http://www.nakole.cz/diskuse/17716-co-me...
Hrabosh - tak typicky nečesky jen budeme filozofovat o tom, jestli by to bylo hezké nebo prospěšné, bez ohledu na možnost technického řešení, věrohodnost a vymahatelnost. :-))
Jediný, kdo by z toho měl radost, by byl právník "zloducha". Pro něj by to byl bezva kšeft. A platili bychom mu to my všichni v daních. To už rovnou můžou máznout dvě procenta k daním všem jako paušál na rychlost :-)
O jakém zařízení na sledování rychlosti je řeč?
Takovým zařízením je každý automobil povinně vybaven už dnes, bez něj není automobil puštěn do provozu.
Pokud jde o uchování záznamů, tak to bychom mohli chtít, aby si každý jeden člověk povinně psal deníček a zapisoval do něj, kde byl a co dělal a kdo ho u toho viděl, pro případ, že by potřeboval aliby.
Možností jak věc implementovat je spousta.
Kromě dříve naznačených možností se samozřejmě nabízí ještě připojení logovacího zařízení k rychloměru. Vzhledem k tomu že dnes už analogové rychloměry už nejsou v provozu, neměl by to být sebemenší problém. Bez funkčního a kalibrovaného rychloměru nesmíš do provozu.
Cena nízká.
Můžeme osadit auta (dálniční známky) RFID, stojí pár centů. Pak stačí dva detektory na koncích úseku a máš rychlost.
Cena? Ještě nižší.
Technických možností je spousta. Dražších i levnějších.
S ohledem na to že pomocí satelitních družic řídí v S.S.A. drony létající někde v Afghánistánu, lítaj podle toho letadla a řídí se tím lodě, tak se mi nezdá že by navigační družice bylo možné považovat za nespolehlivé.
Neboj, ono k tomu dojde. A dojde i na tebe. A čím víc se budeš snažit, aby koza chcípla sousedovi, tím dřív chcípne i tobě.
Pochop už jednou že mě vymáhání dodržování prasilpr opravdu nevadí.
Mě taky nevadí. Vadí mi, že tebou propagované technologie jsou nespolehlivé a/nebo snadno zneužitelné.
O té zneužitelnosti se rozepiš. Předesílám že postihování nezákonného chování nelze považovat za zneužívání.
I hodně blbého napadne, že záznamy o tom, kdy a kde jsi byl, jsou snadno zneužitelné k vydírání. Zrovna v naší zemi s tím máme bohaté zkušenosti.
Různé pokusy o postihování údajného formálního porušení předpisu, bez vazby na materiální aspekt jednání, dnes dokonce i bez prokazování zavinění (tzv. správní delikt) jsou příkladem zneužití technických prostředků i dnes.
Log posledních 15-30minut pohybu, zbytek se automaticky maže.
Postihování porušení zákona neberu jako zneužití.
Co dál?
Ještě bych rád věděl kdo bude platit toho znalce, který to bude vyhodnocovat a psát dobrozdání jakou rychlostí dotyčný jel?
Znalce? Potřebuješ někoho kdo umí napsat program který statisticky zpracuje *.csv, spočítá odchylku, vyhodí extrémy a pak dopočítá průměr na celkovou délku, pak to rozdělí na kratší úseky a automaticky vyhodnotí zda tam nejsou nějaké anomálie? Nemyslel jsi spíše "programátora"?
Ne, myslel jsem skutečně znalce, Někdo vytáhne spoustu dat ze záznamu, ale pak jedině znalec je může důvěryhodně zpracovat a spočítat a hlavně potvrdit, že dotyčný člověk jel v tu a v tu chvíli takovou rychlostí.
Takže kdo zaplatí toho znalce?
Zase jen my všichni ostatní z daní, protože to správní řízení velmi prodraží a ty náklady na dokazování nemůžeš dát k náhradě přestupci.
Ono je snadné napsat, že tam bude krabička ta tisíc, ale co s tím dál už vůbec není tak jednoduché a hlavně ne levné.
COŽE????
Víš jak funguje radar? Posvítíš, změříš čase mezi odrazem a dopadem (= vzdálenost), posvítíš znovu (= podruhé změříš vzdálenost) ze znalosti délkového a časového rozestupu spočítáš relativní rychlost, odečteš rychlost policejního vozidla a máš rychlost měřeného vozidla.
Fakt myslíš že ZNALEC vezme tyhle naměřené hodnoty, tužku, papír a spočítá rychlost? ROTFL.
Vezme se zařízení, otestuje se, ocertifikuje a jím naměřené hodnoty jsou považovány (v rámci chyby určené při certifikaci) za směroplatné.
Zkus mi vysvětlit proč by to v tomto případě mělo být jinak.
Buď v klidu, jak funguje radar vím docela dobře. A také vám jak funguje GPS a jaké z toho lezou hodnoty. Radar a nějaké jiné zařízení na systému GPS je dost podstatný rozdíl.
Nejdřív mi zkus vysvětlit proč tachograf není jednoznačným důkazem k rozhodnutí policajta k udělení pokuty za překročení rychlosti, přestože je tachograf homologovaný, cejchovaný a musí se s ním každou chvíli na přeměření a kontrolu?
A proč tachograf je jen technické zařízení se záznamem, který znalci poslouží pro konečný výpočet a teprve onen výpočet provedený znalcem je důkaz k potrestání řidiče za překročení rychlosti.
To se neptej mě (člověka který studoval fyziku) ale někoho kdo studoval práva.
Technický problém (tj. dostatečná přesnost) v tom nehledej.
No právě, že já to vím a vím proč to tak je, tak se ptám i tebe jestli víš v čem a kde je problém.
U nás není údaj z tak přesného a kontrolovaného zařízení uznaný jako důkaz o rychlosti jízdy vozidla, tak si nedovedu představit, že by něco takového jako zařízení s GPS s tak velikým rozptylem výstupních hodnot mohlo být kdy uznáno jako důkaz o rychlosti.
Je tam značný rozdíl v metodice měření. Tachograf, už z principu, měří okamžitou rychlost. Tohle zařízení může být různě cinknutý (třeba i bez vědomí šoféra) jedním směrem (třeba menší průměr pneu), říká se tomu systematická chyba. A jako výstup můžeš použít jen právě tu jednu naměřenou hodnotu, víc pokusů na změření nemáš, ani nemůžeš nic průměrovat.
GPS funguje na zcela jiném principu. Měří polohu jednotlivých bodů a pamatuje si kdy. Změření jedné polohy může být relativně nepřesné, ale když se takových měření provede několik set (třeba každou půlvteřinu vteřinu jedno). Pak ze vzdálenosti a časových odstupů mezi těmi body můžeš velmi přesně spočítat rychlost.
Přesnost samozřejmě záleží na tom kolik vidíš satelitů a jak dobře. To samozřejmě můžeš zahrnout do vyhodnocování.
A k té otázce, kdo to zaplatí? Samozřejmě přestupce, pokud se bude chtít hádat. Kdyby mu překročení rychlosti náhodou nebylo prokázáno tak stát.
"Kdyby mu překročení rychlosti náhodou nebylo prokázáno tak stát."
Tak s přesně touhle větou jsme v tom správném chlívečku. Ta mě vytáčí jak čamrdu. Přímo mě sere ! Co bezmozků ji bohorovně používá jako argument, nebo samozřejmost. Něco ve smyslu, že to zaplatí někdo jiný, nebo že to vlastně neplatí nikdo (konkrétní)... taková píčovina. Cálujeme to všichni v daních, platbách, poplatcích. A dost tvrdě. A přidávat další důvody k dalším platbám považuju za příšernou zvrhlost.
Njn, kdyby se bezmozci chovali rozumně, nemanipulovali s tachografy, nedávali magnety na převodovky, rovněž za volantem se chovali ohleduplně, dodržovali nepsaná pravidla, předpisy a zákony, necálovali bychom to všichni v daních, platbách, poplatcích..
O nikoliv, jsi na omylu, samozřejmě přestupce nic nezaplatí a vždycky to platí stát, resp. platíme to všichni ze svých daní.
Správní úřad musí prokázat a veškeré náklady na pořízení důkazů nese on. Přestupce platí pouze paušál 1000 Kč za správní řízení a ani korunu navíc. Takový znalecký posudek za výpočet rychlosti nebude levnější něž 800 Kč a kde je těch dalších asi tak 1000 Kč na řízení?
Ano, u GPS lze snadno velmi přesně spočítat. Jenže spočítat to musí znalec, nikdo jiný nemůže a toho znalce musí stát zaplatit. A to je to co ti tady píšu od začátku.
Aha, takže se nejedná o technický problém, ale o parametry nastavené pro přestupkové řízení. Nic co by nebylo možné změnit.
Opět se vracím k tomu co jsem psal dopoledne. Místo diskuse o smysluplnosti (a podmínkách implementace) stále hledáš důvody "proč to nejde". Jak české.
Jenže procesní postupy jen tak pár slůvky nezměníš, jen proto, že chceš a že se ti to líbí. Navazují na to soudní postupy při odvolání atd atd... takže sice české (a nejen české), ale hlavně pravdivé.
Souvislosti, Hraboshi, souvislosti... (neopakuju se ? ;-)
To není hledání důvodů proč to nejde, ale popis reality, kterou není snadné změnit. Změnit jde ledacos ale nejprve musí být vůle o té změněn se alespoň bavit.
Před asi tak 3 lety byl po mnoha letech projednávaný návrh na zvýšení paušální částky za správní řízení. Vláda neschválila původní návrh na 3000, pak vláda dala do parlamentu návrh na 2000 a parlament to smetl hned při prvním čtení.
Zrovna tak paušální náklady na trestní řízení co musí zaplatit odsouzený jsou přímo směšné na to co opravdu stojí a není téměř šance na jejich zvýšení.
Ano, já se snažím udělat první krok, zjistit zda něco takového má vůbec smysl a zda má smysl se snažit něco takového prosazovat. Tj. najít a případně získat motivaci pro takovou změnu.
Místo toho abych se dozvěděl zda to je (ne)dobrý nápad, tak se neustále dočítám proč to nejde (ono by stačilo třeba jen změnit formulaci- aby to mohlo fungovat, je nejdříve potřeba udělat xy). Případně nějaké zcela absurdní nesmysly ve stylu "auto je zneužitelné, někdo by obcí mohl jet obcí dvoukilem, to je rizikové, a jediné řešení je zakázat všechna auta".
Možné je ledacos a dají se schválit a prosadit různé absurdity, občas nám to parlament předvede v plné kráse.
Ale proč se snažit prosazovat něco co bude lidi stát zbytečně moc peněz a přesto to nebude mít žádný přínos ke zvýšení bezpečnosti jízdy a provozu. Byla by to jen buzerace lidí.
Smysl má snažit se prosazovat dodržování už platných předpisů a zvýšit okamžitou vymožitelnost jejich dodržování a zvýšit tresty u ohrožovacích přestupků.
Když se tohle podaří, tak teprv potom když to nebude stačit můžem začít vymýšlet další.
Hraboshi, já jsem proto, aby se do aut montovala taková technická zařízení, která mají prokazatelně větší než nulový efekt na zvýšení bezpečnosti. Koneckonců jsem proto i u kol a cyklistů, i když nechci, aby třeba museli cyklisté nosit přilby povinně.
Proto se ptám, co v tomto ohledu ta tvoje krabička umí?
Umí zastavit na červenou a nedovolit řidiči vlítnou do křižovatky? Umí zabránit v nedání přednosti v jízdě? Kontroluje zastavení na přechodu a dání přednosti chodci? Umí zabránit řidiči, aby cyklistu nelíznul natěsno? Nebo co to umí, že je nutné to mít povinně v autě?
Řekni mi narovinu, co to umí, prosím?
Přiměje řidiče jezdit pomaleji i v nebezpečných úsecích (kde ví že je nemůžou měřit). Umožní dostat nebezpečné řidiče ze silnic, protože bude snazší prokázat nebezpečné přestupky a odebírat vůdčí listy.
Argument že auto nejezdí na papíry neberu, to by byla rezignace na vymahatelnost práva. S takovým přístupem bych si měl jít zítra pořídit AK-47.
Kde jsi našel argument, že auto nejezdí na papíry?
Co se týče dodržování rychlosti, tak dnes máš v autech omezovače rychlosti. Ten, kdo chce, je odpovědný, je v úsecích, kde to k rychlé jízdě svádí, použije. Kdo nechce, bude překračovat rychlost, protože tvé opatření mu v tom nezabrání.
Mě osobě stačí v tomto ohledu stav, který panuje dnes. To jest ty namátkové kontroly, jak se dělají dnes. OVŠEM při té kontrole se nesmí stávat, že přestupce vysolí tisícovku a policajti ho pustěj. Ta kontrola musí být důsledná a důrazná, žádné výmluvy, žádné průtahy, žádné hele, kámo, tak se domluvíme.
V tom já vidím problém. Ne v tom, že někdo poveze krabičku a možná ho chytěj a možná taky ne a když ho chytěj, tak to snad půjde nějak udělat, že.
Hrabosh:
K tomu tvému obrázku té silničky:
Já si myslím, že tam, kde jse umístit jakákoliv svislá dopravní značka nebo třeba cedule cyklotrasy (i když ta nemá takové nároky na viditelnost), tam lze umístit i radar. Že bude viditelný? No co? Mám zkušenost, že ty viditelné a avizované radary mají větší efekt než měření za bukem. Teda pravda, míň se vybere na pokutách, zato všichni zpomalí:-))
Nepodléhá náhodou takový radar častému a neobyčejně přesnému testování a cejchování ? Navíc to není žádná "krabička za tisícovku", ale sakra drahé a přesné zařízení. Pobíráš rozdíl ? ;-)
Jistě, radar slouží k měření OKAMŽITÉ rychlosti a nikoliv průměrné. Na úseku o délce několika km Ti s obyčejnými stopkami změřím rychlost přesněji než radar.
Upřímě řečeno mě dost štve že nikdo nezkusil pokutovat rychlost na základě videozáznamu. Stačí fyzicky změrit vzálenost mezi dvěma body které jsou na videu dobře identifikovatelné a z videa spočítat čas potřebný k projetí toho úseku.
Rád bych viděl soudce který by toto prohlásil za nedůvěryhodný důkaz (leda by se prokázala manipulace s videem, ale to je dost obtížné, případně zcela nemožné).
Jo a to video (z obyčejné videokamery) by ti zase musel vyhodnotit znalec (dobře placený ze společné kapsy), protože by musel právě vyloučit manipulaci např. s rychlostí záznamu, fyzicky přeměřit vzdálenost na videu atd. A pokud by už zákony dovolily tohle dělat nějakému úředníčkovi, tak v případě určitě častých pochybností a odvolání už by znalci nastupovali.
Nikoliv.
Vzdálenost si policajt nakliká v kdejakém GISu, katastrofálka je snad až 1:5000.
Do videa se samozřejmě vkládá časový údaj (a třeba i údaj o rychlosti- kamery spřažené s GPS stojí pár tisíc). Cinknout třeba minutový záznam znamená velmi pečlivě vyretušovat 1800 obrázků- spočítat "nový čas a rychlost" a přepsat jimi čísla v záznamu.
Vážený a milý, pokud myslíte že tento záznam z policejní kamery je podvržený, zde je Vám k dispozici, najměte si znalce který takovou skutečnost prokáže. Pokud se ukáže že jste měl pravdu náklady Vám budou proplaceny.
Pokud si myslíte že vzálenost mezi těmito značkami není 1234m, najměte si znalce a pokud...
Podle mě je problém v tom že právníci prostě mají humanitní vzdělání a mají pocit že video se dá urychlit jen pomocí pár kliknutí...
Ty si představuješ pořizování důkazů jako Hurvínek válku. Policajt si může něco naklikávat akorát doma když si hraje nějakou hru.
Nemůže nic naklikávat ani vkládat a cokoliv takového by udělal, tak je nejen nepoužitelné, ale přímo trestuhodné jednání.
Cože? Takže policista podle Tebe nesmí měřit vzdálenost (například při dopravní nehodě kolečkem), ale musí si na to přizvat certifikovaného znalce? Neupadl jsi z jahody na znak?
Zkus mi vysvětlit proč by měl být zpochybněn důkaz kdy policista v rámci vyšetřování změří vzdálenost dvou bodů a tuto vzdálenost uvede do protokolu jsko vzdálenost dvou bodů a ještě k tomu přiloží okótovaný plánek z oficiální aplikace aby bylo vidět odkud kam to měřil. Přestupce se samozřejmě může ohradit a prokázat že se policista mýlí, ale sakra, to by mě zajímalo jak by se přitom mohl seknout.
Takže presumpce viny a přenášení důkazní povinnosti na občana ? No potěš protěž. V pár jiných případech už to tady máme a že bych toužil to rozšiřovat se říct nedá.
Jinak viz lelek. Ve tvých představách práva už chybí jen možnost věšet na nejbližší větvi :-))
Ne nikoliv. Důkaz je jasný- videozáznam a ten dodá policie + svědectví policisty.
Pokud by přestupce tvrdil že policista ve výpovědi lže a navíc zfalšoval důkaz a byl si tím jistý měl by možnost to prokázat a nestálo by ho to ani korunu. Pokud by to chtěl použít jen jako vytáčku, zacvakal by to ze svého.
Nějak v tom nevidím žádný problém.
K čemu ale ta složitost s videem a odkrokováváním vzdálenosti a dopočítáváním, když tu máme několik systémů radarů a úsekových měřičů rychlosti, u kterých je tebou popisovaná praxe už běžná ? Co přinese video, nebo nějaká krabička navíc, když je to pak všechno znehodnocené nevymáháním práva, korupcí a podváděním ? Viz můj příspěvek o dodržování rychlostních limitů především v západní a už i východní části Německa. Není to v zařízeních, ta mají naši i němečtí poliši stejné, práva taky. Je to o lidech a důslednosti.
Radar (nebo úsekový měřič) stojí mega a víc, takže to do každého policejního auta nezabuduješ i kdyby ses rozkrájel. Kamera s GPS stojí v maloobchodě 3000kč, když toho objednáš víc, dostaneš slevu. Tím pádem to můžeš namotovat do každého policejního pekáče (kdyby tam náhodou ty kamery neměly, jakože je tam mají). Takže když pak jede policejní auto za nějakým magorem v obci kilem, klidně mu můžou sebrat papíry za rychlou jízdu bez keců a bez radaru (a že takových případů je spousta).
Další možnost je hlídat dálnice z Cessny. Jeden pilot, jeden policajt s kamerou a vysílačkou navigující pozemní jednotky. Rychlost auta na dálnici snadno odhadne podle kilometrovníků (=ten jede rychle, toho berte) a přesně dopočítá v kanceláři podle videa (v případě že by to nevyřešili na místě a bylo potřeba dodat podklady pro správní řízení). Vůbec nechápu proč tam lítaj s vrtulníkama (drahý výcvik pilota, drahý provoz, drahé pořizovací náklady) když můžou mít to samé za zlomek částky. Ano, nedá se s tím lítat v noci a nedá se s tím viset nad jedním místem. To ale při hlídání silnic není potřeba.
Lanna - právě tou důsledností. A tím, že se všeobecně ví, že ten a ten papaláš, nebo prominent dostal mastnou pokutu za rychlost, úplně stejně jako poslední Hans z Mengersgereuthu - narozdíl od nás, kde jsou nejpopulárnější (a doslova každodenní) reportáže právě o tom, kdo se zase z toho vyvlík a jak...
Lanna: Sice jsi mozna debil (jen opakuji Tva slova), ale ti, co takto osazuji prenosne znacky, jsou debilove dvojnasob, protoze uplne zbytecne vytvareji kolizni situace.
Jedna vec je, ze ma ridic davat pozor, druha vec je, ze nikdo nema schvalne vytvaret na silnici prekazky. Nedavno si o prenosnou znacku rozbil cumak hrabosh, nejsi v tom sama.
Lucie:
Souhlasím a vždy jsem byla proti vytváření překážek v jízdní dráze.
Na druhou stranu, je to jen kousek plastu, který rupnul, kdyby to byl třeba nedejbože neosvětlený chodec, ruplo by možná něco jiného. Takže poučení se určitě pro příště odnesu.
Copak když si člověk urazí zrcátko o vystrčenou značku, to si může vynadat, že nečumí - daleko větší lahůdkou jsou tyhle značky vystrčené do silnice a dočasně "zneplatněné" položením na zem po směru jízdy. V noci je vidět (teda nevidět) jen ten masivní černý podstavec, za deště není vidět skoro nic. Divím se, že karambolů s touhle nástrahou je docela málo. Přitom je to jen o lenosti silničářů strčit značku metr stranou.
http://navigovat.mobilmania.cz/bleskovky/tomtom...
Ony by, místo sofistikovaných elektronických klumprů, úplně stačily povinné RZ na kolech a stejná přísnost ze strany represivních složek, jako je "věnována" motoristům. A spadnul by jim hřebínek, chytrákům aktivistickejm. Ještě by přišli prosit o radu, jak ze silničního fašismu ven.
Z teplíčka anonymity se dobře káže voda, ale vínko, to je jen pro nás ...
A všechny ty věci jsou dobré k čemu?
V případě, že to namontujeme do každého auta, umí to zabránit nehodě, škodám na majetku a zdráví?
Lze bez toho řídit auto a přitom si kontrolovat rychlost na tachometru? A eventuálně svoji rychlost regulovat podle podmínek a potřeb? Tedy přizpůsobit stavu a okolnostem? To ta krabička či co to bude umí?
K čemu má služit?
Už jsem to psal vedle, tak si to přečti, akorát bych se opakoval.
Na moji otazku jsi rozhodne neodpovedel, takze se opakovat nebudes:
Co ziskas povinnym tachografem? Sice budes schopen presne zjistit, kdy jak rychle jelo auto, ale bez vestavene gps to bude jen k okamzite kontrole policajtem a tedy to nikoho nedonuti jezdit slusneji. Je to sice lepsi nez Velky Bratr, ale myslim, ze efekt by to zadny nemelo.
Tachografem zjistíš jen rychlost, tedy formální stránku.
Ale neprokážeš přestupek (bude chybět materiální aspekt, zavinění a zpravidla i osoba viníka).
Ano, vozidlo jelo posledních 5 minut minimálně 50km/h, ale neřídil jsem to já, ale spolujezdec který támhle před zatáčkou vyskočil za jízdy.
A při řízení si držíš rohlík u ucha. Chce to nějakou sofistikovanější výmluvu.
Hele, tohle je všechno strašně krásný, ale pokud bude u nás forma vymáhání dodržování stejná, jako doteď, tak úúúplně k prdu. Jenom další bazmek do auta k otravování slušnejch. Zmetkové si zase najdou cestičku a známýho u policajtů... V Bavorsku žádný tachografy a čipy nemají, přesto se tam jezdí v naprostý převaze v mezích zákona, defenzivně, až skoro připosraně. A když už policajt něco zmerčí, chlupy lítaj...
Vyrábět ty bazmeky, taky sedím Barossovi za zadkem, a požaduji jejich povinné zavedení po celé Evropě.
jj a aktivistům, kteří mi budou bezelstně honit vodu budu podstrojovat :-)
Zapálený idealista je pro šikovného lobbystu užitečnější, než známost s Rittigem :-)
Já nenapsal že by kontrolu rychlosti nemohl provádět libovolný policista na libovolném místě? Já nenapsal že by k měření nebylo potřeba drahé zařízení? Já nenapsal že by nebylo nutné aby policista byl přímo v místě měření s neskladným zařízením ale někde dál?
Nenapsal jsi, jak by se zmenou technologie kontroly rychlosti zvysila bezpecnost na silnicich, coz je ta nejpodstatnejsi zalezitost. To vse ostatni jsou jen technicke detaily, preneseni ceny kontrol z policie na ridice a tak.
Ja si proste jen myslim, ze to neni cesta k zvyseni bezpecnosti, jelikoz uz ted ma policie moznost kontrolovat rychlost kde chce, ale co sleduji, tak to dela hlavne nikoli tam, kde je vyssi rychlost nebezpecna, ale kde se dobre vybiraji penize. Za primarni tedy povazuji to, ze se opakuji, aby se dusledne trestaly nebezpecne prestupky (coz prekroceni rychlosti nekdy je a nekdy neni), nikoli, aby se dusledne trestala prekrocena rychlost.
K čemu? No především našim represívním orgánům a pojišťovnám ;-) To se pak z té krabičky bude moci vyčíst jak rychle jsi jela těsně před nehodou, a když to bude nad limit, tak tě obě vyjmenované "instituce" patřičně odmění :-) Policajti pokutou a pojišťovna na škody nedá ani korunu...
Je tu snad někdo, kdo pořád věří tomu, že to má hlavně chránit životy? Naivkové :-)))
Tak nějak. Kdyby povinného unijního fízlovátka stála jen 1000 korun (haha), při řádově 10.000.000 prodaných aut v EU ročně (http://www.cyrrus.cz/zpravodajstvi/aktuality... a splnily se předpoklady o počtu zachráněných životů ("AŽ" 2500/rok) vycházejí náklady na záchranu jednoho života na 4.000.000 korun. Kdyby šlo skutečně o záchranu životů, jistě by se ty 4.000.000 korun daly užít efektivněji.
Kdo chce být automaticky zachraňován, nechť si podobnou krabičku do auta pořídí. Ale není žádný skutečný důvod zachraňovat lidi, kteří o to nestojí. Je do jen záminka k nasazení fízlovací technologie.
Například by to velmi účinně řešilo jízdu bezmozků po silnici č.9 mezi Mělníkem a Dubou. Opravdu je skvělé když se proti mě v zatáčce vyřítí krerén dvoukilem na plné čáře, protože v protisměru jede jen cyklista a ten uhne.
Radarem se tam měřit nedá, není kde. Na těch pár místech kam se auto s radarem vejde tam bezmozek zpomalí.
Tahle by tam mohli přijet policajti k pumpě, zablokovat výjezdy, zkontrolovat logy a vybrat vůdčí listy.
Jaké výjezdy by měli zablokovat?
Všechny, aby neujeli.
http://mapy.cz/s/9kJr
Jako kdo? Jako ti, co nic nepřekročili? Ti tam budou stát ve frontě, aby jim zkontrolovali ty krabičky?
Já myslím, že úplně nejelegantnější by bylo, kdyby se po všech povinně žádalo, aby teda ty kravičky měli v těch autech a data se odesílala přímo na služebnu. Tam by v případě překročení rychlosti, automatický systém posílal zpět zprávu: Dostavte se tehdy a tehdy tam a tam k projednání přestupku.
Fakt nechápu, proč by měli policajti se kvůli vybírání pokut zvedat z tepla svých kanceláří, když to jde udělat tak, že monitorování si zajistí každý z nás na své náklady a k placení pokut se dostaví každý z nás sám ve svém čase:-))
O bezdrátové technologii jsi nic neslyšela?
Jakože ten kdo by chtěl odjet, dojel by k policajtům u výjezdu, ti by koukli na počítač, koukli na RZ, jo, bezproblémůdíkyanahshledanou? Na co by tam měl kdo čekat?
Aha, takže když tu napíšu že kvůli zneužitelnosti by se data neměla odesílat ani skladovat, tak tu budeš absurdně bojovat se slamněným panákem a nápady které nikdy nikdo neformuloval?
Aha. Takže by žádné výjezdy neblokovali, jak jsi psal. Prostě by to dělali jako dosud. Zvedli by plácačku a zastavili příslušné konkrétní auto, které rychlost překročilo.
Také možnost.
Nebo by počkali až řidič vozidlo sám zastaví na vhodném místě a tam by provedli kontrolu (zda rychlost nepřekročil). S ohledem na to že spousta řidičů by měla zaječí úmysly bylo by vhodné jim v něčem podobném preventivně bránit.
Fakt nevím v čem vidíš problém- dojedeš k výjezdu z pumpy na které zevluješ minimálně několik minut, zdržíš se asitak 10 vteřin a když není problém policista odtáhne ježka a odjedeš.
Já právě nevidím problém v ničem. Fungovalo by to jako dosud s radary. Až na jednu nepodstatnou drobnost. A to, že by si řidiči museli povinně zaopatřit ten přístrojek a odpovídali by za jeho technický stav a plnou funkčnost po celou dobu jízdy a to navzdory tomu, že k jízdě samotné, k jízdě bezpečné, jim to je úplně naprd:-))
Proč bych měla zevlovat na pumpě několik minut?
To uz je trolovani, ne? Kdyz zajedes na benzinku, tak za nejakym ucelem, rikejme mu treba zevlovani, at uz to je cokoli. Ty zvladnes natankovat nebo se vycurat rychleji nez za nekolik minut? Netreba rozvadet vse ad absurdum, ne?
Pochopitelně, že zajedu na benzínku za nějakým účelem. Proto nechápu, proč Hrabosh říká, že tam mají stát ti policajti?
Protože se tam slejzaj bezmozci předtím než vyrazí zpátky do Mělníka?
Nevšimla sis že na té ortofotce je velmi neobvyklé množství motorek?
Policisté by mohli počkat než se tam bezmozci sjednou, protože na silnici na jejich signály k zastavení serou a ohrožují okolí, a zkontrolovali jak jeli teprve když sami bezmozci zastaví?
Nemuseli by stát s radarem někde v lese na nepřehledém úseku, ale mohli by stavět tam kde je k tomu vhodné místo a pokutovat rychlou jízdu z nebezpečného úseku kde se nedá měřit radarem?
Neopakuju se?
Tak to teda promiň. To jsem fakt netušila, že se tam sjíždějí bezmozci:-))
A to nevíš, že rozdíl mezi bezmozkem a géniem spočívá v tom, jestli má dvě kola s motorem, nebo dvě kola bez motoru? No to jsi tedy pěkně pozadu, styď se :)
Prosím tě a kdo je podle tohodle pravidla s mozkem a kdo bez mozku?!?
Inu, v intencich "Světa podle Hraboše" o tom rozhoduje nejspíš právě ten motor. Když se někdo chová jako blbec na dvou kolech bez motoru, je ohrožená chudinka, případně průkopník správného pojetí dopravy, když se stejně chová někdo na dvou kolech s motorem (spalovacím, samozřejmě, elektrické motory jsou OK, protože proto), je bezmozek. Dialektika.
Zas bych to tolik nehrotil. Troufnu si odhadnout, že i Hrabosh motorkáře třídí na bezmozky a ty ostatní. A každému, kdo se pohybuje na silnicích musí být jasné, koho těmi bezmozky myslí. To, co někteří předvádéjí fakt svědčí pro absenci mozku.
Ronda: Inu, mně takovýto citát:
"Protože se tam slejzaj bezmozci předtím než vyrazí zpátky do Mělníka? Nevšimla sis že na té ortofotce je velmi neobvyklé množství motorek?"
přijde stejně hloupý, jako napsat
"na Jiřáku se slejzaj bezmozci z celý Prahy, nevšiml sis tam občas neobvyklého množství bicyklů?".
Prostě křeč člověka, kterého v jeho nenávisti k uhlovodíkům přivede k zuřivosti i benzínový zapalovač :)
Karle, on tu někdo šíří nenávist k uhlovodíkům? No, ja nevím, ale běžně se tady bavíme třeba o plynový nebo benzinových vařičích:-))
Navrhla bych, abychom se vzdali té primární přednasranosti, osobních útoků a expresivního vyjadřování.
Nebylo by to tak lepší?
Fakt mě nebaví bavit se o bezmozcích.
Na druhou stranu, myslím si, že kdyby stávající kontroly policie, tak jak je dělá dosud, dopadali na přestupce (všechny, které chytím, ne jen některé) stylem padni komu padni a nebyla by cesta, jak se vyhnout mastné pokutě, tak by to mohlo mít na chování řidičů nějaký efekt a nikdo by se neobtěžoval s vymýšlením dalších zařízení.
Co o tom soudíš ty?
100% souhlas, hlavně s tím "padni, komu padni". Jistě by mi tenhle názor potvrdil i Tvůj pan choť, stojící na brzdě na Klárově před idiotem na bicyklu (pokud si dobře vzpomínám z četby předchozího povídání).
Vynechme ty psychologické hrátky, co by kdo řekl. Je to zcela irelevantní a celkem mi toho už stačilo:-))
Jak jsem výše psala o těch omezovačích rychlosti v autech, tak jsem trochu, jen velmi maloučko, zapátrala na netu.
I zjistila jsem, že omezovače rychlosti a také tachografy se dají velmi lehce vyřadit z provozu a že si lidí radí, jak se to má udělat.
Lanna: Pardon, to s Tvým manželem nebylo ve zlém, jen jako příklad. Příklad toho, že nejdůležitější je skutečně rovnost a respekt v provozu, ne protekce a útlak. Představil jsem si na jeho místě sebe a zcela ho chápu. Pokud to mělo ještě jinou, nechtěnou příchuť, omlouvám se.
Co se týče různých omezovacích a fízlovacích zařízení v dopravních prostředcích, žádné takové zařízení ani jediného řidiče motorového, či bezmotorového vozidla nenaučí slušnosti a ohleduplnosti. Poslouží jen jako zdroj umělé poptávky po nepotřebných věcech (pokud nebudou fízlkrabky v autech povinné, bude o ně stejný zájem, jako dosud, tedy prakticky nulový), případně jako zdroj dat pro státní a policejní fízlování. Ani jedno, ať už omezovače, nebo GPS šmíráci, samozřejmě, nevede k reálnému zvýšení bezpečnosti provozu, jen ke zvýšení represe a z ní plynoucí další agresivity.
Jeden příklad závěrem - jsou na silinici občas situace, kdy brzděním stav jen zhorším, lepší je ze situace "ujet". No a když mi to nějaký přiblblý omezovač rychlosti zakáže, na jeho výrobci si nic nevezmu.
Kadel:
Jsem proti systémům, které nepřináší nic k zvyšování aktivní bezpečnosti.
Nepochopila jsem přesně, zda souhlasíš nebo nesouhlasíš s tím odstavováním tachografů a omezovačů?
Jinak, jezdila jsem s litrovým yariskem. On byl sice na své parametry dost svižný, nicméně s omezeným výkonem jsem musela předem počítat a jet tak, abych se do situace, kdy budu muset rychle "ujet" vůbec nedostala, neboť to rychle ujet nebylo stejně jednoduché jako s nějakým větším nadupancem. Chci říct, že i s omezovačem rychlosti se dá jezdit tak, abych nemusel sebezáchranně rychle ujíždět:-))
Chudák benzínka, tedy vlastně majitel :)
Proč? Myslíš že slušný člověk tam nezastaví když bude vědět že tam PČR dělá zátahy na piráty silnic?
Ano. Každý slušný člověk má tendenci vyhýbat se zločincům. A těm organizovaným zvláště.
http://www.nakole.cz/diskuse/13913-dnes-chytaji...
Myslíš že slušný člověk tam nezastaví když bude vědět že tam PČR dělá zátahy ?
Autor obojího ?
Hrabosh :)))))))
Hm, že by lehký výpadek paměti ?
Tady n nakole, když se policie rozhodne kontrolovat vyšehradský tunýlek, nebo povšechně cyklisty na Modřanské, tak se zvedne litánie hlasů o šikaně a o tom kudy to objet a dokonce i vy tady máte téma které varuje:)
http://www.nakole.cz/diskuse/17770-co-me...
Takže když bych viděl, že fízli buzerujou, a měl bych podezření že jsem formálně nějaký předpis porušil, tak bych si pro jistitku dal kafe, počkal na smazání a přepsání dat, a pak vyrazil.
On by se našel nějaký hejl, co jim ochontně zaplatí za to, že o kousek překročil rychlost, aby třeba bezpečně dokončil předjíždění
Voni sou hlava, pane vachmajstr!
POHYBU. Seš si opravdu jistý že se Tvé vozidlo pohybuje a tím pádem přemazává záznam zatímco piješ kafe?
Myslíš že jednou sosnutý záznam se zadokumentovaným přestupkem policista smaže a za půl hodiny ho už nebude mít uložený v přístroji?
Jen si tak vzpominam na zname, co na vylety vozi gps, jak jim nameri za dobu sezeni v hospode spoustu nachozenych metru i kilometru, pokud ji nevypnou. Ale jasne, jde to nejakou heuristikou osefovat.
Opravdu jsi tak presvedceny, ze by tohle, co navrhujes, vyrazne zlepsilo bezpecnost na silnicich?
Jak se v té fízlkrabce ocitne zadokumentovaný přestupek? Ta umí zaznamenávat jen hrubý odhad pozic, z něhož lze vypočítat velmi hrubý odhad rychlostí. Není mi jasné, jak by uměla zaznamenávat osobu řidiče a zejména pak materiální aspekt přestupku.
Myslím že 90+km/h v obci bude přestupek vždy.
A pokud bude (například na videu) zaznemenáno že jsi z motorky sesednul či vystoupil z auta a z logu bude vidět že vozidlo od spáchání přestupku nezastavilo tak fakt netuším jak se z toho budeš vymlouvat.
Jel jsem jako spolujezdec když tunáhle řidič v rychlosti 100km/h vyskočil a musel jsem převzít řízení? Neopakuju se už?
Myslet znamená hovno vědět. Správní orgány se materiálním aspektem musí zabývat.
Jakože nepřerušovaně projedu skrz benzínku, na výjezdu z níž budou fízli buzerovat? Nezačínáš se do těch svých konstrukcí nějak zamotávat?
A proč vlastně bych měla projíždět benzínkou, když tam nic nechci?
On nekdo rekl, ze na tu benzinku musis? To byl jen navrh, jak udelat namatkovou kontrolu. Spis nez tocenim se na podruznych detailech bych se zabyvala tim, zda maji takoveto kontroly smysl, ale mam pocit, ze to tady nikoho nezajima.
Ne nikdo neřekl, že na tu benzínku musím.
Hrabosh řekl:
"Fakt nevím v čem vidíš problém- dojedeš k výjezdu z pumpy na které zevluješ minimálně několik minut, zdržíš se asitak 10 vteřin a když není problém policista odtáhne ježka a odjedeš."
Chápu tedy správně, že policisté budou mít ježky na výjezdu z benzínky, na silnici a jakémkoliv výjezdu, aby "nikdo neujel"?
Nechapes, ale jak uz jsem psala, je to reseni podruznych picovin misto podstaty veci.
To je pravda. Nechápu. Teda nechápu úplně přesně, kde budou chytat ty, co na tu benzínku nepojedou.
Píčovina, nepíčovina. Vychází mi z toho, že pokud budou chtít pochytat všechny přestupce, budou je muset donutit projet benzinkou, nebo budou muset chytat i jinde.
Tak to je hustý argument. Toto opatření je zcela k ničemu, protože neumožňuje postihnout úplně a naprosto všechny přestupce.
Sice by to bylo významně snazší a jednodušší a účinnější než současné metody, ale protože by to nemělo 100% účinnost je takové opatření zcela nepoužitelné a k ničemu.
Jo, fakt hustý.
Jak hustý, Hraboshi.
Takže protože na benzínce se jim dobře stavěj auta (a motorky), tak je budu stavět na benzínce?
Ti co na benzínku nepojedou, ať si jedou jak chtěj? Proč?
Já tomu fakt nerozumím.
K čemu mám teda mít ten přístroj?
Hraboshi, nějak jsi "zapomněl" na zbytečné zdržení a opruz všech nevinných řidičů. Což můžou být v součtu desítky i stovky člověkohodin.
Já vím, že pro tebe cizí čas a soukromí nemá žádnou hodnotu. Ale já to prostě vidím jinak.
Takže když existuje místo kde se vyskytují přestupci asi tak stonásobně vícekrát než kdekoliv jinde tak tam policie logicky nebude pravidelně kontrolovat protože jinde přeci také jezdí přestupci. Sice jich zvládnou postihnout mnohonásobně méně, ale co na tom.
Můžeš mi říci jak třeba policista z pohovostní motorizované jednotky v běžném autě (nevybaveném radarem, což bude zhruba 98-99% policejních aut) změří rychlost nějakého blba který se kolem něj prožene rychlostí zjevně nadlimitní, pak ho zastaví a v rámci kontroly mu napaří pokutu za nepřiměřenou rychlost? Děkuji za vysvětlení.
Nesnesitelně tam šikanují úplně všechny. Tedy vlastně ne, ty kteří jedou někde jinde než probíhá kontrola nešikanují.
Normálně zablokují dálnici, protáhnou veškerý provoz přes odpočívadlo a tam vybírají všechna bez známky. Normálně fakt, tomu bys nevěřila, ty fízlovský svině donutí zpomalit úplně všechny jen kvůli tomu aby mohli zkontrolovat jestli mají dálniční známku. A tím zpomalením úplně všichni, i ti kdo známku mají, minimálně o 30s drahocenného času!
Hrabosh viděl na benzince shromaždiště "bezmozků", tak dostal skvělý nápad tam vybudovat checkpoint, jako zaručenou živnost pro policajty.
Jenže, Hraboshi, ti "bezmozci" tam nemají trvalé bydliště. Hádej, co se během okamžiku stane ?? nezastaví tam ani jediná motorka za celý den :-)))
Hraboshi, Hraboshi, hlavo v oblacích. Zkus někdy domejšlet souvislosti. (neopakuju se náhodou ? ;-))
Jedná se o kultovní místo, jsou to duše citlivé, o pár kilometrů dál si nedají kafíčko, nesvítí tam sluníčko.. V podobných lokalitách bych to řešil jednoduše a účinně - hardwarově, dle odborných návrhů Jindřicha. Pár zatáček bych posypal štěrkem, pískem, zároveň, samozřejmě, instaloval varující značení.. :-)
Tak je vyberou o kilák jinde.
A když už jsme u té pumpy, nejsem si tak docela jistý pořádáním pravidelnějších a větších manévrů na SOUKROMÉM prostoru benzínky. něco jiného je jednorázové odstavení, nebo velká dálniční prostranství (kdovíjak smluvně ošetřená). Ale coby pumpař bych se dost hlasitě bránil tomuhle záboru prostoru pro své zákazníky.
Buď to je pozemní komunikace nebo to není pozemní komunikace. Kdo ji vlastní není až tak podstatné.
Případně by policie natáhla zastavovací ježky na výjezdu na pozemní komunikaci.
A kdyby se pumpař bránil, myslím že v údolí bydlí dost lidí kteří by mu večer v hospodě vysvětlili že by to neměl dělat, že to je i pro jeho dobro.
Hraboshi, že jsi tohle myslel jen jako vtip. A on se ti nepovedl. Napiš, že je to tak a zapomenem na to. Něco takhle stupidního a totalitního jsem už dlouho nečetl. Jindrovi matláci s nedochozenou základkou snad takhle nedomyšlenou bezohlednost nevypotí... :-/
Tobě fakt připadá normální okupovat něčí pozemek, sloužící k legální a poctivé obživě ? Kazit někomu kšefty a na oprávněné námitky odpovídat hospodskýma výhružkama ? (nelze to "vysvětlení" jinak nazvat)
jj, co je ti po lidech, že jo - tobě jde o ideály...
Galerka, nebo dealeři se ti v běžné hospodě bez zájmu a "souhlasu" hospodského ve větším scházet nezačnou. A v běžné hospodě o ně jako normální host nezavadím.
Ten pumpař jim nastrojuje podmínky, přitahuje si je tam ? (motobar, cílená výzdoba s motorkářskou tematikou atd...) Pokud alespoň trochu jo, tak si šťáry zaslouží. Ale ne trvalou okupaci parkoviště pro zákazníky. V tý hospodě si taky policajti nezaberou třetinu plochy po celý večer na svoje manévry.
Jako já fakt nechápu, proč by mě měl někdo zdržovat a nutit stát a čekat na kontrolu mé krabičky, když jsem se dlouhou dobu vlekla třicítkou za cyklistou, kterého jsem nemohla bezpečně předjet a nechtěla jsem ho omezit ani ohrozit.
A na co bys čekala? Slyšela jsi někdy o http://cs.wikipedia.org/wiki/Bluetooth nebo http://cs.wikipedia.org/wiki/IrDA a podobných technologiích?
Napadá mě pár vtipů, co by se s tím dalo dělat. Myslím, že takové kontroly by fízly velmi rychle přestaly bavit.
Vážně? Co třeba? Proč by měl mít slušný člověk nějakou potřebu bránit policistům řádně vykonávat jejich práci při vymáhání zákona?
Vážně. Například několik naprosto legálních zařízení může vysílat spoustu velmi zajímavých signálů.
On řidič ani nemusí vědět, že něco takového se v autě nebo jeho blízkosti nachází a kdo mu to tam namontoval. Zakázané to není, tudíž tomu nelze bránit.
Vozidlo technicky nezpůsobilé jizdy na pozemních komunikacích.
Ano, najdou se tací kteří se snaží ochcat tachograf nebo mýtné, ale dost často spláčou nad výdělkem.
Samozřejmě se dají udělal blbuvzdovná zařízení, ale stojí více peněz.
Tohle je ohromně zábavné. Tohle zařízení je příliš drahé, je unfair po řidičích chtít aby si ho namontovali. Dobře, jde to udělat i lacino. NIKDO nemá právo mi bránit v pokusech vyřadit uvedené zařízení z provozu.
Tak si vyber. Buď chceš hrát podle pravidel nebo ne. Pokud nechceš, nestěžuj si na to že jsou pravidla určována tak aby je nebylo možné porušovat.
Oblíbený trik, podsouvání. O vyřazování zařízení z provozu a jsem tu nic nepsal.
Zatím funkční a spolehlivé fízlovací řešení neexistuje, což je imho jediným důvodem, proč jej státní moc k dojení peněz z lidí nepoužívá.
Nově EU nařízená fízlkrabka je prvním krokem k postupnému zavedení.
Ne, opravdu ne.
citace: "Napadá mě pár vtipů, co by se s tím dalo dělat. Myslím, že takové kontroly by fízly velmi rychle přestaly bavit.". "Například několik naprosto legálních zařízení může vysílat spoustu velmi zajímavých signálů."
Je zajímavé že v současné době nikdo takové zařízení ve vozidle nemá a jeho faktické namontování nemá jakýkoliv racionálný smysl.
Zatím funkční a spolehlivé zařízení existuje a funguje. Nazývá se tachograf a je v každém kamionu.
Ale ty tady fantazíruješ o nějakých bezdrátových kontrolách. Klasické tachografy, to by mohlo být i na hodně submisivní ovce moc, a mohly by se začít bouřit.
A bezdrátové technologie by zase nemusely fungovat spolehlivě. Tobě nepřísluší posuzovat, kolik a jakých BT zařízení v mém autě má a nemá racionální smysl.
To by mě zajímalo jak bys rušit rfid. Né nezlobte se že Vám do té čtečky svítím laserem, já ho vlastně ani nedržím v ruce, to kolega Hopkirk.
Technických řešení (spolehlivých) Ti vymyslím spoustu.
Přes rfid lze číst data z GPS? RFID lze před nechtěným přečtením chránit zcela triviálně, viz ochranu bezkontaktních platebních karet. Rfid čtečku lze rušit laserem?
A irda by byla umístěna kde? To by mi fízl lezl dovnitř do auta? To snad ne...
Soudruhu příslušníku, já vůbec netuším, proč ta vaše čtečka přečte úplné hovno. Podívejte, hodina mého času stojí 2500 korun, už mne tu zdržujete čtvrt hodiny, což zde mám zdokumentováno. To asi nebude mít šéf radost, až mu přijde výzva k úhradě způsobené škody.
Myslíš že laserem neprosvítíš čelní okno?
A pokud při kontrole zjistí že nemáš vozidlo způsobilé k provozu... Tak můžeš mít hodinovu sazbu jakou chceš, ale dál půjdeš pěšky.
Nebo fakt myslíš že řidiči kamionů podobné triky nezkoušeli a nezkouší?
Spolehlivé ? O analogu se ani bavit nebudeme (stále jich ještě dožívá hodně), tam ti s kolečkama začaruju podle libosti. A v souvislosti s digitalem jsi už slyšel o magnetu na převodovce ? A to je jenom ten nejprofláknutější a obecně známý fígl...
Naprostý souhlas, mám podobné zkušenosti. To, co si mnozí na silnici dovolují s klidným vědomím, že jim to projde už není žádná prdel a chce to už na ně uplést pořádnej bič.
Jenze vetsina prasaren je v ramci povolene rychlosti, takze to stejne tachografem nevyresis. A podivej se, jak jezdi sami policajti, i kdyz nemaji majacek. Jak pak muzeme ocekavat, ze budou od pokut cekat neco jineho nez vyber penez do kasy?
Za ty největší prasárny považuju právě hrubé překračování rychlosti, se kterým úzce souvisí nedodržování bezpečné vzdálenosti a nebezpečné předjíždění. Jinak se také dějí prasárny i při jízdě na limitu, ale to samozřejmě neomlouvám. Je prostě potřeba hlavně tyhle prasárny nekompromisně trestat a zaměřit se na ně. Bohužel se švestky zaměřují na prkotiny a "splnění plánu."
Trochu OT:
Jenom jaksi nezapomínej, že pro armádní účely je v tom GPS signálu ještě jedna, veřejnosti samozřejmě nepřístupná, složka, která zlepšuje přesnost polohy minimálně 10x ;-)
Ony navigace fungují s použitelnou přesností i pro civilní sektor, ale vždycky to nemusí (a ani není) být dostačující ve všech případech... Hlavně ve městech se zahuštěnou zástavbou a tak. Přečti si nějaká geocachingová fóra co lidem občas dokáže navigace ukázat za blbosti ;-)
Ostatně když jsem zkušebně jezdil v soutěži Do práce na kole se sponzorským GPS cyklobazmegtem zvaným Kudyšel, tak jsem se nestačil divit, jaké výškové a rychlostní rekordy jsem na každodení trase natočil :)
Takže ten milej Kudyšel jsem za pár dní vrátil, protože to nemělo žádné věrohodné výsledky.
Ostatně nevím proč by se to mělo montovat jen do aut.
V dnešní době mobilů není nic jednodušího, aby každý mobil v sobě měl funkci aby po nárazu větším než "se nastaví" :) zavolal s lokací nehody. Navíc by to ošetřilo všechny dopravní prostředky a to prakticky za minimální náklady jak pro lidi tak pro stát.
A žádný cyklista pak nebude mít výmluvu, že on na 30 ce jel sice 40kou, ale sorry nemám tachák:), na normálním laciném gps mobilu od nokie se totiž dát nastavit hlídač, který na vás zařve i s kapsy "překročil jste maximální povolenou rychlost" :)
O kolik se to seklo v celkové délce nebo času?
Jak dlouho to ten telefon vydrží? Řeším to docela dlouho a bez výměnných baterií nic moc.
A co my, co jim telefon alespoň 1x za týden upadne na zem.
No co, dostaneš pokutu za zneužití záchranného systému. Za tři taková zneužití už to bude trestný čin a půjdeš sedět.
Třeba to nebude tak špatné. Už jsem tady líčil, jak někdy před rokem jsem jel autobusem a tam mladý cikán místo toho aby hrál po zámkem, tak vyprávěl že už mu konečně přišlo, aby nastoupil do basy a že se tam těší, protože se nebude muset pořád starat o jídlo a topení jako když je na svobodě. :)
Napájení fízlkrabky v autě taky musí vyřešit výrobce. Tak budeš mít povinně nábojové dynamo a schválený a periodicky ověřovaný na STK systém napájení GPS. Nějaký problém?
Rozdíl je v tom že u automobilu zařízení na napájení už stejně máš a jediné co se žádá je připojení zařízení současnému rozvodu ee.
http://www.nakupni-dum-praha.cz/Dynama-a...
Když připočteš práci, vyjde to na kolo ještě levnějc než na auto.
Navíc by to bylo užitečné pro cyklisty jako celek, kola by se s tím prostě už rovnou vyráběla, tím by se to zlevnilo a nebylo by možné kolo bez dynama koupit.
Pokud bude dynamo pro provoz kola stejně nezbytné jako alternátor a startovací baterie pro auta a motorky tak proč ne?
Já si v té souvislosti vzpomínám na jeden článek na cyklistickém webu, kde autor tvrdil, že je nutné zabránit zákonnému nošení přileb u cyklistů, protože to je přenášení finanční zátěže a vůbec odpovědnosti ze zlých aut na hodné cyklisty.
Já nejsem za povinné nošení přileb, přestože ji sama nosím, jen se v duchu stejné logiky ptám, proč si mám na vlastní náklady pořizovat ten přístrojek?
Můžu se zeptat z koho bys tím sejmula zodpovědnost za (ne)dodržování zákonných nařízení?
Jsou dva modelové příklady. Problém způsobují motoristé, náklady na řešení nesou jiní (cyklisté nebo třeba chodci s reflexními vestami).
Problém způsobují motoristé, náklady na řešení nesou motoristé.
Nespatřuješ tam určitý rozdíl?
Potenciální problém způsobují někteří motoristé, náklady nesou všichni motoristé.
Přijde mi to, jako kdyby v supermarketu žádali, aby sis před vstupem zakoupil čip na své sledování, protože někteří nakupující kradou, proto náklady musí nést všichni nakupující.
Nahlížení do tašek u pokladen není nic vyjímečného a kdo nemá co skrývat, ukáže ji třeba bez vyzvání. Nevidím v tom žádnej problém.
To problém je a hodně veliký, každému jinému než jen těm pár oprávněným lidem je houby po tom co mám v tašce nebo v kapsách. Nebo ty se rád necháváš šacovat a ochmatávat od každého podavače?
Bez povolení k osobní prohlídce má každý smůlu.
Možná by kolegovi čas od času mohli preventivně udělat domovní prohlídku, když nemá co zkrývat, nemá se čeho bát :-)
Nemluvím o nějaké osobní prohlídce, ale o umožnění nahlédnutí do nákupní tašky.
A jaký v tom je rozdíl? Pořád to je moje osobní soukromí a každému je houby po tom co mám v kapse nebo v tašce. Když chce někdo nakukovat, tak si na to holt musí pořídit povolení k prohlídce a pak může nakukovat až do vykoukání.
Když nechci, aby mě někdo prudil nahlížením do nákupní tašky, v které očividně už něco je, tak ji prostě nechám třeba v autě. Když už nějakou tašku s obsahem musím táhnout s sebou do krámu, u pokladny do ní nechám nahlédnout zcela dobrovolně, aniž bych byl o to žádán. Považuju to za akt slušnosti.
Slušné požádání, ano, jako když Tě žebrák požádá o ´bůra´. Můžeš mu ho dát (nechat nahlédnout), ale nemusíš. Nárok na něj/to nemá.
Jasně, že na to nárok nemají, proto to dělám bez požádání. Přijde mi taky hloupost, když to někdo odmítá na požádání udělat. Jenže já jsem toho názoru, že by na to právo mít měli - tedy na tu nákupní tašku. Představ si, že kdybys měl nějakej obchod třeba se sportovními potřebami, vešlo by tam pět moráků a každej měl velikou tašku od Vietnamců. Chvíli by se tam motali mezi zákazníky a pak by se náhle odporoučeli s nafouknutými taškami. Jenže smůla, nemáš právo jim nahlédnout do tašek a oni to asi dobrovolně neumožní....
Když se sám, dobrovolně a hlavně bez požádání u pokladny svlékneš do trenek, tak je to tvoje věc. Ještě se mi nestalo aby po mě chtěl abych mu ukázal co nesu v tašce a ani bych něco takového nikomu nedoporučoval. Jednou mě řekli, že si mám dát tašku do skříňky, pro informaci jsme si vyměnili pár slov, souhlasil jsem, ale jedině když sepíšeme podrobný protokol o předání věci do jejich úschovy a rázem měli problém vyřešený a moje taška už jim nevadila. Takže jenom hloupé nápady některých lidí. Víckrát už jsem se s tím nikde (v prodejnách) nepotkal.
Požádat o ukázání obsahu tašky nebo kapes mě mohou třeba na letišti. A to z bezpečnostních důvodů (z důvodů bezpečnosti ostatních) Tam projdu rámem a batožina mi projde rentgenem.
Jenže ani tam nikdo nepožaduje, abych, když už chci někam letět, tak si ten rentgen povinně pořídila za svoje a tu kontrolu jim tím ulehčila, jak je tady Hraboshem navrženo v případě těch jeho krabiček.
Nejde přece o ulehčení kontroly fízlům, ale o to, aby si každej nemohl jezdit jak se mu zlíbí. Pokud chci větší bezpečí na silnicích, můžu tomu přece taky sám něco obětovat.
Já klidně obětuju, když to to BEZPEČÍ zvýší.
Ptam se, jak zvýší bezpečí tahle věc?
Tahle věc ulehčí kontrolu.
Chci-li dodržovat rychlost, tak ji dodržuju. Když ji dodržovat nechci, tak ji nedodržuju.
Chci-li jet na kole po chodníku rychle mezi chodci, tak jedu. Když nechci, tak z kola slezu a vedu. Kdo chce jet na červenou na kole, tak jede. Kdo nechce, tak nejede. Kdo chce před přechodem na kole zastavit, zastaví. Kdo nechce, nezastaví.
Bohužel, klidně mohou jezdit F1 na silnici.
Ta krabička jim v tom nezabrání. Ta krabička nemá moc zbrzdit je z 200 na 90. Ta krabička nemá moc, jim zabránit v ničem.
Ženská nešťastná!
Jen jim napovídej!
Když už tě mají na drátě, je jej otázkou technického řešení ti nedovolit v daném úseku jet rychleji, takový gps omezovač rychlosti, je tam 50, auto rychleji nepojede.
Otázka času a kdo to prolobuje. :-)
Tak se k tomu zavolá policie, a ta Tě nechá vykvasit hoďku dvě než vůbec k takové hovadině přijede ;-) Pak je otázkou jestli mi to za tohle zabejčení se opravdu stojí...
Ale jak píšeš o kus dál, když nechci aby mne kdokoli z čehokoli podezíral, tak mu k tomu ani nedávám záminku. Třeba v tom krámě tím, že se mezi regály necpu s napůl plnou taškou, batohem a tak...
Ani policie neudělá vůbec nic, protože bez hodnověrného důkazu o krádeži nedostane povolení k osobní prohlídce a bez té také nic nemůže.
Vůbec nejde o zabejčení, ale o dodržování mých základních práv a hlavně o dodržování nějaké zokonnosti.
Není tak snadné lézt někomu do soukromí a buďme rádi, že to není snadné.
A jak se to teda řeší se skutečným zlodějem? To musí policie nejdřív vidět usvědčující kamerový záznam než se mu začne sápat do tašky, kapes apod.?
Samozřejmě, že policie musí mít alespoň nějaký důkaz dokládající podezření, že dotyčný kradl a je jedno jaký, ale musí být dostatečný. Pak ho může vyzvat k vydání věcí co ukradl, když to neudělá, může požádat o vydání povolení k osobní prohlídce a teprve potom ji může udělat. Taška, kterou máš v ruce je totéž jako kapsa v bundě co máš na sobě, takže k prohlídce musí být povolení.
Není jiné řešení a jakékoliv jiné je špatné a na stížnost a potrestání toho kdo postupoval špatně.
Člověče, to by si mohli zkusit, a přišla by té gorile dost slušná faktura....
Nejvíc kradou stejně zaměstnanci.
V našem příměstském hyper-super jsme měli pokladní, která neokrádala firmu, ale zákazníky. Když byl větší nákup, namarkovala si k tomu svoji položku. Madam na to přišla doma, tak příště si to pohlídala u kasy a fakt, že jo, čapla ji za ruku.
Omyl se stane, překlepneš se.
Jenže ostatní tetky, varovány, jí při "omylu" načapaly v následujících dnech také.
Je fakt, že vedení hyper-super se zachovalo profesionálně, madam poděkovali za detektivní práci a dali ji nějakou poukázku na nákup grátis.
Já jsem musel být hyper-kafka, protože nemám představu o cenách a jsem rád, že mě to utrpení mezi regály skončilo, nic nekontroluju a mažu domů.
Auta jezdila dávno předtím než nabídla pohodlí startu na baterie, u motorek to dokonce vydrželo docela dlouho.
Když EU, ve své nekonečné moudrosti, stanoví, že mobil s GPS bude muset fungovat na jedno nabití třeba týden, tak tomu prostě tak bude.
Pokud EU sezdá, že osvětlení kola nejlépe a nejbezpečněji ( nejblbovzdorněji) zajistí zdroj přímo na kole, protože baterky nebo dobíjení akumulátorů je závislé od lidské (libo) vůle, tak tam prostě ten zdroj bude.
A já opravdu nevím, proč by cyklisté,dle vás, měli být oproti autům nějak bezpečnostně diskriminováni....
Tak to budeme mít na kolech i airbagy a bezpečnostní pásy?
Neznalost cyklistických pokrokových proudů neomlouvá !
Jedna z hlavních cen Automatů v soutěži Do práce na kole byla co ?
Airbagoová helma pro cyklistu :)
A protože znám místní slovní rozprcávače a troly tak přidávám link a výpis, protože některým to jako nepůjde otevřít...
Hövding ovšem není jen nějaká obyčejná helma, je to unikátní neviditelná přilba pro cyklisty, která vypadá jako límeček kolem krku, ale v případě nárazu se nafoukne kolem hlavy jako obří airbag a ochrání jeho nositele i před tou největší dopravní absurditou.
http://www.dopracenakole.net/mesta/praha/co...
Alternátor je pro provoz kola stejně nezbytný jako airbag, abs a podobná povinná kurvítka pro auta.
Ukážeš mi nějaké novější (tj. neveteránské) auto či motocykl které nemá alternátor a baterii a přesto je způsobilé k provozu na pozemních komunikacích (tj. může svítit)? Nebo abychom se vyhnuli povinným normám můžeš mi uvést nějaký rozumný důvod proč by někdo chtěl vlastnit auto či motocykl bez baterie a alternátoru?
Zase zkoušíš red herring? Víš, že na mne to nefunguje.
Auto má pod záminkou bezpečnosti nařízená výše zmíněná kurvítka. Tak pod stejnou záminkou dostanou cyklisté povinně alternátor. Nefunkční alternátor = vozidlo nezpůsobilé k provozu. TP a STK.
Navíc není proč se tomu bránit, spolehlivý zdroj pro světelnou a navigační či telefoní výbavu je snem každého cyklisty:)
Baterky i akumulátory se vybijou raz dva...
Píšu to pro sichr všude, abyste nenaletěli reklamě.
Nábojové dynamo neposkytuje dostatečný výkon k nabíjení moderních smartfounů.
Udrží samostatnou gps navigaci při životě, prodlouží funkčnost na celý den, ale pokud je v provozu, nedobije jí, jen prodlouží dobu, než se vybije.
Nábojové dynamo je velmi dobrým zdrojem osvětlení kola.
(Pro pořádek pro alternativce, na solární batůžky nebo dobíječky také rychle zapomeňte)
To spraví směrnice EU ... hravě.
o tom nepochybuju, už podruhé za svůj nedlouhý život zažívám, jak směrnice a soubory opatření skvěle fungují, něco na těch 20ti letých cyklech vývoje dějin bude :-)
No nevedu si o tom záznamy ale obecně rozdíl na stejné trase během prvních pár dnů byl okolo +-3 km za den,( příklad : jeden den třeba 65, druhej den 62 třetí den 68 )čas si nepamatuju, vím že jsem tam měl maximální rychlosti přes 70 km v hodině, což je na náplavce dost nepravděpodobné a najížděl jsem hausnumera na výšce.
Pamatuju si, že největší zub to dělalo od Hiltonu k Výtoni, tam jsem cestou podél Vltavy klidně najel něco jako 300-400 výškových metrů...
Add, telefon, to je jen otázka pokroku a vhodně zvolené technologie, prostě si to každý občan zajistí, že to bude mimo byt a zaměstnání stále funkční, na to stačí jedna nebo dvě směrnice EU .
Navíc to bude bezpečnější, protože to bude hlídat životy všem :)
Navíc by byla povinnost ty data stahovat na nějaký server "EUSAFETY! každý den a hned by se vědělo, kde se nám občani pohybují nebezpečnou rychlostí a dalo by se na to reagovat...
Jo ještě jsem zapoměl napsat, že baterie není problém.
Prostě EU stanoví takovou minimální výdrž a kapacitu, která bude vhodná.
My co si ještě pamatujeme mobily s baterií přes celé tělo a bez 11,000 úplně zbytečných funkcionalit, které jenom žerou proud, s tím nemáme problém.
K čemu je nějaké HD na kvadrát rozlišení a obrazovka velká jako krajíc chleba, když ten mobil v jednoduší verzi by mohl, doslova celé dny, chránit životy lidí ?
Běhám s telefonem v hustém lese stále stejnou trasu kde mám telefon naplacato na bedrech a nikdy mě neproměřil o více než 10% (a že si to sakrapamatuju).
Když koukám na to co mi napočítá za výšku Locus, jsou to hausnumera, stačí klepnout na "rektifikovat" (dopočítat nadmořskou výšku podle polohy z map, gps měří nadmořskou výšku dost blbě) a najednou jsou z toho velmi přesné hodnoty.
O tom že by se data měla někam pravidelně odesílat psal a uvažoval kdo? Straw man?
Když by to bylo pro dobro věci tak proč takovou možnost nevyužít.
Prostě by se 1x za den mobil sám programově postaral o to, že všechny pohybové úseky s předem nastavenou hodnotou, tedy třeba delší než 500 metrů, by se v komprimovaném balíčku dobra odeslaly do Národního vyhodnocovacího střediska a tam by se autamaticky zpracovaly.
Z dat by se třeba zjistilo, že v prostoru cyklostezky 15-25 procent uživatelů cyklostezky má nepřiměřenou rychlost a hned druhý den by se tam poslala hlídka dobrostráže a místo uvedla v pořádek.
Ostatně by se to dalo i jmenovitě zasílat zprávou SMS ve tvaru " vasmobilse28/2/2014pohybovalpomistnikomunikaci rychlostío17kmvyssinezjepovolena, castka500l+cenatetosluyby, budestrzebazvasehouctuza10dnu, pokudneoznamiteojinouosobu, cenatetosluzbyje27.50(1euro)
A co by bylo to Tvoje "dobro věci"? Zamezení častého orušování zákona? Nebo se jen snažíš bojovat se slaměným panákem, ale moc Ti to nejde?
Proč vám vadí všepokrývající systém "pro dobro věci" ?
Co je vaší mírou ohodnocení toho co někomu jde nebo nejde ?
Proč vám vadí možnost rychlého vyřešení častého porušování zákona u konkrétní situace, tedy porušování zákona na cyklostezkách ?
Nebo se jen , s vámi dostupnou mírou kvality, snažíte trollovat ?
Bruca a doručování balíku
http://www.nakole.cz/diskuse/17716-co-me...
Mě naopak zaujalo, že informace o tom, že mi nemohl být doručen balík přišla jako SMS jen několik minut poté, co ho dcera odmítla přijmout. (přes víkend by mi doma překážel)
U nás vypadá standardní tracklog nějak takto
http://www.ceskaposta.cz/cz/nastroje/sledovani...
prostě druhý den po odeslání u nás zvoní pošťanda.
právě já to znám podobně, tak jak to máš ty. den maximálně dva od podání
leda jsem se těšil, že se přes víkend s telefonem aspoň trochu seznámím (OS6 na blackberry neznám), nahraju nejnovětší firmware a v pondělí si přehodím simku, předělám BIS a natáhnu si tam věci. a takhle mám prostě smůlu a budu tomu muset věnovat čas v týdnu. a to mě neskutečně sejří
a k tomu nebudu moct spucovat ani toho chudáka, co mi to přiveze, protože ten za to nemůže :-D
Tak jsem si to proletěl, a vidím, že ochota někoho buzerovat je některým lidem vrozená, ale s tím prd naděláme.
Jen bych rád připomenul že jedna věc je, že fízlovací technika vyhodnotí, že řidič naboural a válí se tam v krvi, okamžitě vyšle "rychlou", rychlá dojede, naloží a pak se bude snažit zraněného umístit do nějakého špitálu.
Nemám to ověřeno, ale slyšel jsem, že to je současný problém oné záchranné služby, že nemá kam ty pacoše odkládat, a objíždí špitály jako tetky z aHusáka drogérie, aby sehnaly hajzpapír.
Je systém připraven komplexně?
Nezdá se mi.
http://www.tribune.cz/clanek/29607-pacient-v...
Někdy v 70. letech jsem viděl nějaký italský film. Byl tak blbý, že jsem z něj utekl, ale co si pamatuji, že to bylo několik vtipných povídek. Ta jedna byla o tom, jak záchranka naloží pacienta, objíždí s ním špitály a nakonec ho vyloží tam, kde ho našla. Tak to už se máme tak dobře jako v Itálii!
To je ono. Klobouk dolů. To bych asi nenašel.
Koukám na ČSFD, že si ho budu muset nějak pustit znova, hodnocení neodpovídá tomu, co jsem si jako kluk z filmu odnesl, tedy že je blbý.
https://www.google.com/search?q=italský...
A s názvem to jde už snadno.
No, ono to sranda není, v tom dokumentu níže ten šuhaj tvrdí, že v Praze pacoše odmítnou tak 5x do měsíce.
Než se zavede automatické volání těch záchranek, bylo by možná dobře tohle pořešit.
Podle publikovaného jde o to jestli je pacoš "perspektivní" z čehož mi vychází hloupé volat sanitku automaticky. Ten kdo si nemůže sanitku zavolat sám je už na dobré cestě bý vyhodnocen jako "neperspektivní".
To je síla.
Já vím, že to sranda není. Sám jsem to se sebou v Praze v mírné podobě zažil.
Takže si byl vyhodnocen jako "perspektivní"?
Sanitka asi přijede na ten signál taky - ale mnohem dřív se tam slítne alespoň pět supů z různých "asistenčních služeb", napíchnutých na systém :-/
Tak asi lepší než když by nepřijela žádná :)
Když tě ve špitále nevezmou, je celkem jedno, kolik sanitek přijede.
Stačí jedna jediná, ta černá ;-)
Tak to se vyplatí ten gps systém, to se hraje o každou vteřinu :-)
Víš jak z toho budou nadšené mezi sebou bojující pohřební služby? :-))) Tady je každá zmeškaná vteřina opravdu kritická ;-)
Neviditelná ruka trhu posílí přes bruselské socialisty, to jsou paradoxy pane...
Buď v klidu, neslítne. V první řadě jde o peníze a prázdnou jízdu nikdo nezaplatí.
Ale já měl na mysli ty supy z asistenčních nehodových služeb (s vesměs podvodným jednáním). Už teď bývají u nehod dřív než četníci a někdy i sanity. Mají podplacené kanály s informací a o "kšefty" se rvou. Takhle to budou mít naservírované on-line.
http://m.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/262009...
Zaujal mě, tuším Ronda, ideou že by nezfixlovanost policejního videozáznamu musel posuzovat znalec.
Kromě toho že by případný editor musel retušovat tisíce obrázků a psát na ně jiné časy (což je vidět), vysvětlovat proč video cuká (zařízení natáčí s nějakým framerate, takže pokud by někdo retušoval čas v záznamu, musel by tomu přizpůsobit i počet obrázků a některé vypustit), tak ještě přemýšlím jak by případný falšovatel synchronizoval zvukovou stopu. Obyčejné zrychlení by nezafungovalo, protože pak by motor policejní škodovky vydával zvuk jako formule 1 a všichni policisté by mluvili jako buzeranti. Nechat původní zvukovou stopu tak jak rovněž není možné, slyšet "teď odbočil doprava" ve chvíli když všichni projeli křižovatkou před 10 vteřinami nejde, kromě toho by tam neseděly otáčky motoru. Že by někdo kvůli "usvědčení" za rychlou jízdu nahrával kompletně novou zvukovou stopu (se všemi ruchy) se mi moc nezdá.
Jinými slovy- videozáznam fakticky falšovat (urychlit nebo zpomalit) nejde a pokud by to někdo zkusil pozná to i laik.
Asi by prošlo kdyby někdo vypustil pár obrázků, tak věřím že by si toho nikdo nevšimnul. Ale to by nemělo valný smysl. Naopak na "cinknutí" videa tak aby čas mezi dvěma místy odpovídal třeba 80km/h míst 50km/h, bylo by potřeba vypustit přibližně 40% všech obrázků, ale pak je video trhané a všimne si toho opravdu i laik. (a k tomu ten zvuk)
To všechno je moc hezký a věrohodný - jenže, v případě odvolání by ten znalec skutečně musel potvrdit, že je to tak jak píšeš. nebo kdo by to podle tebe měl potvrdit ? Soudce je jen právník, ten na základě těhle posudků rozhoduje.
Takže když se Rath odvolá, bude muset Jirát dodat ke VŠEM obrazovým a zvukovým záznamům dobrozdání znalce že nejsou falšované?
Nebo myslíš že člověk s vysokoškolským diplomem (minimálně státní zastupitel a soudce) není způsobilý spočítat v = s/t a musí si na to najmout jiného člověka s vysokoškolským diplomem a kulatým razítkem že je certifikován k provádění znalecky ověřeného dělení?
Tohle je dost zoufalost, co píšeš, nemyslíš? Nebo snad měří Rathovi rychlost chůze ? :-)))
To máš stejný, jako s oceňováním věcí. Taky to odhadne každej blbec, natož (by měl) VŠ právník. Přesto to pro soudní jednání dělá znalec. Prostě člověk s danou a ověřenou kvalifikací. Jinak by to právníci žalovaného roznesli na kopytech.
Já vím, že by se ti to líbilo přímočaře a jednoduše. Taky někdy kroutím hlavou nad zdánlivýma složitostma a nelogičnostma. jenže vesměs to má své důvody a opodstatnění z dlouhodobé praxe a v širších souvislostech.
Ne, není to to samé. Čím změříš cenu? Svinovacím pásmem? Stopkama? Laboratorní váhou? Vzdálenost a čas jsou veličiny (dokonce základní jednotky SI) které můžeš velmi snadno změřit.
Nebo víš o tom že když policista dodá k k přestupkovému řízení fotku radaru, tak se při při odvolání shání znalec aby prokázal že fotka není podvržená (že policista neupravil záznam z měření)? Tohle je nesmysl, nedělá se to, ale zjevně Ti to nedochází.
Motáš různé věci. Výstupy z radaru byly všemi uznány jako jednoznačný důkaz pokud radar prochází pravidelně kontrolami je přezkušovaný a cejchovaný. K řízení se dodá fotka s údajem o rychlosti a pokud někdo vznese námitky proti tomu tak musí už jasně doložit proč je fotka, resp. údaj o rychlosti špatný. Správní úřad doloží záznam o správném měření a bezvadnosti zařízení a přestupce má smolíka. Pak už je jen na něm aby dokládal nějaké další důkazy a na své náklady si pořizoval posudky. Výstup z radaru je obecně uznaný a má platnost, dokud tu platnost někdo nevyvrátí.
Jenomže výpočet provedený policistou nebo úředníkem není žádný obecně uznaný výstup. Obecně uznaný výstup je pouze výpočet provedený znalcem.
Výpočet provedený policistou se dá snadno zpochybnit a potom by se musel přezvat znalec aby ten výpočet provedl on. Výpočet provedený znalcem má platnost a má se za to, že ten výpočet je správný dokud někdo neprokáže, že je špatný.
Už chápeš jak to je?
Jestli tomu správně rozumím tak fotka z policejního fotoaparátu spojeného s radarem není a nemůže být retušovaná (respektive je nutné soudci vysvětlit proč by měla být retušovaná), zatímco u videa z policejní kamery z policejního auta, kde jsou nějaké zásahy neskonale obtížnější se automaticky předpokládá že video je retušované a upravované a je tedy potřeba znalecký posudek že video retušované není.
Ano, rozumím a chápu.
To snad není pravda, ty neskutečně umíš všechno překroutit.
Radar a výstup z něho byly všemi uznané jako jasný a přesvědčivý důkaz.
Videozáznam z policejní kamery dodaný s odborným dobrozdáním kriminalistického technika je také uznaný jako důkaz. Jenomže z toho záznamu je jasné, jenom jaké auto kudy jelo a jakým způsobem se pohybuje po vozovce, ale není z toho možné zjistit jakou jelo rychlostí. Pro zjistění rychlosti vozidla musí být provedené další výpočty a aby tyto výpočty byly uznané jako důkaz tak je musí provést pouze osoba s potřebnou odborností a tu policista ani správní úředník nemá. Tuto odbornost má pouze znalec v tom oboru a pokud vím, tak žádný úřad ani policie takového znalce nezaměstnává.
Já to vážně jasněji už neumím vysvětlit a napsat, tak pokud tomu nezvládáš porozumět, tak si požádej nějakého advokáta nebo učitele na policejní akademii on ti to možná líp vysvětlí.
Primo: Mě pořád ale není jasné proč je k (video)záznamu z policejního zařízení potřeba dobrozdání o jeho pravosti a u jiného (foto)záznamu rovněž z policejního zařízané takové dobrozdání potřeba není.
Z toho záznamu není možné zjistit jakou jelo vozidlo rychlostí, ale je naprosto zřejmé kudy jelo a jak dlouho tam jelo. Čas tedy ze záznamu použít lze. Pokud by soudu nevyhovovalo změření vzdálenosti z CUZK (o čemž dost pochybuju), mohl by tam policajt zaběhnout osobně s kolečkem.
Tedy u soudu máme informaci o čase i vzdálenosti BEZ nutnosti shánět znalce. Poslední věc která je potřeba vzít ta dvě čísla a udělat to co se učí děti snad už na prvním stupni. Vydělit je. A jestli se hodláš točit na tom že soudce NESMÍ vydělit dvě čísla a je povinnen si k tomu pozvat soudního znalce z oboru dělení čísel... Tak už opravdu nevím o čem bych s Tebou mohl diskutovat.
Ty, až se jednou dostaneš do nějakého opravdového oficiálního sporu (ne že bych ti to teda přál), tak budeš strašně překvapenej a smutnej. A tvůj právník z tebe bude dost nešťastnej, až bude chtít řádně postupovat a ty mu to budeš "logicky zjednodušovat" :-))
Ty, když se dostaneš do argumentační nouze, tak jsi strašně překvapenej a smutnej a argumenty musíš nahrazovat ad hominem.
Když jsem se posledně dostal do nějakého opravdového sporu (před necelými dvěma lety), tak jsem svému právníkovi žádný smutek nezpůsobil.
Jde právě o to, jak je daný skutek kvalifikován.
Nevím, jak byl kvalifikován v tvém případě, ale určitě to bylo něco víc než přestupek, protože tam došlo k újmě na zdraví s léčením delším než 14 dní.
To už je docela závažný skutek a pravomoci při vyšetřování jsou mnohem větší než jsou třeba u přestupku nebo obyčejné nehody.
OT:
V nastavení normálních ovladačů mé zvukové karty je i funkce "voice pitching". A to umí dělat s hlasem takové pitominy jako třeba klasický héliový hlas, či naopak hodně hluboký. Samozřejmě s plynulým nastavením. A to všechno se zachováním délky jeho trvání, takže to není pouhé "puštění zvuku vyšší/nižší rychlostí"... Jeden čas jsem si s tím docela vyblbnul s hudbou, a to teda fakt chudáci zpěváci, které jsem takhle vykastroval :-)))
Na tyhle hrátky se zvukem existuje hromada samostatných programů, a mnohem vymakanějších, s mnohem kvalitnějšími výsledky...
Takže si myslím, že kdyby to video bylo puštěno nějak zrychleně, tak se ten zvuk dá v pohodě srovnat nějakým takovým udělátkem a nepoznáš nic.
To je ale jen jedna část toho procesu falšování, to uznávám.
Je zbytečné se o tomhle nějak dohadovat, protože policie nikdy žádný samostatný obrazový záznam nepoužije jako důkaz o rychlosti jízdy, pokud půjde pouze o přestupek a ne nějaký závažný trestný čin.
Už jen pro velmi vysoké náklady, které by se musely zaplatit na prokázání toho přestupku.
Žádné velmi vysoké náklady neexistují. To je prostě jenom výmluva. Chápu to, mají zaběhané postupy které nechtějí měnit. Takže se vymlouvají jak to jen jde.
Jak to, že nejsou žádné vysoké náklady? To nejsou výmluvy, ale prostý fakt.
Pokud vím, tak ekonomičnost řízení je jedno ze základních hledisek u přestupku a bagatelních trestných činů, jestli se vůbec nějaké správní nebo trestní řízení povede. Pokud by náklady měly být příliš vysoké, tak takové řízení nikdo neschválí a hledá se nejjednodušší způsob jak se takového případu zbavit. Prostě nikdo neschválí dělat posudek za 3000 Kč na každý přestupek o překročení rychlosti jen na základě videa. To by byla drahá sranda a hlavně by se takové řízení táhlo běžně půl roku a mnoho by se jich mezitím promlčelo.
Takovéhle nápady by byly a bylo by jich hodně, ale souvislosti jsou důležité.
Blábláblá. Kde jsou ty vysoké náklady? Policajt si vytáhne záznam z kamery, zkopíruje (na to bude mít nějaký software), vytáhne si snímky na kterých vozidlo projíždí mezi dvěma body a zapíše časy (ty jsou přímo ve snímku). Vleze na CUZK, změří vzdálenost a uvede vzdálenost.
Samozřejmě můžeš argumentovat že to je neprůkazné protože se to dá zfixlovat. Jasně, pak ani není průkazné měření vzdálenosti s kolečkem, protože policajt to může snadno zfixlovat (může třeba dělat christiánky nebo si zaběhnout pro rohlíky).
Blábláblá. Nechápeš nebo nechceš? Tak znovu.
Nevím jestli víš nebo ne, tak každou činnost správního úřadu, dokazování i zjišťování údajů může dělat jen ten kdo má tu správnou kvalifikaci a oprávnění.
Pokud by policajt něco takového spočítal, tak to nemá průkaznou hodnotu, není to možné považovat za důkaz, protože pro takový výpočet nemá kvalifikaci. Takový výpočet by musel nechat správní úřad přepočítat znalcem a tedy by náklady na správná řízení rázem stouply o 3 tisíce.
Pokud by takových přestupků měl úřad za rok 1000 tak by to možná ani neměl z čeho zaplatit a čelil by žalobám a exekucím za pozdní platbu.
Výdaje za takové řízení by byly jen vyhozené peníze na úkor daňových poplatníků, tedy nás všech.
Pokud by všichni takový výpočet policisty uznali a nikdo neměl námitky, tak by platil stejně jako u jiných postupů ve správním řízení, kde platí vše co není zrušeno. Jenomže bych chtěl viděl lidi jak to uznávají a nikdo ta měření a výpočty nezpochybňuje, zvlášť když je to nic nestojí a je veliká šance, že než úřad rozhodne dojde k promlčení, samozřejmě je i určitá šance, že výpočet rychlosti bude menší než byl.
Samozřejmě, že i výpočet znalce se dá napadnout, ale to už je na tvé vlastní náklady a sám si musíš zaplatit znalce, který zpochybní správnost postupu, měření a výpočtu předchozího znalce úřadu a to už není tak snadné.
Snad jediná šance by byla (pokud je to právně, nebo služebně možné), aby měl ten policajt znalecké oprávnění.
Nebyl by to střet zájmů?!?
Byl a hodně veliký. Na provádění těchto výpočtů, by musel úřad nebo policie zaměstnávat extra člověka jako znalce, který by nedělal vůbec nic jiného nebo by musel být mimo průběh jakéhokoliv policejního či správního řízení, mohl by dělat třeba skladníka nebo dělat vrátného apod.
A jaktože tedy u dopravních nehod nepobíhají s kolečkem certifikovaní geodeti, ale dekly na hajzl? Vždyť policajt nemá kvalifikaci a oprávnění na měření terestrické vzdálenosti!
Policista žádný výpočet provádět nemusí. Dodá soudci čas a vzdálenost (to jsou policity běžně měřené veličiny). Pokud se soudce necítí na to aby spočítal podíl dvou čísel, může si na to zjednat třeba vedoucího katedry matematické analýzy, nepochybně mu ta čísla vydělí (pravděpodobně z hlavy).
Pokud by obhájce měl námitky, napříkla by tvrdil že 8/4 nerovná se 2 a chce znalce který to přepočítá... Měl by možná nejdříve uvést proč si to myslí. Tohle vysvětlení by mě opravdu zajímalo. Mohl bys ho naznačit?:
Víš že by bylo docela zajímavé se na nějakých příslušných místech oficiálně zeptat, proč se to nedělá tak jednoduše, jak píšeš ? takhle se jen točíme dokola - my ti píšeme, jak se to v současnosti praktikuje, ty to vidíš jinak - a nikam to nevede. I kdybychom ti to tvoje odkejvli, tak se nic nezmění a pojede to dál postaru. Doptej se na policejním presidiu, ministrů a zákonodárců. Tady se už asi nedozvíš nic, čemu bys byl ochoten uvěřit.
Nedá. Víš jaký je rozdíl mezi frekvenční a amplitudovou modulací?
Tady právě je "nutné" (pro podvržení) délku zvukového i obrazového záznamu zkrátit (urychlit). Když zhustíš zvuk, uděláš frekvenční modulaci. Pak to možná velmi teoreticky dorovnáš amplitudovou (to co popisuješ). Jenže pak policajt na záznamu bude mluvit jako kulomet. Takže mnohem jednodušší a věrohodnější by bylo ten zvuk sestříhat a vypustit "tiché" úseky nebo to celé i s ruchy nahrát znovu ve studiu. Nevím o tom že by policisté měli k dispozici na služebnách zvukové střižny a potřebné SW/HW vybavení (mám dojem že jsou rádi za CRT a železo na kterém jim nepadá outlook) a ani mi není jasné proč by vlastně takhle náročnou a zdlouhavou práci kvůli překročení maximální povolené rychlosti dělali.
Už poněkolikáté ti píšu, že jakékoliv počítání může dělat jenom znalec. Policista si to může jen pro sebe spočítat, ale to je k ničemu, protože do oficielní zprávy o spáchání přestupku může dát jen rychlost určenou měřením = radarem, nebo spočítanou znalcem. Není jiná varianta.
Videozáznam můžeš používat, ale jen jako obrazový záznam toho co je vidět, pro určení rychlosti jízdy ze záznamu musíš mít znalecký posudek a troufám si tvrdit, že takový posudek by stál nejméně 3 000 Kč a ty by někdo musel zaplatit a to v současném stavu je jen úřad. Proto se rychlost jízdy nikde někde nepočítá (mimo dopravních nehod, které jsou již trestným činem), ale vždy se jen měří.
Do zprávy může samozřejmě dát ujetou dráhu a čas potřebný k jejímu ujetí (to jsou policistou objektivně zjistitelné skutečnosti). Jestli podle Tebe (nebo podle soudu) není způsobilý k výpočtu podílu dvou čísel, je něco špatně.
Ale upřímně řečeno by mě zajímalo jestli to tak skutečně je. Nebo jestli se jedná jen o zažité stereotypy a svým způsobem pohodlnost.
Já nehodnotím jestli je něco dobře nebo špatně, jenom ti píšu jak to je, co je dané a nevím, že by se vůbec uvažovalo z změně. Samozřejmě, že do zprávy uvede vzdálenost a čas, ale víc toho udělat nemůže, nemůže dělat nějaké výpočty, to už je mimo jeho oprávnění.
Výpočet policista samozřejmě udělat může, jenomže takový výčet je snadno napadnutelný jako nesprávný a přepočítat to musí znalec a tím by se řízení jen zbytečně protahovalo a prodražilo. Samozřejmě, že pokud by výpočet nikdo nenapadnul a všichni by s ním souhlasili, tak by řízení proběhlo a pokud by se nikdo neodvolal, tak by to platilo. Ale tak je to vždycky a u všeho.
Policista může, resp musí shromáždit veškeré údaje, pro i proti, prokazující nějakou událost, ale policista "nemá dostatečných odborných znalostí" na to aby z těchto základních údajů dělal nějaké výpočty, na to nemá oprávnění. Tyto znalosti a oprávnění má pouze "znalec" v tom oboru.
http://www.youtube.com/watch?v=CmwLp0v0i1Q
10:03:24 - 10:03:32 (170,32m)
Tedy ujeto 170,32m za 8s = 21,5m/s = 77,4km/h
10:02:35 (Vrchlického/ na Zámyšli) - 10:03:32 (1654m)
Tedy ujeto 1654m za 57s = 29m/s = 104,5km/h
(nepodařilo se mi tu mrchu přinutit aby mi nabídla širší podklad, ale na takovéhle ukazování to stačí).
K Čemu tady potřebuješ znalce? Na čem by se mohl přestupce točit a odvolávat? Samozřejmě by si mohl objednat posudek kdyby měl pocit že video je falšované... Ale kdyby soudci nevysvětlil proč si to myslí, platil by to ze svého.
Byl si někdy u soudu?!?
Soudce nezajímá nějaké vysvětlování. U soudu se žádné vykecávání nekoná. Soudce zajímají jednoznačné důkazy pro nebo proti.
Soud je chce buď s předstihem aby si je mohl prostudovat nebo si je vezme k prostudování.
Navíc se vším se musí seznámit i protstrana.
Jestli si myslíš, že něco vytáhneš u soudu a sednou si z toho na zadek, tak to zapomeň.
Myslíš to sice logicky, ale v reálu to takhle nefunguje. Mašinérie prokazování a dokazování je poněkud složitější a má své pevné zákonistosti.
Tuším že se tomu říká provádění důkazů. Předem připravené a dodané důkazy (mapa, video) tam jsou ukázané a přehrané a účastníci se k tomu mohou vyjádřit. Netuším proč by soud nemohl dostat sjetinu katastrální mapy s naměřenou vzdáleností a video s předstihem aby si to mohl v klidu prostudovat.
Jo, určitě to je cinknutý, Na Vrchlického běžně jezdí automobily rychlostí kolem 25km/h (motocykl i policisté se vůči automobilům pohybují dvojnásobnou rychlostí). To je další problém (kromě zvukové stopy a nutnosti retušovat několik tisíc obrázků).