reklama

Chodci a reflexní prvky

Téma přesyceno, tedy pokračujme v debatě.
Myslímsi, že viditelnost chodců řešit nařízením "reflexních vest" by rozumné nebylo, neboť (viz lékárničky). Ovšem to, že chodec pohybující se na neosvětlené silnici mimo obec by měl býz vybaven reflexními prvky na oblečení, bych klidně uzákonil.

Bojužel vyšichni lidé nejsou rozumní a to i ti, kteří se tváří jako vzdělaní a znalí, jak z předchozí debaty vyplývá, a neuvědomují si, jak vidí v noci řidič tmavého neosvětlěného chodce nebo cyklistu. Pro tyto hlupáky je třeba vydat zákon, když nemají rozum, musí se bát represe. Takhle společnost funguje. Všichni víme, že se krást nemá, a přesto to máme v zákonech, zamykáme a staví se ploty.
Zákon v tomto případě nahrazuje zdraví úsudek, který se některým nedostává, buď z nedostatku zkušeností, či z prosté fanatické nenávisti k autům.

[ Zpět ]
Datum: 12.01.2014
Autor: Jindra8526
  • Re: Chodci a reflexní prvky

         

    Začínáš být levicový. No sláva. :-)
    Samozřejmě, kdo se na kole pohybuje v noci bez světel je blbec. Stejnak chodec by měl brát ohled na svoji bezpečnost a pokud jde do míst, kde není vidět, měl by mít s sebou baterku. Ale nemyslím si, že k tomu je třeba zákon. Docela nerad bych se dočkal dnů, kdy každé oblečení na sobě bude mít reflexní prvky.

    [ Zpět ]
    Datum: 12.01.2014
    Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -6
    • Re: Chodci a reflexní prvky

           

      Čéče, to s levicovostí nemá nic společného.
      Zákon ne, ale vyhláška ano.

      Ne každé oblečení ale když jdeš po tmě posilnici, mělbys bý vybaven reflexními prvky.

      [ Zpět ]
      Datum: 12.01.2014
      Autor: Jindra8526
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
      • Re: Chodci a reflexní prvky

             

        Ale ano. Dle vás, pravičáků, levičáci jen zbytečně omezujeme. To, že chceš lidem něco nařizovat, je tedy dle vás, levicové.

        Samozřejmě souhlas, že by člověk měl být v noci vidět. Ale dle mne je nesmysl nařizovat lidem, jak se mají oblékat. Je to opravdu něco jiného, než že auto nebo kolo by mělo být vybaveno světly(u kola možné blikačky).

        [ Zpět ]
        Datum: 12.01.2014
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
        • Re: Chodci a reflexní prvky

               

          já myslím, že naopak. lidem by mělo být jasně nastaveno, jak se mají oblékat. A to tak, že přiměřeně svému stavu. A měla by se zřídit modní policie, která bude dohlížet na to, že budou lidé chodit oblečeni v souladu s modou, dále pak by dopravní policie dohlížela na dodržování předepsaných reflexních prvků. Existuje totiž ještě jedno řešení a to je změnou DNA zajistit, aby nově narození lidé v noci světélkovali jako ta čínká prasátka.

          [ Zpět ]
          Datum: 12.01.2014
          Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Chodci a reflexní prvky

               

          Tady ale nejde o chodce, cokoliv co se pohybuje nebo stojí za snížené viditelnosti mino obec na silnici musí být vidět a pokud možno zdaleka.

          Proto se musí používat výstražné trojúhelníky (nařízeno vyhláškou).

          Nepleť si to se socialistickou buzerací, tou by třeba bylo nařízení nosit povinně cyklopřilby. Nejde totiž o to, že moudrý soudruh stàt chrání tebe, neosvětleného blbečka, ale chrání ostatní, protože neosvětlený blbeček může s sebou do neštěstí stáhnout jiné.

          Proto takové nařízení podporuju. To není omezení tvých práv a svobody, ty si to klidně hoď ze skály, ale ochrana veřejnosti před lidskou tupostí.

          [ Zpět ]
          Datum: 12.01.2014
          Autor: Jindra8526
          Hodnocení: +6 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
          • Re: Chodci a reflexní prvky

                 

            Jindro,
            Ty to možná tak nevnímáš, ale je to naprosto stejná buzerace. Jen s jedním souhlasíš, s druhým ne.
            Mimochodem, jak chceš dosáhnout toho, aby třeba srnky byly přes noc osvětlené.

            [ Zpět ]
            Datum: 12.01.2014
            Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -5
          • Re: Chodci a reflexní prvky

                 

            Tak to jeste vysvetli tem srnkam a divocakum, ze musi byt videt. Nebo by je myslivci mohli odchytavat a natirat reflexni barvou. Takova srnka baskervillska by mohla ozvlastnit nasi krajinu a zvysit priliv turistu ze zahranici zadostivych ji spatrit. :-)

            http://www.nakole.cz/diskuse/17540-chodci-a...

            [ Zpět ]
            Datum: 12.01.2014
            Autor: lucierut
            Hodnocení: +6 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -5
            • Re: Chodci a reflexní prvky

                   

              Inu, kdo někdy na silnici v noci zvíře opravdu potkal, mi dá jistě za pravdu, že v ten okamžik by za reflexní pruh na něm dal půl království :)

              Mně se stalo, že mi srna skočila nečekaně z krajnice (mimo osvětlené části vozovky) před auto, asi 20-30m před kapotu. Naštěstí to skončilo jen bílým kouřem a hodinama na suché letní vozovce, ale jak říkám, za reflexní pruh bych tehdy dal i víc, než půl království (taková mrcha při průletu kabinou dokáže i zabít).

              [ Zpět ]
              Datum: 12.01.2014
              Autor: Kadel
              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
              • Re: Chodci a reflexní prvky

                     

                Jj, stane se.
                Srny jsou vůbec divné. Ačkoliv mají na zadku docela velkou bílou odrazku, skáčou si do silnice klidně hlavou napřed:-))

                [ Zpět ]
                Datum: 12.01.2014
                Autor: Lanna
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
              • Re: Chodci a reflexní prvky

                     

                Reflexní prvky odrážejí dopadající světlo. Mimo osvětlenou část vozovky nemohla být moc vidět. Asi jsi jel hodně pomalu, když jsi zastavil stihl zastavit!

                http://black-hole.cz/cental/wp-content/uploads...

                [ Zpět ]
                Datum: 12.01.2014
                Autor: Kolorádo
                Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                • Re: Chodci a reflexní prvky

                       

                  Nejel jsem nijak extra pomalu, nějakých cca 60-70 po noční neosvětlené "okresce", což je pro pohodovou jízdu na dálkové a na rozhled tak akorát. Záchranným manévrem bylo rychlé vyhnutí se vlevo, s následným nevyžádaným rotačním efektem :)

                  Jinak nevěř tomu, že by reflexní prvek mimo hlavní kužel nebyl vůbec vidět, stačí ta trocha rozptýleného světla (značky taky vidíš daleko i na potkávací, i když "svítí do země") ... Já mám reflexní prvky na silnici prostě rád, chrání mne i nositele a nestojí skoro nic.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 13.01.2014
                  Autor: Kadel
                  Hodnocení: +4 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
            • Re: Chodci a reflexní prvky

                   

              Ano, a taky bych měl zabrániz vzniku mlhy a námrazy.
              Teprve až potom přinutit chodce a cyklisty, aby byli vidět, skvělá argumentace :-)

              No, ale mohu tě uklidnit, i na tom, aby zvěř neběhala do silnic, kde může zabíjet, se leckde pravuje. Dálnice a rychlostní silnice bývají v úsecích s hojným výskytem vysoké oploceny, podle informací od kamaráda myslivce se snad používají nějaké feromonové odpuzovače zvěře, něčí hoši mažou občas nějakej ten strom kolem kokunikací co tu zvěř odpuzuje. Ale to nedělají kvůli bezpečnosti na silnici, ale aby jim to nezabíjeloty potvory, co si chtějí zabít sami.

              Tvoje replika je Lucie nesmírně hloupá.

              [ Zpět ]
              Datum: 13.01.2014
              Autor: Jindra8526
              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -7
              • Re: Chodci a reflexní prvky

                     

                Dálnice a rychlostní kumunikace jsou primárně chodcům zapovězeny:-))
                Zdá se, že pomalu a jistě, celkem nenásilnou formou bychom nakonec mohli dospět k závěru, že situace má přinejmenším více než jedno striktní řešení:-))

                [ Zpět ]
                Datum: 13.01.2014
                Autor: Lanna
                Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                • Re: Chodci a reflexní prvky

                       

                  Bavili jsme se o srnách, a jiné cvysoké, nebo ne?
                  Lanno, vymýšlíš ptákoviny, dobře víš, že po tmě chodci, cyklisti, strejcové s trakaře, a všechno, co se pohybnuje neosvětlené a nereflexní po silnici a není vidět je velmi nebezpečným zdrojem dopravních nehod, proto požadavek na to, aby když už na té silnici je, aby to mělo minimálně nějaké reflexní prvky je oprávněný.

                  Protože řada lidí není schopno takto uvažovat, tak nelze spoléhat na to, že na sebe nějaké reflexní prvk ynavléknou dobrovolně a je třeba to začít vynucovat silou zákonných opatření.

                  Stejně jako se vynucuje používání výstražných trojůhelníků, svícení motorových vozidel a tak.
                  Tahat do toho srny je pitomost a odvádění pozornosti o podstaty věci.

                  Protože je na světě moc blbců, kteří jsou ochotni chodit v čermých hadrech po silnicích za tmy, je potřeba je přinutit, aby tak nečinili. Ne proto, abychom chránili ty blbce, ale proto, abychom chránili ostatní účastníky dopravy, kteří buď budou mít problémy a celoživotní traumna, když takového blba sejmou, nebo hůř, budoi se snažit blba nesejmout, strhnou volant a způsobí sami sobě či ostatním vážnou újmu.

                  Tedy nařízení být na silnici jako chodec vybaven reflexními prvky je správné a je úplně lhostejné, že srny reflexní nejsou. Proti těm stavíme ploty nebo bilogické odpuzovače.

                  Překvapuje mě, jak z tak triviální věci dokážete zase vymodelovat kovbojku.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 13.01.2014
                  Autor: Jindra8526
                  Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
                  • Re: Chodci a reflexní prvky

                         

                    Dva citáty z jediného postu:
                    1. "Bavili jsme se o srnách, a jiné cvysoké, nebo ne?"
                    2. "Tahat do toho srny je pitomost a odvádění pozornosti o podstaty věci."
                    Tak teda jak?

                    Jinak, já jsem pro nošení reflexních prvků u chodců. Je to velmi rozumná věc. Vysvětli Kadlovi, že mobil je nedostatečný.
                    Znám situaci na Slovensku. Tam zavedli refl. prvky mimo obec v roce 2009. Kupodivu jim relativně narostl počet usmrcených chodců v obcích. Tak od letoška zavedli ty refl. prvky i v obcích. Pokuta 60 Euro. Tož místo budování chodníků se zavede opatření.

                    [ Zpět ]
                    Datum: 13.01.2014
                    Autor: Lanna
                    Hodnocení: +8 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                    • Re: Chodci a reflexní prvky

                           

                      Myslíš, že existuje souvislost se zavedením povinných reflexních prvků a zvýšení nehodovosti a počtem usmrcených?

                      Chodníky jsou fajn věc. Uděláme podle každé silnice mezi jednotlivými vesnicemi chodník, a bude po problému. U nás nejsou chodníky skoro nikde, kromě Hlavní tedy Masarykovi a kousek ve Smetanové ke školce. Oni se totiž nevejdou. Ale máme veŕejné osvětlení co funguje.

                      Geniální myšlenku zbudovat chodník mezi Popovicema a Stránčicema předložím Pod Ledem kandidátovi na starostu. Hodil by se i chodník na Petříkov a z něj pak dolů na Chomutovice, Modletice, Dobřejovice, Průhonice, a napojit se na chodník v Kunraticích a na celý systém pražských chodníků. Vůbec, podél každé silnice by měl být chodník a nehod by ubylo. Zavedení povinných reflexních prvků by situaci naopak jen zhoršilo, jak ukazuje slovenská zkušenost. (taky jsem zjistil, že počet mrtvých na silnici klesnul od té doby, co jsem si koupil nový vysavač)

                      Bagatelizuješ poměrně jednoduché, levné a účinné opatření, které by mohlo napomoci zvýšit bezpečnost osob pohybujícīch se po neosvětlených silnicích, a proč to děláš je mi jasné nicméně to moudré není.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 13.01.2014
                      Autor: Jindra8526
                      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                      • Re: Chodci a reflexní prvky

                             

                        Zase to tolik nedramatizuj, Lanna měla určitě na mysli chodníky jen v obci ;-)

                        [ Zpět ]
                        Datum: 13.01.2014
                        Autor: Jarda
                        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Chodci a reflexní prvky

                               

                          Podél silnic 1. a tuším, že i 2. třídy být musí. U dalších silniček je to jen na kraji a obci, jak je to potřeba a hlavně jestli na to obec má. Většinou nic nebrání tomu udělat alespoň půlmetrový chodník pokud mají dojem, že to je potřeba.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 13.01.2014
                          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Chodci a reflexní prvky

                                 

                            ???
                            Myslís v obci, že jo.

                            Tam problém není, problém jsou chodci co se pohybují mezi vesnicema po tmě. Na zábavu, do hospody, na vlak. Nejsou to pravidelné pochůzky ani časté, o to víc je temná postava nebezpečnější. Tam kde chodí lidi pravidelně by měl být chodník a když se nevejde, alespoň osvětlení a příslušná značka.

                            A taky to tak je, alespoň u nás.
                            Přesto čas od času se temná postava pohybuje po příjezdové komunikaci, buď jde pěšky od dálnice nebo z vlaku a těm nařídit reflex by bylo safra užitečné.

                            [ Zpět ]
                            Datum: 13.01.2014
                            Autor: Jindra8526
                            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                            • Re: Chodci a reflexní prvky

                                   

                              Ale no tak jo. Tak jim to nařiďme. Tedy ne jim. Nám to nařiďme, protože všichni se můžeme do takové situace dostat. I ty.

                              [ Zpět ]
                              Datum: 13.01.2014
                              Autor: Lanna
                              Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Chodci a reflexní prvky

                                     

                                Ano, nařiďme to.
                                Nevím jak je to u nás s povinností reflexních vest v autě, z ciziny jsem naučený nevystoupit z auta na silnici dříve, než natáhnu vestu a to i ve dne. Taky rozumné opatření vynucované silou zákona.

                                Dělají to tak všichni, když vidíš někoho u stojícího auta co se hrabe v motoru nebo v kole, má vestu, tedy pokud to není nepřizpůsobivý co ta kola bere :-)

                                Nevím proč by stejné opatření nemělo platit pro chodce, alespoň za snížené viditelnosti.

                                [ Zpět ]
                                Datum: 13.01.2014
                                Autor: Jindra8526
                                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                                • Re: Chodci a reflexní prvky

                                       

                                  Když nevíš, jak je to u nás s povinností reflexních vest v autě, tak si to prosím nastuduj

                                  [ Zpět ]
                                  Datum: 13.01.2014
                                  Autor: Lanna
                                  Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                                  • Re: Chodci a reflexní prvky

                                         

                                    Proč bych měl, navlékám si jí vždycky, když lezu z auta, takže by musel být zákon, co by mě vestu nosit zakazoval, abych ho porušil, víme jedovatá dámo?

                                    [ Zpět ]
                                    Datum: 13.01.2014
                                    Autor: Jindra8526
                                    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                                    • Re: Chodci a reflexní prvky

                                           

                                      Taky ji mám po ruce a bez ni bych na dálnici nebo 1. třídě ven nevylez, už 2 x jsem ji musel použít a snad už to nebude víc potřeba.

                                      [ Zpět ]
                                      Datum: 13.01.2014
                                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                    • Re: Chodci a reflexní prvky

                                           

                                      No třeba abys to mohl říct i ostatním, co to přesně nevědí. Nejsme na světě sami a silniční provoz je kolektivní hra. Na tom přeci není nic špatného, když vím, jak je to napsané v zákoně.
                                      P.S. jedovatou dámu jsem jako neviděla. Jo, pane gentlemane?

                                      [ Zpět ]
                                      Datum: 13.01.2014
                                      Autor: Lanna
                                      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                            • Re: Chodci a reflexní prvky

                                   

                              Samozřejmě, že v obci, přesněji v souvisle zastavěné části obce.

                              Mimo obec to je problém. V otevřené krajině a na rovném úseku cesty je chodec celkem k rozeznání, ale problém nastává v lesních úsecích, zatáčkách, navíc bez krajnic. Tam by nějaké zviditelnění mělo být přísně vyžadovanou povinností, stejně jako u jiných účastníků provozu.

                              [ Zpět ]
                              Datum: 13.01.2014
                              Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Chodci a reflexní prvky

                                     

                                Přesně tak!

                                Takový příjezd lesem máme k Perle z obou stran, ale protože víme, tak předvídáme....


                                Včera v šest večer jsem chytil dva asi 13leté kluky za Petříkovem v lese. Jeli na kolech, neosvětlení, v protisměru a nacvičovali jízdu bez držení. Tak jsem je z kola sundal, nahnal ke krajnici a rozšířil jim slovní zásobu o pár jadrných výrazů. To fakt je někdy mimo chápání, čeho jsou ti lidé schopní. Kdyby proti nim vyjel nějaký o pár let starší hošan s vytůněný Favoritem po dědovi, bylo by neštěstí hotovo.

                                [ Zpět ]
                                Datum: 13.01.2014
                                Autor: Jindra8526
                                Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                                • Re: Chodci a reflexní prvky

                                       

                                  A dal jsi jim nějaký reflexní prvek, když jsi je nahnal k té krajnici?

                                  [ Zpět ]
                                  Datum: 13.01.2014
                                  Autor: Lanna
                                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                                • Re: Chodci a reflexní prvky

                                       

                                  Tak Jindro, jak tedy dál?
                                  Ty jsi, dle mého názoru, zcela správně a rozumně sundal ty kluky z neusvětleného kola, učinil jsi z nich chodce a poslal je na krajnici. Jenže co dál? Chodec jdoucí po krajnici by měl mít reflexní prvky. Protože, co když tudy pojede motorista neosvětleným lesem, nevšimne si jich, zajede je...
                                  No a neštěstí je hotovo.

                                  [ Zpět ]
                                  Datum: 13.01.2014
                                  Autor: Lanna
                                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                                  • Re: Chodci a reflexní prvky

                                         

                                    Co jiného by měl víc udělat? Možná jim mohl dát svoje blikačky a světla. Asi se víc udělat nedá, většina lidí by jim ani neřeklo, že by měli svítit a měli by se na kole trochu srovnat.

                                    [ Zpět ]
                                    Datum: 13.01.2014
                                    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                    • Re: Chodci a reflexní prvky

                                           

                                      No, napadlo mě to pozdě, už jsem byl pod kopcem u pivovaru.
                                      Měl jsem s nima jet, museli bydlet kousek, nic by mě to neudělalo, tomu blbounovi vepředu jsem měl nacvaknout jedno ze 3 světel co s nima šajnuju a měl jsem je jistit zezadu.

                                      Jenže jsem byl naprdnutej, byla mě zima a tak jsem jim nadal a pustil to z kopce. Když mi to došlo, bylo pozdě, protože než bych dojel nahoru, byli by v trapu.

                                      Nic se nikomu nestalo, to by večer Pod ledem už věděli, a mohl a měl jsem udělat víc, tak příště.

                                      [ Zpět ]
                                      Datum: 13.01.2014
                                      Autor: Jindra8526
                                      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                                      • Re: Chodci a reflexní prvky

                                             

                                        Já to dávání vlastního světla myslel spíš jako nadsázku, než co by člověk měl vážně udělat.
                                        Na podzim u nás někdo vyprodával nějaké zásoby malých blikaček za pár korun a až asi za dva dny mě napadlo, že jsem jich mohl několik koupit a těm echtovním černochům je občas dát.
                                        Na podzim rozdávala k pokutám blikačky pardubická městská policie. To vůbec nebyl špatný nápad, blikačku si v podstatě jen každý koupil.

                                        [ Zpět ]
                                        Datum: 13.01.2014
                                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Chodci a reflexní prvky

                                               

                                          Když ty blikačky jsou taky k prdu.
                                          Teď to za světla nestíhám, takže to vidím. Cestou domů ze Stověžaté podkám tak 5-6 cyklistů co jezdí z výletu proti, podle počasí. Tak půlka svítí přepychově, jeden dva kluci jedou na blikačkách a ti vidět moc nejsou (z protisměru) a vždycky vidím nějakého cyklouna, co nesvítí vůbec.

                                          Ale většinou to je někdo těch "dopravních" co se asi zdržel v krčmě a nestih to za světla. Výletníci většinou svítí dobře, kluci na galuskách pak povětšinou velmi úsporně. Jak to vypadá zezadu neumím, v mém směru ven z města nikoho nepotkávám, nebo jsou rychlejší. Myslím si, že když to kluk na blikačkách ohne z kopce do zatáčky a najede si víc do středu a proti němu se vyřítí nějakej jezdec rallye (to je tady každej mlaďoch) nemusí to dopdnout dobře.

                                          Ten silnej kužel co pere dopředu přeci jenom nasvětlí silnici tak, že si všimneš, že něco ze zatáčky jede dřív, než se to objeví.

                                          Ale blikačky lepší než nic.
                                          Těch pomníčků na 20 km jsem zatím napočítal 7.

                                          [ Zpět ]
                                          Datum: 13.01.2014
                                          Autor: Jindra8526
                                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                                        • Re: Chodci a reflexní prvky

                                               

                                          Je to zajímavý, že z těch co jedou sportovně, tak žiletkáři se se světlama moc nezatěžujou a když už někdo svítí nebo bkliká tak radši míň než normálně. Naopak zase ti co jedou na horákách ti svítí často až zbytečně hodně, že by opravdu mohli některé ze světel půjčit.

                                          Ona blikačka je dobrá, ale musí v ní být dobrá baterie a taky ji nemít ničím zastíněnou. Lidi se kvůli dvacetikoruně klidně nechají pomlátit a třeba i zabít.

                                          [ Zpět ]
                                          Datum: 13.01.2014
                                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                    • Re: Chodci a reflexní prvky

                                           

                                      Dle mého soudu stačilo to, co udělal. Jenže já netvrdím, že chodci by měli povinně nosit vestu. Já vím, že se můžou přihodit situace, kdy je prostě nemají.
                                      Já myslím, že nejdůležitější je si uvědomit nebezpečí, uvědomit si, jak mě asi řidič vidí či nevidí, ukáznit se, chovat se obezřetně a předvítalelně, nechodit vedle sebe, ale tak, aby každý mohl jednoduše v případě potřeby zaplout za krajnici. Vnímat průběh silnice, zatáčky, nepřehledná a potenciálně nebezpečná místa. Chodit tak, abych na vozidlo, které mě může ohrozit viděl, čili čelem k protijedoucím... a mít na sobě aktivní odrazné plochy v místech, kde můžou skutečně něco odrážet.
                                      To je můj názor.

                                      [ Zpět ]
                                      Datum: 13.01.2014
                                      Autor: Lanna
                                      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                                      • Re: Chodci a reflexní prvky

                                             

                                        Jenomže je fůra lidí a rozhodně je mezi nimi i hodně aktivních řidičů, že když jsou pěšky tak se nechovají opatrně. Mnozí mají dojem, že když oni vidí auto, že zrovna tak musí řidič vidět i je a tak se jim musí vyhnout i když jdou vedle sebe metr do vozovky.
                                        A pokud někdo udělá nějakou studii a vyjde z toho, že (teď odhaduju) nějakých 10 % chodců bylo sraženo proto, že nebyli dostatečně vidět, tak je dost pravděpodobné, že to v nějaké podobě bude uzákoněno. Nějaké rozumné řešení by to ale chtělo.

                                        [ Zpět ]
                                        Datum: 13.01.2014
                                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                        • Re: Chodci a reflexní prvky

                                               

                                          Souhlasím, chce to vzít rozum do hrsti:-))

                                          [ Zpět ]
                                          Datum: 13.01.2014
                                          Autor: Lanna
                                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Chodci a reflexní prvky

                               

                          V obci kde se svítí a je 50ka vesty potřeba tolik nejsou.

                          Ty by měl nosit každý, kdo jde po tmě po neosvětlené silnici. Ale to ona ví, jen prostě prudí, jako Lucie se srnama.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 13.01.2014
                          Autor: Jindra8526
                          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
                      • Re: Chodci a reflexní prvky

                             

                        Víš, že nehod chodců v obcích je nepoměrně více, než těch mimo obec?
                        Patrně to bude tím, že těch chodců se v obci pohybuje jaksi více než mimo obec.
                        Víš, co jsou nejčastější příčiny nehod chodců? Kupodivu to není chození podél sinice, anébrž chození přes silnici. Třeba z chodníku na chodník. Nebo přecházení silnice v zákrytu za parkujícím autem. Dobíhání autobusu. Přecházení těsně po vystoupení z autobusu. Takové chození ovšem není podřízeno nošením reflexní vesty. Divné, že?
                        Já nic nebagatelizuju, naopak se snažím hledat řešení, nikoliv se chytnout jedné jednoduché a velmi populistické možnosti:-))

                        [ Zpět ]
                        Datum: 13.01.2014
                        Autor: Lanna
                        Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Chodci a reflexní prvky

                               

                          To je jiná situace, jiné důvody.
                          Mluvím o temných postavách mimo obec, a tam nařídit vestičky je triviální, jednoduché a laciné opatření.

                          Také zřejmě máš pod pojmem obec úplně jinou představu, obec formátu Praha je jiná obec než formátu Perla.

                          U nás v obci nebyla za posledních 45 let žádná smrtelná dopravní nehoda ani vážnější úraz. Lidí, co je srazilo v noci auto cestou do obce je však dost a mohu nafotit ty křížky, co je míjím, když jedu na kole na Prahu. Kdyby jich kvúli reflexu ubylo, bylo by to jen dobře a jsem přesvědčen, že by fakt ubylo.

                          [ Zpět ]
                          Datum: 13.01.2014
                          Autor: Jindra8526
                          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -3
                          • Re: Chodci a reflexní prvky

                                 

                            Nechme si každý své přesvědčení. Máme na to právo.
                            Jen, pokud mohu poprosit, nevnucuj mi své představy o mých představách o čemkoliv, třeba o obcích. Jo?

                            [ Zpět ]
                            Datum: 13.01.2014
                            Autor: Lanna
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                    • Re: Chodci a reflexní prvky

                           

                      Nic proti ničemu,nesouvisí to třeba s tím, že slovenští chodci za krize začali víc chlastat ?

                      Polícia zistila, že každý desiaty vodič a každý tretí chodec, ktorí zapríčinili v tomto roku dopravnú nehodu, boli pod vplyvom alkoholu.

                      [ Zpět ]
                      Datum: 13.01.2014
                      Autor: újezďák
                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                      • Re: Chodci a reflexní prvky

                             

                        Ano, alkohol bývá uváděn jako jedna z důležitých příčin.

                        [ Zpět ]
                        Datum: 13.01.2014
                        Autor: Lanna
                        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                        • Re: Chodci a reflexní prvky

                               

                          Takže vyvinout alkohol, po kterém by lidé světélkovali, by bylo asi užitečné ne ?

                          [ Zpět ]
                          Datum: 13.01.2014
                          Autor: újezďák
                          Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Chodci a reflexní prvky

                                 

                            Nemyslím. Světélkující lidi by se motali po silnici a mnohej nervóza řidič by moh třeba dostat chuť zahrát si kuželky. Podle mě by pomoh alkohol bez alkoholu.

                            [ Zpět ]
                            Datum: 13.01.2014
                            Autor: abernathy
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Chodci a reflexní prvky

                                   

                              No fůůůj, to by byl hrozný trest. Nebylo by to už nějaké nedovolené týrání?

                              [ Zpět ]
                              Datum: 13.01.2014
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                          • Re: Chodci a reflexní prvky

                                 

                            Bylo, zajisté.
                            Je potřeba pracovat na tom, aby se po konzumaci alkoholu objevila u lidí světélkující kožní reakce. Nebo aby je po požití alkoholu reflexy automaticky táhly mimo silnici-))
                            Koneckonců, dnes už existují auta, která nenastartují, pokud detekují u řidiče alkohol. Když to mají auta, proč by to nemohli mít chodci:-))

                            [ Zpět ]
                            Datum: 13.01.2014
                            Autor: Lanna
                            Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                            • Re: Chodci a reflexní prvky

                                   

                              Co třeba kolo, které by shazovalo jezdce s více než třeba 0,8 promile?

                              [ Zpět ]
                              Datum: 13.01.2014
                              Autor: Lanna
                              Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                              • Re: Chodci a reflexní prvky

                                     

                                moje zkušenosti z období kdy jsem pil jsou takové, že při určité úrovni opilosti není možno kolo vést, jelikož má neustálou tendenci si na člověka lehnout. Ovšem jízda na kole při stejném stupni opilosti je bez větších problémů s rovnováhou. Pro mne z toho plyne, že opilec jedoucí na kole může být méně nebezpečný než tentýž opilec kolo vedoucí jako chodec.

                                [ Zpět ]
                                Datum: 13.01.2014
                                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: Chodci a reflexní prvky

                                       

                                  Nemyslím, že v tom je nějaký rozdíl, pokud opilec chytne vrtuli tak ať pěšky nebo na kole rázem vybočí o několik metrů a není schopný to nějak ovlivnit a kolikrát ani netuší, že tam něco jede.

                                  [ Zpět ]
                                  Datum: 13.01.2014
                                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                  • Re: Chodci a reflexní prvky

                                         

                                    máš osobní zkušenost nebo to jsou jen tvé dojmy?

                                    [ Zpět ]
                                    Datum: 13.01.2014
                                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                    • Re: Chodci a reflexní prvky

                                           

                                      Kdysi dávno, ještě jako mladý dorostenec mě párkrát něco podobného taky potkalo. Samozřejmě na každého působí alkohol jinak. Znal jsem jednoho, který jezdil na kole do hospody zpátky ho vedl, v nejbližším přikopě si ustlal, přikryl se kolem a když se probral tak v pohodě dojel.

                                      [ Zpět ]
                                      Datum: 13.01.2014
                                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: Chodci a reflexní prvky

                                       

                                  Popravdě, až takovou zkušenost nemám:-))
                                  Ne že bych se neuměla opít, ale když to očekávám tak je kolo většinou pod zámkem:-))

                                  [ Zpět ]
                                  Datum: 13.01.2014
                                  Autor: Lanna
                                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: Chodci a reflexní prvky

                                       

                                  Proč tomu jen nevěřím ?
                                  Protože každý opilec si sobě myslí, že on jede nebo jel báječně rovně a zbytek světa se mu plete nebo pletl do cesty...

                                  Jediný rozdíl mezi opilcem vedle kola a na kole je v tom, že ten na kole se přemístí do protisměru o něco rychleji...

                                  [ Zpět ]
                                  Datum: 13.01.2014
                                  Autor: újezďák
                                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                                  • Re: Chodci a reflexní prvky

                                         

                                    Já si teda vzpomínám jen na jednu jízdu z hospy. To ovšem bylo mimo komunikace po polňačce. Já teda nejela, mám kdesi v hlavě zabudovanou kontrolku. Manžel jel. Jeho brýle, které ztratil při pádu do stoky, se dodnes nenašly:-))

                                    [ Zpět ]
                                    Datum: 13.01.2014
                                    Autor: Lanna
                                    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                    • Re: Chodci a reflexní prvky

                                           

                                      My jsme kdysi, v dobách bujaré zhovadilosti mládí , pořádali závod na kole, slalom na čas mezi "kuželama*" v JZD , kde jsme byli jako studenti na brigádě.

                                      Měli jsme slušně naváto, kolo tam bylo takové erární skládací a myslím, že celou trasu bez nutnosti se zvednout ze země a zvednout kolo nedal nikdo. Přitom se na start do kopce tlačilo a nepamatuji si, že by při tom někdo upadl..

                                      Potom jsme v klidu odešli na ubytovnu a cestou také nikdo neupadl :)


                                      * všechno co se našlo, kýble ,cihly a ták

                                      [ Zpět ]
                                      Datum: 14.01.2014
                                      Autor: újezďák
                                      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
                                • Re: Chodci a reflexní prvky

                                       

                                  Mě takhle kdysi vezl jeden člověk autem. Až když jsem vystupoval, tak mě prozradil, že je opilý, ale pěšky by jistě nedošel, že sotva stojí na nohou.

                                  [ Zpět ]
                                  Datum: 13.01.2014
                                  Autor: petrp
                                  Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
              • Re: Chodci a reflexní prvky

                     

                V dnešní době je podle mě důležitější být viděn politicky než někde u pangejtu.:-)

                [ Zpět ]
                Datum: 13.01.2014
                Autor: abernathy
                Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
                • Re: Chodci a reflexní prvky

                       

                  Omyl,
                  mnohem větší moc mají ti neviditelné v pozadíl.

                  [ Zpět ]
                  Datum: 13.01.2014
                  Autor: Jindra8526
                  Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
  • Re: Chodci a reflexní prvky

         

    Uzákonit si to můžeš. Můžeš začít třeba v Perle a okolí.

    [ Zpět ]
    Datum: 12.01.2014
    Autor: Lanna
    Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
    • Re: Chodci a reflexní prvky

           

      Další jedovatá hloupost, holky vám nějak přes ty svátky ztučnělo myšlení. Obce v ČR nemají zákonodárnou pravomoc.

      U nás je kritický úsek zhruba od stadionu k autoopravně na 107čce. V mansardě nad autoopravnou je ubytovna. Je to jistě velkým dílem náhoda, ale protože na ubytovně bydlí stavební dělníci, jsou dost dobře když jdou na pivo a zpět vidět. Jejich montérky i zateplené kabáty mají řadu reflexních prvků, takže u nás to funguje. V obci, na hlavní, máme chodníky ze zámkové dlažby, v uličkách nejsou, ale ty zase mají povrch vhodný tak na jízdu rychlejším krokem.

      Jelikož na Petříkov je to blíž přes Číhadlo polem a dole v Brtnici co zavřeli místní knajpu chcípnul pes, nepotulují se kolem už bandy temných postav po důležitějších komunikacích.

      Ojedinělí chodci mohou být někdy hluboko v noci či nad ránem, když ještě nejezdí bus do Strančic na vlak, a těch 5 kiláků se musí šlapat pěšky po přípojce na dálnici. Tyto by mělo smysl navlékat do reflexních hadrů zcela jistě a pokud nebudou vidět, náležitě je pokutovat.

      [ Zpět ]
      Datum: 13.01.2014
      Autor: Jindra8526
      Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -7
      • Re: Chodci a reflexní prvky

             

        K poslednímu odstavci:
        Jsou lidé, kteří v takové situaci považují za dostatečné řešení přisvěcování mobilem:-))

        [ Zpět ]
        Datum: 13.01.2014
        Autor: Lanna
        Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Chodci a reflexní prvky

               

          Přibývá jich, tedy těch co drží v ruce nějakou baterku když kráčí za tmy silnicí, a možná i ten mobil, je to lepší než nic, ale z pohledu řidiče pořád málo účinné.

          Ty reflexní vesty jsou fakt asi nejlíp vidět, jsou lehké a skladné, ale je řada jiných možností, moje cyklohadry ty reflexní plochy mají na sobě našité, někomu může vyhovovat nějaký ten reflexní prožek co si navlíkne na ruku nebo nohu, reflexní odraz je vidět většinou lépe než aktivní přisvěcování.

          [ Zpět ]
          Datum: 13.01.2014
          Autor: Jindra8526
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
      • Re: Chodci a reflexní prvky

             

        Strc si sve invektivy, kam patri, sem to rozhodne neni.

        [ Zpět ]
        Datum: 13.01.2014
        Autor: lucierut
        Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
        • Re: Chodci a reflexní prvky

               

          Ty si nabouchej srny do kecek, blábolíš nesmysly.

          [ Zpět ]
          Datum: 13.01.2014
          Autor: Jindra8526
          Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -4
  • Re: Chodci a reflexní prvky

         

    Nastal čas znovu dodat záslužné video s Vratislavem, cykloreflexním modelem :)

    http://www.youtube.com/watch?v=oAFQ2pAnMFA

    Bohužel ho vidělo jen 774 lidí....

    [ Zpět ]
    Datum: 12.01.2014
    Autor: újezďák
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Chodci a reflexní prvky

           

      Celkem slabota, já vozím v brašničkách tenhle obleček. Je přímo z rekvizitárny.

      [ Zpět ]
      Datum: 13.01.2014
      Autor: abernathy
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Chodci a reflexní prvky

             

        Ale to musíš jezdit na elektrokole a vozit sebou pořádný zdroje abys byl ten správný elektrický jezdec

        [ Zpět ]
        Datum: 13.01.2014
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Chodci a reflexní prvky

           

      Z pozice řidiče výrazně oceňuji!!! Takovéhle videjko by si měl každý z idiotů, které často potkávám např. na přípražských silnicích v noci, přehrávat dokola tak dlouho, dokud nepochopí. I když mne VF nemá rád, tento jeho počin velmi chválím.

      [ Zpět ]
      Datum: 13.01.2014
      Autor: Kadel
      Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -1
  • Re: Chodci a reflexní prvky

         

    S tím se dá jen souhlasit. Chodec na vozovce za tmy by měl být viditelný, když nesvítí, tak alespoň nějaké reflexní prvky by na sobě měl mít. Ostatní účastníci provozu tu povinnost mají, tak není důvod aby ji neměli i chodci.

    [ Zpět ]
    Datum: 12.01.2014
    Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Chodci a reflexní prvky

           

      Už jsem psal, že s potřebou reflexních prvků souhlasím, sám mám skoro vždy s sebou i batoh, ve kterém má stálé místo jedna svítilna a jedna červená blikačka. Přesto mezi povinností chodce a jezdce na čemkoliv (krom zvířat) vidím rozdíl. A ten je v tom, že v případě nechodců je reflexní či osvětlovací prvek součástí toho příslušného zařízení. Takže jednou ho namontuji a už se mi vlastně nemůže stát, že se náhodou octnu někde na silnici bez světel či odrazek. Zatímco tomu chodci se to stát může. Kolikrát si kdo zapomněl doma třeba mobil a to ho používá neustále. Natož nějakou reflexní pásku kterou třeba potřebuje 1x v měsíci a to ještě nepravidelně.
      Vylezu od kamarádky, později než jsem čekal, sáhnu do kapsy a zjistím, že reflexní pásku jsem nechal doma v té druhé bundě. Tak co udělám. Vezmu telefon a zavolám manželce, že se u kamarádky zdržím přes noc.

      [ Zpět ]
      Datum: 12.01.2014
      Autor: petrp
      Hodnocení: +5 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Chodci a reflexní prvky

             

        A na klíče si dát malý přívěsek s blikačkou?

        [ Zpět ]
        Datum: 12.01.2014
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
        • Re: Chodci a reflexní prvky

               

          To rozhodně není špatný nápad.

          [ Zpět ]
          Datum: 12.01.2014
          Autor: petrp
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Chodci a reflexní prvky

           

      jel jsem jednou takhle ráno za tmy na kolobce do práce a přede mnou se na cestě pohybovalo něco velikosti potkana, pohyby to mělo jako potkan, když utíká, akorát to odráželo světlo. Sem si říkal, hmmm potkan v reflexní vestě. Zrychlil jsem a když jsem se přiblížil, uviděl jsem temnou postavu ranního běžce, byl celý černý jen nad kotníkem měl na běhacích kalhotech malilinkatou reflexní značku. A to bylo to co jsem viděl a ponejprv vyhodnotil jako potkana.
      Moje cestovní rychlost na kolobce cestou do práce je cca 14-18 km/h. takže jsem měl díky tomu dost času na rozpoznání s čím jsem se to vlastně setkal. Takže mít na sobě nějaké reflexní prvky při pohybu na neosvětlené silnici by měla být samozřejmostí výrobce oděvu. ovšem ta světelkující čínská prasátka by to vyřešila nafurt takže hovno zákon ale GMO (geneticky manipulované organismy (orgasmy))

      [ Zpět ]
      Datum: 13.01.2014
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Chodci a reflexní prvky

         

    To je prdel, na chodci a rexlexní prvky bez cenzury se už naprosto reflexivně maže
    o10O http://www.svatbadekor.cz/deploy/img/products... vše co se pohne :)

    Neboli maže se o106 ale je to tam bez cenzury.

    Zajímavé je, že to celé rozpoutal cyklopalmovka svým bezelstným přiznáním se ke snaze přebrat tenhle web :)

    [ Zpět ]
    Datum: 12.01.2014
    Autor: újezďák
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
    • Re: Chodci a reflexní prvky

           

      Přebrat tenhle web nechci, pouze odstranit to, co sem nepatří. Pokud někdo záměrně ničí život někoho jiného, je to fakt svinstvo.

      [ Zpět ]
      Datum: 12.01.2014
      Hodnocení: +2 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -5
      • Re: Chodci a reflexní prvky

             

        Ničí život ? :-))) To dělali třeba Rudí khmérové...

        [ Zpět ]
        Datum: 12.01.2014
        Autor: ronda
        Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
        • Re: Chodci a reflexní prvky

               

          Nebo ta rudá banda co nám tu vládne.

          [ Zpět ]
          Datum: 13.01.2014
          Autor: medik
          Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé -2
          • Re: Chodci a reflexní prvky

                 

            Že by další komunistobijce a laickej politolog?

            [ Zpět ]
            Datum: 13.01.2014
            Autor: abernathy
            Hodnocení: +1 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
            • Re: Chodci a reflexní prvky

                   

              Navíc si plete výraz "otravuje život" s "výrazem ničí život".
              Asi toho málo ví o Rudých Khmérech.

              [ Zpět ]
              Datum: 13.01.2014
              Autor: petrp
              Hodnocení: +3 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
      • Re: Chodci a reflexní prvky

             

        Smazalo se to možná rychleji, než jsem pochopil "všechny zlosouvislostě" a zálohy co kdo řekl si nevedu, tak se raději preventivně omlouvám, ono když zmizí polovina příspěvků tak je pak debata poněkud nepřehlednější.

        [ Zpět ]
        Datum: 13.01.2014
        Autor: újezďák
        Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
  • Re: Chodci a reflexní prvky

         

    http://www.youtube.com/watch?v=03jbXBuRlgs

    No a kdyby se to udělalo povinné, to by byl startup :)

    [ Zpět ]
    Datum: 13.01.2014
    Autor: újezďák
    Hodnocení: 0 Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé Hlasovat mohou jen přihlášení uživatelé 0
Nastavte si vlastní barvu pozadí:
Seznamka

Hledám: Kamarádku na vyjížďky, Praha a okolí.

25.10.2024
Ahoj, Hledám slečnu, co se nebojí šlápnout do pedálů, má smysl pro humor a ráda se projede se mnou po Praze i…

Hledám: Cyklovyjížďky na e-kole

19.09.2024
Hledám prima parťáka - cyklistu s e-kolem ve věku cca 60 let na společné pohodové výlety do okolí Prahy i dále. Já…

Hledám: Nejen z mého kraje - parťačku nejen na kolo :-)

01.09.2024
Ahoj,rád bych vyrazil na projížďku s parťačkou. Sdílení zážitků je přece jen prima :-). Jezdím na kole bez motoru…

PR články:

Cyklozájezdy | Dokempu.cz | Cyklobazar | Aktivni dovolená
Perfektní funkční oblečení pro vaše sportovní aktivity, od značky Moira.
[ Nahoru ]
e-mail:
heslo:
  zapamatovat

NaKole.cz se právě projíždí

556 cyklistů (1 přihlášený)

Cesta do Prahy (podruhé) a tentokrát úspěšně

Pročítám si své staré blogy a zjišťuji, že jsem Vám něco dlužen. Na začátku roku 2021 jsem napsal blog s…
Stanley58 | 13.11.2024

RUNDREISEN 2024: Dunajec - Wisla - Saalach - Soča - Kwisa ... + Hel

Protože se přece jen trochu cítím součástí zdejšího společenství, rozhodla jsem se opět přispět, i když jsem…
Quatsch | 04.11.2024

Bikepacking přes Slovensko pokračuje: Z Čachtic do Gaderské doliny

Poté, co jsme se dvěma dětmi úspěšně projeli Malé Karpaty a zjistili, že náš syn Oskar je schopen ujet až 50…
Kristina | 03.10.2024