A jejda, ač přilby mám tak já to prosím pěkně asi radši skryju....
Co a koho mi to jen připomíná :-))
Ale to bude jen náhodná podobnost.
Ale abych ti odpověděl na dotázek - Ano
Co to meleš?
Ano nevyhovuje ?
tak teda NE ;-)
přestaň tu někomu nadávat.
A abych pravdu řekl v přilbě zásadně nejzdím. Stejně tě nespasí. když tě napere auto tak je ti přilba k ničemu.
Jinak zdravotní pojištění nebo i jiný si platí každý člověk nebo jeho zaměstnavatel tak nevím co tu meleš o pojištění.
Chtěl bych jen podotknout, že zaměstnavatel neplatí nic.
To je ta myšlenková konstrukce, kterou lidem vnutili a protože ty prachy nevidí, myslí si, že pojistné někdo za ně platí.
Na pojistné, co ti zaměstnavatel strhne si prostě musíš vydělat sám, to že "údajně něco platí on" je trik, kterým politici před veřejností maskují, že na tzv. pojistném platí každý celou polovinu svého výdělku.
Jinak co se týče přilby, nemá cenu se s tím magorem dohadovat, naštěstí o tom nemá co rozhodovat....
neboj vím jak to s tím pojistšním je.Já to říkám zkráceně,protože to je zažité a nechtělo se mi psát tak dlouhý příspěvek jako ty.
A co se týče přilby tak je mi jedno co kdo říká.
Nadávat může,ale to je všechno.
To je dobře, mě to vždycky vytáčí, když někdo púrohlašuje, že za něj zaměstnavatel něco platí.... :-)
To je ovšem omyl. Zdravotní pojištění si každý neplatí sám. Existuje skupina lidí, kterým se říká státní pojištěnci. Za tyto platí zdravotní pojištění stát, tedy všichni ekonomicky aktivní občané. To za prvé. Za druhé - úrazové pojištění neslouží k hrazení nákladů na léčení. To je finanční příspěvek, který pojištěnec v nějaké formě (jednorázově, opakovaně, případně obojí) dostane (dostává) v případě úrazu a má mu krýt ztrátu příjmů, případně jaksi kompenzovat zdravotní újmu. Rozhodně neslouží k úhradě léčebných nákladů.
Je mnohem více rizikových faktorů, kdy si pojištěnci sami zdraví poškozují a nenošení přilby při jízdě na kole mezi nima není, nebo je až na zanedbatelném místě.
Na prvním místě je to obezita, pak následuje kouření. Budeš-li se komerčně připojišťovat, zjistíš, že existuje řada tzv. "rizikových sportů" kdy prostě zaplatíš víc na pojistném. Cyklistika nebo cykloturistika mezi nimi uváděna nebývá.
Mnohem nebezpečnější, než to, jestli máš na hlavě blembák nebo ne jsou neosvětlení cyklisté a to nejen po tmě, ale i za horší viditelnosti, nebo nedávno zde debatovaní noční chodci na silnicích bez reflexních prvků.
Nařizovat každému cyklistovi přilbu je kokotina. Zakázat jezdit na kole, to je to správné řešení!
Přilba je hezká věc, daleko víc než ona dokáže ochránit předvídavost a schopnost zmírnit následky pádu. Zrovna doléčuju následky střetu s idiotem. Přilbu jsem neměl, ale v pádu jsem udělal tolik, že s hlavou problémy nebyly.
Dalším, co pomůže daleko víc než přilba, je nedávat řidičák každému idiotovi.
A jestlipak ty mas ridicak?
Ano, nechal jsem se strhnout vlnou tvorby řidičáků. Ale po většinu posledních let jej používám velmi sporadicky. Většinou jen zbytečně zabírá místo v peněžence.
Takže ty opravdu vidíš jako chybu úřadu, že ti vydali řidičák ?
Spíš vidím chybu v tom, že jsem si řidičák vůbec pořizoval. Překáží mi.
Ten idiot, s kterým jsem se ale na konci minulého měsíce setkal, a mnoho jemu podobných, by od úřadu opravdu řidičák dostat neměl.
Občas člověk potřebuje dva doklady.
Papíry na auto a papíry na hlavu :-)
tak si hlavně hlídej jeho platnost,abys pak nedostal pokutu za jízdu bez platnýho řidičáku až tedy jednou za čas sporadicky vytáhneš auto.
Jednou za čas sporadicky vytáhne auto?!?
Hele, sorry, ale v takovém případě ať ho radši nevytahuje.
Sváteční řidič jsou to nejhorší, co na silnicích může být.
Řidiči, kteří auto používají jen, když opravdu musí často jezdí líp, než ti, co jezdí denně.
Tohle ti někdo řek, nebo jsi to poznal sám, že když vyjedeš 2 x ročně, že jedeš nejlíp ze všech okolo?
Sám musí vědět jak řídí!
Kdo jinej by to mohl vědět lépe!
Metodu sebehodnocení (v tomto případě sedí autohodnocení) má vypracovanou už dávno, používá ji k recenzi svých literárních skvostů.
"Sváteční" řidiči jsou opravdu pohroma pro ostatní, "váhaví střelci" také dost škodí. Je jich dost i mezi těmi, co jezdí pravidelně. Ovšem pravda je, že nevyježděný řidič bude vždycky nebezpečný. Ono totiž nestačí jen být opatrný.
Jo, taky si říkám, abych jednou, když bude auto třeba nezjistil, že ten řidičák je mi na dvě věci, ale ještě mám pár let čas.
Pokud nejezdíš, tak raději než za to sedneš si objednej další jízdy v autoškole, nebo alespoň vedle sebe na pár jízd posaď zkušeného řidiče.
Když budeš zápasit s volantem, a budeš vyjukanej z dopravy, mohlo by se ti snadno stát, že si nevšimneš cyklouna co tě zprava podjíždí a namáčkneš ho na obrubník, ne-li něco horšího.
Theorie je fajn, ale pár desítek tisíc musíš najet, abys zabetonoval ty návyky a trochu se naučil předvídat, pokud si po získání řidičáku nejezdil, a trvá-li to už nějakej rok, sám to raději ani nezkoušej. Mohl by z tebe být vrah cyklistů :-)
ty kondiční jízdy taky plánuju, teda až budu zas chtít sednout za volant :-)
teď už jsem tři roky nejezdil, předtím za 3 roky asi 70 tisíc.
sice mi teď někteří nabízí, že mi půjčí auto, ale po dotazu, jestli o něj chtějí přijít, si to většinou rozmyslí :-D
Už jsem absolvoval asi půlrok na sedadle spolujezdce když dcerunka začínala řídit, někdy to bylo o nervy, vydržet, zapřít se a držet hubu, ale jinak to nejde.
Nejdřív se musí začátečník seznámit s autem, zautomatizovat pohyby, nepřemýšlet kdy má řadit a takové ty věci, v autoškole mají jiná auta, takže zezačátku je to zápas. Protože přitom musí furt sledovat dopravu a provoz, není ideální trénovat začátečníka ve špičce, na tu přijde čas později.
Teď už jezdí sama, občas se mě i zapomene zeptat, jestli si může vzít auto, prej že ví, že ho stejně nepotřebuju, když mám kolo.
Rosťovo tvrzení, že řidiči co řídí občas řídí líp než ty co denně je fakt srandovní, to je asi jako s jazykem, naučili tě ho ve škole, třicet let ho nepoužíváš a budeš tvrdit, že umíš jazyk líp než ten kdo s ním denně mluví. :-)
na vyježdění mi přijde nejlepší nějaké auto, co nic neodpouští. já měl starou 120ku a u té jsem třeba velice rychle poznal, když jsem do zatáčky vlítl rychlejc. příště už jsem jel opatrněji, že...
na závodění to nebylo, ale na vyježdění skvělé :)
pak jsem měl sviště od Suzuki, ale ten šel 4 roky zpátky na šroťák, protože se mi už nevyplatil opravovat. sem tam jsem si auto půjčil z půjčovny, ale teď už na to nemám odvahu. možná, muset řídit v práci, tak si zaplatím ty kondiční jízdy a ukecám pár známých, jestli by mě nechali, ale...
Na lepší si zvykáš lehce, to je pravidlo.
Stačí, aby vedle tebe někdo seděl a nekecal ti do toho, jen dělal dalšī oči co pozorujou a v případě, že něco omylem přehlédneš na tebe zařval.
Udělal jsem si papíry na průmce, v 18ti, táta mě hned za to posadil, dřepnul si vedle mě a furt mi do toho kecal, zařadit si trojku, uber plyn, dej blinkr, jel jsem s ním párkrát a pak jsem to vzdal, strašně mě prudil. Pak jsem asi 10 let neřídil, Soňa měla 105ku jejího táty, ráda řídila a já si moh dát pívo. Jednou bylo potřeba dojet pro cement či co, něco jsem kutil, a tak jsem sebral klíčky a jel. Soňa byla tehdy strašně naprdnutá, nejdřív jako že jedu bez papírů, a když jsem jí je ukázal tak nadávala ještě víc, že mě léta dělala šoféra a já si jen vozil zadek.
Se 105kou jsme se vydováděli fest, jak otevřeli hranice, valilo jsme na Francii, pak na stáž do Belgie a Anglie, stihli jsme i Bosnu ještě před válkou,a u Mannesmannů v Düseldorfu jsem taky byl 105kou, tenkrát jsem v ní bydlel, hotel byl nad moje finanční možnosti. V 92hém jsem si koupil Favorita, a myslel jsem si, že mám letadlo, proti té věčně uvařené 105ce.....
Taky jsem většinu najezdil pracovně, když děláš 800 km od baráku, pak ty najetý kiláky naskakujou fest. A na pravidelné delší cesty potřebuješ zase malinko lepší auto, tak jsem postupně přes Seaty Toleda dokonvertoval až k tomu Hyundai Tucsonu, je to fakt traktor, žere to jako kráva, ale uveze ledacos, a jsi v tom o dost bezpečnější, než v malém autíčku. Mám to už 8 let, vypadá zvenku úděsně, ale uveze všechno, kolo neskládám, prostě oklopím sedadla a strčím to tam celé. Na tacháči má 350 tisíc, musí do půl mega ještě vydržet, nějak nemám chuť rvát prachy do auta.
myslím že nemáš pravdu,kamarád upadl tak neštastně,že přílba mu prý zachránila život,akorát bylo po ní
Takhle. Můžeě vyjít ven, blbě spadnout a být celý zbytek života závislý na ostatních, nebo na přístrojích. Takže dle logiky bys měl pokaždé, když jdeš ven nosit přilbu.
Osobně jsem pár blbých pádů na kole měl už předtím, ale vždy jsem byl schopný udělat tolik, že nakonec bylo všechno v pohodě. Jednou to skončilo tak, že jsem musel zbytek cesty kolo odnést, ale jinak to bylo vždycky v pohodě.
tohle už je zavedeno někam ........
já myslel,že tu myslí ten dotyčný na kola
ale jak já říkám,každý at si dělá co mu libo
Tak jistě. Dokonce, pokud se někdo baví jezdit terénem, tak tu přilbu užije, ale jinak fakt ne.
Jízda na kole bez přilby je +- stejně nebezpečná jako když jdeš pěšky.
Samozřejmě tím neberu nikomu svobodu si tu přilbu brát.
já hodně jezdím terénem
ono,jsem si více méně zvyknul,na přílbu,ale ted v zimě ji nemám,protože ji nedám na čepici
když se nad tím zamyslím,ani nevím že to je na hlavě,tak je lehká--musí prostě sedět
jasně,každý si to musí ujasnit sám
Jistě, chápu. Já zas jezdím výhradně městsky, takže jsem si navykl na předvídání, co se bude dí v dalších okamžicích. Ale věřím, že u térénu to moc dobře nelze.
a co tě baví jezdit městsky---to není urážka---
samí lidi,auta,hluk--------------brrrrrrrrrr
Zvykneš si. Lidi jsou celkem OK, to potkáš běžně prakticky všude. Autům a hluku se při běžné cestě stejně nevyhneš, tak co.
Pak jsou taky trasy, kde máš tohohle minimum. Třeba po Severním městě se dá celkem bez problémů jezdit s minimálním kontaktem s auty.
Největší výhodou skutečné městské cyklistiky je ale to, že ty žiješ se svým okolím. Všimneš si v okolí i toho, čeho by sis jinak nevšim. Lidi jsou najednou k Tobě víc otevření a tak.
A když si nevšimneš, nabiješ si pěkně hubu, jako já včera v Krčskym údolí, nějaký bahýnko, pak šutr, a už jsem se válel, protože jsem nestihnul nohu vytrhnout z nášlapů.
Taky jsem si hezky popovídal u Krčské nemocnice s jedním klukem v Oktávce, měl pocit, že si ho lépe všimnu, když vedle mě při předjíždění zatroubí, tak jsme k sobě byli otevření na světlech celou dobu, než blikla zelená :-)
Nemáš jezdit s nášlapy. A samozřejmě si nusíš všímat toho, co je kolem tebe. To je ostatně základ městské cyklistiky.
Co se týká toho debila u nemocnice, takový by potřebovali dostat přes hubu. Naštěstí jich je už dnes míň než dřív.
To pýcha předchází pád, taková hloupost, na silnici by se mi to nikdy nestalo, prostě moc ostrá zatáčka, bláto a ten šutr co mě zastavil, a jak to stojí, jdeš k zemi. Párkrát s sebou musím praštit, abych si to zapamatoval.
U špitálu to byl takovej magor, viděl jsem ho z daleka v zrcátku, tak mě nevylekal, jen naprdnul. Oni to někteří fakt nechápou, že troubit na cyklistu když už jej míjíš je pozdě, když o tobě neví, vyleká se a může z kola sletět. Naučil jsem se s těma blbounama počítat, tak už se nelekám, i když pustí fanfárku. Na magistrále jich troubí dost, někteří šoféři moc nechápou, že ve více pruzích se na kole musíš chovat jako v autě nebo na motorce, takže když je pravý odbočovací, musíš jet u pravého kraje prostředního pokud jedeš rovně, aby tě ty odbočující auta sundaly. Ale to nechápou někdy ani tvůrci těch cyklomalůvek na asfaltu, tak to je pak těžké pořízení.
Kromě těch vytrubovačů v Praze s auty celkem problém není, je to klidné městečko.
Fakt jde o to předvídání. Na silnici se dá předvídat daleko snáz. Ostrou zatáčku prostě vidíš, šutr pod blátem ne. Samozřejmě, nelze předvídat všechno, ale při bezpečném ježdění docela dost.
Jo, ty trubiči jsou fakt blbci a jediná rozumná odpověď na to je ukázat jim Topolánkovu jedničku. Nesouhlasím ale s tím, že tihle jsou jediný nepříjemní. Ti, co míjejí na pár cm, a to jezdím se zrcátkem, taky zaslouží ránu do hlavy. Pak jsou takoví, co podjíždí tramvaj, která zastavila v zastávce, ti jsou taky strašně fajn lidé. A ti, co neví, že se v místě tramvajového ostrůvku nemá cyklista předjíždět, taky nic moc. Praha je sice klidnější než bývala, ale ke klidu má pořád daleko.
" Na magistrále jich troubí dost, někteří šoféři moc nechápou, že ve více pruzích se na kole musíš chovat jako v autě nebo na motorce, takže když je pravý odbočovací, musíš jet u pravého kraje prostředního pokud jedeš rovně, aby tě ty odbočující auta sundaly. Ale to nechápou někdy ani tvůrci těch cyklomalůvek na asfaltu, tak to je pak těžké pořízení."
celkem souhlas. Jen ta jízda u pravého okraje, respektive ve středu středního pruhu(zejména nájezd od Bulhara) je dobrá, pokud to jede, pokud to stojí, je lepší buď jet uprostřed odbočovacího a ve vhodný čas se zařadit do prostředního, nebo jet mezi středním a levým(a dávat pozor). U těch cyklomalůvek nevím úplně přesně, co myslíš.
Pořád, i se čtvrtstoletím pauzy, toho mám najeto o dost víc, tak si rady o předvídání nech na koledu.
I když to stojí, musíš jet ve správném oruhunkam patříš, tedy pokud jedeš rovně, tak auto jedocí doprava v odbočovacím pruhu budeš míjet zleva, tedy budeš jej mít po tvé pravé ruce.
To je strašně důležité, protože nevíš, kdy se kolona pohne. A věř mi, že na magistrále málokdo z řidičů bude čekat, že ho při odbočování doprava bude podjíždět zprava tichounce nějaký cyklista.
Základem bezpečné jízdy na kole v hustém provozu a v několika pruzích je být předvídatelný, musíš vždy jet v pruhu, který je tvému směru vyhražen, je nepřípustné abys jel rovně v pruhu vyhrazeném k odbočení doprava. Pokud je pruh určen pro jízdu rovně a doprava, můžeš v něm jet i rovně, ale hlídej si co se děje za tebou, jestli někdo tě nebude chtít obejet a před tebou zabočit, pokud ano, je lepší se přesunout k levé straně a nechat ho podjet.
Hlavně nevymýšlej žádná specielní cyklopravidla, co je pro tobe výhodnější. Jezdi podle předpisů a hlídej si, aby všichni okolo věděli, co chceš udělat.
Kdybys jezdil autem, věděl bys mnohem lépe, jak se máš jako cyklista v provozu chovat, abys jel bezpečně a nikoho zbytečně neprudil a nezdržoval.
Jindro, nezáleží jen na tom, kolik má člověk najeto, ale taky jak. Musíš jet především bezpečně. A jistě je lepší objíždět kolonu celým prujem a včas se zařadit do svýho, než jet mermomocí dle předpisů. Rozhodně nelze považovat za bezpečné se slepě držet předpisů. Bohužel, stále jsou tací, co to stále nepochopili, a bohužel i mezi policajty.
Mimochodem, člověk, který si troufne jet po magistrále opravdu nebude nijak zvlášť zdržovat. Snad jedině tam u Mezibranské a v Holešovičkách při jízdě nahoru, ale jinak ne.
Ale prd, zkušenost ničím nenahradíš, a když jí nemáš, nemůžeš to posoudit.
Magistrálou opravdu jedeš na kole dost rychle, tedy pokud frčíš dolů, a pruhy jsou dost široký, že se s autem vejdeš, strach z magistrály zase vyplývá z nezkušenosti. Nedávno jsem byl odvolán a spěchal jsem a tak jsem to od Dopravních podniků bral i nahoru, tam je nepříjemný přejezd po tom mostě přes nádraží střed, jak se dostaneš na Václavák, je to pohoda. Napravo v stoupání k Pavláku je dost místa, je to bezpečné.
Zkoušel jsem to několikrát, fakt asi nejrychlejší způsob jak se dostat na Pankrác kolmo.
Pro začátek ale fakt jezdit raději jen o víkendu, než ten strach ze "zabijáka magistrály" přejde.
Ona taková Vídeňská z Prahy na Jesenici a dál má podobný provoz, s provozem je třeba se naučit žít. Mnohdy než souvislá kolona co tě míjí na státovce je nebezpečnější mladej magor s natůněným favoritem na okresce. Přesvědčen, že je na okresce sám to střihá do zatáčky v protisměru, a pravděpodobnost, že tě sejme je možná větší, než v hustém provozu na magistrále.
Všechno nikdy pod kontrolu mít nebudeme.
> Nedávno jsem byl odvolán a spěchal jsem a tak jsem to od Dopravních podniků bral i nahoru, tam je nepříjemný přejezd po tom mostě přes nádraží střed, jak se dostaneš na Václavák, je to pohoda.
Nahoru si takhle troufnu jenom v noci, kdy není provoz. Jinak jezdím přes parkoviště na Těšnově, ulicí Na Florenci, kolem nádraží, Hybernskou, Opletalovou a Washingtonovou a na Magistrálu se tak napojím až na Václaváku. Není to o moc pomalejší než po Magistrále, limitující je u mě převýšení, ne lineární vzdálenost.
Jendo, jel jsem to 4x, o víkendu, v sobotu a neděli to pro Tebe dám znovu, a nafotím, tedy nestane-li se něco.
O víkendech je klid.
Ale i když klid není, držet si pruh a dávat včas jasně signál co chci dělat.
Kolo se liší od mopedu nebo motorky jen tím, že aby se to hejbalo, musíš šlapat. Proč stejný strach z magistrály nemají motorkáři?
Jde jen o to, překonat strach, jezdí zprava, jezdí zleva, já si jedu svoje, a vím, že nikdo z těch co mě míjejí není nepřítel a nechce mě zabít. A když mu včas dám vědět, kam pojedu, bude to respektovat. V Praze, Berlíně nebo Paříži. Nikdo z šoférů nechce cyklistu zabít, nikde.
Do jisté míry Jindro můžeš zkušenosti nahradit. A u auta teprv. Když se pohybuješ primárně jako cyklista, nebo chodec a auto používáš jen příležitostně, pokud je to nutné, jsi vlastně daleko bezpečnější, protože i za tím volantem si uvědomuješ, jak se při určitých situacích cítí ti druzí a automaticky nebudeš dělat takové hovadiny jako třeba předjíždění na pár centimetrů, jen abys ušetřil vteřinu, kterou stejně ztratíš na nejbližších světlech.
Ta magistrála není jenom o zkušenostech. Máš pravdu, že jsou srovnatelná, či horší místa, ale magistrála je hnusná v tom, že je to obrovský nápor na psychiku.
Nápor na psychiku je pro českého řidiče i jízda autem Paříží, nebo Londýnem.
Nápor na psychiku je pro strýce od Slaného jízda Prahou autem.
Nápor na psychiku můžeš eliminovat nácvikem. Naučíš žáky, jak v jistých situacích reagovat. To je rychlejší methoda. Je i jiná methoda, sám na vlastní kůži vyzkoušíš. Ta je pomalejší ale tutová. To je vlastní zkušenost.
Optimální je, když jsi nacvičen, a máš i zkušenost. Takových lidí není moc, ale jsou.
Třeba James Bond.
Bože chraň nás před takhle sebejistými opatrnisty na silnici.
Až zas jednou budeš opatrně vyjíždět, dej předem echo. Vezmu dovolenou a zalezu někam do lesů...
ááá, teď koukám, že jsem to blbě pověsil. Samo, že to patří o patro níž pod kolegu z palmovky :-/
já to tak nějak pochopil.
Ten kluk je fakt démon. Když rusák odmítnul, mám cuky ušetřený prachy nainvestovat do něčeho užitečného, třeba uspořádat školení jak řídit auto a nezabíjet cyklisty.
Lektora bych měl, tedy doufám, že Rosťa neodmítne.
Jen jde o to, jaký by byl zájem, už budu škrob, a slíbím jen ubytování grátis u nás v hotelu Pod Ledem, částečně tím podpořím náš Slavoj.
A ještě uhradím wellcome dring, tedy startovací pívo.
Byl-li by zájem, rád všechny uvidím v Perle, cyklotrasy nenabízím, ale o všechny kola, těch co na kole dojedou, se postarám jak o vlastní, nic se neztratí, ani když z Rosťovi přednášky půjdete po čtyřech.
Nabídka ubytování grátis je míněna vážně.
http://www.nakole.cz/diskuse/17689-uci-se-tady...
;-)
U mě furt nic nového, žádný mail z Ruska, kromě Rondy Rondoviče a Vladimír Iljiče, hra tedy pokračuje :-)
Nejde o to, že si sejmul blbce, ale kdo pak má dostávat ty sračky z chladiče a nárazníku, že jo.
Na krev je prej nejlepší posolit a studenou vodou, nebo že by to bylo na červené víno?
Máš recht, měli by vždy veřejně a důrazně informovat, že za volant sedá chlap, co toho moc nenajezdil, za to ví o dost dobře víc, než všichni ostatní, jak se má řídit.
Nebo lépe, vyhlásit zákaz vycházení.
ten kdo neumí řídit a´t nelze za volant.
Dneska jsem zrovna jel autobusem, když se před námi zjevilo pomalu jedoucí auto autoškoly. A náš řidič sundal nohu z plynu a těch necelý 800 m
http://www.mapy.cz/s/9hBD
se za nim ploužil - je tam plná čára. Zajímavá byla reakce jeho kolegy, který tím autobusem jel také:
"Předjeď ho, já bych se na něj vysral, vidíš, že naproti nic nejede. Ať se pako učí jezdit někde jinde."
I ti co neumějí řídit se to musí za volantem naučit. :-)
Mě to třeba nebaví, ale nemám jinou možnost. MHD tu nejezdí, parkovat není kde a auto jsem se stejně řídit nenaučil a navíc je to drahé, a pěšky je to daleko.
To já vlastně taky začal jezdit z nutnosti. Přece jen, když cesta MHD trvá stejně dlouho jako pěšky, a autem je to pakárna, tak je kolo nejideálnější.
"Nejideálnější" je hovadina, milý mladý spisovateli :-)
Ideální stačí....
Ok, měl jsem napsat nejlepší, pak je to naprosto v pořádku. Každý občas udělá chybu.
Je ale fakt, že takhle se bohužel ten jazyk vyvíjí. Jsou lidi, kteří se o tenhle detail s tebou budou přít, že je to správně. Vím, že jsem se relativně nedávno přel o klíčové. Podle jistých lidí je to stejně jako důležité. Ve chvíli, kdy to ale začneš skloňovat, tak je jasné, že tak tomu není. Prostě klíčovější a nejklíčovější fakt zní divně.
No třeba v lese tě nesundá spěchající pražák v mercedesu.
Tak zase v lese jsi náchylnej na každej hrbol, každou větev a tak.
jde o zvyk,pak ti ani nepřijde že jezdíš po kořenech a dírách. Já tedy radši jezdím v terénu než po městě.
když umíš jezdit ani ti ten rozdíl moc nepřijde.Tedy když nehodíš hubu o pařez.
Ono asi především záleží na použitém vybavení ;-) Na nějaké městské krosce to opravdu nebude to pravé ;-)
Tož, na naložené městské krosce je to teprv sranda.
Ale jinak na krosce občas terén problém není.
To je fakt. Ale přece jen si myslím, že v lese užiješ tu helmu spíš, než ve městě.
Mne by se dneska hodila helma na záchodě, ale holt chodím zásadně bez helmy. :-)
Proč na záchodě? ještě řekni že tam chyběla WC mísa:-)
To ne, ale jaksi jsem zapomněl na sušič rukou.
a ve městě jako ne?
zrovna v Praze to platí tuplem.
Kanály,koleje !!,obrubáky,chodci co vylejzaj zpoza tramvaje, atd...
Všechno, co uvádíš, se dá celkem snadno předvídat, pokud teda nejedeš jako debil.
No hele na kolejích se natáhneš ani nevíš jak se ti to povedlo. A můžeš předvídat sebevíc.
Už se mi to bohužel taky povedlo a to si na ně dávám majzla.
To víš, my pražáci jsme na tyhle věci zvyklí. Když je křížíš rozumně, tak se Ti fakt nic stát nemůže, a pokud je na nich voda, nebo led, tak si dáš pozor, aby Ti to klouzalo co nejméně, a pokud, tak tím správným směrem.
A když to nevyjde, pokoušeš dlažbu.... :-)
třeba přilba je fajn ale, když jsi třeba v synagoze tak bys měl místo přilby nosit kipu. A co teprv když jdeš do mešity, to by bylo vhodné mít na hlavu shemag. A zase třeba v křesťanských kostelích si musíš jakoukoliv pokrývku hlavy sejmout, takže do kostela zásadně bez přilby.
Máš kipu? nebo shemag? Nebo chodíš jen do křsťanských kostelů? ale v přilbě bys neměl!
To bys ho nasral. To je užitečný znát tydlencty zásady.
Já teda moc cyklistů bez přilby nepotkávám. Osobně jezdím zásadně s přilbou a nemám nejmenší důvod jezdit bez ní. Kdo ji nechce, jeho problém. Léčbu platíme hlavně těm, kteří celej život nemakají a pojištění za ně platí stát.
Z toho co sem státu nasypal, nemám strach že by to na dožití nestačilo, navíc si platím komerční pojištění. Pokud jsi mladá osoba která toho do zdravotního pojištění moc nenasypala, tvé rozhodnutí vozit přilbu schvaluju, abys se v opačném případě nepřiživovala/val ty na mě.:-)
To už neplatí, že za přejetého důchodce ti na národním výboře vyplatí tisícovku?
Ještě chvíli budou vymýšlet důchodové reformy a začnou to doporučovat :-)