Protože již nějakou dobu se zajímám o elektrokola a zkušenosti mám pouze s E-Aspectem 29 rád bych přidám pár stručných "info" z praxe. Přikládám pár screenshotu ze záznamu Endomondo. Jedná se o trasu Liberec - Turnov a druhý den zpět. K nastavení podpory pohonu asi jen tolik ... bylo stále na max a váha jezdce 80Kg. Baterie mě došla asi 2km před cílem na cestě zpět. Celkem ujetá vzdálenost 55km ostatní parametry jsou zřejmé v záznamu.Samozřejmě jsem jel tam a zpět stále na jen na jednu baterku bez dobíjení.
Kdyby jsi nevěřil těm hloupým lžím prodejců o dojezdu 145km na 8Ah baterií tak by jsi se ani moc nedivil.
I tak jsi na to ujel celkem nadstadartní vzdálenost.
Kolo jsem měl půjčené od nás z prodejny a samozřejmě max dojezd je asi tak stejně reálný jako udávaná spotřeba automobilek v EU :) Chtěl bych si pořídit elektro pohon na kolo (našel jsem 8Fun místo středu ),které moc nepoužívám a jezdit na něm do práce a za přítelkyní abych nemusel tahat auto. Jinak jezdím hlavně do Jizerek na kole ( nejedná se o e-bike) a e-kolo chci používat pouze jako dopravní prostředek a doma skočit na normální kolo a jet se projet. Na elektrokole bych se asi trochu nudil možná i styděl a pochybuji že by baterka vydržela 100km po Jizerkách :)
Pokud jsi měl pohon na max a baterku 288Wh, tak je to důkaz, že Bosch s tou energií hospodaří hodně dobře. Vychází to asi na 5,2Wh/km.
Z vlastní zkušenosti vím že abych měl spotřebu 5,2Wh/km musím dobře šlapat, tedy u přímého motoru.
U středového nyní jezdím průměrně 12Wh/km a to bez šlapání.
Jestli mně to klouby dovolí tak zkusím kolik to bude se šlapáním.
koukal jsem na záznam a tam kde jsou kopce jsem jel max 25km/h a tudíž jsem opravdu využíval max power :) a pokud max rychlost je překonána už je to docela záhul ,tedy alespoň co se jízdy do kopce týče. Jo a mám porovnání naprosto stejné trasy směr Turnov na klasickém kole na kterém jsem byl o asi 12 minut pomalejší než na e-kole. A z toho je dobře vidět , že když přijdou rovinaté úseky ,tak vyšší rychlost asistence by se hodila.Zase na úkor dojezdu.
Počkej, tak jestli to dobře chápu, tak do 25km/h to pomáhá na max a pak to najednou utne? Mě by se líbilo, aby to pomáhalo na max třeba klidně jen do 20km/h a pak to plynule ubíralo výkon až nad 25km/h by to nepomáhalo vůbec. Vím, že to není populární názor, ale prosím nekamenujte mě. :) Rozhodl sjem se v životě trošku zpomalit.
První fotky jsou jetě z doby kdy jsem měl přímý motor, nyní mym středový cyclone.
http://bob54.rajce.idnes.cz/Elektrokolo_-...
Prohlédl jsem si komplet foto a už u první fotky jsem docela koukal.Já totiž na kole vlastně nic nemám kromě motoru a baterie.Neberu teď normální kolo kde mam samozřejmě brašničku pod sedlem, láhev a pumpičku :)Ale na tomhle tvém kole ...doslova cestovní ale kolik ti vydrží baterie v hornatém terénu?
Tak zatím jsem ve fázi testování ale jede to do kopce jako tank. Vyjede to i tam kde se to skoro staví na zadní kolo. V současné době disponuji 43Ah a pokud jedu kopce tak mám spotřebu 1Ah na 2km bez šlapání tak že necelých 100km v kopcích.
Po rovině jedu 3-4km na 1Ah bez šlapání.
tenhle středový pohon Cyclone je vlastně přes řetěž na velké kolečko, které je zdvojené a proto můžeš i bez příšlapu.Chápu to dobře?
Ano jede to i bez příšlapu, potřebnou dopomoc si nastavuji sám pomocí tempomatu a plynové rukojeti.
Pro mně nutnost jelikož jsem hendikepován na obě dolní končetiny.
Jo pravda psal jsi to na začátku ,že máš problém s klouby.Tak to potom pro tebe není pouze asistence vhodná si myslím. Totiž když dojde baterie i když to bylo jen pár km před cílem cesty ,tak zrovna byl jen kopec a šlapání bez motoru na kole o hmotnosti asi 22Kg nebylo zrovna lehké. Mám ale vybraný pohon MID 8FUN cena 440 dolarů i s dopravou a baterie 38V 10Ah 240 dolarů s dopravou. Tak až bude hned otestuju na stejné trase a myslím si , že to bude velice podobné jako u Bosche.
No aby jsi nebyl zklamán zatím nic lepšího než bosch není mimo cyclona samozřejmě:-)
Taky záleží odkud to bereš tak bacha na slo a DPH, dovoz z číny vyjde taky na 3tísícovky.
Můžeš hodit odkaz odkud to budeš kupovat?
Už se u nás prodáva 8FUN ale chtějí za něj 13t a tak to raději risknu z číny a uvidím :) Každopádně 8FUN má 40Nm standard a max 80Nm dle převodu.
Z číny tě to levněji nevyjde vím o čem mluvím, kupoval jsem tam baterie a to jsem naštěstí měl dovoz jen za 50 dolarů. Pak jsem musel dodat poště plnou moc pro celní řízení to taky není zadarmo. Naštěstí jsem na ty baterie dostal slevu která to vyrovnala.
Jinak za ty prachy máš cyclona
http://www.eclipsebikes.com/chainwheel-bottom...
cena necelych 10tis. kč
Ten motorek snad má e-pohon v nabídce, Bob má recht, záleží jak ti napočítají clo a DPH, jsou s tím strašný vopruzy, Šikula ti ho dodá a ještě přebírá záruku.
Pokud něco z ciziny, tak jen z EU, raději.
Já na kole s elektrickým motorkem jsem byl pomalejší o celý den, na 1000 km :-)
Spotřeba záleží hodně na rychlosti, a le taky kolik toho naložíš a vezeš si.
Ale v tom terénu je to fakt hezký výkon, trochu to tam znám, míval jsem kdysi děvče na Frýdštejnu a jezdíval jsem za ní z Prahy na kole :-)
To už nebylo ale na úplně časté dojíždění z Prahy :) ne?
Na víkend :-)
nemáš náhodou nějaký záznam trasy z Endomondo nebo podobné?
No to nemám, to byl rok 1980, nebyla ani PCéčka, ani mobily.
Jezdil jsem přes Brandýs n/L, Mladou Boleslav, Mnichovo Hradiště, Turnov a pak nahoru n Jeníšovice a Frýdštejn, byla to tuším 100ka.
Napodzim jsme byl za dcerou ve Frýdlantu (144) atam jsem to na dvakrát, s přespáním v Boleslavi a pak přes Český Dub, zpátky jsem to střihnul na jednou, protože to bylo víc z kopce. Ale i tak jsem byl rád, že chodím - před lety jsem zvládnul po dojezdu ještě skotačit :-)