouknete.
I když brzo dostanu nové kliky s převodníky a pak se uvidí zda to bude pořad zlobit.
Podivej se na http://www.ivelo.cz/domaci-servis-kol/serizeni... bod 3 a 4.
Ze mas presmykac nizko byla hypoteza, kterou tu nekdo napsal driv, nez jsi ukazal fotky.
Podle fotek ho mas opravdu vysoko, ale ne az tak, aby to muselo delat takove problemy, rekl bych. Spis bych hledal problem v pootoceni (bod 4) nebo nastaveni tahu lanka a dorazu.
Muzes jen tak pro zajimavost oznacit na fotkach ty ohnute a zbrousene casti prevodniku? Ja tam opravdu videl jen drobne opotrebeni a nepravidelnost, ktera je umyslne a z vyroby.
Sice na tom prd sejde, ale přikláním se k názoru juryho a Murphyho - přesmykač je proti manuálu ivelo.cz moc vysoko. Tím bych začal, i když netvrdím, že to je příčina tvých potíží.
Na prostředním převodníku je jasně viditelné logo Dyna-Sys, takže nejspíš máš kliky FC-M660-10, které JSOU desítkové. Zkus mrknout na označení (zevnitř pravé kliky v místě pedálu).