Čau, nemáte někdo test KROS vs MTB. Zajímalo by mě, o kolik je MTB pomalejší na asfaltu proti KROSSovýmu. Důležité pro můj finální výběr bude, zda výhody, které získám v terénu s MTB budou převažovat nad výhodami, které získám na silnici s krosovým kolem. Případně, jakým způsobem jste obuli Vaše MTB, tak aby bylo rychlé na asfaltu, ale v terénu moc neztratilo. Díky
tato úloha nemá řešení, vždy to bude nějaký kompromis. Co je u tebe terén?
Libovolný terén. Jde mi spíš o to, že když si koupím krosové kolo, tak nebudu moc jezdit těžký terén (mezi stromy, štěrk ...) a budu si muset plánovat cestu. Když si koupím MTB, tak nebudu muset řešit nic. Ale,v případě, že by MTB výrazně ztrácelo na zpevněných komunikacích (asfalt), tak bych se přiklonil ke krosu, který lehčí terén zvládne. Chápu, že asi řešení neexistuje, ale když bych věděl, že například při rekreační jízdě na asfaltu se MTB s vhodně zvolenými plášti vyrovná krosu, tak bych by mi to pomohlo a šel bych do MTB.
Srovnáváš dost nesrovnatelné. Záleží na posedu (odpor vzduchu) a valivém odporu plášťů. V kopcích také hmotnosti.
Ale zkusím to srovnat. Jednu dobu jsem jezdil obojí. Přibližně stejná hmotnost obou kol (okolo 12kg). Přiblížně stejný posed - stejná efektivní délka rámu i představce. Pláště kros - levné contíky 37mm, bajk - Schwalbe RR Evo2,1 s duší.
Na silnici bych odhadoval tak o 2km/h rychlejší kros. Čím byla cesta horší, tím se rozdíl znenšoval a v lehčít terénu už byl bajk rychlejší a hlavně pohodlnější.
Pokud bys chtěl bajk ještě zrychlit dají se dál ještě o malinko rychlejší pláště např. Continental RaceKing a jezdit bezduše.
Souhlasím. Tento názor je dle mého O.K. V těžkém terénu se bude cross kroutit jako hadice a MTB bude v okáči. A když budeš chtít na silnici na MTB zrychlit, tak buď rychlé pláště ale taky cena je pak vyšší (těch plášťů na MTB). A nebo přišlápnout více do pedálů :-)
Ohledně toho o kolik je pomalejší, něco se dá spočítat ale je tam tolik proměnných, že to prakticky nemá význam vyčíslovat, k čemu je to pro tebe tak dulezite? Ber to jako fakt a zarad to jako jeden z parametrů pro a proti. Je jenom na tobe kteremu parametru priradis pro tebe vetsi dulezitost.
Kup si MTB 29dvacítku.
Jen nevím, kde přišel Ronda k tomu, že je v terénu míň hravé. Podle mě je to naopak. Loni jsem ho vyzkoušela a už ho mám doma. Po silnici jede samozřejmě rychleji než 26dvacítka a v terénu je to taky paráda. Původně jsem přemýšlela, že si k horákovi a silničce ještě přikoupím krosku, ale vyřešila jsem to výměnou horáka a nelituji. Jsem nadšená :-)
Také mi připadne, že Ronda jen plácá. To 29 kolo prý jezdí i závody, takže je rychlý, ale je hodně drahý, přijde přes 50tisíc a víc ve specialized store.
Záleží na tom co chceš. Nemusíš kupovat kolo za 50, jsou i levnější. Já sama mám spešla. Pravda, cena byla vyšší, ale taky jsem si chtěla udělat radost a tak jsem do toho šla.
Možná Ronda myslel, že se sním nenechá tak lehce manipulovat třeba mezi stromy. Jízda po pěšinkách v lese je to co miluji a musím říct ta 29dvacítka mě právě tady nadchla.
Dneska je velká vzácnost abys třeba SP viděl někoho na 26dvacítce.
Co člověk to názor.
Na závodech jezdí, ale jen někteří, kdyby bylo obecně lepši a rychlejší určitě by na ně přešli všichni.
Pro nás "výletníky" je 26 kolo v náročnějším terénu snadněji ovladatelné. Přece jenom to má jiné rozměry.
Samozřejmě, že na lesní cestě a pěšině s pár kořínky, nějakým kamenem a šiškou bude 29 lehčeji a plynuleji přejíždět nerovnosti a tak bude líp vyhovovat.
Samo, že profík, který je s tím kolem doslova srostlý, si s ním poradí za všech okolností. Ale můžeme si dát sraz někde v lese ve skalách a prohopkat si do krpálku přes kořeny s vyhejbáním balvanům. devětadvacítka určitě plynulejc letí, ale na nějakou chirurgii bude šestadváca obratnější. Problém je to, že pro někoho znamená "terén" už houpavá lesní pěšinka ;-)
Jenže dnes už staví většinu XC tratí na 29" kola. 26" kola už fakt skoro nikdo nejezdí a mají už odpískáno. Pro někoho bohužel pro někoho bohudík. Ale 29" je ve srovnání s 26" o hodně rychlejší jak po rovinkách tak i v terénu. Představ si že jedeš na koloběžce a pak na kole přes nerovnosti. Která kola to překonají tu nerovnost pohodlněji?
A bavíme se o přírodním terénu (který "stavěl" ten fousatej nahoře), nebo o tratích právě uzpůsobených pro 29" ? A jde řeč o trendech v závodních kolech a ryze závodních jízdách, nebo mnohem obvyklejší turistice a volném sportování ? Jo a taky záleží čemu kdo říká nerovnost a co s nerovností, která už nejde přejet, ale musí se prokličkovat ?
Hele, nepopírám, že každé má svoje. Závodník šutry přeletí a pro něj je asi 29" výhodou. kolikpak zdejších ale bere "beskydskej písek" napřímo a ve fofru ? Naprostá většina kličkuje mezi většíma šutrama jak polňák. Při sjezdu po slušnější cestě bude mít 29" výhodu, ale při ostrém výjezdu s překážkama pro běžného bajkera už to tak přesvědčivé nebude. Málo platný, větší rozvor dává větší komfort, ale trochu slabší manévrovatelnost. A ta může občas leckomu chybět.
Větší rozvor dává sice menší manévrovatelnost, ale dá se to při troše málo techniky naučit. Taky jsou na 29" širší řidítka. A co se týče výjezdů tak tady opět vyhrává 29". Když to bude stojka tak se ti bude 26" stavět na zadní a bude se ti převracet, 29" ti do toho kopce pojede jako tak, jen budeš muset více šlápnout do pedálů a přitlačit do nich.
A co takhle výhoda lehčího výjezdu ve stoupání u 26"?
Ahoj,
já jsem stejný mentální problém řešil na konci léta a dopadlo to tak, že jsem si nechal složit na míru kolo - takový robustnější kros.
Tím myslím na cross rámu instalovat bitelnou 29 vidlici s 29 plášti - viz přiložené foto.
Řešil jsem navíc problém, aby to bez problému uneslo cca 100kg jezdce.
Překvapivě to vyšlo navíc levněji než bych kupoval hotové kolo někde v krámu.
zdar
Hezké. Když víš přesně co chceš a máš štěstí na cenově výhodné díly, tak se takhle dá pořídit dobrý kolo.
Jak široký pláště máš? Já do crossu Wakita nacpal maximálně šířku 47mm a u zadní vidle zůstává tak 5mm po obou stranách.
http://plaste.heureka.cz/schwalbe-smart-sam...
Přesně to je plášť INNOVA PRO REGOR 29x2.0
Ve skutečnosti je ale užší (asi 48) a proto se tam vejde.
http://plaste.heureka.cz/force-innova-pro-regor...
nádhera!
teď už tam jen šoupnout berany a byla by z toho nádherná cyklokroska :)
na kolik tě to vyšlo?
Necelých 22t. Kvůli pevnějším výpletům (mám 100kg) jsem mírně překročil původní rozpočet.
pěkné. já mám taky přes 100, ale na starém fávu jsem jezdil i se 130 kily a až na to občasné centrování bez problémů :-D
mám takovéhle - http://www.konabikeworld.com/09_dewdrop_u.cfm
koupil jsem ho "nové" za 10 tisíc :)
to je kravina,na 29 MTB s dobrými plášti ti ujedu i na asfaltu,ale jen na kvalitním kole,to je jasné
Jsou lidi co jinému ujedou i na skládačce. Pro rekreační ježdění přece není podstatné jestli se dá někomu ujet líp na 26 nebo 29 kole.
to ano,ale řeší to Tomas
aspon to tak vyznělo,ale znáš to jistě sám,blížíš se k někomu a ten přidá --jede jak o život,prostě to tak je
On neřeší ujíždění, ale chce vědět jestli se dá na horákovi jet po silnici nějakou přijatelnou rychlostí podobnou jako na treku.
Jo občas v někom chytnou saze a má závodní nápady, většinou to ale nedopadá dobře, někdo se zpravidla dost utaví :-)