Smutno a dost, že jsou cyklisté co mají stále snahu někoho poučovat, kritizovat ostatní a specielně motoristy a sami si pletou směr napříč a podél.
http://www.nakole.cz/diskuse/17403-z-ceho-je-mi...
To je pak těžké diskutovat, když někdo neví, že chodec chodí po přechodu, který je napříč vozovkou. A že tedy takový přechod nepřejíždí napříč, ale podélně.
V tom je totiž dost podstatný rozdíl a od toho se pak odvíjí úplně všechno i diskuse.
Nehroť to. Přiznej si, že jsi prostě jen nepochopil, oč se s Lannou přeme. To se může stát každému. Nebo sis myslel, že ona celou dobu obhajuje, aby cyklista povinně stavěl a sestupoval s kola před prázdným přechodem pro chodce, který KŘÍŽÍ stezku? Samozřejmě, že jde o situaci, kdy je stezka pro chodce a cyklisty náhle ukončena značkou, následuje přechod pro chodce pohybující se PO TÉTO STEZCE a poté je značkou opět obnovena.
Lanna má samozřejmě pravdu, že cyklista by podle předpisů neměl přechod pro chodce vůbec přejíždět, ale měl by sestoupit s kola a přes přechod ho vést. To je naprosto oprávněný požadavek například na světelných křižovatkách, na frekventovaných komunikacích, kde jezdí hodně aut nebo se po přechodu pohybuje velké množství chodců.
Zákonodárce ale bohužel nepočítal se situacemi, kde na stezce pro chodce a cyklisty budou výrazně převažovat cyklisté a tato (páteřní) stezka bude křížit velké množství naprosto nevýznamných komunikací s minimálním až nulovým provozem. V takových situacích je naprosto logická reakce cyklistů, že zákon ignorují nebo obcházejí.
Někteří pak místo po stezce jedou po souběžné komunikaci spolu s auty, kde je nic nenutí seskakovat s kola, většina ale zůstane na stezce a prostě se jen nepodřídí evidentně nesmyslnému příkazu seskakovat každých pár desítek metrů s kola a převádět ho pěšky po přechodu přes komunikaci křížící stezku, kde jezdí méně aut než po kdejaké polní cestě.
Motivací takového jednání samozřejmě není nic jiného než pohodlí cyklistů, ale to neznamená, že toto řešení není také bezpečnější. Při tak hustém provozu, jaký na Modřanské stezce často bývá, by tvrdošíjné lpění na liteře zákona bylo v příkrém rozporu s jeho smyslem, kterým je zajištění plynulosti a zvýšení bezpečnosti provozu, nikoli jeho zbytečné komplikování.
Potěšilo mě, že jsme si konečně řekli, kde je problém. Že prostě nezastavujeme, protože se nám nechce, a ne proto, že bychom ohrozili další cyklisty.
Těší mě, že jsme identifikovali problém - páteřní stezka, kde je více cyklistů než chodců a kde by to zasloužilo řešení. Jistě bude možné vymyslet úpravu místního značení.
Rozhodně ale nebude dobrým řešením zastrašovat cyklisty, že zastavením před přechodem zvyšují neúměrně rizika ostatních (dokonce až do míry masakru) nebo neúměrně omezují ostatní cyklisty (až na míru agrese s následnou bitkou).
Tak příště prosím nepřehánějme.
Pokud už člověk, ať cyklista nebo chodec, nezastaví před přechodem, tak by to neměl dělat proto, že tady přece nikdy nikdo nezastavi nebo že tady přeci nikdy nic nejede.
Pokud nezastaví, tak snad proto, že se přesvědčí (má dost času, zpomalí si, přibrzdí, kouká kolem), že ZROVNA TEĎ A TADY opravdu nic nehrozí.
Ale to je přece samozřejmé. Nejdřív se přesvědčím, jestli není k zastavení jiný důvod než nějaký hloupý předpis nebo značka. Pokud není, tak je ale určitě lepší se řídit místní zvyklostí a nikoho neohrozit, než tvrdošíjně lpět na formálním dodržení příkazu za cenu možných komplikací včetně ohrožení ostatních i sebe samého. Možná budu trošku nepříjemnej, ale přesně tohle je situace, která odlišuje sebevědomého a myslícího občana od "ovce". :-)
Což sebevědomá to já jsem. Já si klidně před přechodem zastavím a dokonce i slezu a vedu, když to uznám za rozumné.
A přitom se tvářim sebevědomě a totálně ignoruju cyklisty, kteří kolem projíždějí na kole:-))
Dodržet některé předpisy, chce určitě hodně sebevědomí a někdy i odvahy. Ale jo, chápu, že když to člověk uzná za rozumné, tak mu nikdo (ani místní zvyklost) nemůže a nesmí bránit v dodržení předpisu. Sám nemám například rád, když na mě ostatní řidiči houkají, že jedu někudy příliš pomalu. A jsem si jistý, že zase oni si myslí, že JÁ svou pomalou jízdou vytvářím nebezpečné situace...
Problémem číslo jedna takového přístupu je ovšem to, že na cyklostezkách se pohybují i lidé, kteří nemají papíry od motorového dopravního prostředku, většinou by jsme je mohli zahrnout pod pojem děti, a jsou jim tím vštěpovány špatné návyky.
To je asi jako na přechodu, kde zastaví rodič s dítětem na červenou a "myslící bytosti znalé místních zvyklostí" běhají před jejich zraky po přechodu sem a tam a dítě kouká jako vyoraná myš...
Od debat s tebou, ale vím, že mohu dítěti říci : neboj taky jednou budeš běhat na červenou až se staneš znalcem na to co je formální, neformální, co je komplikace, tedy až budeš sebevědomým a myslícím občanem a né hloupou ovečkou.
Do té doby milé jehňátko prostě budeš na červené stát, neboť by tě mohl sežrat medvěd...
Když ty v tom prostě pořád vidíš nějaké ohrožení.
Já v tom ohrožení nevidím. Ještě se mi nestalo, že bych zastavila na přechodu a jiný cyklista by byl nějak v ohrožení. Mnohokrát ho to ani neomezí, prostě projede kolem a vůbec se o mě nestará:-))
Mluvíš o JEDNOM cyklistovi. Ta míra nebezpečí totiž roste geometrickou řadou s rostoucí hustotou provozu na stezce. A řeč byla a je o nejvytíženějším úseku cyklostezky v republice...
http://www.youtube.com/watch?v=FXw_t172BKY
Jo, já vím, ty řekneš, že je to hezké, ale když.....:-))
Promiň, ale v celém to videu jsem nezaznamenal snad jediný případ, kdy by cyklista sesedal s kola kvůli převedení kola přes přechod pro chodce VE SMĚRU, KTERÝM SE POHYBUJÍ I CHODCI, jako je tomu třeba v těchto dvou místech těsně za sebou.
http://www.mapy.cz/#!q=pODOLSK%25C3%2581%2520pRAHA%25204&t=s&x=14.416853&y=50.050658&z=19&c=H
Asi neumím vkládat odkaz na mapy, ale je to Modřanská stezka u plaveckého bazénu v Podolí.
No jo...ale když ono....:-))
Tak dobře. Tak já místopřísežně a zcela bez nátlaku teď prohlašuju, že zastavení cyklisty na pěšocyklostezce je vysoce riskantní, zdraví a životy cyklistů ohrožujíci manévr. A tímto se navždy vzdávám svě ješitné svobody, chtít před přechodem zastavit a rozhlédnout se, ve prospěch všech nebohých obětí naší celosvětově unitátně nebezpečné Pražské Modřanské Stezky (a hlavně proto, že už se mi nechce si nechat vrtat díru do hlavy :-)))
Ale že je tam dnes krásně, co? Tak, símvás, na té Modřanské pozor! Bude narváno!
Jo a promiň, ještě jsem chtěla poradit. Z googlu používám short URL, mělo by to fungovat.
Zde tedy ten obrázek z Podolí:
http://goo.gl/maps/pXn3p
A zde namátkou obrázek z Kodaně:
http://goo.gl/maps/XJL2A
Když ono to je opravdu o znalosti místních poměrů, ať si to kdo chce zlehčuje. Používám mnoho pražských i mimopražských cyklostezek, ale tuhle nejčastěji. Proto si mohu dovolit předpovědět, jak by dopadlo, kdyby se ve špičce někdo náhle rozhodl měnit zažité zvyklosti a najednou chtěl stavět na každé takové šikaně. Že by vznikla nebezpečná situace, je více než jisté. Slovo "masakr" (sanitky, chirurgie, psychiatrie) byla samozřejmě nadsázka, ale snad nejsme na akademické půdě, kde bych ji musel předem ohlásit a nechat schválit.
Změna místní úpravy je tam více než nutná. Do té doby místo toho funguje ta místní zvyklost, která je i ze strany policie v podstatě tolerována.
Bylo by žádoucí, kdyby se místní zvyklostí stalo dodržování zákonů. Jinak nutně dochází přinejmenším k silnému nedorozumění mezi místními a přespolními.
Spíš by stálo za to se zamyslet nad tím, jestli by se naopak z té místní zvyklosti neměl stát zákon. Jde o to, na které straně je rozum...
K těm nedorozuměním příliš nedochází, protože když je slabý provoz, nikoho neohrozí ani dodržení, ani nedodržení zákona. Když je silný provoz, pak i přespolní vidí, jak se chovají ostatní, a neblbne s tím, aby někomu ostentativně předváděl, že ON na rozdíl od místních zákon dodržuje, i když to vůbec není potřeba a ještě tím ohrozí ostatní.
Ostentativní dodržování předpisů ????
No není to spíš tak, že ti přespolní, co jednou jedinkrát místně projedou, si spíš pomyslí, že místní jsou hovada?
Typická ostentativní dodržovačka zákonů ohrožující místní svobodomyslnou cyklistku:-))
Tak to je mi smutno, že paní dostala jen dva záporné body:-((
Přitom ona, nejenom že v rozporu s dobrými mravy a proti místním zvyklostem kolo vede! Ona dokonce ho vede po pravé straně!
A to teda už je fakt na facku. Divím se, že ten jedoucí cyklista ji jednu nenatáh:-))
Promiň, ale pamatuješ si vůbec, o čem byla řeč? Tady někdo snad psal o tom, že se mají přechody běžně přejíždět? Je na tom obrázku snad přechod pro chodce, kvůli kterému je přerušená páteřní cyklostezka? Chtělo by to o dost férovější argumentaci.
Díky, já si vždy nechám poradit. Už jsem ti přeci slíbila, že na cyklostezce nebudu...už nikdy dělat bobky:-))
Teď prosím mluvíme o tom, z čeho je mi smutno.
To mně je třeba velmi smutno z úrovně argumentace určité části zdejších diskutujících. Chybí-li věcný argument, následuje záměrná dezinterpretace vyřčeného, podsouvání a následná kritika nevyřčeného, převedení debaty do osobní roviny, zesměšňování a ostrakizace oponenta... VELMI smutné.
Ano, z toho je mi taky moc smutno.
Bez smailíka.
Tak buď ráda, že zrovna ty nebýváš objektem takového chování.
Neblbni, hele v roce 2009 a 2010 se nám tyhle debaty zdály dost divoký, ale ve srovnání s tím, co se tu děje dneska, jsou tvoje názory spíš takový úsměvný čajíček.
Prostě tobě je smutno z toho, že někteří cyklisté jsou již dnes ochotni myslet hlavou a ty to považuješ za útoky na tvou osobu.
Skutečnost je taková, že ty vždycky kategoricky nahodíš nějaký téma, to se fakt nezměnilo, a někde kolem příspěvku 200 začneš skučet, že jsi to nemyslel obecně, ale konkrétně pro nějaký prostor, případně obráceně :)
No a ten tvůj trik, že jednou z 50 příspěvků řekneš, že nemáš nic proti autům jako takovým už známe, protože pak to vždy předefinuješ na to, jak jsi skvělý účastník, protože ty víš, že zastavíš na fleku a nikdy se nic nestane, protože nejedeš autem ale na kole, teda až na to jak jsi se rozmázl tuhle v zimě a tuhle myslím nějak na jaře někde v Nuslích a jednou o nějaký klandr čelem, to tě zachránilo, že jsi neměl přilbu, ale to byl řízený pády si myslím, že ?
:)
Moje názory jsou moje názory. Mám na ně stejné právo jako kdokoli jiný na ty svoje. Pokud tu bude ochota se o nich bavit ve věcné rovině, budu nadšenej. Ale to se tu bohužel většinou neděje.
Co se týče nedávné debaty o přejíždění přechodů pro chodce, OD SAMÉHO ZAČÁTKU byla řeč o jednom konkrétním úseku jedné konkrétní cyklostezky. Takže právě jsi ve všech bodech názorně předvedl to, co jsem uvedl ve svém povzdechnutí: dezinterpretace toho, co jsem napsal, podsouvání něčeho, co jsem naopak nenapsal, převedení debaty do osobní roviny atd.
Nevím, o jakých nehodách tu píšeš, ale pro mě je podstatné, že jsem NIKDY neohrozil chodce ani jiného cyklistu. A to na kole jezdím nějakých pětadvacet let - jak ve městě (převážně v Praze), tak i mimo něj. Neříkám, že jsem nikdy s kola nespadl, ale nikdy přitom nebyl ohrožen nikdo jiný než já sám.
A ještě k metodě tvé argumentace. Jak si alespoň přibližně představuješ, že se dá reagovat na tvé bláboly typu "někteří cyklisté jsou již dnes ochotni myslet hlavou a ty to považuješ za útoky na tvou osobu" nebo "vždycky kategoricky nahodíš nějaký téma a někde kolem příspěvku 200 začneš skučet, že jsi to nemyslel obecně, ale konkrétně pro nějaký prostor, případně obráceně"?
Zkus argumentovat bezprostředními VĚCNÝMI reakcemi na má konkrétní tvrzení a nikoli ex post vyjadřovat nějaké své dojmy vztažené k mé OSOBĚ.
Takhle to beru, to už je ale napsané výrazně jinak než co jsi psal předtím.
Možná je trochu jiný tón, ale obsahově píšu pořád totéž. Ale nechme to plavat. Přiznám se, že se mi docela blbě kontroluje tón příspěvků, když se přitom ještě kolem hraje nějaká hra "na chlupáče", které za mák nerozumím a jejíž pravidla (existují-li nějaká) vůbec neznám. Co je vlastně cílem této hry? Kdo nebo co je "chlupáč"? Proč je špatné být "chlupáčem"? Je to něco jako Černý Petr?
Proč už s tím zase začínáš? To se ti stejská po roztržkách a nějakém dohadování kdo je kdo? Jestli máš potřebu být nějak ve středu zájmu a zbytečného povídání, tak s tím pokračuj a dostaneš se zase tam kam snad nechceš.
Moje motivace je přesně opačná. Já netoužím po nějakém dohadování, kdo je kdo, a ani jsem s tím nezačal. Tak pokud tyhle hloupé dohady končí, budu jen rád. Být ve středu zájmu mi nevadí, pokud je to zájem lidí s dobrými úmysly. A za člověka s dobrými úmysly rozhodně nepovažuju někoho, kdo v každé reakci na jakýkoli můj příspěvek dělá pitomé narážky na nějaké chlupáče, huňáče či medvědy.
Nezlob se, ale když jsem tě sem vítal zpátky, tak jsem to dělal při plném vědomí co nás zase čeká.
Problémem ale nejsi ty a tvoje někdy švihlíkovské názory, s tebou se totiž v tvých jasných chvilkách dá celkem zajímavě mluvit.
Problémem je spíš místní samozvaná Pomocná Stráž CB *, která zde v diskusi šikanuje lidi s jinými názory.
Takže zopakuji, že od dob co jsi tu nebyl se tu změnilo hodně, část lidí se zradikalizovala tak, že vedle nich vypadáš jako milovník starých tisků.....
* Pomocná Stráž Cyklotématické Bezpečnosti
Když s tím neustále začínáš, tak si buď jistý, že tvé narážky budou mít pokračování.
A když už jsi to zase nakousl, tak tobě nějak vadí chlupáč, huňáč a medvěď? Že by nějaká alergie? :-))
Tak to tedy nechme být. Už se k tomu vracet nebudu.
Výborný nápad, schvaluju :-)
Nějakou dobu jsem tu nebyl a koukám, zase živé téma přechodu a jízdě na kole. Inu tedy dobrá.
Ve kterém zákoně je zakázaná jízda na kole po přechodu ? Ach jo.
řekl bych, že v tom o provozu na pozemních komunikacích, případně ve vyhlášce :-D
A jsme zase tam kde už několikrát předtím. nejasně napsaný zákon, který umožňuje několikerý výklad. Bohužel zpravidla vítězí ten který má policista a úředník, i když vůbec nemusí být správný.
Ke kraji můžeš kolo dovést nebo dojet, po silnici, nebo po cyklo(pěšo)stezce.
Podle situace, a podle toho, kam a jakým způsobem hodláš pokračovat za přechodem, přechod překonáš: chůzí nebo jízdou.
Přirozené, jasné, jednoduché.
Co je na tom nejasného?
Napadá mne jediný extrémní případ, že to někdo pošle do houfu chodců čtyřicítkou. Ale to je pičovina, ne několikerý výklad.
Na mnoha mistech jsou i vyznačené "přejezdy" pro cyklisty soubežně s přechodem pro chodce.
Bohužel chodci to nerespektují a klidně si to šinou tam kde nemají co dělat.
Bezohlednost v tomto směru je oboustraná.
Je zajímavé že když na takovém mistě stojí ráno od 7-8 hodin policajt tak jsou všichni vzorni.
Jakmile policajt zmizne tak se všichni chovají jako dobytek, čím to asi bude?
A proč by to tam vlastně mělo být, když je přechod pro chodce definován pouze jako přechod a zákon má potřebu rozlišovat mezi přechodem pro chodce a přejezdem pro cyklisty ? :)
§ 2 Vymezení základních pojmů
dd) přechod pro chodce je místo na pozemní komunikaci určené pro PŘECHÁZENÍ CHODCŮ , vyznačené příslušnou dopravní značkou....
a v odstavci
j) CHODEC JE I OSOBA , která tlačí nebo táhne sáňky, dětský kočárek, vozík pro invalidy nebo ruční vozík o celkové šířce nepřevyšující 600 mm, pohybuje se na lyžích nebo kolečkových bruslích anebo pomocí ručního nebo motorového vozíku pro invalidy, VEDE JÍZDNÍ KOLO , motocykl o objemu válců do 50 cm3, psa a podobně...
odstavec
ii)
l) přejezd pro cyklisty je místo na pozemní komunikaci určené pro přejíždění cyklistů přes pozemní komunikaci vyznačené příslušnou dopravní značkou,
Jenom plácání prázdné slámy. Mě nezajímají nějaké pojmy, které určují práva a povinnosti chodců na určitém místě. Napište už konečně ve kterém zákoně je ZAKÁZÁNO pojíždět po komunikaci, která je pomalovaná bílými pruhy i když se tomu říká přechod pro chodce ?
pobavils :-)))
a pobavil mě dneska i ten cyklista, co tu jel před prodejnou po chodníku a samozřejmě ho u toho čapla policie, která jela okolo. hádal se tam s něma skoro půl hodiny a stejně zaplatil. nevím kolik, ale stovka to určitě nebyla. a přitom stačilo sklopit hlavu a mohlo to s velkou pravděpodobností projít domluvou...
... hele, a prošlo by mi taky zkroušenýma ušima a domluvou totéž na mašině?
S velkou pravděpodobností ano. Pochybuji že vozidla zaparkovaná na chodníku na místo doletí. Musí tam nějak dojet a nejeví se mi že by jízda motorovými vozidly po chodníku byla nějak dramaticky postihována. Proč se ptáš?
... protože mne to zajímá. A Tvoje reakce, jako obvykle, nenese žádný informační přínos, jen odvádí otázku jinam. Tak neobtěžuj, nebo hovoř k věci.
Když se ptáš jestli by řitič motorového vozidla byl postižen za jízdu po chodníku (a "nenápadně" naznačuješ že by za to, narozdíl od cyklisty, samozřejmě dostal mastnou pokutu) a já tvrdím že policisté řitiče motorových vozidel jezdích po chodníku běžně nepokutují (a uvedu konkrétní příklady) tak to podle Tebe nenese žádný informační přínos?
Víš co? Vodprejskni. Nikdo Tě sem nezval a akorát tu otravuješ vzduch.
Výklad zákona je bohužel takový, že přejet přes přechod na kole (ve směru pohybu chodců) je univerzálně zakázáno. Logické mi to připadá v situaci, kdy k tomuto přechodu stejně vede v obou směrech jen chodník, po kterém se tak jako tak nesmí jezdit na kole.
Pokud k tomu přechodu ale vede smíšená stezka pro chodce a cyklisty, považuju takový zákaz za zbytečnou buzeraci. Kvůli příčně jedoucím a odbočujícím autům by stačila pro ty kola například stopka, aby cyklista byl nucen před přejetím přechodu zastavit a nemohl tak projíždějícímu nebo odbočujícímu autu vlítnout náhle před čumák.
Jde jen o tvůj laický výklad zákona. Můj laický výklad zákona praví opak. Je možné, že interní městapácký výklad zákona se s některým z nich shoduje. Ale nevím o žádném oficiálním (soudním či správním) výkladu zákona v této věci. Jestliže ty ano, prosím o odkaz.
Současný stav považuji za vyhovující. Přijedu, nic nejede, jedu. Něco jede, počkám, dle pravidla o vjíždění na komunikaci. Komu nezabrání toto pravidlo, tomu nezabrání ani stopka. Zbytečné svislé značení navíc, které něco stojí, lze ukrást nebo zvandalizovat. Stopka by nejspíše jen založila zbytečnou buzeraci ze strany represivních složek, jinak by na současném stavu nic nezměnila.
Velmi přesně řečeno, naprostý souhlas. +1.
V co ale nevěřím, je to, že by ta stopka byla ve finále respektována stejnými lidmi, kteří nedokážou respektovat podstatně důležitější červené světlo - a potažmo odmítají i myšlenku, že kolo na chodník nepatří.
Ta stopka na vsech takovych mistech by byla jen zbytecna buzerace (rozumy cyklista zpomali, rozhledne se, a prejede, az ho nekdo pusti nebo bude velka dira mezi auty i ted, debil to tam streli i pres znacku) a jelikoz jsi proti zbytecnym buzeracnim znackam pro auta, jak muzes schvalovat neco takoveho pro cyklisty?
Z jednoho prostého důvodu - celá tvoje úvaha stojí a padá se slovem "rozumný". A proto nepovažuji účelně umístěné stopky (např. v nepřehledných křižovatkách) za buzeraci a respektuju je. Druhou variantou by bylo, důsledně dodržovat pravidlo, že na přechodu pro CHODCE má přednost CHODEC a cyklista, rozumně jej využívající jako křížení smíšené stezky, je, logicky, na vedlejší. Pak by mohly, samozřejmě, odpadnout. Nicméně dokud budou mezi námi takovíhle blbci http://www.youtube.com/watch?v=2WLrHXYbLjw , obávám se, obávám ...
Vetsina prechodu nejsou na neprehlednych mistech, tak uz se prechody obvkle stavi. Bezne prejizdim prechod na Podbabe, kde je siroko daleko videt, za stopku bych nebyla rada. Problem neni v nedostatecnosti pravidel ale v nedostatecnosti jejich znalosti a nedostatecnosti jejich respektovani, to se dalsimi znackami nevyresi.
Naprostý souhlas, doplnil bych ještě jeden moment, a sice nařvané fouňovství řidičů motorových i nemotorových vozidel. Jedni jsou za to poměrně často stíháni (což není od věci), druhým to prochází "se sklopenýma ušima", viz výše, což je v jejich hulvátství jen posiluje.
No a kde není rozum, tam nastoupí značka a policajt za ni vybírající ... ne, to opravdu není to, po čem toužím ...
Nicméně trochu bych polemizoval o té nepřehlednosti. Například na mém, o kousek výše linkovaném videjíčku, je vcelku jasně vidět, že je tam nějaká zeď, pak cca 5m chodníku a zeleného pásu - a přechod. Chodce, chovajícího se v souladu se silničním zákonem (tedy nevstupujícího těsně před projíždějící vozidlo), v takovémhle místě v pohodě poberu a pustím. Trubkový předmět, který mi vyletí zpoza oné zdi rychlostí 15km/H (H jako Hrabošových), nemám šanci jakkoli zvládnout (0,3 sekundy).
Pořád bys rušil paragrafy, že jsou zbytečné, buzerace etc.
Na videu je člověk pohybující se po přechodu rychlostí chůze a je to podle Tebe blbec. Ve chvíli kdy si někdo z kola sleze a bude ho vést nebo půjde tak blbcem být přestane? Proč? V čem spočívá jeho blbost?
Jestli chce řitič motorového vozidla někoho kritizovat, měl by začít u sebe a dodržování dvouvteřinového odstupu. Protože jede jako ukázkový blbec.
Proč by na křížení cyklostezky se silnicí měl "logicky" dávat přednost cyklista?
Ale ten cyklista na videu je blbec. Ani chodec by nemel skakat na prechod, pokud nevidi, ze ridic auta opravdu zpomaluje a dava prednost, natoz tam vjizdet na kole do takto male mezery. Je to od toho cyklisty obdobne, jako kdyz se ridic auta "otre" o cyklistu pri jeho predjizdeni.
Aha. Takže když motorista jede jako debil tak že nemůže dát chodci přednost na přechodu pro chodce, tak za to může chodec a je blbec. Pobírám.
Žádného přecházejícího chodce na přechodu v uvedeném příkladu nevidím. Žeby kognitivní porucha?
Spíš neschopnost porozumění psanému textu. Musíš si uvědomit na který příspěvek reaguji, ten si přečíst. Pak zjistíš že se v tom příspěvku chodec již vyskytuje.
Zde je, prosím, přímý výpis návaznosti příspěvků ve vlákně:
luicerut, 19:13: " ... Ale ten cyklista na videu je blbec..."
Hrabosh, 19:16: "...Takže když motorista jede jako debil tak že nemůže dát chodci přednost ..."
Kadel, 19:21: " ... Žádného přecházejícího chodce na přechodu v uvedeném příkladu nevidím ..."
Hrabosh, 19:25: " ... Musíš si uvědomit na který příspěvek reaguji, ten si přečíst. Pak zjistíš že se v tom příspěvku chodec již vyskytuje."
Hopla. Ecce chodec. Dialektika.
Zase jsi, nic překvapivého, vypustil podstatný část příspěvku úryvek na kterou jsem Tě explicitně upozorňoval. Doporučil bych sledovat řetězec "chodec" a při čtení příspěvku číst více než první větu. Dá se použít funkce prohlížeče CTRL+F a pak vybrat "zvýraznit vše".
lucicerut, 19:13: "Ani ******CHODEC****** ..." (a lze dovozovat že pokud se chová podobně jako cyklista je to také blbec).
Chyba jednoho neomlouva chybu druheho. Vis, ze mas ted dost stupidni formulaci prispevku, kterou se mi snazis vlozit do ust neco, co jsem nerekla? Obcas to tu pouzivaji i jini lide, ale nepovazuji to za vhodny zpusob vedeni diskuse.
Nemám. Píšeš že kdyby místo cyklisty byl chodec, stále by to byl blbec.
Precti si, prosim, jeste jednou svuj prispevek a pak mi rekni, kde pisu, ze chodec/cyklista muze za to, ze ridic jede jako debil. O stylu jizdy ridice se nikde nevyjadruji a navic je pro otazku debility jizdy cyklisty irelevantni.
Pokud to podrebujes podrobneji, coz jsem nepredpokladala, mas to mit:
1) cyklista nema na prechodu prednost, takze pro nej neplati a predpokladejme, ze tam neni. Pak tedy je dost neslusne vmezerit se do tak male mezery mezy auty a nutit ridice zpomalit.
2) i pokud by byl v miste cyklisty chodec a tedy tam byl prechod, neni nikde napsano, ze chodec muze skocit pred cumak auta a predpokladat, ze ridic zastavi. Naopak je v zakone napsano "Chodec nesmí vstupovat na přechod pro chodce nebo na vozovku bezprostředně před blížícím se vozidlem" a neni tam nic o tom, ze pokud ridic bliziciho se vozidla jede jako blbec, tak tam chodec vstoupit muze.
Pointa je v tom že ten člověk se evidetně blíží k přechodu s evidentním úmyslem ho použít k překonání silnice. Motorista se má k přechodu blížit tak aby umožnil chodci bezpečné překonání vozovky. Pokud tak nečini není to chybou chodce a tudíž je naprosto nepatřičné označovat jako viníka kolizní situace.
Dost možná jsi chtěla v prvním příspěvku oddělit první a druhou větu do odstavců, protože z toho co píšeš nabývám dojmu že spolu příliš nesouvisí (Cyklista je blbec. Ani chodec by se tak chovat neměl, je tedy také blbec).
Abchom v tom meli jasno, oddelme situaci s cyklistou od situace s chodcem. Ty jsi obhajoval chovani cyklisty, ktere je kazdopadne dle zakona neobhajitelne. Toz:
1) cyklista
Vyjadri se jasne k chovani cyklisty: Je dle Tebe spravne nebo neni?
2) chodec
Nikoho jsem neoznacovala jako vinika kolizni situace a znovu opakuji, chovani ridice auta jsem nekomentovala, protoze je pro hodnoceni chovani chodce nepodstatne. (Z hlediska viny by bylo urcite rozdilne hodnoceni situace s cyklistou a s chodcem.) V zakone je jasne napsano, ze chodec nesmi skakat pred cumak auta, pricemz ja tuto situaci za skakani pred cumak auta povazuji. Pokud by byla situace uplne stejna s chodcem misto cyklisty, zachovali by se oba ucastnici spatne.
Prosím neobhajoval a cyklista se chová jako pako.
Avšak ten kdo se neřídi předpisy, ale zdravým rozumem (např. Kadel) by na místě určeném k překonávání vozovky chodci měl pouštět všechny kdo se jako chodec chovají bez ohledu na to zda jsou chodci podle aktuální právní úpravy. Na to jsem poukazoval ve svém příspěvku na který jsi reagovala.
Když o někom napíšeš že je se chová jako blbec a někdo jiný by se tak také neměl chovat, lze z toho logicky vyvozovat že za blbce považuješ i toho druhého. Další logická úvaha vede k tomu že pokud někoho označuješ jako blbce, takňák se dá předpokládat že ho považuješ za viníka vzniku nepříjemné situace.
"všechny kdo se jako chodec chovají bez ohledu na to zda jsou chodci podle aktuální právní úpravy"
A to je kdo?
Napadá mne leda lidoop, případně pes chodící po zadních. Anebo snad humanoidní robot.
Ovšem ani jeden ze zmíněných není na přechodech pro chodce natolik častým jevem, aby bylo zapotřebí zahrnout jej do jakýchkoli úvah.
Cyklista jedoucí pomalu vypadá jako chodec, váží jako chodec, pohybuje se stejnou rychlostí jako chodec, ale chodce podle ViktorA ani trochu nepřipomíná.
@Lanna: z hlediska dopravních předpisů to chodec není. Ale ten kdo se neřídí dopravními předpisy, ale zdravým rozumem (nebo to přinejmenším propaguje, např. Kadel, Joe-Cube, ViktorA) by ho měl považovat za chodce protože se fakticky chová a pohybuje jako chodec. Tím pádem by měli za blbce považovat toho kdo nedal "chodci" přednost na přechodu.
Psal jsem to kvůli tomu že jsem chtěl upozornit na skutečnost že u Kadla nastupuje "řízení podle zdravého rozumu" například dyž je v obci omezen maximální předepsanou rychlostí nebo parkováním na chodníku atp. Když se ale někdo chová podle stejné filosofie, tak ho za to kritizuje.
Když to neumíš pobrat ode mne, třeba to pobereš od Lanny. See above, kašpare.
Blbec je ten, kdo nechápe, že na CHODníku a přechodu pro CHODce se nejezdí. Ani někomu před čumák.
Zbytek je zase pokus podsunout zástupné téma -> krysí bobky.
Takže tentokrát řízení podle "zdravého rozumu neplatí" a uplatňuje se "řízení striktně podle pravidel"?
Dost často mezi těmito módy přehazuješ, podle toho jak se Ti hodí a občas není jasné v jaké fázi se zrovna nacházíš.
Urážky si strč za kredenc. Tady na ně opravdu nikdo není zvědavý. Chápu že je pro Tebe frustrující když tě tu ostatní přispěvatelé neplácají po ramenou za "vtipné" narážky bez ohledu na smysluplnost... Tak se vrať do milošovské žumpy odkud jsi přišel, kde je běžné názorové oponenty v každém příspěvku několikrát urazit, necpi se mezi slušné lidi a budeš zase spokojený.
Bohužel musím říct, že přesně takového cyklistu jsme nedávno potkali, jak jsem už dříve někde tady popisovala. A bohužel se tehdy ten cyklista taky tak bohorovně tvářil a nijak mu nedocházelo, že sám sebe ohrožuje.
Takovych potkavam spoustu, co nasvisti na prechod a krome toho, ze zastavi uprostred prechodu a blokuji to auto, tak jeste arogantne na ridice rvou a obcas mu prasti do kapoty. Kdyz maji nervy v kyblu, nemeli by jezdit do provozu.
Co na to říct ... idiocie, kombinovaná se státem řízenou beztrestností. Jaké si je vychováváme (protože stát není "stát", ale jsme to především my všichni), takové je budeme mít. Poděkujme za to, mimo jiné, aktivistickým organizacím typu *Mat.
Nedokážu si představit, že (a proč) by motorista zastavil uprostřed přechodu pro chodce a začal na chodce řvát, že tu přecházejí, hrozil jim pěstičkou a flusal na okna.
Radek Duda.
http://necyklopedie.wikia.com/wiki/Radek_Duda
Nedokážeš si představit stažené okýnko, případně troubení kdy motorista na silnici zpomalí či rovnou zastaví a řve na cyklisty že jezdí po silnici, hrozí jim pěstičkou a ostřikuej je kapalinou na čištění oken?
Fakt ne? A na koho jsi to troubil v Uhříněvsi?
Nesmysl. Neměla by tam být také stopka pro běžce? Ne vážně, já když běhám tak často běžím stejně rychle jako kdejaký sváteční cyklista (přinejmenším mám k němu výrazně blíže než k chodcům).
Je nesmysl vpálit tam čtyřicítkou, ale na příčnou rychlost do 15km/h musí být motorista připraven. (jestli jsi někdy koukal na cyklokros tak víš jak dlouho trvá transformace cyklisty v pěšáka).
§54 odst.3) Zákona 361/2005 Sb., předposlední věta. Jakejch zase 15km/h příčné rychlosti? To zase vymyslel nějakej Besip, CDV, nebo je to jen vlastní tvorba? Kde tomá oporu v zákoně? Za domácí úkol dostudovat platnou legislativu.
Řidič má povinnost dát přednost chodci. Běžící chodec je také chodec. Z vlastní zkušenosti vím že trvale přesáhnout při běhu 15km/h není zrovna snadné. Rychlost běžícího chodce do 15km/h je naopak poměrně běžná a řitič by tedy měl tedy řídit tak být schopen správně zareagovat a splnit své zákonné povinnosti.
Jsou holt lidé kteří propagují "řízení podle vlastního rozumu" ve chvílích kdy je pravidla omezují, ale když by je omezovalo chování podle zdravého rozumu hlásají "řízení striktně podle pravidel". Tací mi přijdou legrační.
Tak zas ne tak úplně. Řidič má dát přednost chodci, který buď už je na přechodu, nebo "zjevně hodlá" přecházet. A chodec oproti tomu nesmí vstupovat na přechod bezprostředně před blížícím se vozidlem.
Tj. ne že by to v tom zákoně natvrdo bylo, ale logicky a při respektování fyzikálních zákonů bych jako chodec před přechodem zastavila, podívala se, kde co jede, ujistila se, že je řidičům jasné, že "zjevně hodlám" a pak teprve vstupovala. Rovnou z plynulé chůze bych tam teda neskákala, o patnáctikilometrové rychlosti vůbec nemluvě.
nene, žádnou přednost chodec NEMÁ. Řidič je jen povinnen mu umožnit přejít. Mimochodem, řidičem je v tomto případě i cyklista... ;-)
OK, s upřesněním formulace souhlasím... a s tou druhou větou tuplem...
Nedávno jsem zažila, že nám potmě před auto na přechodu vběhla plnou rychlostí dívčina... rozumná rychlost auta, zkušený řidič a kvalitní brzdy to zvládly, ale fakt šlo o centimetry... Na kole bych to neubrzdila...
To je rozdíl mezi námi a dopravně civilizovanými zeměmi. Tam se motoristé před přechodem ujišťují že chodec nechce přecházet.
Pokud se chodec pohybuje kolmo k ose vozovky a míří doprostřed přechodu pro chodce je situace jasná.
Ale jistě, já s tím souhlasím... ale ujišťovat se můžu, když tam ten chodec stojí. Ne když najednou odněkud vylétne. Ta fyzika platí i v civilizovaných zemích...
Kolmo k ose vozovky, kolem které nejsou stavby, stromy ani nic jiného, prostě širá přehledná rovná pláň... ano, situace by byla jasná. Akorát že v takových podmínkách jsem přechod ještě neviděla.
Jelikoz musim sledovat za volantem obcas docela dost veci, nekdy se mi stane, ze prehlidnu chodce stojiciho u prechodu a nedam mu prednost. Jsem docela rada, zes zatim tim chodcem nikdy nebyl Ty, nerada bych Ti volala zachranku.
Naše necivilizovanost se ale vyznačuje i tím, že leckdy nějaký trouba napochoduje k přechodu a místo záměru přecházet má potřebu si zapalovat žváro, telefonovat, brouzdat po netu. Samostatnou kapitolou jsou drbny. Dojdou společně k přechodu, každá má namířeno jinam, ale uvíznou na půl hodinky za zobák...
K tomuto tématu bych se rád vyjádřil i coby motorista, přesněji řidič os. auta. Za volantem bych měl být podle všeho na chodce věčně nasranej, ale to nejsem. Jsem naopak věčně nasranej na řidiče, kteří se řídí právem silnějšího a chodce přejít přes přechod prostě nenechají. Tak vznikají velmi často podobné jevy: jeden řidič před přechodem zastaví, aby pustil chodce, ale řidič v protisměru na to sere. Nebo: zastavím před přechodem, chodec dává evidentně najevo svůj úmysl přejít vozovku, ale váhá, protože jsem až teprve šestý, který zastavil - chodec má obavy, protože zdaleka ne všichni řidiči mu umožní přejít. Nebo coby cyklista: zastavím před přechodem, umožňuji chodci přejít, ale auta pokračují dál...a takových podobných příkladů je mnohem víc.
Čili v prvé řadě by se měli nad sebou zamyslet řidiči, zejména ti, kterých se to týká. Stačí se rozhlídnout třeba u Němčourů, Francouzů, jak tam vypadá ohleduplnost k chodcům. Bohužel ač jsem také řidič motorového vozidla, musím konstatovat, že čeští řidiči se dají bez nadsázky nazvat egoistickými, netrpělivými a bezohlednými hovady....
Ach ty generalizace...
"Bohužel ač jsem také řidič motorového vozidla, musím konstatovat, že čeští řidiči se dají bez nadsázky nazvat egoistickými, netrpělivými a bezohlednými hovady" z toho vyplyva, ze jsi bez nadsazky egoisticke, netrpelive a bezohledne prase.
Osobne potkavam, co se tyka prechodu, tak velke procento slusnych ridicu, ze s Tvym tvrzenim nesouhlasim.
Za slušnost u řidičů nelze považovat pouhé zastavení před přechodem, to je jejich povinnost. Bohužel Tvému tvrzení odporuje poměrně velké množství chodců, kteří se prostě bojí vstoupit do vozovky, což je bezesporu díky jejich špatným zkušenostem. Také o něčem vypovídá, že mnozí chodci řidičům gestem děkují za zastavení a vozovku rychle přebíhají, aby jaksi ty milostpány v plechovkách nezdržovali...
"Také o něčem vypovídá, že mnozí chodci řidičům gestem děkují za zastavení a vozovku rychle přebíhají, aby jaksi ty milostpány v plechovkách nezdržovali."
Tohle vypovida o bezne slusnosti, ktera nastesti jeste existuje. Pokladni ma taky v zasade povinnost spocitat cenu nakupu, vzit si od Tebe penize a vratit Ti drobne, to ale neznamena, ze ji po nakupu nemuzes podekovat. Ja treba v obchodech u kasy dekuju vzdy.
Ona ta bezna slusnost a nebrani vztricneho chovani jako samozrejmost vytvari obecne lepsi atmosferu mezi lidmi. Kdyz nebudas brat zastaveni auta jako samozrejmost a podekujes, budes sirit lepsi naladu kolem sebe, kdyz se leda tak naseres, kdyz auto nezastavi, budes sirit jen prednasranost.
Podle tohoto tvrzení jsou třebas naši západní sousedé nezdvořáci, protože tam chodci řidičům za zastavení před přechodem zásadně neděkují;-)
U nas mi treba prijdou chodci krajne nezdvorili k automobilistum. Na zapade bezne nevidam, ze by chodec jen tak z pleziru donutil zastavit auto tim, ze trci u prechodu pul minuty, nez auto prekona nekolikasetmetrovou vzdalenost a zastavi, misto aby presel a byl davno desitky metru od silnice, az auto prejede.
Zalezi na uhlu pohledu.
Myslím že to není bezohledností chodců, ale prostými obavami přejít vozovku, kdy chodec nikdy dopředu neví, jestli auto nejede příliš rychle, zda zastaví apod. Ta jejich nejistota odněkud pramení.
Mozna. Ale mozna taky ne. Jak jsem psal, zalezi to na uhlu pohledu. Kazdopadne mne to poradne vytaci, kdyz se blizim k prechodu, vyradim, pak pomalu brzdim, brzdim vic a vic, auto uz se skoro nehybe 50 m pred prechodem a chodec stale stoji a vejra na mne, dokud tesne pred prechodem nezastavim. Pak teprve vitezoslavne prejde.
Aha, to znamená, že dělám něco špatně, když zrychlim a poděkuju .... hmmm ....
Někdy dokonce, když jsem u přechodu sám a jede několik aut za sebou a pak je volno, tak poodstoupim a počkám. Dosud jsem si myslel, že to dělám proto abych kvůli SOBĚ nebrzdil desítky zozjetých tun, které by pak musely akcelerovat v oblacích exhalací :o).
A já to přitom dělám abych se zavděčil "milostpánům a milostpaním" :o(
Překrucuješ. Nikde jsem netvrdil, že když chodci poděkují a přebíhají vozovku, dělají něco špatně. Ale když tohle lidé běžně dělají, asi to vypovídá zejména o tom, že zastavení vozidla před přechodem není samozřejmostí, což je chyba. Takhle se většinou chovají dle mých poznatků chodci, kterým několik vozidel nedá přednost a pak přebíhají a děkují řidiči, který je slavnostně pustí.
Přednost chodce na přechodu není absolutní. Když mi nějaký běžec vběhne těsně před auto, byť oněmi 15km/h, je pešek jeho, a právem, viz výše citovaný zákon. Nicméně pořád nevíme, odkud přišlo těch 15km/h? Proč ne 7,23? Proč ne 44,72, co kdyby přecházel Usain Bolt? Kašpare.
Pokud bys toho běžce měl možnost vidět (respektive bys ho neviděl díky Tvé chybě, třeba že bys neměl dostatečný odstup od dodávky před Tebou a neviděl přes ni) a nedal přednost, byl by to Tvůj přestupek a ty bys za něj byl potrestán. Zapomněl jsi totiž ocitovat ještě ten kousek který říká jakým způsobem se máš k přechodu blížit. Tak si ho najdi a přečti. Musíš číst a dodržovat všechny ustanovení zákona, nikoliv jen ty které se Ti hodí.
Booože. Už jsem to psal. Patnáct za hodinu je rychlost kterou je možné udržet trvale. Tj. je možné se k přechodu blížit touto rychlostí, přechod touto rychlostí překonat a za přechodem touto rychlostí pokračovat.
Nevím, mám mu vysvětlovat co je tartan, startovací bloky, 100m rovná dráha bez zatáček, krátkodobý výkon nebo to je zbytečné?
Bohužel, chyba by se přičetla na vrub řidiči v každém případě.
Jenže, co je to tomu běžci platné, když to nepřežije? Co si na něm vezme?
Připadá mi logické před přechodem zvolnit, rozhlídnout se, zjistit, zda mě nic nemůže ohrozit a pak přejít. Učíme to děcka dělat od malička a víme proč je to učíme.
Je fakt fajn lámat v provozu bežecké rekordy, nicméně nemusí to dopadnout dobře.
Běžci to nic platné není. Já to psal kvůli tomu že Kadel má pocit že nemusí na přechodu pouštět chodce když (...) a že je v pořádku když je nepouští. V pořádku to není a takové chování je bezohledné (ačkoliv o sobě rád říká že je ohleduplný vůči ostatním).
Zvolnění a rozhlédnutí platí dvojnásob pro motoristy. Docela hezky o tom pojednává Zámečník v článku na který odkazoval Jarda někde vedle. Píše že k předchodu se nemá člověk blížit pod plynem, ale s nohou na brzdě a má se rozhlédnout jestli nejde chodec a co případně chodec dělá.
Mnohem typičtější českou vlastností je hledání formální výmluvy, tzv obezličkování.¨
Tvoje příspěvky o přechodu jsou toho perfektním příkladem.
Podle tebe se tedy po úseku komunikace, která je značená jako přechod pro chodce může chodit ve směru ( směrech) komunikace sem a tam protože je to přechod ?
Holfi, žádný předpis nezakazuje jízdu motorovým vozidlem po stezce pro chodce a cyklisty.
Přesto jsem nezažil žádného ošklivého motoristu (a že to jsou většinou pyráťy!), který by tam spokojeně jezdil. Čím to asi bude?
A to já zas jo. Stezka vede kolem nějaké chatkové nebo zahrádkářské kolonie a tak si po stezce majitelé najíždějí do svých zahrad. Zkusím zapátrat v paměti, kde jsem to potkal.
Jedno z míst je v Lipí
http://goo.gl/maps/sIYTK
Za tou značkou stezka je asi 5 baráků a dole pod kopcem je asi 10 chyt a baráků s jediným příjezdem po téhle stezce
Podobných míst je docela dost.
Precetl jsem si to az ted. Muzes mi rict, kde je v zakone neco o tom, ze MUSIS po smisene stezce? Co ja vim, probiralo se tu mockrat, ze cyklista MUSI do cyklopruhu a na cyklostezku, ale na smisenou ne. Takze prave nezavadne reseni existuje, jed po silnici.
Je to i logicke - cyklisty nacpat tam, kde jsou jen cyklisti, ale kdyz se jedna o smiseny prostor i pro chodce, nenutit tam dopravni cyklisty zajizdet.
A Airlina teď nedávno v Třeboni policajti buzerovali kvůli čemu? Mám takové tušení, že právě proto, že se nezdekoval na smíšenou a dovolil si jet 40km/h po silnici, kde všichni ostatní mohou maximálně 50km/h :-) Ale hlavně, že by je brzdil... To byl od cajtů argument jak noha :-/
No jo, ani policajt nezna vsechno.
http://www.nakole.cz/diskuse/16573-vysehradsky...
http://www.nakole.cz/diskuse/16573-vysehradsky...
Nějak si matně vzpomínám, že od té doby (květen 2013) to tady někdo v jiném tématu zdůvodnil, s pomocí příslušného paragrafu v zákoně (možná i s výkladem někoho od správního řízení či co), docela rozumně... Bohužel :-/
Tak to mi uteklo. Nedokazes to najit?
Vysvetleni, ktere tu sveho casu podaval ProPa i s prislusnymi paragrafy, znelo naprosto logicky a verohodne.
Taky si na to vzpomínám. Dokonce to tuším bylo pod mým příspěvkem. Ale kde a kdy, to fakt nevím. A nechat si vypsat všechny své příspěvky tady nejde...
Nicméně, cyklostezky okázale ignoruji, zejména v teplém počasí, kdy se na nich motají kolaři, kočárky, čokly, bruslaři, děti a další a obdobná zvěř... ;-)
Taky "super" nápad je udělat zyklostezku s 3 cm rantly coby nájezdy a sjezdy. Případně vedoucí "odnikud nikam", zablokovanou závorami, končící v poli...
Ha, našel jsem! :)
http://www.nakole.cz/diskuse/17595-celorocni...
EDIT: ale nejsem si jist, jestli je to ono... :-D
To je jen nazor policejni vrchni komisarky, takze vlastne neautorizovany vyklad. Na Podbabe maji ocividne jiny vyklad, kdyz tam maji cyklopiktogramy na silnici vedle stezky pro chodce a cyklisty.
Totez ve Vysehradskem tunelu. Proc maluji piktaky na vozovku, kdyz tam podle zakona cyklista nesmi?
Na tohle by stálo zato se zeptat na odboru dopravy nebo TSK, tedy zeptat se na to, jak se tam má cyklista chovat, zda musí použít smíšenou stezku, když tam je. Nebo zda ji použít nemusí.
Aspoň nějaké ofiko vyjádření by bylo k ruce:-))
Jedině vydádření mineistersva dopravy je dostatečně určující pro uživatele komunikací a je také závazné pro správní orgány. Policie se v podstatě řídí výkladem ministerstva dopravy.
Obávám se, že na ministerstvu dopravy nemusí vůbec vědět, že na Podbabě jsou vedle cyklostezky taky pikťáky.
Samozřejmě, že ne, nebudou se vyjadřovat ke konkrétní situaci i když můžou, ale určitě se vyjádří zda cyklista musí či nemusí použít stezklu pro chodce a cyklisty pokud je souběžná se silnicí a je na ná řádný nájezd ze silnice a jak to je když je stezka vedena vpravo nebo v levo v protisměru.
Jistě, jen je potřeba, aby se na to někdo zeptal. A zde je konkrétní případ - cyklostezka a souběžný cyklopiktokoridor.
Jen mám obavu, že se do toho nikomu z cyklistů nechce.
Mě nedělá problém se zeptat, už jsem to několikrát dělal, není to tak složité, ale dělat to nebudu, protože znám předem jejich odpověď a vím co odpoví.
Já celkem nemám problém s povinností užít takovou stezku, ale v zákoně (vyhlášce) by pro povinnost k jejímu použití cyklistou měla být podmínka, že stezka musí být jasně označena směrovou tabulkou s cílem kam vede.
A já si zase myslím, že mít v jednom místě cyklostezku na chodníku a hned vedle souběžný piktokoridor je takový cyklistický luxus, že se žádnému cyklistovi nechce do toho moc šťourat, i když postěžovat si na netu nikdy nezaškodí:-))
On si tu nekdo stezoval na soubezny piktokoridor a stezku pro chodce a cyklisty?
Ne, ale už jsem slyšela hlasy, že by bylo dobré, kdyby tam byl přímo cyklopruh:-))
To by nicemu nevadilo, obzvlaste proto, ze chodnik na jedne strane stoji za cele hovno a na druhe za pul, jelikoz tam jsou dlazky, diry, prilis blizko umistene sloupy a neustale nejake dolu nahoru pres vyjezdy. Ale bohate by stacilo, kdyby se pri tvorbe cyklostezek myslelo i na to, ze mezi kola patri i silnicka a ze cykliste nejsou jen vyletnici, ale taky se nekam chteji dopravovat v rozumnem case.
Obecně by, myslím, neškodilo, kdyby se při tvorbě cykloopatření myslelo a koncepce jejich rozvoje se neměnila podle toho, zda zrovna uznáváme doktrínu oddělených stezek, nebo se nám naopak začne zdát, že nás těma stezkama vytěsňují z provozu a tím diskriminují, a proto začneme uznávat doktrínu integrace:-))
Pak není ani jedno udělané pořádně.
Já bych tady taky chtěla mít cyklostezku. Mně by úplně stačilo, kdyby byla na jednom ze dvou chodníků a vůbec bych už nemusela mít k tomu cyklopruh nebo koridor.
A co třeba lidé někde v Dolní Lhotě? Co ty by za to dali.
Jo, jenže nemáme, protože jinde jsou dva cyklochodníky a korodor:-))
Lucie:
To já si právě myslím, že to je důvod.
Doma by si člověk taky nekupoval do kuchyně druhý jídelní stůl, když mu chybí postel a nakonec stejně zjistil, že mu ani jeden z těch stolů nevyhovuje a chtěl by zkusit jěště nějaký jiný:-))
Včera večer jsem na Evropské předjížděla 4 cyklisty a ačkoliv sama cyklistka, můžu ti říct, že to fakt na řidiče nepůsobí dobře, když vidí, že těsně vedle na chodníku je co 50 metrů cedule cyklostezky, která vede souběžně. To si fakt člověk říká, proč se to děla, když po tom nikdo nejezdí.
Jo nekoncepčnost.
Cituji z toho hekyho opdkazu:
A jak je to u situace pokud je na stezce sníh, led apod. Mohou v těchto případech cyklisté použít beztrestně silnici ?
- Zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích, v platném znění, neumožňuje v případě cyklistů žádné výjimky. Opět zde platí obecná pravidla silničního provozu, která jsou uvedena v odpovědi u předchozí otázky (cyklista je povinen přizpůsobit zejména stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace,...). Jinak tomu ovšem je v případě chodců, kde tento zákon chodcům dovoluje v případech, kde není chodník nebo je-li neschůdný, jít po levé krajnici, a kde není krajnice nebo je-li neschůdná, jít co nejblíže při levém okraji vozovky.
Takze kdyz je cyklostezka pod snehem (treba 1,5 metru), musi se cyklista podle komisarky prohrabavat? Nebo jeji vyjadreni chapu spatne?
Za co ta dama bere penize?
Ta dama neni pravnicka. Zakon Ti nemuze prikazat chovat se tak, ze te to muze ohrozit. Stejne jako nemusis vymetat u kraje vozovky kanaly, nemuzou Te nutit jezdit po k jizde nezpusobile komunikaci.
Prave. Takze krom toho, ze neni pravnicka, jeste ma problemy s logickym uvazovanim, nebo kolo nikdy ani nevidela a neumi si ho ani predstavit. Proste se zeptali nekoho opravdu kompetentniho. 8-(
Uz jsem jim poslal dotaz s zadosti o kontakt na tu komisarku, nebo co to je.
Když je cyklostezka pod sněhem je to dle mého soudu stejné, jako, když je pod sněhem vozovka. Buď je pro tebe sjízdná, pak po ni jedeš, nebo je nesjízdná, pak volíš objížďku.
Cyklostezka (nebo silnice) pod vrstvou 1,5m sněhu je pro běžná auta či kola asi považována za nesjízdnou, tudíž je na místě ji protáhnout a zesjízdnit nebo dočasně pro provoz uzavřít.
Teorie hezka. U nas se ovsem protahnutim vozovky nahrne na cyklostezku jeste vic snehu.
Kdybychom to obrátili. Řekněme, že vozovka je nesjízdná, ale lidé si kolem baráků prohrabali chodník. Smí tedy třeba motocyklista v takovém případě použít k jízdě chodníku?
Jenze to u nas nenastane, protoze se primarne uklizeji vozovky. Takze tuto externalitu muzeme zanedbat.
Moznost jet po silnici (kde neni vysloveny zakaz) v pripade nesjizdnosti stezky tu nekdo uvadel i s prislusnymi paragrafy. No uvidime...
Rozdil je v tom, ze cyklista smi jezdit po silnici kdezto motocyklista nesmi jezdit po chodniku, takze to je uplne jiny pripad.
Takže motorkář nesmí.
Situaci by bylo možné jednoduše vyřešit tím, že by se do zákona napsalo to, co tam mají chodci. Tedy je-li cyklostezka nesjízdná mohou cyklisté použít vozovku. Jen bude trochu problém s tím, co bude považováno za nesjízdné. Obávám se, že si to každý cyklista vyhodnotí sám za sebe.
Troufám si tvrdit, že v tomto případě nešlo o nutnost stezku použít, ale o přecházení/přejíždění cyklistů po přechodu pro chodce.
A v takovém případě bývají ty pěšocyklostezky/cyklostezky před přechodem ukončeny a za přechodem obnoveny cedulí a platí:
"Při vjíždění z místa ležícího mimo pozemní komunikaci na pozemní komunikaci musí dát řidič přednost v jízdě vozidlům nebo jezdcům na zvířatech jedoucím po pozemní komunikaci nebo organizovanému útvaru chodců nebo průvodcům hnaných zvířat se zvířaty jdoucím po pozemní komunikaci. To platí i při vjíždění z účelové pozemní komunikace nebo ze stezky pro cyklisty nebo z obytné nebo pěší zóny na jinou pozemní komunikaci."
Mimochodem všimněte si, že dle litery zákona to platí pouze pro stezku pro cyklisty, nicméně, myslím, že každý rozumný tvor uzná, že se to neméně týká také smíšené stezky.
K tomu navíc, kolo je vozidlo a vozidlo nesmí ohrozit chodce na přechodu. Suma sumárum, pokud cyklista před přechodem zastaví a rozhlídne se, event. z kola sesedne a přejde, aby jízdou neohrozil chodce na přechodu, tak mu to nikdo nemůže vyčítat a tvrdit, že kde je hustý cyklistický provoz, tam by se zastavovat nemělo, protože prý ohrožení a kdesi-cosi a místní zvyklost nezastavovat.
A o tohle jsme se tady přeli.
Nepročítal jsem celý ten věžák (pokolikáté je to tady už ? :-/ ) Tak to sem třeba někdo dával
m) "Stezka pro chodce a cyklisty" (č. C 9a), která přikazuje chodcům a cyklistům užít v daném směru takto označeného společného pruhu nebo stezky; chodci a cyklisté se nesmějí navzájem ohrozit; značka ukončuje platnost značek č. C 7a, č. C 8a a č. C 10a,
o) "Stezka pro chodce a cyklisty" (č. C 10a), která přikazuje chodcům a cyklistům užít v daném směru vyznačeného samostatného pruhu nebo stezky a označuje jejich situování; chodci a cyklisté smějí sousedního pruhu užít jen při obcházení nebo objíždění překážky; značka ukončuje platnost značek č. C 7a, č. C 8a a č. C 9a,
Ptám se - může příkazová značka umístěná na nějaké komunikaci přikazovat něco účastníkům silničního provozu, kteří jedou na komunikaci úplně jiné?
V tom je ten rozdíl... ano, když po ní jedu, tak mi to přikazuje v daném směru použít to a to... pokud po ní nejedu, nepřikazuje mi vůbec nic.
Na rozdíl od "nesmíšené" stezky pro cyklisty, kdy mám v zákoně natvrdo napsáno, že je-li zřízena, jsem povinna ji použít.
Mám pocit, že to právě valná většina cyklistů nechce, aby to tam bylo na tvrdo napsáno. Proto si i to dnes platné znění zákona účelově vysvětlují tak, že to neplatí pro stezku pro cyklisty a chodce:-))
Nemyslím si, že je to účelové vysvětlování. Takové prostě je znění zákona. Bez ohledu na to, co chce či nechce většina cyklistů.
(Jasně, i u té "nesmíšené" stezky je pořád ten logický problém, co namítá heky - pokud to tam neznám, tak vůbec nemusím tušit, že ta cyklostezka tam je, popř. kam vede a nemusí být vůbec snadné se k ní dostat... tj. zákon ukládá povinnost, která eventuelně ani nemusí být splnitelná. Ale ukládá ji. Zatímco u smíšených stezek ne.)
Zákon nic jako smíšenou stezku nemá:-))
OK, prosím dát dané slovo do uvozovek.
Jen poznámka na okraj.
Prohlédla jsem několik kometářů k tomu konkrétnímu paragrafu 57. ods.1.
Obecně se v nich "smíšenou" stezkou rozumí taková stezka pro chodce a cyklisty, kde není nijak oddělen jejich provoz od sebe. Tam, kde je to odděleno se mluví o stezce pro chodce a cyklisty s prostorem vyhrazeným pro pohyb cyklistů a prostorem vyhrazeným pro pohyb chodců.
já teda nevím... "je povinen použít" a "přikazuje použít" je tak velikej rozdíl ? To je jak ze seriálu od américkýho soudu :-))
Ano, je to velkej rozdíl, protože pokaždé je to řečeno v jiné souvislosti.
Jednou - je-li zřízena, je povinen použít. Řečno absolutně.
Podruhé pouze jako výklad značky, tj. může opravdu platit jen tam, kde ta značka je a nikoli na všech přilehlých komunikacích v okruhu.
Nějak nerozumím. Jak by mohl platit nějaký výklad značky, pokud by tam značka nebyla ? Není-li tam ona značka, není žádná stezka, není o čem diskutovat. Nebo je to jinak ? :-)
No, přesně tak.
Pokud jedu po silnici, kde žádná značka není, tak není o čem diskutovat a neplatí tu tedy ani žádné výklady značky.
http://tinyurl.com/p53dpun
Musim, nebo nemusim?
(Tedy v pripade, ze by to byla znacka cyklostezky, ktera je zavazna a ne smisene, ktera zavazna neni - zakon na ni upravuje jen "razeni do pruhu".)
Pardon - upnu se jen na ta poslední slova.
Přesně jsi to vystihnul. Pro ty "smíšené" stezky vyhláška jen upravuje něco jako řazení do pruhu. Nic jiného...
Já tam ale furt čtu "...která přikazuje chodcům a cyklistům užít v daném směru...", co s tím ?
No, že přikazuje cyklistům a chodcům užít v DANÉM SMĚRU atd...
Ovšem KTERÝM cyklistům a chodcům, to je oč tu běží. Těm, kteří jedou po komunikaci, na které je tato značka umístěna. Není to univerzální příkaz pro všechny cyklisty v celé republice, ba ani v okruhu desítek metrů od značky.
Jak jsi na to přišla, že je to příkaz pro všechny cyklisty? Samozřejmě, že jen pro ty, kteří na té komunikaci jedou v daném směru.
Klasický případ, vozovka+chodník = komunikace. Jeli- na tom chodníku značka cyklostezky, tak ji cyklista musí použít. Jeli tam značka pěšocyklostezky, tak ji musí použít cyklista i chodec. Ani ten chodec si přeci nemůže říct, hele ten chodník je plnej cyklistů, co se po něm řítí, tak já jdu po silnici:-))
My se ale taky bavime o cyklistech, ne o chodcich. Zazil jsem, ze na cyklopeso stezce vedouci po chodniku byl trojuhelnik - dej prednost v jizde. Ma i tuto znacku brat za svoji ridic na vozovce? Tezko, ze? Protoze by pak musel davat prednost autum z nejakeho vjezdu. A jestli ne, pak ani cyklista nemusi a tedy nemusi ani brat na zretel tuhle znacku, ktera neni u vozovky, ale na chodniku. Kdyz po chodniku nejede, netyka se ho.
Kde je v tehle logice dira?
Neco jako:
http://prahounakole.cz/wp-content/pnk/uploads...
http://1.bp.blogspot.com/-jQ-9y1o_4HQ...
Díra bude v tom, že nemáme jiný typ značek pro kolaře a jiný typ pro ostatní. Pak by nebylo sporu. Občas je někde blbě umístěná značka, ale zrovna v tomhle případě je to srozumitelné pro toho, kdo chce tudy projíždět a nehledá jen námět pro právnické cvičení ;-)
A je to snad logické i pro tu čistou cyklostezku. Přeci kvůli tomu, že je v zákoně napsáno, že je-li zřízená, musím ji použít, nepojedu z Prahy do Plzně tak, že budu hledat kudy, kde a zda vůbec tam vede nějaká cyklostezka.
Prostě pojedu a když na komunikaci po které pojedu mě značka vykáže na infrastrukturu pro cyklisty, tak tam najedu a když budu měnit směr, tak zas sjedu.
Mně to nepříjde nijak nelogické.
Mne jo. 8-)
1) mi to prijde, ze smisena nevykazuje,
2) je nesmysl, aby vykazovala, protoze smisena je neco jako obytna zona. A nutit cyklisty, aby se plazili "obytnou zonou" misto jizdy po vozovce je sprostarna, ne cinnost procyklisticka.
Navic - proc tedy ty piktogramy na Evropske a Vysehradskym tunelem, kdyz tam je smisena? A proc je treba u Podolskeho bazenu smizena jen jednim smerem? Lepe receno - ona je obousmerna, ale cyklista jedouci do centra si vazne nema sanci vsimnout, ze na druhe strane (za 4 pruhy pro auta, obousmernymi kolejemi tramvaji a jeste za pruhem travy) je nejaka stezka.
Proste mi logicky vychazi, ze to zakonodarci museli minit tak, jak to ze zakona chapu ja.
Rondo - chtel jsi napsat "projizdet", nebo "proplazit se"? Ja bych radsi projel. A jak to chapu ja, prave proto nam zakonodarci dali tu moznost smisenou stezku ignorovat.
Co tedy ta prvni cast? Musim, nebo nemusim, i kdyby tam byla stezka pro cyklisty? Jsem povinen sledovat znacky i takhle daleko od okraje vozovky?
Teoreticky bych řekla, že ze zákona musím... Ale nevím - existuje to i někde v reálu? Jako vopravdovská stezka pro cyklisty? Já to viděla asi dvakrát v životě a vždy byl současně na silnici zákaz vjezdu jízdních kol.
Já taky tak nějak...
http://goo.gl/maps/lhGdS
Třeba zde - Lahovický most.
Tak jsem se snazil najit nejaky zakaz, ale nic: http://tinyurl.com/nvsrane
Tak v tomhle pripade mi presne prijde, ze znacku cyklista nemusi brat vazne, protoze je na jine komunikaci. Jinak by totiz musel i ridic motoroveho vozidla davat prednost, kdyz na tu cyklostezku vedle svihnou dej prednost. Videl bych to na chybejici zakaz vjezdu cyklistu.
Tady je trochu problém, že u té "čisté" cyklostezky to není vázáno na příkazovou značku, ale přímo zákonem... je zřízena? jsi povinen použít....
Mohl by se jistě vést spor, jestli jsem to, že je zřízena musela nutně vědět a vidět, když jsem si sledovala jen svoje a provoz kolem sebe a možná by to šlo hrát na přílišnou tvrdost či nesrovnalost zákona či něco podobného... ale tu základní povinnost použít v tom zákoně vidím.
To ja taky. Taky ve vetsine pripadu tam, kde je ta prava cyklo, da se rozumne pouzit (alespon mam tu zkusenost). Ale cyklista, ktery prijede po silnici o ni proste nevi.
Ale jak se o ni dozvi cyklista, ktery jede ze druhe strany http://tinyurl.com/qjk7l8n to je mi opravdu zahadou. A taky kde se smizena meni na cyklo... 8-)
Čili by to mělo znít takto?
Je-li zřízen pruh pro cyklisty jednosměrný, pruh pro cyklisty obousměrný, pruh pro cyklisty protisměrný, pruh pro cyklisty a busy, pruh pro cyklisty, busy a taxíky, stezka pro cyklisty, stezka pro cyklisty a chodce smíšená, stezka pro cyklisty a chodce s odděleným provozem.... tak je cyklista povinen ji použít?
Nebo:
Kdyz je u jednoho typu napsano, ze je cyklista povinen pouzit a u druheho ne a jen je upraveno, ze musi jet pri pravem okraji, je to snad jasne, ne?
Kdyz napisu, ze na D1 musi jet auta po prave strane, znamena to, ze z Liberce d Jablonce musim jet po D1?
"Stezka pro chodce a cyklisty" (č. C 9a), která přikazuje chodcům a cyklistům užít v daném směru takto označeného společného pruhu nebo stezky; chodci a cyklisté se nesmějí navzájem ohrozit; značka ukončuje platnost značek č. C 7a, č. C 8a a č. C 10a,"
Máš pocit, že takto definovaná značka neukládá cyklistovi a chodci povinnost ji použít, pouze říká, jak se na ni mají chovat?
Ano, já mám. :-) Ta slova "v daném směru" tam taky nejsou pro srandu králíkům.
Tak samozřejmě, že v daném směru.
Přeci nepojedu po cyklostezce jen proto, že uvidím ceduli, i když já chci diametrálně jinam:-))
Ne, vážně - podívej se třeba na analogickou značku "přikázaný směr jízdy" (třeba vpravo, to je jedno)... značka "přikazuje jízdu ve směru, kterým šipka ukazuje". Pokud si pojedu po silnici a přitom na nějaké jiné komunikaci o kousek vedle je tady ta značka, tak to přece neznamená, že se okamžitě musím na tu jinou komunikaci přemístit a jet po ní ve směru šipky... já si na své komunikaci pojedu dál podle svých značek. Ano, ta značka přikazuje jízdu v nějakém směru - ale ne mně. A to je, oč tu běží. Jedna věc je, CO který předpis ukládá a druhá věc je, KOMU to ukládá. A dopravní značky prostě neukládají žádné povinnosti jinde než tam, kde jsou umístěny.
Ahááá, já už to mám ! Ta značka ukládá povinnost stezku použít jen tomu, komu se na ní chce.
Ne, vážně, tohle je dost hloupý "advokátský" hledání vejkrutů.
Mě je teda srdečně jedno, kudy se kdo šine, taky vždycky nejedu po stezce. Ale zdůvodňovat to takhle :-))
Dá se tím ale vykoledovat nějaké ultrazpřísnění, aby nebyly pražádné pochyby, ani vyhnutí. A s dogmatikem v mundůru se pak neusmlouvá ani prd...
Aaaahhhhhhaaaa, ta znacka uklada tomu, kdo po te stezce jede, jet po prislusne strane cary, je-li tam tato namalovana. Nerika nic o soubezne silnici ci ulici. (To se rika jen u cyklostezky.)
Takze budto to znamena to, co jsem napsal ja, nebo to uklada po te stezce jet jakemukoliv cyklistovi, lhostejno, se se nachazi prave v Holandsku.
Ne, ona neukládá povinnost použít stezku. Ona tomu, kdo používá stezku ukládá povinnost užít pruh, který je určený pro DANÝ SMĚR.
To není žádné hledání vejkrutů, obrácené výklady jsou snaha hledat významy, které v tom zákoně prostě nejsou.
Znova - nemůžu se přece na jedné komunikaci řídit značkami, která jsou umístěny na komunikaci jiné. To je přece vyloženě proti smyslu samotné existence dopravních značek.
m) "Stezka pro chodce a cyklisty" (č. C 9a), která přikazuje chodcům a cyklistům užít v daném směru takto označeného společného pruhu nebo stezky; chodci a cyklisté se nesmějí navzájem ohrozit; značka ukončuje platnost značek č. C 7a, č. C 8a a č. C 10a,
No, nezlob se na mě, ale je to tam napsané na právničinu docela slušně česky. Značka přikazuje chodcům a cyklistům užít v daném směru (samozřejmě tedy v tom, kterým oni míří, ne jiném) takto označený pruh nebo stezku. Co je na tom nesrozumitelného. Že to tam nechceš ještě neznamená, že to tam není ;-)
Kdyby byla volba, tak by tam nejspíš byla slůvka "může použít", tak jako je tomu třeba v případě krajnice.
A nejsem si úplně jist, řekl bych ale, že chodník a nejspíš i stezka jsou součástí komunikace, pokud k ní přiléhají.
Je mnoho jiných případů a situací, kdy musím koukat krapet bokem, nebo "za roh", sledovat tam značky a přizpůsobovat se.
Zákonodárce holt vymyslel, že když vede stezka vedle silnice, musím na ní, i když je ta příkazová jen u stezky. Co chvíli se tady řve, že je na silnicích milion zbytečných značek. Potřebujeme teda ještě ke každé stezce na silnici jednu zákazovou pro kola, aby to pro nás bylo dostatečně jednoznačný a nemuseli jsme vymýšlet kličky o příkazu na jiné cestě ? :-/
No, mně to přijde taky napsané právničninou dost slušně česky... akorát že to čtu holt jinak.
Asi nic nového nepořešíme...
Vrátím se o patro výš - slovy "přikazuje chodcům a cyklistům užít stezku" tedy neukládá povinnost použít stezku.
A naopak tam někde je napsané něco o ukládání povinnosti užít pruh, který je pro daný směr. Nevidím to, naznač... ;-)
Neznamená:-))
Ani náhodou:-))
Navíc, značku označující dálnici jsem mezi příkazovými značkami nenašla:-))
Značka označující dálnici je značka informativní.
Značka označující cyklostezku je značka příkazová.
Podle par61. silničního zákona platí:
"d) příkazové značky, které ukládají účastníku provozu na pozemních komunikacích příkazy"
e) informativní značky, které poskytují účastníku provozu na pozemních komunikacích nutné informace, slouží k jeho orientaci nebo mu ukládají povinnosti stanovené tímto zákonem nebo zvláštním právním předpisem
Navic - zakonodarci ocividne celkem rozumne chteli oddelit auta, chodce a cyklisty:
cyklisti museji do cyklopruhu a na cyklostezku (tam chodci nesmi). A v pripade smisene stezky nechavaji na uvazeni cyklisty. Kdo se citi na vozovku, jede tam. Komu nevadi se courat mezi voditky, bruslari a kocarky, jede po smisene stezce.
Vzdyt je to naprosto logicke.
Je-li to tedy tak, jak říkáte, tak ode dneška už nebudu nijak řešit, když si někdo posteskne, že tam či onde po něm chtěli pokutu, že nejede po cyklostezce.
Prostě si řeknu, co se s nimi vůbec dohaduje a to je blbec, že vůbec něco platil:-))
No a jak se kousek výše mluví o té ohleduplnosti řidičů a chodců vzájemně, tak já se přiznám, že v praxi vůbec neřeším problém, zda je, či není užití stezky pro cyklisty povinné. Prostě, když vidím, že vede v mém směru, tak na ni najedu. Připadá mi to ohleduplné vůči řidičům motorových vozidel (taky jsem řidič motorového vozidla), kteří tam najet nemohou, aby se mohli vyhnout mně coby cyklistovi. Připadá mi fajn, že tu stezku tam někdo vyznačil pro mě jako cyklistu, že nemusím po silnici nechat se předjíždět auty a čuchat bezprostředně výfuky:-))
V dobe odpoledni spicky jsem ohleduplny k chodcum i sobe a na dvouproudove ulici auta nezdrzuju. Proto treba kolem Zlutych lazni nepojedu po smisene stezce, kde se neda projet, protoze tam blokuji dopravu necyklisti. Prijde mi zbytecne, ze tam nekdo tu stezku vyznacil. Ba co vic, primo nebezpecne, protoze se tam volne pohybuji deti, na voditku psi a do toho obcas nejaky rychly cyklista. A jeste hur i bruslar, ktery nema brzdy.
Včera mi bylo smutno z cyklisty, který si to hasil po chodníku před vstupem do metra na Malostranské. Smrt v očích, kličkoval mezi chodci jako mezi kuželkami při slalomu a jel hodně rychle:-((
Co malostranské ale když se takhle někdo projíždí po hale Hlavního nádraží
Třeba je pro někoho příliš veliká a má tam málo cedulek se zákazama
Nikde totiž není přímo napsáno, že je zakázáno popojíždět na kole po Hlavním nádraží.
A i kdyby bylo, tak nikde není napsáno, že to platí i na této galerii.
A i kdyby bylo, tak to nemá oporu v zákoně, protože v zákoně se o konkrétním Hlavním nádraží nepíše.
A i kdyby psalo, tak popojíždění není jízda....
Dobrý :-) ale teď vážně, nebyl jsem v Praze na nádraží ani nepamatuju, tak nevím jak to tam je vyznačený a vlastně ani nevím jak je to na jiných nádražích, ale určitě může majitel (provozovatel, správce) nějakého objektu si i bez zákona vymezit kdo a jak se bude uvnitř pohybovat.
Já jen, že jsem tuhle po hodně dlouhé době zase využil vlaku a chtěl jsem s kolem jet z České Třebové a tam mají na vstupu dost jasně vyznačený zákaz vstupu s jízdním kolem. Na dotaz jak se s kolem dostaneme k vlaku bylo řečeno, že normálně můžeme do haly s kolem, že se chodí přes halu.
Tak nevim na co tam potom ten zákaz je.
Nemůže, to máš jako s přechodem, nikde není napsáno, že se na přechodu pro chodce musí jen chodit, nebo nesmí ležet.
Takže nějaká nezajímavá práva provozovatele čehosi a povinosti jím nařízené jsou jen mlácením prázdné slámy abych citoval kolegu Holfiho....
Teď ti asi dost dobře nerozumím.
Já píšu, že v Třebové mají vyznačený zákaz, ale normálně se do haly s kolem může, protože asi není jiný způsob jak se dostat k vlaku. Tak dotyčný pán třeba taky dostal povolení s kolem do haly.
A je tam zákaz jízdy na kole nebo zákaz vstupu s kolem?
Je tam zákaz vstupu s jízdním kolem, mimo dalších zákazů, které si nepamatuju, protože se mě netýkaly.
S kolem se do haly může určitě, na kole asi ne :)
Jasný, proto jsem se ptal jak to je. Já jdu do nádražní haly s kolem tak jednou za pět let. Většinou to jsou menší stanice, kde se chodí kolem budovy přímo ke kolejím.
V olomouci me vyhazoval sosak z cd centra od pokladny. Ze prej tam kolo nesmi at si ho necham venku v hale. Tak sem ho slusne ignoroval a kdyz to furt opakoval tak sem se ohradil, ze nejsem hluchej a hned jak koupim listek tak kolo odstranim. Ten piktogram na skle neni moc videt, nebyl to umysl, ted uz si kolo dopredu slozim a muze mi polibit prdel.:-)
Předpokládám, že máš souhlas dotyčného se zveřejněním fotografie, jinak velmi hrubým způsobem zasahuješ do jeho práv :-)
Já tuhle na výzvu jedné zdejšì kolegyně musel Masaremu na fotce nasadit místo hlavy píču, snad se nepoznal :-)
Děláme si z toho zveřejňování ksichtů srandu, ale za určitých okolností by to mohl být hodně vážný problém s hromadou starostí.
Já vím, jenomže technika nás předbíhá, zákazy nic nevyřeší, chce se to chránit aktivně jako baby v arabských emirátech :-)
Z některých komentářů na plná letadla raněných z Ukrajiny a jejich bezplatnou léčbu u nás.
Jako co to bude stát peněz, jak na nás rusáci budou nebezpečně koukat, že je to jako přisluhování Nato a že se nám to odrazí na zahraničním obchodu s carem a jak nám přijede míň ruských turistů a ták.
Fakt hnus.
No a vlastně dobře, že máme i ta transportní vojenská letadla, protože si jasně pamatuju, jak zazněl názor, že si je v případě potřeby třeba půjčíme od rusů , to bych chtěl vidět jak by nám je půjčili:(
No a kolik to bude stát peněz? Budou na nás rusáci nebezpečně koukat? Je to přisluhování Nato? Odrazí se to na zahraničním obchodu s carem, přijede k nám míň ruských turistů a tááák?
Edit: V tomto případě bychom ta letadla od rusů potřebovali půjčit MY?
1) Přiměřeně - odhadl bych, že míň, než nedávná šaškárna na Letné.
2) Budou na nás koukat naprosto stejně, jako vždy: tj. nebezpečně. Naše pomoc raněným na to nemá absolutně žádný vliv.
3) Není to přisluhování NATO. Je to normální plnění povinností spojené s tím, že jsme členy silného spojeneckého svazku, pročež máme poprvé v moderní historii relativně dobré zahraničněpolitické zakotvení (něco, co nám například za 1. republiky zoufale chybělo).
4) Na zahraniční obchod s carem se*e pes, turistů naprosto jistě neubude.
Vzhledem k tomu, že Rusové právě zahajují svévolnou okupaci Ukrajiny, vnímám tvůj příspěvek jako dost značné svinstvo a typický projev připos*aného appeasementu. Doufám, že si na své otázky vzpomeneš, až budeš někdy od někoho potřebovat pomoc.
Ještě bych přidal to, že si naši doktoři vyzkoušejí léčbu válečných zranění. To je věc, kterou bych považoval za potřebnou. Lepší než hromada knih či nějaký trenažér. A nikdy nevíme, kdy se taková znalost může hodit.
Wow, samozřejmě mne nepřekvapuje, že zrovna pro vás je kladení otázek svinstvo a projev připosraného appeasementu, soudruhu učiteli.
Jako pokus o urážku dobrý. Ale nezdařilo se, zkus to znova.
:-)))
Tak já myslím, že moje proevropské názory jsou tady dostatečně známé na to, abych se musel obhajovat.
Jen mne znovu ukrutně vyděsila představa, že člověk jako ty učí naše děti diskutovat.
Když se tě některý ze žáků na něco zeptá, jen zeptá, aniž by cokoli hodnotil, označíš jeho dotaz za svinstvo?
Já doufám, že ne, že takové ubohé prasárny děláš jen anonymně, na netu.
To o té anonymitě od tebe sedí - já na rozdíl od tebe nepotřebuju měnit přezdívky jako ponožky a jsem tu už léta stále pod jednou jedinou. :-)
Prosím, zanech projednou osobních útoků. Tvé otázky nebyly ve skutečnosti otázkami, a ty to dobře víš. O mě ani o mé práci vůbec nic nevíš, jen si o mě prostě rád otíráš boty. Nikdy jsem ti k tomu nedal jediný důvod.
Já jsem reagoval pouze na tvůj příspěvek a hodnotil jsem ze svého hlediska jeho kvality. Ty jsi na to konto zaútočil osobně. Jako vždycky.
Neboj se, já se odsud za pár dní zase na nějaké ty měsíce ztratím, budeš si tedy moci své ego pěkně pofoukat. :-)))
Soudruhu učiteli, kdybys měl v úmyslu na moje otázky reagovat slušně a věcně, bez osobního napadání, omezil ses pouze na jejich zodpovězení.
Otázky, které jsem položil, jsou naprosto legitimní, oprávněné.
Dost značné svinstvo jsou reakce, které se zde objevily poté, co jsem otázky položil.
Tady bych se "soudruha" učitele zastal, jeho 4. body odpovědi jsou věcné a souhlasím s nimi.
Chápu, že v době, kdy rusák útočí na suverenitu státu podobným způsobem jako nácek útočil na Sudety může tvoje otázky chápat jako proruskou propagandu, kterou označí za svinstvo, protože být na straně agresora lze bez uzarděnísvinstvem označit.
Nepodléhej propagandě o fašistech a banderovcích. Naše pomoc, v podobě miniaturního humanitárního gesta poskytnutí zdravotní péče raněným, je správná věc, i kdybychom měli oželet pár piktogramů na asfaltu :-)
Se 4. body odpovědi soudruha učitele souhlasím také.
Tím to mohlo skončit.
S pochopením mých otázek jako svinské, proruské propagandy, nesouhlasím zásadně.
A kecy o tom, že mám propláchnutou budku a slintám jako čokl, jsou debilní přibližně stejně.
Pokud tady někdo zastává názor - hurá, konečně nastal čas, kdy není vhodné ptáti se a na své otázky očekávat rozumnou odpověď, nechci s ním mít nic společného.
Já nevím jestli si uvědomuješ, že jsme pár hodin před tím, než začne válka.
Není čas na zaujímání postojů, je potřeba stát (c) Karel Kryl, volně přetlumočeno.
Tak takhle zoufale v koncích jsem tě ještě neviděl... :-))
Zoufalé to je, to máš pravdu. Jen nechápu, co ti na tom přijde k smíchu :-/
Tluče bubeníček, tluče na buben
a svolává hochy, hoši pojďte ven
Tluče bubeníček, tluče na buben
a svolává hochy, hoši pojďte ven
Zahrajem si na vojáky
máme pušky a bodáky
Hola hola hej
nikdo nemeškej
Zahrajem si na vojáky
máme pušky a bodáky
Hola hola hej
nikdo nemeškej
Nerozumím obratu "přisluhování" NATO.
My jsme členem NATO.
Hlavním důvodem pro členství bylo to, aby si k nám nějaký ten despota z východu už nikdy netroufnul poslat tanky a nazval to bratrskou pomocí.
Pomoc těm několika zraněným je spíše symbolickým aktem, a věřím, že bychom se na ni hravě složili.
Šíravník si myslí, že kdybychom nebyli členy NATO, tak bychom neposkytli pomoc raněným.
To je u mě myšlení na úrovni toho, jak některé státy vracely zpět Židy prchající před nacisty.
Já si myslím, že tady narážíme spíš na zabetonovaný stereotyp našich levicových přátel.
Prostě léty jim budku proplachovali soudruzi tím, že Sovětský svaz znamená ten nejlepší socialismus, a oni dneska jak zaslechnou Rusko, začnou fungovat ty reflexy a začnou slintat jak Pavlovovi čokli.
Nechápou, že mnohem více toho socialismusu, po kterém jejich duše touží je na západ od nás a na východě už jen diktatury a polodiktatury, bez jakýchkoliv sociálních výdobytků.
Podle ohodnocení palečky je ten rudý ksindl i zde.
Jen jsem mrknul na novinky do diskuse a je to tam rudé jak sfiňa.
A do mně rudí bojovníci.
Mínus za jedovaté kecy. Myslím že výraz "xindl" je není vhodný pro označení kteréhokoliv návštěvníka toho webu.
Ano, souhlasím s tebou, výraz "xindl" není vhodný, na rudou pakáž je to příliš jemné a laskavé, lépe vystihující by tedy byl výraz "rudé kurvy".
Ano, budeme tu na sebe poštěkávat nejlépe v holých větách bez sebemenšího sdělení. To bude určitě nesmírně zábavné navštěvovat takový web.
Opravdu si neuvědomuješ že podobné příspěvky jsou startérem dosti hnusných hádek? Nebo Ti přide v pořádku když si tu lidé nadávají, vzájemně se uráží a celkově se vůči sobě chovají hnusně?
No, těžko jiný národ než politický národ česko-slovenský má šanci situaci na Ukrajině chápat.
Krym, většinově obýván Rusy, bude okupován a následně včleněn do Říše protože je přeci povinnost chránit své soukmenovce, tedy v tomto případě soudruhy. Svět ustoupí a mír pro naši dobu bude zachráněn.
Po Krymu přijde Charkov.
Diktátora je potřeba klepnout přes pracky dříve, než mu narostou křídla, svět je nepoučitelný.
Jo, je to tam na zblití z těch hloupých keců.
Zvací dopis odeslán:
http://zpravy.idnes.cz/krymsky-premier-pozadal...
No nic, situace je už úplně jasná.
Ve světle událostí na Ukrajině je nutno na ruskou menšinu začít nahlížet jako na vysoce rizikový faktor pro samostanost státu a v Pobaltí asi momentálně spousta lidí má značné obavy.
Doufám že se mírotvorci a nezákladnámborci momentálně drbou na rypácích i když asi některým z nich jsou prostě rusácký holinky milejší než demokracie.
A začínám si myslet, že šetření na armádě se nám vratí jako bumerang.
Jako že by naši pupkatí podplukovníci měli dostat přidáno? Nesmysl.
Chápu obavu v Pobaltí, nicměné Litva, Lotyšsko i Estonsko jsou členy NATO, po těch si hrábnout rusák jen tak snadno nemůže.
No jsem zvědavý jestli tanky na větrníkatou energii dojedou alespoň do Čiernej nad Tisou...
Tank je zbraň vhodná maximálně do občanské války.
Nemůže?
Protože by vyrazily české tankové divize a z moře to jistila flotila britských letadlových lodí?
Možná ti to nikdo neřekl, ale v NATO je to tak, že útok na jakýkoliv stát NATO všichni považují jako útok na vlastní zemi.
Kromě českých tanků a slovenských ponorek v NATO jsou i Spojené státy, Velká Británie nebo Spolková republika.
Tak moji přátelé v Litvě mohou snad klidně spát.
Českých tanků už není ani na slušnou přehlídku a Britové se zkoušejí domluvit s Francouzi, že by tu poslední letadlovou loď měli napůl.
Prachy se vyhazují na kdejakou ptákovinu, jako kdyby armáda nebyla tím nejdůležitějším, kdo musí peníze dostat vždycky, i kdyby na nic jiného nezbylo.
Druhá věc je pak ochota pustit se do skutečné akce. Dnes je úvaha o tom, že zastřelím někoho, kdo mne ohrožuje, zhruba na úrovni představ, že znásilním předškolní dítě. Obrana jo, ale nikomu se nesmí vlas zkřivit.
Jak je to v NATO na papíře dobře vím. Ale nevsadil bych na to víc, než asi tak jedno pivo. Bohužel.
Armáda možná.
Tady se mluvilo ale o armádě české republiky a ta je k prdu, protože "pupkatí plukovníci" s rudou knížkou hluboko v šupleti tvoří celé jejī velení. Sorry, až v příštím životě, v tomhle to neklapne.
Tenhle si prý urval nějaký větší blok:
http://www.hzs.sk/typy-aktualit/tragicky-pad...
Tihle to zas schytali od samovolné laviny (ráno, když je lavinová dvojka):
http://www.hzs.sk/typy-aktualit/pad-laviny-v...
To jsou nějaký skrvny na Slunci????
Nejvýstižnější téma pro tuhle zprávu je asi tohle.... to se nemělo stát...
http://www.sport.cz/ostatni/lyzovani/clanek...