Dobry den,
omlouvam se,dal jsem omylem do jine rubriky.Zaujal stredovy pohon BAFANG BBS-01 na youtube:
http://www.youtube.com/watch?v=b68fOrwcOcc
Po zhlednuti strev jsem zjistil,ze obsahuje 2 prevodova "nylonova" kolecka,z toho jedno atypicke.Vyvolava to ve mne otazky,jak je to se zivotnosti.
Je v CR zajisten technicky servis a nahradni dily.
Ta nylonová kolečka mně odešla po třech měsících provozu ale ne u středového motoru.
Od té toby tomu moc nevěřím a taky proto jsem si koupil motor který má ocelová ozubená kolečka v převodovce.
2 kolegové s nimi jezdí již 4 roky a bez problému.
Je trochu rozdíl jestli je jedno kolo kovové a druhé plastové(převodový motor) nebo obě kola plastová. Jak je řešeno mazání u středových motorů s kovovými koli? Přimazává se to? Kontroluje? Nějaká trvalá náplň?
Dlouho mne zajimala streva.
Jsou tam dva prevody prevod -vzdy mensi kolecko ocel,vetsi plast.Ukazka rozebrani motoru na casti je na 4mon-Youtube na odkazu vyse.
Bafang je ve dvou verzich :
BBS 01- jmenovity vykon 250 nebo 350 w
BBS 02 jmenovity vykon 750 W na 48 v
Cena BBS01 bez baterie je 14000,- (EVBike,E-pohon...).Je to za celu stavebnici(integrovana ridici jednotka,vcetne brzdovych pak atd.
www.evbike.cz/Sady/Kit-pro-stavbu-EV-kola-EVBIKE-stredovy-pohon.html
I vaha je zajimava - 3,7 kg vcetne klik.
Pokud nepocitam baterii ,vaha kola by se mela zvednout asi o 3 kg melo by to jit asi na kazde kolo.
V planetové převodovce jsou tři kola ozubená a plášť je samozřejmě kov vždy.
V mé převodovce je trvalá náplň (vazelína) ale dá se kdykoliv vyměnit po uvolnění 4 šroubů.
Ocelová uzubená kola jsou na kuličkových ložiscích a né jen na kluzných hřídelích jako u planetovky ze silonu či co je to za materiál.
Dekuju za odpoved.Mohu se prosim zeptat ,co mate za stredovy pohon ?
Mám cyclone
http://www.eclipsebikes.com/chainwheel-bottom...
ten 8fun nemá planetovou převodovku ale je tam jeden převod z nějaké uměliny což se mně osobně moc nelíbí.
Na druhé straně je dost středových motorů podobné konstrukce a potíže s nimi nejsou.
Kdyby nebyly jiné možnosti tak bych i přes určité výhrady do 8fun šel.
Dekuju.
Ty prevody jsou tam dva.
Priznam se,vse se mi na tom libi az na ta "plastova" kolecka.Ale to je to nejpodstatnejsi-to je o zivotnosti.
Tech Vasich 720W je hodne velky vykon a je to asi i trochu narocnejsi na odber energie.
Prosim :
--jak velke baterie mate ?
--jaky s nimi mate dojezd a v jake kopcovitosti terenu ?
--o kolik stoupla hmotnost kola pridanim sady a baterii ?
To plastové kolečko by se dalo i vyrobit a nahradit ocelovým ale nevím jak by to fungovalo a jaká by byla za to cena. To jen tak na okraj.
Mám 2ks baterií sanyo li-mn 11Ah/36V váha 1,8kg a 18,9Ah/36V váha 3,2kg. Nedávno jsem si postavil z akupacku zippy 15Ah/36V lipolku vaha 3kg. Motor váží 3,25kg. Váha je vyšší tedy o 11kg ale váhu kola neřeším není důvod.
Celkem mám tedy k dispozici necelých 45Ah.
Kolik na to ujedu je jednoduché vypočítat, pokud jedu rovinu tak jedu 10Wh/km = 161km bez šlapání, kopce 13-14Wh/km = 115km.
Pokud by byly kopce prudší a táhlé tak spotřeba vyjede na nějakých 25Wh/km a to je dojezd 64km, podotýkám že to je vše bez šlápání je to jen čistě na motoru. (zdravotní důvody)
Jojo, klucí, udělejte převody železný, at se kovový piliny pěkně roznášej po motoru... To je rozumný , aspoň bude kšeft
Žádný piliny...převodovku v autě máte taky plnou pilin... :-))
Pokud by se mělo vyrobit nové ozubené kolo místo plastového tak jedině z bronzu. Nelze vyrobit ocelové, pokud nebudete znát tvrdost a povrchovou úpravu zubů. Pastorek musí být tvrdší než větší kolo a vzhledem k tomu že je tam plast tak zuby budou měkké. Bronz se s ocelí a i měkkou velmi dobře snáší a povrchy oceli leští.
Mám na svém kole 16 tis. km s plastovými převody v planetovce a jsou jako nové - porovnávám a měřím podle nového náhradního dílu.
Takže žádné piliny, drobný otěr se zachytí ve vazelíně.
Ja je mám kovové a další kolegové co máme cyclona taky, někteří již 4-5let a bez problému.
Zato znám nejméně 5 připadu ve svém okolí kde se jim ta umělá kolečka po ruzné době vymlátila.
Pokud mohu z videa videt,ta BBS-01 proti cyclone:
--bafang ma nylonova ozubena kola
--loziska na ose maji kulicky ve venecku
--spatna pristupnost pro mazani.
Cyclone vypada bytelnejsi.
Asi to budu chtit chvili pockat,jak se projevi zivotnost casem.
Jinak koncepcne se jedna o pohon na extra urovni.
Nezavislost na druhu kola,mala hmotnost a mit moznost pres prehazovacku menit kroutak.
Stale resim otazku,kdo v CR provadi servis a ma nasmlouvane nahradni dily.
Servis řeší dovozce EVBIKE. Jedná se o velkou firmu, která s reklamacema nemá problém a staví se k nim čelem.
Pokud to tedy chapu dobre,EVBIKE je smluvnim dovozcem primo z BAFANGu ?
Je to tak. Přesněji i4wifi divize EVBike.
Dobre rano vsem,
mohu oslovit Vas pane Zede nebo pane E-toteme,jste nejen vznikajici testeri ,ale pravdepodobne servismeni,s otazkou,zda jste Bafangu otevreli streva.
Jak moc je to obtizne pro amatera?
Existuje hlubsi servisni dokumentace ?
Podle toho,co jsem videl na videu,neni to nejjednodussi a ode mne ,jako od radoveho uzivatele to bude chtit minimalne mazat prevodove soustroji s urcitou pravidelnosti.
No, motor zevnitř znám dobře, ale jinak je to věc zmíněných prodejců, resp. jejich servisů.
Myslím si že není důvod ho otevírat a mazat, nebo pokud ano, je lepší když to provede servisák k tomu určený, který ví kam vazelína patří a kam naopak nepatří.
Tady je nějaké video z provozu 8fun
http://teslabike.sk/30-kopec-750w-bafang...
Tohle by 250W jen stěží zvládlo.
Skutečných 250W ne. Stejně je na tom štítku na motoru 250W napsané pouze pro formu.Aby se vlk(EU) nažral a koza zůstala celá.
Cyklone se mi technicky líbí víc než ten Bafang. Po všech stránkách. Opravitelnost i po strojní stránce.
Jestli se smím vyjádřit tak bych volil ten Bafang, mě se líbí že pohání rovnou kliky bez přídavného řetězu jako Cyclone. Plastových převodů bych se nebál, někdy lepší kvalitní plast než špatně opracované ocelové převody...Číňan spíše zvládne ten plast.
Nevýhoda je ovšem jen jeden tác a zatím jen 250W výkon v prodeji u nás. Taky cena je téměř jednou tak vysoká.
Kdybych měl porovnat výkon/cena pak 8fun je mnohonásobně dražší.
Jinak číňan zvládá i ta ocelová ozubená kola, viz cyclone. Jediná nevýhoda oproti bafangu je dost velká hlučnost.
Nechápu ty hlášky jak číňan neumí to a tohle,ani obrousit kolečko a každý má doma všechno z Číny ,včetně veškerých komponentů na kola. Ti blbí hloupí číňané dávají na prdel celé EU,ale v podstatě jsou úplně neschopní :-)) Hlučnost může být i výhoda
Tady ho maj za pěknou cenu, příplatek z 250 na 350 W +10 dolarů http://www.greenbikekit.com/36v-250w-8fun...
Kolik bude za dovoz a kolik DPH a clo?
No dost, dovoz cca 88 euro, clo + DPH cca 130 euro, ale někteří si to zařídili, že clo neplatili http://www.pedelecforum.de/forum/index.php... http://www.pedelecforum.de/forum/index.php... Ty s tím zasíláním nějaký zkušenosti máš, já nikoliv.
Jo mám, clu a DPH by se dalo vyhnout kdyby ten balík poslala soukromá osoba a nikoliv obchodník. Jenže na ruzyni to projde rentgenem a zjistí že je to něco jiného tak je průser a zaplatíš i to že jsi chtěl ošulit čr. o DPH a clo. A i kdyby to vše proběhlo a vyšlo to, tak kde uplatníš záruku a kdo ti ten motor případně opraví?
Za tu cenu je jistější si ho koupit zde kde mám záruku 24měs.
Zeptam se k tem nylonovym koleckum a obecne k nahradnim dilum na Bafang stredovy motor.
Chystam se koupit variantu 500W/36V
http://www.ebay.com/itm/36v-500w-8fun-bafang... Myslite ze vnitrni nylonova kolecka budou stejna jako u v CR prodavane varianty 250W? Jde mi o pripadne nahradni dily, ktere budou casem potreba.
Ja spíše pochybuji že ti to někdo opraví když jsi to u něj nekoupil. Většina prodeců - servisů si bude držet náhradní díly pro své stále zákazníky.
Mám s tím už jednu zkušenost když se mně ohlodala planetovka v mém prvním motoru.
Konečně mám motor který má ocelové převody a navíc je v prodeji dostatek náhradních dílů na něj. Jinak ty 8FUN mají určitě shodnou konstrukci od 250W až po ten 750W. Liší se jen jinou řídící jednotkou.
Někteří tvrdí,že rozdíly jsou i na motoru.Raději bych koupil verzi 750W u E-pohonu,než řešit potom problémy se servisem.
Nevím možné to samozřejmě je ale z logiky věci mně vycházi proč by dělali několik druhů forem a odlitků když výkony motorů lze právě řešit jen třeba vinutím cívek a nebo vykonější řj.
Tedy u cyclone to tak je a sada motoru do výkonu 1680W je naprosto shodná.
Toho se taky bojim. Ale diky za cennou informaci ze je vnitrek az ridici jednotku stejny. Ja by jsem klidne koupil v CR a nejsou a ta 500W me taky trochu vic laka. Cena pokud to projde na celnici taky je zajimavejsi.
Maji vubec na to pravo odmitnout opravu? To by pak treba cykloservisy mohli rict lidem co si kolo koupi pres net ze jim kolo neopravi ze je to sluzba jen pro jejich zakazniky.
Ta informace není stoprocentně ověřená, je třeba se poptat přímo u prodejce.
Servis má právo odmítnout opravit výrobek který nebyl zakoupen v čr. a ani se nedováží. Dal bych dotaz prodejci zda nehodlá dovážet i 500W variantu když dováží 750W.
Nebo bych přídil tu 750W variantu, ono těch 250W navíc se mnohdy moc hodí. Mám 720W a jsem rád že jsem nešl jen do 500W.
450 dolarů bez cla a dopravy,také není málo. A to nepočítám záruku a servis. Raději si připlatím za klid. http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/3-1-Sety-na...
Uvědom si že jsi na netu. Cenná informace je založená jen na spekulacích lidí , kteří nejen že nikdy neměli ten motor rozebranej, ale nejspíš ho ve skutečnosti ani nikdy neviděli.
A odmítnout opravu cizího produktu je asi logické. Jak chceš něco opravit a ručit za opravu, když na to nemáš ani díly a ani dokumentaci, prostě nic?? To mi vysvětli.
Prodejce je povinen držet záruku a mít vyřešenej servis. Jestli to má nebo nemá , je jeho věc, ostatní to nemusí zajímat. To je stejný, jako bys se divil proč v servisu mercedesu nemají díly na nissana a nechtějí ti udělat opravu...
Cykloservis ti to nemusí spravit, protože jestli to neprodává , nemá s tím nic společnýho
Pokud servis člověka zná a prodává podobné zboží,je samozřejmě možná dohoda. My to rozděláme,pokusíme se to opravit,ale podepište papír,že je to bez záruky (u dobrých prátel ústní dohoda) Samozřejmě,že se platí i práce v případě zjištění ,že je vada neodstranitelná,případně díly nedostupné. Ale u věcí velké hodnoty,a to motor za 15000kč+- rozhodně je,bude lepší koupit to tady u prodejce,který je důvěryhodný. Člověk ušetří nervy a mnohdy i peníze.
Stejně jako pro auta jsou univerzální servisy, tak předpokládám, že vzniknou i pro elektrokola. Značkový servis e-totem ať si klidně řeší svoje kola. Chápu, že to pro něj je doplňková služba, protože toho servisu tak moc není a žije spíše z prodeje. Ale jiný podnikatel může uspět tím, že bude opravovat všechny značky a bude se snažit zákazníkovi vyjít vstříc.
Tak jsem si to ověřil u prodejce a 750W 8Fun je asi o 2cm delší, průměr pláště je stejný jak u 250W. To znamená že průměry všech ozubených kol jsou u všech stejné.
Osobně jsem jej neviděl ani jsem jej neměl rozdělaný ale na netu je dostek fotodokumentace a diskusních for o těchto motorech.
Kdyby ne, tak zase objednáš náhradní díly na ebay nebo jinde. Naštěstí už nežijeme v socialismu.
No jo ale to se sakra dobře prodraží:-)
Kdy už napadne číňana otevřít v evropě obchod a budeme to mit bez cla a DPH.
To je pravda, oba to víme, že dražší věci se prodraží posílat. Tam je ideál, aby to objednal obchodník a přišlo mu to v kontejneru na lodi a pak to tady prodal. Tak snad objednají i náhradní díly. Otázka je za jak dlouho budou potřeba. Pokud to má životnost 30 tis. km jako Bosch, tak to vydrží na relativně dlouhou dobu, tedy mně. :) Jsou asi borci, co jezdí na kole víc, než já autem.
Jistě je důvod proč tam jsou plastová kolečka a ne ocelová. Pochybuji, že by to před uvedením na trh pořádně neotestovali. A kdyby to odešlo, tak to prostě budeš reklamovat. Takže není se myslím čeho bát.
Jiná věc je, jestli je tenhle středový pohon už dostatečně vychytaný... Čekal bych menší problémy při řazení a ničení řetězu a kazety.
Řazení není problém ani u cyclonu jen je potřeba změnit styl ovládání a chovat se přesně jak na motorce. Uberu plyn a žařadím kam jen ráčim poté opět přidam plyn.
Ničení řetězu a kazety není o nic horší než při normálním jezdění do kopečků.
Bafang jezdim zhruba od poloviny února a k naprostý spokojenosti. Je malej, tichej, bez omezení maximální rychlosti, má akcelerátor. Co víc si jen přát :-)
No a mohl bys prosím prozradit o tom bafangu něco více? Krom akcelerační páčky se to ovládá šlapáním jako pedelec? Reaguje to jen na točení klikami nebo to má momentové čidlo? Pokud je to první případ, tak jak se s tím řadí, když není možné vyřadit pohon, aniž by člověk nepřestal šlapat? :)
Aby nedošlo ke střetu zájmů - prodávám elektrokola. Už od roku 2008 jsem na hodně systémech jezdil. Jako naprosto optimální se mi po všech zkušenostec jeví středový pohony.
Bafang nemá tlakový čidlo. To je nahrazený akcelerátorem, který jede i bez šlapání. Pedelec má 3 stupně - každý z nich má svojí sílu a maximální rychlost - 1 stupeň pomáhá zhruba do 15 km/h, 2 stupeň 20 km a 3 stupeň do maximální nastavený rychlosti. Řazení je bez problému a problémy s ním nemám.
Takže jezdím na 3 stupeň, mám nastavených 45 km/h a když fakt potřebuju přidat, vezmu za akcelerátor.
o.k. a když tedy můžeš srovnávat, tak v čem je Bafang lepší a v řčem horší proti SunStar?
Dle výkresu vychází pravá šlapka o 16 mm dále od středu než levá, ale to asi nějak nevadí a člověk si nevšimne?
Kdo to zkoumá, ten to pozná. Na jízdní vlastnosti to vliv nemá. Nijak mě to neomezuje. SunStar je na tom podstatně hůř...
No SunStar má hodně velkej hendikep ve 24V a s tím souvisícím dojezdem. Tlakový čidli je hodně příjemný, ale na druhou stranu omezení 25 km/h - mimo komunikace škoda. Nemá LCD displej a je složitější na instalaci. Taky má větší vyosení klik. A nakonec i cena je hodně vysoká...
Díky za porovnání.
No a to omezení na 25km/h já osobně beru docela pozitivně. Jet 25km/h do kope je většinou hodně dobrá rychlost. Po rovině jedu za svoje síly sám rychleji a netřeba motor. Samozřejmě na silnici se ty rychlosti zdají zbytečně pomalé, ale zase většinou se silnici vyhýbám.
Takže při řazení motor prostě neubere a přes to je řazení o.k.? :)
http://www.youtube.com/watch?v=zyS1hrmxR4w
V zátěži se to ale chová docela jinak, video je nic nevypovidající.
Přesně tak.
V zátěži se dá řadit snad i na normálním kole.Náběhová kolečka,řetěz. Ale toto nevidím jako problém.
Na menší kolečka se řadí v pohodě i ve velkém záběru. V opačném gardu to chce vždy mirně odlehčit jinak je to docela rachot.
Nejhorší je to v kopci, tedy v prudkém kopci, ne na mirně nakloněné rovině.
Dáme tam avtomát :-) http://www.ivelo.cz/aktuality/technika...
No, všechno je vymyšlený... http://gearsensor.com/why-gear-sensor
Vyzkoušení a montáž třeba zde:http://www.elektro-skutr.eu/
nebo u nás po dohodě se mnou.
Hlavní důvod pro ten vývoj se týká vícepřevodníků a nábojových převodovek, což je u středových pohonů opravdu trochu problém... Pro ostranění rázů do přehazovaček není od věci
napis prosimta viac, na realne skusenosti sme vsetci zvedavi.
zvlast ako to je so strmymi kopcami.
da sa povedat, ake maximalne stupanie bafang vytiahne, povedzme bez slapania, s packou naplno, vzadu 32 zubov.
S Bafangem to je hodně zajímavý. Motor na Pedelec pomáhá řekl bych "vlažně". Po rovině to valí fakt parádně. Co je ale hodně dobrý je právě ten akcelerátor. Dokáže okamžitě zvýšit výkon motoru skoro až 3x. Takže když jedu do kopce pomalu, což s motorem v náboji úplně nejde, tak Bafang prostě zrychlí a nijak při tom neskučí.
stale tomu celkom nerozumiem. ten PAS nereaguje na otacky motora, ale na celkovu rychlost bicykla?
ak idem do kopca, mam vzadu najvacsi prevod, pri nejakej rozumnej kadencii slapania by som isiel rychlostou cca 10 km/h. co bude robit ten motor, bude ma tlacit do vyssej rychlosti, teda do tych 15-20-45 km/h?
btw, ma to ochranu proti prehriatiu?
Myslím, že to je asi takto: Když budeš šlapat pomaleji, tak budeš mít větší moment od motoru, a když zvýšíš kadenci šlapání, tak budeš mít menší moment. To je docela dobré, na druhou stranu ten pevně stanovený soulad mezi kadencí a velikostí momentu nemusí každému vyhovovat.
Motor se chová tak, že ti udržuje cca podobnou kadenci stále. Takže si najdeš tu, kde nejvíc táhne a podle toho řadíš. Pokud chceš šlapat pomaleji, přepneš mu level dolů. Pokud mu necháš stejnej level a zrychlíš šlapání, ulevíš mu, nesnaží se tě dohnat.
Pokud chceš vysokou rychlost nad rámec normální kadence a nejtěžšího převodu, přidáš plyn, pak se točí až na povolený maximum jednotky, dosažená rychlost závisí tedy na pastorku. Nejvyšší kadence je podle mě cca 90 RPM na převodníku, jestli je to stejný jako můj první vzorek co mám tady
mna skor trapia kopce. znamena to teda, ze ak by som v praxi zistil, ze 32 zubov vzadu je nevyhovujucich, tak dam naboj s vnutornou prevodovkou a velkym pastorkom (resp. dual drive) a uz ma nikdy ziadny kopec nezastavi?
ozaj, ako je to s nabojovymi prevodovkami, tam sa tusim pri radeni nesmie slapat, nie?
Motor reaguje na kadenci šlapání. Jsem zvyklej jezdit "sportovně" s vyšší kadencí šlapání. Takže když je hodně prudkej kopec a převod už příliš těžkej, vyrovnám kadenci akcelerátorem - ten má plynulou regulaci síly. Motor nijak nenutí jezdit nějakou optimální rychlostí. Když chci jet 10 km/h, tak prostě jedu. Ochranu proti přehřání to určitě má, ale v porovnání s motorem v náboji a v kopci se zahřeje o poznání míň.
Výkon milý pane výkon. To je oč tu běží.
Jasná věc. Bafang je vhodnej pro lidi, co chtějí šlapat a nedřít se. Podle mých zkušností hodně liem vadí, že když jedou pomalu, tak se motory v nábojích trápí. Na druhou stranu ani Bagang nemá malej výkon - na akcelerátor bez šlapání se dají vyjet vcelku slušný kopce. Pak už to je jen o baterce. Ale tohle asi neni úplně účelem středovýho pohonu.
Pokud stačí 250W na rychlost 45/hod,tak to je skvělé. Budu prudit ,ale ten motor 250w prostě nemá
Nejlepší je to zkusit :-)
Nemám kde. Ale pokud 250W jede 45,kolik jede 750W ? :-))
Klidně půjčim na vyzkoušení svoje kolo.
Pár fotek rozloženýho Bafangu :-)
Další zde: http://www.rebelbike.com/fotogalerie_detail.php...
Perfektní. Počkám na verzi 48V.Ale možná do té doby zdechnu :-))
Foto poškozeného Bafangu http://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php...
Maxbike Inari 27.5 EV Bike s novou vysokokapacitní baterií do rámu 36V/13 Ah.
Kolega magic si myslí že má více jak 250W.
Max. příkon to má přes 600,ale výkon 250?
Jo to by mohlo být ja mám na plný výkon 720W přikon 1400W. A valí tam tak 23A.
Potom je tedy středový pohon super a 250w jede rychleji než Magic 1000watů. Na 48V. Je třeba změnit myšlení.Abych to tedy uvedl na pravou míru: Středový pohon 250W jede na rovině rychleji než přímý HUB motor 1000W Magic pie. Je to tak?
Ty na nagicu nemáš převody a tak jedeš max. 40km/h na plný výkon.
Ja když si dám tác 56z a vzadu 11z jsem schopen jet na plný výkon 80-90km/h možná i 100km/h.
Tak že je to o hlavně o zpřevodování.
Proto středové motory jsou budoucnost. Přímé jsou celkem pomalu k odpisu.
S tím souhlasím. Středový pohon je budoucnost. Ono mít v zadním kole 6,5kg neodpružené hmoty je pěkně na hovno. Už vyřešit jen cenu.Doufám,že těch 100km/hod nehodláš dosáhnout při 250W :-))
To určitě né ja se nesnažím dosáhnout ani těch 40km/h, mně opravdu bohatě stačí 20-25km/h.
Uvedl jsem to jako příklad a samozřejmě jsem měl na mysli svůj 720W motor.
250W středový nemám otestován a už ani nehodlám testovat jsem spokojen s tím co mám.
takovej příkon maj všechny 250W... Smiř se už s tím , že efektivita je taková, ve srovnání s tím je magic prostě k smíchu...
Není to o tom, že by tenhle měl víc výkonu, je to o tom, že ty proklamovaný kilovatty maj ve skutečnosti půlku při daleko vyšších proudech.
Převody a otáčky. Sedni si do auta, dej tam trojku a nic jinýho. Rozjeď se na ni, pak si dej dálnici, vše na jeden kvalt... Pak ti snad konečně dojde, jake je rozdíl mít motor napřímo na zem (jeden kvalt) nebo přes X možných převodů( podle přehazovačky), od pomalých po rychlý.
Já se ale bavím o rovině. V kopcích je samozřejmě motor s převodovkou vždy lepší.Takž výkon motoru je vlastně taková zbytečnost?
No, však jo... jeď na tu trojku 150 po dálnici, uvidíš.
Elektromotor se nedá srovnávat se spalovacím motorem.Takže motor mogic pie by s převodovkou jel 120? Na 1kw?
vím já?? Odpor vzduchu roste s násobkem rychlosi, jak nás učili v pilotní škole... Takže 120 asi 1KW nee, leda bys měl kapotáž.
Ale teoreticky vzato bez korekce jo, pokud bys měl dost převodů, abys ho nepřetočil, což ti nedovolí v tomto případě jednotka.
Stejně tak pokud bys ho dostatečně zredukoval, aby třeba mohl točit 400 otáček při rychlosti 2 km/h, tak má síly na kole tolik, že utáhne osobák .
A kdybys teoreticky měl takovej rozsah převodů, že bys mohl použít obě varianty, můžeš jet jak rychle tak i pomalu furt na stejný -efektivní- otáčky, kdy tam nemusí jí moc proudu, protože moment na hnaným kole řeší převodovka
Co vím, tak třeba tramvaj má taky pevný převod a není problém se rozjet do kopce a pak jet rychlostí, kterou má povolenou. Takže ten příklad s řazením u auta je trošku zavádějící. Elektromotor se ti rozjede z nula otáček díky velkému točivému momentu. Jiná věc je, že právě v tomhle režimu rozjezdu je nejméně efektivní. Ale pokud človk má dostatečně nadimenzovaný elektromotor a nejezdí větší kopce, kde by se to dusilo při malých otáčkách, tak klidně přímý motor bude sloužit ke spokojenosti.
Také si to myslím. Bafang udrží při 250W rychlost 25km/hod? Do prudkého kopce těžko. Vyjede ho,ale pomaleji. Až oddělám Magica,tak jdu do http://www.aliexpress.com/item/48v-750w-8fun...
BAFANG BBS-01(02) je nebezpečná zbraň,která by se neměla dostat do rukou důchodců a dětí,jelikož zabijí spoustu nevinných :-)
Něco mně uniklo? Kde se to stalo?
Občas docela perlíš:-))
Když to jede 45? Chtělo by to snížit výkon na 150W. 250W by to bylo až od 21 do 60 let :-))
Stále jsi nepochopil že to není jen o výkonu ale o převodech.
Například jsem si změnil tac ze 48/48/32 na 48/44/32 a tím jsem snížil maximální možnou rychlost z 60km/h na 45km/h (přibližně) ale zvýšil jsem si tím tah do kopců.
Pochopil :-) neboj Kde jsou nějaká videa? Chci vidět jak to frčí. Kde je nějaká reklama? Ovšešm pochop zase to,že když je těžký převod,musí být i pořádný motor. Aby to utáhl.Favorit by také v nejvyšších otáčkách jel na pětku 205,ale nejel
Tady máš videa ego kit = cyclone
https://www.google.cz/search?q=ego+kit&ie...
A tady máš obrázky
https://www.google.cz/search?q=ego+kit&...
http://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php...
Profesionální přdělávka motoru cyclone
Pleteš si pojem a průjem čoveče. Co furt do toho mícháš rychlost?
Ten motor i v omezený EPAC verzi ujede v kopci tý kilowattě, přesto že je omezenej na 25 km/h. Pokud přehodíš na patřičnej převod. A o to jde, to je to podstatný pro cyklistu.
Povím ti to tak, když jsem ho testoval, tak mě uvezl po rovině 35 bez příšlapu a nebyl už těžší převod,došel na max. otáčky a ani já jsem neuměl rychlejší kadenci, když jsem chtěl víc tak nanejvejš 40 km/h. Měl jsem to v kole 700c s nexusem7, pastorek 15z a převodník 44z. Baterku jsem tam měl omezenou na 14A, takže neexistuje, že by dával víc než nějakých 280W, což je OK. (předepsaných 250W je tzv. trvalý výkon, peak power 280W není proti normě)
Tady: http://www.mapy.cz/#!x=16.525099&y=49.952858&z=13&t=r&rc=16.512320_49.952557_16.513183_49.949848&rl=Doln%C3%AD%20Dobrou%C4%8D%2C%20okres%20%C3%9Ast%C3%AD%20nad%20Orlic%C3%AD_Doln%C3%AD%20Dobrou%C4%8D%2C%20okres%20%C3%9Ast%C3%AD%20nad%20Orlic%C3%AD&rp=%7B%22criterion%22%3A%22bike2%22%2C%22avoidtraffic%22%3A%221%22%7D
mě vezl 12 km/h
Tak 35 ,nebo 45? Bavím se o rychlosti bez příšlapu. Já plně chápu,že v kopcích nemá HUB motor šanci. Zajímá mě pouze max. rychlost v rovinatém terénu . Já chápu,že to nemá s cyklistikou už nic společného. Je to náhrada mopedu bez značky a pojištění. Pokud bych chtěl kolo na výlety,tak je středový pohon jediná možnost(a ideální) Chci jen vědět(a možná i jiní) pokud chtějí jezdit na delší vzdálenosti rychle mimo kopcovitý terén,jestli mají zakoupit levnější HUB motor,třeba MP3,nebo střeďák.
Nejde odkaz, potvora, tak OBR. dole.
jinej kopeček tam nebyl, tenhle si pamatuju, nejlehčí převod, ale nevím kolik, nechce se mi hledat jak to ten nexus má. Odhad 130% x 15zubů je jako bych měl vzadu cca 20zubů, převodník 44., rychlost cca 12 km/h, vážím cca 80 s botama a kolo 22 max.
Jo, a i se tam sám rozjel zpátky na těch 12.
tohle je super trať
http://www.youtube.com/watch?v=hgcGmS9dsPk
Kdy bude BBS 2 ? Pro drsňáky :-) http://www.electricbike.com/bafang-bbso2-750w...
Tak 6% stoupání je jen více "nakloněná rovina"
Tak to vyzkoušej na nějakých 20-25% myslím že tam si to ani neškrtne:-)
Kolego, umíte ta procenta stoupání převést na úhlové stupně? Myslíte, že na takovém svahu byste mohl stát?
Velice snadno kolego
http://www.robomow.com/cs-Czech/component...
jo stát na takové svahu bych opravdu mohl, ještě nějaký dotaz?
Obávám se, že diskuze s těmito hochy je zcela zbytečná, protože mají jen kusé znalosti mechaniky. jinak by věděli, že je má zajímat síla kterou dostanou na obvod kola (ta s nimi hýbe!!), tedy velikost momentu který přenesou a jeho průběh v závislosti na otáčkách. Pokud by např. znali řadící diagram spalovacího motoru a jeho závislost na průběhu momentu a výkonu, tak by ho snadno aplikovali na středový motor a soustavu převodů za ním. Snažil jste se, ale marně. :-((( Budižď jim přáno, neb jejich je království nebeské...
To má být na mně? Já rozhodně nepochybuji o pozitivním využití převodovky na kole s elektromotorem. Nemyslím si ,že mám mezery ve fyzice. Pojmy jako výkon a síla nejsou problém.Pouze jsem si dovolil pochybovat o výkonu 250W. Tento motor jsem neměl tu čest testovat,takže beru jako pravdu ,že jede po rovině 45 na nejtěžší převod. Je také jasné,že na nejlehčí převod pojede téměř po kolmé stěně. Ale otázka zní,jakou rychlostí? A o tom to je. Osobně bych si počkal na verzi minimálně 500W,abych udržel větší rychlost i do prudšího stoupání.S minimálním příšlapem.
250W motoru + 250W tvých je taky celkem 500W. :)
250W člověk dosáhne jak dlouho? Já mluvím o lenivcích,invalidech,rychlících.
Asi jak kdo. Vím, že po dobu několika minut trénovaný jedinec 400W dá. Každopádně na elektrokole je člověk celkem odpočatý, protože se nedře, tak šlápnout trošku více do kopce není takový problém. Jde o to mít kolo s pomocným motorem a ne kolo, které bude jezdit i bez šlapání, nebo ne? Samozřejmě jsou vyjímky a ty se jmenují e-bike na blbnutí a nebo e-bike pro lidi, kteří fakt nemůžou šlapat.
A dodatek: Cyklone třeba cca. 750Watů vyjede stejný kopec jako 250W Bafang,ale Cyklone ho vyjede podstatně rychleji. Pokud mám kolo(tedy spíše motorku) k účelu rychlé dopravy a ne ke sportu,tak Bafang můžu využít pouze v rovinaté krajině,protože do kopců se budu plížit.
Tam kam vyjede 720W cyclone Bafang nevyjede leda by jsi ho tlačil.
Je to kvůli jediné nevýhodě a to že bafang má jen jeden tác a tak s převodem 44z na 32z toho sice zvládne dost ale na cyclona nemá a to ani na 250Watového. Agilka by ti to mohl potvrdit.
Ta nevýhoda není jen ten tác. Je to o výkonu. Výkonný motor může použít tšžší převod a tím pádem má i vyšší rychlost do kopce(samozřejmě i na rovině) Já představuji úzkou skupini lidí ,co to kolo(spíš moped) mají na rychlou dopravu.Ne pro sport a turistiku . A po silnici. Plně chápu nevýhody HUB motoru. Aby byl výkonný a pružný,musí být velký a těžký.Stejně je to u spalovacího motoru. Objemný motor se může teoreticky obejít i bez převodovky,protože má velkou pružnost. HUB motor o výkonu nad 1kw je použitelný pouze na cestování po silnici a relativně dobré polní cestě. S váhou nad 6,5kg + aku nad zadním kolem je na rozbité cestě marný. A jelikož nemám celoodpružené kolo i extrémně nepohodlný. Jenže pro mé účely je dostačující.Až budu mít jiné požadavky,zakoupím odpovídající techniku.
ja vám bubem za takýto výpočet veľmi vďačný.
vstupné podmienky:
motor bafang: 250w elektrických, 48zubov, 90rpm
koleso: 700c, 32z
dĺžka trasy: 1000 m
bez šliapania, len motorový pohon
kapacitu batérie predpokladajme neobmedzenú
otázka:
aké max. stúpanie môže jazdec trvale udržať?
To se nikdo spočítat neodváží. Ideální je to vyzkoušet v praxi. O tom,že motor vyjede prakticky každé stoupání nemám pochyb. Ale otázka je,jakou rychlostí ho vyjede.
rýchlosť vyplynie z otáčok motora, prevodov a priemeru kolesa.
takúto konštantnú rýchlosť uvažujme. aké bude stúpanie?
alebo inak, ak už to niekto spočítať vie, zrejme nebude problém odpovedať aj na:
aký musí byť prevodový pomer, ak je rýchlosť 6km/h a stúpanie 30%?
Já nic počítat nebudu,ale při výkonu 250W a stoupání 30% a víc nebude rychlost nijak oslnivá. Možná bude lepší jít pěšky. Stoupání 100% je 45 stupňů a tento motor by ho asi i vyjel.( s převodovkou do pomala) Kolem 3km/hod,nebo méně?
90rpm se myslí 90 otáček převodníku 48 zubů? Je to tak správně?: To už tedy někdo spočítá.
Ještě vem v úvahu, že největší moment dává při cca 60rpm na převodníku, je to dáno nastavením kontroleru. Není to exaktní číslo, jen subjektivně při testování s orientační info o příkonu a odhadem času jedný otáčky cca vteřina.
V parametrech co uvádí uživatel xp chybí údaj o váze celku a valivý odpor pneu, tu hodnotu nevím kde vzít, ale měla by se tím pronásobit váha. Jsou to podstatný údaje, ale mělo by to jít spočítat. Max. moment u 250W by mohl být cca 60 Nm, přes průměry talíř-pastorek-kolo to jde dopočítat... když se s tím někomu bude chtít hrát.
Hodnoty výkonu epac motorů by měly sedět , plusmínus tak 10% tolerance, protože dovozce si musí zpracovat prohlášení o shodě s EN a není vyloučeno přeměření od zkušebny nebo ČOI, nebo někde v EU, kam si to někdo doveze, takže se na to dává pozor, aby nebyl zbytečnej malér.
ok, dopĺňam:
80kg jazdec + 20kg bicykel.
valivý odpor podľa googlu:
Pneumatika na asfaltu 0,0025-0,0045 [3]. Wikipedia [1] uvádí 0,0016.
Guma na betonu 0,015-0,035
Hodnoty uvedené v tabulce se v různých zdrojích liší. Hodnoty jsou použitelné jen pro přibližné výpočty
fakt budem vďačný tomu, kto to vie spočítať.
Nylonová kolečka tam jsou především použita proto, aby převody nebyly tak hlučné. Mám jen elektrotechnické vzdělání, ale měli jsme předmět "části strojů" ve které jsme museli počítat převodovky řádu jednotek kW. Pamatuji si, že šířka kol vycházela v jednotkách mm, tedy pro dané účely prakticky nevyrobitelná a byla tedy bohatě předimenzovaná a tudíž by měla mít dlouhou životnost. Druhý problém je použitý materiál a do této volby nikdo z nás nevidí a odpověď mohou dát pouze pánové e-totem a Zed 75 a jejich praktické zkušenosti.
Předpokládám, že nechcete trhat rychlostní rekordy a motor chcete mít jako pomocný, stejně jako já - jsem dříve narozený a elektrokolo používám již čtvrtou sezónu, aby mi umožnilo dostat se tam, kam bych si již s ohledem na úbytek sil netroufl. Mám motor 250W v zadním kole se sadou od e-pohonu. Jsem více něž spokojen, nicméně uvažuji o inovaci a byl jsem se na podzim svézt v ev-bike na kole se středovým motorem - mohu jen doporučit!
Dnes jsme provedl praktický test výkonu středového pohonu EV Bike Power Kit v kopci na akcelerátor bez šlapání. Výsledek je následující: start Janov n.N. Bobová dráha, cíl Janov n.N. Restaurace Driketa (Velký Semerink). Váha jezdce 75 kg, délka 3.6 km, venkovní teplota 4 stupně Celsia, baterie 36V/7 Ah, průměrná rychlost 19.6 km/h. Po dojezdu byl motor vlažný.
No ale z tohoto testu jsem se nedozvěděl nic.
Chybí sklon trasy, spotřeba Ah, Wh/km.
tady máš profil
Jo tak že nyní vím že to byl malý kopeček zhruba 6,6%. Stale chybí to důležité a to je spotřeba a pak taky kolik to dělá Wh/km.
Tímhle stylem to odhaduju tak na 30Wh/km, asi se moc nespletu. Ale on tam nemá jak to zjistit, musel by si vyndat baterku a doma změřit zbytek, což nemá podle mě na čem a po vychladnutí článků to bude s chybou.
Nebo mezi to hodit ještě CA.
Pokud tvrdím že něco testuji tak si na to pořídím i příslušné zařízení což pro prodejce by němel být problém.
Tak je to jen nic neříkající projížďka na kole a sdělené údaje nemají žádnou vypovídací hodnotu.
Zed je prodejce? Test by musel proběhnout na nějaké speciální trati s kopcem o přesném stoupání. Testovat to někde v přírodě je stejně o ničem. Až budu mít možnost to u nás vyzkoušet,tak teprve poznám o čem to je. Jinak ,že by někdo v EU zkoumal jestli má motor 250W? Vždyť to jde obejít. Nastavím Řj jednotku na 250W +- a v návodu uvedu ,že si to může uživatel předělat na 500W. U nábojových motorů EV -bike je to přece běžná praxe. Proč to není u Bafangu?
Citace:::: Sada je z výroby nastavena s omezením do 250W a 25 km/h, tak aby splňovala normy pro provoz na pozemních komunikacích. Jednoduchým nastavení můžete změnit až do 500W a 40 km/h. Tuto změnu prosím provádějte pouze při provozu kola mimo pozemní komunikace.
http://www.nakole.cz/diskuse/17773-stredovy...
Ano zed je prodejce
Nevím jak to je u kterýho motoru a systému, ale samozřejmě norma toto nepřipouští.
Ale to asi není předmětem debaty, to už jsme se dohadovali 100x jinde
TEDY EV-bike vědomě lže?
U toho "stredovy pohon BAFANG BBS-01"?
Ne. U jiného : http://www.evbike.cz/Sady/Kit-pro-stavbu-EV...
Samozřejmě by se vším dalo zabývat víc. Nicméně se na to dívám ze strany běžnýho uživatele co se ptá, co to v praxi umí. Takže umí to třeba vyjet kopec 6% skoro dvacítkou bez šlapání. Předpokládám, že si většina sportovně laděných jezdců nekupuje elektrokolo aby nešlapala. Takže když k tomu přidá šlapání, z takovýho kopce se může stát rovina :-) Ostatní je už o baterce. Když bude mít někdo zájem kolo vyzkoušet, nemám s tím problém.
Souhlas, většina si elektrokolo montuje, nebo kupuje proto, aby si ulehčila šlapání a zvětšila akční radius.
Rád bych Vás Zed-e 75 a pana e-totema požádal o další praktické zkušenosti, např. co ovlivnilo volbu počtu zubů talíře a zda budou v nabídce i jiné, zda postačují 3 stupně asistence, praktické zkušenosti s dojezdem atd.
BTW - ten velký talíř mne dost děsí, během tří let provozu s motorem v zadním kole mě několikrát došla baterka a byl jsem rád, že mám k dispozici pro dojetí i menší talíře než 42 zubů na MTB. Zde 46 zubů - to abych si opatřil pastorek 37 zubů i větší!?
No, to je kvůli převodovce, pokud to má jít na normální rám, není moc možností zmenšit převodník, kterej je bombírovanej kolem převodovky aby se dodržela řetězová linka
Zdravím ,viděl jsem tento motor s 3 ruznými displji nevíte jaky je v nich rozdílco se týče zobrazení a ovladatelností? Který by jste doporučili.
Díky, očekával jsem nějaké konstrukční omezení. Kdosi, kdesi - možná e-pohon - psal, že bude možno objednat talíř s menším počtem zubů - tuším 44 - Ano?
Vy máte pro Adrenalin a Rocket také různé talíře 44/48 - volba souvisí zřejmě s předpokládaným použitím.
Měl jsem šanci vyzkoušet si krátce kolo s tímto motorem u EV-bike, ale jen u nich v areálu, kde není žádný delší a větší kopec, nicméně dojem byl velice příznivý.
Teď mne zajímá hlavně výdrž.
U svého systému jsem dosahoval v kopcích cca 30km, v rovinatém cca 50km. Mám aku 36V/10Ah a ŘJ Magic s jedním stupněm asistence MID. Naštěstí mám plyn a tempomat, takže ten handicap se dá kompenzovat. Po rovině jezdím s vypnutou asistencí.
11.února 2014 jsme zahájili dlouhodobé testování středového pohonu EV Bike Power Kit s na horském kole Maxbike Malawi 29 (baterie v rámu EV Battery 36V/ 7 Ah). Do konce února jsme v kopcovitém terénu Jizerských hor při průměrné teplotě 5 stupňů Celsia, s maximálním stupněm asistence a maximální rychlostí asistence 45 km/h, najezdili 210 km. Pohon se prakticky při tomto režimu nezastavil. Za těchoto podmínek byla dosažena průměrná ujetá vzdálenost na jedno nabití baterie 44 km.
Další zkušenosti si můžete průběžné sledovat na www.rebelbike.com a také na www.elektrobikes.cz.
K našemu pohonu bych měl dostat menší převodník 36z příští týden sem na druhou fázi testování. Pokud se osvědčí je to otevřený pro Dualdrive .
Vícepřevodníky zatím nejsou dotažený, U 8-fun to vypadá na dvojpřevodník, co vím tak letos bude připraven na 2015
a ak sa osvedčí, budete dualdrive montovať ešte tento rok?
velmi sa teším na túto sezónu, kupujem streďák, konečne budem mať 20 kilový bicykel, namiesto 35+kg slona
Letos už nic, sezona už běží
čas běží
Magic 1000: Tady máš inspiraci... :D :D http://www.youtube.com/watch?v=D1EHZPjLNHk
Ja osobne uvazuju o tomto motoru. Respektive urcite o stredovem a tento typ vychazi priznive docela i cenove. Koupil by jsem u Rebelbike majitel ho docela dost inzeruje, testuje proste se venuje jeho propagaci.
Bojim se ovsem zivotnosti a udrzby.
Nevim jak casto je treba motor rozebrat a promazat, jak dlouho vydrzi vnitrni soukoli, a kdyz jsem koukal na rozebrany motor a ridici jednotku s klasickymi kondiky, trosku se bojim jejich zivotnosti. V lete u koupaku muze byt 60-70 stupnu ma to preci cernej dekl a v zime klidne 15 stupnu. Ja jezdim cely rok, najedu tak kolem 3000 km.. Kdyz se podivam jak vypadaji po 4 letech kondiky na desce u procesoru kde je rozptyl mezi 20-60 stupni, proste se tohoto bojim. Navic ridici jednotka nepujde vymenit za nic jineho a kdo mi zaruci ze se bude za 3 roky prodavat? Dale by jsem ocenil ten panel na ovladani sundavaci, takto to bude lakat zlodeje. Na kole mam hodne kvalitni zamek od Abusu, ale to jestli mi nekdo ukradne ten panel mi neohlida.
Ten 250w snad něco vydrží ,ale utěch silnějších verzí si myslím ,že je akorát silnější motor a ozubené koečka stejné což nejde moc dohromady.
Chvíli to snese vyšší zatížení ,ale rychleji se to opotřebuje a pak pa pá.To si myslím ,že je i důvod proč sem nikdo nechce dovážet silnější verze-bojí se reklamací.Navíc jsem nikde neviděl prodávat samostatná ozubená kola pro výměnu.Pokud bych chtěl větší výkon jak 250w tak bych šel asi do toho Cyclona
Vyštípané kolečko.
Dobry den,
ta zivotnost,servis je rozhodujici.Nekupuji,ale s velkou litosti.
nevidel by som to v takych ciernych farbach. elektropohony sa vyvijaju tak rychlo, ze moralna zastaranost pride ovela skor nez technicka.
sam mam priamy motor a lifepo4 baterku, funguje to uplne spolahlivo a este dlho bude, ale som z toho uz unaveny, zvlast ked vidim, ze to iste dokazu systemy s polovicnou hmotnostou.
vykasli sa na zivotnost, pri tomto type, ktory mozes osadit do akehokolvek ramu to za tri roky aj tak vymenis za lepsie.
U tohoto motoru ti nehrozí že by nebyly náhradní díly
http://www.eclipsebikes.com/chainwheel-bottom...
A vyjde to levněji.
Asi dobře, že se bojíš a ověřuješ. když jsem kupoval Dahon Boost, tak jsem se nebál a až pak se dozvěděl, že koupit náhradní baterku je nemožné. :) U tak drahého kola to nepotěší. Ale u Baffangu bych i čekal, že se toho prodá mraky, takže i poptávka na díly bude a divil bych se, kdyby to nenabídli.
Tak tam dáš jinou,nebo repas. Fakt takový problém?
No má to trošku vymakanější elektroniku, která komunikuje s řídící jednotkou. Asi podobně jako si uživatel BionX dá na kolo těžko jinou baterku než od BionX. Ale samozřejmě repasovat se to dá. Pokud by se rozbil obal, tak může být problém ho sehnat.
O elektronice nebyla řeč. Vymění se přece jen články.Zbytek zůstane
A když chceš druhou baterii do foroty, tak to zařídíš jak?
Jinak o čem byla řeč jsem pochopil, že je o zajištění servisu a náhradních dílech i za tři roky od koupě kola.
Nemáš kupovat kola s baterkou která za jízdy komunikuje s ŘJ :-) máš kupovat běžné mlčící.
A co jako? :) Podstata mého příspěvku je uvést příklad, že obava uživatele "nevím jaké číslo" může být reálná. A pak přijde magic a začne to rozebírat. :)
Nerozumíš foru :-) Ale popiš jak komunikuje akumuátor s ŘJ. A o čem si povídají. Většina tady má hloupá kola,která mají běžné aku. Pokrok je dobrá věc,ale třeba start stop u auta je UE prd. Jsem rád ,že nemám v autě takové vymoženosti jako je: olejové čerpadlo s proměnným výkonem,odpojovatelná vodní pumpa ,odpojovatelný alternátor,drahý akumulátor(který potřebuje právě ten blbý start -stop) SAMÁ KURVÍTKA :-)
No po ránu se nesměji, ale rovnou vraždím, takže ještě to dopadlo celkem dobře. :)
Jinak podle mě si povídají o aktuální energii v té baterce. To že je to měření součástí baterie a ta posílá hotový údaj má pár výhod... Bylo by to na delší debatu.
ještě se tu neorientuji, tak přijměte moji omluvu a vřelé pozdravy celé komunitě cyklistů.
Možná to sem nepatří...
Elektromotorem nepolíbený, se mi středový pohon zalíbil, první nadšení ale pak trochu ochablo.
Při zjištění všech omezení, už tak nadšený nejsem.
mé stávající kolo MTB Giant XTC4 tímto pohonem osadit jde, ale kolo bych tím šíleně zkazil.
kolo je osazeno hydraulickými kotoučovými brzdy, ty se s odpojovačem akcelerace nesnesou, leda nemontovat odpojovač a pohon tak "přetlačovat" zadní brzdou ??? - to by vedlo k dřívějšímu opotřebení čelistí brzdy a zbytečnému vybíjení baterie (možná nepatrně, ale přece)
Více by mne ale mrzelo ztráta 3x9 rychlostí, na pouhých 9 (i když s elektromotorkem) Tady mám strach z křížení řetězu, když zůstane jen jeden talíř na devítikolečko ... to bych nejen řetěz odrovnal během jednoho výletu.
Další mínus - ovládací display je na řidítkách neodjímatelný :-(
... I přesto všechno tomu dávám naději a neuchyluju se (úchyl já) k 15-ti kilogramové koloběžce do batohu, za dvojnásobnou cenu, se stejnými vady a třetinovým dojezdem... brrr bál jsem se, že se pode mnou i rozpadne... :-D
(Nejsem žádný párátko, mám 110 kilo bohužel tuků, né svalů.)
Druhý kolo, které tedy připadá v úvahu k přestavě je MTB Author Mystic - pravda trochu starší, ale s V brzdami a jen 3x7 přehazovačkou... to by už osadit středovým pohonem šlo, že?!
A co po Vás chci???
Jen co si myslíte o tom křížení řetězu, když vzadu zůstane 7 koleček?!
Kde na tom kole hodláš jezdit? V opravdovém terénu?
Napíšu co bych udělal já : 7 kolo bych dal pryč,páčky pryč (uložit) koupit 6 kolo s horským převodem + páčku přehazovačky. A potom tam strčit ten Bafang + LION aku 13Ah do rámu.Jinak pokud by nebyl zapojen akcelerátor ,tak odpojovače motoru na brzdových páčkách zase tak potřeba nejsou. Čistý pedelec
JJ, jinak, chodí to i s devítkou. Nakonec, nejen třeba my, ale i KTM a podobně to tak mají.
Odpojovače pokud je rychlej senzor nejsou nutný, a to i v praxi. Ale existuje i systém na hydro, je to od TranzX.
Není potřeba z toho dělat vědu, je to ceklem v klidu. Na jaký to dáš kolo je fuk, je to vratný a kdykoliv se to snadno zas přehodí, za hodinku nemáš co řešit
Trošku se to křížit bude,ale já nevím v jaké pozici se u Bafangu nachází převodník. Pokud by to vyšlo na střed devítikolečka,tak to křížení řetězu nebude nic strašného. Spíš mě mrzí,že i když se dovážejí v podstatě neschválené HUB motory klidně 5kw,proč někdo nedoveze alespoň 500W Bafang.
... tak jezdit chci z 80 % v Praze a okolí.
na Elektru bych jezdil 99% podél Vltavy (asi do práce)
Krátké ale strmé kopce, Jako Zbraslav, Divoká Šárka, Horoměřice, Barrandov, Zlatnice, Paťanka... Tam bych asi elektro netahal, a když už, nevím jak se mám chovat ... šlapat se zapnutým pohonem? šlapat s vypnutým, to bych asi chcíp, co?
Nechcíp :-) S převodovým a případně střeďákem se šlapat dá i bez motoru. Pokud nebudeš dovádět v terénu a chceš se jenom dopravovat z místa A do B po běžné cestě,tak raději než střeďák kup pořádný HUB motor 1000W + lehčí 15Ah LION aku,nebo odolnější,ale těžší 12Ah LIFEPO. 48V. Do krátkých kopců plně vyhoví. Magic pie3 má integrovanou ŘJ(TAKŽE ŽÁDNÉ KAPSIČKY)A budeš honit auta po cestě. Tedy pokud má ten horák ocelový rám. Do hliníku HUB motor nikdy :-(
Souhlasím s tebou, že to trošku problém je... Samozřejmě ono to funguje, ale otázka je životnost toho řetězu... Jednak kvůli křížení a dále kvůli silám v řetězu (tvoje síla + síla od pohonu). Další specifikum je řazení, kdy tenhle motor jaksi nemá šanci reagovat na tebe a ubrat, protože tam není tlakové čidlo. Ono to prý i tak funguje, ale podle mě to musí dostat trošku zabrat při každém řazení.
Samozřejmě na druhou stranu to má tu ohromnou výhodu, že díky převodům se ten motor nebude trápit ani ve větším stoupání, což se o většině řešení s převodovým motorem nedá říct... (Ikdyž takový systém KTM - Panasonic nebo eZee se kopců rozhodně taky nebojí.)
No problém s křížením může vyřešit použití planetové převodovky... Ale je potřeba pohlídat linku řetězu... Mám trošku strach, že s tímhle pohonem by to nesedlo do přímky.
Planetová převodovka vyřeší křížení,ale stejně je řazení problém. Neřadí v tahu(je třeba povolit)
Proč by to nesedlo do přímky?? Viděl jsi někdy třeba Shimano konfigurační tabulku?? Představ si že linku kolem 50 mm má drtivá většina konfigurací.
Třeba Shimano Nexus 8 má chainline 42.7mm. Podobně Shimano Alfine 11 má 41,8mm. Takže vidíš, že tot ak samozřejmé není, aby to sedlo do přímky a nepomůže ani představovat.
otočíš pastorek a je to
Což udělá hodně :-)
JJ, ale hlavně pokud je rám na nexuse postavenej, tak to vyjde stejně, potřeba to vidět v souvislosti s celou geometrií vzadu.
Však na nexusu jsem to tu před časem už někde ukazoval. Problém je že u nás moc náby nefrčí, tak se málokdy vidí kolo s originál řešením.
Nejsi sám kdo nějaký milimetr neřeší... Chudák zákazník. U Dahon Boost, kde je tedy planetová převodovka Sram jsem taky nevěřil, jak si můžou dovolit za tolik peněz udělat kolo kde není chain line zcela o.k. Tam to šlo ale nakonec vyřešit díky tomu, že SunStar nabízí i převodník s větším prolisem, takže se to srovnalo.
chudák je přestavovatel,musí se s tím trochu poprat. Co máme kola s Nexusem origo, linka je jako když střelí...
Kalkuluješ taky se změnou zadní rozteče, u nexusu tedy menší?
Jsou dvě věci- originální výroba, to samozřejmě postavíš, to je v pohodě.
Pak je domácí úprava, co jsem zatím viděl, tak to byly většinou horské rámy a dodělávka na Alfine apod. Tam ale musíš jít na linku odpovídající původní, jinak to rozhodíš. Ráfek zaplést víc doleva a podložky.
Samozřejmě ten dahon je krátkej, tam se nepřesnost projeví víc.
Vy nabízíte kola se středovým pohonem a s planetovou převodovkou Shimano Nexus? Nebo o čem mluvíš?
Se změnou zadní rozteče nekalkuluji. U Nexusu je 132, takže nevím co tou kalkulací chceš získat.
Zapletení excentricky a dohnání rozdílu podložkou sice je jisté řešení, ale moc elegantní mě nepřijde. Elegantnější se mi jeví upravit převodník, tak aby byl v lince... To by mělo jít úpravou toho nabízeného. Nebo třeba výrobce nabídne i převodník pro chainline cca 45mm + -.
Do cz je neděláme, ale jestli chceš, jeden Rocket s Nexus 7 tu je volnej...
Rozteč koncovek rámu nexus je 130, osmikolo 142...proč nekalkulovat s 12, resp 6 mm?
Dobře s tím se laborovat tedy dá. Díky za objasnění. Pokud tedy budu někdy kupovat středový pohon, tak vím, jak na to. Ikdyž asi pro mě by bylo jednodušší si upravit převodník a to i s ohledem na převedení kola do původního stavu při eventuálním odmontování pohonu.
Pokud chcete dostat kvalifikované odpovědi na své otázky, tak navštivte prodejce ve svém okolí a domluvte si testovací jízdu. Jste-li z Prahy a okolí tak si domluvte jízdu v konzultačním středisku PRE kde mají celou řadu elektrokol různých technických řešení.
http://www.prekolo.cz/cs/
Osobně jsem si vyzkoušel motor u EV-bike http://evbike.cz/
a byl jsem spokojen, v křížení problém nevidím - s ohledem na pomoc motoru si myslím, že 7 pastorků bohatě stačí . když se podíváte tak rozsah je většinou shodný, mění se odstupňování.
Ještě poznámku, ale nejsem v této oblasti odborník, tak mne berte s rezervou o ptejte se cykloprodejně:
Šířka zadní vidlice je standardně 137mm, tam se snado vejde 7-kolečko. Vícekolečka údajně mají užší mezery mezi pastorky, aby se vešla a také užší řetězy. Nevím, ale pokud je to pravda, tak problém křížení u 9-kola by neměl být tak kritický.
dozadu tohle a je to:
http://www.sportkram.cz/naboj-sturmey-archer-3r...
Nebo tak. Ale u elektrokol není rozsah převodů tak důležitá záležitost. U elektromotorek 1000W a víc . stačí 1 převod :-)
Jistě, ale jemu jde o 250W.
250W u středového pohonu je vyhovující i s pětikolečkem. Když je tedy vhodně odstupňované. Až spadnou ceny a bude Bafang min. 500W ,jdu do něho
Chtěl bych někdy manželce koupit něco takového zapozdřeného s baterkou do rámu ~500-550Wh, na můj leháč připadá v úvahu jen motor extra montovatelný, ale s baterkou pod rámem tak 720-750Wh. Uvažoval jsem o 500W apod, ale to bych dopadl asi jak Juras, který prý zapoměl šlapat :-) Taktně tak uvažuju u sebe jen o přípomoci tak 350W levné číny na rychlé demontování ovládané páčkou.
Pro tebe by byl vhodný tento
http://www.eclipsebikes.com/chainwheel-bottom...
a nebo tento jen na 24V
http://www.eclipsebikes.com/chainwheel-bottom...
K tomu tam prdneš tyto dvě baterie
http://eskutr.cz/cs/lifepo4-bateriove-packy-12v...
a nebo tyto
http://eskutr.cz/cs/lifepo4-bateriove-packy-12v...
a jedeš.
Ty baterky OK, ale ten pohon bych zvolil nějaké šméčko, aby to viděla hlavně žena v akci, přeci jen mám lepší kondici než ona :-) Považuje to za naprosto zbytečnou útratu, i když všechny místní kamarády máme pod kopcem a kamarády na protějších kopečkách, které by přitom ráda navštívila i operativně.
250/500 W ... vážně je v tom rozdíl?
(ale nechci rozpoutat diskuzi, která tu už stejně v jiných vláknech i tady je...o pár pixelů jinde)
Já šlapat chci a šlapat budu, alespň ze začátku, než mi nohy zlenivý úplně. Tak předpokládám, že 250W mi bude stačit, i když jak už jsem psal mám 110 kilo. Nemám rád ale rychlost, jsem kliďas a chci se kochat. (na kole, v trmavaji i v autě)
Ve středu jsem zrovna v Praze na Vltavský zahlídnul e-cyklistu jak né jede, ale skoro letí nízko nad zemí po kolejích, na nějakém tomhe ekole, a určitě ne míň jak 40/hod...
20km/hod je moje max rychlost po rovině.
On bude ten rozdíl hlavně v krouťáku.
... jako že bude línější a pomalejší???
Tak to jo. Pokud není rychlost priorita tak 250W Bafang vyhoví.Jdi do něho. Možná by šel i nějaký 500W převodový. Chce to vyzkoušet v obchodě,kde půjčují E-kola. Možná nakonec zjistíš,že vy stačil lehký 250W převodový v náboji.
Ano rozdíl v tom je - dvojnásobný výkon, skoro dvojnásobný moment, ale také dvojnásobná spotřeba, takže zjednodušeně řečeno ujedete pouze poloviční vzdálenost, nebo budete vozit dvojnásob velké baterie!! Jisté zjednodušení - prosím NEKOMENTOVAT !!
Podle toho co píšete Vám bude stačit středový motor 250W a baterie 36V/13Ah. Již čtvrtou sezónu jezdíme s manželkou na doma sestavených elektrokolech s převodovým motorem 250W v zadním kole a baterií 36V/10Ah. Vážím 98kg a jsem důchodce s tomu odpovídající fyzičkou, žena - rovněž důchodkyně - má kondici ještě horší. Přesto jsme absolvovali např. výjezd z Míseček k prameni Labe, nebo výjezd z Pece na Špindlerovu boudu - v sedle a v pohodě, a předjížděli jsme "běžné cyklisty".
Jak jsem napsal výše, domluvte si v PRE v Jungmanově ulici konzultaci a svezení na elektrokole, ať víte do čeho jdete.
P.S....to, že chcete šlapat je nejen chválihodné, to je dokonce nutné - na správném elektrokole totiž MUSÍTE šlapat, jinak vám elektronika (v závislosti na intenzitě šlapání) nevybudí pomocný motorek. To není elektromotorka!
No, to je stále dokola, rychlost jsou převody, tak se středovým si dáš lehkej a jedeš pomalu... NE?
Nebo dá těžkej a šlape pomalu :-)
Google překlad : North American distributor ověřil, že stator na jednotce 750W je 5 mm širší, což umožňuje mírně větší měděné hmoty (to je zhruba jedna libra těžší vzhledem k širší ocelové statoru a navíc měděných drátů v cívkách). To znamená, že 750W motor může zpracovat více zesilovačů než 350W motoru před dosažením saturace. Jak si dokážete představit, byl jsem velmi potěšen naučit. Obě jednotky mají vestavěné přehřátí ochrana obvodů, které sníží výkon, než by se poškodit.
Tam záleží jak to řeší řídící jednotka. Tipnul bych, že menší kadence bude znamenat větší moment. Jinak řečeno tě to stejně moc nenachá šlapat pomalu. :) Ono správné naladění toho systému asi bude to, co se myslím bude v budoucnu ještě vyvíjet.
Dobry den,chtel bych se zeptat jaky je rozdil mezi timle http://www.akumo.cz/konverzni-kit-36v-250w... a timhle pohonem http://www.akumo.cz/evbike-stredovy-pohon-kit...
Rozdíl je 15 Kč.
Pokud je mi známo tak dovozcem je EV-bike, ten na své sadě nahrazuje původní konektory tak, aby to bylo kompatibilní s jeho baterkami.
http://www.evbike.cz/Sady/
http://www.evbike.cz/Akumulatory/