TAK DAMY A PANOVE, VYRAZIM NA CESTU AUTEM DO SVEDSKA. NA STARTU V OSTERSUNDU BUDU ASI VE STREDU RANO. A PAK UZ JEN SLAPAT A SLAPAT...
Velkem pismo si vyhrazuju pro sve aktualni zpravy z cesty, aby v tom byl prehled. Diky.
Nove forky Maxe Evo 1 v expedicni uprave na www.azub.cz/en/gallery.asp
Vice o cetse, kdo jeste nevi na www.eh-adventures.com
Cau za mesic na Sport Pragu
Honza
Přeju šťastnu cestu...
Evo 1 vypadá pěkně.
S Alešem (teda více on) jsme jej pojmenovali: rotary plough (sněhová fréza) ;-)
Jo, vypadá to pěkně, ale fakt nevím jak dopadneš. Teď jsem měl jet s kámošem do Laponska, ale nakonec jel sám, protože jsem si udělal výron kotníku. Jenže kámoš veze sněžnice a lyže, nechápu jak tam chces projet na kole. Jsem fakt zvědavej.
Vidlice se mi velice líbí, připadá mi lepší, než u HP Velotechnik. Na kole je ale jeden zajímavý detail o kterém nevím na co je. Vypadá to, jakoby mezi odstupem nastavby pro vidlici a řidítky je jakási "mufna"? Nebo špatně vidím?
nojo, to bude asi na spojení dvou takových bicyklů trubkou dohromady pro vytvoření kvadricyklu:-))))
nebo na připojení sidecaru:-)))))
Taky jsem si všiml kovového kloubového oka namísto původního plastového, to mám na kole taky, heč:-)
http://phantom-on-wheels.borec.cz
Myslím, že ta "mufna" je na stejném místě, kde měl čep vidlice Max vystavený na Bike Brno. Ten měl jednoramenou jednočepovku jako dřív, ale s větším čepem. Tenhle nový je asi prototyp co vznikl posunutím čepu jinam z rámu předchozího prototypu a to místo na původní čep tam zůstalo.
Tak teď jsi trefil hřebíček přímo na hlavičku :o)) Je to přesně tak jak říkáš.
Souhrn posledních informací z Laponska:
"CAU, NEJAKY CESTOVATELSKY BUH NECHCE, ABYCHOM JELI. V NEMECKU PODELANE LOZISKO NA AUTE, TED SE NAM OTEVRELA KAPOTA A ROZFLAGALA PREDNI SKLO. UVIDIME."
"VYMENA SKLA STALA NEKRESTANSKE PENIZE. TED JSME NAD NEJVYSSIM SVEDSKYM VODOPADEM NJUPESKAR. ZITRA STARUJU. TEPLOTA PRIJEMNA, TRI POD NULOU, SKVELE POCASI, FOTKY A NATACENI SUPER."
Dnes, v sobotu 28.1. by měl Honza natocit prvni kilometry. Uvidíme , co nam reknou další zpravy.
Zdar a sílu!
CAUTE LIDI, JSEM V OSTERSUNDU. NATOCENO PRES 80 KM. JE TU HNUSNE, PRSI. TEPLOTA KOLEM 5 NAD. HRUZA. PRESNE TO CO JSEM NECHTEL. VSECHNO MAM MOKRE, NAVIC OD AUT TO DESNE STRIKA.
VCERA PRVNI CELY DEN NA KOLE. ZVYKAM SI. SPOUSTU VECI MUSIM UPRAVIT, TAK ABY TO VYHOVOVALO. HLAVNE ABY NEFOUKALO TAM KAM NECHCI. JEN TAK TAK SE MI TO VSECHNO NA MODREHO MAXE VLEZE.
MUSIM JET NA HREBECH, PROTOZE NA KRAJNICICH A CYKLOSTEZKACH JE SPOUSTA LEDU. HREBY JSOU SUPER, ALE NEJSOU VSEMOCNE. UZ JSEM S SEBOU NEKOLIKRAT PEKNE FLAGNUL. NASTESTI BEZ JEDINEHO ZABOLENI. JESTLI TO BOLI MAXE, TO NEVIM.
MIRIM PO SILNICI 45 NA SEVER. CIL JE ZATIM STANOVEN NA POLARNI KRUH. CASOVE PROBLEMY S PODELANYM AUTEM MI TO TROCHU POSUNULY. UVIDIME, JESTLI SE PROBOJUJU DAL. I TAK TO BUDE PORADNY ZAHUL.
POKUD BY MI NEKDO CHTEL POSLAT SMS, TAK SEM S NI. DOST TO POMAHA. ALE NEODPOVIDAM :-) TO JE ZASE MOC DRAHE. 774 298 229
DOUFAM, ZE ZASE BRZY NAPISU, JAK TO JDE. DNES ME TO DOCELA BAVI, TAK SNAD TO VYDRZI.
MEJTE SE, HONZA
Tak ať se ti to zlepší!!! Budu ti držet palce a podporovat tě na dálku v myšlenkách. Já se dnes poprvé od začátku těch šílených mrazů zkusil projet na kole. U nás po vesnici souvislá šíleně hrbolatá vrstva ledu po všech komunikacích o tloušťce 5-15cm. Na tom je volně ložená tak jedna multikára štěrku na celou vesnici. Odhadem. Zkrátka jsou tak tři kamínky na deseti cm2 Dojel jsem asi třicek metrů a celou dobu to honil ze strany na stranu a pak sebou potpně fláknul sousedovi před brankou. Tak jsem to zas dovedl zpátky. Ještě že už mám to nový uchycení řidítek a aspoň že mě pozoroval jen náš pes (tedy fena) a ta se mi nesmála, ale běžela mě se štěkotem zachraňovat :o)) Asi budu muset počkat na oblevu nebo na sníh :o(( Do hřebů nejdu na to už nemam.
Cau Honzi,tak to ja dnes vyrazila na podpadcich, myslela jsem, ze mi poslouzi jako hreby, ale omyl byl pravdou:-), rychlejsi jsou pohory, drzim pesti, ale to ty vis, ze?
TAK LIDICKY, POTUPNE MUSIM PRIZNAT PORAZKU. TRI DNY TEMER NEUSTALEHO DESTE ME ZLOMILY NA ZDRAVI. NEDOKAZAL JSEM SE UDRZET V SUCHU A SPRAVNE TELESNE TEPLOTE V NEKTERYCH VYBRANYCH PARTIICH MEHO TELA. NACHLADIL JSEM SI MOCOVE CESTY A TIM TO VSECHNO KONCI. DOST ME TO S..E, ALE CO SE DA DELAT. BYL JSEM PRIPRAVEN NA -15, ALE NE NA -2 AZ 3 A DEST. TO JE PAK CLOVEK CELY MOKRY, FOUKA, OD KAMIONU SPLICHA, ZE JSEM TO JESTE NEZAZIL, HREBY JSOU V ROZMOHLE BRECCE NANIC. PARKRAT JSEM S SEBOU TAKY PEKNE MAZNUL.
TED ZROVNA RESIM DOPRAVU DOMU. LEHOKOLISTU JE NA SVETE NASTESTI DOST, TAK TED PREBYVAM DVE NOCI U JEDNOHO MAJITELE HP VELOTECHNIK V OSTERSUNDU A CEKAM NA BUS DO STOCKHOLMU. JAKE TOTIZ BYLO ME PREKVAPENI, ZE VE SVEDSKU SE NEDA JEZIT VLAKEM S KOLEM!!!!
NO NIC, VSEM KDO MI DRZELI PALCE MOC DEKUJI, KDO SI MYSLI, ZE JSEM SRAGORA, TAK MA ASI PRAVDU, ALE AT SI TO JDE ZKUSIT.
P.S. NEVIM JAK V CR, ALE TADY NENI ANI TROCHU SNEHU! TO ZE JE ZIMNI SVEDSKO? MEL JSEM ZUSTAT DOMA.
No jasně, vrať se domů, tady je sněhu, že padaj střechy, a o víkendu tady bude -20.
Na silnicích nemáme nic, zapadlé cesty a silnice disponují různou měrou hrbatého ledu. A pokud budeš mermomocí trvat na vyzkoušení hřebů, doporučuju brněnskou přehradu. Jde tam najít ledové plotny vodorovné i se slušným sklonem.
Škoda že to nevyšlo, ale s tímhle počasím je to hnus a v kombinaci s tím zdravotním zádrhelem je nutný toho nechat. To fakt jinak nejde, pokud se chceš dožít léta.
Na kole bych se na to asi taky vykašlal. Nevím, nikdy jsem nezažil. Pěšky mi déšť nevadí. Pokud to nejsou vyloženě provazy a prší drobnějc ale furt, tak je to na čundru naopak fajn. Ale v léťě! Kolem nuly a déšť je asi nejblbější možný počasí, jaký může na jakýkoli výlet být.
Jáí bych dal taky přednost zdraví před zážitkama a touhou to dokázat. Na rozdíl od ostatních si měl dost odvahy to zkusit. A že to nevyšlo? Příště to vyjde!!!
Výborná kombinace na kolo! Již třikrát jsem na to doplatila. Před vice jak rokem mě tak odešla obě kolena na půl roku, když jsem na naloženém ležáku bušila v dešti několik dní. Letos na podzim zánět průdušek díky jen hodině jízdy v dešti (opět na ležáku), (problém tehdy byla bunda na kolo do deště, kde chybí překryt předního zipu, ten je v poloze ležmo cela nechráněn a voda jde tak přímo na hruď - budu ráda zná-li někdo výrobce cyklobund, kde zip je překryt!!!), a před třemi týdny jsem svůj půlhodinový výlet odnesla tím, co teď Honza...
Honzi, je mi to moc líto!
Ahoj Evo, reaguju na tvou otázku na cyklo bundu. Já používám oblečení od CZ BMI, který měli na té expedici "S batoletem na Nordkapp" Aleš na to měl kdysi odkaz na stránkách a tak jsem si to objednal a jsem dost spokojenej ve všech směrech. Nepotím se v tom jak v šusťáku a je to nepromokavý a neprofoukne to. Já si tedy koupil ten komplet příroda, aby to tak nesvítilo a dalo se v tom chodit i v lese. Jen jsem to upravil tak, aby to bylo i pro lehokolo, tedy jsem do bundy i do nohavic dolů nandal gumu.
Taky bych řekl , že je dobře to v takovým počasí zabalit. Zdraví maš jen jedno a zim bude ještě dost. Přeji příjemnou cestu domů bez zádrhelů.
To je mi te teda lito,ze ti to tak blbe nevyslo, ale nez se zdravotne zlikvidovat, tak je lepsi toho nechat.Priste to snad vyjde.
a ted uz z jineho soudku
temer vsechna auta i KOLA tady maji hreby. borec na HP Velotechnik ma dokonce i predni dvacitku s hreby. parada. ted je jim to sice na kulove, protoze se da jezdit i na slickach, ale na tech damskych mestskych kolech to vypada paradne. zkusim privezt nejake fota.
jo a pry nejlepsi hrebace jsou nokiany. mam to od vice lidi nejen ze svedska...
ale videl jsem i volvo na letnich gumach. taky zahul :-)
Nevíš náhodou jaká dvacítka to byla? Já ještě o žádné neslyšel a chystal jsem se na příští zimu na výrobu vlastní. Vzadu se mi to oscědčilo. Včera jsem jel kousek na Maxu bez hřebů po přehradě a hned jsem poznal rozdíl:-).
Jinak o zimním obouvání ve Švédsku už jsem slyšel od Švéda, kterýmu se těžko vysvětlovalo solení silnic. Prý proč to proboha děláme, vždyť je to děsně škodlivý pro vozidla, lidi i přírodu.