Jak poznat, jestli je mekky vyplet, nebo pruzny ram?
Zmacknu na doraz obe brzdy, stoupnu si na predni pedal (kliky jsou vodorovne orientovane) a zadni kolo uhne o cca 5 mm smerem k retezu. Je jedno, jestli se takhle opru o levy nebo pravy pedal.
Z toho usuzuji, ze se jedna o pruznost ramu, kterou vyvolava tah retezu.
- Takze jak si overim, ze to je opravdu ram?
- A kolik je pripustna pruznost? Jak poznat, jestli uz je to na dotaz vyrobci, nebo je to jeste OK?
Ono taky asi záleží na materiálu rámu? co to je Uhlí,ocel,dural nebo titan ?
Dural. Cekal bych to pevnejsi.
Ted mne napadl test pro 4 ruce. Jeden na kole ohyba a druhy prilozi neco jako delsi vodovahu ze strany na plast a pozoruje zmenu pozice kazety proti vodovaze...
Jen mi k tomu ted chybi dalsi dve ruce. 8-)
A taky jestli je to duralový HT z klustejch trubek nebo vyvaklaný celopéro.
Bývalý kolega z bývalého zaměstnání měl stařičké celopéro, u kterého zadní kolo fungovalo jako kormidlo. Jistou nepříjemností bylo, že to nemělo žádnou kormidelní páku ani kolo.
Jak už bylo napsáno, tak to bude velmi odlišné pro různé rámy.
A jak moc by měl být tuhý tenhle konkrétní rám netuším, to by mohl říct tak maximálně výrobce a ani u toho bych si nebyl jistý.
V každém případě všechny rámy trochu pruží. Dobře je to vidět např. při upnutí kola do trenažeru a postavení se do pedálů. Tam se pak spousta rámů okolo středu kroutí jak had (jak je zadní kolo fixované).
Jestli jsou to kola se dá zkontrolovat nejlépe tenzometrem. Ovšem je otázka jestli existují nebo seženeš nějaké doporučené hodnoty napnutí drátů pro tahle kola.
Jinak ale pokud není problém za jízdy, tak bych jen zkontroloval jestli není povolený výplet a neřešil a jezdil.
No, nechal jsem si tam dat dozadu http://surlybikes.com/parts/wheels/lou_4point8 misto http://surlybikes.com/parts/wheels/big_fat_larry
Plast se posune cca o 5 mm smerem k retezu.
Mimochodem si asi budu muset nechat od Gebhardta vyrobit jiny unasec na tacy, protoze retez plast zasahne jeste driv, nez vezme o ram.
Maly tac je od stredu mufny 66,5 mm, surly se stejnym offsetem zadni stavby (28 mm) ma maly tac od stredu mufny 72,2 mm.
http://www.duratec.cz/cs/660-snowdoor/designer/...
Posledni veta: "Na zakázku je možné připravit sněžné kolo s plášti o šíři až 4.8"." No, asi bych jim mel napsat, ze to neni tak uplne pravda.
Jaky bocni pohyb plaste muze byt v toleranci? Pul centaku uz mi prijde docela dost...
Pohyb pláště jsem takhle nikdy netestoval. V tomhle testu bude hrát velkou roli spousta dalších faktorů jako hmotnost testera a hodně zařazený převodník (na malou placku s tím zahýbeš daleko více).
Co jsem psal ohledně kroucení rámů v trenažeru, tak tam se střed při kroutil ne v milimetrech, ale až v centimetrech (typu 2-3cm).
Stred nedokazu nijak rozumne odhadnout. Ale pohyb plaste proti ramu vidim.
Zarazeny maly tac a nejvetsi kolecko. Vaha na prednim pedalu 90 kg.
Stve mne, ze ted musim umluvit Gebhardta, aby mi vyrobil dalsi atypicky dil a zaplatit si ho... Neo koupit 4.7" plast, dat ho dozadu, zkusit, ze skrta pri zaberu o retez (pry ano) a pak se hadat...
Taky mne udivilo, ze teprve utazenim rychloupinaku se srovna vidlice - viditelne se protoci noha - alespon podle brzdy.
Vecer si zkusim vzpomenout a vzit to kamerou.
A ty nějak při jízdě vnímáš a registruješ průhyb rámu, to je tak poznat?
Tak jsem to probral s p. Gebhardtem telefonicky a mam mu vyfotit, jak presne jsou ty kliky a BB slozene a pripadne mu to ukazu nazivo ve ctvrtek, az bude v Praze. Vypada to, ze bude asi potreba nova osa... No, 500 KC mne nezabije.
A kdyz plasti opatrne odriznu tak 2 az 3 mm vzorku na pravych krajnich spalcich, snad tim vyresim i ten kontakt s plastem a nebudu muset menit zadni plast za ten, na ktery to staveli. To by bylo za 2500 Kc a tenhle by mi zbyl. 8-(