Pardubice směle konkurují německým městům a v některých ohledech je dokonce překonají. Tuto skutečnost odhalil rozsáhlý průzkum dopravního chování, který dal Pardubičanům jedinečnou možnost porovnat se s našimi severními sousedy.
Přiznám se, že mě nijak nepřekvapilo, že v Pardubicích se hodně jezdí na kole i chodí pěšky.
Trochu mě v závěrech průzkumu překvapilo, že (cituji):
"•Obyvatelé Pardubic v průměru vykonají každý den 2,5 cesty
•Největší podíl cest je z práce a do práce (29 %), následováno nákupy (25 %) a cestami za zábavou (24 %)"
Nějak nevím, jak to mám interpretovat a k čemu to vztáhnout.
A poprvé jsem zaslechla termín „koalice zdravé dopravy“
To bude nějaký noví mindfuckový termín, za chvíli to bude všude a děti se to budou učit povinně v environmentální výchově.
Zaujalo mne, že ta "koalice zdravé dopravy" z nějakého důvodu a bez dalšího vysvětlování zahrnuje veřejnou dopravu (zřejmě hromadnou i individuální). Přitom například veřejnou hromadnou dopravu nelze označit za zdravou snad z žádného myslitelného hlediska.
Naopak z nějakého důvodu nezahrnuje v Pardubicích tolik oblíbenou individuální vodní bezmotorovou dopravu nebo například spolujízdu.
Obecně místa, kde je MHD slabší jsou potvrzeně nejlepšími místy pro cyklopřepravu a její rozvoj.
Stačí se kouknout na cyklopříkladná města a většinově zjistíš, že auta tam , v rámci místního přepracvního výkonu, jezdí srovnatelně nebo víc než v Praze a cyklistika tam pouze supluje MHD.
tohle se mi líbí
"Podle měst tak pomohou jiným motoristům, kteří nutně potřebují jet autem ."
Prostě je potřeba uvolnit místo pro ty zámožnější co rádi jezdí autem.
To se jim to jezdí po těch rovinách :-)
Kdyz si rikas Highlander, nemas narok fnukat. :-)
já vím :-)
Bože, to je zas laciný propagandistický blábol - vybrat si u nás asi nejkompaktnější město, navíc v úplné rovině, kde nejvzdálenější body jsou do pěti kiláků od sebe.
A srovnávat to s Drážďanama, kde nejuzší místo je o polovinu širší, než celé Pardubice, o délce nemluvě. A Lipsko je na tom podobně, jenže dokulata.
Mimochodem, u nás po vesnici jezdí na kole snad úplně všichni. Nevyplatilo by se ani startovat.
A já jsem zase naopak rád, že se o tom píše. Naplní se tím totiž eurohujerská kvóta "n článků o podpoře cyklodopravy" v podstatě nekonfliktním a kupodivu i docela pravdivým vyprávěním, protože Pardubice jsou opravdu pro kolečko ideální a kolečko tam má i značnou tradici. Takže furt lepší publikovat tohle, než nějaké konfliktní aktivistické články o městech, pro cyklo podstatě méně vhodných (např. Praha), jen proto aby aby si měli filleři na čem pást své masare.