reklama

lehká lehotříkolka

Musím se podělit nebo i pochlubit. :)
Motor od e-pohonu 250W pro kazetu (osazena 8 rychlostní kazeta).
Jednotka se sinusovým výstupem (tiší chod), s možností torzní simulace (je to tak nějak příjemnější, že pomoc odpovídá nastavené asistenci při pomalé i střední rychlosti), proudové omezení 14A. Díky převodovce v motoru a malému průměru kola se to kopců vážně nebojí. :) Ale zatím nebyl čas vyzkoušet moje oblíbený testovací kopec se sklonem 17%.
Baterie Li-pol 37V, 5,8Ah, modelářská s přidanou BMS 20A (vybráno 20A hlavně s ohledem na malé rozměry a že to pro pedelec stačí). Umístění jistě objevíte dle fota. :)

[ Reagovat ] [ Zpět ]
Datum: 27.02.2014
Autor: Robikl
  • Re: lehká lehotříkolka

         

    Pěkné. A jak moc že je lehká?

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 27.02.2014
    Autor: snilard
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: lehká lehotříkolka

           

      Jako jak je velkou konkurencí pro to sdružení splašených jeklů? :-)
      Osobně by mě zajímalo, co by bylo se 48V, jestli by to to při stejných proudech udrželo opotřebení té planetovky v motoru.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 27.02.2014
      Autor: Arnošt905
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: lehká lehotříkolka

             

        Tak takhle to nemá smysl porovnávat. Elektro tříkolka má úplně jiné užití než bezmotorové kolo.
        Když píše lehká, zajímalo by mě, co to pro něj lehká znamená. Pro mne to třeba znamená pod 15 kilo :) A to ta tříkolka nebude mít asi ani bez motoru…

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 27.02.2014
        Autor: snilard
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: lehká lehotříkolka

               

          Obecně tříkolka je těžší než klasické kolo a jak výš, tak slušné klasické elektrokolo má kolem 20kg. Takže 15kg je doopravdy hodně přísný požadavek.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 27.02.2014
          Autor: Robikl
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: lehká lehotříkolka

                 

            Vím :). Ono 15 kilo je celkem přísný požadavek i na nemotorizovanou tříkolku :)

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 27.02.2014
            Autor: snilard
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: lehká lehotříkolka

           

      Ještě jsem to nezvážil, ale při stavbě jsem to měl jako důležitý požadavek, aby to bylo lehké. No musím to zvážit. Ale nevím jak. Asi dám váhu pod každé kolo a pak to sečtu.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 27.02.2014
      Autor: Robikl
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: lehká lehotříkolka

             

        Stoupni si na váhu i trojkolkou v náručí a potom odečti svou váhu - jednoduché.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 27.02.2014
        Autor: Pepíček
        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
        • Re: lehká lehotříkolka

               

          Tak to by šlo. Takhle jsem vlastně vážil psa.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 27.02.2014
          Autor: Robikl
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: lehká lehotříkolka

         

    Proč ta kotoučovka vzadu?

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 27.02.2014
    Autor: Arnošt905
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: lehká lehotříkolka

           

      To se používá hlavně jako ruční brzda. Třeba když stojíš v kopci, ale i při nastupování a vystupování je dobré si to zabrzdit.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 27.02.2014
      Autor: Robikl
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: lehká lehotříkolka

             

        Tak ruční brzda se dá udělat i jen za použití předních brzd. Tahle brzda jde z mého pohledu úplně proti požadavku na nízkou váhu.

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 27.02.2014
        Autor: snilard
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: lehká lehotříkolka

               

          Za použití předních brzd se to asi nějak udělat dá, ale jak to technicky provést? Fakt je, že ta zadní brzda je prostě komfort, který je postradatelný, ale na druhou stranu užitečný. Podobně jsme zvažoval u skládačky, jestli tam nechat krásný hliníkový centrální stojánek... Byl to komfort, ale na druhou stranu se s tím nedalo jezdit přes vyšší obrubníky, tak šel stojánek do krabice. Mám těch hledisek vždy více. Váha je hodně důležité hledisko, ale není jediné.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 27.02.2014
          Autor: Robikl
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: lehká lehotříkolka

                 

            Na invalidní vozíky se kupují zaretovatelné páčky.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 27.02.2014
            Autor: Arnošt905
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: lehká lehotříkolka

                 

            Azub používá páky s aretačním čudlem. Nebo se dají použít stahovací pásky na páky.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 27.02.2014
            Autor: snilard
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: lehká lehotříkolka

                   

              Ale zase jednodušší je zabrzdit stroj jednou páčkou než aretovat dvě páčky nebo tam dávat stahovací pásky. Prost elegantnější, nemyslíš? Ikdyž je to samozřejmě vykoupené nějakými gramy navíc. Ovšem další dobrá věc, že ten kotouč bude trošku odvádět teplo z těla motoru, což je fajn. Další plus je vyšší bezpečnost pro případ poruchy byť jedné z předních brzd. Sice ten brzdný účinek na zadku je daleko menší, protože to kolo je především při brzdění dost odlehčené, ale jako nouzovka je to taky lepší než nic.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 28.02.2014
              Autor: Robikl
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: lehká lehotříkolka

                     

                No hlavně, že tobě se tam líbí. Na mně nezáleží :)

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 28.02.2014
                Autor: snilard
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: lehká lehotříkolka

         

    A ten rám je vlastní tvorba nebo někde na zakázku?

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 27.02.2014
    Autor: Arnošt905
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: lehká lehotříkolka

         

    Tak jsem to zvážil a pokud se dá věřit naší váze, tak tíha stroje je 28,2kg. Čekal jsem sice méně, ale nevadí. Pro zajímavost přestavba z té váhy činí cca 4,7kg: motor 2,2kg, baterie i s brašnou 1,5kg, ř.j. kabeláž, displej odhaduji do 1kg. Celkem do 4,7kg. Sice to nevychází s papírovým údajem hmotnosti Steintrikes Mungo 19,2kg, ale to je asi bez blatníků a možná s lehčí sedačkou. Nevím. Určitě by se dalo něco shodit... dát lehké bezdušové pneu, vyhodit blatníky, zahodit doplňky, pumpičku atp. Ale nechci jít zase do extrému, který by znamenal zhoršení jiných věcí. Třeba blatníky jsou docela fajn věc.

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 27.02.2014
    Autor: Robikl
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: lehká lehotříkolka

           

      Teoreticky si umím představit dostat se na váhu 24kg. Níže asi ne. Takže rozdíl protí stávajícímu stavu 4,3kg, což je ovšem více než to co bych měl sám shodit, takže asi začnu u sebe. :)

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 27.02.2014
      Autor: Robikl
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: lehká lehotříkolka

             

        Řešit váhu kola když nejsi závodník je nesmysl, 5kg sem 5kg tam není to jedno?
        Když si dáš pořádný oběd za zapiješ to litrem jakékoliv tekutiny maš hned 1,5-2kg navrch:-)

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 27.02.2014
        Autor: Bobbob
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: lehká lehotříkolka

               

          To je sice pravda, ale k těm dvěma kg oběda tam těch 5kg na váze kola zůstává ještě pořád... a sedm kilo rozdílu není tak nejmíň. :-)

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 27.02.2014
          Autor: Ifča
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: lehká lehotříkolka

         

    Tož co, jak to jezdí? Jak se na tom přišlapuje?

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 09.04.2014
    Autor: Arnošt905
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: lehká lehotříkolka

           

      Tož jezdí to super. Příšlap taky fajn... Díky jednotce s momentovou simulací máš pocit, že ta síla, co ti pomáhá, je stejná při pomalé i vyšší rychlosti. To je rozdíl proti staršímu systému jednotek, kde tě to v podstatě nutí jet rychlostí odpovídající zvolenému stupni asistence. Oba systémy mají svoje pro a proti, ale po vyzkoušení obou jsem dospěl k názoru, že raději jednotku s momentovou simulací. Dalo by se povídat dlouho. Ale fakt spokojenost.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 09.04.2014
      Autor: Robikl
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: lehká lehotříkolka

             

        A rychlost do toho 17% stoupání?

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 09.04.2014
        Autor: Arnošt905
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: lehká lehotříkolka

               

          To jsem si zatím netroufal vyzkoušet, ale obávám se, že by se to už trápilo. Vyzkoušeno zatím do kopce 12% a tam rychlost neklesla pod 10-12km/h. Nutno říct, že nahoře to nebylo nějak abnormálně horké. Jen přiměřeně vlažné. Díky převodovému poměru 1:12,8 a kolu 20" má i při 10km/h ten motůrek uvnitř pořád slušné otáčky... přesně 1310 otáček za minutu pro rychlost 10km/h. to si myslím, že je slušné. Přímý motor by se už trápil na 102 otáček.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 09.04.2014
          Autor: Robikl
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: lehká lehotříkolka

               

          Tak jsem se dneska pochlapil a zpáteční cestou to vzal přes ten můj zkušební 17% kopeček. Vyjel jsem to, ale musel jsem máknout. Doplňuji sem jen pro úplnost pokud by to někoho zajímalo.
          Nutno říct, že jsem táhl vozík se psem, tedy do tohoto kopce běžel po svých, takže jen vozík což je +13kg. Rychlost se dala držet cca kolem 10km/h, ale makal jsem fest. V nejhorším místě to bylo jen 8km/h, ale to je tím, že na kousku je tam větší stoupák než těch 17%. Kdyby ta cesta nebyla vyasfaltovaná, tak určitě hrabu. Na kouscích, kde bylo listí jsem si hrábl. To je bohužel nectnost tříkolky, že se dá naladit buď na to aby seděla v zatáčkách (těžiště blíže předním kolům) a nebo aby měla dobrou adhezi zadního kola.
          K mému testu ještě dodám, že to jsou samozřejmě hodnoty pro mojí maličkost, tedy pro nějakou výkonost a hmotnsot jezdce. Jistě, že někdo jiný by mohl jet s tím samým motorem rychleji a někdo jiný by to třeba s 250W vůbec nedal a nebo by musel jet vysloveně krokem, což zase není dobře pro ten motor. Tohle zkoušet nebudu, jak pomalu se s tím motorem dá ještě jet a neuvaří se. :)

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 23.04.2014
          Autor: Robikl
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: lehká lehotříkolka

         

    Tříkola vypadá luxusně! Jsem ve fázi projektu tříkolky na 3x26" (ve výprodeji v remerxu téměř za hubičku, tak proto není 20") bez elmotoru-ten asi časem. Dotaz: jaký máš nejlehčí převod-kolik zubů vzadu a vpředu? Teď jsem byl na Šumavě na Poledníku na klasickém kole-dvě místa jsou fakt masakr-štěrkokamenitá cesta pod stoupáním, které neodvažuju ani označit. Ležel jsem na kole a nasadil nejvyšší možnou frekvenci nohama co jsem dal, kamení lítalo od kola a já se sunul vpřed asi 7 za hodinu. Je to sice extrém, ale nevím jak bych se tam škrábal na tříkole-chtělo by to asi vzadu aspoň 36zubů a vpředu klasiku. Rozvor mám 113cm a těžiště v cca 52cm od předních os-když beru naložený nosič, tak adheze bude asi pěkná... Jaký máš rozvor a kde máš těžiště?

    [ Reagovat ] [ Zpět ]
    Datum: 31.08.2014
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: lehká lehotříkolka

           

      Díky za kompliment mé tříkolce. Hold Steintrikes tříkolky umí. Oproti obrázku se ještě trošku vylepšila... Už na ní mám konečně i nosič (docela podstatná věc) a umístění řídící jednotky je tak nenápadné, že si jí jde těžko všimnout. :)

      No rozměry, rozvory atp. ti teď neřeknu, protože je nevím. Můžeš se podívat sem http://www.steintrikes.net/steintrikes-our... . Pak rozvor a polohu těžiště můžu zjistit na mém stroji. To těžiště, ale bude určitě blíže přední nápravě než že by bylo v půlce. Mám dojem, že tak 1/3 rozvoru plus mínus blíže přední nápravě. Fakt je, že to dobře sedí v zatáčkách, ale adheze zadního kola v kopci na mokrém listí je špatná. Ale podle mě je lepší mít stabilitu v zatáčkách i za cenu, že to zadní kolo sem tam proklouzne. Taky je fakt, že při prudkém brzdění z kopce se mi občas zvedne zadní kolo.

      A převody... nejlehčí 30/32 (vpředu/vzadu). Na 17% kopec to stačí. Ale zase mám 20" kolo vzadu.

      K těm tvým 26" kolům... Asi to pofrčí, ale nemůže to mít větší rejd, ne? Další věc je, že při 26" bude větší páka od boční síly v zatáčkách. Takže větší nároky na výplet a hlavně šířku náboje a rovněž nutno uvážit větší moment od příčné síly na větším rameni. Ale fakt je, že pokud to bude spíše turistický než sportovní stroj, tak proč ne 26. Já několik let snil o tříkolce a už nevím proč se mi líbila kombinace vpředu 20" kola a vzadu 28". :) Nakonec mám vpředu 18" a vzadu 20" a dobrý.

      Až budeš mít hotovo, tak se určitě pochlub. Docela mě tvoje tříkolka zajímá.

      [ Reagovat ] [ Zpět ]
      Datum: 01.09.2014
      Autor: Robikl
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: lehká lehotříkolka

             

        Přesně tak, jedná se od počátku o dálkový stroj - navrhuji to cestou nejmenšího odporu-co nejjednodušší (bez pružení) a hlavně ze železa. Ono totiž železo svaří každej i někde mimo "civilizaci", alumínium však málokdo-prasknout může kdykoliv cokoliv:) Kola mám od remerxu: dvojitý ráfy s nejtama a nerez drátama-závodní MTB ráfy s ložisky a ne s konusy. Je to klasika-ne disk. Takže bude muset bejt vidle a V-brejk. Myslím si, že když vyrazím i do horoucích pekel a prdnou mi všechny forotní lanka, tak na to uvážu tkaničku od bot a vždycky dojedu...dobrzdím:) Když prdne hadička či gumička kotoučovek, tak je konec cesty. Bubnovky nevím nevím na dlouhé horské sjezdy-budou se určitě hodně hřát. No, pár oněch vypletených ráfů jsem koupil asi za 9kil. Takže úspora neskutečná-vzal jsem co bylo:) Jo a k tomu rejdu-dnes jsem udělal výkres rejdový osy a vyšel mi rejd asi v 45° a když stáhnu kolena k sobě, tak možná víc:) Šíře stroje 886 mm. Onehdy jsem zkoušel skládačku od azubu, v jednom kopečku na šotolině jsem dost hrabal a při flekování jsem taky cítil nadlehčení zadku jak na tvém, ale v zatáčce k nepřevrácení! Stabilitu a vyšší váhu kvůli velkým kolům oželím. Kolik KM jsi na tvé krasavici odjel v kuse?

        [ Reagovat ] [ Zpět ]
        Datum: 01.09.2014
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: lehká lehotříkolka

               

          No ta Azubácká by se myslím převrátit dala a nedalo by to tolik práce. Tedy jel jsem na ní jenom jednou a to jen na okruhu na For Bikes, ale nepřišlo mi, že bych mohl dát zatáčku zase tak rychle. A když se podívám na obrázek a vyjdu z toho, že těžiště člověka je cca v pupíku, tak mám dojem, že těžiště u Azub T-Tris vychází cca v půlce rozvoru a bohužel pro Mungo i vysoko... Samozřejmě čím více vzadu těžiště a čím výše, tak tím snadněji to překlopíš. Ale je to prostě tak, že je to taky turistický stroj a adheze zadního kola má prioritu. Steintrikes by to vyhrál v zatáčkách, ale hrabal by dříve. Tolik tedy ještě poznámka k těžišti... Asi být tebou tak bych uvažoval těžiště cca v rozmezí třetina až max. polovina... A samozřejmě dostat se pokud možno nízko. Ale tyhle věci víš, tak to neber jako poučování.

          S ocelí souhlas. Kupodivu ten Steintrikes je převážně ocel... Tedy rám, zadní kyvka, přední ramena, dokonce i nosič. Z hliníku jsou řídítka a přední část rámu a šlapák. Co se týká brzd, tak ty kotoučovky na ST jsou mechanické a nikoli hydrauliky, takže taky celkem opravitelná věc.

          Kolik km v kuse zatím psát nebudu, protože je to pořád málo a ješitnosti je více než moje výkony. Pokud se ptáš s ohledem na to, jestli je to tříkolka vhodná na dálky, tak jak se to vezme... Vím, že s tím lidi cestují i po světě. Samozřejmě tříkolka na větších kolech asi pofrčí lépe. ST Mungo je postavené dost sportovně, nebo prostě pro docela hravou jízdu v zatáčkách a přitom i do komfortu díky fakt dobrému odpružení. Na druhou stranu taky to není zadarmo, tedy nemyslím peníze, ale jízdní odpory... Dvě kladky na tahové lince řetězu jsou horší řešení než jen jedna, odpor vzduchu díky členitosti taky nebude minimální atd. Takže pokud budeš stavět něco pro dálky, tak asi dáš přednost minimalizaci ztrát třeba i více ležatou pozicí jezdce atp.

          [ Reagovat ] [ Zpět ]
          Datum: 02.09.2014
          Autor: Robikl
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: lehká lehotříkolka

                 

            Azubácká tříkola Tricon sedí velmi hezky, i když postavit ji na dvě kola se dá. S bagáží na nosiči se stabilita zhorší, ale pořád je velmi slušná. Bubnové brzdy se podle mé zkušenosti nijak zvlášť z kopců - alespoň těch krkonošských nehřejí. Do kopce na sfaltu co dokážu vyšlapat tak zadní kolo nijak nehrabe, na šotolině je to horší, ale to se mi stalo jenom zřídka a při zastavení v místě, kde bych měl problém rozjet i normání kolo.

            [ Reagovat ] [ Zpět ]
            Datum: 02.09.2014
            Autor: JNSK
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: lehká lehotříkolka

                   

              Když jsme u těžiště v podélné ose stroje, tak to své mám nastavené tak, že ze 130cm rozvoru, se osa mého sedícího těla nachází na 50cm od předních os. Horizontální těžiště jsem dostal sakra nízko-světlost stroje od terénu je 8cm, někdy to bude asi na závadu-třeba obrubák či kořen na lesní cestě, ale nehodlám se v případě 26" kol zabít převrácením:) Sedlo bude prakticky na rámovce (nestavitelný s úhlem 30grádů, páč větší lehoposed mi vadí-druhá bradička mě přidušuje:), takže pr.el cca 15-18cm od země. Tím můj pupík (pupek:) vychází asi 6cm nad středem kol. K brzdám: Ty 90mm kotouče budou asi o dost silnější-ale třeba sjezd z Pusteven do Trojanovic je hustej a dlouhej a s bagáží...ale rozhodně asi nezmodraj:) Byla tu zmíněná otázka kotoučovky vzadu-bych se jí taky nebránil-sice je to o trochu těžší, ale proč ne? Já rozhodně dozadu brzdu dám, možná i dvě - druhá jako "ručka" sichr je sichr:) Zastavit v krpálu s naloženým nosičem, je tah na jedno véčko až kam-předek pak prakticky nebrzdí. Ta kotoučovka to udrží jedna báseň. No, každopádně nad tou svou přemýšlím už dost dlouho s dvouletou přestávkou (trochu jiná práce) a tuto zimu to fyzicky odstartuju:) Ale ta elektrika v kole...to by bylo asi moooc dobrý. Dobře zmiňuješ problém rozjezdu klasických kol v krpálech s blbým terénem-to se mi na tříkolách líbí, že si čumák jezdec neporouchá:) Přikládám bokopohled mého stroje, který včera dostal jméno "MONTY SPLAŠJEKL". Prosím o zhodnocení.

              [ Reagovat ] [ Zpět ]
              Datum: 03.09.2014
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: lehká lehotříkolka

                     

                Vypadá hezky.
                Možná si udělej pro to nové téma, ať nemateme s tím, že jde o tříkolku z pomocným elektropohonem, viz. kategorie tohoto tématu. Sice v téhle diskuzi je bordel pravidlem, ale netřeba to dále podporovat. :)
                Jinak nevím kolik ta zadní kotoučovka tomu přitíží, ale jako parkovačka je to tak praktické, že si to bez toho neumím ani představit. Nejenom v kopci, ale používám to při každém partkování. Fajn je to i jako přibrždění z kopce. Nebo těsně před zastavením aktivuji parkovačku a ta to dobrzdí a po zastavení jistí stroj proti rozjetí.

                [ Reagovat ] [ Zpět ]
                Datum: 03.09.2014
                Autor: Robikl
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: lehká lehotříkolka

                       

                  Ajo, to je recht s tím tématem-jsem tu prvně, a tak jsem se nějak nechal unést:) Ale ten pohon rozhodně časem bude, kolena mám jen jedny a to už po plastikách vazů:) Děkuji za pochvalu-snad to bude prototyp plně funkční:) Lehu zdar.

                  [ Reagovat ] [ Zpět ]
                  Datum: 03.09.2014
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: lehká lehotříkolka

                         

                    V pohodě. :) Každopádně má můj obdiv každý, kdo se do stavby lehokola včetně vlastního rámu pouští. Já si na něco takového nikdy netroufl. :) Tak ať se dílo daří a těším se na nové téma.

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 03.09.2014
                    Autor: Robikl
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: lehká lehotříkolka

                         

                    Jinak tvar rámu trošku jako Azub eco. Fakt je, že o tom zadním trojúhelníku jsem přemýšlel v čem to má výhody... Nějak se mi dost líbí jednoduché řešení, tak jak to má KMX tříkolka... Jednak pak ta zadní stavba může tak nějak lépe pružit a je to hezky jednoduché. Ale fakt je, že zase nevím, jak moc drží ta sedačka vzadu podepřená jen vzpěrami bez nějakého ztužení...

                    [ Reagovat ] [ Zpět ]
                    Datum: 03.09.2014
                    Autor: Robikl
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: lehká lehotříkolka

                           

                      Tak ještě jednou tady:) Jasně, prakticky je to z profilu azubák, akorát na 26"-což mi dalo dost mutací aby to bylo dobře (snad:). Myslím, že ta zadní stavba bude sakra tuhá - v místě styku zadní stavby a hlavního jeklu bude vsazen ještě jeden dovnitř-sichr je sichr. Ten jekl za sedačkou bude špuntovací-dovnitř se schová bateriové lože pro osvětlení (blinkr, brzdovka a přední LEDky o 300 lumenech). Lehu zdar.

                      [ Reagovat ] [ Zpět ]
                      Datum: 03.09.2014
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Kamarádku na vyjížďky, Praha a okolí.

25.10.2024
Ahoj, Hledám slečnu, co se nebojí šlápnout do pedálů, má smysl pro humor a ráda se projede se mnou po Praze i…

Hledám: Cyklovyjížďky na e-kole

19.09.2024
Hledám prima parťáka - cyklistu s e-kolem ve věku cca 60 let na společné pohodové výlety do okolí Prahy i dále. Já…

Hledám: Nejen z mého kraje - parťačku nejen na kolo :-)

01.09.2024
Ahoj,rád bych vyrazil na projížďku s parťačkou. Sdílení zážitků je přece jen prima :-). Jezdím na kole bez motoru…

PR články:

Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

420 cyklistů (11 přihlášených)

Cesta do Prahy (podruhé) a tentokrát úspěšně

Pročítám si své staré blogy a zjišťuji, že jsem Vám něco dlužen. Na začátku roku 2021 jsem napsal blog s…
Stanley58 | 13.11.2024

RUNDREISEN 2024: Dunajec - Wisla - Saalach - Soča - Kwisa ... + Hel

Protože se přece jen trochu cítím součástí zdejšího společenství, rozhodla jsem se opět přispět, i když jsem…
Quatsch | 04.11.2024

Bikepacking přes Slovensko pokračuje: Z Čachtic do Gaderské doliny

Poté, co jsme se dvěma dětmi úspěšně projeli Malé Karpaty a zjistili, že náš syn Oskar je schopen ujet až 50…
Kristina | 03.10.2024