Včera jsem si koupil:
http://www.bike-eshop.cz/computery/computer...
Z mého pohledu je asi lepši drátový, baterie se nemusí měnit tak často a je spolehlivější a funguje i v mraze.
Kdo rád jezdí po kopcích tak výškoměr je výborná věc, dobře pomáhá, víš kolik máš za sebou a kolik metrů ještě nahoru a pak to taky dává slušný obraz o výkonu.
Teploměr se asi taky může hodit, když se cyklista přehřívá nebo mu je hodně zima aby věděl jestli to je teplotou nebo on není v pořádku a hodně to je dobrý když je jezdí v teplotách pod 6 st., tak v určitých místech může být vlivem proudění kolem nuly a začít to namrzat.
v tom případě asi sigma 14.12.
ta to má
V manuálu mám psáno -10 až 70 C (ale zkušenosti se strojem teprve přijdou nejdříve až o víkendu).
Mám Sigmu 1609 s teploměrem a nižší teplotu než -10 opravdu neukazuje.
Tak nějak, baterky :-/ Jedna v samotném computeru, další jsem viděl i v přijímači a samozřejmě třetí kus ve vysílači... Alespoň tak to má kámoš s jednou Sigmou. Fakt magořina. A spotřebu to má jak blázen, najezdí o hodně méně než já a celou sadu musí měnit každý rok.
Já mám u svého drátového Cateye původní baterku snad už pátým rokem :-)
Takže je asi jasné co preferuji ;-)
ok,
jasně a o tom tu kecáme,
aby každý si řekl co je dobré
Akorát jsem zapomněl připsat, že ten tachometr je skoro úplně základní... Na ta další zajímavá číslíčka mám na řídítkách ještě outdoorovou navigaci. Tu s sebou ale tahám většinou jenom na celodenní výlety. Nebo na nějaký zajímavý kratší výlet abych i z něj měl záznam trasy a někdy jindy tam zase trefil :-)
Někdo má rád budíky, jiný ne. Někomu stačí ta nejzákladnější informace, jiný chce, aby to počítalo i mouchy, co s ním letí...
Já mám budíky rád a čím víc toho ukazují, tím líp :-) Takový kompromis s cenou je moje Sigma ROX 9. Teploměr, tepák, kadenci i výškoměr má, navíc i překvapivě citlivé a věrohodné měření sklonu cesty. A k tomu záznam a přenos do počítače. U mě výškový a časový profil na památku.
I když je to bezdráťák, spotřeba docela v normě. Ukazuje do -15`C, potom zmizí číslíčka, ale maká a zaznamenává dál.
Sigmu mám postupně už několikátou a s oblibou zlobí spínání paticí na řidítkách. Nejspíš oxidují kontakty.
a neukazuje ten výškoměr hňupiny, když se mění počasí, třeba před bouřkou?
však to ty nastoupané metry měří podle tlaku vzduchu, ne?
nebo se tomu dá věřit?
Nějaká tolerance tam bude vždycky, občas, ale jen velmi vzácně to ulítne třeba o +-30 m, ale zpravidla to je v toleranci +-10 m v porovnání s moji GPS a se skutečnou výškou podle mapy. Tlak vzduchu na to má vliv, ale není to tak hrozný, pokud není prudká změna tlaku kolem bouřky, ale jak jsme nedávno v Holandsku zjistili, tak mnohem větší vliv má hodně silný vítr. Jemu to hodilo tuším o nějakých 250 m víc na 70 km okruhu a u mé GPS ten rozdíl byl necelých +200 m. Ještě jsem se s tím nepotkal. Výškový profil je hodně zajímavá a zvláštní zubatá pila i když jsme převážnou trasu jeli kolem vody. Vítr při rychlosti nad nějakých 60 už dost zlobí a když je kolem 90 když už shazuje z kola a nedá se pořádně jet jinak než po větru, tak hodně zkresluje výšku.
Tachometry jsem používal jak drátové, tak bezdrátové. Většinou nepřežily zimu. Teď mám několik let (asi 6) ke vší spokojenosti Polar S725X. Od něj jsem v poslední době ale také ustoupil. Rychlost odhadnu +/- podle převodů a na statistiku používám mobil s GPS,který vozím v batohu. :-)
Měla jsem drát, pak bezdrát a teď jsem se vrátila k drátu.
Měla jsem sigmu a cateye a já nevím co.
Měla jsem obyčejný i s různýma funkcema.
Měla jsem drahé i levnější.
A všechno to šlo do háje.
A mám jen obyčejný drát z LIDLu za 130,- Kč. Když přestane fungovat vyreklamuju a koupím nový.
A od té doby naprostá spokojenost.
P.S. pro rondu
samozřejmě jen do té doby, než se konečně zastavíš :o)))
Ahoj, koupil jsem si nějakou tu Sigmu skoro za 2 litry kvůli zlepšení kadence, ten krám funguje dobře, ale výhodnější se mi jeví tohle:
https://www.a-rival.de/de/store/product/77-spoq...
Mám to pár měsíců a dělá to přesně co má, tedy kromě tachometru má i funkce gps, a všechny funkce tréningového computeru, naviguje, zaznamenává ujeté trasy, měří puls pomocí hrudního pásu, prostě za podobné peníze jako u tachometru Sigma (typ snad najdu) mnohem více muziky. Lze to přidělat na řídítka, má to držák nebo používat jako hodinky.
Tohle byl dobrej kauf
Ta Sigma je tahle:
http://www.bike-eshop.cz/computery/computer...
Aby si to povídalo s počítačem chce to ještě tu dokovací stanici. Dělá to co má, ale ve srovnání s těma a-rival hodinkama málo muziky za hodně peněz, si myslím
Ten záznam trasy a zobrazení na mapě je dobrá funkce.
Jak je dělaná navigace, to je šipkama, vpravo vlevo rovně šikmo, nebo jak to je řešené?
Lelku, nevím, chytil si mě na švestkách.
Ještě jsem to nepoužil, vyzkouším to o víkendu, pro zajímavost.
V každém případě to nemá mapu, importuje to po bodech.
Záznam cesty vypadá jak je na obrázku.
Těma šipčičkama si můžeš celou cestu projet, ty budíky ukazují rychlost a výšku v daném úseku trasy, na té mapce vpravo pak vidíš kudy si jel, taková hračka, ta animace.
Kadenci by to mělo umět taky, ale zatím jsem k tomu nikde nenašel nějaké to snímací zařízení, které by se s tím párovalo, čekám až hodí na trh vlastní.
Jinak těch údajů je tam dost co si lze navolit a co to zaznamenává, většinu vlastně vůbec nepoužiju, ale někdo kdo se věnuje intenzivně tréningu z toho může mít užitek.
Jinak, ten krám se nabíjí přes USB z počítače nebo nabíječky, z prázdna do plnejch se nabije tak za 2 hodiny, vydrží zaznamenávat trasu celý Boží den, uvidím co s tím udělá ta aktivní navigace, možná si pak vezme víc.
Určitě to vyzkoušej, docela by mě zajímalo jak to vypadá a hlavně jak to odpovídá s realitou na cestách.
Ostatní je jasné, to si umím dobře představit. Mnohé funkce jsou šikovné a některé výstupy zajímavé, ale snad u žádného složitějšího udělátka se nikdy nevyužijí všechny funkce, to ale nemůže vadit. Největší slabost bude asi ta baterie. Dá se vyměnit za jinou nebo jen dobíjet a při vybití (do nabití nebo výměny baterie) v průběhu trasy nedojde ke ztrátě dat?
Už jsem si tam naklikal zkušební trasu 5 km, vzítra nebo v sobotu to vyzkouším co to dělá.
Zadává se to velmi jednoduše, myší v té mapě po bodíkách, mapu lze zvětšit, jde to velmi snadno. Do hodinek se to nahraje taky velmi jednoduše, pak si zvolíš navigovat, vybereš nahranou trasu, a objeví se mi tam panáček a mám stisknout start.
Protože sedím doma, zatím nezjistím, jak mě to bude upozorňovat, kudy mám jet, já tohle používat určitě nebudu ale je to zajímavá vlastnost.
Mě výdrž baterie na 20 hodin stačí, (prý 15 hodin s podvícením ale netestováno), ale vybiju to a zkusím to nabít power packu a zjistím kolik to má rezervu. Za jízdy to asi dobíjet nepůjde, má to zespoda napojený ten konektor, takže na ruce by to nešlo, leda vymyslet nějaký úchyt na řídítka, ale myslím si, že by to mělo zvládnout navigovat celý den na jednu baterii a dobít pak na další den z toho powerpacku, když nejsi večer u zásuvky.
Taky musím vyzkoušet, jak dlouhá trasa se mi tam vejde, píšou 120tisíc bodů, ze záznamu vidím, že na 40 km jsme spotřeboval 8000 bodů, čili podle mého odhadu by to mohlo zaznamenat tak 500-600 km jízdy a šlus, pak to musím nahrát do počítače, jinak bude mít paměť plnou.
Tedy při delší cestě vzniká trochu zádrhel, dostat z těch hodinek data do počítače co máš doma, ale to si myslím dokážeme s Honzou vyřešit, tedy on to dokáže :-)
Je v nastavení možnost výběru množství zaznamenávaných a ukládaných dat, např. málo-normál-hodně nebo nějakým počtem třeba každých 10 - 20 - 30 s apod.?
Tím by se dalo na hodně dlouhých cestách zabránit ukončení záznamu dat nebo přepisu nejstarších.
Jestli tomu rozumím, tak to má pevnou nevyměnitelnou baterii.
Vypadá to moc dobře. Hrudní pás byl v ceně, nebo jsi dokupoval zvlášť? A držák na řídítka tam teda je nebo není?
Lelku
Baterie je vestavěná, vyměnit půjde asi jako v hodinkách, tedy ne každouch chvilku.
Nastavení ukládání bodů tam je, v sekundách, dobrý nápad, nepotřebuju mít přesně trasu.
Pro Marriho:
Hrudní pás je v ceně, držák na řídítka tam je, napsal jsme to nešikovně, držák by se musel vyrobit, pokud bych to chtěl za jízdy dobíjet, protože ten nabíjecí kabel se zapojuje do zadní stěny hodinek a tou jsou standardně přidělány na kole.
Vyfotil jsem to v mizerném rozlišení jak to mám přidělaný na rotopedu, hlídám si tu tepovou frekvenci abych se neflákal.
Jak vidíš, strašně jednoduchý držáček, gumový nástavec na řídítka a kolem toho to zapneš jak hodinky.
Jo, jo, klasika, mám něco podobného na levném tepáku (bez více funkcí).
Ten kabel zezadu je teda nešikovný, musí to i blbě ležet na stole při synchro s PC. Jaký je tam konektor? Třeba by se dala ubastlit nějaká díra do toho držáku, kudy by se to protáhlo...
Každopádně ta věcička jako celek se mi moc líbí a ta cena je za ty funkce až směšná...
No konektor je to úplně speciální, tedy připojení do toho krámu, na druhé straně je normální USB.
Ale dobíjení za jízdy asi nebude nutné, protože to vydrží údajně 20 hodin bez podsvícení a s podsvícením 15, takže by to na denní porci mělo stačit. Navíc se to dobíjí děsným fofrem, takže je klidně možné to ládovat z power packu během pauzy, ale myyslím si, že to nutné nebude.
Taky si říkám, že vzhledem k těm ostatním cyklocomputerům a pulzometrům v hodinkách a GPS hodinkám je to poměrně laciné. Vozím to furt, abych si na to zvyknul, má to sice možnost zapnout režim, že když zastavíš, hodí to pauzu a pak ti to počítá jen čistý pohyb, ale to mi nevyhovuje, chci skutečnou průměrnou cestovní rychlost včetně kratších pauz kdy stojím na světlech, piju, hledám v mapě, a tak.
Jenomže zezačátku jsem si zapomněl dávat pauzu třeba když vlezu do obchoďáku a pak to dělalo na mapě podivné věci, je zajímavé, že v některých halách to chytalo GPS i přes střechu, nebo ty světlíky, a pak jsem viděl jak jsem šmejdil kolem regálů. Takže si na to člověk musí prostě zvyknout, zapínat a vypínat, jako se vším.
No, na nějaké díry je tohle velké. Ale pokud, jak píšeš, to vydrží 15-20 hodin, tak je to super.
A kde jsi to kupoval, na tom německém serveru? Poštovné? Díky...
Tyto hodinky jsem na základě Jindrovy recenze pořídil v Germánii jako dárek. Zatím nebyla vyzkoušena žádná hranice. Je to používáno na běhání. Záznam GPS je přesný, zobrazí trasu po jedné straně ulice, přechod a návrat po druhé straně. Výška a tep také odpovídá. Takže za mě dobrý.
Koupil jsem to na tom německém serveru, platit se dá přes PayPal nebo bankovním převodem, poštovně bylo snad 15 Eur, nebo tak nějak.
Přišlo mi to do týdne při platbě PayPalem, a měl jsem kliku, že jsem to koupil ještě před tím, než se Singer rozhodl z nás zase dělat v EU chudáky.
Tak jsem to vyzkoušel.
Funguje to tak, že v levé části obrazovky hodinek je znázorněn pruh, který ukazuje, naplánovanou trasu, a vedle něj, či v zákrytu máš šipčičku, která ukazuje kde jsi (jak blízko naplánované trase) a v pravé části je velká šipka, která ukazuje směr, kterým máš jet.
Je to poměrně přesné, ale vyžaduje to dobrý zrak a hlídat si šipčičku a také kontrolovat, jestli se držíš trasy.
Dobrý, to může docela stačit.
Ještě se zeptám, když nejedeš po trase a blbě odbočíš, tak to nějak varuje a hlásí chybu a návrat?
Ty mě trápíš Lelku.
:-)
Zjistím to, zatím jsem jel po trase a je ten krám překvapivě přesný.
Vypadá to asi takhle, pro naplánovanou cestu lesem, to může asi být užitečně, prože je to fakt velmi přesné.
Na 1500-2000 km pro mě nepoužitelné, ale díky za radu, nastavil jsem snímání trasy každých 10s a tak kapacita mě bude stačit a záznam kudy jsem jel bude furt OK
Myslel jsem si, že pro civilní účely tyhle hračky mají přesnost na desítky metrů, ale zdá se, že se trefují na metr. Kurnik, toho se měl táta dožít.
To vypadá docela dobře čitelné.
To varování k trase nemusíš běžet hned zjišťovat :-) jen mě to zajímá jestli to signalizuje a jak. Tak až se někdy půjdeš projet, tak to zkus vzít kousek jinudy než plán.
Jak znám Jindru, šel to určitě zkusit ještě za tmy. Je to náš tester/objevitel... :-)
Nesignalizuje, prostě ti zmizí ta vodící čára z displeje a je tam jen ta s šipčičkou a ta šipka vpravo ukazuje směr na nejbližší bod na původní trase.
Mohlo by třeba pípnout, ale nezdá se mi, že by to dělalo, přečtu ještě manuál, jestli se to nedá někde zapnout.
Hele Marri, ty se mi nesměj, tohle je náhodou dobrá hračka, slepé uličky zkoumám pouze tak v 90 procentech případů :-)
Tenhle způsob signalizace bohatě stačí, pípnutí není potřeba. Také mám většinu zvukových odstavených, slušně to šetří baterie, u křižovatky stačí rychlým pohledem zkontrolovat směr a v nejhorším šipka signalizuje směr kudy zpět na trasu.
No, to ti závidím :-)
Pro mě neexistuje nic jako "rychlý pohled". Musím zastavit, sundat brejle a podívat se na to, proto tyhle miniaturní hračky jako navigace mě nevyhovují, ale jako záznam trasy je to fakt super věc.
Ta navigace Teasi One je mapová a když mám odbočit, pípne a ještě před tím zjasní displej a je na něm dost velká šipka, takže to vidím i já.
Ovšem nejraději mám ten Sygic, který mě říká "za 100 metrů ostře doprava", na to pak nemusím ani koukat.
Větší displej a lepši čitelnost bych taky přivítal. Já mám obrácený problém, abych zjistil víc, tak musím zastavit a brýle nasadit, jediné co tak nějak rozeznám je linka trasy a šipka. Časem pořídím něco lepšího. Když jsem to kupoval, tak toho moc lepšiho na trhu nebylo. Záznamy tras jsou výborná hračka.
Sundat brejle je rychlejší než nandavat, ale ptoblém je to podobný, já s brejlema na blízko vidím jako ty bez brejlí, a bez brejlí na dálku vidím úplný prd. Teď ještě nás čeká zeslávnutí sluchu :-)
Pro nás velké kluky asi bude nejlepší navigační systém založený na principu elektrického ohradníku. Dva náramky, máš jetbdoprava, dostaneš pecku do pravačky, a doleva naopak.
To bys viděl jak bychom všichni trasovali rovně.
Jaké máte zkušenosti s rušením bezdrátů? Mě začal rušit bezdrát mobil, který jsem si umístil na řídítka kvůli navigaci. Nezkoušel jsem ovšem, zda signál operátora nebo signál GPS je viníkem. Do té doby jsem problém neměl.
P.S.: Ačkoliv je tacho "no name", baterky drží už třetí sezónu (roční nájezd 2000-3000 km, přes zimu tacho stále na kole v nevytápěné místnosti).
Baterky asi nejsou no name :)
On má tu výhodu, že se při nečinnosti vypne. Úplně, na displeji není nic. Nevýhoda je ta, že se sám neprobudí, pokud zapomenu při rozjezdu zapnout (člověk si vždycky nevšimne, nevzpomene), tak neměřím. Při sledování délky trasy je to blbé...
Bezdrát s rušením úplně v pohodě, s jedinou výjimkou jednoho typu přední LED blikačky (mám dvě a obě "fungují stejně), kdy při blikání všechno v pohodě maká, ale při trvalém svícení je signál trvale v háji. S jinýma blikačkama a světlama nemá roxka problém.
" Jaké máte zkušenosti s rušením bezdrátů?"
....bohaté:)).
Vydržel jsem to s bezdrátovou Sigmou asi 5 let, pak jsem to serval a zahodil. Vpodstatě to blblo od začátku, při poklesu venkovních teplot pod zhruba + 10 st. to po vyjetí z baráku chodilo tak 10 minut, pak si to dělalo, co chtělo. A tenhle stav se postupem času neustále zhoršoval.
A od začátku, od koupě se to nesneslo s tímhle světlem:
http://www.bike-eshop.cz/svetla/predni-svetlo...
Bezdrát už nikdy!!
Jo, tohle je přesně to světlo, o kterém píšu o patro výš. Ale jenom při trvalém svícení. Blikání vůbec nevadí. A teploty hluboko pod nulou taky ne.
U toho světla vadí to, že nesvítí trvale, ale jenom se zrychlí blikání, takže to vypadá jak trvalý svit. Kdo chce, tak pozná, že to bliká. A to vysílané rušení se shoduje s frekvencí bezdrátu. Šlo by to přenastavit, ale nutně by se změnila i frekvence toho pomalého blikání, nebo aspoň odrušit.
Nakonec jsem taky došel k "bezdrátu". Přesněji, když už tam mám dost drátů, na co tahat další.
Pulzy pro tachometr mi jdou z děličky kmitočtu nábojového dynama, který nepochybně odpovídá rychlosti, takže žádný další magnet ve výpletu. Mám to na obou lehokolech.
Mě by spíš zajímalo nějaké řešení, protože mě to se*e. Dát telefon dál? A jak daleko? Ruší to signál operátora nebo spíš GPSka? To všechno musím pozkoušet...
Řešení?!?
Buď drát nebo dát mobil/GPS pryč - musíš vyzkoušet, co ho ruší.
Asi to bude jednodušší řešení než vymýšlet složité odstínění signálu mezi jednotlivými přístroji.
Řešit to oddálením přístrojů není cesta - signál ti snadno naruší i bezdrát na kole někoho jiného, kdo stojí vedle tebe.
Člověče vozím těch zařízení dost včetně té bezdrátové Sigmy, a všechno v pohodě.
Svítím jak světly na dynamo tak světlem s cree, posedlová blikačka, gps navigace plus gps hodinky, bezdrátově připojený reproduktor Sony, telefon co mu posílá mp3 signál, v brašně mám tablet spárovaný s tím telefonem a nic se mi neruší.
Předpokládám, že chyba bude spíš v tom světle, zkus něco jiného. Nebo jestli nejsi od nás z moc daleka, můžem se někde setkat, naložím veškerý hw, světla a všechno co se mi tu válí a zjistíme to.
(jak může GPSka v telefonu něco rušit? GPSka je přijímač, ne vysílač)
To si špatně pochopil - jde o rušení signálu tachometru GPS nebo mobilem...
GPS může rušit signál snad jedině pokud by v přístroji něco zkratovalo a začal by "vysílat" rušivé vlny, ale pochybuju, že by vůbec něco takového mohlo jít.
Opravdu si to chtěl zavěsit pode mne?!?
Tohle trápí mariera, mě je to docela šumák.
Já jsem bezdrát zahodila, teda pardon, předala do užívání jiným :o))) a mám po starostech :o)))
No, ono je někdy lepší věšet pod sebe, protože se v tom pak špatně orientuje, jak se to větví. Proto i já věším pod Tebe... :-)
Já nejsem žádný elektrikář nebo něco takového, takže prostě nevím, jak to přesně funguje. Proto se ptám. Takže je na vině zřejmě GSM signál. Mrzí mě, že nemůžu mít ty dva přístroje funkční, protože jsem na oboje dost zvyklý, musím to holt vyřešit jinak.
GSM signál to být nemůže, to by to rušilo všechny Sigmy všude protože ten signál je v luftě ať užho chytáš nebo ne.
Zdroj rušení bude něco jiného.
Přímo ne, ale jen jako pokračování v diskusi, jestli GPS může něco rušit nebo ne.
Osobně používám hodně starou drátovou Sigmu vysoké řady (kvůli kadenci). Sehnal jsem ji dost levně. Jako výhodu pro mně vidím, že se na drátu dá udělat "výhybka" a používat jeden snímač pro víc zařízení. Takže mi jdou pulsy ze snímače rychlosti jak do tachometru, tak i do světla, které podle toho reguluje výkon.
Tenhle tachometr umí jen ukazovat a počítat vzdálenost.
V poslední době také hodně jezdím s telefonem, který mi zaznamenává trasu, rychlost a co jsem si teď koupil hrudní pás na Bluetooth smart, tak i tep. Značná nevýhoda je slabá výdrž na baterku.
Jako ideálního tréninkového elektronického partnera bych viděl nějakého Polara nebo Garmina se senzory rychlosti, kadence, tepu a s GPS. Samozřejmě ve spojení s počítačem. Aktuálně teď mám jednoho Polara půjčeného, ale mám k němu jen tepák. Oproti telefonu je možnost to používat i v rukavicích obrovská výhoda. Také mi přijde praktické mít možnost používat sportester i na jiné sporty než jen na kolo.