Máme sice pro tyto účely vlastní blog http://brnobent.blogspot.cz/, ale rozhodli jsme se i tak opět založit vlákno k organizaci jízd a podobných věcí i tady, kde jsou na to mnohí zvyklí.
Jak už jsme vypsali na http://brnobent.blogspot.cz, máme tu první letošní jízdu:
Sejdeme se v neděli 26.1. v 10 hodin na konečné 4ky v Obřanech. Plán je zajet do Adamova, dát si pauzu v kavárně a jet zpět. Případné špatné počasí by dokázalo vyjížďku zkrátit, ale ne zrušit.
No vidíš, na ten váš blog jsem úplně zapomněl a tak měl za to, že prosincová vyjížďka se vynechala, protože tady vypsaná nebyla.
Pozoruhodné je, že podobná zima po ránu a k večeru jako o té listopadové vyjížďce byla od té doby snad asi tak dvakrát. Ale dá se, problém byl tenkrát v profoukavé bundě, s jinou je to hned lepší pocit, až na to pocení.
Pokud nebude namrzlo, přijedu.
Sice jako Adamovák bych se měl zůčastnit, avšak moje nutná účast na maškarním plese v Adamově,který s přáteli pořádám ze soboty na neděli mi nedělní dopoledne nedovolí trávit jinak než v posteli :-D , nechám si o jízdě zdát. Snad únorovou jízdu nic nezmaří. Přimlouvám se o zvěřejňování termínů zde, prosincový jsem také nikde nepostřehl.
Ani já nepojedu - na můj vkus je příliš velká zima.
Jako obvykle děkujeme účastníkům za účast, pět lidí když ráno teploměry ukazují dvouciferné mínusy není málo. Bylo krásné počasí a výlet se vydařil. Zpráva jako obvykle zde: http://brnobent.blogspot.cz/2014/01/zprava-z...
Uvazoval jsem minuly tyden, ze se "zastavim" a sjedu s Vami do teho Adamova, ale melo to byt jinak. Jel jsen dnes jen lokalne z Valtic do Breclavi a zpet, coz nestoji za rec. Dnes jsem se poprve nemazal proti slunicku, ale proti mrazu. A bez muceni se priznam, ze bych to dnes od nas do Adamova a zpet nedal. Tak se budu tesit az uzraje cas a vyjedu si s Vami nekdy v budoucnu.
Únorová jízda byla vyhlášena zde: http://brnobent.blogspot.cz/
Start: v neděli 16.2.2014 v 9:00 od Ronda
Trasa: do Židlochovic a zpět.
Ještě pár fotek z tandemu
http://freediver.rajce.idnes.cz/Lehotandem/
Díky za povedenou vyjížďku!
Na zpáteční cestě nakonec nepršelo, i teplota byla mnohem příznivější než ráno, tady na Hané 4,5°C. Tak se jelo krásně, že jsem to vzal od Kojálu ještě přes Vyškov a Nezamyslice. Dnešní vyjžďka se tak protáhla na 208 km. To v únoru není normální.
Tož jako obvykle děkujeme všem účastníkům za účast, jet v únoru v osmi lidech bylo fantastické.
Nějaká zpráva z vyjížďky zde: http://brnobent.blogspot.cz/2014/02/zprava-z...
Fotogalerie pak zde: http://hebi.rajce.idnes.cz/Brnobent_-_vylet_16...
Díky za vyjížďku, normálně bych se v životě nedokopala v únoru vytáhnout kolo. :-)
Sice jsem tvořila tradiční zadní voj ještě přesvědčivěji než jindy, ale na to, že to byla moje první vyjížďka od září a úplně první s nášlapy, ke kterým jsem teprve na zpáteční cestě jakž takž vyladila posez, jsem mohla dopadnout i hůř... :-)
(PS - moje ujeté kilometry dělaly cca pětinu těch Radkových... ovšem ani to u mě v únoru není normální.)
Moc pěkný výlet, díky. Já byl po návratu do Brna tak namlsaný, že se mi nechtělo cpát se s kolem do vlaku. Tož jsem zkusil, jestli se domů nedopravím vlastními silami. Konec konců, cesta vede kolem kolejí, tak jsem mohl do vlaku nastoupit kdekoliv. Už mezi Maloměřicemi a Bílovice jsem si nadával do pitomců. Radek píše, že nepršelo - no asi jak komu. Já zmoknul slušně. Takže fofrem do Bílovic a honem na vlak. V Bílovicích smůla, zahlédl jsem jenom koncová světla (vlaku a též Radkovo, když se okolo mě přehnal). Nu což, pršet přestalo, do dalšího vlaku spousta času, tak rychlá svačinka a jelo se dál. V Adamově u nádraží chvíle váhání … brzy bude tma, vlak přijede za chvíli … no ale zbýval už jenom kousek, tak jsem nakonec dojel až do Blanska. Tachometr se zastavil na 84 kilometrech. Nebývalá porce kilometrů, u mě nejenom na únor. :-)
P.S. Ten přejezd v Adamově je jaksi upravený, aby prý byl bezpečnější. No nevím … kolo se na těch vlhkých kolejích stejně hnusně splašilo. Kdybych tu záludnost neznal, tak jsem se tam rozhodně položil.
Mlsně jsem záviděl...
A ty oblečené větrovky jste používali jaké?
Já jel s větrovkou NZB. Normální Zimní Bunda aneb též NeZeBe. :-)
Prosím tě, co je tohle za masku http://hebi.rajce.idnes.cz/Brnobent_-_vylet_16...
Hřeje to nebo je to jen proti větru?!?
Primární účel je filtrace vzduchu. Maska je z neoprenu s otvory pro prostup vzduchu, uvnitř je filtr, skrz který se nasává vzduch, po stranách u koutků pusy jsou ventily, které pouští vydechovaný vzduch rychle ven.
Ty černé co mají Nink a Bety jsou Respro Sportsta (http://respro.com/store/product/sportsta-mask), mají filtr proti částicím, který zastaví pyly, prach a viditelné složky kouře. Tento filtr je velmi dobře prodyšný (na HEPA principu) a sportovní ventily tě nechávají vydechnout úplně bez odporu. Celkově to omezuje dech skoro neznatelně, asi jako tenký šátek přes ústa dokud je ten šátek suchý, než dechem zvlhne.
Ta reflexní maska co mám já je původně Nitesight (http://respro.com/store/product/nitesight-mask), která měla filtr s aktivním uhlím proti smradu a jednodušší ventily. Chvíli jsem ji tak provozoval, ale po opotřebení filtru jsem do ní dal nový filtr určený pro Sportsta a ventily ze své staré Sportsta masky. Takže teď je to takový hybrid.
Já si svou první Respro masku koupil už dávno kvůli alergiím, ale pak se zjistilo, že funguje výborně proti chladu. Jednak člověku méně fouká na obličej a ten neopren i slušně izoluje, ale hlavně do pusy a do plic jde výrazně teplejší vzduch. Vydechovaný vzduch proudí po vnitřním povrchu filtrů do ventilů a maska přiléhá k tváři, takže je vždy o hodně teplejší než zimní vzduch. Proto vzduch natahovaný skrz ni se o kus ohřeje.
Kupuju masky i náhradní filtry přímo u výrobce z toho webu z odkazu výše, uvedená cena je včetně dopravy, platím kartou po netu a přijde to poštou. Kromě sebe znám tři další uživatele, pro které jsem to kupoval, a všichni jsou s tím jako s ochranou proti chladu spokojení.
Tak to je naprosto vyčerpávající odpověď.
Díky, o něčem takovém jsem neměla ani ponětí.
Já taky ne, dokud jsem se díky jarnímu nánosu zimních posyspů silnic nedusil cestou do práce každý den. Trocha googlování vyřešila problém. Sice to stojí trochu peněz, ale fakt to funuguje, opravdu jde dýchat naplno bez většího odporu v cestě vtahovaného vzduchu a přesto vyfiltrovat prakticky všechen bordel co v něm je. Některé moje alergie byly při posledním měření mimo stupnici, přesto můžu s tímhle na obličeji na jaře a v létě jezdit na plný výkon. Tak se není co divit, že tomu dělám reklamu kudy chodím :-).
Mě to stojí za každou korunu.
První maska mi vydržela myslím tři roky a ani teď není nepoužitelná, na jedné straně je trochu zašitá, ale jde normálně dál nosit. Za tu dobu jsem krom filtru dodaného s maskou spotřeboval myslím tři sady filtrů. To je dohromady se vším všudy 2500Kč za tři roky za vyřešení alergií i vdechování studeného vzduhu a částečné vyřešení zamlžování brýlí v zimě. Podle mě je to rozumná cena.
a co toto??
http://dx.com/p/acaica-bicycle-cycling-neoprene...
Zajímavé, vypadá to, jako když čínská firma vyrábějící ventily pro Respro zkusila obšlahnout ceou masku. Chtělo by to vědět, jestli filtr je stejný a jestli střih není nějak tvarově zmrvený. Ale i kdyby filtr nebyl zdaleka tak dobrý, proti chladu by to fungovalo. Jo ale mimochodem tvrdí, že je to XL a já, nink i Bety máme M. Tohle je pro obry.
ono je tam viacej velkostii klikol som na prvu co sa mi zjavila.
Díval jsem se, našel jsem L a XL. M žádné. Pak je otázka, jak ty velikosti ještě mají nastavené. Respro donedávna dělalo M a L, nedávno zavedli XL. Co když u tohohle je XL totéž co u Resrpo L? Žádné "sizing info" jsem tam neviděl.
Že vás to, lidi, vůbec napadne hledat tyhle levné čínské napodobeniny.
Snirad nechcem rypat ale z 99,99%-tnou istotou tvrdiim ze aj ten original je usity v cine :-D
Pokud by to byla jen lehce jinak vypadající napodobenina a měla stejné vlastnosti, ale někdo ji dostal do nějakého eshopu za nižší cenu tak fajn, můžem ji všichni koupit, pogratulovat si ke své mazanosti. A k tomu, jak jsme geniálně potopili všechny ty nenažrance co chtějí zaplatit svou práci na vývoji něčeho dobrého.
Ale podívejme se na tu fotku pořádně: tahle napodobenina nemá inteligentně udělaný suchý zip vzadu pro dostatečně širokou nastavitelnost, ani správně vybrané boky pro lepší pružnost, nosní klip nedoléhá k neoprenu proti profukování pod brýle a navíc je ohlý ostře a ne do oblouku (asi vlivem úspornějšího balení do plošší krabice). To budí dojem, že to dal na trh někdo, kdo se vůbec nezalamoval s pochopením, jak má ta věc vlastně fungovat. Stojí to čtvrtinu oproti Respru. Možná kupuju plus mínus čtvrtinovou hodnotu za čtvrtinovou cenu. Možná poloviční a možná nulovou. Každopádně díky, nechci. A o tom, co do té levné věci dali za filtr, nevíme nic. Respro uvádí normu, kterou jejich filtr plní.
Koupit tričko za čtyři stovky protože je na něm free, cool a in nápis nebo logo je snobárna a blbost. Triko za stovku bude mnohem chytřejší volba. Koupit respirátor za osm stovek od firmy, která se zabývá vývojem respiračních pomůcek, má je fakt vymakané a fungují prokázaně dobře, to není blbost. Blbost by byla koupit za dvě sta atrapu respirátoru bez požadovaných funkcí a pak si vsugerovávat, jaký jsem génius, že jsem ušetřil. To můžu rovnou ušetřit o dvě sta víc a nekupovat to vůbec. Šátek přes pusu bude v mrazu výrazně inteligentnější přístup než se rozhodnout pro hi-tech řešení a pak koupit jeho nepovedenou napodobeninu.
Nicméně pokud byste to někdo koupili, rád bych to někdy viděl zblízka, jak moc se to vážně liší a kde všude se to jak podepsalo na funkci. Nakolik se povedlo Respro napodobit nejen vzhledem.
Ano v mnohom mozes mat pravdu a nemusiis. Ja som tu masku nedrzal v ruke ani jednu tak sa nemozem k tomu vyjadrit. Ale ak ju obslahly a vyzera to tak na prvy pohlad ktory moze byt mylny tam budu sediet tie filtre od znackoveho vyrobcu. V druhom rade nie kazdy trpii alergiou a hlada hlavne ochranu proti chladu a tam uz je jedno aky je filter aj ked je nekvalitny a zachytii len 10% toho co tvoj furt lepsie nez nic opakujem pri zdravom cloveku co by nemal problem aj bez respiratora len mu je zima na hubu. :-D
Cize musiis sa pozerat aj takto na vec. Preco by clovek ktoremu nevadia alergeny mal koli zime platit niekolko nasobok ceny len koli znacke a filtru ktory nepotrebuje.
Respro vs DX nieje to mantra co kupit je to o vybere kto co potrebuje nic ine. Ja by som tiez raad jazdil na nejakom triotecku ale jazdim na klone Barona lebo na Triotec nemaam a ten homebuild mi poskytol vozitko co mi vyhovuje :-D a kraasne sa mi lezii aj bez uhliku ci znacky.
Vždyť to jsem právě napsal, ochranu proti chladu pořídíš v podobné kvalitě ještě levněji, když si trochu vyhraješ s nějakou šálou, šátkem nebo jinou textilií.
Pokud chceš řešit k tomu i mlžení brýlí, tahle maska možná fungovat bude a možná ne, jisté to není. Ani Respro to nezastaví úplně, protože brýle se dokážou zamlžit jen tím co stoupá z obličeje pod nimi, i bez dechu, když stojíš na místě. Jenže tohle vypadá ještě na netěsnosti kolem masky, což je horší na mlžení brýlí než nemít na obličeji nic.
Pokud chceš řešit i co vdechuješ, a nemusíš být alergik, co najdu při ježdění přes Brno zvenku na svém filtru bych dýchat nechtěl ani bez alergií, tak ano, můžeš koupit levnější masku, smířit se s nedostatky střihu a pak kupovat Resrpo filtry s cenou za sadu dvou vyšší než co stála maska. Je to trochu zvláštní v mnoha směrech, zejména kvůli tomu, že za celou životnost masky pravděpodobě bude celkový rozdíl v ceně relativně mizivý.
Když to shrnu, tak mi z toho vychází odpověď na otázku, proč jsem tuhle DX verzi nepovažoval za reálnou alternativu. Nepochybně bude existovat někdo, komu bude vyhovovat, to se najde na každou věc. Ale prohlásit ji za skoro to samé jako masku od Respro je trochu silné kafe. Tvůj klon Barona dělá pro Tebe 90% toho, co by dokázal originál Baron, a 80% toho co Troytec. Kdybych Ti trvdil, že si máš místo toho koupit ojetý M5 City Mate (nebo v licenci Azub Cé), protože to máš skoro to samé (maska jako maska, lehokolo jako lehokolo) a bude to stát ještě méně, na co uzrácet za drahý závoďák nebo zkoušet něco stavět, tak bys mi asi moc pozornosti nevěnoval. A možná by ses mi pokoušel vysvětlit, proč to není skoro to samé.
Že si aspoň nedali pozor na správný tvar značky CE. Tohle je verze známá jako "China Export", ale klid, prý je to jenom pověra.
http://en.wikipedia.org/wiki/CE_marking
Vidíš, už jsem měl těch masek v rukách pět a tohohle si nevšiml.
Tak zrovna tohohle si všímám hodně. Vlastně by to bylo dost zklamání, kdyby to bylo vyrobené jinde, za ty prachy.
Mě zajímají vlastnosti, které při používání poznám. Když to funguje tak, že mě nenapadá, co na tom udělat jinak a lépe, a k tomu to vydrží roky téměř neustálého používání, tak mě nezajímá kde to vyrobili. Jestli to britská firma umí ohlídat, aby subdodavatelé z asie dodržovali potřebnou kvalitu, nebo to britská firma radši ušije sama, to mě je jedno. Důležité je, že to za ty peníze podává výkony co chci, ne aby to za ty peníze mělo nějakou zemi původu.
To dává smysl.
Tak pokud je ta věc fakt dobrá, tak nemá smysl moc řešit, kde ji vyrobili. Ale vždy mě potěší, že je ta dobrá věc vyrobená v Evropě. Jsem rád, že ještě v Evropě existují firmy, které něco umí vyrábět a ne jen "tupě" přeprodávat. Takové firmy rád podpořím koupí kvalitního výrobku.
http://vetvicka.blog.idnes.cz/c/396062/Zkurvena...
Předpokládám, že používáš hlavně ty hepa filtry, nebo jsi někdy zkoušel i nějaký jiný? Zaujala mně ta nejnovější maska Cinqro s dvěma druhy filtrů. A otázkou je, který je do města lepší :)
Jo a jestli se opakuju, tak to se omlouvám.
Ta Nitesight maska přišla s protismradovým filtrem s aktivním uhlím. Tak jsem ho tam asi dva měsíce nechal, než jsem ho vyměnil. Proti smradům z aut opravdu trochu fungoval, to jo, i když pořád bylo cítit dost. Buď mám moc citlivý nos, nebo to prostě zachytí jen nějaké procento a stálo by to třeba za to až v opravdu hodně zasmraděném městě. Brno má mnohem větší problém s polétavým prachem z aut než s chemickým znečištěním z aut. Oproti tomu hepa filtru to ale má i menší propustnost. Pořád se přes to dýchá velmi dobře, ale je tam trochu rozdíl, hepa je o něco propustnější.
Vetší rozdíl ovšem dělají ventily, ty Techno (http://respro.com/store/product/techno-city... ze City a Nitesight masky s otvíráním membrány kolem dokola kladou drobný odpor výdechu, zatímco ty ze Sportsta masky (http://respro.com/store/product/powa-valve-pack) otvírané na jednu stranu pouští vzduch větším průřezem necítíš žádný odpor výdechu. Ten typ co má Cinqro vyzkoušený nemám, ale jeví se být podobnější tomu Techno ventilu.
Na http://brnobent.blogspot.cz/2014/02/brno-brevet... jsme vyvěsili kalendář letošních brevet jízd.
To je škoda, že těch víkendů není dost, aby se to s něčím nesešlo.
Zrovna v tom červnu máme víkendovou blbárnu v práci, kde je člověk najednou nenahraditelný.
V květnu už taky "něco" je, tam by sice byla možnost výběru, ale vzhledem k tomu, že červen je stejně zabitý, tak dám asi přednost větší zábavě.
Až se to pojede naostro, bude možnost ty termíny nějak ovlivnit?
Zrovna červen je daný jednoduše tím, že krom tohohle je ještě K24 a Cyclevision. Takže jediná další možnost by byla ještě dřívější víkend, ale šestistovku není už kam posouvat v případě, že by cokoliv posunulo něco před tím. Plus maximální čas na vzpamatování ze čtyřstovky je taky potřeba. Květen je pak daný právě potřebou nechat si rezervu. Duben diktuje Spezi a březen zas chce začít co nejpozději, aby počasí bylo co nejlepší a času na trénink co nejvíc.
Ať se termíny zvolí jakkoliv, některé z nich budou nějakým zájemcům s něčím kolidovat. Tomu se nevyhnem. Pokud to má fungovat jako kvalifikace na PBP, a byla by škoda to znemožnit těm, kteří o to stojí, musí to být vypsané veřejně a otevřené komukoliv. A každý by chtěl jiné termíny. Nezbývá, než to nějak vypsat. Jen se budem snažit dřív, začátkem ledna, ne koncem února. Ale klíč k určení termínů bude podobný jak je popsán výš.
Pro všechny, kteří se dožadovali většího předstihu zveřejňování jízd tu máme dárek: datumy jízd na čtvrt roku dopředu. Viz http://brnobent.blogspot.cz/2014/02/brno-brevet...
Dopolední jízdy plánujeme startovat jako obvykle v 9 hodin, dubnová bude ale až po polední, stejně jako loni v jednu hodinu odpoledne.
Místa startů a trasy budeme opět vypisovat cca týden před jízdou tady i na blogu.
http://brnobent.blogspot.cz/2014/02/brno-brevet...
Odkaz byl duplicitní, čekal jsem jinou stránku :-)
Termín březnové jízdy byl zveřejněn již dávno, teď to máme více podrobností: http://brnobent.blogspot.cz/2014/03/vyjizdka...
Sraz v Obřenech na konečné šaliny v deset hodin (noc je o hodinu kratší), trasa cca 40km.
No, já to asi vzhledem ke geografické poloze bydliště pojmu v obráceném gardu. Připojil bych se v Adamově (předpokládám na obvyklém občerstvovacím místě Café & Wine) na zpáteční cestu do Brna a odtud si už zase pojedu po svém. :-)
Vyjížďka se povedla, děkujeme všem za účast. Zpráva jako obvykle na blogu: http://brnobent.blogspot.cz/2014/03/zprava-z...
Jak už bylo uvedeno v kalendáři akcí (http://brnobent.blogspot.cz/2014/02/brno-brevet... toto jaro, dubnová vyjížďka se plánuje na neděli 20.9. odpoledne. Z nejrůznějších důvodů bylo rozhodnuto zopakovat loňskou květnovou, která se také jela po 300km sobotní jízdě. Sraz tedy bude v Komárově u baseballového hřiště a uzemněné lodi v 13:00. Pojedeme na jih, cíl bude opět Akátová věž nad Židlochovicemi.
Ahoj, této vyjíždky se bohužel nezůčastním Dnes v 10.00 vyrážím na Maxovi do Rokytna s návratem až v pondělí večer. Zatím jsou tu 3 st. nad., ale sluníčko pomalu vykukuje a jinovatka taje. Jízdu si užijte a snad mi to příště vyjde. Kamil
Lehce opožděně děkujeme všem účastníkům za účast.
Reportík z jízdy je zde: http://brnobent.blogspot.cz/2014/04/zprava-z...
Přímý link na fotogalerii zde: http://hebi.rajce.idnes.cz/Brnobent_-_vylet_20...
Máme tu květnovou jízdu, opět navazuje na brevet, tentokrát 400km. Bude proto malá a pomalá. Start v neděli 11.5. v deset hodin z Obřan. Detaily zde: http://brnobent.blogspot.cz/2014/05/vyjizdka...
Tož kombinace 400km brevety a ne úplně pěkného počasí nás srazila na extrémně symbolické provedení vyjížďky: na start jsme dojeli dva a pes bez vozíku, nikdo další se neukázal (příbuzní už byli varováni telefonem). Z plánované trasy jsme využili jen přejetí přes lávku pro pěší u konečné a pak provedli jen 1,5km "vyjížďku" zpátky domů parky kolem řeky.
Pokud naplánujeme náhradní květnovou jízdu, zase ji sem vyvěsím.
Tak vidím, že čtyřstovku jste přežili, jsem zvědavý na zprávu.
Na vyjížďku bych i v tom počasí dojel, nebýt zrovna jinde.
Tím chceš říct, že máme někdo nějakou sepsat?
Tak tedy, tady je moje zpráva z víkendového brevetu.
V pátek jsem dorazil do Brna už před čtvrtou. Start byl až v osm večer. Tuhle mezeru jsme společně s Jirkou a Honzou vyplnili přípravou jídla, pití, oblečení a kol, diskusí o lehokolech a Spezi a pomlouváním všech nezúčastněných.
O sedmé jsme zjistili, že už je dost hodin a v baráku začal dost spěch. Naštěstí jsme se zvládli vypakovat celkem včas. Chvilku před odjezdem na start volal Pavel, že přijede trochu pozdě. Na konečné tramvaje v Obřanech jsme tedy měli ještě chvilku na poslední úpravy, já se okamžitě převlékl do teplejšího oblečení. Chvilku po osmé dorazil Pavel v jeho obvykle nesportovním oblečení a na ne zrovna silničních pláštích.
Sedm minut po osmé jsem vystartovali. Já na Oceláči MK.3, Jirka na jeho lowraceru s tailboxem, Honza v Questu a Pavel na Azubu Max. Abychom nabrali kilometry, projížděli jsme na jih Brna a pak až na východ. Průjezd Brnem byl pohodový. Za Brnem na nás čekaly vlny před Vyškovem. Tam se ukázala výhoda Questa. Honza nám ujel. Já abych Jirku stíhal, jsem musel v protikopcích začínat šlapat o pěkných pár metrů dřív než on. Následovala zvlněná mírně klesající rovinka po skvělé silnic. Pěkně to odsýpalo. Postupně jsme se zase všichni sjeli. Dali jsme si společnou pauzu na pumpě, kde to nevím. Kroměříž, Hulín, Holešov a tam checkpoint. Jeli jsme roztrhaní, ale spolu na dohled. Průjezd Bystřicí a pak cedule s objížďkou silnice, kde jsme potřebovali jet. Debata kudy. Nakonec jsme to riskli a vyrazili. Projeli jsme několik odboček na objížďku a konečně narazili na stavbu. Staví tam asi tak dva kilometry nové silnice, místy tam byl vyfrézovaný asfalt, místy jen utlačená hlína. Projet se to dalo a v noci tam nikdo nebyl. V této oblasti už to začalo trochu stoupat a také začínalo trošku pršet. Pořádně se to rozpršelo někde mezi Valašským Meziříčím a Rožnovem, byly asi čtyři hodiny ráno. …
V dešti jsme vyjeli do sedla Pindula nad Rožnovem a přioblékli se na dlouhý sjezd v nepříjemném dešti dolů do Frenštátu. Ve výjezdu na Pindulu se ukázala váhový výhoda mého kola, byl jsem tam první. Ve Frenštátě jsme s Jirkou trochu bloudili, ale nic vážného. Následovalo pár kopečků a dlouhý mírný sjezd do Frýdku-Místku. To už konečně přestalo pršet, asi po dvou hodinách. Pro změnu mám začalo slunce nesnesitelně svítit přímo do očí. Trocha rovinky a pak už jsme stoupali na do Řeky. Stoupání nám proložilo i pár dobrých padáků. V řece jsme minuli a vyfotili otočný bod a bez Pavla pokračovali kousek dál údolím k chalupě Honzova bratrance. Tam jsem původně chtěli chvilku pospat. To nevyšlo, přijeli jsme moc pozdě. Cesta tam měla cca 212 km a jeli jsme to něco málo přes 13 hodin. Místo spánku jsme si na hodinu odpočinuli mimo kola. Já si dal sprchu, dostali jsem čaj a bábovku. Doplnili jsme vodu, trošku podebatili o kolech, pojedli.
Chvíli po desáté ranní jsme vyrazili zpět. Čekalo nás celkem dlouhé klesání. Překvapivě Pavel vyrazil podobně jako my, takže jsem ho dojeli jen pár kilometrů od Řeky. Cestou zpět jsme to vzali "zkratkou", tak abychom nemuseli do Frýdku, pěkné kopečky. V jednom výjezdu jsem málem usnul, troška tekutého povzbuzovače a Terry Pratchet do uší naštěstí pomohli. Po dlouhém stoupání následovalo dlouhé klesání k původní trase, tam jsme Pavlovi ujeli. Zastavili jsme na pumpě v Nové Dědině, doplnit vodu, snížit hladinu krve v kafi a tak podobně. Kopečky a další "zkratka". Objeli jsme Frýdlant. Tady jsem klukům v kopcích trochu ujel a na Pindulu jsem dorazil sám. Nemělo smysl na ně čekat, následoval sjezd do Rožnova, kde jim to pojede lépe. V Rožnově jsem musel znovu navštívit pumpu, doplnit vodu a pořešit střevní potíže. Když jsem dával láhve do tašky, po silnic projel žlutý stroj a pár metrů za ním bílý. Neviděli mě. nasedl jsem na kolo a snažil se je dohnat. Jirku jsem dojel asi po dvaceti kilometrech klesání a rovinky v mírném kopci nahoru…
V kopcích mi to jede trochu lépe, tak jsem mu ujel. Takhle jsme se postupně předjížděli následujících několik desítek kilometrů. Několikrát jsme se potkali na pauze, kdy já jsem odjížděl a Jirka přijížděl. I cestou zpátky jsem jel rozestavěnou silnicí, potkal jsem tam pár dělníků, nic proti neměli. Jirka jel kus za mnou a tak jsem ho smskou informoval, že to nemusí objíždět. Někde za Holešovem na mě přišla celkem krize, jízda byla celkem ještě v pohodě, ale střeva se vzpouzela a jíst se mi moc nechtělo, jídla už jsem moc ani neměl. Coca cola to naštěstí zpravila. Pak jsem musel dát ještě pauzu na přioblečení, tam mě Jirka zase předjel. Víc oblečení pomohlo a jelo se mi zase lépe. Jirku jsem dojel někde před Vyškovem. Tam jsme společně zastavili na jídlo na pumpě. Naštěstí tam měli celkem poživatelnou bagetu, jíst vlastní chleba s vajíčkovou pomazánkou už se mi nechtělo. Domluvili jsme se na společném průjezdu Brnem. Vyrazil jsem trošku dřív a snažil se, aby mě Jirka dojel co nejpozději. Vlny před Brnem se ukázali že jsou pěkně hloupé, cestou z Brna jsou kopce dolů prudké a kopce nahoru mírné, obrácený směr byl dost nechutný. Sjeli jsme se kus před přejezdem dálnice a k mému znechucení vlny pokračovaly i za přejezdem dálnice. V Brně jsem pěšky obešli rozestavěnou křižovatku a pak mě Jirka protáhl jednosměrkami do Maloměřic. V cíli na nás čekala Bety s Honzou. Bety nás před Brnem předjížděla na skútru. Honza, jak se ukázalo dostal před Brnem krizi a dorazil jen deset minu před námi, přestože když jsem byli v Holešově měl možná i hodinu náskok. Chvilku jsem poseděli a chystali se vyrazit ke klukám do baráku. V tom okamžiku dojel Pavel. Takže jsem nakonec dorazili v přibližně dvaceti minutovém intervalu, což jsem nečekal. Bylo něco kolem půl jedenácté večer. Celkem jsem to jel 26 hodin a 18 minut.
Ještě dodám, že Jirka velkou část cesty bojoval s bolestí hlavy. Takže uvažoval, že to vzdá a občas byl dost protivný.
Bylo to drsné. Bylo to místy nepříjemně dlouhé a jsem rád, že je to za mnou. Mám ještě dost věcí, které bych rád vychytal, hlavně stravování. Po určité době jízdy se člověku začne dělat blbě z věcí, které jinak normálně jí. A nebo když ne blbě, tak se zakucká ořechama nebo upustí víčko krabičky a musí se pro něj vracet.
Tuhle jízdu se mi podařilo vychytat, že jsem dokázal jíst za jízdy a ani na vyndavání jídla jsem nemusel stavět.
Nepříjemné je, jak máme různě rychlé stroje, že nemůžeme jet moc pohromadě, Quest nám ujíždí z kopce a po rovině, já mám zase rychlejší stoupání. Takže já jsem cestou zpátky mimo jiné i dost bojoval s nudou.
Tady je záznam mojí trasy: http://cyclemeter.com/8f2cb13508c2c14b/Cycle...
Pár drobností a postřehů.
Opalovací krém je potřeba použít na celou plochu odkrytých partií. Mám nepříjemně spálenou kůži pár centimetrů nad ponožkami (nosím klasické ponožky, žádné zkráceniny)
Takhle dlouhá jízda vyžaduje správnou volnu spodního prádla, já po sprše v řece zvolil špatně a dojížděl jsem s mírně rozdrbanými třísly.
Další část těla, která začala bolet až
dodatečně jsou spálené rty a podrážděná ústní dutina.
Jet 26 hodin v kuse a všechno si vést s sebou je úplně jiné, než jet 24 hodin na placatém okruhu K24, kde je jedno kolik času se stráví v depu. Je to také o dost jiné než jet 200 km. Není to jen dvakrát delší, dostaví se nedostatek spánku a podobné jevy.
Díky za podrobný popis a gratuluju ke splnění limitu. Ujet tohle bez většího vyspání, to chce pevnou vůli.
Já právě dokončil popis na http://brnobent.blogspot.cz/
Je tam i odkaz na galerii.
Jak jsme slíbili v únoru, červnová vyjížďka bude v neděli 22.6.
Start v 10 hodin z Obřan z konečené 4ky a vzhledem ke K24 předchozí dny plánujeme jet v neděli jen k přehradě na oběd, podél řek.
http://brnobent.blogspot.cz/
Červencová vyjížďka se uskuteční v neděli 20.7.2014. Start bude z konečné 4ky v Obřanech v 9 hodin. Pojedeme na rozhlednu Veselice nad Blanskem. Délka i profil trasy jsou podobné jako jízda na Macochu, kterou většina členů už absolvovala víckrát. Trasa je zde:
http://www.bikemap.net/en/route/2695219...
Děkujeme všem účastníkům za účast, výlet byl skvělý. Nějaké fotky jsou zde: http://hebi.rajce.idnes.cz/Brnobent_-_vylet_20...
Report na http://brnobent.blogspot.cz/ se snad podaří napsat zítra.
Slíbená zpráva z vyjížďky je zde: http://brnobent.blogspot.cz/2014/07/zprava-z...
Nakonec jsme si i v srpnu našli volnou neděli, i když až tu poslední. Takže na http://brnobent.blogspot.cz/ je vypsaná vyjížďka se startem v devět o Ronda.
Tak pořád váhám, jestli na nastávající sraz potřebuju víc tu tréninkovou projížďku nebo naopak si ty čtyři dny nadpracovat... a asi se rozhodnu až podle toho, kdy se ráno probudím.
Každopádně pokud bych jela, hleděla bych být na srazu včas.
Zpráva z vyjížďky v komorním tříčlenném provedení tu: http://brnobent.blogspot.cz/2014/08/zprava-z...
Jak jsem se díval na vrstevnice, ten závěrečný kopec do Ochozu (-i) měl na dvou místech 20%. V úseku Křtiny - Březina je takové místo taky, ale ráno mi to ještě tak nepřipadalo. A doma jsem pak večer ani nemohl sejít schody :-) To díky té sobotě. Ale dnes už je to lepší.
Vzhledem k tomu počasí, bylo rozumné s návratem se nezdržovat. Ale vyšlo to teda dobře.
Takže jsi taky stihnul dojet domů suchý, nebo Tě to dohonilo?
Na http://brnobent.blogspot.cz jsem vyvěsil zářiovou jízdu v sobotu 27.9. v 9:00 od Ronda. Je trochu netradiční délkou i náplní.
Akce je to lákavá, ale já budu na druhé straně Brna. Pivní pouť v Č.H. se bez naší koloběžky Kvasarky neobejde a tak přeji všem účastníkům výjezdu krásné počasí. PS: podle zpráv v tisku není cesta z Dunajovic na Pavlov zatím průjezdná, ale nechci malovat čerta na zeď, předpokládám, že by se tam kola měla protlačit.
Zároveň bude probíhat v Břeclavi den železnice - http://www.denzeleznice.cz - tak pro někoho by mohlo být zajímavé to spojit.
Uvažuju, že bych si tam odskočil z Vranova nad Dyjí.
Záleží, jak moc bahna bude v plánu na sobotní srazové trase.
Vypadá to lákavě.
Děkujeme všem účastníkům za účast na historicky nejdelší Brnobent jízdě. Zejména Snilard s Verčou si zaslouží uznání za hned vůbec první jízdu na B2B tandemu a rovnou 150km.
Fotky už visí na rajčeti, večer se pokusím dopsat zprávu na blog a dát sem odkazy.
Report i s odkazem na galerii je zde: http://brnobent.blogspot.cz/2014/09/zprava-z...
Startujeme za týden: http://brnobent.blogspot.cz/2014/10...
Technická: Když je říjnový svátek v úterý, ke kterému se počítá víkendu (kvůli dodržení limitu max. dvě za víkend)?
K žádnému se nepřilepil, takže se počítá sám o sobě. Bonus :-).
K dispozici je tedy 5 dvoudenních víkendů, jeden třídenní a jeden státní svátek. Celkem tedy 13 dnů, když z toho víkendu 15.-17.11. jdou využít dva dny ze tří.
Jsem zvědavý, kolik kaváren letos stihnu. Vidím to podobně jako minulý rok, že jich nebude dostatek. Poslední tři listopadové víkendy máme už naplánované lyžování z toho jedno v Rakousku.
A v Rakousku kavárny nejsou? :-)
Jsou, samozřejmě. Ale pokud budeme bydlet, co obvykle, tak tam nebude žádné jízdní kolo. Cesta do kavárny by znamenala na šesti kilometrech nastoupat 450 výškových metrů. A to v teplotách pod nulou a mezi tréninky, ze kterých budu už tak dost hotový.
Říjnovou vyjížďkou oslavíme státní svátek 28.10. se startem od Ronda v 9 hodin. Za cíl jsme vybrali Ivančica, kam zatím žádná vyjížďka nevedla. Úplně krátké to nebude, od Ronda je to 30km jen tam. I tak to ale nebude ani polovina zářiové jízdy :-).
Ahoj, nenašel by se někdo, kdo by mi půjčil lehokolo?
Pokud ano, rád bych se přidal.
Zkusím zjistit, co by se doma našlo použitelné a pojízdné. Krom toho, na čem jedu já a přítelkyně, mám samé polozávodní až závodní stroje, což je jedno omezení. Druhé omezení je nastavitelnost. Kolik měříš, případně jak dlouhé máš nohy (x-seam - http://www.linearrecumbent.com/images/Linear...?
Hm, jak píše AV to nemusí být úplně vypovídající číslo, ale vzhledem k tomu, že já mám 178cm a spíš dlouhé nohy to nevidím moc růžově. Asi nemám doma nic, co by šlo tak moc zkrátit.
A hlavně se už přepnout na zimní režim. Na ráno se už teď rýsuje asi větší mráz než ten pověstný loňský listopad.
Přes den to asi taky nebude těch 19°C jak loni v říjnu.
Jirka se sice nemohl zúčastnit, ale vyjížďka to byla pěkná. Díky za ni.
Ke své extra části cesty jenom dodám, že počasí bylo opravdu dost horší než loňský konec listopadu. Ale zvítězil jsem nad ním. Ráno mlha skoro celou cestu, teplota od -4 do 0°C, v mlze -2°C. Zpátky kolem 2°C, ale jenom jsem sjel z Drahan - opět hustá mlha. U nás se držela celý den. Tak ještě že tam bylo aspoň odpoledne tak pěkně. Dalo to celkem 205 km.
Zpráva z vyjížďky zde: http://brnobent.blogspot.cz/2014/10/zprava-z...
Děkujeme všem účastníkům za účast, ninkovi děkuju, že vyjížďku zorganizoval tentokrát sám, když mě zradila ta moje parodie na imutnitní systém.