Dobry den,
planuju koupit si kolo a chtela bych vas poprosit o rady a nazory. Jsem zena, ale je mi jedno, jestli budu mit damsky nebo pansky model. Teda jedno to neni, samozrejme si jej vyzkousim - treba mi damska geometrie kola nemusi sedet a naopak. Predbezne jsem se divala na tyto modely a prosim, jestli by jste se k nim nekdo nevyjadril - ktere je lepsi a ma lepsi komponenty atd. Moc vam dekuji!!! Papaja
http://www.kola-online.cz/merida-juliet-40-v...
http://www.kola-online.cz/specialized-myka-ht...
http://www.kola-online.cz/specialized-myka-ht...
http://www.kola-online.cz/merida-juliet-40-d...
http://www.kola-online.cz/merida-matts-tfs-100...
Z mého pohledu se mi zdá jako dobrý (nejlepši) to poslední ve výběru, Merida Matts TFS 100,
dobrý na pohodové a odpočinkové projížďky bude i Specialized Sport, které má 29" kola.
Z toho co jsi vybrala je nejlíp vybavená Merida matts. Ty Spešli budou dost těžký.
Mohu-li poradit jako ženská.
Ujasni si, jak budeš jezdit a co budeš potřebovat. Chceš V brzdy nebo kotouče? Chceš 26´´ kola nebo 29´´ kola?
Nakupuj v kamenném obchodě a dběj na správnou velikost rámu. Trvej na vyzkoušení a projetí kola. Nestyď se požádat o správné nastavení. Neboj se požádat o výměnu komponent, které ti nevyhovují. Zvaž, jak budeš servisovat. Zjisti si, jaký servis ti nabízí obchod.
Kolo se kupuje pro radost a nekupuje se každý den, tak je dobré si s nákupem dát trochu práce. To je moje zkušenost:-))
Jen si zapomněla na barvu - musí se líbit, protože barva jezdí a né že né :o)))
Jasně.
Dle mých zkušeností červená nejezdí:-))
Jo, s tím lze souhlasit :o)))
A co taková červená Ferrari?
za 1. - co bych dělala s nějakou "kočkolapkou"
za 2. - jak bych do toho dostala kolo se vším, co potřebuju :o)))
klid, to je název barvy, nemám ji ráda, protože jsem musela nosit červený firemní svetr 3 roky, teprve teď, po asi pěti letech si občas červený stetr nebo tričko obléknu :-, ale jiný odstín, než ferrari. kolo bych nechtěla červené v jakémkoliv odstínu :-)s autem jsem se nějak smířila :-)
Náááhodou, můj červený favoritek jezdil perfektně.
Ovšem s modrou se také dobře jezdí :o)))
Kolo jsem měla červený jen jedno - železňáka Olpran Favorit. Ale vyměnila jsem ho, než jsem stihla zjistit, jak ta barva jezdí :o)))
barva je mi asi fuk.. Kdyz se mi bude strasne moc libit treba fialova, ale to kolo podle vsech bude ne tak dobre, jako treba "to zelene", tak klidne pujdu do toho zeleneho, i kdyz to treba nebude muj favorit.. jde mi o to, koupit dobre kolo, i kdyz jsem finance trochu omezena :) ale i tak dekuji :)
No třeba bílá, kterou mám na horákovi vyžaduje trochu víc péče než je nutné:) je na tom krom soli a výtrusu racka vidět úplně všechno...
Nejlepší je taková nějaká vyblitá hnědá nebo něco co je samo o sobě nějak flekaté....
Dekuji za nazor a radu. Kupovat samozrejme budu v kamennem obchode - v tom mam opravdu jasno :) Jen tam nechci prijit a uplne tapat, co vlastne chci, proto jsem sem dala ten dotaz a prosbu o radu :) Mezi 26´´ a 29´´ jeste fakt nemam jasno, ale 29´´ jsou mi sympatictejsi :)
Moc diky!!! :)
Muzu se jeste zeptat, jestli nemate nekdo zkusenosti s temito koly?
Napr:
http://www.agang.cz/2013/miss-xc-trail/nikita-6...
Dekuji
Tak to je krásně vyvedené kolo, pěkné barevné provedení a dalo by se ještě vylepšit. Tak v tomhle případě barva určitě jede :-)
Barevne jsem se z nej fakt podelala, ale spis bych potrebovala poradit s vybavou - jestli je uchazejici za tu cenu, nebo ne atd.
Diky
Kolo je dobré pro pohodové projížďky po lesních a polních cestách a nenáročných pěšinách. Cena je odpovídající u horní hranice, ale to barevné provedení si i pár korun navíc docela zaslouží :-)
Dekuji za odpoved a nazor :)
Ale mezi námi - pořád pucovat bych to nechtěl, hlavně gumy. :-)
Pro solární jezdce jsou dobrý, stačí občas setřít prach :-) Už jsem viděl bílý na nějakých výletních kolech a dobrý, vypadají hezky.
Jestli je ucházející z obrázku není poznat. Ale duše jsou levné, nebo rovnou přejdi na bezduše.
popis vybaveni je pod obrazkem, tak kdyztak prosim o nazor :)
Dekuji
To byl fórek - ucházející, ucházející duše, vyměnit duši nebo přejít na bezdušové :-)
Já bych začal od toho, jak umím jezdit, kam s tím kolem chci jezdit, a kolik toho ročně plánuju najet.
Agang jsou jakožedesignovky Authoru, a mě se nelíbí ta prohlá štangla a taky ta jejich váha.
Když koukneš tady: http://jizdni-kola.heureka.cz/f:4271:106921;10120:1;10121:1365;s:1;p:1158/?o=4
Krom toho úplně nejlevnějšího všechny mají nějaké levné hydrauliky, všechny mají levné řazení 3x9, všechny mají levnou vidlici.
Kolem 12-13 tisíc by se podobně vybavené kolo dalo sehnat. Jestli je ten A-gang o tolik hezčí, že za to dáš ty prachy navíc, to si musíš rozhodnout sama. Já bych si za ně koupil raději lepčí přední vidlici - ale tím se vracíme k tomu, kde a jak s tím kolem chceš jezdit. Na dojíždění do práce, aby to pobralo pár obrubníků, výmolů a kočičích hlav, by to mohlo stačit.
ok :) takze jezdit umim docela obstojne a v lese me to bavi vic, nez na asfaltce :) na kole najedu kolem 2000 km za sezonu, coz neni az tak moc. Trasy jsou vetsinou znacene cyklostezky - mame chalupu na Vysocine, takze to nejsou jen asfaltove stezky, ale i les, polnacka atd. Mam predstavu poridit si kolo do 15 tis. - vim, neni to moc a kdyz bych priplatila, tak si muzu koupit daleko lepsi, ale ja nemam momentalne z ceho pitlacit..
Dekuji za nazory a pripominky
2000km/rok, to už je víceméně pravidelné ježdění. Sama píšeš, že i les, znám ty pěšinky na Vysočině, 20 kořenů a 50 kamenů na metr čtvereční, to chce slušnou vidlici a stejně tam závidím těm, co mají odpružený i zadek:-)
Asi bych se poohlídnul po lepší výbavě (zmíněné brzdy, vidlice i řazení), i kdybych měl ještě rok šetřit, koukat po slevách a výprodejích a nevybírat podle barviček.
http://www.kupkolo.cz/horske-kolo-apache-tanka...
http://www.mojekolo.cz/pells-thorr-x.7-2012
Pels vypadá dost dobře, stojí vážně za úvahu a krapet přišetřit.
Ahoj, nechceš zkusit něco jetého? Namátkou jsem narazil třeba na tohle dobře vypadající kolo.
http://cyklobazar.cz/inzerat/282068/kellys/
Popřemýšlej...třeba Tě to chytne a budeš chtít jezdit náročnější věci :)
jeta kola opravdu kupovat nechci. Nikdy nevis, co s tim muze byt, i kdyz bude vypadat jak nove atd.
Diky
Hezké kolečko.
Představuju si, jak asi bude vypadat, až ho nastrojíš vším povinným i nepovinným vybavením, věcma, co člověk běžně na kole potřebuje, nasadíš blatníčky a vydáš se s ním na Vysočinu do lesů.
blatnicky urcite NEEE :) vim, ze je to lepsi, ale vzdycky, kdyz jsem si je nasadila, tak jsem je po dvou jizdach sundala, protoze se mi proste nelibi :)
Diky
U takovéhoto kola se právě nějaké nastrojování dělat nesmí a veškeré doplňky a výbava (ventilky, držák lahve, pumpičky apod.) musí být jen tuzigová a musí ladit. A solární jezdci blatníky potřebují.
No to je nádhera :o)))
Jen je škoda, že to vydrží jen do první vyjížďky :o)))
Pesimistko :-)
Musíš to vidět k krásných slunečních barvách.
Tak pokud s ním bude jezdit jen ve slunečních paprscích, tak to potom bude krásné pořád :o)))
Takovouhle barvu bych volila maximálně pro silničku, do terénu ne.
Vídám dost horských kol, které nikdy neviděly ani kaluž na silnici natož nějakou zablácenou cestu, tak proč by mezi ně nemohlo patřit i tohle kolo. Takovéhle je přímo určené pro solární jezdce i když pohled na takové kolo v dost blátivém terénu by mohl být taky moc pěkný a radostný :-)
Horské kolo které nevidělo "šišku"?!?
Tak tomu moc nerozumím, ale budiž.
Kdysi si jeden náš soused zakoupil úžasného bajka, už tehdy asi za 30 litrů. Nikdy ho nikdo na něm neviděl, jakož ani na žádném jiném kole.
Používal ho jako umělecký artefakt do garáže. No nekup to, za tu cenu:-))
Pokud jezdí jen po takovýchle lesních a nouzově takových polních cestách, tak potká šišku jedině, že si ji tam donese sám :-)
Tak je to i určité umění najít si trasu pro výlet jen po takovýchto cestách.
Dá to krapet přemýšlení, ale docela to jde a když se někdo nechce moc zadejchat tak se to vezme po Labské 2 proti nebo po proudu a 70 km bez problému a zadýchání :-)
Co to jé ? Nějaká protekcé ?
To asi není silnice v péči kraje středočeského co ?
Źádná silnice, copak nepoznáš úplně obyčejnou účelovu lesní a polní cestu? :-))
Lesní cestu spravuje město Hradec jen ze svého a polní cestu pozemkový úřad a asfaltový tébich tam zaplatil Brusel.
Králové, Jindřichův ? :)
Ale jo taky o jedné takové vím, jenže oko zájmového žiletkáře zaslzí, když vidí cestu po které se dá jet a nemuset na ní držet jedno nebo obě oči a kochat se krajinou...
Králové, má na to, teď se chystá na zaasfaltování dalších asi 6 km lesní cesty.
Na jednu stranu dobrý, pěkně se tam jezdí, ale zase když se na jaře nebo začátkem podzima udělá trochu pěkně tak v sobotu nebo v neděli máš problém se tam vejít.
ja prave jezdim i po lesnich stezkach, takze ciste bile asi nezustane.. rada bych ho videla, jak vypada, kdyz projede nejakym bahynkem :) kolo by se stejne melo cistit, tak je jedno, jestli cistim bile nebo zelene :) ale je fakt, ze tahle barva se musi cistit extremne casto a poctive :)
Bez obav z bláta. Já mám dost jasně žluté a rád vymetu kdejakou kaluž a bahnité cesty mi vůbec nevadí. Bláto je na něm samozřejmě vidět, ale při návratu zase to zabahněný kolo dobře vypadá :-)
Nedají se stíhat obě věci - buď jezdím nebo leštím. :-) A tak raději jezdím.
A jak jsi vůbec postoupila ve výběru?
s vyberem jsem na tom furt stejne.. ale ne, tak uz mam asi predstavu :)nemuzu ale zapomenout na toho bilo - fialoveho krasavce :D ale prijde mi to zbytecne, priplacet jen za skvely design..
Stejne si myslim, az v ten den D vstoupim do prodejny, reknu jim, co chci, oni mi jeste neco doporuci, ja to tam vsechno zkusim a odjedu s necim uplne jinym :) Uvidime
Když už se kupuje nové kolo, tak by i jeho vzhled měl potěšit a udělat potřebnou radost a za radost se občas musí i něco připlatit. To kolo je ale opravdu spíš jen na pevnější a hladší cesty a pěšiny než hrubší terén.
Jak tu tvrdí jeden kolega - co na kole drží i po třech ranách kladivem, to na kolo patří.
Jen se to dost blbě vysvětluje jednou za čas v servisu :o)))
A co jim tam vysvětluješ? Ty promáčkliny od toho kladiva?
Tak vždycky se podivují, že není umyté do čista, ale zcela evidentně z něj jen otírám suché bahno hadrem či smetáčkem.
A vždycky si povzdechnou, že nemyju řetěz, ale přece nebudu umývat řetěz a pastorky, když jedu do servisu, že...
No, nevím. Ten servis poskytuje mytí a čištění kola jako jednu ze služeb ? Jsou servisy, které na mytí bahňáků a šmejráků nejsou až tak moc vybavený. Když jde auto do servisu, tak taky ho tam nevezu jako kouli mastného bláta, ale stavím se na wapce. A v nemocnici sice sprchy a zřízence mají, přesto... :-))
Je fakt rozdíl, jestli servisák dostane do ruky zahumusenou a evidentně mezi servisama neudržovanou plečku (v různých stupních neudržování), nebo alespoň přiměřeně opečovávaný kousek. A leckdy se k tomu kolu i podle toho chová a dává mu podle toho i "druh servisu". A je to i pochopitelný.
Tak moje kolo je přiměřeně ošetřované a očišťované :o)))
A wapku jsem na kolo vzala jen jednou - písek v ložiskách u klik mě z tohohle způsobu mytí okamžitě vyvedl :o)))
Když meju řetěz, tak jedině pračkou na řetěz a starým kartáčkem na zuby.
O wapce jsem psal ale v souvislosti s autem ;-)
A kdybys dala na slušný řetěz spojku, nemusela by ses patlat s kartáčkem, který to stejně jen blbě ošolichá po povrchu, ale vyprala bys čurbes pořádně v mističce a hned.
Já chci údržbu co nejjednodušší. A hlavně nenávidím cokoli rozmontovávat a zase smontovávat.
Já nejsem žádnej montér Tolja :o)))
Ty to chceš co nejjednodušší a tak se šťouráš a prasíš s kartáčkem, cákáš kolem sebe čurbes a hrabeš se v tom dvojnásobnou dobu s polovičním efektem. :-))
Spojka na řetězu je něco jako spojka řetízku na krku. Žádné montování. To už víc se namontuješ s tou pračkovou šíleností.
S wapkou jsem šel na kolo asi 3 x, ale vždycky tak ze vzdálenosti asi 5 m, co stačila délka hadice. Sice jsem musel koukat aby mě nepřejela okolojedoucí auta, ale ten tlak vody už není velký, je to spíš jako prudký déšť a to už tolik nevadí.
Stane se něco, když opatrně ostříkám wapkou rám a gumy?
To by vadit nemělo, ale vyplatí se ti kvůli tomu jezdit k wapce?!?
Ne, prostě se cestou z bahenního výletu na tý benzínce zastavím:-))
A můžeš mi prásknout, která benzínka v našem cípu Prahy má wapku?!?
Já to až tak nesleduju, ale na ocáknutí gum by se to asi občas hodilo.
My se dost často stavujeme v Jeremiášce u Šafránka
Wapka je ale trochu něco jiného, než ty ostřiky u pumpy. S těma můžeš kolo klidně mýt, pokud nepůjdeš tryskou přímo k ložisku. Skutečná wapka má daleko vyšší tlak vody a ostřejší proud. U výkonnějších jím lze pomrvit i pneumatiku na autě.
Počkej, počkej, u pumpy můžeš mít taky wapku.
Pokud je to jen ostřik, tak tam bývá obyč hadice.
Aha.
A ty samoobslužné boxy jsou zase velmi zřídka. Alespoň tady v Praze.
Mám wapku i doma, ale použila jsem ji snad jen jednou. Co jsem si zničila jemným písečkem středy, ometám raději uschlé bahno hadrem a smetáčkem.
Chce to s citem a hlavně z větší dálky aby nebyl proud vody tak silný a by nenatlačil drobná zrnka písku kde by zlobily (středy, náby, bovdeny, pedály, mezi plášť a ráfek).
Na čerpačce co mám za barákem mívali na trisce možnost plynule regulovat proud vody a tak tam jezdilo dost cyklistů, ale pak vyměnili celé zařízení a už to nejde regulovat, tak tam někdo jede s kolem dost vzácně.
Na trisce?!? To je tedy trystní... :o)))
Kolo se musí tryskat jemně a hlavně měkce, tak jsem to vyjádřil zkratkou :-))
To bych nedoporučil, já to nedělám, lepší je malý proud vody a kartáč myslím na bláto. Známý jezdí závody XC myje kolo Wapkou v sezoně občas nějaký díl vymění a říkal, že po dvou sezonách prodat nestojí to zanic, akorát lituji toho co to kolo koupí je to na generální opravu.
Pokud by jsi najela 2000 za rok tak, tato kola nic moc. Neznám tvoji výšku 29 je doporučována pro vyšší 180 cm, ale není to pravidlo Já mám 177 a 29 kolo a max.spokojenost. Pro ženu bych koupil asi 27,5, třeba tady tyto:http://www.giant-bicycles.com/cs-cz/bikes/model... nebo http://superiorbikes.eu/cz/kolekce-2014/mtb... a nebo http://www.rockmachine.us/cz/kolekce/women...
Za ty peníze co ty kola stojí, je aj výbava obstojná. Je jasné, že v této cenové relaci má každé z těchto kol nějaké slabé stránky. Dá se to řešit když slabší součást odejde, vyměnit koupit lepší. Taky to tak řeším
Můžeš mi vysvětlit, proč jsi dal odkazy na kola ještě s horší výbavou než bylo původní? Vidlice XCM a Altus - to bude opravdu terno (za 16 tisíc). Ale hlavně, že to bude moderní 27,5".
Je jasné, že v této cenové relaci má každé z těchto kol nějaké slabé stránky. Dá se to řešit když slabší součást odejde, vyměnit koupit lepší. A tím jsem myslel ty XCM a ten Altus. Na jednom kole Altus mám a funguje bezvadně, samozřejmé je že to není Deore, SLX, XT atd. No a ta vidlice je opravdu slabší. Ale říkám, časem bych to stejně měnil za lepší.
a co treba zkusit tu vidlici apod. rovnou pri nakupu vymenit? je jasne, ze to nebude zadarmo :) ale docetla jsem se v mnoha diskuzich, ze vetsinou prodejci vychazeji vstric. Samozrejme, ze nepredelam cele kolo :D a nebo varianta - nachat si kolo sestavit. Treba by to vyslo financne temer stejne a dal by mi tam dily, ktere nejsou zase uplne spatne. Ale to nevim, jestli s tim ma nekdo nejakou zkusenost
Ve slušném kšeftě ti některé komponenty vymění, cenu původního dílu ti odečtou.
Odečtou, ale nikdy ne celou i u dobře prodejných věcí to nebude víc než 3/4 ceny.
No, každopádně lepší, než když se ti doma válejí díly, vyměněné později.
Když se ti jich ale postupně sejde dostatek, poskládáš z nich další kolo a jedny vánoce máš vyřešený téměř zadara :-)
Teda já poskládat kolo z dílů, které jsem sama nechtěla? To by mě zajímalo, co by mi z toho vylezlo:-))
http://www.youtube.com/watch?v=HvALv75ICBI
Jo, já jen aby pak papaja nebyla překvapená, že doplácí tolik za lepší díl.
Doma se Ti nemusí válet nic, pokud si výměnu dílů neděláš sama. Mám jedno starší kolo pro syna, na kterém jsem si nechal udělat výměnu vidlice, kazety, převodníku, řetězu a staré díly zůstali v servisu. Takže dobrý
Vycházím z toho, že papaja chce nové kolo. A mně jako ženský, vyhovuje slušný předprodejní, prodejní a garanční servis. Naposled jsem při koupi měnila sedlo, pedály a představec, plus mi montovali pár dalších věcí, vyhráli si se seřízením, nastavili podle postavy. Za práci jsem neplatila ani korunu a u vyměněných dílů mi odečetli cenu původních dílů. Pravda, nevím, jak by to bylo při výměně třeba vidlice.
Chci jen říct, že mi to takhle vyhovuje, neboť nejsem žádný montér, ale každý to má jinak a každý se rozhodne sám.
No tak to nemá chybu, pokud by to šlo tak vždy a u všech prodejců, klobouk dole. Já jsem si taky myslel, že si všechno na kolech udělám sám, ale pak jsem zjistil, že potřebuji hromadu všelijakých přípravků a spec. klíčů. Tak jsem to dal do servisu a pohoda.
Myslím, máš pravdu, ale Lelek v odpovědi taky. Možno 3/4 ceny + práce. Nehledě nato, že vidlice kolem 1000,- se těžko někomu prodává. A opravdu slušná vidlice stojí kolem 4000,- pokud neberu do úvahy průměr Suntour XCR, kterou mám na kole a dá se pořídit kolem 2000,-Kč. V obchodě mi řekli, že je slušná, ale mě se zdá nic moc, mám na ní asi 1000 km různě v terénu aj po asfaltových stezkách jaký máte na ní názor?
Teď jsem objevil na bazošu toto, http://sport.bazos.cz/inzerat/31506893/NOVE... je to nové a moc zajimavé, akorát nevím, jestli je to 17" ok.
tak to vypada moc dobre a navic fakt super cena. Diky za odkaz! :) Ale ta 17´´ je male.. Potrebovala bych vetsi
Kolik měříš?!?
Já mám 176 a 17" mám také.
Bylo by dobré, kdyby si někde měla možnost se na takovém kole projet.
Asi máš taky malé, tady tabulka
http://www.bezvakolo.cz/4115-jak-zvolit...
Víš, to jsem si myslela také, ale opak je pravdou. Nejde posuzovat jen podle tabulek, dost rozhodující je i geometrie rámu a stavba a omezení těla. Mě donutila záda zmenšovat.
Jezdila jsem na 21", 20" (to bylo Bianchi a jezdilo se mi na něm úžasně), pak jsem měla GT "L" a teď mám to "M" (pánské, dámská verze už mi byla hodně malá) a naprostá spokojenost.
Kdybych si ale nechala v servisu poradit, nemusela jsem se na tom "L" trápit.
ja mam 180
Tak tady je to všechno rozepsané, délka nohy , výška atd. a přepočet no prostě všechno.
http://www.cykloworld.eu/clanek/jak-zvolit...
Tady máš podrobnější specifikaci a geometrii.
http://www.kellysbike.com/CZ/jizdni-kola-2013...
jeste jsem se chtela zeptat, jaky mate vseobecne nazor na kola Kellys? Vidim vsude, jak vetsina "propaguje" Meridy, Specialized, Superior apod., ale Kellys malokdo. diky
Dost často bývají o něco a někdy i o dost dražší než jiná srovnatelná kola.
S Kellysem je to občas těžký. Kola do určité cenové hranice (cca 17 tis) mají většinou děsně splácané a ošizené Acerou a Altusem tam, kde ostatní už mají alespoň Alivio. Dražší kola ale jak kdyby dělali někde jinde, alespoň podle parametrů nevypadají zle.
Myslím, že se dělají na Slovensku, měl jsem kellys Quartz 9 let a nechal jsem ho trochu opravit pro syna a byl jsem max. spokojen. Výbava byla alivio acera, brzdy diatech kapalinové. Tady to
http://www.bike-forum.cz/upload/users_lib/24009...
na rok 2004 dobré