Taky v zimě jezdite ne trenažeru? Já jsem si před časem nechal vyrobit trenažér dle vlastního návrhu. Je to vlastne stojan na který posadím svého dvoukolového miláčka. Pak už jen šlapu a šlapu, ale moc dlouho to nevydržím tak okolo 20minut (je to hrozná nuda). Jak jsme na tom vy? Nebo máte nějaký recept, jak vydržet déle?
Ahoj,zaujímavy nápad,tiež som nad niečím takým premýšľal.U nás pod Tatrami trvá ta zima strašne dlho,a jazdenie mi už fakt chýba.Tak som aspoň zmenil sedavé zamestnanie za celodenné obirhanie prevadzok.Denne prejdem tak do 10KM.Už mi nevadia ani 25 stupňové mrazy.A už sa teším keď to budem obiehať na baiku. Späť k téme:Možno keby si si pustil nejake video z ciest,v lete si natočiť obľubené trasy a vzime si to pustiť a šlapať.Ešte by ma zaujímalo ako ten trenažér vyzerá,tiež by sa mi hodil. :-)
To si pomalu zvykneš, když to nevzdáš. Ona to zas taková "nuda", jak se často říká myslím není. Na kanapi bys vydržel klidně hodinu, viď. Ona to spíš je nezvyklá námaha. Zas o dost jiná, než na kole, taková zrádně plíživá. A mozek se samozřejmě brání tím pocitem, že je to hrozná nuda a otrava. Nemůžeš se pořádně protáhnout, sedlo neni zas tak dokonalý, jak sis myslel, i na ruce je to nezvyk a žádnej odpočinek z kopečka. Prvních pár desítek hodin to vydrž, pak uvidíš. I těch 20 minut je ze začátku úspěch. :')
Ale máš pravdu na kanapi to vydržim mnohem dele:-)))
Když ty taky máš v profilu napsaný prd. (Nebo nenapsaný?) Kdybych věděl, že máš za sebou bohaté cyklistické zkušenosti, tak ti radit nebudu. Myslel jsem, že na tom teprv začínáš.
Ale s přibývajícím věkem může získávat na důležitosti i motivace kondiční, nejen "závodní". Závodní ambice jednou asi zeslábnou, ale starost o tělesný a tím i duševní (!) stav by měla vydržet stále. A ještě drobná jedna motivace: Ono se po tom trenažéru tak krásně leží na kanapi. :')
Žofinko opatrně, chce s námi jet Řevničák, tak abychom to přežili :o)))
Ale zase na druhous tranu - může si ho vyjet dvakrát než se tam vysápeme my :o)))
To když budem zrovna v půlce, tak se Dan bude řítit dolů. On pod sedmdesátku s kopce nejde. To nás rozpráší jak deodorant. :'(
Vy jste zase nějací vtipní. Řevničák se takhle rychlej nedá, je tam moc zatáček :-))
Škoda. Už jsem se na to rozprášení těšil.. Recept na prodloužení doby: Možná to rozjedeš moc rychle, a seš po těch dvaceti minutách utahanej, ani nevíš proč. Ono se to nezdá. Ale to jistě záleží na trénovanosti, s mou dosud nedostatečně vybudovanou základní vytrvalostí to takhle funguje. Zkus začít mírně (dvacet minut opravdu nic neni), a po půl hodině uvidíš. :')
Tak Dane, doufám že s námi vydržíš čekat na počasí a pojedeš s námi. Vidím, že tvoje přítomnost by mohla být rovněž velkým přínosem tohoto "studijního" výšlapu :o)))
Studijní výšlap? Co to je? Jo pojede se jen na ten kopec nebo i někam dál? Ale to asi najdu na tvých www stránkách vid.
Jinak ja jsem to nekolikrat obsolvoval potom pohřebeni až do Dobříše. Super trasa.
Jasně, najdeš to u mě - přímo tady
http://www.vrstevnice.com/akce/2006/02unor...
Variant se skýtá samozřejmě mnoho, teď jsem vybrala jen něco zimního.
A "studijní" je to proto, že chce se Žofkou porovnat naše pulsmetry v akci.
Také by tě možná mohly zajímat ty Brdské maratony - chceme si projet trasy mimo závody (mám to v plánu na duben a květen, tak uvidíme).
Jo a koukala jsem na tvoje stránky a posílala jsem ti mejl - funguje ti to propojení ještě?!?
zu Dan :
Rozhodně nesmíš chápat trénink jako takový ani jízdu na trenažéru jako něco co musíš. Je nutné si to ujasnit v hlavě a pozitivně naladět a správně motivován Ti půjde práce snadněji. Udělej si takový vlastní jízdí řád, který budeš svědomitě dodržovat, ale nesmíš na trenažer nasedat s jakýmkoli pocitem musizmu. Ber ho jako prostředek k udržení nebo postupného zvyšování fyzické odolnosti. Rozhodně však doporučím neupínat se jen na něj. Trénink musí být pestrý a proto si trénink na trenažéru prodluž jakoukoli jinou aktivitou. Například začni nějakým rozcvičení, pak se běž ven proběhnout, kde můžeš tělo zátížit mnohými způsoby a typy zátěží. Pak se vrať domů, sedni na trenažér a pracuj na něm v pohodovém tempu při ketrém se budeš soustředit na správný posed, správné břišní dýchání, na kruhové šlapání, můžeš jízdu oživit izolováním práce nohou, nebo střídavě šlapat jen jednou nohou nebo jízdu samotnou proložíš vytrvalostně posilovacím cvičením s vlastním tělem a uvidíš jak bude rychle ubíhat čas. Lze u toho poslouchat muziku, ikdyž snížíš hlukem trenažéru její kvalitu nebo sledovat něco na obrazovce.
Tvých momentálních dvacet minut je absolutním časovým minimem. Aby v těle začalo docházet k žádoucím změnám (rozvoj vytrvalosti, adaptace metabolizmu atd) je zapotřebí tuto dobu postupně prodlužovat a pamatovat na pravidelnost opakování.
Přeji mnoho tréninkových úspěchů.
velice děkuji za Tvuj příspěvěk. Zní to dobře, určitě to zkusim
zu Dan :
Zkus mrknout na moji stránku, jsou tam nějaké mé úvahy (nemohu na netu nikoho kopírovat) o sportování i o samotném ježdění na kole.
Ber to jako obecná doporučení.
Stránka nefunguje dlouho, stále se vyvíjí, takže časem bude textů přibývat.
Také mám zpracovánou spoustu materálů a tréninkových postupů a metod na rozvoj jednotlivých schopností.
Ty ovšem nebudu zveřejňovat.
www.cyklisprint.wz.cz
Jéžiši, on to myslel celé vážně...???
S trenažérem zkušenosti nemám, ale svýho času jsem na rotopedu jezdila hodinu a minimálně 5x týdně.
Teď už jsem to vyměnila za 2-3x týdně spinning.
O trenažéru silně uvažuji. Přes zimu jsem nabral na váze 6 kg a nabírám dál :-o) Chtěl bych si pořídit takové to zařízení s válci, na které posadím zadní kolo svého bicyklu. Má s tím někdo z vás zkušenost? Ví někdo, kdo to vyrábí a prodává? Zatím jsem toho na webu moc nenašel...
Ahoj , co se týče trenažeru ,tak ho mám doma. Když už investovat , tak se vyplatí s regulací . Nejlépe magnetický .
Jinak ho najdeš téměř na každém webu.
Třeba :http://eshop.bikezone.cz/index.php?switch...
Cena se pohybuje 3700-4200Kč .
Doporučil bych Roto record , zátěž můžeš blokovat až na 800w, což si myslím je hodně .
Zátěž až na 800 w?!? To se dá také utáhnout?!?
Já utáhnu 200 a mám dost...
Taky jde o to, jak dlouho chceš tu zátěž táhnout :)
...800 w asi ani minutu :o)))
800 W je fakt hodně... u nás na sídláku fe fitku je rotoped, který je schopen změřit maximální výkon šlapajícího. Je třeba asi 8 s šlapat co to dá a pak se na displeji ukáže výkon. Zítra to zkusím, pokud se mi bude ještě po cvičení chtít :)
Jo , to máš pravdu , 800w , moc dlouho neutáhněš ,a hlavně při takové zátěži už ani nešlapeč dokulata,ale spíš jen dolů a s velkou námahou . Já osobně takovou zátěž nevyužiji . Celkem ten trenažer má 22 poloh. Rovinku jezdím na 10, a jinak si dávám "kopečky" a to ho dotáhnu cca na 15polohu a 5 min mám co dělat a tep hodně rychle stoupá ke 165-170.
:)
Obávám se, že zátěžové polohy na Tvém rotopedu nevypovídají nic o jízním projevu, výkonu, TF atd.
Důležité je pro trénink určitých schopností vždy zvolit správnou tepovou frekveci, frekveci šlapání a délku intervalu a následného odpočinku. Tím, že jedeš na 15 si jen můžeš myslet, že jedeš do kopce. Ale do jakého kopce? Tahák dlouhý 20km, se pojede jiným stylem než apská "stojka" dlouhá 13km, jinak než krátká ale velmi prudká vlna, jiným způsobem pojedeš do kopce dlouhého tři km s mírným stoupáním, jinak pomažeš do stejně dlouhého, ale 10 procentního atd. Každý takový kopec vyžaduje odlišný tréninkový styl z pohledz zátěže i energetického pokrytí.
Nezasahuji do odborných diskuzí - nemám na to. Ale Tomane, přece jen se tady zeptám. Kdo mě naučí,jak šlapat správně do kopců? Jsem hned tzv. "uvařená", nevím, jak na to, šlapat rychle nalehko, nebo si přidat a zpomalit frekvenci nohou? Co řadit (mám kolečka 3/7). Nemám ambice závodit ani v seniorech, neočekávám, že vyjedu na vrcholy Alp, ale nehcce se mi tlačit každý kopeček. Máš jednoduchou radu? Byla bych vděčná, díky.
Jo, je jednoduchá rada.. Převody a otáčky jsou u cyklistiky pro zdraví a pro radost jen detail pro vyladění. Základní je vytrvalostní výkon, kterej seš schopna podávat. Kopce musíš zdolávat jen takovou rychlostí, aby ti to bylo ještě pohodlné. Je úplně zbytečné (dokonce škodlivé, zvlášť v našem věku) se snažit ze sebe vyždímat víc. A je-li rychlost pod 8 km/h (třeba), tak pokračovat pěšky. Kdybys měřila tepovou frekvenci, tak uvidíš, že v určitých rychlostech už je jedno, jestli kolo tlačiš nebo na něm jedeš. Tu práci (vytlačit břemeno do výšky) vykonat musíš - s větším výkonem rychleji, s menším pomaleji. Některej kopec vyjdeš rychlostí 3 km/h, ono si to samo řekne. To není věc převodů či vůle. Je to stejný, jako když jedeš autem - pro svůj "motor" musíš mít stejný cit, jako pro motor toho auta.
Pro trénink a údržbu vytrvalostního výkonu ti bohatě stačí mírně zvlněný terén. A jezdit jen takovým tempem, abys nemusela dělat každou půl hodinku přestávku. Třikrát týdně aspoň dvě hodiny, a ony by se i ty kopce za pár let zlepšily. Nebo (realisticky) jednou týdně v klidu na celý den a kopce holt brát jako fakt. Zvítězit nad nima trpělivostí.
A nemysli si, že závodníci to dělaj jinak. Než zázračně vydupou těžkej kopec, maj za sebou stovky tisíc kilometrů v mírnějších intenzitách. A speciální trénink kopců je z toho jen malá část. A navíc je to odborně vedený trénink, aby měl nějaký efekt a aby neuškodil.
Švesto, napiš mi, prosím, mejla.
[email protected]
To Holzby - koukala jsem na tvoje stránečky - zajímavě zpracované trasy a kpečky.
Řevničák jsme jeli minulý týden a tak teď alespoň vím, jaký to byl profil a pod.
Jen je škoda, že ti pár obrázků a odkazů nefunguje.
Někde ve Velu kdysi psali, že profíci jsou schopni udržet výkon 700 W tři minuty. A dráhaři, když vidíš ty jejich haxny, na tom musej bejt ještě líp. Jednou na MS byly detailní záběry na jejich pedály a viděl jsem tam dvojitý klipsnový řemínky. Nášlapy by asi urvali, jsou to koně! :-)))
To ano, ale např. Hermann Maier při silovém tréninku vytlačil na zátěžovém ergometru ještě víc, tedy podal vyšší výkon než který koli dráhař. Ale pro jízdu na kole mu to není nic platné(ostatně to není jeho specializace, jan za rok natočí na rotopedu stovky hodin ny základní vytrvalost, obecnou sílu a silovou vytrvalost), zde rozhoduje parametr počet W na kilogram hmotnosti.
V článku o teorii návrhu šlapacího hydrofoilu jsem četl, že běžný fyzicky zdatný člověk (ale ne profesionální sportovec) dokáže podat výkon 0,25hp dlouhodobě, 0,5hp po několik minut a 1hp po dobu několika sekund. A jedna koňská síla je myslím přes 700W, takže proto ty rotopedy konstruujou na tenhle výkon. Aby neměli reklamace z toho, že by to nějakej magor strhl.
1hp = 735W, pokud si správně pamatuji poměr 1kW = 1.36hp.
Můžete mi sdělit váš názor na magnetický trenažér BC 4700? Najdete ho na http://laubrsport.cz/inshop/scripts/set.asp... (za adresu díky Joemu).
Konkrétně se ptám na :
1. setrvačník má hmotnost 20 kg - stačí to ? (četl jsem, že čím těžší, tím lepší).
2. je tam možnost volby ze šesti zátěžových programů, bez možnosti zadání vlastního programu - je to na závadu?
3. řidítka nejsou upnuta v klasickém představci (resp. v objímce), takže jimi lze posunovat dopředu - dozadu, ale není možnost je pootočit - vadí to?
Na tomhle trenažéru mě zaujalo hlavně to, že je magnetický, je dost těžký - při šlapání stabilní, má klasické sedlo s možností nastavení nahoru - dolů, dopředu - dozadu + sklon. Už jsem se na něj i posadil v Hypernově a 2 hodiny šlapal, šlo to.
Mám ho a je vynikající, ale teď je to už jiný odkaz - mrkni na www.laubrsport.cz/rotopedy.php
Trenažér, rotoped, spinning - nikdy jsem nepocítil potřebu pro toto bicyklování pod střechou a ani mne to neláká - asi bych se nudil - cyběl by mi ten vítr ve vlasech a okolní příroda. Protože kolo používám celoročně jako dopravní prostředek a od jara do podzimu navíc i pro zábavu k cestám do přírody a do světa stačí mi to tak. V zimě raději vyrazím na ty běžky. Je to můj názor a nikomu ho nevnucuji. Trénimk na těchhle zařízeních je asi důležitý pro výkonné cyklisty - závodníky, já jsem spíše cykovandrák.
Poslední slovo má být cyklovandrák.
Samozřejmě cesta na kole přirodou a šlapání v předsíni se nedají dost dobře porovnat. Avšak chci-li přes zimu vykonávat aerobní aktivitu za účelem eliminování zimního nabírání tuku, přijde mi cyklistický trenažér jako vhodný prostředek. Kromě toho, že spálím tuky, trénuji i vhodné svalové partie pro skutečnou jízdu na kole.
Jistě, nechci s tebou polemizovat, jsem už přece jen věkem dědek (jen ten titul ještě nemohu používat). Kdysi dávno, když jsem ještě nejezdil v zimě, taky jsem do jara nabral 5 - 6 kg, teď s tím problém nemám a jaksi se cítím otužilejší - nebyl jsem už několik let nemocen ani pořádně nachlazený - to teď ale musím zaklepat abych to nezakřiknul.
To o nemocnosti se mi potvrdilo, když jsem koupil kolo a začal jezdit celoročně, v zimě, pravda, míň. Ale že bych přes zimu měl nějaký závažný problémy s váhou? Asi jsem už zasketovatěl.
No vidíš a jen si z toho kola slezl, už je to tady :o)))
Hele, abernathy, to je zvláštní - ty máš vlastně nohu zlomenou kvůli kolu a přitom si na něm vůbec neseděl :o)))
Tak to zaklepávám s Tebou. Nechť Ti zdraví slouží. Onehdá jsem byl na vstupní lékařské prohlídce podezříván z toho, že zatajuji lékařské zprávy o své nemocnosti. Nějak se doktorce nezdálo, že v mé zdravotní kartě nejsou žádné zápisy o neschopenkách.
S timhle nazorem bych jeste tak pred tremi lety bezvyhradne souhlasil. Alke pak se nam narodily deti a razem jsem zacal cas venovany cyklistice venovat jim (a rad).
Cimz mi ale rapidne zacal padat pocet najetych kilometry a tak jsem zacal valcovat abych udrzel kondicku. Kdyz ulozim v sedm, osm vecer deti, tak je na jezdeni venku uz vetsinou tma a nezbyva nez vylezt na pudu a zkusit alepon tohle siditko. Odmenou mi je, ze kdyz pak jedu normalne venku, tak si jizdu uzivam a netrapim se.
Jezdim na valcich a teky je to hrozna nuda. Resim to sledovanim filmu. Pred sebe do vyse oci notebook, starsi sluchatka na usi a trada. Vydrzel jsem i Pana prstenu directors cut (cca. 4hod).
Zkousel jsem si i cist, ale ani elektronicke, ani papirove knihy se mi nijak uspokojive nepodarilo naranzovat a listovat v nich.
Já jsem to vyřešil Tacx trenžérem a přidáním projektoru. Když se řítím v nějakém úseku z kopce a mám zatočit, raději zavírám oči. Vydržím tak hodinu a nemusím si platit drhé zahraniční zájezdy, každý den jezdím v jiné zemi -:)
Když se řítíš z kopce a máš zatočit, tak zatočím ne? :-)
Já také zatáčím, ale fakt je to strašidelný, třeba v Jihoafrický republice se blížíš z kopce ke kruháku, lízda vlevo, jde o pocit. Když jezdím s ovládáním zatáček přes řidítka, jezdím pomalu nebo přejíždím lidi, z toho má děsnou psinu vnuk, tam je to ale animace.
Pokud to má senzor dle natočení řídítek, tak to bych při první prudké zatáčce opustil válce a trénoval pády :-)
Tohle nejsou valce, ale takovy ten pritlacny valec jenom na zadni kolo, ze ktereho se vyjet neda. Ale zase ti to narozdil od valcu simuluje vetsim pritlakem kopce podle ty trati co jedes.
Na valcich mi staci trochu akcnejsi film. Leknu se, cuknu hlavou nebo uhnu telem a uz lezim ;-)