Dobrý den, přemýšlím o kole Merida Crossway 40-D 2013? Máte s ním někdo zkušenosti?
Jsem rekreační cyklista - jízda po městě, občas výlety. Je u Crossway 300 2013 velký skok dopředu
nebo mně jako amatérovi bude stačit 40-D 2013?
Děkuji za odpovědi.
Co je v Tvém pojetí rekreační cyklista? To je hodně široký pojem. Jinak mezi těmi koly je už dost znatelný rozdíl.
Rekreační myslím, že nejezdím stovky km za měsíc ani za den, ale pouze pravidelně 5km do práce po městě a o víkendu občas výlet do 10-20km-kombinace zpevněné silnice+lesní cesty. Tím chci říct, že nemám příliš vysoké požadavky. Měl jsem Merida Crossway 500 Comfort model 2008 a plně mi vyhovoval. V jakém smyslu je mezi nimi velký rozdíl?
Děkuju za odpověď.
Mimochodem také z HK :-)
Minimálně v rámu. Třístovka má TFS, na první pohled podobný s tím levnějším, ale při nakouknutí na trubky, sváry a zpevnění, rozdíl vidět je. Tuším, že je rozdíl i v použitém materiálu. Poskládání dalších dílů už může být libovolné, ale třístovka se víc blíží k Alivu, čtyřicítka k nižšímu Acera.
Na pět kiláků tam a zpátky stačí asi oboje. Stejně bych asi volil tu třístovku. Rozdíl v ceně je minimální a třeba se jednou splašíš... :-)
Rozdíl v ceně je 3500, což nějaký rozdíl je.
Ale asi jste mě přemluvili.
Moc děkuju za rady.
Máte nějaký dobrý tip, kde koupit výhodně a kvalitně, nejlépe východní Čechy?
Jo aha, já mrknul na rozdílné "ročníky", pak se ten rozdíl smáznul. Není vcelku důvod nepořídit starší a levnější model (pokud člověk nejde po trendech a stylu - ale to u těhle kol nemá smysl).
Ještě prosím o radu jakou velikost - měřím 186cm, délka nohou od rozkroku 84cm. Váhám mezi 52 a 55cm.
Díky
Tak to teda takhle od stolu nestřelím. Možná nejlepší zaběhnout třeba ke Kulhánkovi, ten by tam ty kola mohl mít. Posadit se na jednu i druhou velikost a porovnat. nejde jen o výšku rámu (obě mohou plus mínus třeba být), ale i o délku, aby vyhovovala.
Teď koukám, že 300, model 2013 zrovna inzeruje Kulhánek za 15,5 tisíc a to je slušná cena.
jj,vím, dík všem za rady
Ač se ti to možná nezdá, ale když se kolo používá i k cestě do práce a po městě, tak za rok už to dělá docela slušný nájezd kilometrů.
Pokud nejsi nějak hodně omezený rozpočtem, tak bys měl raději sáhnout po Meridě 300, je určitě o třídu lepši, má lepši rám a osazení. Kvalita a rozdíly těch kol se samozřejmě neprojeví hned po koupi, ale s časem a najížděnými kilometry. Menší nutnost četnosti seřizování, lehčí a přesnější ovládání kola.
Je pravděpodobnější, že lepši a přesnější kolo víc baví a s větší radostí se na něm najíždí i víc kilometrů.
Dobrý den, tak Crossway 300 2013 v barvě black/silver/red, kterou chci už není k sehnání.
Do té zelené se mi nechce.
Co ještě připadá v úvahu je Crossway 100 model 2014, který stojí zhruba stejně. Dokážete to, prosím, porovnat?
Dík
No jo, barva, to bude trochu problém, protože většina výrobců dělá pro každý model v roce jen jednu nejvýš dvě barvy.
Crossway 100 ti samozřejmě bude sloužit, ale já bych se poohlédl po té 300 v jiných prodejných a nebo za stejné peníze po jiném kole, ta 100 jako nový model je v porovnání k ostatním předražená.
Dobrý den, dostal jsem zajímavou slevu na model Crossway 500 2013. V čem je,prosím, lepší než model 300 2013?
Děkuju
Je to zase o stupeň lepši kolo, má znatelně lepši celkové osazení kola. 19 tisíc je slušná cena a jestli na něj dostaneš dobrou slevu, tak bych ho bral. Je to opravdu už dost dobré kolo jak na silnici tak i mimo.
dík za radu, asi do něj půjdu...má asi i xt převody
Má, také dobrý desítkový převod a pěkné převodové poměry, výrazně lepši brzdy a další.
děkuju moc za všechny rady, zítra si pro něj pojedu, už se moc těším :-)
Určitě budeš spokojený a užiješ si ho.
Jenom ještě menší radu. Nevím co to je za kvalitu řetězu co tam je, ale velmi často dávají na nová kola takové spíš náhražky řetězů hodně nízké kvality, které se rychle vytahají a potom vezmou sebou i kazetu a převodníky, tak si zjisti jaké jsou kvalitní desítkové řetězy a dej tam něco kvalitnějšího. Potom ani pláště nebudou žádný zázrak, vyplatí se použít kvalitní pláště Schwalbe.