reklama

SPD-čka a tretry

Koupil jsem si své první nášlapné pedály , jsou to Shimano PD-M540 . Nyní řeším , jaké si pořídím obutí . Nemám s tím žádné zkušenosti , jak píšu výš , jsou to mé první . Nejsem závodník , jen turista , takže hledám cykloturistické tretry , na které půjdou našroubovat zarážky SM-SH51 . Prohlížel jsem si tretry v různých e-shopech . Někde se u jednotlivých modelů nepíše kromě ceny nic víc , jindy tam nějaké info jsou . Například tvrdost podrážky , většinou 3 - 4 , někdy taky kompatibilní pedály . Nejsem z toho moc moudrý , poradí prosím někdo , podle čeho vybírat , kromě toho , že se v nich po obutí mám cítit dobře ? Díky

[ Zpět ]
Datum: 22.02.2014
Autor: petr565
  • Re: SPD-čka a tretry

         

    Tretry se spíš říká takovým těm klasickým cyklotretrám, které se moc k chůzi nehodí, protože mívají dost tvrdou podrážku.

    Pak jsou různé cykloturistické boty, které už vypadají jako normální boty. Tady už si budeš muset vybrat, co ti bude vyhovovat.
    Já jsem měla NW - ty byly dost dobrý a měly měkčí podrážku, takže se v nich i dobře chodilo.Ale pak se nějak rozpadly čijak skončily. Pak jsem měla Diadory - ty mě moc neuspokojily. Zbačkorovatěly.
    Teď mám vytoužené Lake - ty se mi zkrátka líbily a jsem s nimi velmi spokojená.

    [ Zpět ]
    Datum: 22.02.2014
    Autor: radka
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
    • Re: SPD-čka a tretry

           

      Názvosloví je tak nějak nepodstatné . Čekal jsem spíš nějakou konkrétní radu nebo model , ale v tom mi asi pomoci nemůžeš , dámské boty nenosím a asi by mi ani nebyly . I tak díky :-D

      [ Zpět ]
      Datum: 22.02.2014
      Autor: petr565
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: SPD-čka a tretry

             

        NW, Diadory i Lake dělají i pánské boty.
        Navíc myslím, že až ty Lake mám dámské, tamty byly pánské.

        A konkrétní typ si budeš od nějaké značky si budeš muset najít sám. Každý máme nohy jiné, takže každému vyhovuje trošku něco jiného.
        Pokud je chceš kupovat přes net, tak je určitě dobré nejdřív zajít do kameného krámu a tak si pár bot vyzkoušet.

        [ Zpět ]
        Datum: 22.02.2014
        Autor: radka
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
        • Re: SPD-čka a tretry

               

          jj, ozkoušení doporučuju. Zkoušel jsem i takové, u kterých jsem si nebyl jistý, jestli mám na noze botu, nebo krabici od těch bot...

          [ Zpět ]
          Datum: 22.02.2014
          Autor: ronda
          Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: SPD-čka a tretry

               

          Rád bych je vyzkoušel , ale najít prodejnu poblíž , kde by měli mojí velikost je horší . Do Prahy , kde bych jistě uspěl zrovna cestu nemám . Líbí se mi boty od Shimana , nebo ty Specialized Taho , jak radil ronda , asi je pojedu do Trutnova zkusit .

          [ Zpět ]
          Datum: 22.02.2014
          Autor: petr565
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: SPD-čka a tretry

                 

            Jo tak to chápu, to může být problém.
            Ale bacha, můžou se vyskytnout docela odlišnosti v číslování. Mám pocit, že zrovna Spešly mají jinak čísla než jsme zvyklí.

            [ Zpět ]
            Datum: 22.02.2014
            Autor: radka
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
            • Re: SPD-čka a tretry

                   

              S tím počítám , Shimana se taky doporučují o číslo větší než máš běžnou obuv .

              [ Zpět ]
              Datum: 22.02.2014
              Autor: petr565
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: SPD-čka a tretry

                     

                No vidíš, jaké už máš znalosti :o)))

                [ Zpět ]
                Datum: 22.02.2014
                Autor: radka
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                • Re: SPD-čka a tretry

                       

                  Teorie by mi šla , ale ty poznatky z praxe chybí ... zatím . :-D

                  [ Zpět ]
                  Datum: 22.02.2014
                  Autor: petr565
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: SPD-čka a tretry

                         

                    Ty přijdou. A rychle :o)))

                    [ Zpět ]
                    Datum: 22.02.2014
                    Autor: radka
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
          • Re: SPD-čka a tretry

                 

            Shimana se daly za slušnou cenu pořídit u Kupkoláků v Bílý Třemešný. Stačilo po netu objednat nějakou velikost a pak na místě nechali vyzkoušet i jiné velikosti, případně rozmyslet a zrušit objednávku.
            Za slušnou botou se ti vyplatí zajet i do Hradce, tam už je výběr dost velký.

            [ Zpět ]
            Datum: 22.02.2014
            Autor: ronda
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: SPD-čka a tretry

                 

            Pro dobrou, pevnou a hlavně pohodlnou botu se určitě vyplatí jet i kousek dál.

            [ Zpět ]
            Datum: 22.02.2014
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: SPD-čka a tretry

                 

            Specialized Taho mám třetí rok a spokojenost.

            [ Zpět ]
            Datum: 23.02.2014
            Autor: Grille
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: SPD-čka a tretry

         

    Koukat budeš po tretrách pro SPD (pak jsou ještě "silniční", na žiletky). Vybíráš si podle užití. Jestli víc na sport (ať pro rychlost, nebo vytrvalost - tvrdší podrážka), nebo na pohodu turistika s měkčí podrážkou.
    Z těch měkčích mám zkušenost jen se Specialized Taho a po jiných bych ani nekoukal. Nevýhody jsou akorát vyšší váha a dlouuuuhé vysychání po promáchání. Jinak nesmírně pohodlné bačkůrky a po sedmi letech v zimě, v létě prakticky nezničitelné.
    Jo a když tretry poprve nazuješ, vyvaruj se zásadní chybičky - utažení šněrovadel, nebo pásků. Vozí se víceméně volné, jinak po pár kilákách je bolestí zahodíš i s nohama :-)

    [ Zpět ]
    Datum: 22.02.2014
    Autor: ronda
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: SPD-čka a tretry

           

      Někde jsem četl , že ty PD-M540-ky jsou závodní pedály . Jde mi o to , jestli ty zarážky půjdou zacvaknout do pedálů po namontování na cykloturistickou botu ,nebo jestli mám rovnou hledat mezi klasickými tretrami , což bych nerad .

      [ Zpět ]
      Datum: 22.02.2014
      Autor: petr565
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: SPD-čka a tretry

             

        Normální SPD. Trochu dražší, než osvědčený 520, ale při běžným použití prakticky stejný. Boty jakékoliv pro SPD. Od sandálů, přes turistické bačkůrky, zimní boty, až po sportovní skořápky.

        [ Zpět ]
        Datum: 22.02.2014
        Autor: ronda
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: SPD-čka a tretry

               

          Tak to jsi mě trochu uklidnil , sandály bych chtěl taky . Díky

          [ Zpět ]
          Datum: 22.02.2014
          Autor: petr565
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: SPD-čka a tretry

           

      Měl jsem před týdnem cestu do HK , tak jsem navštívil 3 obchody . V prvním jsem neuspěl , neměli mojí velikost . Ve druhém už to vypadalo nadějně , zkusil jsem troje boty : Lake mx 100 a dva modely od Northwave . Tyhle / obr.1. / mi seděly nejlépe , ale ta zadní část je moc vysoká a při chůzi to tlačilo / ale jen levá bota / . Říkal jsem si , že se to třeba poddá , ale pak jsem je nakonec nekoupil . Už to vypadalo , že neuspěju , ale ve třetím obchodě měli boty Scott Boulder / obr.2. / , vyzkoušel jsem je , seděly dobře , tak je mám doma . Už jsem je vyzkoušel , ikdyž jen na krátké trase , asi 10km . S tím utažením šněrovadel a pásků jsi měl pravdu . Sice jsem si je utáhl podle mě lehce , ale po pár kilometrech a vyjetí táhlého kopce jsem musel ještě povolovat . Plíšky v podrážce jsem při montáži posunul co nejvíc dozadu a zarážky našrouboval do předního páru otvorů se závitem co nejvíc k vnitřnímu okraji podrážky . Snažil jsem se , aby boty po nacvaknutí byly rovnoběžně s osou kola , s tím , že to po vyzkoušení poladím , když bude třeba . Zatím mi to vyhovuje , ale najel jsem toho ještě moc málo , další seřizování třeba ještě přijde.

      [ Zpět ]
      Datum: 23.03.2014
      Autor: petr565
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: SPD-čka a tretry

             

        Osa pedálu by měla být plus mínus v kloubu palce. Odchylka by neměla být veliká, ale stejně se posun i odklon nakonec nastavuje na pocit.
        Tak ať spokojeně šlapou. A neutahuj pro začátek zámky na pedálech, ať si zbytečně neusteleš :-)

        [ Zpět ]
        Datum: 23.03.2014
        Autor: ronda
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: SPD-čka a tretry

               

          Díky !

          [ Zpět ]
          Datum: 23.03.2014
          Autor: petr565
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: SPD-čka a tretry

         

    Sorry, že ti moc neporadím, ale tohle prostě nejde.
    Kolik jsi navštívil kamených prodejen, než jsi sem dotaz položil? Použil jsi před položením dotazu google, seznam nebo něco podobného?
    Tvůj dotaz naznačuje, že jsi prodejnu nenavštívil ani jednu a že jsi se to ani nepokoušel najít na internetu.

    [ Zpět ]
    Datum: 22.02.2014
    Autor: snilard
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: SPD-čka a tretry

           

      Sorry , ale na internetu už jsem prolezl kde co , právě proto , abych něco zjistil , než navštívím nějakou kamennou prodejnu , kde si vybranou věc hlavně vyzkouším a třeba i koupím . Stačí ?

      [ Zpět ]
      Datum: 22.02.2014
      Autor: petr565
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: SPD-čka a tretry

             

        v dobré cykloprodejně ti i kufry namontují na boty,jako mě
        taky jsem měl 540tky nášlapy a ted mám XTéčka a kufry i boty stejné
        je to schované v botě,v pohodě se dá chodit
        mám NW,ale kup si na co máš peníze

        [ Zpět ]
        Datum: 22.02.2014
        Autor: falco1
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: SPD-čka a tretry

               

          Rád bych se vešel do 2tk , hledám spíš třeba lonˇský model se slevou .

          [ Zpět ]
          Datum: 22.02.2014
          Autor: petr565
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: SPD-čka a tretry

                 

            Tos mohl spíš ušpórovat pár stovek na pedálech. Slušný boty se motají tak mezi 2 - 2.5 tis Kč. A jako u všeho, nevyplatí se ušetřit pár stováčů. Jak kvůli pohodlí, tak kvůli výdrži.

            [ Zpět ]
            Datum: 22.02.2014
            Autor: ronda
            Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: SPD-čka a tretry

                   

              S tím souhlasím .

              [ Zpět ]
              Datum: 22.02.2014
              Autor: petr565
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: SPD-čka a tretry

                     

                Jezdim i po letech AXONy. Jsou skoro nejlevnejsi.

                Vozim ty zavodnejsi varianty Wizard http://axonsport.cz/index.php?web_submenu_sort... , ale turisticke (predchudce WARPu http://axonsport.cz/index.php?web_submenu_sort... mam taky odzkousene.

                Krom toho mam k plne spokojenosti Diadory - turisticke. Ty ani nemaji suchy zip pres tkanicku, presto slouzi dobre.


                Dulezite je, aby byla co nejpevnejsi podrazka. Zkus zajit nekam do kramu, vezmi botu za spicku a patu a zatlac proti sobe, jako kdyz zkousel hroch ve vlkovi a zajici meloun. 8-)

                Kdyz trosku pruzi, je to OK, bota bude pouzitelna jak na chuzi, tak na jizdu. Prilis tvrde si asi nekoupis, to by byly nejake zavodni s karbonovymi vyztuhami a cena by Te odradila.
                Prilis mekke podrazky budou prima na chozeni, ale z jizdy Te budou bolet chodidla, za par desitek km budes mit pocit, ze na tech malych pedalech stojis naboso.

                Jo a AXONy delavaji cas od casu akci. dve veci za cenu te drazsi, 50% sleva, ... Vyplati se na to mrknout.

                [ Zpět ]
                Datum: 23.02.2014
                Autor: Murphy
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: SPD-čka a tretry

                       

                  Díky :-D

                  [ Zpět ]
                  Datum: 23.02.2014
                  Autor: petr565
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: SPD-čka a tretry

             

        No ne, to se neomlouvej. Já tenhle postup prostě nechápu. Kdybys chtěl něco speciálního nebo něco fakt drahého, tak dává smysl se o tom poptat na fóru. Ale obyč tretry na dvou-děrové kufry mají v každém cyklo obchodě.
        Navíc moc nerozumím tomu, proč sis to nekoupil najednou pedály i boty. Když se na to musíš ptát na fóru, tak by to byl celkem logický krok.
        Neber si to, prosím, osobně.

        [ Zpět ]
        Datum: 22.02.2014
        Autor: snilard
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: SPD-čka a tretry

               

          Neberu to osobně , kupuju to prvně , nevyznám se / jako ty / , a tak se zeptám , to víš : líná huba - holý neštěstí . :-D

          [ Zpět ]
          Datum: 22.02.2014
          Autor: petr565
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: SPD-čka a tretry

         

    Pokud turistiky tak za mě Lake mx100 a po konecnem osazeni kufru vytáhnout vlozku a zamazat jejich uchycení silikonem. Potom boty pěkně umýt a nasplichat impregnaci. daji se sehnat za 900,-

    [ Zpět ]
    Datum: 23.02.2014
    Autor: Billicek
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: SPD-čka a tretry

         

    http://www.bike-eshop.cz/cykloturisticka-obuv...

    Na radu Hekyho jsem pořídil tohle. Jsem v podstatě furt jen na silnici, dá se v tom chodit, když tlačíš kolo nebo tak. Měl jsem levnější model s měkčí podrážkou a po 100 km mě z toho boleli vždycky ťapky.

    Pevná, solidní bota pro cykloturistu, si myslím.
    (BACHA na číslování, mají to posunuté, mám 42, u Shimana musím koupit 43!!!!)

    [ Zpět ]
    Datum: 23.02.2014
    Autor: Jindra8526
    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
  • Re: SPD-čka a tretry

         

    ...počkej pár dní či týdnů- v Lídlu bude nabídka jarního cyklovybavení- loni tam byly i tur. cykloboty pro nášlapy celkem levné a dostatečné kvality...

    [ Zpět ]
    Datum: 23.02.2014
    Autor: bi-jan-cyk
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
    • Re: SPD-čka a tretry

           

      Tedy z LIDLu občas svoji garderóbu doplním, ale boty bych tam nekoupila. U těch, co jsem tam zatím viděla, bych o kvalitě pochybovala.
      A nemyslím jen u cyklobot. Za mě boty z LIDLu ne. Na to mám svoje nohy hodně ráda.

      [ Zpět ]
      Datum: 23.02.2014
      Autor: radka
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
      • Re: SPD-čka a tretry

             

        ...já mám taky "choulostivé" nohy, ale konkrétně ty co mám jsou Lídlovské a jsem s nimi spokojený-na víkendovky vyhovují a "sedí"- na delší túry v létě (týden a víc) mám Shimano sandály (kvůli semtam dešti)a také si je chválím....
        osobně bych si jako vůbec první boty na nášlapy v řádu tisícovek nekoupil- ale to jsem JÁ ;-)

        [ Zpět ]
        Datum: 23.02.2014
        Autor: bi-jan-cyk
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: SPD-čka a tretry

             

        Tak to ja mam z Lidlu tyto:
        http://sms.lidl.cz/cps/rde/xchg/SID-B1FE0FB9... a jsem moc spokojeny,
        (ale nejsou na běžné chození, maji tvrdou podrážku)

        [ Zpět ]
        Datum: 06.03.2014
        Autor: senior
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: SPD-čka a tretry

           

      ...myslím pro začátek , než si na nášlapy zvykneš možná se párkrát "vysypeš"- pak si pořiď dražší. ty levné využiješ i jako druhé pro kratší trasy...

      [ Zpět ]
      Datum: 23.02.2014
      Autor: bi-jan-cyk
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
      • Re: SPD-čka a tretry

             

        Na začátek?!? Tak to už vůbec ne.
        Ale nechť si každý činí se svýma nohama co chce.

        [ Zpět ]
        Datum: 23.02.2014
        Autor: radka
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
        • Re: SPD-čka a tretry

               

          Máš recht- každý podle sebe...

          [ Zpět ]
          Datum: 23.02.2014
          Autor: bi-jan-cyk
          Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: SPD-čka a tretry

             

        To zas ne , to si radši pořídím jedny osvědčené , kvalitní a pak k nim ještě sandále na léto ...

        [ Zpět ]
        Datum: 23.02.2014
        Autor: petr565
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: SPD-čka a tretry

               

          ...pravděpodobně nejsi úplný začátečník na nášlapech a máš svůj "limit" na nákup. já jsem před lety postupoval právě tak, jak jsem psal.důležité pro mne při nákupu bylo:
          1/ celkové provedení boty(šněrování,materiál ap)
          2/pohodlnost- dojem už při prvním obutí
          3/hrubší vzor a materiál podrážky pro chůzi
          4/"uschování" kufrů pod vzorkem-neklapání při chůzi po tvrdém podkladu
          a v neposlední řadě i cena. po projítí a odzkoušení různých značek (v té době jsem ještě neměl možnost vyhledání na netu) v okolních šopách mne zlákala právě aktuální nabídka v Lídlu- boty jinak splňovaly vše popsané a cena byla min. poloviční až čtvrtinová oproti jiným. k nim jsem si po roce pořídil sandály shimano, oboje mám doposud a slouží k plné spokojenosti a bez jakýchkoliv nedostatků či závad. uzavřené boty používám převážně zjara a na podzim, léto projezdím v sandálech- včetně vícetýdenních akcí o dovolené. ve svém věku posuzuji (a to platí o všem)na prvním místě praktičnost a využitelnost při rozumném poměru kvality a ceny. nezatracuji dopředu žádný výrobek jen proto, že se nejedná o vyhlášenou značku, že napohled nebudí mou důvěru nebo není ze specializovaného šopu- to proto, že odsuzovat mohu jen osobně odzkoušené a zatím se mi stalo jen jednou, před lety, že jsem se spálil- ale za ty dvě stovky to stálo...

          [ Zpět ]
          Datum: 24.02.2014
          Autor: bi-jan-cyk
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: SPD-čka a tretry

                 

            Člověče, mám ozkoušeno, že tohle je ten nejdražší postup.

            Koupím něco levného "skoro tak dobrého jako to dobré" a po čase zjistí, že to má svoje mušky (třeba ta měkká podrážka mě trápila ty plosky) a tak si koupím něco pořádného, a tím se to 1,5x prodraží.

            S botama, stejně jako s pedálama. Nejdřív ty za 500, a když zjditím, že mě po 100 km z nich bolí ťapky, a radím se s experty, zjistím, že ty za 1500 jsou ty, co potřebuju.

            A zase, to pětikilo nenávratně v háji.
            Někdě jsem slyšel názor:
            "nejsme tak bohatí, abychom kupovali levné věci" a v mnohém tohle pořekadlo je pravdivé.

            [ Zpět ]
            Datum: 24.02.2014
            Autor: Jindra8526
            Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
            • Re: SPD-čka a tretry

                   

              Zrovna ty pedaly jsi mel naprosto dobre, pokud se pamatuju. Totiz ty, na kterych leta jezdim. Jenze ja k nim mel rovnou boty s podrazkou, ne onuce. 8-)

              [ Zpět ]
              Datum: 24.02.2014
              Autor: Murphy
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: SPD-čka a tretry

                     

                Určitě, ale kolega co jezdí na kole déle než my dva dohromady mi vysvětlil, že jsou určené na jiný druh jízdy, říkal tak 40-60 a ne 140-160.
                Ty botky taky nebyly až takové šunky:http://www.bike-eshop.cz/cykloturisticka-obuv...

                Ale fakt měkké.
                Neber to ve zlém, ty pedály mám na rotopedu, a k nim používám tyhle boty (alespoň Soňa nehudruje že nosím domů bláto).

                Je dobře, že se Petr ptá a všichni mu k tomu něco řeknete, bude mít šanci si vybrat a rozhodnout.

                Bez tebe bych nevěděl, že něco jako SPD existuje, a jsem ti za tu informaci vděčný, beze srandy, stejně jako Lelkovi se Snilardem, že mám víc mrskat nožičkama :-)

                [ Zpět ]
                Datum: 24.02.2014
                Autor: Jindra8526
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: SPD-čka a tretry

                       

                  šmrdlat nožičkama, šmrdlat ne mrskat nedělej mi v těch odborných termínech chaos :-) i když jako autor na to máš plné právo :-)

                  [ Zpět ]
                  Datum: 24.02.2014
                  Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: SPD-čka a tretry

                         

                    Jsem kreativní autor a komplexně využívám celé spektrum synonym, kterými český jazyk disponuje :-)

                    [ Zpět ]
                    Datum: 24.02.2014
                    Autor: Jindra8526
                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: SPD-čka a tretry

                           

                      Jenze u terminu bys mel byt opatrny. Pred chvili jsem mel totiz pocit, ze Te Lelek se Snilardem ucili kamkan!

                      [ Zpět ]
                      Datum: 24.02.2014
                      Autor: Murphy
                      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: SPD-čka a tretry

                             

                        Offenbachovi krásky ovšem nožkama nemrskají, ale nožky vyhazují půvabně a téměř tak vysoko, jako stráž před mausoleem, ovšem umělecký zážitek je nestovnatelný a jen Rus d

                        [ Zpět ]
                        Datum: 25.02.2014
                        Autor: Jindra8526
                        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: SPD-čka a tretry

                               

                          okáže pravdivě posoudit co je pro něj větší rajc.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 25.02.2014
                          Autor: Jindra8526
                          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: SPD-čka a tretry

                   

              Každý má své zkušenosti a podle nich koná- já za všechna léta své cyklistiky konám jak jsem napsal ,"prohloupil" jen jednou,stálo to dvě stovky. Od té doby mám asi štísko nebo anděla strážnýho, ale vše se vyplatilo. Tím nechci říct, že kupuji jen laciné věci- vždy upředňostnuju na prvním místě požadované vlastnosti a přiměřenou kvalitu(u stanu vodní sloupec, váhu a rychlé stavění na jakémkoli povrchu, u spacáku tepl. komfort a váhu, u karimatky pohodlí a váhu, u vařiče výkon, dostupnost paliva a spolehlivost atd), pak následuje využití a "slušná" cena. Z toho mi vyšel stan kolem 4500, karimatka/3000, spacák/1200, vařič nadýl benzín/150, sandály/2000,tur. "tretry"/500,pedály spd/750 ap.

              [ Zpět ]
              Datum: 24.02.2014
              Autor: bi-jan-cyk
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: SPD-čka a tretry

                     

                To máš kliku, já jsem průzkumníkem slepých uliček a tak vyhazuju prachy.

                Taky všechno mi chodí poštou, tak nemám moc šancí porovnávat, proto tyhle debaty a recenze mě maximálně zajímají.

                [ Zpět ]
                Datum: 24.02.2014
                Autor: Jindra8526
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: SPD-čka a tretry

                 

            Co se týká nášlapů , jsou to opravdu moje první , na žádném kole jsem je ještě neměl , vždy jsem používal jen ty obyčejné , které byly namontovány na kole při jeho zakoupení . Takže praktická zkušenost nula . Limit na nákup pochopitelně mám , na internetu už jsem prošel kde co , chystám se navštívit pár obchodů v okolí a doufám , že někde uspěju ...

            [ Zpět ]
            Datum: 24.02.2014
            Autor: petr565
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: SPD-čka a tretry

                   

              Nevím, jak moc důsledně jsi pročítal i jiná obdobná témata. tak pro jistotu, když s nima začínáš - zámky na pedálech hodně povol než vyjedeš, ať se naučíš pohotově vycvakávat. Inbusáček v nářadí určitě vozíš, takže po získání určité jistoty postupně pomalu utahuj podle potřeby, aby ti noha nevypadávala. je zbytečné utahovat víc.

              [ Zpět ]
              Datum: 24.02.2014
              Autor: ronda
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: SPD-čka a tretry

                     

                Pročítal jsem starší témata , ale chtěl jsem taky aktuální informace . Někdo radil zkoušet vycvakávání nejdřív na místě , s rukou opřenou o stěnu a až pak za jízdy . To seřizování udělám jak píšeš , multiklíč plný inbusů vozím :-D

                [ Zpět ]
                Datum: 24.02.2014
                Autor: petr565
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: SPD-čka a tretry

                       

                  Jo, je lahudka, kdyz clovek vyjede z volejbalu s cerstvym vyronem kotniku a vzpomene si na to az ve chvili, kdy se na krizovatce snazi vycvaknout... 8-(
                  Ale zjistil jsem, ze na bolavy kotnik je bolestivejsi jizda autem, nez na kole. Tedy alespon na pravy.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 24.02.2014
                  Autor: Murphy
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: SPD-čka a tretry

                         

                    Jo, tak podvrtnutý pravý kotník je v autě lahůdka, když potřebuješ rychle přešlápnout z plynu na brzdu a špička ti bokem cvrnkne o pedál :-)

                    [ Zpět ]
                    Datum: 24.02.2014
                    Autor: ronda
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: SPD-čka a tretry

                       

                  Zkusit "nasucho" není špatný, ale to stačí jednou, dvakrát. Na vycvaknutí nic není, hned si zvykneš. Akorát nesmí být pedál moc utažený. pokud je a ještě to nemáš zažitý, tak se může stát, že v krizovce budeš páčit nějak špatným směrem a zámek nepovolí. Volnější snese chybku. Až ten pohyb budeš mít zautomatizovaný a přesný, dotáhneš zámek na optimálno.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 24.02.2014
                  Autor: ronda
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: SPD-čka a tretry

                   

              Já koupil (na podruhé) tyhle:
              http://www.bike-eshop.cz/pedaly-naslapne/pedaly...

              Fakt líp roznášejí váhu z chodidla a mnohem líp vycvakávají než ty klasické mrňavé. Pro zkušené kluky to není tak důležité, ale mě se to fakt pátkrát dost hodilo, když jsem zazmatkoval, že jsem dokázal rychle vyrvat nohu. No dvakrát taky ne....

              Jestli nejsi zdaleka můžem se někde setkat a můžeš si to vyzkoušet, zarážky to má stejné jako ostatnī Schimana. Je to dost peněz tak je možná dobré to zkusit než koupíš.

              Ta noha ven jde fakt o poznání líp.

              [ Zpět ]
              Datum: 24.02.2014
              Autor: Jindra8526
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: SPD-čka a tretry

                     

                Mám stejný, ale verze 400, dal jsem na tebe...k tomu i patřičný botky a dneska prvních 30 km. Začátek nic moc, ale pak si noha zvykla a super...teda na leháči.

                [ Zpět ]
                Datum: 24.02.2014
                Autor: highlander
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: SPD-čka a tretry

                       

                  Hele, když budeš mít problém, pokus se to řešit jako chlap, před dětma mě nebij, ztratil bych rešpekt :-)

                  [ Zpět ]
                  Datum: 24.02.2014
                  Autor: Jindra8526
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                • Re: SPD-čka a tretry

                       

                  Žejo?
                  Minulý týden jsem si na ně zvykala a ladila posez, ale tento víkend už jsem naprosto nemohla pochopit, jak jsem vůbec mohla kdy jezdit bez nášlapů :-)

                  [ Zpět ]
                  Datum: 24.02.2014
                  Autor: Ifča
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: SPD-čka a tretry

                     

                Jsem z podkrkonoší , jezdím tady u nás , občas v Krušných horách , ale kolem Prahy / odkud tuším jsi / se obvykle nepohybuji ... :-D

                [ Zpět ]
                Datum: 24.02.2014
                Autor: petr565
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: SPD-čka a tretry

                       

                  Podkrkonoší ? Tam jsme co chvíli. Někde kolem Trautmberkova ?

                  [ Zpět ]
                  Datum: 24.02.2014
                  Autor: ronda
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: SPD-čka a tretry

                         

                    Přesněji poblíž Hořic .

                    [ Zpět ]
                    Datum: 24.02.2014
                    Autor: petr565
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: SPD-čka a tretry

                           

                      Miletín, Zvíčina atd... Tam se motáme dost často. A pracovně jsem tam skoro furt. No a kupkoláky pro dobrý nákupy máš skoro u nosu.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 24.02.2014
                      Autor: ronda
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: SPD-čka a tretry

                             

                        Jo , jo , taky tam občas nakupuju . :-D

                        [ Zpět ]
                        Datum: 25.02.2014
                        Autor: petr565
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: SPD-čka a tretry

                       

                  Praha?
                  Jo ty myslíš ten dopravní uzel jižně od Velkých Popovic? :-)

                  Tak to máme pech, tam nahoru se jen tak nedostanu, pojedu na Frýdlant během dvou tří týdnů, ale to je kus šejdrem.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 25.02.2014
                  Autor: Jindra8526
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                  • Re: SPD-čka a tretry

                         

                    Severně, pochopitelně, to ten pragocentrismus mě zamotal buzolu.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 25.02.2014
                    Autor: Jindra8526
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: SPD-čka a tretry

                           

                      Co to jsou to velke popovice? 8-)

                      [ Zpět ]
                      Datum: 25.02.2014
                      Autor: Murphy
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: SPD-čka a tretry

                             

                        To je taková ostrá zatáčka před Štiřínem na konci pěkného sjezdu od Všechrom.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 25.02.2014
                        Autor: Hrabosh
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: SPD-čka a tretry

                               

                          Katastrofa, dnes uz ma kazda druha zatacka svoje jmeno. Treba ta cestou do Vidne...

                          [ Zpět ]
                          Datum: 26.02.2014
                          Autor: Murphy
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: SPD-čka a tretry

                             

                        Perla středních Čech, domov pravých Středočechů jako je Jirka Mastroš, Petr Guláš, Kauel, Smrťák, Vata a Čáryfuk, dočasné útočiště Roberta nebo Mariana a pochopitelně i Matláků.

                        Obec nevyniká krásou ani nijak bohatou historií, stala se ovšem druhým domovem dirigenta Neumanna, sochaře Preclíka, v Brtnici měl mlejn Éda Cupák. Domek tu bude stavět lyžařka Šárka Strachová a své haciendy zde mají i moravští petrolejoví králové otec a syn Komárkovi.

                        Jsme vlastně první vesnicí za nejvyšším kopcem od Prahy. Když vyjedeš na Bartošky, koukneš na sever, je tam Praha, koukneš na jih, a tam je Posázaví. Tahle poloha nás odděluje od smogového kotle, ve kterém se Praha často dusí.

                        O proti Praze je tu vždy chladněji a o dost čistěji. Jsem v nadmořské výšce nějakých 420m.

                        Na nejbližší zastávku metra Opatov to je 20km (jedno jestli dálnicí nebo na kole), na Václavské náměstí ke koňovi 25km.

                        Žije tu velmi průměrný český lid, ta průměrnost je asi nejtypičtější charakteristikou, ale rychle se to mění, za posledních deset let vzrostl počet obyvatel ze zhruba 2000 o tisíc. Individuální výstavba, lidé zaměstnaní v Praze.

                        Klíčovým chlebodárcem tu je pivovar, pak skladové objekty u dálnice, hodně místních pracuje v Praze.

                        Hraje se tu hokej na slušné úrovni, fotbal divoce zprivatizoval a zničil Janoza. Máme 3 týmy stolního tenisu, loutkové divadlo, knihovnu, základní školu, zdravotní středisko a poštu. V neposlední řadě také 5 hospod, pizzerii a cukrárnu. Dvě samoobsluhy s potravinama a vietnamskou večerku. Taky máme katolický kostelík s polským putovním farářem.

                        Úřední řečí je čeština, ale všichni mluví jak pražáci.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 25.02.2014
                        Autor: Jindra8526
                        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                        • Re: SPD-čka a tretry

                               

                          V tom impozantním výčtu jsi zapomněl uvést, že popovičtí mají také Jindru !

                          [ Zpět ]
                          Datum: 25.02.2014
                          Autor: ronda
                          Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: SPD-čka a tretry

                                 

                            Já jsem vykořeněn, bez domova :-)
                            Jsem tu sice tvale přes čtvrt století a na chatě ještě o dost déle, ale jsem furt "náplava" z Prahy.

                            Nechodil jsem tu do školky, do školy, nepatřím k úplně místním. Moje dcera už jo :-)

                            [ Zpět ]
                            Datum: 25.02.2014
                            Autor: Jindra8526
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: SPD-čka a tretry

                 

            Kupodivu ty tretry z Lídlu byly fakt dobrý. Taky jsem je měl, dobře seděly, byly až nezvykle dobře ušitý a vydržely docela dlouho.

            [ Zpět ]
            Datum: 24.02.2014
            Autor: krosmen
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: SPD-čka a tretry

               

          Sandály jsou super. V létě je nosím už skoro 7 let a nemůžu si je vynachválit.

          [ Zpět ]
          Datum: 24.02.2014
          Autor: radka
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
          • Re: SPD-čka a tretry

                 

            ...já zatím pátý rok a spokojenost stejná!!!!!!

            [ Zpět ]
            Datum: 25.02.2014
            Autor: bi-jan-cyk
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: SPD-čka a tretry

         

    TÍMTO DĚKUJI VŠEM , KTEŘÍ PŘISPĚLI , NEBO JEŠTĚ PŘISPĚJÍ DO TÉTO DISKUSE . DÍKY

    [ Zpět ]
    Datum: 24.02.2014
    Autor: petr565
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: SPD-čka a tretry

         

    Výborný jsou Northwave Mission, model roku 2013, kdy k tomu jsou i návleky na špičku, což se při ranní rose ocení:-) Mají i podrážku z Vibramu, ta při chůzi dobře podrží.
    Pokud v e-shopech nepíšou k botě nic bližšího, tak určitě není od věci jim poslat dotaz ke konkrétnímu produktu. Je dobrý si dávat pozor na velikosti - oproti "normálním" botám se tretry liší i o velikost až dvě nahoru, takže je dobrý dotaz i na délku stélky. Nejlepší je ale vyzkoušet je, je potřeba mít místo ve špičce, aby např. při jízdě z kopce měl kam "padat" palec, aby to nebylo nepohodlné a palec hned nenarážel do vyztužené špičky... Už mě tak na honem nic nenapadá :-)

    [ Zpět ]
    Datum: 26.02.2014
    Autor: Lucky12
    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: SPD-čka a tretry

         

    Ahoj, mám trochu opačný problém než Petr. Koupila jsem si cykloturistické tretry Specialized Tahoe Wmn a naprosto netuším, které si mám koupit pedály. Nerada bych aby mi někdo nacpal pedály za 2tis. jen proto, že tomu nerozumím. Taky jsem někde četla, že když jsou boty turistické, že je lepší aby ta klícka u pedálů byla větší...? jako aby netlačily boty?..Poradí někdo? Díky

    [ Zpět ]
    Datum: 11.03.2014
    Autor: molly
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: SPD-čka a tretry

           

      V prvé řadě bys měla vědět, jestli chceš jednostranné, nebo oboustranné nášlapné pedály. U turistických bývá měkčí podrážka než u sportovních a tudíž ta větší klec lépe roznese tlak boty na pedál při záběru.

      [ Zpět ]
      Datum: 11.03.2014
      Autor: krosmen
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: SPD-čka a tretry

             

        Mimochodem mám rovněž cykloturistické tretry a tyto (jednostranné) nášlapné pedály, které mohu vřele doporučit:
        http://www.velohanak.cz/435-pedaly-mtb-naslapne...

        [ Zpět ]
        Datum: 11.03.2014
        Autor: krosmen
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: SPD-čka a tretry

             

        A to je to co právě nevím. Pročetla jsem xy diskusí. Jedni tvrdí jak jsou výborný jednostranný a ti druzí oboustranný. Já jsme neměla nikdy žádné jak to mám tušit :)V zásadě je mi to jedno ale zatím je to 50 na 50.Z toho co jsem se ptala mi byly nabídnuty tyhle: Pedály Shimano PD-M530, Shimano PD-MT50 Click'R a Shimano PD-T420

        [ Zpět ]
        Datum: 11.03.2014
        Autor: molly
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: SPD-čka a tretry

               

          jo..na ty co jsi poslal jsem narazila taky. Šlo mi o to aby se mi je podařilo vycvaknout...jako lehce i když vím, že se to dá nějak nastavit

          [ Zpět ]
          Datum: 11.03.2014
          Autor: molly
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: SPD-čka a tretry

                 

            Na pedálech s SPD systémem je zámek stejný a lehkost vycvaknutí je jen otázkou nastavení. Vycvaknutí je jednoduché a chce to jen trochu cviku, hlavně vycvaknout včas před zastavením.

            [ Zpět ]
            Datum: 11.03.2014
            Autor: krosmen
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: SPD-čka a tretry

               

          Jednostranné mají tu výhodu, že můžeš jet na kole v tretrách i normálních botách, nebo v nějakém úseku (bláto, štěrk, kamení apod.), kde může snadněji dojít k pádu a nemusela bys stačit vycvaknout ze zámku, můžeš šlapat na straně pedálu bez zámku. Nevýhodou může být "hledání" strany se zámkem, ale na to se dá celkem snadno a rychle zvyknout i bez zaměření zraku na pedály.

          [ Zpět ]
          Datum: 11.03.2014
          Autor: krosmen
          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: SPD-čka a tretry

                 

            ano, to jsem se všechno dočetla...a proto bych uvítala názor cyklistů. Taky kdybych změnila pak boty na pevnější tretry...tak aby to nevadilo...což by dle mého selského úsudku vadit nemělo. Kamarád má jednostranné - taky říkal, že v pohodě...v obchodě spíš říkají oboustranné. Takže mi z toho jde trochu hlava kolem. A když už, tak které jednostranné, které oboustranné?

            [ Zpět ]
            Datum: 11.03.2014
            Autor: molly
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: SPD-čka a tretry

                   

              Nelze obecně říct, že jednostranné nebo oboustranné jsou lepší - to záleží na způsobu používání. Je to stejné, jako kdyby chtěl někdo radu, jestli je lepší auto tří nebo pětidvéřové..;-)

              [ Zpět ]
              Datum: 11.03.2014
              Autor: krosmen
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: SPD-čka a tretry

                     

                hihi.. začínám se ztrácet ještě víc :)

                [ Zpět ]
                Datum: 11.03.2014
                Autor: molly
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: SPD-čka a tretry

                       

                  Dobře, tak ještě jednou. Jednostranné-výhody: možnost jezdit na kole jak v cyklotretrách, tak v běžné obuvi, nebo možnost šlapat i v tretrách na straně bez zámku v úsecích s větším rizikem pádu...Oboustranné-výhody: díky zámku na obou stranách pedálu snažší a rychlejší nacvakávání... Co Ti bude víc vyhovovat, musíš posoudit už sama:-)

                  [ Zpět ]
                  Datum: 11.03.2014
                  Autor: krosmen
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: SPD-čka a tretry

                         

                    Tak zatím mi přijdou dobré tyhle Shimano SPD-M 324 a pak ty SHIMANO PD-A530. Ještě budu uvažovat

                    [ Zpět ]
                    Datum: 11.03.2014
                    Autor: molly
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: SPD-čka a tretry

                     

                rozhodně 5dveřové ,)))

                [ Zpět ]
                Datum: 12.03.2014
                Autor: davido
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: SPD-čka a tretry

                       

                  souhlasím s pětidveřovou variantou, protože když je jen třídveřová a někomu je vzadu blbě, tak než vystoupí tak tomu vepředu poblije záda. :-(

                  [ Zpět ]
                  Datum: 13.03.2014
                  Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                  • Re: SPD-čka a tretry

                         

                    Když jezdíš v autě sám nebo nejvýš ve dvou tak máš poblitý maximálně tak kolena a když budeš jezdit střízlivý, tak ani to ne :-)

                    [ Zpět ]
                    Datum: 13.03.2014
                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: SPD-čka a tretry

                       

                  Kdysi jsem měl dvoudveřové zimní boty. Vpředu šněrování a z boku únikový východ na zip:))

                  [ Zpět ]
                  Datum: 13.03.2014
                  Autor: Kolorádo
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: SPD-čka a tretry

                   

              Pokud na kole budeš jezdit výhradně jen v tretrách s kuframa, tak rozhodně oboustranné, ale pokud občas na kole pojedeš jen v keckách, sandálech nebo jakýchchkoliv botách bez kufrů, tak je lepši jednostranné, nebo mit oboustranné a normální bez nášlapu a pedály přehazovat podle bot.

              [ Zpět ]
              Datum: 12.03.2014
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: SPD-čka a tretry

           

      Taho je na pohodovku dobrá volba (taky je na treka mám), pohodlné držáky. jen trochu dýl schnou při promáchání.
      Osvědčené oboustranné pedály jsou Shimano PD-M520 za velmi rozumnou cenu cca 500 Kč. Jednostranné PD-M324 asi o stovku výš.
      Jednostranné oceníš při střídání bot SPD a běžných kecek. Při použití SPD nemá klec vliv, stejně se o podrážku neopírá. Taho používám i při celodenních jízdách v krpálech na oboustranných a i při té měkčí podrážce nemám problém s tlačením do chodidla.

      [ Zpět ]
      Datum: 11.03.2014
      Autor: ronda
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: SPD-čka a tretry

             

        Díky kluci. Tak zatím se mi celkem zamlouvají Shimano SPD-M 324

        [ Zpět ]
        Datum: 11.03.2014
        Autor: molly
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: SPD-čka a tretry

               

          Píšeš, že jsi i dřívější témata pročítala, ale pro jistotu - zámky na pedálech víc povolit a až se získanou jistotou postupně přitahovat podle potřeby, časem poznáš.
          A boty neutahovat na noze jako běžné kecky, nebo po pár kilometrech budeš trpět. Vozí se spíš volné.

          [ Zpět ]
          Datum: 11.03.2014
          Autor: ronda
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: SPD-čka a tretry

                 

            Asi je to veci vkusu. Na behani jsem leta pouzival misto klicky jen svorku, takze se boty povolily podle potreby, zato u treter utakuju presku docela fest...

            [ Zpět ]
            Datum: 11.03.2014
            Autor: Murphy
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: SPD-čka a tretry

                   

              Horní pásku (sucháč) taky můžu víc stáhnout, stejně jako u pevných treter na horáce. Ale Taho mají šněrování a to když se utáhne, tak je to po chvíli jak španělská bota. Šílená bolest v nártu. A co jsem se dočetl, není to jen moje specialitka. Doporučuju vyzkoušet (masochistům :-)

              [ Zpět ]
              Datum: 11.03.2014
              Autor: ronda
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: SPD-čka a tretry

                     

                tak jsem pročetla další diskuze. Evidentně jezdí všichni Shimano SPD PD-M520 oboustranné, což mi zamotalo opět myšlení. Nicméně...k čemu je ta klícka u některých pedálů, když říkáte, že se noha o ní neopírá? tak to je tam teda na prd

                [ Zpět ]
                Datum: 12.03.2014
                Autor: molly
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: SPD-čka a tretry

                       

                  Klec u jednostranných je pro kecku bez kufrů. Pedál si natočíš podle toho, kterou botu právě obouváš.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 12.03.2014
                  Autor: ronda
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: SPD-čka a tretry

                       

                  Ty pedály jsou různé, typ XT má větší nášlapnou plochu (tak mi to bylo řečeno).

                  U typu CLICK'R ta klec navíc usnadňuje našlápnutí a zacvaknutí/vycvaknutí. Kolegová blátožrouti tu klec neradi, protože se jim může zanést bahnem, asi záleží, kudy a jak se chystáš jezdit.

                  Nebál bych se termínu "začátečnické" a nepovažoval bych to za něco ponižujícího, či pouhý předstupeň něčeho dokonalejšího. Prostě systém CLICK'R zacvakává a uvolňuje nohu výrazně pohodlněji a jednodušeji, což je při hodně dlouhých cestách velkou výhodou. Ono i tak si občas lehneš, protože situace, kdy je nutno vycvaknout, nejsi schopna vždy přesně odhadnout, a pak rychlé a pohodlné vytržení nohy počet těch pádů výrazně snižuje. Pravděpodobnost, že najednou musíš stát na fleku roste s počtem ujedtých kilometrů a je naprosto nezávislá na tom, jestli máš zkušenosti s spd nebo ne, jak kolo stojí, tak když včas nevytrhneš ležíš.

                  Já jsem takhle lehnul minulý víkend, po 3 tisících v CLICK'R pedálech, nedostal jsem šanci, buď stát na fleku, nebo se nechat přejet autem co mě nevidělo.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 13.03.2014
                  Autor: Jindra8526
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                  • Re: SPD-čka a tretry

                         

                    Kdyz zastavim na fleku tak stejne jeste mam spoustu casu na vyskubnuti nohy. Asi to mas furt malo zazity.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 13.03.2014
                    Autor: Billicek
                    Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: SPD-čka a tretry

                           

                      Ani bych neřek, mockrát stihnu, někdy ne.
                      Ta pravděpodobnost, že nastane situace kdy nestihneš se prostě odvíjí s ujetými kilometry.

                      Možná, že moje zatížené kolo je také poněkud vratší.

                      Představa "vždycky stihnu" je velmi nebezpečná, stejně jako pocit "mám to úplně pod kontrolou".
                      Při požírání brufenu a ledování kolena si to uvědomíš docela spolehlivě :-)

                      [ Zpět ]
                      Datum: 13.03.2014
                      Autor: Jindra8526
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                    • Re: SPD-čka a tretry

                           

                      Taky jsem si to myslel, že vždycky stihnu, ale už si to nemyslím. Jednou takhle ve Vizovických vrších sjedeme na rozcestí, brácha zastavil, já vedle něho, ale už jsem nestačil vytrhnout nohu a už jsem se kácel. Samozřejmě na jeho kolo a za dva dny jsem mu nesl kolo na vycentrování, poněkud jsem mu prosedl výplet :-)

                      [ Zpět ]
                      Datum: 13.03.2014
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: SPD-čka a tretry

                           

                      Obdivuji tyto sebejisté řeči- až do prvního pádu. Nikdy se nemá říkat nikdy.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 13.03.2014
                      Autor: senior
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: SPD-čka a tretry

                             

                        Někdo to umí a zvládá a pak ta sebejistota je namístě. Když vidím co někdo na kole umí a bezpečně zvládá, tak uvolnění nohy z nášlapu je proti tomu méně než nic.
                        Také to téměř vždycky zvládám, ale u mě je to právě jen téměř :-)

                        [ Zpět ]
                        Datum: 13.03.2014
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: SPD-čka a tretry

                               

                          Jo, téměř :-)

                          Možná kolegové mají pohotovější reakce, zvládají multitasking, já vidím, že se na mě najednou řítí auto co se z ničeho nic rozjelo, bez blinkru a bez toho, aby mě na kole viděl, tak šlajfuju a stáčím to stranou, aby mě nesejmul, a na vytrhávání není čas ani pomyšlení.

                          Jednou za 3 tisíce km se to dá, ale bolí to vždycky. A taky to vždycky odnese držák zrcátka :-).

                          [ Zpět ]
                          Datum: 13.03.2014
                          Autor: Jindra8526
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                          • Re: SPD-čka a tretry

                                 

                            U mě to zatím byla vždycky jen moje blbost z čumění kde co lítá když zastavuju :-)

                            [ Zpět ]
                            Datum: 13.03.2014
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: SPD-čka a tretry

                                 

                            Přesně toho se také bojím, mám to zrcátko Winku, bylo dost drahé a člověk těžko ovlivní, když už padá, aby to zvládl bez následků a ještě k tomu jako bonus , aby padl na pravou stranu, když mám zrcátko
                            vlevo :-)

                            [ Zpět ]
                            Datum: 13.03.2014
                            Autor: senior
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: SPD-čka a tretry

                                   

                              Vždycky doleva, zrcátko to vydrží, mám ozkoušeno, rupne na objímka v řídítkách.
                              Dá se koupit ale zvlášť,objednal jsem další 3.

                              Stojí asi 3 libry, poštovné za 10...

                              [ Zpět ]
                              Datum: 13.03.2014
                              Autor: Jindra8526
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                          • Re: SPD-čka a tretry

                                 

                            To je prave ono, to musi byt bez pomysleni. Proste automatika. Blby je kdyz se pak zacnu skladat na opacnou stranu:-) :-)

                            [ Zpět ]
                            Datum: 13.03.2014
                            Autor: Billicek
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: SPD-čka a tretry

                                   

                              No jo,
                              přeju ti, aby ti to fungovalo vždycky a spolehlivě a nikdy se nevyválel. Očekávám, že mám počet nešťastných nehod na další 3000 vyčerpán, tak snad do začátku května neupadnu :-)

                              [ Zpět ]
                              Datum: 13.03.2014
                              Autor: Jindra8526
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                              • Re: SPD-čka a tretry

                                     

                                Dekuji, ja se vyvalim stokrat jinak. Treba kdyz mi bordel ucpal pedal a ja sice skubal ale marne. :-)

                                [ Zpět ]
                                Datum: 13.03.2014
                                Autor: Billicek
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: SPD-čka a tretry

                                     

                                Co takhle sebou hned v lednu kontrolovaně fláknout dvakrát pěkně do měkýho a mít pro celý rok vybráno ? Trošku plánuj...

                                [ Zpět ]
                                Datum: 13.03.2014
                                Autor: ronda
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: SPD-čka a tretry

                                       

                                  Dobrej nápad, nová displína pro pětileté studium na některé z těch humanitních fakult:
                                  "Probalistní predikace a expektační analýza"

                                  čili statistická metoda řízení lidskách osudů :-)

                                  [ Zpět ]
                                  Datum: 13.03.2014
                                  Autor: Jindra8526
                                  Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                  • Re: SPD-čka a tretry

                         

                    Kluci fakt díky, začíná mi to být víc jasné. Já jen měla pocit, že na cykloturistické boty bych měla mít třeba jiné pedály..ale jak vidím tak ani s těma T420 pokud půjdu do jednostranných snad chybu neudělám. A začátečník budu v tomto asi hodně dlouho.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 13.03.2014
                    Autor: molly
                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: SPD-čka a tretry

                           

                      Já osobně bych do jednostranných pedálů nešel. Bydlím dost v centry Prahy, takže vycvakávám a nacvakávám dost často.
                      Pokud bydlíš a jezdíš ve městě, bude tě nutnost hledat správnou stranu pedálu celkem brzy štvát.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 13.03.2014
                      Autor: snilard
                      Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: SPD-čka a tretry

                             

                        ...teda jezdit po městě jako je Praha s ncvaknutýma nohama se mi zdá dost....., štvalo by mne spíš každou chvíli vycvakávat a nacvakávat než hledat správnou stranu. Zdá se mi, že výhody SPDéček jsou jinde a pro jinou jízdu.....

                        [ Zpět ]
                        Datum: 14.03.2014
                        Autor: bi-jan-cyk
                        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                        • Re: SPD-čka a tretry

                               

                          Bez SPDček ani ráno. Bez nich by mi padaly pořád nohy z pedálů na nějakých nerovnostech, kolejích, dlažebkách. A to hlavně na lehokole. S SPD se dá ze pedály tahat, což se hodí hlavně při rozjezdech jak na klasice, tak na leháči. Hlavně na singlespeedu je celkem užitečné do toho při rozjezdu pořádně dupnout a přidat i zatáhnutí.
                          Také si bez SPD si také nedovedu představit točit rozumně velké kadence.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 14.03.2014
                          Autor: snilard
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: SPD-čka a tretry

                               

                          Ještě dodám, že vycvakávat je lepší, než si lehnout na silnici.
                          Poslední dobou se mi často stává, že zabrzdím daleko před semaforem, dojíždím krokem a zelená padne cca 2 vteřiny po tom, co dám nohu na zem.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 14.03.2014
                          Autor: snilard
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: SPD-čka a tretry

                                 

                            Murphy, takhle to zažíváme všichni, ale je to jen iluze. Ty okamžiky kdy jsme projeli hladce zapomeneme, pamatujeme si jen ty, kdy balancuješ a neklapne to, jak vyndáš nohu, už je zelená.

                            Statisticky pitomost, funguje naše selektivní paměť, ale máš recht.
                            Jen mě furt svítí červená :-)

                            [ Zpět ]
                            Datum: 15.03.2014
                            Autor: Jindra8526
                            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                            • Re: SPD-čka a tretry

                                   

                              Nevedu si přesnou statistiku. Leč v poslední době se mi to stává celkem často. I když případy, kdy blikne dřív zelená asi převažují.

                              [ Zpět ]
                              Datum: 15.03.2014
                              Autor: snilard
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: SPD-čka a tretry

                               

                          Já v tomto souhlasím se snilardem. Jezdím i po městě, a furt je lepší jednou za tři křižovatky vycvaknout, než nemít nášlapy vůbec. A to mám jednostranné a musím hledat správnou stranu.

                          No ale třeba je to v tom Práglu jiný level.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 14.03.2014
                          Autor: Akito
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: SPD-čka a tretry

                               

                          No, a kdyby si měl CLICK'R možná by si mluvil jinak.

                          Ale když ti to prodávají jako "začátečnické spd" nebereš.

                          Každá slípka co za rok najede sotva 1500 se ti bude pošklebovat "začátečnické - tak to jà màm vopravdovské"

                          Dobrá věc absolutně marketingově nezvládnutá.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 15.03.2014
                          Autor: Jindra8526
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                        • Re: SPD-čka a tretry

                               

                          Z toho co znám z Brna, musím říct, že Praha mi nepřijde jako jiný level, ale je jiná. Víc křižovatek se semafory, víc dlažebek v centru, víc popojíždění v pomalu jedoucí koloně. Ale zase udržovanější tramvajové těleso, takže se přes koleje lépe jezdí. Ohleduplnější řidiči.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 15.03.2014
                          Autor: snilard
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: SPD-čka a tretry

                                 

                            To mělo být pro Akita :)

                            [ Zpět ]
                            Datum: 15.03.2014
                            Autor: snilard
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: SPD-čka a tretry

                               

                          Zkusil jsi par dni po Praze bez a s SPD?
                          Ja jo a dal jsem kvuli tomu naslapy i na ocelovaho celopevnaka z roku 1991.

                          Jedine, kde muze byt vyhoda platforma, je bahno a primrzajici snih.

                          (Nepocitam DH, FR a podobne discipliny.)

                          [ Zpět ]
                          Datum: 15.03.2014
                          Autor: Murphy
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: SPD-čka a tretry

                             

                        Jednostranné x oboustranné - ono je to o botách, ve kterých potřebuješ jezdit a ne o městě.

                        Pokud někdy jedeš v civilu, jsou oboustranné hodně nepříjemné, zvláště když jedeš víc km. Takže jestli jezdí různě obutá, tak jednostranné. Lépe hledat stranu než pořád měnit šlapky nebo mít dvě kola. Jestli jezdí jenom sport (výlety), tak jednoznačně oboustranné.

                        Oproti běžným šlapkám jsou nášlapy efektivnější. Čím se musí podat větší výkon, tím je rozdíl větší. Pokud se musíš často rozjíždět a ještě k tomu s auty, pak nášlapy pomáhají i ve městě. Jen se v tom pak blbě chodí, zvlášť po hladké dlažbě nebo po plechu, takže pro klasického městského cyklistu to není. Pokud ale jenom dojíždíš do práce a v práci se přezuješ, jsou nášlapy fajn.

                        Já mám na MTB oboustranné, na CROSSU jednostranné a na skládačce pochopitelně nic (běžné šlapky).

                        [ Zpět ]
                        Datum: 15.03.2014
                        Autor: MiBo
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: SPD-čka a tretry

                               

                          Dá se koupit celkem dost treter, které vypadají celkem civilně a že to jsou tretry člověk prozradí až když cvaká při chůzi na nerovném povrchu .

                          [ Zpět ]
                          Datum: 15.03.2014
                          Autor: snilard
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: SPD-čka a tretry

                                 

                            Ano a ne vždy jde o image nebo design. Ne všude lze cvakat. Někde je to o ústa (hladké tvrdé povrchy). No a cyklobota je dobrá tvrdá (podrážka), zatímco na chození je třeba opak. Prostě pokud speciální boty na kolo, tak jednoznačně tretry. Pokud ale někdo potřebuje univerzál (kromě jízdy na kole i něco nachodí), pak je poměrně vysoká pravděpodobnost, že si tretry nevybere. Oboustranné nášlapy jsou pak pakárna, protože do měkkých bot tlačí a jízda není moc příjemná. Primárně je to tedy o tom, k čemu se bude konkrétní kolo používat. Od toho se pak odvíjí volba šlapek a zvažování různých kompromisů.

                            [ Zpět ]
                            Datum: 15.03.2014
                            Autor: MiBo
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: SPD-čka a tretry

                                   

                              Tak jeste jsou ty nacvakavaci odrazky SHIMANO SM-PD22 co se daji nouzove pouzit kdyz vyjimecne jedes v bezne bote. Jinak naslapy na skladacce urcite vyzkousej, nema to chybu.

                              [ Zpět ]
                              Datum: 15.03.2014
                              Autor: Billicek
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: SPD-čka a tretry

                                   

                              Má na doporučení Hekyho Schimano MT71, s xt nášlapy to funguje, podrážku to má z něčeho, čemu říkají Vibram.

                              S úzkými spd nášlapy mě bolela chodidla, teď to funguje. Zacvakává v pohodě, kufr je v podrážce schován, takže při chůzi vůbec nezvaká.

                              Pro daleké cesty, při kterých se občas musí popojít se mi to jeví jak rozumný kompromis.

                              [ Zpět ]
                              Datum: 15.03.2014
                              Autor: Jindra8526
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: SPD-čka a tretry

                               

                          Možná bych měl ještě napsat, že moc nepreferuju nášlapy v zimě. Jednak jde přes ten kov do boty zima a na ledu je to nebezpečné. Přesněji dovádět do lesa jedu samozřejmě s nášlapy i ve sněhu, ale do práce jedu raději v běžných botách, abych mohl rychleji sundat nohy, kdyby mi to ujelo. Kromě toho v mrazu a ve sněhu mohou nášlapy zatuhnout.

                          Obecně bych tedy doporučoval, pokud někdo kupuje nášlapy na kolo, které používá pro více účelů, aby pořídil nášlapy jednostranné. Je to univerzální řešení. Držel bych se zásady Na univerzální stroj univerzální doplňky a na speciál speciální doplňky.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 15.03.2014
                          Autor: MiBo
                          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                          • Re: SPD-čka a tretry

                                 

                            Tak nějak.
                            Já osobně mám jednostranné nášlapy a jsem s nimimaximálně spokojená.
                            Nejsem ale žádný drsný biker.

                            [ Zpět ]
                            Datum: 15.03.2014
                            Autor: radka
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                          • Re: SPD-čka a tretry

                                 

                            Kdybych dnes zacinal, asi bych bral slehace misto SPD, prave kvuli jizde ve snehu. Ale menit kvuli tomu 5x pedaly a 5x kufry na botach, to fakt asi ne.
                            Rekl bych, ze tu toho malokdo najezdi vic ciste ve snehu nez ja, presto je pro mne daleko prijatelnejsi tu a tam odkopnout namrzly naslap, nez jezdit jen platformy.

                            [ Zpět ]
                            Datum: 15.03.2014
                            Autor: Murphy
                            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: SPD-čka a tretry

                                   

                              Se nanaparuj, sníh je pro slabochy, frajeři jezdí na vodě :-)

                              [ Zpět ]
                              Datum: 15.03.2014
                              Autor: Jindra8526
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                              • Re: SPD-čka a tretry

                                     

                                Na vode uz jsem jezdil, teprve pak jsem presel na snih.
                                Prikladam dukaz:

                                [ Zpět ]
                                Datum: 24.03.2014
                                Autor: Murphy
                                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: SPD-čka a tretry

                                       

                                  Na vodě, nebo pod vodou ?

                                  [ Zpět ]
                                  Datum: 24.03.2014
                                  Autor: ronda
                                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                  • Re: SPD-čka a tretry

                                         

                                    To vis, kdyz clovek preferuje lode s nizsim vytlakem... 8-)


                                    Ty ostatni si najdi na rajceti.

                                    [ Zpět ]
                                    Datum: 24.03.2014
                                    Autor: Murphy
                                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                    • Re: SPD-čka a tretry

                                           

                                      Místo kola jsi měl ležáka a te máš sněhuláka. neměl jsi ty tenkrát ponorku ?

                                      [ Zpět ]
                                      Datum: 24.03.2014
                                      Autor: ronda
                                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Kamenný obchod v Brně

         

    Tak třeba sem: uvažuju o výměně letitých Specialized za něco modernějšího. Vzhledem ke specialitám mých nohou bych rád boty fyzicky vyzkoušel. Kde v Brně mají dostatečný sortiment, aby stálo za to tam vážit cestu?

    Dneska jsem byl v Helia sportu, tam měli v mé velikosti jeden pár Northwave, který mi neseděl. Pak v Rockpointu, kde normálně prodávají Keen, ale ještě tam žádné neměli. Zkoušel jsem nějaké Specialized (myslím), ale byly nízké v oblasti paty (po vložení ortopedické vložky; samy o sobě by asi byly OK. Možná je ještě příliš brzo a oni ještě prodávají lyže :-). Nějaké jiné obchody?

    No a když už jsme u těch typů - všiml jsem si, že všechny mají o dost méně ohebnou podrážku než moje staré Specialized. Myslíte že doba pokročila, nebo naopak ty původní měly taky neohebnou a časem to změklo? První varianta by byla lepší, protože bych nemusel řešit bolavé nohy od malé plochy pedálů.

    A pak jsem myslel, že nezaizolovaná díra pro šrouby skrz celou podrážku už je dávno překonaná, nicméně většina těch bot co jsem viděl měla pod vložkou to železo s dírou bez jakékoli další protidešťové a protimrazové izolace. Kteří výrobci dělají boty rozumně zaizolované?

    [ Zpět ]
    Datum: 15.03.2014
    Autor: Akito
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Kamenný obchod v Brně

           

      Když se podíváš na katalog Spešlu, tak mají u každého modelu treter uvedenou tuhost podrážky. Záleží, jestli původní byli spíš turistické nebo závodní. Ale podrážka zřejmě časem částečně změkne.

      [ Zpět ]
      Datum: 15.03.2014
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Kamenný obchod v Brně

             

        Asi spíš turistické, ale s dnešníma turistickýma s pohorkovou podrážkou se to nedá srovnat - mají docela hladkou podrážku, jen kufr je oproti závodním utopený a tu podrážku skoro nepřesahuje.

        Každopádně i to co mi dneska ukazovali jako turistické mělo ty podrážky brutálně tvrdé oproti těm mým starým.

        [ Zpět ]
        Datum: 15.03.2014
        Autor: Akito
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Kamenný obchod v Brně

           

      Myslel bych si, že na poslední otázku je odpověď žádný.

      Na co potřebuješ u letních treter izolovaný kufr?

      [ Zpět ]
      Datum: 15.03.2014
      Autor: snilard
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Kamenný obchod v Brně

             

        Izolovany kufr? Treba to snizi riziko urazu elektrinou, kdyz prejizdis spadle draty, jedes po strese vlaku nebo do tebe uderi blesk, ne? ;-)

        [ Zpět ]
        Datum: 16.03.2014
        Autor: Jrr
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Kamenný obchod v Brně

               

          Srandicky, srandicky ale ono kdyz ti tece skrz kufr do jinak vodovzdorne boty tak je neco spatne. Ja to resil zamazanim neutralnim silikonem.

          [ Zpět ]
          Datum: 16.03.2014
          Autor: Billicek
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Kamenný obchod v Brně

                 

            A co teprv když ti skrz kufry zatejká do sandálů...

            [ Zpět ]
            Datum: 16.03.2014
            Autor: ronda
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Kamenný obchod v Brně

                   

              Hehe tak ty to zrovna maji jediny reseny netecave.

              [ Zpět ]
              Datum: 16.03.2014
              Autor: Billicek
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Kamenný obchod v Brně

                   

              Tenhle problém právě řeším.
              Bunda, která mě udržela v suchu i při povodni, nepřežila péči mojí madam, ale je fakt, že je čisťounká jako nová.

              Včera natěšený, že konečně leje, jsem jel protestovat svoji voděodolnost a zjistil jsem, že všechno funguje luxusně, až na tu bundu, která působí tak, jako bych si na sebe do deště vzal nějaký obyčejný svetr.

              Nanesl jsem 3 impregnační postřiky a jedu to znovu vyzkoušet. Když to zafunguje, použil bych podobný postup nejen na botky a kufry, ale v případě sandálů i na nohy, alespoň do úrovně kolen. :-)

              [ Zpět ]
              Datum: 16.03.2014
              Autor: Jindra8526
              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Kamenný obchod v Brně

                     

                Jednou jsem vyslechl debatu o ochraně proti vodě a "návod", jak účinně impregnovat nepromok. Že prý naředěný neutrální silikonový blevajs z kartuše, namatlaný štětcem a zaschlý. Na ředění už si nevzpomenu, jestli benzínem, nebo jinou lahůdkou. Že prý to ale funguje.
                Mám to ale jen z doslechu. Vyzkoušet se to na něčem určitě snadno dá. A i kdyby to nebylo na oblékání, brašna by se tím dala naimpregnovat nebo zakrýt určitě.

                [ Zpět ]
                Datum: 16.03.2014
                Autor: ronda
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Kamenný obchod v Brně

                       

                  Mám nějaký ten sprej, údajně na bázi nano.
                  Použil jsem to už vloni, preventivně, hezky to kuličkovalo, fungovalo. (Tedy v součinnosti s tou nepoškozenou bundou).

                  Jestli tím obnovím nepromokavost již načaté bundy budu vědět odpoledne, když ne, musím koupit novou, čímž padá idea nových silniční treter z veletuhou podrážkou, obojí najednou si nekoupím.

                  Fakt jsem byl dost smutnej, myslel jsem si, jak mám liják na háku a ono zase prd.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 16.03.2014
                  Autor: Jindra8526
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Kamenný obchod v Brně

                       

                  Neredenym sem tesnil svy na levne softshelce, ce je nema lepeny od vyrobce. Funguje to vyborne, jen je to hnusne, ale zevnitr se na bundu nikdo nediva

                  [ Zpět ]
                  Datum: 16.03.2014
                  Autor: Billicek
                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
          • Re: Kamenný obchod v Brně

                 

            Já to řeším z vnějšku tavným lepidlem a z vnitřku takovou tou stříbrnou páskou.

            [ Zpět ]
            Datum: 16.03.2014
            Autor: snilard
            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Kamarádku na vyjížďky, Praha a okolí.

25.10.2024
Ahoj, Hledám slečnu, co se nebojí šlápnout do pedálů, má smysl pro humor a ráda se projede se mnou po Praze i…

Hledám: Cyklovyjížďky na e-kole

19.09.2024
Hledám prima parťáka - cyklistu s e-kolem ve věku cca 60 let na společné pohodové výlety do okolí Prahy i dále. Já…

Hledám: Nejen z mého kraje - parťačku nejen na kolo :-)

01.09.2024
Ahoj,rád bych vyrazil na projížďku s parťačkou. Sdílení zážitků je přece jen prima :-). Jezdím na kole bez motoru…

PR články:

Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

402 cyklistů (12 přihlášených)

Cesta do Prahy (podruhé) a tentokrát úspěšně

Pročítám si své staré blogy a zjišťuji, že jsem Vám něco dlužen. Na začátku roku 2021 jsem napsal blog s…
Stanley58 | 13.11.2024

RUNDREISEN 2024: Dunajec - Wisla - Saalach - Soča - Kwisa ... + Hel

Protože se přece jen trochu cítím součástí zdejšího společenství, rozhodla jsem se opět přispět, i když jsem…
Quatsch | 04.11.2024

Bikepacking přes Slovensko pokračuje: Z Čachtic do Gaderské doliny

Poté, co jsme se dvěma dětmi úspěšně projeli Malé Karpaty a zjistili, že náš syn Oskar je schopen ujet až 50…
Kristina | 03.10.2024