http://www.youtube.com/embed/VRRnXq41UV4...
Moc pěkné, zajímavé obě skládací vrtule
Dnešní ráno na nádraží Klánovice.
Přijela tam taková drobná cyklistka, zabalená od hlavy až k patě, opřela kolo o sloup zastřešení, vypnula blikačky, říkám si fakt dobrý, přijela na tom namrzlu, to je obdivuhodný, sice neměla přilbu ale to je její věc, ale....
Ale pak šáhla pro retka a bleskově si zapálila aby si stihla před příjezdem vlaku udělat móc dobře...
No a protože foukalo přesně od ní na celé nástupiště, tak jsme s několika lidmi za pár okamžiků vydali o 15-20 metrů dál.
Nevím co to hulila, ale smrdělo to běsně a hlavně mě zaujala její ohleduplnost vůči ostatním lidem....
Mně by spíš než její neohleduplnost (nadto je kouření na zastávkách zakázaný) vadilo, že si podkopává zdraví. A jestli je to samoživitelka, může nám tady nechat na krku svý děti. Některý lidi jsou fakt děsný.
Myslím, že to už to bylo zrušeno, navíc ve střeše jsou tam dvě slušný díry podobné osobě blízké:) a je mi u prdele co to dělá s jejím zdravím, ať si každý fetuje co chce, když mě s tím nebude obtěžovat a když už tak ať laskavě kouká odkud vítr fouká :)
http://ona.idnes.cz/je-pitny-rezim-podvod-0tw-...
http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a...
Vždycky jsem se dříve domníval, že ze všech smyslů, které máme, je pro jedoucího cyklistu nejdůležitější zrak: zkrátka že se bez něj neobejde. Dnes jsem však zase o něco moudřejší a už vím, že tomu tak není. Při svých vyjížd'kách na kole jsem totiž mnohokrát potkal cyklisty-slepce. Ano, myslím to zcela vážně. Třeba nedávno: jen si tak jedu, počasí nic moc, zataženo, mlhavo, pomalu přichází tma. Už dávno mám zapnuté světlo i zadní blikačku-chci být přece viditelný, a hlavně živý. Najednou se proti mně vynořil ze tmy jakýsi tmavý flek-až jsem se lekl. Tmavý flek se před mýma očima náhle proměnil na cyklistu. Pomyslel jsem si, že asi něco provedl a má špatné svědomí, když chce splynout s okolím a být neviditelný. Pohlédl jsem mu do tváře a užasl: ten cyklista měl slepecké brýle! Tedy nemohu tvrdit, že to byly brýle přímo pro slepce. Ale každopádně měly tak tmavá skla, taková ta skla, která se používají do svářečských kukel nebo k pozorování zatmění slunce-prostě at' byl ten člověk slepý nebo ne, stejně nemohl vůbec nic vidět. Jak se však onen nevidomý cyklista dokázal udržet na silnici, to stále nemůžu pochopit....
A nebylo to něco takového:
http://www.jrc.cz/hra_jine_hracky_70400_spy...
taková osoba mi nedávno přišla do obchodu. prý kde máme izolepu, tak jsem ji navedl, kde ji najde, stála hned naproti nim, jsou tam asi 4 metry různých izolep. a ona, že je nevidí.
a když jsem jí navrhl, že by viděla líp, kdyby si sundala ty černý brýle, tak se vztekla a odkráčela. jediná škoda, že netrefila futra :-D
Opakování nikomu neuškodí :-/
http://omed.cz/Article.aspx?id=4012
Opravdu, zaplať pánbůh, nejsme stejní:)
http://www.reflex.cz/galerie/fotogalerie/41071...
http://www.boredpanda.org/hot-mess-ducati-1199...
http://www.rozpocetobce.cz/seznam-obci?pismeno=A
Ne vždy je lépe kupovat se slevou...:-)
http://www.koloshop.cz/pneumatiky,-plaste...
http://xman.idnes.cz/vic-nez-na-sex-mysli-muzi...
Dopůvodního tématu http://www.nakole.cz/diskuse/16531-sneci... už odkaz vložit nejde, tak aspoň sem
http://plzen.idnes.cz/jaroslav-kral-a-jeho...
http://www.lidovky.cz/maturanti-nezvladaji...
Visokoškolácy taky né.
http://atd.ffa.vutbr.cz/prace.php?co=6
Jenomže význam dokonalé znalosti českého pravopisu klesá exponenciálně se vzdáleností od Rozvadova směrem na západ, až někde u Waidhausu je už taková dovednost naprosto neužitečná :-)
I když tam máš smajlíka:
Ovšem to je argument hodný vtipu jak se ten člověk topí a druhý na břehu volá a umíte křičet o pomoc anglicky? a rusky? a francouzsky? a německy?
No tak vidíte, kdybyste se radši místo jazyků učil plavat.
Ačkoliv jsem přesvědčen, že bez národního obrození by nebylo tragických půtek mezi Čechy a Němci, které nakonec, po vzájemném nasrávání skončily odsunem, přesto je pro mě znalost českého pravopisu důležitá.
Neupřednostňoval bych formu před obsahem.
To, že ohromné množství středoškoláků má velké problémy s matematikou, je pro mě vážnější problém, než problémy s pravopisem.
Jakkoliv mám mateřštinu rád a baví mě slovíčky malovat, zveličování významu toho právě v současnosti platného pravopisu mě připadá zbytečné, a naopak, byl bych rád, kdyby s obdobnými chybami absolventi zvládali komunikaci v češtině, němčině a třeba i francouštině nebo španělštině, a jejich vzdělání bych tím považoval za mnohem kvalitnější a hodnotnější.
Raději umět obstojně 4 jazyky, než dokonale jeden, kterému rozumí tolik lidí asi jako dneska bydlí třeba v Tokiu.
Českoněmecké vztahy 19tého století bych neřešil vůbec, nic na tom nezměníme, i když bychom se asi v mnohém shodli. Koukejme dopředu, moje malá jede studovat na uni do Frankfurtu/Main a tím tak trochu naznačuji, jak to vidím.
To jsi ještě neslyšel tu větu, kterou mě "utřel" syn, toho času studující za Velkou louží. Když jsem naříkal, že nějaká počítačová literatura je jen v angličtině, odvětil slovy: Zvykni si, že doba, kdy se odborné texty překládaly je už minulostí, když chceš číst odborný text, máš umět anglicky.
Má chlapec pravdu, jakkoliv se mi to těžce přiznává.
http://www.tyden.cz/rubriky/byznys/pocitace/na...
http://cs.wikipedia.org/wiki/Omezen%C3%AD...
Docela zajímavé čtení. Zajímavé je zejména s ohledem na to jak se omezení vyvíjela z nařízení jednoznačně směřujících k ochraně chodců směrem k potřebám motoristů.
+ bod
a dodám k tomu velmi zajímavý link, kterak soudruhům ležela v žaludku zvýšená spotřeba při vyšších rychlostech :)
http://www.psp.cz/eknih/1976cnr/stenprot...
Vysoký společenský zájem na racionálním využívání pohonných hmot a tím i na dodržování stanovených omezení v rychlosti jízdy však vyžaduje, aby výše pokut za přestupky spočívající v překročení nejvyšší dovolené rychlosti jízdy byla upravena ještě před komplexním řešením problematiky projednávání a postihování přestupků v připravovaném přestupkovém zákonu...
Však ve stejném duchu se čaruje s úvahama o omezení rychlosti u dodávek.
Je teda fakt, že reálný a dlouhodobý rozdíl ve spotřebě u mého Sprintera jsou dva litry při rychlostech 130-140 (11) / 110-120 km_hod (9). I s naloženým dvounápravovým vlekem pak při 80-90 jen 8 litrů.
Nebo že by v souladu se změnami
a) provozu (dnes třeba není obvyklé, že by motorové vozidlo plašilo koně),
b) stále bezpečnějšími auty, a konečně
c) stále lepšími, zdatnějšími, zkušenějšími a ohleduplnějšími řidiči?
Omezení (původně neexistující) rychlosti mimo obce bylo také k potřebám motoristů? Omezení rychlosti v obci i v noci bylo také k potřebám motoristů? Snížení rychlosti v obci z 60 na 50 bylo také k potřebám motoristů?
Ještě začni tvrdit, že zóny 30kmh jsou také směrem k potřebám motoristů a bude to dokonalý :-)
Věř tomu, že určité omezení je také k potřebám motoristů. například pro odbočení, vyjetí z vedlejší, nebo z místa mimo.
Je to tak tři roky, co v centru HK měl nehodu frontmen skupiny Lokálka, Vašek Souček. Odbočoval z hlavní doleva, proti nic nejelo, bylo to 110 m od křižovatky, kde proti němu stáli protijedoucí na červenou. Padla jim ale zelená a z první brázdy vystartoval blboun na motorce, který taky považoval limity za zbytečné. byl u Součka dřív, než ten stihnul uklidit zadek auta do boční ulice a milej závodník tam má dneska opečovávanej pomníček.
A proč jsi vlastně napsal TAKY za zbytečné ?
Existuje prostě sorta lidí, kterým je šumák i to jestli limity jsou nebo nejsou.
Mám otázku : jak Vaška Součka ochránil před účastí na nehodě se smrtí účastníka platný rychlostní limit a to, že se on choval správně?
Byla tam vyslovena spoluvina a on dostal snad nejnižší možný trest.
Takže ho rychlostní limit neochránil....
Teď asi správně nerozumím. Kdyby nebyl rychlostní limit, tak by nesl plnou vinu, protože křížil dráhu jízdy klukovi na motorce. Rychlostní limit ho samozřejmě ochránil, protože se nedá plně předpokládat, že se někdo zblázní a uprostřed města mezi dvěma řízenými křižovatkami bude zkoušet kolik mu to jede. A jelo mu to opravdu hodně, stihnul akorát odbočující auto a prý nestačil zaklapnout ani plyn a sáhnout si na brzdu.
Pokud by byl limit dodržený (nebo alespoň jen rozumně překročený), nedošlo by ke kolizní situaci ani v náznaku.
Takže ho rychlostní limit neochránil.
Nemám co dodat...
?? To je vtip nebo jen úlet v logice ? Samotný zákaz vraždit tě taky od zavraždění neochrání. Je ale na základě čeho dodržení a ochranu vymáhat.
Jak vtip.
Všimni si, že většinu havárií s nejtěžšími následky mají na silnicích situace, kdy limit nebyl dodržen, tedy kdy slíbená ochrana nebyla dodržena ( typicky přechod, světelné signály nebo přednost v jízdě).
Mimochodem když už jsi to nakousl, kde je v v našem zákoníku nějaký zákaz vraždit ?( ne v tom božím, který je rozumný)
To by mě fakt zajímalo jestli něco takového najdeš.
Aha, takže chytání za slovíčko, přesnou definici :-/ debata o hovně.
Ty chytáš za slovíčko a když na to dojedeš tak se kroutíš že je to o hovně.... :)
V českém zákoníku není jediné slovo o tom, že vražda je zakázána.
Je tam jen stanovena trestní sazba za vraždu, za zabití a za nápomoc.
Šmarjá, co to tady nacvičuješ ? Můžeš mi nastínit, o co ti jde ? Z principu je zcela jasné, že když je to trestané (i doživotím), tak to není zakázané, protože to tam zapomněli pro újezďáka polopaticky napsat :-))
Zákaz řízení motorového vozidla znám
Zákaz předjíždění znám.
Zákaz zastavení znám.
Zákaz vraždit jsi do debaty o dopravě zatáhl sám :)
Prostě debatujeme dopravní zákon plný zákazů, příkazů typu "stůj dej přednost v jízdě" a vysvětlivek, že červená znamená stůj a přesto se děje co se děje.
No a pak přijdeš a tvrdíš, že je taky zakázáno vraždit a já říkám, že zákonem našeho státu není, že se tedy pleteš.
A pak přijde druhý popleta a tvrdí, že to není ani v bibli... :)
Hoši hoši hoši... dobrou noc
Ty ses musel snad zbláznit, jinak si to neumím vysvětlit, protože svoji hodně pomatenou argumentaci teď dotahuješ téměř k dokonalosti.
Takže když podle tebe zabití (usmrcení) jiného není zákonem zakázáno, tak je povoleno?
To si rád nechám vysvětlit.
Totéž platí i pro zmocnění se cizí věci (krádeže) či s násilím (loupeže) a třeba i dalších.
Pomatené, no já to slovo do debaty o dopravě nezatáhl stejně jako slova vražda ...
Jen se vám hoši snažím říci, že když někde explicitně stanovíte řadu zákazů , dodáte sadu pravidel, kterou je třeba dodržovat ve smyslu poslechnutí příkazů a celé to zabalíte do obalu ze zátarasů, zeber a různobarevných čar a přidáte povinnost mít průkaz, osvědčení a potvrzení o způsobilostech, znalostech a minimální kvalitě vybavení, tak vám z toho stejně nakonec vypadne účastník nehody, kterému se někdo na motorce rozmašíruje o auto, jak sami píšete.
Jinými slovy nechrání nás/vás přímo zákony a opatření, chrání nás většinová normalita lidí.
No a bavit se o tom jestli slovo NEZABIJEŠ neznamená zákaz vraždy můžete klidně dál, ale ne sem mnou :)
Na jedné straně vah si dejte prosté "nezabiješ" a na stranu druhou si dejte "Trestné činy proti životu a zdraví" z trestního zákona kde máte stovky slov o tom jak bude potrestána kdejaká varianta co se stane tomu kdo ......
Měl jsem takový dojem a teď mi to potvrzuješ, že ty, Joe a asi další si myslíte, že by rychlostní limity měly chránit ty kteří je nedodržují a ani nechtějí dodržovat a vůbec vám zřejmě nedochází nebo si to nechcete připustit, že rychlostní limity naopak především chrání chrání ty co je více méně dodržují a chápou jejich potřebnost.
Jistě, že limit neochrání toho co rychlost záměrně překročí od toho, že se může snadno pomlátit o jiného nebo že vyletí ze silnice. Rychlostní limit ochrání třeba toho o kterého se zabil, nebo chodce, který přecházel vozovku a dotyčný blb se mu snažil vyhnout a rozbil se o něco nebo někoho tak aby chodec nebo cyklista nenesl žádnou vinu, že mu nedal přednost.
Pokud by neplatil rychlostní limit tak by Souček a mnoho jiných lidí byli tvrdě potrestáni za něco za co nemohli a neměli šanci nějak podstatněji ovlivnit.
Sice chápu tento přístup, ale moje otázka je stále stejná, proč je tedy stále tolik událostí ( nejenom v dopravě) kdy dojde k evidentnímu porušení norem, limitů, zákazů, zákonů atd ?
Když pominu obyčejné chyby a nešťastné náhody tak nám pořád zbývá pro většinu těchto událostí jediná možnost.
Úmyslné porušení.
Ve společnosti totiž existuje, naštěstí poměrně tenká vrstva lidí, kteří se rádi vzpouzejí normám , doporučením a zákazům.
Je to pro ně adrenalin.
Dám příklad :
Pozor, pozor! Důležité hlášení! Nastala nám zima a uhodily mrazy. Železné zábradlí před naší školou bývá příčinou úrazů. Kovové předměty se vlivem mrazu stávají lepkavými a je nebezpečné na takové předměty sahat nebo je dokonce olizovat! Opakuji: neolizujte železné zábradlí, neolizujte ani namrzlé kliky dveří! Konec hlášení."
Proč se ptáš, když si hned správně odpovídáš ? Nebýt limitů, tak nemáš páky na tyhle adrenaliny a není je jak zkrotit. Všechny zákony a omezení jsou právě jen kvůli téhle skupině lidí, aby před nimi ochránily ty ostatní. Že mnohdy neochraňují je většinou vinou nevymáhání dodržování a nedůslednosti při trestání. Tam je právě podstatný rozdíl mezi námi a Němci. Limity a pravidla máme víceméně shodné, s dodržováním je to horší.
A vidíš sám píšeš, limity tady jsou jsou aby ochránily ale oni to nedodržují.
A tak se pro jistotu udělají další limity, další pravidla a další příkazy a oni je zase nedodržují.
A tak se pro jistotu udělají další limity, zákony a další pravidla a další příkazy a oni je zase nedodržují.
A tak se pro jistotu udělají další limity, další zákaza a další pravidla a další příkazy a oni je zase nedodržují.
A tak se ještě udělají další limity, další regulace a další příkazy a oni je zase nedodržují....
No a největší legrace je, že se tady pak v jiné debatě ,od prakticky stejné skupiny lidí dovíme, že limity , zákazy a pravidla jsou tady proto, aby se zvážily zdravým rozumem a potencionálem škod, které spácháním přestupku nevzniknou , protože on to zvážil a na červenou projel s rozmyslem nebo na stopce nezastavil, protože to znovu rozšlapání stojí energii :)
A jaké máš teda řešení? Alespoň v náznaku napiš jak by sis to představoval, žádné utopie, ale tak aby to reálně fungovalo.
No rozhodně nám nějak moc nepomůžou další zákony, další značky, čáry a omezení.
Ale stejně když se zfetovanej řidič bude chtít projet, tak ti nepomůže ani značka ba ani to , že třeba věříš na přednost zprava bez značek...
Hodně by asi pomohlo, kdyby se v médiích nedělaly hvězdy z lidí kteří, dle jejich slov, jezdí sice rychle ale bezpečně.
Typicky sportovci, modelky a umělci.
Když vidím nějaký pořad typu Prásk nebo jak se to jmenovalo, kde Kobzanová, Schneiderová, Knížák nebo Duda nebo jak se jmenujou říká, že občas do Plzně jedou pod 40 minut a komentátorka nasadí takový ten šibalsko spiklenecký výraz a řekne a co policisté, musela si nasadit ženský zbraně, nebo za ten gól vám to lidi odpustím nebo umělci ve spěchu co ?
Prostě takový to podporování všeobecnýho přesvědčení, že s rozmyslem, dobrým tréninkem to jde a prohodit nějaký ty moudra o tom, že lidi co jedou v levým pruhu na dálnici 130 asi neživí rodinu....
My jsme totiž národ pašáků, kterým jde hlavně o to očúrávání pravidel a rozumu, mrk mrk smích ....a proto podporujeme zavádění dalších, aby byla prča při jejich porušování.
Takže jsme zase tam kde jsme byli, nechceš limity, značky ani čáry, ale reálné řešení nemáš. Opět se dostáváme pouze k tomu, že je špatné vymáhání platných pravidel. Předpissy se nám nelíbí, ale policajty a "městapo" poslouchat se nám také nelíbí, pokuty nechcem a tak se hádáme a vymýšlíme různé výmluvy a obstrukce před úřadem, podplácíme a děláme jiné voloviny. A nakonec se dovídám, že v podstatě za to můžou novináři.
Diskutujeme stále ještě můj smírný a kompromisní návrh navrhující na zkoušku uvolnit rychlostní limity mimo obce a na dálnicích?
Nebo proč jsi se mne na mou představu ptal a teď vytahuješ extrémní případy z oblastí, kde tato vize nic nemění, a kde se stávají nehody i bez uvolnění předpisů?
Já už jsem ti, ale psal, že nemám nic proti tomu aby se na některých úsecích kvalitních a širokých silnic mimo obec zvedly limity třeba na 110 a na některých úsecích dálnic třeba na 160. Nic proti tomu. V obci když nebude úrovňové křížení může bez problému být rychlost 80, nic moc tomu nebrání.
Ale určitě není možné limity v obcích šmahem zrušit nebo je nastavit na nebezpečnou a ohrožující výši.
Gratuluju, teď jsi teda v argumentaci vážně trumfnul Hraboshe i s Joem dohromady.
Mimochodem ani v tom Božím zákoně není vysloven zákaz zabítí.
Aha takže v desateru to není ???
To jsou novinky.
A je tam snad napsáno zakazuje se vraždit?
http://cs.wikipedia.org/wiki/Desatero
http://cs.wikipedia.org/wiki/Nezabije%C5%A1!
;-)
Já vím, co je v desateru napsáno, ale podle Újezďákova výkladu zákazu není v Desateru napsáno, že se zakazuje vraždit (usmrtit jiného).
Jak vidno, když někdo vypálí třista z místa dvěstě v městě do auta, ani rychlostní limit mu v sebevraždě nezabrání.
V tomhle případě to bylo k jeho smůle. Ale představ si, že by to poslal jen malý kousek vedle na dveře spolujezdce, nebo že by tam přecházela ženská s kočárkem.
Tu by ten limit zachránil?
Promiň, ale fakt hraješ blbýho, jen abys podržel figuru ?
Pořád se snažím dozvědět, k čemu ty limity jsou dobrý, když lidi jsou schopný nabourat i s nimi.
Není snad chybou limitu, zákonu, pravidla, ale i plotu, zámku, nebo třeba pravidla ve fotbale, že někdo něco úmyslně nebo z nedbalosti nedodrží, přeleze, rozlomí, nebo faulově nakopne. Už jsem ti jednou napsal - okázale hlásáš anarchii, ale bezpečnost a pravidla bys chtěl :-)
To jednoduše není pravda. Přál bych si jen drobné zjednodušení předpisů a uvolnění těch nejhloupějších a nejzbytečnějších regulací.
Samozřejmě, že to není chyba pravidla či čáry, že je porušováno. Když zavedeš rychlostní limit, ničemu tím nezabráníš a nepomůžeš. Protože ani bez limitu nikdo nechce bourat, a každý jede tak, aby nenaboural. S limitem nebo bez limitu, na tomto se nic nemění. Trochu rychlejší jízda sama o sobě nikomu neškodí a je jen zbytečně kriminalizována. Krádež, rozbití zámku nebo faul na soupeře někomu konkrétnímu škodí. To přece nemyslíš vážně takové srovnání, že?
Ta rychlejší jízda (špatně odhadnutá šoférem) také nejednou škodí a ubližuje. To snad popírat nechceš. I když dotyčný nechtěl, přesto nedobrzdil, nebo ve smyku do někoho napochodoval. Přece nejseš na tomhle světě týden, abys to neznal.
Škodí ta způsobená nehoda. Nepřiměřená rychlost může být příčinou nehody. Proto by se mělo jezdit přiměřenou rychlostí. To je můj názor. Naproti tomu jsou tzv. "dodržovači", kteří tvrdí, že by se mělo jezdit tzv. "povolenou" rychlostí.
Paušální rychlostní limit ze zákona s přiměřenou rychlostí nemá prakticky nic společného. To chápe snad každý, kdo pár set km ujel. Proto by paušální rychlostní limit měl být zrušen.
Už tím zasíráme třetí téma, krom toho je to už dobře vymlácená sláma. Raději odkážu na články JUDr. Berana, který se k zákonům vyjadřuje na daleko větším prostoru, podrobněji a odborněji než já:
http://www.autoweb.cz/beran-pravidla-silnicniho...
http://www.autoweb.cz/beran-pravidla-silnicniho...
http://www.autoweb.cz/pravidla-silnicniho...
http://www.autoweb.cz/beran-proc-pravidla...
http://www.autoweb.cz/beran-proc-pravidla...
Jo ahááá :-)) To jsi sem měl prsknout hned, abychom věděli, že ti jde o utopické filosofování. A ještě špatné. bez pojímání souvislostí. Už mi je taky jasné, z čeho čerpáš a čím žiješ.
"U rychlosti je nutné konstatovat a velmi zdůraznit, že ve skutečnosti vůbec nejde o rychlost samotnou, protože ta není podstatná, ale o schopnost vozidlo bezpečně a včas zastavit." a pak ještě "Hluk" -- to se to vymýšlí jiná a bezvadná pravidla, když se nezohledňují i další eventuality a potřeby. Co třeba takhle potřeba čitelnosti a odhadu u jiných řidičů při vyjíždění z vedlejší (třeba u nás máme v obci výjezd za mírnou, ale neprůhlednou zatáčkou a musíme spoléhat na padesátku - sedmdesátníkovi, jinak naprosto bezpečně jedoucímu už vjedeme kolizně do cesty). Mám rozepisovat i další zohledněníhodné okolnosti ? Nebo si na ně z běžného provozu rozpomeneš sám ?
A ten jeho závěr je vůbec boží :-) Prostě filosof idealista (proto jsem onehdá utrousil jízlivost, jestli ti nepřezdívají "Lenin", netuše, odkud vítr vane).
"mělo by to pozitivní dopad na úctu a dobrovolný respekt k těm pravidlům, která jsou opravdu účelná a smysluplná a jsou zakotvena pro ochranu nás všech, protože řidiči by věděli, že je nikdo nebude zbytečně buzerovat za banality nebo formalismy, ale že ponesou odpovědnost jen za jednání, které je důvodně a skutečně nebezpečné a nikoli za jednání, o kterém si to někdo jen myslí, aniž by se taková skutečnost projevila v realitě provozu." - Každý podle svých schopností, každému podle jeho potřeb ! :-))) to už tady bylo a nějak nefungovalo. Lidé totiž nejsou ideální a už vůbec ne stejní. A furt je tu dost takových, kteří se vším koukají vykejvat a vytěžit jen pro sebe bez ohledů na druhé.
No přečetla jsem a napadlo mě, že ty naše pravidla nejsou zas až tak odlišná od pravidel platících jinde v Evropě či dokonce ve světě.
Jo, já vím že určité úseky dálnic v Německu jsou bez limitu a že na ostrově Man nejsou rychl. limity.
Ale proč je mají všude jinde v Evropě? To jsou všude tak zabednění jako my tady u nás?
Nebo je v tom něco jiného?
Bratrance, který jel na zelenou, trefilo auto které jelo na červenou.Docela masakr.
Ten co za to mohl měl již 2 měsíce sedět ve vězení, měl zabavené papíry, byl ožralý a jel v ukradeném autě.
No a jak bratrance zákony ochránily ?
No a to jsem ještě nenapsal, že se bratranec už asi 2 roky soudí o újmu na zdraví, ušlou mzdu z doby léčby a pachatel se mu směje, protože maximálně mu hrozí, že to bude splácet po desetikoruně měsíčně, stejně tak jako ukradené zrušené auto které původnímu majiteli bohužel vrátili takže mu pojistka byla k čemu ? K prdu..
No a semafor na tom místě vesele funguje dál, protože ví, že slušný člověk na červenou zastaví a prasatům je křižovatka stejně šumák :(
Fakt nevidíš, že mícháš jabka a hrušky ? Nadáváš na semafory a limity, vyčítáš jim neúčelnost a zbytečnost - místo abys šel po problému. A tím je nevymáhání práva a dodržování zákonů, korupce a netrestání.
Já NENADÁVÁM na semafory a limity, jen říkám, že ještě žádný semafor a limit v okamžiku jeho ignorování debilem, nehodě nezabránil.
To že pak havrani odvezou oběti, nemocnice se naplní pacienty a soudy potrestají pachatele neznamená, že pachatel na trest v době přečinu myslel.
Pachatelé na trest a vymáhání práva skoro nikdy nemyslí, většinou si myslí jen to, že si užívájí dobré zábavy překračováním limitů...
A opakuji, zrovna na tomhle webu jsem se dozvěděl, že i zákazy a příkazy se s rozmyslem překračovat smí, protože oni cyklisté, kteří to zde tvrdí říkají, že oni na červené, na stopce nebo v zóně 20 kde to mažou 40 myslí hlavou a nemohou nikomu ublížit...
Tak nevím proč se tady vlastně hádáme, když na jedné straně nás limity tak úžasně chrání a na druhé straně můžeme limity na místech kde si my myslíme že jsou k prdu, svévolně překračovat....
njn, tak tuhle debatu překlopme ke konstatování potřeby důsledně a tvrdě vymáhat alespoň ty základní zákony a nařízení. Tak jako v Německu. (jenže to by se nám, zvyklým na "měkkost" zákona a překřičení policajta taky určitě nelíbilo :-))
Pak se další nařízení nemusí množit. Ale to je úplně něco jiného, než o čem se tady handrkujeme.
Každý z nás se tu dověděl něco jiného. Já jsem se třeba dověděla, že pro Joa nejde při překračování rychlosti o zábavu, ale o omezování svobody, jet takovou rychlostí, jakou považuje za správnou.
Tož nevím, možná má pravdu, možná nemá. Těžko soudit. Nicméně požadavek jet mimo obec 90 a na dálnici 130 nepovažuju zas až za takové omezování svobody.
Jsou to prostě pravidla. Je zajímavé, že například v té Americe, kde si budou bránit právo nosit střelnou zbraň, se zároveň bez mrknutí oka podřídí systému čtyřech stopek na naprosto přehledné křižovatce někde uprostřed prérie. Neprotestují, berou to jaho dohodnutá pravidla, tak se dohodli, tak se to bude hrát:-))
A hlavně! Tak to platí a bude platit pro všechny.
A navíc ty jejich rychlostní limity by se mnohým zdejším taky asi moc nelíbily. Co jsem se kde doslechl, tak ledaskde jsou o dost nižší než naše.
Nezabrání, ale zabrání v potrestání toho kdo limity dodrží a o kterého se takový blb přerazí i když má jinak přednost v jízdě.
Už jsem se tě na to ptal v sousedním tématu a bylo to bez odpovědi. Když bude v obci nebo i mimo obec nebude rychlostní limit, nebo bude limit hodně vysoký, tak jakým způsobem vyřešíš bezpečné přejetí hlavní silnice, nebo ještě hůř, bezpečné odbočené vlevo na hlavní silnici?
Tohle mi vysvětli.
Úplně stejně jako dnes. V čem je problém?
Všeci děláte, jak kdyby po uvolnění limitů nastala apokalypsa. Stalo by se nejspíš prd. Drtivá většina řidičů by jezdila stejně jak dnes, mj. kvůli úspoře paliva. Na pár místech se dá jet o nějakých 20-30 víc než jsou dnešní limity. To je celý.
IMHO by se nestalo vůbec nic, jen by se legalizoval současný stav, policii by ubyla agenda, úředníkům a městapu jeden ze zdrojů úplatků.
Z prosté nenávisti k městapu odmítáš brát do úvahy souvislosti. Populistická přímočarost a zdánlivě jednoduchá řešení nakonec moc nefungují. nebo jo, ale přinesou jiný problém...
"Jo, jo, byla tady třicítka a retardér. Ale přišel jeden s nápadem zrušit tydle omezení, no, však víte - argumenty o omezování svobody a tak ...
A šla tu mladá paní s kočárkem, rozhlédla se a přecházela po přechodu. Přiřítil se ´závodník´ ve ´vytuněným´ auťáku, napálil do kočárku a mladou paní odhodil. Dítě mrtvé, paní bude mít trvalé následky. Debílek ujel.
Když tu byl ten retardér a značka, jezdila tu auta volně. Řidiči ´věděli´ a podle toho se chovali.
Hmmm, smutný, no.
Ta paní je manželka toho, co se nejvíc bral o zrušení těch omezení a limitů."
Zkus mi nejdřív zodpovět na co jsem se tě ptal už 2 x a ty stále nic. Prozatím tady jen plácáš hodně velké voloviny a obecné kecy jen proto, že jsi jednou řekl, že rychlostní limity jsou zbytečné a teď zřejmě nevíš jak bys z toho vycouval a odmítáš přiznat, že jsi přestřelil.
Odpověď najdeš hned v první větě mého příspěvku. Já ji tam vidím. Furt tam je. A přijde mi hodně jasná a jednoznačná.
V kterém prvním, netuším, který svůj první příspěvek myslíš. je možné, žes to někde napsal, ale určitě ne pod moji otázku a tak jsem to mohl přehlédnout.
Jestli myslíš větu "Úplně stejně jako dnes. V čem je problém?"
tak tím opravdu neodpovídáš na to co jsem se tě ptal, když by nebyly rychlostní limity v obci ani mimo obec.
Takže jak to zajistíš ?
Jaký první příspěvek? První větu příspěvku, na který reaguješ, tedy přímo pod tvojí otázkou.
http://www.nakole.cz/diskuse/17605-co-vas...
Dnes je jasně daný rychlostní limit v obci i mimo obec a to je taková rychlost abys mohl bezpečně z vedlejší silnice odbočit vlevo na hlavní silnici. Ale když nebude rychlostní limit, tak jak zajistíš to bezpečné přejetí a odbočení, když někdo pojede po hlavní třeba 120 nebo i víc?
Když někdo pojede na hlavní 120, bude to fakticky legalizace současného stavu (diskutujeme samozřejmě o mém smírném, kompromisním návrhu prozatím jen zvednout limity mimo obec a na dálnicích, že?)
Ten, kdo nedal přednost, se nebude moci vymlouvat na to, že spoléhal na to, že přijíždějícímu řidiči ukazoval přesně tachometr a současně řidič jej sledoval a jel podle něj a současně nejednal v podmínkách krajní nouze a současně neřídil vozidlo s právěm přednosti v jízdě přičemž zapomněl zapnout maják a současně neporušil zákon, odhadl vzdálenost, přepočítal v daném místě povolenou maximální rychlost, vypočítal, za jak dlouho přijede přijíždějící ke křižovatce, odhadnul, za jak dlouho je schopen se zařadit a zrychlit tak, aby jej neohrozil, a podle toho se rozhodne, zda jet nebo čekat. Podle zastánců limitů je normální takto jezdit. Takže lidé, co jezdí takto, nebudou (často chybně) odhadovat skutečnou rychlost z maximální, budou vědět, že se jezdí o trošku rychleji, a dají si na odbočení větší rezervu. Což je podle mne správně a bude to jen narovnání současného velmi nebezpečného stavu, kdy to takovému spoléhákovi občas nevyjde.
Já raději nepředjímám, jak rychle jede ten, co mu mám dát přednost, kouknu, jak jede, tipnu si, zda se tam vejdu, a většinou to vyjde. Pro řidiče jezdící tímto (imho bezpečnějším) způsobem nebude žádná změna.
Celkový přínos bezpečnosti bude imho kladný.
Jsem rád, že tohle zdůvodnění nemá nejmenší šanci na nějaký i jen dílčí úspěch. Kdejaký znalec ti snadno spočítá a předvede modelovou situaci, že na mnohých místech nemáš šanci bezpečně odbočit na hlavní silnici, když dotyčný pojede o více něž 40 rychleji než je dnes limit, protože o dotyčném vůbec nevíš, že jede a než se narovnáš na hlavní tak ti válcuje hřbet.
Na takových výjimečných místech lze samozřejmě použít místní úpravu. (Doufám, že zas nějaký dement nebude argumentovat zvýšenou spotřebou plechu na značky, protože tam, kde při rychlosti přes 40km/h vznikají nehody jak na běžícím pásu už oplechováno je.)
"Když někdo pojede na hlavní 120, bude to fakticky legalizace současného stavu" - tohle jednoduše není pravda. Aspoň ne z mé zkušenosti (a zas tak málo nejezdím).
Drtivá většina jezdí na "státovkách" zhruba tachometrovou stovku, což je reálně neco málo přes devadesát. Pokud někdo jede reálných 120, 90% zkušených řidičů ti řekne: "Je to hovado. Nech kreténa jet."
A mají pravdu.
Takže už chybí jen, aby se k tomu postavili stejně rozumně i zákonodárci. Dík za podporu.
:-))
Ale těch 160 na dálnici? No, nevím nevím? Mě při té rychlosti teče do nádrže vodopád.
Jenže, co když budu při 120ti překážkou v provozu a někdo bude chtít omezit moji svobodu jet 120 - 130?
Ne, nechci, nechci!!
Navrhované limity jsou maximální, není to zamýšleno jako povinnost pro všechny touto rychlostí jezdit. Omlouvám se, jestli jsem to nenapsal dost jasně.
Stejně by, jak píšu jinde, většina lidí zřejmě jezdila stejně jako dosud. +- kolem 90/130, na přehledných místech trošku rychleji. Jen by ta větší rychlost nebyla kriminalizována, na rozdíl od současného stavu.
Pokud mi zaručíš, že můžu jet na dálnici svých 120, kamiony můžu předjíždět 130 a ostatní řidiči nebudou tvrdit, že jsou mojí rychlostí, o 30km/h nižší než povolenou, omezování na svých právech a nebudou mě ohrožovat najížděním mi na kufr a snahou vytlačit mě, tak budu spokojena:-))
Toto uvolněním limitů stanovených paušálem zajistit nelze, a ty to dobře víš, že.
Dnes máš omezenou rychlost na 130, když jedeš touto rychlostí v levém pruhu, nemáš kam uhnout, protože kolona v levém předjíždí kolonu v pravém, stejně se najde blb, který na tebe najíždí a vyblikává.
Takže tento problém existuje už dnes a není to problém rychlostních limitů, nýbrž problém omezenosti několika jedinců.
Myslela jsem si, že to nepůjde zajistit prostým uvolněním limitů. Co tedy navrhuješ pro mě za výhodu?
Já bych třeba byla pro to, aby se trestal přestupek nedodržení bezpečné vzdálenosti. Tak, jak to dělají dost tvrdě Němci. A nejen v případě, že se mi při předjíždění někdo lepí na kufr, ale i v případě, že jsem ta předjížděná a udržuju si bepečný odstup od toho přede mnou, ale předjížděč mi ho jaksi prudce zabere.
Bojím se ale, že bychom zase zabředli do filozofování o tom, zda to bude přestupek "poruchový" nebo "bezprostředně ohrožující" a zda je nutno prokazovat materiální aspekt:-((
Pokud opravdu myslíš, stejně jako dnes, tak potom se shodujeme na nutnosti mít rychlostní limit. Pak mi ale není jasný proč pro zvýšení bezpečnosti provozu odmítáš rychlostní limity, už jenom pro bezpečný výjezd z vedlejší silnice a možnost bezpečného přejití silnice.
nevíte někdo zda to je originál nebo mu prostě chybí kus vidle?
Ale i kdyby vypadá to dost divně.Navíc bych tomu moc neveřil.
Odpověď najdeš tady:
http://www.cannondalebikes.cz/
A to já bych tomu zas rád věřil. Akorát se mi za to nechce tolik špulit...
jednostraně uloženým kolům moc nevěřím akor na horáku.
A u auta a terénních s tím problém nemáš, nebo tomu taky nevěříš?
no ono je něco jinýho auto a něco jinýho kolo.Se podívej na čem drží kolo od auta a na čem kolo na tom horáku jen na kulatině co má 12mm v průměru a je usazená ve spláclým konci duralový nebo uhlíkový vidle.
Jenomže kolo má nějakých 12 kg + třeba 80 kjg zátěže, kdežto auto má 20 metráků na 4 kola, takže nějakých 500 kg na kolo.
stejně nelze srovnávat kolo a auto.Už jen protože to má uplně jinou konstrukci kol,jiné materály a nosnosti.
Myslíš, že se na kola dávají méně pevné materiály než na auto? Nemyslím si.
Navíc jsem ani nikdy neslyšel, že by ta kola měla nějaký problém a někdo kolo ulomil. To spíš ty problémy slyším o kolech s klasickou konstrukcí běžné vidlice.
Jsou tomu 3roky, co mi to půjčil jeden Němec na Moldavě a projel jsem se na tom.
Já bych tomu věřil, už protože to prodávají.
Jaká maximální váha může být, pokud zjednoduším systém, když řeknu, že: maximální zatížení živé váhy na kolo, aby se s konstrukci kola nic nestalo, je 80kg?
Př. Mám 80kg a sedím na takovém kole. Otázka je, jaká "max váha" může působit na přední vidlici/kolo a jaká na zadní? 80kg zde působí na dvě kola, tedy působí na dva směry (pokud uvažujeme, že váha jde přes sedlo).
Na zadním kolo působí váha asi pod úhlem 15stupňů od kolmice váhy k Zemi. Na přední kolo řekněme 65stupňů.
Na zadní kolo tedy může působit 82,8kg a na přední kolo 189kg.
Tedy pokud bych měl mít z něčeho strach, tak bych měl mít strach ze zadního kola.
Když na tom bude stát, bude úhel 90stupňů k zadnímu kolu, tedy 80kg max. a přední bude v úhlu řekněme 45stupňů nahoru, tedy zatížení bude 113kg.
Řekněme, že zadní kolo bude v rámu dvojnásob pevnější v uchycení, tedy jenom čistě hypoteticky si vyděl přední vidlici dvěma. Když sedíš, je pořád pevnější jak zadní, když stojíš, tak je působení asi 57kg.
Tedy není důležité, jestli má jednu nebo dva úchyty vidlice předního kola, ale je důležité uchycení vidlice ke zbytku konstrukce.
PS. Jsou to jenom hrubé výpočty...
Zádní kolo u stání nemá smysl počítat díky konstrukci a jeho úhlu, má být nula, nikoli 80kg.
Není to dráhová žiletka, připočni si tam doskoky v plné rychlosti. Ale stejně nemám strach, že by to neměli vychytaný. Speciálně kolega chopper by si mohl třeba představit ten pidičep, na kterém visí naložený návěs kamionu :-)
Psal jsem to jenom pro představu. Hlavně jsem chtěl poukázat, že důležitější je místo kontaktu mezi konstrukci kola a vidlici, jak kontakt přední vidlice s kolem.
Jaký zatížení v kilech? Slyšels někdy něco o Newtonech (ne, nemám na mysli fotky).
To co jsi napsal jsem četl jez zběžně, ale máš to blbě.
Největší namáhání to bude mít tehdy když na sjezdovce ve Špindlu v plné rychlosti trefíš odvodňovací zákop (jsou dost svinsky hluboké).
V čem jiným? Ve výtahu máš taky napsané, kolik kilo lidí může dovnitř, ne kolik Newtonů by nemělo přervat špagát. Ve velkým techničáku mám taky maximální zatížení auta v kilech a ne v newtonech. V obchodě taky chci kilo masa, neříkám "slečno, zatěžte prosím váhu deseti newtony krkovičky".
Svou váhu znám taky v kilech, i když váhu zatěžuji newtonama (na Měsíci by vážila blbě, kdyby byla cejchovaná v newtonech, nebyl by nejmenší problém). Až pojedu na Měsíc, seženu si univerzální váhu v Newtonech. To myslím nejlíp ilustruje praktickou využitelnost těch tvejch newtonů:-)))
Prostě normální je používat k popisu zatížení kila.
Je určitý rozdíl mezi statickou a dynamickou zátěží, ale tím Tě raději nebudu zatěžovat.
A na kterém z těch dvou jsem to ukazoval?
Právěže nikde a to je ta chyba.
Na Favoritu můžeš sedět celé dny a nic se Ti nestane. Zkus však jednou sjet schody... A pod těmi schody Ti k vysvětlení toho proč se vidle ohnula a Ty reješ držkou v zemi jenom kila stačit nebudou.
Podstatou problému bylo z mého pohledu zjistit, jak je dimenzovaná přední vidlice.
A to jenom velmi povrchně...
Tušil jsem, že můj rafinovaný humor zůstane nepochopen. Proto jsem výjimečně odečetl tři pravé závorky od dvojtečky, ale zřejmě ani to nestačilo.
Ale stejně, kdyby se používaly kilopondy, nebyl by v tom takovej mrdník;-)
A znáš násobení a krácení? Jestli ano, tak zrychlení ve formě "g" si vynásob/vykrať a je vymalováno. :-)
Jakože 113kg/g = 113k? Nebo 113kg*g = 113k(g)^2?
nikoliv: váhu jsem rozložil do vektoru. Kdybych to měl převést na tíhu, tak je to vždy násobkem "g". Ale to je zbytečné, můžu to rovnou nepoužívat.
80kg*g do vektoru 80*g*cos(alfa)... Tak se vyprdnu na "g", neboť "g" je konstantou u všech rovnic.
Pakliže jsi zvyklý mít vše v N, tak si to vynásob.
prdlajs (80/cos(alfa))*g
ale smysl to má stejný...
http://technet.idnes.cz/osm-nesmyslu-kterym...
http://finmag.penize.cz/ekonomika/280526...
Dnešní kontinuální performance " Neposedných" v MHD.
Možná jste si již také všimli, že je taková ta skupina lidí, kteří si v MHD zásadně nesednou a když mají možnost, tak navíc zablokují přístup k volným místům na sezení a do uliček.
Za zády Neposedných se pak vytvoří tlačenice, která by se ráda posunula dál do vozu a případně si i sedla, ale musí stát na jedné noze a nejlépe mít v nose natlačené zavazadlo další četné skupiny v MHD, tedy Nosičů batohů.
Dneska jsem Neposedné zažil ve 2 autobusech, v metru a jen ve vlaku se nám spojeným úsilím, podařilo se prodrat do volného prostoru.
Nejlepší byla dnes paní na Budějovické, která si stoupla v minibusu přesně na první schod uličky a zavěsila se na tyč a zavřela oči.
Okolo mě byla 4 místa k sezení a další 4 v uličce, ale za zády paní se vytvořil neprostupný dav, ze kterého se marně ozývalo, postupte.... neměl šanci, paní měla sluchátka a žila si svůj sen...
Zaklepal jsem jí na rameno, otevřela oči, pochopila a řekla, stejně budeme za chvíli skoro všichni vystupovat, ne ? Zavřela oči a
Vzdal jsem to, koneckonců měl jsem dvousedačku pro sebe....
Když jsem jezdíval narvanýmn linkovým autobusem z Hradčanské, někteří řidiči nepostupující cestující řešili tak, že zavřeli dveře, zařadili rychlost a prudce vyrazili vpřed. Cestující se tím trhnutím poskládali, oni zase dveře otevřeli a pokračovali v odbavování.
Mám svůj první úl. :-)
Tak ať se ti daří. I když jsem si vždycky myslel, že na získání včelstva je vhodná doba, kdy se včely rojí. Ale jsem jen laik, takže to tipuji.
Nekoupil, ale dostal se zazimovaným včelstvem. V létě jsem pomáhal s úly a stáčet med a přál jsem si mít vlastní úl. Tak mi včelař jeden úl dal, že nejlepší je se rovnou učit na svém... :-)
http://www.ceskenoviny.cz/zpravy/ano-nominovalo...
ANOfert přikoupil do svého portfolia o dalšího populárního maskota.
Stát nás bude chránit před nelegálními lihovinami. Tím, že zdraží, zkomplikuje a de facto zlikviduje konkurenci v legální výrobě.
http://www.zufanek.cz/cs/aktuality/cesky-big...
Kdo by si před třiceti lety pomyslel že dnes bude pro některé významným projevem osobní svobody možnost jezdit v autě neomezenou rychlostí.
Když tak o tom přemýšlím, tak Joe a jeho kámoši by v té době byli vlastně disidenti :-)
České pošta, s.p. se svými službami opět neobstála v konkurenci;-)
https://www.facebook.com/photo.php?fbid...
Když je kluk blbej a neumí používat tiskové sestavy (ty byly součástí OpenOfficu minimálně před 10 lety)...
No nic.
Tiskové sestavy OO umí vyplňovat složenky ČP, a hlavně, umí zajistit, že si státní dopravce přijede pro zásilku, jak je dnes na trhu běžné?
Vyplňovat složenky samozřejmě umí (případně je rovnou vytiskne celé, že). Jestli je běžné že si zásilku dopravce vyzvedne netuším, ale petrp včera psal že to běžné není.
U minulého zaměstnavatele jsme posílali pár (řádově jednotky) balíků měsíčně, stačilo zavolat, a druhý den dopravce stál u dveří.
Zavoláš, další den řidič přiveze smlouvu, dostaneš číslo a pak už jen objednáváš přepravu. Zvládne to i dítě :-)
Uvažuju, že si to zařídím i soukromě, jak kupujem a prodáváme věci po miminech, neotravovat se s poštou by bylo velmi příjemné.
Navíc se mě nedaří domluvit s dopravci kdy dorazí. Hoši sice ráno zatelefonují, že přijedou okolo 14 hodiny, ale to je tak spolehlivé jako předpověď počasí. Někdy to vyjde, jindy ne.
Než bych trčel doma a čekal jestli přijede v 10 nebo v 16, raději absolvuji těch 500 m na poštu.
Běžně fungujeme tak, že posíláme balíky v 16.25 (5 minut před zavřením pošty) s tím, že si je příjemce vyzvedne v Praze druhý den okolo 11. hodiny. Zatím nikdo jiný než ČP nám podobnou službu nedokázala poskytnout.
Nejkouzelnější zážitek mám s PPL, když jsme potřebovali cosi poslat právě PPL do Phy (150 km), ukázalo se, že protože nemáme s nimi smlouvu, museli bychom to odvézt do Teplic (90 km) (a oni by to pak odvezli do Phy)
Ty jo, já mám z minulého týdne s českou poštou takový zážitek, že už ji nikdy (skutečně NIKDY) nechci použít. Nebude-li v nabídce prodejce jiná možnost doručení než ČP, jdu nakupovat jinam i za cenu příplatku.
Na takovou směs drzosti, absolutní neschopnosti a spoléhání na zákazníkovu blbost jsem už dlouho nikde nenarazil.
A kde vyhrabali to tele, který nám po dlouhém telefonickém urgování nakonec poničený balíček dovezlo (přičemž projevilo neschopnost najít dům dle čísla popisného, dodat správný papír k podpisu, najít propisku, nerozsypat tisícovky po sněhu a strávit předáváním jednoduché zásilky méně než čtvrt hodiny), to by mě taky zajímalo.
Takže můj názor: kdyby Česká pošta zanikla, zvýšila by se průměrná spolehlivost doručení zásilek nejméně o 30%. :-D
U mne to není jeden zážitek, ale spíše dlouhá řada vysírek různé intenzity. Od podzimu to dělám stejně, kde není jiná volba než ČP, prodejce zdvořile požádám, zda je jiná možnost než ČP (aby se prodejci dozvídali, že ČP jejich zákazníkům nevyhovuje), a pokud není, objednávám jinde.
Normální přepravka volá a domluví si +- přesnou hodinu, změna místa doručení není problém. Přepravka mi nechá balík na vrátnici. Doma, když mne nezastihne, volá další den a bez řečí a bez příplatků doručují znova.
ČP doručuje zcela nahodile. Někdy mi přijde SMS, že během dneška budou doručovat, jindy lístek do schránky, že se adresáta "nepodařilo" zastihnout (přestože v uvedenou dobu byl někdo doma a nikdo nezvonil). ČP někdy nechá balík na vrátnici, jindy si pak musíme někdy na poštu v naší čtvrti (zavírá v 6, o víkendu zavřeno), nebo na jakýsi centrální skladiště na Starém Brně (kam se jinak než autem nedá rozumně dostat).
Přepravka už obvykle stojí stejně jako ČP ("prémiové" produkty balík do ruky a balík na poštu znamenají jen to, že musím na tu vzdálenější poštu a stojí víc). Můj čas, projeté kilometry, a nakonec i nervy mají svou cenu.
Celkem levný, a hlavně spolehlivý býval, od České pošty roznos letáků. Ale podle odezvy příznivců loni před volbama roznesli odhadem 50% dodaných a zaplacených letáků. Možná to byla sabotáž, třeba mají strach ze strany, která by je zprivatizovala :-)
Zkušenost zdá se je taková, že ČP umí dodávat v odlehlých končinách, což ostatní dopravci zvládají jen s velkými obtížemi a naopak asi neumí dodávat ve městech. Jinak si nemohu vysvětlit ty diametrálně odlišné zkušenosti.
Ovšem problém je do budoucna v tom, že to šéfové ČP nechápou, takže se ruší fungující pošty na venkově a nechávají se neschopné pošty ve městech.
Asi to bude hodně odlišné podle jednotlivých provozoven pošty. Pošta u nás není bez vady, ale nemůžu si moc stěžovat, pobočka funguje docela dobře a doručování dopisů a balíků je docela bez problému, alespoň já nikdy žádný neměl.
U nás je to obecně o velikosti, co uvozí pošťačky na kole je dobrý, větší balíčky jsme vždy "nezastiženi".....
To se mi také stávalo. Když mi ztratili balíček z eshopu, tak jsem udělal virvál, byla u mě šéfdoručovatelka.
Vysvětlil jsem jí že pracuju z domova a že je tedy vskutku krajně nepravděpodobné že by mě doma nezastihli.
A od té doby doručují spolehlivě.
To bych klidně pochopil. Ale když se to kurnik jmenuje "Balík do ruky", tak co mi mají co házet do schránky výzvu, ať si ho vyzvednu na poště? Bez zazvonění, bez pokusu o doručení.
Když "balík do ruky" leží na poště, kde potom čeká "balík na poštu"? Na Měsíci? :-o
Další pikantní souvislosti (například podvod s datem doručování) vyšly najevo až při telfonátech s různými nešťastnicemi na pobočce a v depu. Ale tím vás gtu nebudu zatěžovat... :-)
http://www.novinky.cz/krimi/325928-mlady-ridic...
Přemýšlím zda by se mu to povedlo i kdyby jel na kole (podle některých je kolo svému okolí stejně nebezpečné jako automobil).
Řekl bych, že taky, protože dostat na kole smyk a vletět až na chodník bude určitě mnohem snadnější než s autem.
Tak jsem našel tři články a v jednom se tvrdí, že auto mělo letní nebo velmi sjeté gumy.
Přitom je na to zákon, že gumy v tomto období mají být zimní a nemají být sjeté.
Taky je zákon o tom, že auta nejezdí po chodníku.
Zákon také pravděpodobně zajistí alespoň nějaké potrestání řidiče.
No protože máme takový moudrý zákon, tak je jasné, že ta hrůza se vlastně ani nemohla stát .
No nic teď hlavně držet palce těm obětím aby se z toho dostaly aby řidič nebyl nějaký přítel primátora nebo tak....
No jo, špatné gumy na klouzavé a studené silnici je o průser, zvlášť když dotyčný jede jako v létě za sucha.
Možná je snazší s kolem doplachtit až na chodník, ale jakou rychlostí? A zranit přitom tři osoby najednou a jedné z nich způsobit těžké zranění. No nevím. Místo sanitky pro chodce bych to spíš viděl na komické vystoupení při kterém cyklista padne dívkám k nohám.
Nemyslel jsem ty následky, ty nepochybně ne, jen ten smyk a když nebude velký obrubník, tak i dopad až mimo silnici.
No to přece nikdo ani netvrdí že cyklista by jich zranil stejně nebo víc , to jste do diskuse zavedl vy..
Ti vaši mnozí totiž netvrdili, že cyklisté, (dokonce netvrdili ani že jen cyklisté) jsou nebezpeční ostatním účastníkům provozu svou rychlostí nebo hybností a tím pádem při nárazu.
Ti vaši mnozí jen reagovali na místní potroubky a jejich "četná tvrzení", že cyklisté co účastníci provozu nejsou nebezpeční vůbec.
Řekl bych že jsem asi tucet krát méďovi,jeho alternativním nickům a dalším zapálencům řekl , že pokud účastník provozu spáchá nějakou prasárnu, která zavede jiného účastníka až do fatální havárie, tak je úplně jedno kolik ten první účastník váží, na čem jede nebo jestli jen jde a jestli se ho ten jím ohrožený účastník při incidentu dotkne nebo nedotkne.
Takže je od vás hezké, že to vyvracíte tím, že to nějaký člověk vašeho věku v autě napálí do chodců a že to by se cyklistovi nestalo, ale s tématem úplně stejné odpovědnosti nemotorizovaných účastníků provozu za jejich chování pokud zaviní dopravní nehodu , to nemá celkem nic dělat......
Hele, na kole jsem na zmrzlé cestě ustřelila jen jednou a stačilo. Nečekala jsem, že tam bude namrzlo, takže jsem jela docela rychle.
Při pádu jsme se s kolem od sebe oddělily a kolo pak setrvačným pohybem sundalo ještě další dva lidi na kolech.
Takže já si docela dobře dovedu předdstavit, že sestřelí tři chodce a dovedu si i představit, že je poněkud potluče.
Zajímavé by bylo, kolik mrtvých by způsobili cyklisté, kdyby realizovali stejný dopravní výkon jako auta.
Je téměř jisté, že nepovedlo, na druhou stranu někteří z "mnohých" netvrdí, že cyklisté, až na řídké vyjímky viz link, jsou přímým nebezpečím jak s laskavostí sobě vlastní dřeníte.
Mnozí mají totiž názor, že smrtelná nehoda se dá zavinit i bez přímého fyzického kontaktu viníka s obětmi. Ovšem takové uvažování je pro "mnohé" příliš složité....
http://www.dailymail.co.uk/news/article-2534697...
Kdyby jenom v angliji...
https://www.google.cz/#q=cyklista+zavinil+ujel
Zkus nám prosím vysvětlit jaká je spojitost mezi hmotností vozidla a škodou kterou může dohromady s rychlostí napáchat (o tom jsem psal já) a tím že někteří řidiči občas ujedou od nehody.
Děkuji.
Nijak, jde o klíčové slovo pro vyhledávání googlem.
Cyklista zavinil je příliš široký dotaz, na který se najdou i nerelevantní články (např. "opilý řidič zavinil nehodu dvou cyklistů a ujel").
Cyklista zavinil ujel je naproti tomu velmi dobrý dotaz, protože právě ujetí je typické chování cyklisty po nehodě, a google tak vyhledá nehody zaviněné cyklisty.
Spojení opilý cyklista by také bylo dobré, ale způsobilo by neúplné vyhledávání, protože někteří cyklisté prasí i za střízliva.
Tedy stoprocentní a čistokrevný red herring, příspěvek naprosto nesouvisející s tím co jsem psal. Děkuji za odpověď.
V diskusi o nebezpečnosti jednotlivých dopravních prostředků pro okolí považuješ odkaz na nehody zaviněné cyklisty jsou red herring?
Každé tvrzení, které se ti nehodí do krámu je red herring? Ale no tak.
Pokud bys to dal jako samostatný příspěvek tak by to bylo obyčejné trollování, protože by ses opakoval.
Pokud však reaguješ na můj příspěvek a můj argument něčím zcela nesouvisejícím a přitom se tváříš že to mého příspěvku týká, jedná se jednoznačně o argumentační faul, konkrétně red herring.
Nějaký další dotaz?
Člověk, který má na to rozhazovat miliony na pochybnou volební kampaň, jde teď "pracovat" do státního za pár desítek tisíc měsíčně???
http://ostrava.idnes.cz/sponzor-zemanovy...
Proč se mi na tom něco nezdá? :-/
Proč ne, milion není zase tak moc, za zakoupení jistého místa na několik let za jistých minimálně 80 měsíčně. To má nejdéle za 1,5 roku zpátky a hlavní zisk takovému člověku ponesou informace, které tím získá.
Klidně na to místo mohl nastoupit, ale měl projít řádným výběrem a nebylo toho moc co kritizovat.
No právě, to místo si vlastně koupil :-/
To neproběhlé výběrové řízení je už spíše jenom taková prkotina...
I když, asi dost těžko se na takové předplacené místo bude dělat konkurz, to by ten předplatitel náhodou nemusel projít :-)))
Dobře postavené výběrové řízení může být dost velký problém pro některé.
Ale i to výběrové řízení lze postavit tak aby prošel právě ten jeden i kdyby tam byla fronta jiných a kvalitnějších lidí. O několika podobných výběrech ve státní správě vím a u dvou dokonce přemlouvali dotyčného aby se přihlásil, že ho na tom místě potřebují, samozřejmě uspěl :-)
Zrovna tak několik lidí bylo přemluveno aby se přihlásili do výběru, protože jak jim bylo naznačeno, tak by vypadalo hloupě, kdyby tam byl pouze ten jeden sám, účast za křoví pak byla samozřejmě oceněna.
Svérázný způsob vysvětlování si pravidel provozu a jak se dá taky si dojít pro přesdržku :-)
http://www.novinky.cz/koktejl/325872-cyklista...
Štěpná diskuse pod tím, dost typicky česká...
Ale co mě zaujalo je příspěvek o kruhovém objezdu, kde si nějaký řidič stěžuje, že ho cyklista podjel zprava.
Přiznám se, že jsem nad tímhle v provozu nikdy nepřemýšlel, asi proto že beru kruhák jako prostor křižovatky a tedy jako místo, kde se vůbec nemá předjíždět, ať už jsem cyklista nebo automobilista.
Nebo tam jako cyklista můžu podjet jako na silnici kolonu , kde to běžně dělám ?
Také jsem to četl. Psal že ho na kraji kruháku dojel. Nestává se mi příliš často že bych se ke kruhovému objezdu blížil rychleji než auta.
Tohle se mi stává docela často (v normálních křižovatkách)- jedu rovně, těsně před křižovatkou mě někdo předjede a metr před vozidlem začne brzdit a odbočovat doprava.
Tuším že to mohlo být tak že motorista dojel řidiče pár metrů před kruhákem a začal brzdit aby se tam vešel. Fakticky porušil
§17
(5) Řidič nesmí předjíždět
b) jestliže by se nemohl bezpečně zařadit před vozidlo nebo vozidla, která hodlá předjet,
No a protože oprasený řidič nechtěl kvůli blbovi brzdit a ztrácet rychlost, pokračoval dál jako kdyby se před něj nesnažil nacpat.
Rozumím dobře, že na kruháku by ani cyklista zprava předjíždět neměl ?
Je fakt, že většina kruháků který po cestě do práce a z práce mám., jsou stejně tak úzký, že to ani nejde....
cyklista zprava by předjíždět opravdu neměl a v křižovat už určitě ne.
Na kruháku raději nepředjíždím, spousta lidí vyjíždí bez blinkru a většinou Tě nestihnout zaznamenat.
Jedině na Kulaťáku, ten je dost veliký. A také tam kde jedu první odbočkou ven.
Někteří řidiči mají s blinkry potíže. Ve Šluknově chodím přes zobrazenou křižovatku. Často neblikají řidiči jedoucí dle červené šipky.
Ale zrovna tak i ti co jedou dle zelené, tam je to ještě větší sázka do loterie, když auto nebliká, kam vlastně pojede.
Ta červená šipka, to je asi po hlavní, že jo.
Mě učil učitel v autoškole, že pokud je hlavní jen takto mírně, tak blikat nemusím, protože z ní nikam neodbočuji.
Mě zase učili, že pokud je tam značka "Hlavní silnice" s doplňkovou "tvar křižovatky", mám blikat vždycky, i když jedu po hlavní a je to skoro rovně...
Tak čí učitel měl pravdu? :-o
Nojo, ale v tom případu na obrázku - jak se pak pozná, jestli jedeš "skoro rovně" dál po hlavní, nebo budeš odbočovat doprava na Žižkovu?
Když blikat nebudu, není sice zcela jisté, jestli jedu mírně doprava po hlavní nebo rovně... ale v druhém případě jsem to já kdo musí dávat přednost protijedoucím vozidlům, tak v podstatě nehrozí žádné riziko z toho, že to někdo špatně vyhodnotí (jestli mi nějaké neuteklo?). Zato když si zablikám, pojedu po hlavní... a zprava mi do cesty vjede z vedlejší ten, co si myslel, že odbočím....
Přiznám se, že vysvětlování neblikání je pro mě jeden z příkladů typických českých vyčuraných výmluv u přestupků.
Vyčůraných protože se lidé vždy vymlouvají, že blikat je potřeba jen v tom případě, když jsou okolo nějací účastníci a samozřejmě oni jsou si stoprocetně jistí, že vždy vědí o všech.
No a pak existuje druhá tlupa debilů, kteří sice zablikají, ale blinkr tam hodí až na poslední chvíli, většinou až v polovině odbočení.
Zapomenutý blinkry, ve srovnání s minulostí celkem vymizely, tady je technický pokrok celkem nápomocný :)
Divná to křižovatka, tam budou nějaké divné síly. Kdykoliv tam jedu, tak vždycky chci jet na Rumburk, ale neustále mě to tam táhne rovně a už dvakrát jsem se tam otáčel a vracel na hlavní :-)
A to já ještě na kole jezdím od Jiříkova a odbočuji do Žižkovy. To raději, když je nějaký provoz, přejdu do režimu "chodec".
Asi naštěstí pro mě a okolí tam nikdy nebyl větší provoz, takže moje manévry tam probíhaly bez problémů a divení :-)
Zprava se snad smí jen podjíždět stojící kolonu, ne? Normálně předjíždět stále jedoucí vozidlo ale podle mne už ne...
A v křižovatce samozřejmě také ne ;-)
Aha, tak ještě se to týká "pomalu jedoucích vozidel"...
Pohybují-li se pomalu nebo stojí-li vozidla za sebou při pravém okraji vozovky, může
cyklista jedoucí stejným směrem tato vozidla předjíždět nebo objíždět z pravé strany po pravém
okraji vozovky nebo krajnici, pokud je vpravo od vozidel dostatek místa; přitom je povinen dbát
zvýšené opatrnosti.
Ale ne přes křižovatku pokud tam není samostatný jízdní pruh pro cyklisty.
Zaujalo mě, že Drážní inspekce ČR považuje 232 mrtvých a 667 vážně zraněných při střetu s kolejovým vozidlem během roku 2013 za úspěch.
Začátek roku 2014 ukazuje, že se asi nic nezmění, třeba jen 1. ledna zemřelo na kolejích 5 osob.
rozhořela se tu diskuze o dopravních předpisech.
nedá mi to, abych nepřipojil toto video:
http://www.youtube.com/watch?v=xFAKBvtthaE
viděl jsem ho tak dva roky po tom, co jsem dělal řidičák a už jezdil.
vidět ho možná předtím, tak jsem ten řidičák nedělal nikdy, anebo bych ze začátku jezdil opatrnějc (ne, nehodu jsem nezpůsobil, bodové konto čisté :)
http://www.youtube.com/watch?v=dtlBbsgbPxo
Tenhle žil zbytečně pomalu, ale do díry šel taky pěkně svižně (od 2:40) :-))
http://www.youtube.com/watch?v=I4hJ-_Sq8fU#t=22
Ukrajinská republika se rozhodla uspořádat největší dřevárnu roku 2014.
http://zpravy.idnes.cz/obrazem-ukrajina...
Příliš rychle jedoucí auto smetlo a zabilo na silnici u Kolína řidičku jiného vozu, která krátce předtím sama na ledovce nedobrzdila, lehce ťukla do automobilu před sebou a vystoupila, aby se postiženému došla omluvit.
http://respekt.ihned.cz/c1-61612490-uplynulych...
Myslíte že příliš rychle jedoucí kolo by způsobilo podobné následky?
Pokud by ji šikovně podrazilo nohy a ženská ještě šikovněji praštila hlavou o zem či třeba o auto, tak proč ne? ;-)
ten smajlík do takové debaty fakt nepatří.
Ovšem o tom, že cyklista může zabít bylo i zde pár linků.
Ostatně když cyklista může přerazit závoru...
http://hradec.idnes.cz/cyklista-prehledl-zavoru...
tak jsem našel ještě jednoho mistra cyklotaranu.
http://www.udalosti112.cz/prave-ted/913...
http://zpravy.idnes.cz/ridic-se-vyhybal-srne...
Myslíte, že kdyby se vyhýbal cyklistovi, že by se mu to nestalo ?
http://zpravy.idnes.cz/jerab-se-vyhybal...
Myslíte, že kdyby se vyhýbal autu, že by se mu to nestalo ?
A kdyby se vyhýbali jinému autu, mylslíš že by se to nestalo?
Ber jako fakt že pokud je motorista nebo řidič debil, může svým jednáním způsobit nehodu. Způsoby jsou různé. Ale v zásadě platí že vše co může způsobit řidič, může způsobit i motorista. Obráceně, tedy že to co může způsobit motorista, může i řidič, zjevně neplatí. Ergo kladívko motoristé jsou svému okolí nebezpečnější než řidiči.
****************
Ano vím o tom. Snažím se trochu nabourat zažitá klišé a streotypy.
jenže právě jen vytvářením dalších klišé a stereotypů
http://www.udalosti112.cz/udalosti-dne/cyklista...
Ani se moc snažit nemusel :
Celá událost se stala následovně. Do 58-leté ženy z Jablonce n.N. , stojící na chodníku u zastávky MHD zastávka Škola, narazil dosud neznámý cyklista. Chodkyně po střetu s kolem upadla na zem a utrpěla těžké zranění. Doba léčení pravděpodobně přesáhne 8 týdnů. Cyklista poraněné ženě neposkytl pomoc a z místa nehody ujel.
http://www.udalosti112.cz/udalosti-dne/cyklista...
Při dopravní nehodě došlo k těžkému zranění chodce, který byl vozidlem rychlé lékařské pomoci odvezen do nemocnice v Novém Městě na Moravě k ošetření. Dále došlo k lehkému zranění cyklisty, který byl také převezen do nemocnice v Novém Městě na Moravě, kde byl ošetřen a po nezbytném ošetření propuštěn. Ke zranění jiných osob nedošlo.
Aby to bylo srovnatelné je potřeba aby odkázané příklady byly:
1. smrtelné
2. aktuální
Aktuální znamená třeba z posledního týdne. Opravdu nejde srovnávat to že se jednou za uherský rok nějakou totálně neštastnou náhodou stane nehoda kde cyklista VÁŽNĚ ZRANÍ někoho jiného s tím že automobily ZABÍJÍ každodenně.
Protože zase zanedbáváš mizivý přepravní výkon kol. Přepočteno na milion či miliardu osobokilometrů nebo tunokilometrů by mohlo být skore cyklistů zajímavé.
A také by se muselo zkoumat skutečné zavinění, ne ve stylu PČR: řidič má povinné ručení, tak se nebude tolik cukat (a i kdyby, pohrozíme zadržením řidičáku nebo vozidla), zatímco cyklista se bude kroutit, lhát a dělat obstrukce, aby se vyhnul své odpovědnosti (řidičák mu neseberem a vozidlo má mizivou hodnotu). Takže přišijem vinu řidiči.
Hlavně, že si nechtěl pomuchlat plechy o srnku, tak se radši zabije. Lidi jezdí bezmyšlenkovitě a zbrkle reagují.
To je právě to, že tam klidně může stát něco nebo někdo kdo má i s kolem 70 kilo a ten člověk v tom autě to stejně strhne a klidně zabije na druhé straně účastníka, který vůbec za nic nemůže...
Problém je, že hodně lidí pozorně nesleduje silnici a její širší okolí a pak je ledacos překvapí a zareagují zmateně a zbrkle. U mnoha nehod by šly snížit následky správnou nebo alespoň lepší reakcí. Většinou stačí včas začít brzdit, někdy je lepši to včas poslat do pole, někdy zase držet auto v přímém směru a narazit.
http://www.lidovky.cz/janik-stafl-v-centru-za...
Normované parkovací místo má 18 metrů. Tržní cena by pak byla 1080kč/den. Nemyslím, že by se mělo platit za parkování tolik, ale je dobré při různých úvahách na to myslet.
Tak jsem si představil, jak taxikář při magistrátem regulovaných cenách na jedné straně zaplatí magistrátu za parkovací místo 2 miliony za rok a na straně druhé vydělá tolik, aby se mu vrátily dva miliony, jeho plat a pojištění , amortizace vozu , všechna nutná pojištění, provoz vozidla .
Při marži řekněme 10 kaček na kilometr, což je asi nemístný optimismu,s mě vychází něco jako nutnost ujet za den placených 700 km.....
http://czech.ruvr.ru/2014_01_31/Novodoby...
http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews...
A sem se také nikdy nepodívám :o)))
http://www.novinky.cz/cestovani/326144-nic-pro...
Rovněž v osvětlení podzemních děl došlo k převratné změně, když byly olejové kahany nahraženy daleko výkonnějšími acetylenovými důlními lampami.
Zdroj:
http://www.gweb.cz/soubory/clanky/lokality...
Zaujali negativně - noví moderátoři sazky/sportky.
Já nevím, já asi fakt stárnu, ale tenhle chlap se ženskou jsou jako moderátoři dost mimo.
Odlehčení tahů s rádoby ftipnými poznámkami mi přijde poněkud křečovité...
No ale nesázím, takže mi to může být naštěstí fuk.
http://www.lidovky.cz/starici-na-export-nemecti...
Jsem zvědav, kam nás vyvezou naši blízcí ...
http://www.novinky.cz/vase-zpravy/pardubicky...
8-))
http://www.novinky.cz/koktejl/325653-exploze...