Nakousli jsme to v předchozím tématu. Stručně: čára ani značka není zeď, a člověk je tvor chybující a omylný.
Proto, tam kde si chceme být jistí, že auta pojedou velmi pomalu, se instalují retardéry a příčné prahy, v Německu se v residenčních oblastech často setkáte se zdánlivě nesmyslnými mini kruhovými objezdy, v Anglii klidně zaslepí na pár metrů jeden pruh a vytvoří šikanu, kde musí vozidlo zastavit a dát přednost protijedoucímu, nebo alespoň výrazně zpomalit.
To není náhrada té předepsané omezené rychlosti, to je technické opatření, které tu předepsanou rychlost vynutí. Ne proto, že by Němci nebo Angličané byli neukáznění a nerespektovali předpisy, prostě se takto eliminuje možný omyl, přehlédnutí, lidská chyba.
Při průjezdu Francií na kole, zejména na celkem vyspělé cykloinfrastrutuře kolem Paříže, jsem si všimnul, že Francouzi používají i něco jako cykloretardéry. Vlastně jde o příčné prahy, vytvářené celkem lacino. Používajíse tam, kde z ryzī cyklostezky najíždí cyklista na smíšenou stezku, pro chodce i cyklisty. Retardér ovšem není hrbol, co nic netušícího cyklistu sundá s kola, nutnost zpomalit je vyznačena svislou značkou, a mají i specielní vodorovné značení na stezce, aby to cyklista vážně nepřehlédl.
Dalším bezpečnostním prvkem, který se používá při křížení cyklostezky s frekventovanou silnicí je zábradlí a nejen to, ono je postaveno tak, že tvoří jakési S, musí se sesednout s kola, a tím esíčkem to provést pěšky (když táhneš vozík, musíš odpojit a provést kolo a pak vozík, dost opruz ale cykloturistů s vozíkem tam asi moc nejezdí).
Každá takováhle věc, která technicky zamezí rychlému nájezdu cyklisty na chodník a možnému ohrození chodců, nebo vjetí cyklisty do vozovky, přispívá k bezpečnosti, protože technicky nedovolí omyl.
Alespoň francoužští projektanti to tak řeší.
My se spolehneme na značku, co magneti ukradnou....
http://www.youtube.com/watch?v=WgZmL2bpz9E
No myslel jsem spíše něco takového....
Ten polštář u vody (pokud to není rozbitá perspektiva na Google Street View) musí krásně svádět do vody, když namrzne.
To bude rybí voko strejdy googla, ale zrovna tam asi moc často námrazy nemívají i tak.
Kromě toho, máš jet krokem, proto tě vydrncají retardérem. Mě se líbili ty šipky, které výrazně dopředu na to, že tam budou ty retardéry upozorňují, s naloženým kolem na to vletět rychle by bylo nepříjemný.
Ten třetí obrázek, nejsem si jista, ale není to pro chodce?
Jinak tohle je klasické opatření pro ty, co myslí, že můžou, když myslí, že můžou. Tak se jim tam dá zábrana, takže už nemůžou ani ve dvě ráno, když je všude kolem pusto a prázdno.
Tady jde o smíšenou komunikaci, ale podél toho kanálu je těhle S vychytávek spousta a zřetelně na cyklostezce, musel bych se trápit s Google Street View déle, vzal jsem snímek, co jasně ukazuje princip řešení.
Protože jsem párkrát musel odpojit vozík, tyhle vychytávky si pamatuji.
Ano, zábrana tam pravděpodobně je i ve 3 a ve 4 ráno, když je pusto a prázdno, dynamické řešení uzávěr jsem ještě nikde neviděl, ostatně i řada světelných křižovatek funguje, i hluboko v noci, a naskakuje zelená a červená i když vůbec žádná auta nejezdí.
Lepší oprudit jednoho cyklistu o půlnoci, než ve 4 odpoledne pustit nějaké nerozumné děcko pod náklaďák.
S tím přechodem do S jsem se setkal i někde v centru Londýna, kde to zábradlí tvořilo ostrůvek uprostřed ulice. To se mi moc líbilo, nedala se tak přeběhnout celá šíře silnice, ale vždy jen půlka. Přišlo mi to pro chodce velmi bezpečné.
Němci také hodně na vjezdu do obce používají šikanu. Dokonce i na vjezdu do Německa.
http://goo.gl/maps/y0DKE
Když jsem hledal na street view příklady, na trase co si pamatuuju, našel jsem jednu zpomalovací pro auta z Francie, taky to funguje....
Na to nemusíš do Frankreichu.
Jenom upozorňuju že zatím tohle v Praze tohle navrhují a prosazují výhradně lehkoživkové kteří nedokážou sehnat jinou práci a musí být napojeni na státní cecek. Úředníkům to připadá jako naprostý nesmysl a lidé kterými opovrhuješ a nadáváš je přesvědčují o opaku.
http://goo.gl/maps/SClKz
Následující řešení se projektovalo v Oživení o.s. zhruba před 10-12 lety, kdy jsem tam shodou okolností pracoval. Pruh pro cyklisty se přesouvá z úrovně vozovky na vyvýšený pás a při odbočení na přejezd pro cyklisty tam je úmyslně udělaná klička kolem cedule aby to cyklistu donutilo zpomalit a aby vjížděl do vozovky kolmo k přijíždějícím vozidlům, viděl je a jel pomalu aby tam nevlítnul. Tehdy jsme to dělali jako vzorový příklad pro úřady "jak to má vypadat" (a tehdy na to čuměli jako na myš na Marsu)
http://goo.gl/maps/ODuRT
Nezapomeň si zase při nějaké příležitosti otřít držku o nevládky, které nedělají nic užitečného.
Narazil jsem na hustou chybu: http://goo.gl/maps/spTDt (koukněte na mapu a na obrázek a porovnejte), vyrobíte to tak že budete zoomovat k na mapě Albertova blíž k místu odbočení.
Ty betonový pražce na první mapě jsou dost drsnou překážkou. Myslím, že tohle už se zvýšením bezpečnosti provozu nemá moc společného. Minimálně by si to zasloužilo před nimi výraznější upozornění a snížení rychlosti na 30, alespoň jsem na záběrech nic takového neviděl.
Plech 30 tam je. http://goo.gl/maps/G098h Až k tomuhle plechu je plech 20 (když tam jedu na kole zkopce na tachometr nekoukám... No nic, nebudu se kompromitovat)
Je to rovné široké a končí to v obytné zástavbě. Pokud tam je nějaký obecní blázen vlastnící 30 let staré BMW, tak je na průser zaděláno.
Tady asi jo, ale z té druhé strany co jsi dával odkaz, tak tam tu třicítku nevidím.
Místní to znají, ale pokud tam zajede někdo cizí, může být problém. Snížení rychlosti není nezbytně nutné, ale bylo by to vůči lidem alespoň ohleduplné.
Tuším že ta třicítka je hodně daleko, na druhé straně obytné zástavby (a je tam další beton).
Neříkám, že v reálu tam není, jenom podle záběru z odkazu tam není. Teď jsem si to znovu projel podle trati až k sousední zástavbě a 30 tam není.
Jj, plech 30 tam je.
A jsou tam i další vychytávky. Zdá se, že se s těmi retardéry manipuluje podle potřeby.
Nevíte kam směřuje šipka na obrázku?
http://goo.gl/maps/TYTkp
Bohužel se podobné dopravní značení stává cílem úmyslného vandalismu motofašistů. Proto asi mají ve Francii tu hlínu, ta se pootočit nedá. Možná by tam mohli šoupnout pár květináčů ze Smíchova...
Ta směřuje do řádné .... :)
Je to pro okolo bydlící lidi lepší než hrkací prahy, ale je tam bohužel jedna blbá, věc, jsou tam typicky hnusnopaťózní kanály a výtluky.
Jezdím tama několik let, a ty zpomalováky jsou tam dost oblíbeným místem pro horké gumisty....
Hlavně tohle místo o kousek dál
http://goo.gl/maps/DuiBn
tam dost často jezdí blbečci na čtyřkolkách LeMans... a pak ještě o kousek dál http://goo.gl/maps/YMD7z
Prostě 99 procent normálních lidí to zpomalí a ten zbytek má dojem, že mají naopak speciálně značenou závodní dráhu...
Docela mě zaujal mantinel středem silnice v zatáčce (poslední odkaz). V některých nepřehledných zatáčkách by to někteří lidi potřebovali aby se naučili jezdit zatáčkama jen ve svém jízdním pruhu. Myslím, že po první výměně plechů by to u,měly už téměř všichni :-)
Tim ypsilon chces naznacit, ze zatacky rezou prevazne zeny nebo ze jsou ucenlivejsi? :-)
Bože chraň, naopak, tam mělo být "I" na druhou :-)
I když pár jich to určitě také umí, ale myslím, že u většiny žen je vyjetí z pruhu špatný odhad rychlosti a nebo jak moc mají točit a zatáčka je spíš překvapí než záměr hrát si na závodníka.
Ženy většinou zatáčky neřežou, ale přesto se pohybují s auty zhruba ve stejném prostoru, jako ti co je řežou :)
Dělají to asi aby lépe viděly, co je za zatáčkou :)
Tož kdybych chtěla lépe vidět do zatáčky v tom tvém směru snímku, měla bych se asi talčit spíš vpravo.
O tom ovšem debata nebyla :)
Za pěkných dnů tam jezdím skoro každý den a musím říci, že tenhle úsek mám rád z obou směrů.
Směr centrum mám za sebou +- tři kilometry klesání a cestou domů to beru, že už jsem doma :)
Po pravdě řečeno, já tyhle dlouhé mantinely uprostřed silnice moc ráda nemám.
Já jsem se s tímhle v zatáčce na běžné silnici zatím nepotkal, mimo oddělení protisměru na dálnici (čtyřproudech)
No když tam na kole jedeš co to dá a je tam trošku naplaveného písku, což tam bývá, tak to může být nepěkný :)
Tady před tím je aspoň třicítka. Ale nemám je ráda proto, že když tudy pojede babka s nůši na kole svých dvacet a najde se blbec, co bude chtít jet svých povolených třicet, tak ji narve na obrubník. On, ne každý má na to, aby dokázal zabrat pruh. Jak říká Jindra níže, když je na chodníkách spousta místa, proč ne, ale jinak bych prostředek silnice nezahrazovala v příliš dlouhých úsecích.
No nechtěl jsem debatovat o zpomalovacích opatřeních pro auta, která jsou někdy navržená dobře, jindy hůře, ale spíše o těch celkem jednoduchých opatřeních pro cyklisty.
Když už jsm eu toho špatně, tak tady mám taky jedno opatření, které se zrovna moc nepovedlo.
Taková víska před Meaux, projížděl jsem 2x a vždycky problém.
Ten betonový bobek uprostřed má donutit šoféry, aby se nepředjížděli. Nepředjedou bohužel ani cyklistu, je to moc úzké. Přesto to předloni jeden hoch zkoušel, táhnul jsem vozík a aby mě nepřeválcoval snažil jsem se uhout co nejvíce k okraji, právé kolo vozíku mě najelo na obrubník, vozík to převrátilo a mě docela slušně sundalo s kola do silnice.
Po chodníku to nešlo, lidi, občas nějaké auto, neřešitelné a s vozíkem tuplem. Loni jsem tedy byl za lého pumpičku, neměl jsem jinou možnost, než prostě špuntovat celou kolonu aut za mnou.
To zase nerozdejchal nějaký mladík ve sporťáku, vyrazil jak střela, mezerou mezi těma bobkama přejel do protisměru, jenomže co čert nechtěl, proti němu náklaďák, tak musel zpátky do svého, ale už tam neměl mezeru ale ten bobek, tak jsem viděl, jak se mu pěkně zajiskřilo od podvozku a slyšel jsem dost slušnou pecku, asi si drbnul vanu.
Prostě tohle opatření se moc nepovedlo, ale přesto bych koukal a učil se od těch, která se povedla, a bezpečnost cyklistů vylepšují.
Tak tohle je hodně problematické. To může nadělat dost problémů za deště a když nasněží, tak vůbec. Navíc by to alespoň měli mít natřené žlutou barvou.
Pokud jsou technické překážky dobře udělané a opravdu jen na nebezpečných místech, tak to smysl má. Bohužel občas je vidím i kde jsou zbytečné a nemají jiný smysl, než otrávit cyklisty aby se těm místům vyhýbali a jeli třeba jinudy.
Nezdálo se mi, že Frantíci nějak zvlášť prudí, i když ty prahy uprostřed silnice, bývají ve vsích poměrně časté. Většinou mají ale dost místa na chodníku, takže se to dá projet.
U větších měst, kde je silnější cykloprovoz bývá stezka vedena odděleně od chodníku, a jakmile má dojít k smíšenému provozu, nasekají na stezce ty retardéry, a ještě to zpomalení zvýrazňují těma šipkama, abys prostě nevletěl mezi chodce. Smysl to má velký, jedeš třeba 20 kiláků podél kanálu jak po dálnici, myslíš si, že ti patří svět, a najednou vletíš mezi chodce aniž by sis to nějak moc uvědomoval, takže to drncání tě me probudí.
Ve městě pak je cykloinfrastruktura jak z pohádky cyklobabičky, ale je tam k prdu, protože si každý dělá co chce, parkuje, jezdí, chodí, tam už oči na stopkách a ruce na brzdách.
Tohle se mi v šikanách do kopce stává běžně (Na Dolinách, Na Vrstvách), že se mě někdo snaží předjet a je to mnohem nebezpečnější, než kdyby tam žádná šikana nebyla.
To musis jet tak, aby se tam nevesel. Dnes na me zrovna jeden inteligent troubil na Petrinach, kde je vedle tramvajovych ostruvku zuzena silnice. Nejak nemohl pochopit, ze nepojedu u parkujicich aut v dosahu oteviranych dveri ani nechci pripustit, aby se protahoval par desitek centimetru vedle me. Zatim s tim do ted ten pulrok, co tam jezdim, jeste nikdo nemel problem.
Ano, tady si myslím, že se na cyklisty trochu pozapomíná, stačil by metr navíc, že jo.
Tady se nedá jinak, než být chvilku za prudiče, a najet si více ke středu, aby prostě neměl vůbec šanci předjíždět, jinak jsou někteří schopní tě narvat na obrubník.
Ale přijemné to není asi pro nikoho.
Poměrně dobře si pamatuji jak tu nějaký uživatel šíleně vřískal že pruhy na Rohanském nábřeží jsou naprosto a zcela nepoužitelné a k ničemu. Nevzpomínáš si kdo to byl?
On Ti Jindra urcite vysvetli, ze pruhy jsou na nic, ze kdyz se tam da metr navic pro cyklisty, ze ridici budou ten metr respektovat sami od sebe i bez pruhu. (LOL, uz to vidim...)
Přesně tak, čára není zeď.
Malůvka je k prdu, vyhozený prachy.
Buď se tam vejdeme auto a kolo, nebo nevejdeme, čáranice na zemi vůbec nic nezmění. Když vidím, že se nevejdeme, tak se nasunu do středu tak, aby se ani o to nepokoušel, na to nepotřebuju malůvky za milion kilometr.
Opravdu čáranice na zemi nic nezmění? Takže když tam bude šířka na zaparkování auta a žádné značení, co brání tomu aby motorista svým vozem zabral právě ten prostor, který cyklista nutně potřebuje k životu? I kdyby byl sebeohleduplnější, myslíš že si řekne "tudy jezdí cyklisté, nebudu tu parkovat abych je nevytlačoval do jízdní dráhy aut"? Nebo si vzpomene na paragrafy o minimální šířce pro průjezd a auto zaparkuje? Samozřejmě, místo červeného pruhu tam je možné prásknout zákaz zastavení, ale bude pak každému zřejmé proč tam je zákaz zastavení (a to pomíjím fakt že jedno značení jenom nahradí jiné)?
(a o to jsem ještě nezmínil že v době kdy se to stavělo tak se o posunutí obrub nestaral moudrý úředník, ale nejaký neschopný lehkoživka, který nic neumí, nic nedělá a bere za to královské prachy)
Přechod do S včetně ostrůvku a dvou zábradlíček udělali u nás asi před dvěmi lety v rámci rekonstrukce křižovatky a vytvoření cykloopatření pro novou cyklostezku.
Jak vidno na ceduli, esíčkový přechod je určen chodcům a cyklistům vedoucím kolo. Cyklisté jedoucí, překonávají silnici na kole o necelých 50 m níže.
Bohužel ta cyklotrasa, kvůli které se to dělalo, zatím jaksi neexistuje, někdy za pěkného počasí se uprostřed silnice mezi zábradlíčky zastaví rodiče s dětmi a v bezpečí pozorují šrumec na silnici. Obzvlášte chlapečkům se to moc líbí.
Druhý obrázek v reálu, vepředu přejezd pro cyklisty, vzadu přechod pro chodce.
To se zase někdo vyřádil.
Pozoroval jsem tyhle vopičárny na Chodově a v Hájích, ono se nic nepostaví, jen se "označkuje" a cyklo-opatření hotovo a prachy tečou.
Jen tak ze zájmu jsme se zkoušel podle těch cedulí dostat z Krče na Chodov a z Chodova do Průhonic, najel jsem dvojnásobek po špatných cestách, pořád se motal mezi chodci, a každou chvilku jsem musel stát, abych pochopil nějakou takovouhle skvělou značku.
No to je nádherná značka, občas vidím různé výtvory, ale takovou ještě ne. Možná by stálo za to udělat si nějakou sbírku umění :-)
Viď. Tuhle miluji už jen proto, že je ale úplně zhola zbytečná, neboť stezka neexistuje.
Jo a vlastně mě v souvislosti s diskusí vedle o přechodech a přejezdech napadlo, že ten náš přejezd na fotce není označen svislou značkou (pravda asi být nemusí, vodorovná stačí),
Přechod o kus dál je vodorovnou značkou označen.
Proč je zbytečná? Jasně říká "Bojíš se aut, jeď tudy. Nevadí Ti auta, jeď tudy, je to rychlejší."
Schválně mi zkus popsat všechny možné průjezdy z náplavky přes Palachovo ke Karlovým lázním. Nepamatuješ si je? A cedule na výjezdu z náplavky nakteré by byly zobrazené by byla také zhola zbytečná?
Protože stojí na místě, kam by cyklistu k ní měla přivést cyklotrasa. Přesněji, stojí na chodníku odděleném od silice poměrně velkým a dlouhým parkovištěm a zastávkami autobusu. Neznalý cyklista o ní neví. Cyklista by se k ní musel dostat po chodníku, který ovšem není ani cyklostzkou a není na něm značená ani cyklotrasa. Takže ten cyklista, který se nepodívá do mapy prahounakole o ní neví. Protože tento úsek plánované páteřní A16 není v terénu vůbec vyznačen. Asi zapomněli, nebo co:-))
Jinak ta značka si osamoceně stojí pod tím stromem na konci chodníčku vlevo, pak je to parkoviště a pak silnice vpravo, takže cyklista pokud jede ve směru ke značce, jede někde tam, kde zrovna odbočuje žlutá dodávka.
http://goo.gl/maps/s3sJo
hele a jak to tím esíčkem provede invalida na handbiku? nebo lehocyklista na tříkolce?
jinak k retarderům má čiště negativní postoj i jako kolobkář, protože jak je to kapku vyšší tak to nejde přejet. Hezké řešení se objevilo teď u nás v obytné zóně, kde místo jednoho příčného trámu na cestě je soustava kruhových hřibů. Dá se projet mezi nima a to i autem bez drncnutí ale jenom pomalu. Jak tam někdy uajedu tak to možná i nafotím.
> hele a jak to tím esíčkem provede invalida na handbiku? nebo lehocyklista na tříkolce?
Nijak. Vítej ve světě DRM a dalších omezení.
> Jak tam někdy uajedu tak to možná i nafotím.
Jmenuje se to dopravní knoflíky, stačí vyhledat obrázky.
jo to je přesně ono, už to nemusím fotit :-)
http://www.stavo.cz/aitom/upload/reference...
To může být na kole za mokra a po nasněžení dost nepříjemné, to už je mnohem lepši a hlavně bezpečnější ucelený práh.
Asi neprojede, stejně jako já s vozíkem.
Tříkolku ani lehokolo jsem za 4000 kiláků na silnici nepotkal, viděl jsem jen Snilardův stroj, když mě navštívil.
Handbikistu jsem viděl naživo u Drážďan, ale než jsem si ho stačil prohlédnout, ten chlap zabral a ujel mi.
Myslím, že lehokola a tříkolky neřeší, a ani, bohužel, neřeší moc ty hendikepované kolegy.
Někde jsem tu psal o pařížském metru, tam taky zarazí skutečnost, že vůbec, ale ani trochu, není bezbarierové a některá schodiště, bez eskalátorů, jsou fakt dost dlouhá.
Ty cykloretardéry na francouzských stezkách bys ale dal i na koloběžce, jsou to buď housenky z asfalu, nebo pás dlažebních kostek.
Ono stačí i jen pořádně naložené kolo. To pak jde skrz jen velkou silou, když vůbec ... Úplně super byl jeden takhle "zabezpečený" přejezd přes vlak. Člověk stojí jak vůl na kolejích, snaží se procpat kolo pryč a doufá, že žádný vlak nepojede. (Potkáno kdesi ve Skandinávii, už nevím kde přesně. Druhý podobný zážitek podle stejného scénáře bylo křížení tramvajových kolejí v Göteborgu -- tam i ta tramvaj stihla přijet, naštěstí zabrzdila ...)
Zrovna tyhle věci fakt nemám moc rád, a to ani "odklápěcí" verzi, kde jsou průšvihy se širokým kolem o něco menší a při troše tréningu se dají dobře mířeným kopem projíždět i na lehokole bez zastavení. Přijde mi, že pak člověk řeší akorát zábradlí a to, aby jej nesestřelilo z kola a vůbec nemá čas koukat na provoz na té křížící silnici. Nejhorší je to tehdy, když je zábradlí fakt těsně vedle silnice, takže "za ním" už kolo překáží provozu na silnici.
Mimochodem, ve Švédsku je naprosto běžně kolem podobných ftipných závor projetá cestička po trávníku okolo. Tolik k názoru lidu. :)
Tohle neprojedu, musím to prostrkat.
Jinak na "názor lidu" bývají hajzlíci připravení, maj to obehnaný žbrlením.
Taky mě to vadí, ale funguje to, nemyslím si, že když protlačíš tím krámem kolo, že od radosti hupneš pod autobus. Jde o to implementovat to s rozumem, tohle je spíš asi lapač dětí, než cykloturistů.
Na třetím zátarase jsem se naprdnul, a vzal to po silnici, tedy když jsem jel s vozejkem.m
Jasně, jet po silnici je jeden možný výsledek, ale trochu smutný, když už někdo staví dálkové cyklostezky. A sesedat a prostrkávat co pár set metrů fakt není způsob, jak se někam dostat.
Ale mně primárně vadí ta nebezpečnost. Koleje jsou trochu extrém, ale je to reálný zážitek. A stát na vlakových kolejích, ze kterých nemám kam uhnout fakt není ani náhodou příjemný pocit.
V případech "esíčka" těsně u silnice to zas jde proti normálnímu bezpečnému postupu přecházení -- zkontroluji, že nic nejede a následně se co nejrychleji přesypu přes silnici a mizím pryč. V tomhle případě musím nejprv zkontrolovat prázdnost silnice, pak ale dobrých 10 sekund (v případě naloženého kola spíš víc) manévrovat skrz první zábranu (teda dobu, za kterou bych byl jinak už dávno pryč). Pokud mezitím přijelo auto, zjišťuji, že se nemám kam uhnout (a naložené kolo typicky stojí napříč silnicí), případně pokud je zatím stále volno, čeká mě podobná akce na druhé straně silnice (kolo stále zavází na silnici a další desítky sekund se snažím vmanévrovat jej mezi zábradlí).
Lapač dětí sice chápu, v principu nemám ani nic proti rozumně navrženým zpomalovacím a "upozorňovacím" konstrukcím místo hromady značek, ale vadí mi konkrétní provedení s důsledky, co píšu výše.
To se shodneme, musí se to aplikovat s rozumem.
Tyhle vychytávky jsou u velkých měst, kde provoz cyklistů je značný, spíše těch dopravních než dálkových. Oni to vedou podél kanálů a pokud jedeš dál, většinu těhle křížení se silnicí podjíždíš pod mosty, tam bývají ty retardéry aby zpomalili cyklistu, protože ten průchodý/průjezdý profil nebývá široký, tak yby se nepobili s protijedoucíma nebo chodci.
Při nájezdu nahoru bývá buď nějaké to esíčko jako lapač, nebo to vedou trochu šejdrem, docela to funguje.
Při průjezdu venkovem podél kanálu nic takového není, ale křížení s komunikací bývají výše, protože ten můstej musí být nad kanálem, ale ne zas tak vysoko, aby se dal podjet.Takže když najíždíš do krátkého strmějšího kopečka, trochu to zbrzdí.
Ty cesty kolem kanálů ale nejsou primárně postavené jako cyklostezky, byly to obslužené komunikace kanálu, někdy po nich chodila ta zvířata táhnoucí lodě. Některé jsou přístupné motorovým vozidlům, a protože jsou úzké, nekdy nezbyde než sesednou a odstrkat kolo do trávy, aby auto mohlo projet, ale není to tak časté.
Tohle sice neřeší situace auto vs cyklista, ale taky mne to zaujalo - v Průhonicích.
Postupně jsou v té ulici za sebou 3. Moc nechápu proč zrovna v těchto místech, o kus dál výše v kopci jsou dost pěkné rovinky, kde se to dá pořádně rozjet...
A mám takové tušení, že o pár ulic vedle jsem to viděl také.
http://goo.gl/Pcrht4
http://goo.gl/gYubMG
http://goo.gl/dmk922
Asi půjde o to, kdo tam bydlí a kdo si opatření, aby mu kolem baráku jezdili auta krokem dokázal na obecním úřadě protlačit.
Přesně takových ostrovů a polo ostrovů, ať už jen zpomalovacích nebo chránících přechody, jsem potkal mraky v příměstských oblastech Hamburgu už někdy kolem roku 1990-91, moc se mi to líbilo...
Pro místní je to rozhodně příjemnější varianta, než otřesy a rány od přejíždění prahů...
Jako cyklista to vnímám na různých místech různě.
V takovéhle čtvrti je to fajn, na větší silnici je to někdy spíš k vzteku
Zcela nedávno obrnilo město přechody na ulici Františka Diviše, kde to bude pro cyklisty s novým řešením podstatně horší, protože budou nuceni z široké krajnice najet do dopravního proudu, kdo tam tudy jezdí na kole, ten ví o čem mluvím, tam je povolená 70ka a až do zostrovnění přechodů to tam , přes tu rychlost aut, bylo pro cyklisty naprosto pohodové ježdění..,,,,