Časově náročná práce, to je velké bolístko v dnešní uspěchané době. Po dvou letech jsem zjistil, že tělo potřebuje nějaký pohyb. Začátky opět budou těžké. Každodení starosti, od rána do večera v práci. Řekl jsem DOST!!!
Začnu celoročně jezdit na kole kdekoliv a každou volnou chvilku.
Máš/Máte moji plnou podporu, teda pokud budete používat kolo jako dopravní prostředek.(A zejména, pokud budete mít kolo řádně vybaveno světly.) Jinak je kolo na dnešní denní stres neúčinné.
Kolo funguje na odreagovani od stresu i pouzito pouze jako sportovni nacini, a to i za denniho svetla bez svetel. Doporucuje 11 bajkeru z deseti.
Pokud používáš kolo pouze rekreačně nebo sportovně, rekreuješ se stejně, jako pracuješ. Je to dobře pozorovatelné kupříkladu na Stromovce, kam se lidi jezdí rekreovat, ale ve skutečnosti se vůbec stresu nezbaví, naopak, zůstávají ve stejném stresu, jaký zažívají po celé dny.
Takze dle teto logiky se na bezkach zrekreuji pouze, pokud na nich jezdim do prace. Kdyz na bezky vyrazim jen cas od casu do hor, zadneho stresu se nezbavim a zustavam v nem. Dik, prosvetlil jsi muj vsedni vecer!
Cesty, jak se zbavit stresu jsou nevyzpytatelné.
Taky mě to pobavilo:-))
Cestou do práce moc to nefunguje ale když se vyjede za Prahu dál tak na 100% ano. Ale na každého to může fungovat jinak. Práci miluji je to můj koníček ale člověk by tam zblbnul zachvilku proto jsem přidal kolo. Jsem sám tak si ten luxus mohu dovolit. Ostatní mají třeba rodinu a vím že zabere ten volný čas.
Já používám kolo výlučně rekreačně a sportovně a je to mnohem účinnější a zdravější prostředek proti stresu, než tuba prášků na uklidnění...
Souhlas, jak jsem psal, někomu to pomůže někomu ne ale to pak není správný cyklista, Kolo je droga jako každá jiná jen je tahle zdravá. :-)
Když spočítám všechny stehy a díry v těle, tak o zdravíprospěšnosti cyklistiky mám určité pochybnosti... Díry které jsem si vyhobloval na boku 23. prosince už moc vidět nejsou...
Nevím, jestli je to normální, ale když se mně někdy podařilo vyflákat na kole, tak jsem nejdřív zkontroloval stav kola a pak teprve sám sebe:-)
To je naprosto normální. Kolo narozdíl od tebe samo nesroste... ;-)
Ja to vedela, ze mezi vas, bajkery, nepatrim. :-) Kolo kontroluju teprve, az najdu ztraceny dech a zkontroluju, jestli muzu se vsim hybat.
To, že se můžu hýbat zjistím přece hned; nejprve se totiž musím vyplést z kola, protože správný biker se vycvakává až z pod něj... ;-)
Dalsi bod proti mne. Vetsinou pristanu nekde uplne jinde nez kolo, vycvakne se mi samo cestou pri letu. :-) A na letosek mam planovano co nejmene premetu, mohla bych se zase po par letech dostat na nulu. :-)
Proti pádům z kola existuje bohužel pouze jedinej zaručenej recept: nejezdit na něm:-)
To neni uplne pravda. Pri jezdeni v Praze, kdyz neni snih (coz je vetsina mych najetych kilometru), nemam zadny duvod padat, protoze nejezdim zatacky na mokru jak magor. Staci mi obcas videt ty letce, co podceni kluzkost povrchu, nemusim to zkouset na vlastni kosti.
Pokud jde o teren, tam holt plati to "kdo nepada, jezdi pod sve moznosti" a jezdeni pod me moznosti neni uplne mou zivotni strategii. :-)
Já třeba nejezdím ani v terénu, ani jako magor a přesto jsem se už párkrát vyflákal. Někdy k tomu stačí málo - třeba za tmy na silnici oslnění protijedoucím autem za současného vlítnutí do pořádný díry no a už jsem letěl i bez křídel..:-)
Tak nula sestřelů je fajn vždycky, taky nerad padám... Loni se mi to SKORO podařilo... Sice si to teda nepamatuji, ale evidentně jsem spadl... :)
Pokud nejdříve kontroluješ stav kola, tak jsi pouze neplánovaně vystoupil.
Pokud jsi se vyflákal, musí neprve proběhnout tzv. sčítání kostí. Nevím jak u Tebe, ale já mám po rakvi decentní náběh na šok takže raději chvíli zůstanu v klidu pro případ že bych ráčil omdlít. Tuto chvíli využívám k přemýšlení jak jsem upadl a co jsem si zhruba mohl ulomit.
Po přepočítání jdu zkontrolovat kolo.
Mno, pokud se někdo bude "rekreovat" v místech kde jsou davy lidí, kvůli kterým se zas budeš spíš rozčilovat než relaxovat, protože se Ti pořád někdo plete před přední kolo, tak asi ano :-)
Osobně když chci z hlavy (minimálně alespoň na tu dobu vyjížďky) dostat nějaké nahromaděné hnusné myšlenky, tak se na kole vydám do terénu... Tam je totiž dost často potřeba přemýšlet kudy ten náročnější úsek musím projet, abych si nenamlel hubu ;-) A pokud zrovna tam mozek pojede na vlně mých "předešlých problémů", tak si mohu být skoro jist, že na zemi vleže opravdu skončím... Takže tímhle způsobem se snažím vytěsnit "špatné věci z mysli" momentálním používáním mozku na něco jiného ;-)
Myslím, že o tom to fakt není. I když většina lidí se rekreuje na místech, kde se máš rekreovat. Je to spíš o tom, že pokud se pohybuješ na kole dopravně, tak si nevyhrazuješ speciální čas na rekreování. Pokud jezdíš na kole rekreačně, máš to tak, že +- od této doby do +- jiné doby se rekreuji, vlastně taková další povinnost. Když jezdíš dopravně, tak tohle nemáš. Sice víš, že máš být v ten a ten čas někde, třeba vyzvednout dítě ze školy, ale nijak tě to prostě nezatěžuje. Rekreuješ se vlastně od jedné povinnosti do druhé, respektive dokud se ti nechce domů, abys udělal něco jiného.
No a já na kole dost často (teda, ještě stále, ale už to zdaleka není, co bývalo) trénuji. Tedy se ani nerekreuji a ani nejedu dopravně...
A ty jsi rozhodně ten naprosto poslední, kdo mi bude určovat KDY a KDE můžu jezdit na kole. Krom toho absolutně nechápu, cos vlastně chtěl tím svým blábolem říct... ;-)
Já myslím že jsi vedle. Ono stačí nepouštět si ten kapáč tak k tělu. Když jedu na kolo, nemám žádný časový limit kdy se chci vrátit. Klidně vyjedu i dva dny po sobě když se mi chce.
Jestli to Ty jinak neumíš a musíš to pojmout cyklodopravně, je to jen tvoje volba. Ostatní to mají jinak a troufám si říct že do nich nevidíš abys mohl dělat výše uvedené závěry.
Snažím se tu myšlenku pochopit, ale nějak ji tam nemohu nalézt. Snažíš se tu sdělit, že když se jedu do lesa prohodit, tak si vlastně nemohu pořádně odpočnout, protože plním nějakou svou povinnost, zatímco když jedu do práce, tak se vlastně rekreuji, protože mne to nezatěžuje?
Klíčové je to "dokud se ti nechce domů" :)
Aha, mne zmátla ta formulace "kde se máš rekreovat". Tedy je nějaké místo určené k rekreaci a když se rekreuješ tam, tak se vlastně vůbec nerekreuješ, jsem z toho pochopil.
Zotavovny ROH
http://www.youtube.com/watch?v=RA1dKqaTUcQ
Přiznám se, že jádro téhle myšlenky také pořád nějak nechápu. Když jezdím rekreačně, jedu kdy chci, kam chci (příroda, čerstvý vzduch, slabý provoz), jak daleko a jak dlouho chci....tedy naprosto nestresující záležitost, ba právě naopak. Do práce na kole nejezdím právě proto, že by to pro mě rozhodně nepředstavovalo žádnou relaxaci (hustý provoz, časový limit atd...)
Vidím to a provozuji to úplně stejně... Resp. neprovozuji to dojíždění do práce :-) Na to nemám morál a ani chuť se na kole hned tak brzy po ránu někam honit abych tam byl včas... A abych tu cestu jel lážoplážo, tak to by SE zas muselo vstávat o dost dříve... A na to se můžu vy..., výplatu mám pořád stejnou, za tohle dobrovolně okrádání se o svůj volný čas mi nikdo nepřidá ani korunu ;-)
Stejně se v práci nemám kde převlíknout, natož osprchovat, takže tyhle úvahy jsou u mne už dost dlouho celkem bezpředmětné ;-)
A kolik dělá rozdíl mezi "normální cestou do práce" a "okradením se o čas na kole"? :)
Co? :-)
Nějak nerozumím Tvojí otázce...
tohle dobrovolně okrádání se o svůj volný čas mi nikdo nepřidá ani korunu ;-)
Myslel jsem srovnání časů tvé cesty do práce na kole a bez kola .
Pomocí MHD 45-50 minut, včetně pěšo cesty doma na bus a potom z metra do práce. Na kole bych se tam plácal o něco déle, pokud bych se nechtěl nějak moc honit a už vůbec ne se splavit. Blbá trasa Jižňák - Českomoravská, něco kolem 16km, no...
Plus do toho připočíst ještě soukání se do cyklohadrů, to jsem pořád nějak nevychytal a trvá mi to moc dlouho :-)
Tak můžu se mýlit. Ostatně, já o sobě vím, že nejsem normální.
Ono pořádně se uvolnit těsně před a po práci, rozhodně není k zahození. Ono, když jedu dopravně, tak zejména odpoledne, si taky jedu kam mne srdce táhne, či kam chci. A domů se tehdy, když cítím, že bych tam chtěl být. Ve skutečnosti je dojíždění na kole prakticky nestresové. Čas na kole řeším podvědomě, limit mne fakt nestresuje. Ostatně, co na tom sejde, přijedu-li o pár minut později.
No konečně děláš pokroky, alespoň v 1., opravdu se velmi často mýlíš a ve 2. větě, kde máš naprosto úplnou pravdu.
Když budeš takhle pokračovat, tak snad se to časem zlepší.
Zato ty neděláš pokroky vůbec žádný.
Já samozřejmě připouštím, že se mohu mýlit, ale že tomu tak opravdu je, se stává méně často, než si myslíš.
Co se druhé věty týká, nikdy jsem nebyl normální a taky nikdy nebudu. Ostatně, je otázka, jestli nebýt normálním není lepší, než normálním být. V některých aspektech je pravděpodobně lepší ta první možnost.
Tak se toho klidně drž, ale nevydávej své názory za jediné a správné.
Nejsi-li normální, klidně můžeš být vševědoucí nebo všemocný, některé ústavy jsou plné králů, císařů a dokonce i všemohoucích bohů. Myslím, že v tom případě ti to odpustíme.
částečně máš pravdu ale já třeba jedu do práce přes les a je to rychlejší než sockou a udělám něco pro tělo. Když jedu z práce tak si objedu Kunratický les a domů přijedu víc v pohodě. Ono záleží odkud kam se do té práce jede. Přes centrum bych to asi taky vzdal.
Je to možná tím, že jezdí v Praze, na malém prostranství. Taky by mi to nepomohlo ale když vyjedu za Prahu stres nechám doma a užívám si. Musí to bý vždy jiná trasa pak není čas myslet na nic jiného než na cestu a vnímat co je kolem mě.
Bedřichu, musíš za slunného odpoledne, o víkendu, když je teplo, vyrazit na Modřansku, ty nohatý inlajnistky Tě dostanou....
při pohledu z lehokola, jsem zjistil, že ty nohatý inlajnistky jezdí mi velmi vyhovující rychlostí, takže nemám potřebu na ně ani zvonit ani je předjíždět. :-)
No ty seš blábolil. Tvoje úvahy a závěry jsou už vážně na léčení.
No,
Rosťo, a představ si, že jsou lidi, kteří na kole i pracují. Jedu, a přemýšlím si, a když dojedu, už to jen nasázím na papír.
Vorvanej tuplem, tělo bolí, a hlava dostala záhul, to by chtělo nějakohé kvalifikovaného rekreologa s magisterským diplomem z rekreologie aby mě helfnul, jinak na to jednou pojdu.
Před pár lety jsem přemýšlel, že bych si udělal bakaláře z "Pobyt v přírodě", ale pak jsem zjistil, že se to dá studovat jen prezenčně. Měl jsem se to toho pustit, vidím, že klientela by se našla. :)
Z tohohle pohledu se vysokoškooské studium islandských ság nebo korejské přírodní lyriky jeví, jako praktické a užitečné studijní zaměření :-)
Někde dokonce lidi kolem trestají:-))
http://www.hybrid.cz/vezni-v-brazilii-slapou...
Chápu to dobře, že na stres je nutno si posvítit světly umístěnými na dopravním prostředku - kole?
Nejde přece o světla, já mám různou pracovní dobu tak někdy jedu za sluníčka domů z práce a někdy hold vnoci při světlech. Jak jsem psal je to pro udržování.
Jistěže nejde o světla, nechtěl jsem jen přímo napsat že tento názor je zcela scestný, ne-li přímo hloupý.:-))
Jak již bylo řečeno "I cesta (jízda na kole) může být cíl", což se ve tvém případě jen potvrzuje. Někteří potřebují k relaxaci na kole jen to kolo, zatímco jiní mnoho dalších, pro ně nezbytných věcí. (auto,hory,les apod.)
Tak při mé práci moc času na delší trasy není proto jezdím i do práce na kole vybavení světla samozřejmostí, aspoň trochu jezdím deně, je to z Roztyl na Kavčí hory 7 Km nic moc ale aspoň něco. Pak když se naskytne volný den a počasí, hurá za Prahu.
Tak 14 km(jestli chápu správně, že těch 7 km je jedna cesta) denně zas tak málo není.(byť já mám víc)
5×14 = 70
tedy týdně 70 km, za měsíc 280, ročně nějakých 3360 km jen do práce a zpět.
Ano 7 Km jedna cesta přes Kunratický les dolů a pak nahoru na Kavky.
Ty se sám trýzníš. Z Roztyl bych jel na Spořilov, pak po Hlavní na magistrálu a z magistráli bych sjel na Pankráci, vyhneš se krčskýmu ďolíku.
Ten úsek na magistrále je naprosto pohodový, je tam širokej odstavnej pruh, novej superhladkej asfalt a radarem kontrolovaná 50ka, čili když šlápneš, pojedeš skoro stejně rychle jak auta :-)
Proc by jezdil mezi smradlava auta, kdyz ma MTB a ta cesta, co jezdi, je prima? Tech par minut, co by pouzitim magistraly usetril, za to nestoji.
Nevím jak moc to tam znáš.
Projede Krčským lesem, príma, ale pak musí nahoru. Může stoupat přes Kačerov Michelskou a pak Vyskočilovou na Budějovické náměstí, muže to vzít strmě do kopce Budějovickou na Budějovičák, může to objet přes Braník a Jeremenkovou, ale na kopec se dostat musí, a ten úsek mezi těmi "smradlavými auty" je delší a do kopce, než 500 metrů po klidné magistrále, z mírného kopce.
Jediná klidná cesta co mě napadá je projet podél potoka ke Krčskému nádraží, a pak to vzít kousek po Bránické! Pak 300 stupňů zpátky do ulice K Ryšánce a vystoupat na Antala Staška.
Vyrostl jsem tam, mám mámu nahoře v Braníku, kousek od Vlnité, Bráník, Krč, Kavky - náš ráj, a teď tam jezdím každý týden, takže mohu zodpovědně prohlásit, že kraťoučká cesta magistrálou mu dá loknout míň splodin, než na Michelské do kopce nebo na Budějovické.
Přírody bych si užíval v Krčském lese cestou domů....
Znam to tam. Pracovala jsem na Chodove a jezdila z nej na Vinohrady obcas pres Pankrac. Od toho kolo je, ze se jezdi i do kopce. Nemusi tam do kopce mezi auty, jak uz jsem zde jednou psala, vezme to pred krcskym zamkem mezi rybniky do podchodu pod jizni spojkou a pak vyjede kopec lesni pesinou, co ho vyplyvne na Krcske skoro na kopci. Krcskou pak projede za hrbitovem a dal Jankovskou a Neveklovskou. Ocividne to tam neznas dost dobre, pokud neznas ten podchod pod dalnici.
Obcas po magistrale jezdim z Vinohradske na Stvanici, cimz objedu vetsinu kostek v centru, ale proc objizdet na MTB prirodu? Obzvlaste kdyz rano cestou do prace je magistrala zacpana auty a rozhodne to neni zazitek, co by cloveka prijemne naladil, narozdil od cesty lesem.
Ne, očividně neznám podchod pod dálnicí, když jsem lovil v Krčském potoce čolky, dálnice ještě nebyla snad ani naprojektovaná, ale ty rybníčky znám dobře, ty hráli docela výnamnou roli v našich válkách bránických proti krčským.
Kousek od křížení dálnice s ulicí Na Strži byla stará Krč s kinem Oddech, kde jsempoprvé viděl Vinetoua. Ze staré Krče tam zůstal už jen ten mrňavej kostelík.
Taky nevím nic o žádném lese na stráni pod Antala Staška k dálnici, tudíž tam neznám ani žádnou lesní pěšinu, ale pochybuji, že by tam nějaký les vzniknul, možná pár stromů.
První lesík je na Dobešce, ale ten se nám také už zmenšil o třetinu.
Si prostě staré jak hnědé uhlé :-))
Ne jsem mladej jinoch, jen ty buldozery vyjeli až někdy v 80tých a totálně změnili celé to klidné údolí. Na druhé straně, na svahu Kafčích hor se stalo totéž, stejně tak nám zmizel Cinklák, Hlouškanda, byli jsme na kraji Prahy, na druhém kopci stavěli sídliště Novodvorská a dál už byly samostatné vesnice.
Naproti rozestavěnému učilišti Zelený Pruh bylo pole.
Jedu zkouknout ten "lesík" ze tou dírou pod dální, jak o něm psala Lucie, jedu objevovat rodný plácek :-)
Je mi zcela jedno, jak to tam vypadalo za Tveho detstvi, jelikoz to s touto diskusi nijak nesouvisi. Jen jsem vyvracela Tve nepravdive tvrzeni, ze je potreba jet do kopce po frekventovane silnici.
Já jsem asi nějak jinak nastavenej.
Nevolím 2x delší trasu jen proto, abych dokázal, že se dá vyhnout autům a nemám nutkání jezdit bahnem.
Když vidím možnost vyhnout se kopci, vyhnu se mu. Asi jsem divnej.
5,5 km == 2 * 5,5 km (vzdalenost metro Roztyly - televize)? To jsou mi veci. Ja Ti neberu, ze Tobe se vic libi trasa po magistrale a nemas rad bahno, ale vadi mi, ze se tvaris, jako by libovolny jiny pristup byl nesmysl.
Tvoji bahnitou cestu jsem neznal, jsem asfalťák, a tak jsem vymyslel cestu Branickou a K Ryšánce, stoupání přiměřené, jen 2x delší než po magistrále.
Každý nechť si dělá co chce, jel bych přes Spořilov a pár set metrů po magistrále, kde je široký odstavný pruh a omezená rychlost. Nejel bych blátem, vyhnul bych se údolí a stoupáku. Jde o dopravu do práce a ne o lovení bobříků.
Nikomu nebráním, aby si tkaničky zavazoval pouze levou rukou, nebo nosil cvičně v batohu dlažební kostku. Jen si nemyslím, že tím, že se ten člověk trýzní, nějak něčemu pomůže, nebo to zlepší.
Ale jsou i lidi, co jim dělá dobře bičování, a mučení. Proto touha jezdit zbytečně blátem do kopce, zajíždkou, a to vše po cestě do práce, je z mého pohledu jen absolutně neškodná úchylka, na kterou není třeba zvát odborníka z oboru psychiatrie, stačí tomu dát nějaký čas, a pacient sám pochopí, že se choval nemoudře. :-)
Nemoudre se chovas ty tady, kdyz uzani nechapes, ze nekoho bavi cesta mimo auta i za cenu vetsi namahy. Opravdu si nesezral salamounovo hovno abys blbe pindal o pacientech, protoze si dovolili delat neco jinak nez ty.
Ale to chápu dost dobře, jen nechápu, proč bych tohle podnikal cestou do práce.
Jinak, Zase jsme na bázi theorie, protože nevíme jestli Bedřichnopravdu využívá oné Luciiny zkratky, a nestoupá vzhůru tou Branickou nebo Michelskou.
Ber to tak, že si ten svůj způsob jízdy někdo užívá i ráno, nejen odpoledne po práci.
Když už se ráno včas vyhrabu (a to už se mi půldruhého roku nepovedlo) a jedu na kole, tak mám taky dvě varianty. Druhých deset kiláků po jedničce se širokou krajnicí, nebo po houpavý a místy drncavý prašný cestě lesem, kde se co chvíli přetlačuju se stádama srnek a trnu abych nepotkal divočáky. A lesem je to o tři kiláky dál. Hádej kudy valím.
Ona je to vážně fakt jen theorie.
Možná, že když někdo jede 6 kiláků, to vidí jinak než já, když si to přihasím ke krčskému špitálu a mám za sebou 21 kiláků.
Dneska bude většina z těch, co si tak rádi zajedou, sedě doma, já jedu za mámou jako každou neděli. Myslel jsem, že zkouknu tu Luciinu zkratku, ale nebudu se v lijáku zbytečně brodit bahnem. Pojedu Budějovickou, kopeček krátký, strmý, auta v tenhle čas skoro žádná.
Vidíš to, každý volíme jinou formu masochismu. Já fakt dneska na kolo ne-e. Potřeboval jsem něco na hodinku pokutit na autě. A i když jsem se nabalil jak pumpa, mokrejma prokřehlejma rukama bych tak do toho leda mohl mlátit pětikilovou palicí. Odkládám na neurčito a zalejzám do tepla :-)
Vždyť to píšu, neškodná úchylka, není třeba volat psychiatra, jen ti zakousnutí nechápou, že není normální jezdit dál a blátem a se surovým stoupáním, když můžeš v klidu jinudy, když zapomeneš na dogma.
Nikoho normálního nenapadne se radovat, že prší, a tak si na kole můžeš ozkoušet svoje protipovodňová opatření. (Soňa říkala, že jsem magor, že mě mohla vzít na zahradě hadicí a nemusel jsem se nikam hnát).
Když se někdo bere moc vážně, a není schpopen si připustit, že většina lidí, to, co dělá on, by nikdy nedělala a snaží se svoji úchylku vydávat za normu, je to v prdeli.
Vyjel jsem, naimpregnován, ale v okamžiku, co jsem na to sednul, přestalo lejt. Zato fučelo fest. Fakt dost. Takže jsem nepromokavost neotestoval, ale větruodolnost jo. Protože bylo relativně sucho, vzal jsem to tou Luciinou zkratkou, fotky vyvolám později.
Jedno mohu zodpovědně prohlásit, v posledních 14 dnech tamtudy nikdo na kole nejel, možná i déle. Cesta totálně magorská, jen pro zaťaté mtb divochy, na fotkách bude vidět. Nahoru na Ryšánku se nestoupá lesíkem, ale po nesmyslně strmé silnici mezi domky. Chceš do práce dojet orvanej a od bláta?
Tohle je fakt ta správná cesta, jak na trase, co je vlastně furt z kopce a po asfaltu dokázat zariskovat na hrázi, uprasit sebe i kolo, zbytečně se nadřít, a chápu, že někdo to tak chce, ale vydávat to jako dobrý nápad nebo návod pro dopravní cyklisty fakt nemohu.
Ale kdyby toho neměl dotyčný dost, navrhuji jiný postup. Protáhnout se tím humusem jsk navrhováno, ale místo nahoru, se dát po Bránické dolů, u Krčského nádraží se pak vydat podél potoka, bacha, nebrat stezku, tam je málo bláta, jet po té polňačce co to dá, pak se protáhnout 3x pod plotem a celkem v klidu dorazit do starého Braníka. Bránickà je hnusná, a taky tam občas jede auto, je potřeba to vzít o řadu víš, tam je tu s tam dlažba kočičíma hlavama, tu a tam prd. Za starou branickou školou nastane ten pravý ráj pro bajkera - tedy schody na Dobešku.
Kolo na záda a mažu do práce!
Jsem v Praze dopravni cyklistka a jezdila jsem to na trekovem kole. Jen tak mimochodem, lesem tam vede nekolik cest, mozna sis vybral spatnou. Kamarad tamtudy jezdil do prace z Haju na Budejovickou, ale my neexistujeme, tak si me nevsimej.
Aby bylo jasne, o cem se bavime: http://mapy.cz/s/9rms
Nedoporucuji pouze na snehu na hladkych plastich, to byla tedy velka bzunda a jela jsem to na kole dolu jako na kolobezce. Za sucha to je naprosto v pohode vsemi smery.
A jeste se neptej Murphyho, po jakem poli jezdi do prace on, ab objel asfalt, Murphy je totiz magor. :-)
rut: 60 m převýšení, to musím někdy zkusit ;) Jezdívám občas variantu Starý Spořilov - Vinohrady přes Nuslák, tak bych měl další možnost, kudy jet - i když výškově mi v tomto případě vychází výhodnější sjet dolů k Vltavě a (menší) kopec si nastoupat až pod Nuselským mostem, na Monte Carlo.
Co se týče ostatních variant, občas jedu i tu "magistálu" (5. května), sice je to nejbezpečnější cesta a bez stoupání, ale strašně nudná. Takže většinou vyhraje varianta dolů do Sliačské, Podle Kačerova na křižovatku s Michelskou, tam rovně a po chodníku (stydím stydím) podchodem a nahoru parkovištěm na Budějovickou. Člověk skoro nepozná, že stoupá.
Ludku, si musíš tu jízdu trochu zpestřit: http://youtu.be/3Q403bFLj8A (ti kdo znají Olkyč gumuje bus).
Kolem rybníka jsou přesně 2. pro mě s brašnama obě tak na to abych to povodil.
Nejsem blátař, nemám na to kolo, zkušenosti ani náturu. Kopce mi necvadí, protože jsem ochyl, také si z "cvičných důvodů" vybírám většinjou ty hnusné.
Jinak, díky za připomenutí toho údolí, pořád se to trochu podobá tomu, co si pamatuju, ale jen podobá. Zase jsem byl chvilku nostalgický, ty vrby strašně rychle stárnou
Takhle to vypadalo včera
A takhle to vypadalo u nás - snih byl importován
Jo, když je sucho, asi se to dá.
Já tohle nepotřebuju, takhle to mám za barákem, nemám absťák z nedostaku přírody ale chápu, člověk z Jižního Města je i za ten kousek lesíka rád i když si zajede.
Představ si, jak by to tam vypadalo, kdyby dopravně na kole jezdilo desetkrát, dvacetkrát víc -tedy 10 až 20 procent pražáků, to by to tak vypadalo jak za sluného odpoledne o víkendu na Modřanské.
To je ideální vzdálenost na delší zdravotní procházku. To je pro srdce taková minimální vzdálenost co by měl člověk denně nachodit :-) Když se nedá jezdit tak se dá chodit i pěškem :-)
Vítej.
A jestli můžu doporučit, tak jedna z prvních věcí by měla být koupě kola na dojíždění.
Fakt. Hladké gumy, pořádné blatníky, neodpružená vidlice, nízké pořizovací i provozní náklady a nulová údržba.
Jezdit do práce na parádním kole je sice také možné, ale když pak vidíš co stojí komponenty při nedostatečné údržbě a klepeš se aby Ti to nešlohli...
Pravda ale doma mám kolo v bytě a v práci v garáži, tak že v poho. A vidlici si mohu zamknout. Jinak psal jsem tu že půl cesty jedu přes Kunratický les.
U vidle nejde o to že by se houpala, ale že se (zbytečně) opotřebí. Dej tam alespoň hladké gumy, špunty na asfaltu mizí před očima (a ten rambajz a vůbec to nejede). Třeba Schwalbe Marathon.
Na Kavky bych z Jíža jezdil za Krčským nádražím doprava, Dolnokrčskou, Kovařovicova, V rovinách nebo někudyma přes sídliště a Centralpark.
To by se ochudil o ten pekny lesik do kopce (on je tedy pekny i z kopce), kdyz to svihne pred zamkem doprava mezi rybniky do podchodu pod jizni spojkou. Kdyz ma ty terenni plaste, tak tam nebude za bahna nebo snehu delat takove psi kusy jako ja na hladkych plastich na treku.
Jak ja bych byla stastna za houpajici se vidli na mestske kolo. Obcas chytam do ruk brnavku.
Držím palce.
Nejlepší na celé věci dojíždění na kole je to, že využiješ jinak prakticky zmarněnej dojížděcí čas a při vhodné trase si to lze opravdu užít.
Když ti to bude chutnat, tak se časem přistihneš, že si zajíždíš :)
Výhody :
Minimálně dvakrát za den máš PRAVIDELNOU fyzickou aktivitu, tedy šetříš čas za noční návštěvy fitek nebo upachtěné běhání po nocích.
Fyzička jde nahoru a nic to nestojí.
Po výkonu se člověk bez výčitek může slušně nadlábnout.
Domů i do práce přijedeš s čistou hlavou.
V některých zaměstnáních získáš na vážnosti*:)
Nevýhody :
jarolétopodzimzima, počasí občas stojí za hovno, svěžích dnů s teplotou 15-18 stupňů ráno i večer je opravdu málo.
Zjistíš,že účastníci provozu jsou taky jenom lidi, ale zase na druhou stranu je mezi nimi viditelně méně debilů než v MHD a dokonce o hodně míň než někteří tvrdí třeba zde.
V některých zaměstnáních budeš za pošuka* :)
Já jsem, co se té teploty týče, našel řešení ve skládačce. Ráno za tmy a chladu jedu se sousedem či autobusem, odpoledne na kole. A když mám chuť a čas protáhnu to i lesními cestami. (po asfaltu)
Konečně někdo kdo to pochopil :-) Ty nevýhody : když je zima teplé funkční prádlo dělá zázraky, jen ta voda je horší i když cyklopláštěnka v nouzi je dobrá. Nebo kyž vidím že ráno leje jak z konve prostě hupsnu do metra a kolo hold je doma. Neprší deně.
Voda jev pohodě, vítr je prevít.
Tak hlavně ať ti to vydrží :o)))
Dneska příjemných 46 km po Praze, nikam jsme se nehnal, celkový čas 2 hodiny a 8 minut, proti průměrné cestě MHD ušetřeno asi 15-20 minut.
Ráno vůbec hodně dobrý, první letošní cestu do práce jsem si fakt užil, ale cestou domů jsem v Uhříněvsi musel zastavit abych nandal ranní čepičku, to slunce docela klamalo tělem.
Krom většího množství děr celkem žádné větší problémy na trase nevznikly,tedy když opominu naprosto zběsilé ostrůvky pro chodce na Františka Diviše. Jim to sice dodá "ochranu", ale nám to na dvou místech udělalo na silnici úzká hrdla.
Jo vlastně jedna pozitivní věc, hned při první jízdě mě na nepřehledných místech nikdo nepředjížděl, dokonce za mnou jel nákladák snad 300 metrů firma Dramos nebo tak nějak :)
Odpoledne Brumlovky až do Severní 9 jsem jel společně s elektrickou koloběžkou...různě jsme se potkávali, pán ale seděl a vezl se. Pak odbočil.
No až při odpoledním průjezdu Jižní III jsem podle kreseb na silnici pochopil, proč tam ty dvě dámy s dvěma autama tak debilně stály, prostě si ťukly.
taky gratuluju k rozhodnutí :)
přiznám se, že jsem tu tu diskuzi nečetl nějak moc důkladně, už je to moc písmenek a nezačal jsem úplně od začátku.
jediné, co mě udivilo, bylo to dělení na rekreační a dopravní jízdu na kole. to je podle mě padlý na hlavu.
prostě sednu na kolo a jedu. jezdím do práce celoročně, vím kolik času mi cesta zabere, takže nemusím být ve stresu, že přijdu pozdě (jako třeba dneska o čtvrt hodiny, ale stejně tu zákazníci nebyli, tak je to šumák)
když se mi po práci chce, jedu domů delší cestou, když ne, beru to hned za nosem.
plánovat si na tom nic nemusím. prostě sednu a jedu... prvních 10 km se mi většinou moc nechce, ale pak už asi začínají fungovat endorfiny a cestu si užívám :)
dneska jedu k našim. buď 50 km po asfaltu, což se mi nechce, protože je pěkně, anebo cca 65 "zkratkou" přes les. a Bunč a Brdo a Vlčák, ověřit Billíčkovi cestu :)
a rozdělovat to na dopravní a rekreační cestu? domů "musím", ale užít si to chci taky... :-)))
Úplná pravda co jsi napsal taky to tak mám. A když je volno tak pak je to teda jízda. Tenhle víkend jsem se testoval a jel jsem z Prahy až do Litoměřic a v neděli zpět. Za víkend 110 Km. Trochu jsem se zničil ale dal jsem to. Jel jsem to poprvé podél Vltavy až do Mělníka a dál podél Labe až do Litoměřic. Nikdy bych nevěřil kudy se dá jet. Veškerý terén a úžasné počasí. Po ránu trochu zima ale pak :-)
Teda s tebou bych na severní pól asi nejela. Taky si zapomněl vynásobit dvěma!!!
110 km snad byla jen jedna cesta, ne?!? :o)))
110 je to +- někam za Hřensko ne ? :)
Podle průvodce Elbe-Radweg, nakl. Esterbauer, rok vydání 2013, je to z Phy do Litoměřic něco málo přes 100 km.
Hezký profil, takový vskutku oddychový, jen ty Klecany by to chtělo trochu přejet buldozerem :-)
Nikdo Te nenuti jezdit tam pres brdek, muzes se drzet u vody. Jen je cyklotrasa radeji vedena horem, protoze dole obcas nekdo spadne do vody. :-) Rozumni lide, jako ja, padaji do Vltavy tam, kde je pesina hned u vody, let z dvoumetrove navigace, co je mezi Rezi a Dolankami, nechavaji jinym.
Teď jsem si znovu úplně živě vybavil noční jízdu na Řípu po navigaci Vltavy, pěkné, takové chvějivé pocity :-)
To mi připomnělo, že bych měl prošmejdit mapu a najít nějakou zajímavou alternativu. K řece už mě nikdo nedostane, pěší vejlet si představuju inším terénem...
Alternativa, samozřejmě, je a pokud se letos pojede Říp, tak já ji realizuji.
V Řeži se přejede most, pak je stezka podél trati směrem na Libčice - ta se dá celkem v pohodě na kole jet. No a z Libčic podél vody vede cyklo až do Kralup.
U mostu je pak bez problémů možno sejít se sekcí, co pojede Řež - Libčice standardně.
To mě, byť jen teoreticky zajímá. Cesta je vidět na leteckých snímcích. Jak je to tam v reálu? Je tam dost místa mezi cestou a kolejemi?
Je to sjízdné natěžko?
Proč to asi není značené jako labská cyklotrasa?
O tom jak někdo natěžko zabloudí na tu cestičku ve stráni nad pravým břehem se vyprávějí legendy, ale o téhle cestě slyším poprvé. (ale v průvodci ElbeRadweg je značená jako plánovaná)
Tady mas fotky toho nejuzsiho mista. Na te druhe je vzadu videt zastavka Rez.
Díky moc, to je velmi slušné. Sice mít vedle sebe uhánějící nákladní vlak je trochu stres, ale zdá se to být bezpečné a krátké. Hned si to domaluji do Elbe-Radweg jako sjízdné. Třeba jednou dojedu i ten poslední český úsek Kralupy-Praha.
Jen potvrdím, co ti už napsala lucie.
Za těch mnoho let, co se tudy jezdí, je už cesta velmi slušně vyježděná.
Jejím nejslabším místem je tak orpavdu jen přechod přes koleje u nádraží v Řeži.
Osobně mi tahle cesta přijde do Libčic i kratší než po tom pravém břehu. A zatímco po pravém chodím pěšky, tady jedu naprosto bez problémů.
No a když tě náááhodou potká vlak na tom nejužším místě, tak se holt na chvilku zastavíš. Oni ty rychlící přece jenomjezdí trošku rychle...
oprava , za víkend 210 Km :-)
Jsi borec!
Jedeš i dneska? Vypadá to, že na cyklostezkách moc narváno nebude :-)