Dnes jsem opět slyšel ve zprávách informaci, že ministerstvo dopravy zpracováná úpravu zákona, že by chodci museli nosit rexlexní vesty. Měly by se nosit za snížené viditelnosti v místech kde není veřejné osvětlení (i v obci!) a v místě, kde chodec nejde po chodníku, ale po vozovce.
Co si o tom myslíte?
Ne a ne a nechci to. To je jen zdroj snadných peněz pro policajty. Dostanou snadnou kořist.
Nemyslím si, že by vesta nebyla dobrá, naopak.
Jenže kolikrát se mi stane, že se někde zdržím a musím domů za tmy. Já většinou vestu v batohu od podzimu do jara nosím, ale ani ten batoh s sebou nemám úplně vždy.
Uz se mi parkrat stalo ze jsem si chodce vsimla na posledni chvili. Zatim vse dobre dopadlo, ale ja jsem posera, takze vestu urcite ano, lepe ji mnosit cely zivot zbytecne, nez aby jednou chybela. Nebo by to nemusela byt vyslovene vesta, já mam na dlouchy pochody ruzne obsiny reflexnima prvkama batohy co nosi psi atd, proste aby byl videt nas obrys. Blikacka dozadu a svetlo dopredu je samozřejmý.
Ty nosíš při chůzi blikačku dozadu?
Od dob, co to prodávali v Lidlu poprvé mám různě strčených pár těch pásek na ruku s červenejma led diodkama.
Když někdy jedu z práce rovnou do hospody v okolí a pak šlapu pěšky třeba mezi Běchovicema a Újezdem, nebo ze Sibřiny či Květnice do Újezda tak si to na ruku dám... svítí to jak dopředu tak dozadu.
Ono to černý oblečení je v tomhle zrádný....
http://sms.lidl.cz/static_content/lidl_cz...
Tyhle pásky mám také, ale přijde mi, že ve městě nejsou skoro vidět.
Ale lepší něco než nic.
Včera mi ale dusann ukázal pásek, do kterého byla vsunuta taková ta světelná trubice - to svítilo naproto suprově.
Jen to zatím na netu nemůžu najít.
Mám třeba 2 na cyklobaťohu natažený mezi kapsama a poutkem, čili lehce na boku a dozadu Je to taková záloha, když by mi došla velká blikačka a zkoušel jsem to na podzim za mlhy jsem kolo postavil u sloupu , baťoh pověsil na větev keře vedle a ty páskoblikačky byly na 30 metrů pořád vidět. sice míň než blikna, ale vidět byly...
Černé oblečení je ve tmě skutečně zrádné a každý, kdo se ve tmě pohybuje na silnici by si měl uvědomit, jak dobře či špatně je viditelný.
Ovšem obávám se, že takové to klasické ranní rychlé dobíhání na tramvaj či autobus, úprk mimo přechod a bez rozhlídnutí, ani blikačka na zádi nespraví. Tak aby se na to raději nikdo nespoléhal:-))
Ono je to spíš právě na ty příležitosti kdy jdu v obleku a kabátu domů z nějaké akce, radši se 2-3 km projdu, tím se člověk srovná víc, než když ho veze tágo nebo kolega a on pak blije v sousedství do příkopy, psi na něj štěkají a druhý den si má ulice o čem vyprávět... :)
Prostě kabáty a polobotky s reflexem nejsou moc k sehnání a bílá je děsivě nepraktická :)
Normálně ne, ale chodím dogtreking, coz je pochod se psem na 80-100 km a občas se stane, že trasa vede pár km po silnici, chodí se i v noci. Mam sebou 7 psu, takze jsem trosku širší chodec. Takze mám na batohu pripnutou standardne blikačku, a na silnici blikám. Mozna se budes divit, ale blikačku na batohu maji skoro všichni dogtrekaři. Svetlo dopredu je v povinne vybave a bez ni by na trek nikdo nesel. No ale kdovi jak to bude s mym dogtrekovaním, objevila jsem jizdu se psy na kole a od te doby moc se psy pěšky nechodím, jen jezdím.
Tak promiň, těch sedm psů jsem nějak opomněla. Sedm psů na silnici už přeci jen nepovažuji za chodce:-))
no dovol...:-)). jinak psi maji feflexni i obojky
To považuju v dané situaci za naprosto správné. Nemám nic proti reflexním prvkům na oblečení chodců ani zvířat. Právě naopak.
Jen se mi zdá, že vyžadovat to zákonem je dost nesmyslné. Zabránit nehodě může chodec i jinak. Třeba tím, že je opatrný a prostě se z té silnice, když jede auto, zdekuje.
No a ted si vem, ze ten chodec se nezdekuje, ridic ho sejme a kdo je vinen? Ridic, neprizpusobil jizdu okolnosti, tomu chodci. Takze je vinen ridic.
Takže se chodcům zavede povinnost nosit reflexní vestu. Pak se můžou po silnici pohybovat jak chtějí a nic se jim nestane.
A když se pak na silnici objeví jeden bez vesty (nepočítal s tím, že se zdrží), tak ho řidič zajede a chyba bude na chodci, protože neměl vestu.
Chce to rozum a opatrnost.
Mě taky to prijde nesmysl, ale tuhle jsem si doma stezovala jak jsem pri mijeni na uzke silnici potkala dva neosvetlne cyklisty. Chlap me jeste rekl, ze kdybych je sejmula, byla by to moje vina, protoze ja jsem mela prozpusobit jizdu.
Jo a nemyslim ze by se chodci mohli pohybovat jak chteji, aspon doufam..
Asi už je to přežitek, ale dodnes zastávám názor, že je to opravdu vina toho řidiče, když někoho srazí.
Při jízdě mimo rychlostní komunikace mi to přijde jako naprostý základ i pro moje přežití jakožto řidiče motorového vozidla. (Jezdit tak, abych byl schopen zastavit na vzdálenost, na kterou mám rozhled)
jasně, je to tak. je vina na řidičovi.
ale taky jsem jednou málem sundal chlápka - v dešti, auta do protivky, poulička svítila houby a on celý v černém, šel po přechodu, nekoukal napravo nalevo a já ho prostě neviděl. kdyby na mě tehdy nezaječela sestra, tak jsem ho asi srazil.
a to jsem si nehrál s telefonem, rádiem, ale koukal před sebe. a stejně to bylo málo
Právě, jenže část lidí je tak neslušná, netoleratní a nespolečenská, že dupe na kole nebo pěšky v pršáku a holinách, vidět není nic, jdou/ jedou prostředkem, protože jim silnice není dost široká a pak je základní opatrnost dost k ničemu.
Loni psali jak se někde na moravě srazili dva úplně neviditelný cyklisti a dost si ublížili... Oba byli úplný ninjové...
Běžně u nás mají blikací pásky a když má někdo víc psů, tak každý bliká jinou barvou. Vůbec to není špatná věc.
Na Jiřáku dávají psům bliknu na obojek. Je to docela legrace, když ráno vidím pobíhat blikající světýlka různou rychlostí a v různých výškách po parku :o)))
Mám pro psa
http://www.zoohit.cz/shop/znacky/trixie/voditka...
a spousta lidí na to čumí jak puk, nevim proč, černej pes ve tmě prostě není vidět:).
Jo tak takhle nějak vypadá to, o čem píšu výše, že mi včera ukazoval dusann.
Svítí to docela slušně, má to 3 režimy- pomalý a rychlý blikání a trvalý svícení. Vidět je to pěkně, jedinej nedostatek je to, že ta trubice není v celým obvodu toho obojku, takže z jisté strany je psisko chvílema neviditelné:).
U toho cyklo to právě bylo po celém obvodu.
A navíc to bylo na menší obvod :o)))
Tady to kvůli přezce a utahování nejde. Což mi trochu sejří...
Tak dat dva, kazdy orientovany jinym smerem? 8-)
Já na kole vozím tyhle pásky, ale běžně je také dávají na krk psům, je to odzkoušeno, může to mít i velký pes.
Má to 4 ledky a režim blikání nebo trvalé svícení.
Chůze 80 - 100 km?!?
Tak to je slušná porce...
chodi se to od pátku do nedele dopoledne, Takze pohodicka, hospudky, takzvane živé kontroly s občersvením.. Třeba ten pěší vylet okolo toho Sokolohradu chci rodine ukazat kus trasy z toho treku. Taky proto vim, ze tam na Vysocine se da pekne jezdit na kole.
Takze se v noci normalne spi?
Ano, muze se spat, mas sebou veci na bivak, ale nekteri chodi-bezi nonstop. Rika se, že otrle hospodske jádro chodi na dva bivaky, tj pridjou az v nedeli rano. Ja se snazim za tmy moc nechodit, ale když je tma brzo a hospoda v dáli, tak neni zbyti
Pokud to fakt vydají, tak to stejně místní, kvůli kterým se ten taneček dělá, používat nebudou.
Takže výsledek nula a jen pruda pro "návštěvníky" regionu, kteří náhodou půjdou po tmě po silnici.
Nechci se nikoho doktnout, ale copak tu nejste zadni ridici? Bydlim na malem neste, do prace jsem dojizdela 22 km do okresniho mesta a i ta dorucovatelka novin, co jsem ji pravidelne potkavala brzo ráno, mela vzadu i vepredu svetlo. Jaký je rozdíl mezi mijeni neosvetleného cyklisty a chodce, oba se pohybuji po krajici a je treba je objet. tj všimnout si jich. Nekolikrát se mi stalo ze protijedou auto blikalo nebo troubilo a to proto, ze v mem smeru sel neosvetleny chodec, tak bych si ho všimla. Z pohledu řidiče ve městě se to dá chápat jako buzerace, ale z mého pohledu ,,vidláka,, rozhodně ne.
Vzdyt se zde ostatni vetsinou shoduji, ze na cernocerne silnici je chodec se svetlem ci reflexnimi prvky dobro, kdezto neosvetleny chodec zlo. Za problematicke povazuji davat to povinne a davat povinne zrovna jen jeden vybrany prvek, kdyz je adekvatnich moznosti vic.
Aha.. tak to by melo byt spis reflexni prvek, nikli vestu.. Ted se treba hodne davaji hlavne pro deti ty reflexni pasky do bot i obleceni, ze je dokonce jasne ze jde o dite, coz je super. Taky to maj decka na ze vsech stran na taskach.
Ve Švédsku mají chodci nařízeno mít alespoň nějaký reflexní přívěsek, když jdou v noci po silnici.
A dodržovali to. Přes den to strčili do kapsy, v noci si to pověsili na bágl.
Na Slovensku platí zákon, že chodci pohybující se za snížené viditelnosti po silnici musí mít mimo obec reflexní vestu. Teď nově se toto nařízení rozšiřuje i na chodce v obci.
Takže, když půjde máma z obchodu a shodou okolností musí při té cestě přejít silnici, tak si bude muset vzít vestu.
Tohle ale není chůze po silnici, ne?!?
Nevím, jak je chůze po silnici definovaná zákonem - já se domnívám, že je to tehdy, pokud musím po té silnici určitou dobu jít z místa A do místa B.
Prosté přejití komunikace do chůze po silnici nepočítám. Možná mylně, ale nepočítám.
Je to tak, přecházení vozovky není chůze po vozovce.
No vidíš. A přitom mi příjde, že přecházení silnice napříč mimo přechod je stejně rizikové, jako chůze za krajnicí.
Edit: vem si, že moje matka chodí dost pomalu a holi.
To moje taky a tisíce jiných. Mladí lidé a děti zase hrozně rychle běhají přes vozovku. Co vím tak nejvíc sražených lidí (alespoň u nás) jsou děti a mladí lidé.
Kdyby besip dal do každé hospody roli reflexní pásky a hostinský měl povinnost každému udělat šerpu :)
Problematické je prostě to, že lidi jsou takové netolerantní a nespolečenské svině, že krom svého života klidně zkazí osud i úplně normálním lidem, protože oni přeci nemají povinnost být vidět a můžou si chodit kudy chcou, jak chcou a není to jejich problém, že nejsou vidět....
Oni na to občas kašlou i řidiči. Dneska mě předjelo auto, nějaký pickup, které pak z dálky vypadalo jako špatně osvětlené kolo. Mělo jen jedno slabě svítící světlo na pravé straně, takže celá hmota auta byla neviditelná. Zajímalo by mě jak dlouho s tím jezdí, než si provede test "stěrače stírají,..."
Právě že autem jezdím, takže velmi dobře vím, jak jsou osvětlení místní obyvatelé malých měst a vesniček, kde nemají chodníky a tudíž se musí pohybovat po silnici.
Svítí zřejmě jeden ze sta a na toho jsem navíc neměla štěstí.
Jinak jsou to naprosto všichni neviditelní černí ninjové.
Já bych to právě u těchto lidí velmi uvítala, ale vzhledem k tomu, že i dnes je světlo v povinné výbavě kola a právě tihle, kteří by ho měli mít, tak na to kašlou, tak si nedělám valné iluze o tom, že chodci začnou nosit vesty...
Ale je fakt, že já se v takových místech pohybuji zejména o víkendech, tak mám na ty neosvětlené smůlu - bohužel pak ale mám tyhle malé vesničky zafixované s tím, že tam prostě místňáci na svoji viditelnost v noci z vysoka kašlou.
Problém je zákon schválnosti i když máě někde kvalitní plošné osvětlení, typicky Praha, tak stejně neosvětleného člověka, auto, cyklistu nebo zvíře potkáš v jediném stínu kterým pojedeš.
Mě třeba předpis nenařizuje svítit na kole ve dne a stejně svítím, protože vím, že někdo vjede ve Sliačské za slunce pod most, nebo v Kolodějích do álejem nebo někde v parku pod stromy tak tam vteřinu - dvě vidí celkem hovno a to se netýká jen řidičů aut.
Já nevím, jestli je to způsobeno mým vetchým zrakem, ale v pouličním osvětlení je chodec či cyklista vidět dost prabídně.
Zvláště pokud je to ninja.
Pouliční lampa neosvítí vše.
Bohužel chodci i cyklisté zřejmě spoléhají na "vidím, tak jsem vidět". Tohle ale neplatí...
Asi tak nějak... Kdo aspoň trochu používá hlavu, tak na sobě něco reflexního nosí už teď. Dneska to mají na sobě i "civilní" boty, bundy apod., takže se o to člověk většinou nemusí ani moc starat.
Ale ten, kdo tu hlavu má jen aby měl kam posadit čepici, tak nebude řešit ani tu povinnou vestu, myslím :-/
Logicky by to mělo být v zájmu každého se co nejvíce zviditelnit a díky tomu přežít. Další věc je, že když je chodec na silnici, tak to není už jenom jeho věc. Já jel jednou v noci na kole a sám jsem sice svítil, ale kvuli protijedoucímu auto, které mě oslňovalo, jsem chodce taky uviděl na poslední chvíli. Takže já tomuhle nápadu tleskám. Bohužel nejde vše nechat na dobré vůli. Některá pravidla prostě neberu jako šikanování. To už třeba je větší nesmysl povinnost se poutat v autě, jelikož tam člověk fakt ohrožuje jen a jen sebe.
... Nicméně ve vesnici bych tu povinnost nezaváděl, pokud tam svítí lampy atp.
Jo tak v noci na kole potkat chodce, to jsem také jednou zažila a čelo se mi z toho rosí dodnes.
Jela jsem z mírného kopečka (kdo zná, tak z Hájku na Břve) a u mého okraje, tudíž v protisměru šel chodec s dvoukolákem - takovým tím širokým (tím pádem šel i po špatné straně silnice).
Já jsem měla světlo, ale tehdy né moc výkonné, takže jsem viděla tak na 2 metry silnici před sebou.
Chodce jsem viděla jen díky tomu, že pár metrů před tím, než jsem do něj vlítla, jelo auto a osvítilo mi silnici.
Případná srážka by asi byla dóoost nepříjemná...
Tehdy jsem docela dost nadávala, ale dotyčný mě jen poslal do brusele a šel klidně dál...
Jo, byla to zkušenost - naštěstí ne tvrdá a bolestná, ale snažím se na to dávat si od té doby bacha.
"To už třeba je větší nesmysl povinnost se poutat v autě, jelikož tam člověk fakt ohrožuje jen a jen sebe."
Zbytek osadky automobilu nepocitas? Jeden nepripoutany dokaze ostatni i pozabijet.
Myslel sjem pokutování řidiče. Jinak co se týká poutání vzadu, tak ruku na srdce, kdo z dospělých se poutá na zadní sedačce? Fakt je, že nefér to je vůči spolujezdci vedle řidiče.
Vsichni, s kterymi jezdim autem, se automaticky poutaji nezavisle na tom, kde sedi. V autoskole jsem nastvala instruktora, kdyz jsem u zkousek nechtela jet, dokud se nepripouta aspon inspektor vzadu, ktery urcite dispenz od poutani nema.
Ano, poutám se i na zadní sedačce. Automaticky. Proč bych se nepoutala, vždyť ty pásy tam jsou, nemusím se o ně starat.
Ja se poutam a vyzaduju to i od ostatnich, kdyz ridim. S temi, co se nepoutaji, nejezdim rad a kdyz to jde, vyhybam se k nekomu takovemu sednout do auta.
Nefer i vuci ridici. Ale to je jen celni naraz. Kdyz auto dostane smyk a narazi bokem, nebo kdyz se, nedej boze, kutali, jeden nepripoutany muze zmasakrovat vsechny.
A co vim, tak pokutu za pasy plati kazdy sam.
U mě v autě se prostě nejede dokud se nepřipoutá.
Když jedu s kolegama nebo známejma a vyjde na mě takový to sedalo kde je pás někde skřípnut léta, tak prudím tak dlouho, až se připoutám.
Taxíka bez zadních pásů jsem už několikrát hodil taxislužbě na hlavu...
Takže vzadu se nepoutá jen hovado
Je fakt, že na posledních snad 4 technických kontrolách mi pásy taky nekontrolovali a snad se ani nepodívali jestli je vůbec mám, tak podobný to asi bude i u taxiků.
...
Tak to mě překvapujete. Ale samozřejmě je to správné.
Dále mě překvapuje, že by pokutu za nepřipoutaného spolujezdce neplatil řidič samotný. Dříve to platil řidič. To se změnilo?
Nejsem si jist. Kdyz mne kdysi kontrolovali policajti, kamarad spolujezdec zazertoval, ze se mel odpoutat a ze bych to zacvakal a policista se naklonil dovnitr a vysvetlil mu, ze ted uz by to platil on. Mel jsem jeste S120L, takze to je tak 15 let.
Co vím, tak v nějakých připravovaných návrzích je že chodec mimo obec by měl mít vestu nebo být jinak dostatečně osvětlený. Měly by stačit různé blikací a svítící pásky apod.
Fakt je, že když je špatná viditelnost, tak je kolikrát chodec špatně viditelný.
Lidi žerou bobule a jiný sajrajty za stovky měsíčně aby byli zdraví, ale dát jednorázově stovku za zviditelnění aby přežili už se nikomu moc dávat nechce.
"Bobule a jiný sajrajty" na Tebe poslušně čekají doma až je budeš chtít použít ;-)
Tady s tímhle návrhem lidi akorát nutí s sebou defakto pořád tahat nějaké to reflexní udělátko "co kdybych se někde zdržel a pak potmě pajdal domů". Hlavně v létě, kdy člověk venku lítá jen "v tričku a kraťasech", tak tam je opravdu hromada možností kam bych tu vestu nebo blikačku na celý den dal... :-) Ono to nějaké to místo přece jenom zabere a do kapsy se to taky vždycky nevejde...
Dneska snad nikdo z baráku nevyleze bez mobilu, je snad takový problém ho rozsvítit a jít s ním, když už musíš jít po silnici?
Nebo snad většina lidí nosí klíče a co takhle si přidělat na klíče malý blikací přívěsek. Je to takový problém?
Týýý jo, to by bylo keců s tím mobilem...
Kdekdo v něm pořád něco hledá, hraje hry, pouští hudbu apod., ale kdyby si s ním měla svítit, tak by se spustila lavina keců, jak to žere baterku :o)))
https://play.google.com/store/apps/details?id...
Telefon mne nenapadl, to je fakt :-) Přívěšek na klíče by taky byl schůdný.
Teď ještě jenom aby tuhle možnost akceptoval i ten výsledný zákon ;-)
Toť otázka co půjde z vlády do parlamentu a hlavně co z něj vyleze, ale v nějakých uvažovaných návrzích tohle je, resp. osvětlení s určitou viditelností nebo alespoň reflexní prvky.
Já bych vyčkal seriozního návrhu, tohle jsou zatím jen novinářské a hlavně přehnané výkřiky. Ono to zase tak horké nebude.
Seriozní návrhy počítají s různými alternativami a reflexní vesta je jen jednou z nich.
A srnky a prastata také budou nosit povinně reflexní vestu?
Připadá mi to jako snaha o přesunutí povinnosti řidičů vyplývající z paragrafu 18:
Rychlost jízdy musí řidič přizpůsobit zejména svým schopnostem, vlastnostem vozidla a nákladu, předpokládanému stavebnímu a dopravně technickému stavu pozemní komunikace, její kategorii a třídě, povětrnostním podmínkám a jiným okolnostem, které je možno předvídat; smí jet jen takovou rychlostí, aby byl schopen zastavit vozidlo na vzdálenost, na kterou má rozhled.
na jiné.
Stává se Vám, jako chodcům, že byste přehlédli jiného chodce? Mě ne a to blbě vidím. Proč se to stává řidičům? Proč si na to stěžují?
Tak s chodci jsem se , co chodec, v Praze srazil za život již několikrát, ale vesta by asi nepomohla :)
S jelenem málem jednou v Brdech na kole při sjezdu do Řevnic od Mníšku , se srnkama mezi Doubkem a Hradešínem, také na kole a bylo to velmi velmi těsné...
S prasetem se srazil poměrně nedávno na dálnici k Ústí soused a auto bylo na odpis.
S cyklistou jsem se srazil v Klánovickém lese, dokonce jsem to sem tenkrát psal, krve dost...
Ty asi nejsi řidič auta, vid?
Jestli tou otázkou myslíš jestli mám vůdčí list a umím řídit, tak se pleteš.
Co to znamená "umím řídít"? Já mám řidičák skoro 20 let, najeto kolem 500 megametrů a netroufám si tvrdit, že umím řídit. Spíše bych řekl, že se zatím úspěšně vyhýbám stromům, patníkům a ostatním zoufalcům, co se taky snaží udržet na silnici;-)
Mě překvapilo, že se vicíš, že řidič nevidí chodce stejně dobře jako ty vidíš jiného chodce coby chodec... Proto jsem se ptal.
Ono z auta, když proti tobě jede jiné auto, tak fakt tmavě oblečeného chodce na potkávačky uvidíš až v poslední chvíli. Horor to je hlavně když je mokro a oslňuje tě i světlo odrazené od mokré silnice.
Samozřejmě. Pak sundám hnátu z plynu místo toho abych řval že chodci mají nosit reflexní vestu.
To není o řvaní, ale o tom na čem se společnost dohodne. Já hlasuju pro vesty. Účastník silničního provozu nechť je viditelný a ne neviditelný. Přijde mi to docela logické.
Nesmysl. Je proti zdravému rozumu řítit se na silnici takovou rychlostí že můžu přehlédnou méně viditelné objekty. Třeba v mlze Ti jsou veškeré odrazky k ničemu.
Řešení samozřejmě je. Sundat hnátu z plynu a přizpůsobit styl jízdy tomu že je špatně vidět. Pak si bez potíží všimneš i chodců.
"Třeba v mlze Ti jsou veškeré odrazky k ničemu."
Čímž jsi prokázal absenci osobní zkušenosti. Kdybys někdy řídil auto v mlze, všiml by sis, že odrazky (např. na patníkách) jsou prakticky jediné, co vidíš.
Vážně? Já napsal že odrazky nejsou vidět???
Když je viditelnost 10-20m, a někdo se řítí autem 20-30m/s s reakční dobou 2s tak odrazky mi jsou k čemu?
Vážně. Třetí věta.
Preklad:
Ze jsou videt, jeste neznamena, ze k necemu jsou, protoze jsou videt az na kratkou vzdalenost.
Jestliže se řidič orientuje podle odrazek, jede prostě tak rychle, aby podle nich mohl bezpečně jet.
Když uvidí nečekaně odrazku mimo řadu patníků, může reagovat. Když ji neuvidí...
Ty na obleceni byvaji videt hur, takze to uz muze byt pozde, ne?
Samozřejmě, že může být pozdě. Ale nemusí.
Já jen upozorňuji, že i v mlze (a hlavně v mlze!) je odrazka vidět na podstatně větší vzdálenost než objekt bez odrazky, čímž rozporuji Hraboshovo tvrzení, že odrazka je ti k ničemu. Nic více, nic méně.
Záleží na tom co považuješ za mlhu. Pro mě je mlha to do čeho když zasvítíš dálkovými, nevidíš vůbec nic.
proč vlastně svítit dálkovými do mlhy ?
Tato definice mlhy se mi nezdá zrovna vhodná. Uvedené definici vyhovuje například černá díra. Nebo zrcadlo :-)
Na hustotě mlhy to skutečně nezáleží, potkávačkama nebo mlhovkama vidíš odrazky na vzdálenost, na kterou nevidíš nic jiného. To prostě neokecáš.
Myslím že pořádná blikačka nebo pořádné světlo je vidět lépe.
Víš jak se udála největší řetězová havárie u nás? Řítili se někam kam vůbec neviděli. A s těma odrazkama to je úplně stejné. Sice si Tě všimnou, ale to je tak všechno.
Jenže jet bezpečně jen podle svítících bodů takňák z definice nejde.
A když ji neuvidí, zjevně porušil ustanovení paragrafu 18. Opakuju to stále dokola.
A když někdo šlohne sloupek, zaparkuje do potoka.
A pod drnem tě může hřát vědomí, že jsi dostal jednoho bezohledného sobeckého motoristu do problémů.
Já světlo nosím. Ale přijde mi naprosto pitomé když se někdo snaží přenést odpovědnost na kohokoliv jiného než řidiče auta.
Proč by neměl mít odpovědnost za svou viditelnost nikdo jiný než pouze řidiči aut?
Odpovědnost za bezpečné ovládání vozidla by měl mít někdo jiný než jeho řidič?
Bezpečné ovládání vozidla je jediné, za co má řidič odpovědnost?
Co takhle schvalování vozidla, odrazky, světla, náhradní žárovky, povinnost použít vozidlo pouze v řádném technickém stavu, povinnost použít předepsané osvětlení...
Proč by neměli mít odpovídající odpovědnost i ostatní účastníci provozu?
E?
O tom zda (ne)mají mít jiní účastníci provozu jiné nebo stejné povinnosti jsem nic nepsal. Úvodní otázku beru jako snahu odvést pozornost od skutečnosti že se snažíš sejmout z řidiče výhradní odpovědnost za řízení vozidla a případných následků jeho nezvládnutí.
Dobrá, pojďme se vrátit k podstatě diskuse. Reagoval jsem na tvůj výrok, že chodci jsou odrazky v mlze k ničemu.
Což zcela zjevně není pravda, chodec s nimi je viditelný na větší vzdálenost, tedy snižuje riziko, že jej řidič přehlédne.
Howgh.
On pan Hrabosh totiž vůbec nepředpokládá, že by se mohli srazit cyklisté s neosvětleným cyklistou nebo chodcem....
http://prostejovsky.denik.cz/nehody/srazka-dvou...
Obávám se, že tvoje teorie o tom co je a co není nerozum mrtvému chodci už nepomohou. Tvé argumenty jsou hloupé, jelikož podobně bys mohl tvrdit, že neosvětlené auto na silnici je vlastně také v pořádku, protože řidiči mají povinnost jezdit jen tak rychle, aby stačili zastavit. Trošku se zamysli, než něco napíšeš.
A auta zaparkovaná na silnici snad svítí??? Mám dojem že ne, podle Tebe to je v nepořádku?
Rozdíl je v tom jak rychle se pohybuje neosvětlený chodec a neosvětlené auto. Trošku se zamysli, než něco napíšeš.
Jo a kolik potkáváš mimo obec neosvětlených aut zaparkovaných na silnici? Pokud už má někdo poruchu, tak tam šoupne trojuhelník a nebo to dá na blikačky a to i ve dne natož v noci.
Když se nad tím na tvé doporučení zamyslím, tak být vidět je podstatné bez ohledu na to jak rychle se účastník silničního provozu pohybuje. Co se týká chodců, tak ten jde proti jedoucímu autu, tak tím spíš by si měl dát pozor na to, aby ho ten řidič viděl. Taky jsem se něco nachodil i za tmy ráno a někdy i v chumelenici.
Proč ausgerechnet mimo obec?
Jelikož tam není osvětlení silnice, takže jen blázen by tam parkoval.
Aha. A na neosvětlených silnicích v obcích to už je v pořádku. Rozumím.
Víš, spousta obcí večer zhasíná. Jiné mají lucerny jako sovětskou kukuřici. Jsou i obce bez veřejného osvětlení.
A ani to osvětlení není samospásné. Kolikrát jsem četl že řidič přehlédl chodce na přechodu. Auto by podle Tebe přehlédnout nemohl?
Jenze to tam v tu chvili muze byt i spadly strom, nebo lednicka. Odrazky nejsou spatne, ale spolehat na ne?!?
Kolik jsi včera potkal ledniček či spadlych stromů na cestě?
No, na Jizni spojce moc nebyvaji.
Jinak padly strom si zive vybavuju v zatackach cestou dolu Brezanskym udolim. A jeste bylo naledi. Prijemne prekvapko, kdyz jede clovek na silnicce v noci. V roce 1995 nebo kdy nebyly moc dobra predni svetla.
Srnky a prasata nejsou na silnici tak častý jev jako chodci, často jim už do daleka svítí oči, navíc stát nemá takový zájem uchovávat divou zvěř živou a nezraněnou jako u chodců. Ale jestli to chceš hrotit, dokonce ani letedla padající před kapotu auta nemusí mít reflexní vestu.
Keď zaviedli celodenné svietenie na autách, tak som z recesie týždeň ako chodec nosil na sebe reflexnú vestu a blikačky.
Je to totiž "závod v zbrojení" ktorý sa nedá vyhrať. Autá vždy budú svietiť silnejšie.
Logika toho zákona je jasná. Cesta patrí osobným autám a kto ide pomalšie ako maximálna rýchlosť + 10 kmh zavadzia.
Termínem "závod ve zbrojení" jsi to myslím vystihl přesně. Dříve svítili jen motorky a tedy byli celkem vidět, dneska borci na motorkách, aby si jich vůbec někdo všiml, tak dávají raději dálkové světlo. Bohužel cyklisti a chodci tak ti jsou na tom svícení hodně biti. Bohužel jediná cesta je mít reflexní vestu a svítit.
Tak,
oni to lidé z větších měst podceňují, opravdu se mezi vesnicema pohybuje po silnici dost chodců, a bývají mizerně vidět. Místní to vědí a proto v úsecích, kde se ví, že se courají temné postavy jezdí velmi opatrně.
Ovšem nejsou všichni místní a tak jak vleze človek za snížené viditelnosti do silnice, měl by být nějakým způsobem zvýrazněn a reflexní prvky na oblečení jsou velmi dobrý způsob.
Neosvětlený chodec nebo cyklista je kandidát na truhlu.
jj, taky přímo miluji chodce či cyklisty "nyndžááástajl". Tento týden jsem jednoho "neviditelného" chodce málem sejmul na kole. Šel zády ke mne, sice jsem svítil/blikal, ale od jeho černého suitu s kapucí by se neodrazil ani 100 MW laser... :-/
To byl samotný člověk. Já takhle potkal někoho neviditelného s kočárkem na dvojčata.
Tak "kočářkáři" jsou taky kapitola sama pro sebe... Pravda, nebyl to twins model, jen singl, za to ale s dvojicí vedle sebe (=přes celou cyklostezku) a v tmavém lese... Tyto jsem ale zaregistroval celkem včas, protože mi začali uhýbat (zahlédl jsem tedy pohyb šmouhy) a hlavně to bylo do kopečka, takže jsem jel lážo plážé Blážo...
A super jsou taky ninja pejskaři s ninja čoklem na ninja vodítku...
Oni si asi fakt myslí - já ho vidím, tak on přece musí vidět i mne (bodejť by mne neviděli, by museli být slepí, bo svítím jak stromeček)
Na takovéhle rodiče pravidelně narážím, když jezdím večer ze cvičení. Pravidelně chodí s kočárem na večerní procházku prostředkem ulice, která je do zatáčky.
Je to sice odlehlá ulice, ale protože je kolem stadionu, tak je tam docela provoz...
Už jsem si říkala, čí by to asi tak byla vina, kdybych to před tím kočárem neubrzdila.
Díky té zatáčce se tam sice moc rychle jet nedá, ale i ta 30tka by dokázala kočár zmuchlat docela solidně...
Tak už to změnili natvrdo jen na reflexní vesty? Zajímavé, ještě v prosinci ředitel Dopravní policie ČR Tomáš Lerch říkal ve vysílání Rádia Impuls něco jiného, viz
http://www.impuls.cz/clanek/video-tomas-lerch...
Moderátor (Václav Moravec):
Dalším bodem, se kterým jste přicházel do funkce šéfa dopravních policistů v dubnu letošního roku, jsou ty reflexní prvky u chodců, někdy zkreslené v to, že by chodci měli nosit vesty. Jak tam jste pokročil?
Host (Tomáš Lerch):
Jsem rád, že říkáte reflexní prvky, nikoliv reflexní vesty, protože to opravdu není o reflexních vestách.
Moderátor (Václav Moravec):
Stále vám ještě chodí na Policejní prezídium někdy výhrady lidí?
Host (Tomáš Lerch):
Vždy když se to téma objeví v médiích, tak se samozřejmě objeví i různé dopisy či e-maily právě poukazující na to, že přece nebudeme chodit v reflexních vestách. Opravdu to není o reflexních vestách, je to o reflexních prvcích a na to my neustále poukazujeme.
A teď něco málo mých úvah:
1. Reflexní prvky ano či ne
Z pozice řidiče (auta či kola) jednoznačně ano, v noci se prostě nedají splnit dvě podmínky zároveň (jet takovou rychlostí, na kterou člověk vidí a stačí zabrzdit a zároveň jet plynule a aspoň nějakou rozumnou cestovní rychlostí). Já když na úzkých cestách za Prahou potkám v protisměru auto, tak zpomaluju skoro k zastavení a stejně se modlím, aby mi u kraje zrovna nikdo nešel, protože ho prostě neuvidím.
Blikačka či reflexní pásky jsou laciné a malé, neustále mít nějakou u sebe by pro nikoho neměl být problém. Anebo aspoň ten mobil, potkávám i chodce, kteří když jima tam za vesnicí jedou auto, tak si bliknou mobilem - a já jsem za tak rozumné lidi strašně rád.
2. Nařídit reflexní prvky zákonem ano či ne
Spíše ano, bohužel mnozí cyklisté a chodci nemají vůbec pražádnou představu, co vlastně řidič v autě vidí a nevidí. Takže nechávat vše na zdravém uvážení, že lidi už od přírody nejsou sebevrazi, zde asi moc nepomůže. A příhoda mého známého, cyklosvětlo začal vozit až po té, co u něj zastavil řidič s vyděšenou tváří a pořádně mu vše od plic vyříkal.
3. Reflexní prvky i v obci či jen mimo
Samozřejmě bych byl i pro obec (obec to je občas i část silnice ve tmě mimo jakékoliv chalupy, nemluvě o neosvětlených cyklostezkách kolem Vltavy), ale to už by bylo asi moc, možná bude stačit, že se lidi naučí ty reflexní prvky nosit a pak je sami použijí i v obci.
Dneska ráno ve škole jsem pozoroval, jak moc dětí má část venkovního oblečení v té zelenožluté křiklavé barvě, co je vidět do daleka i ve dne ...
Ale nezměnili, to je jsou jen běžné novinářské děsící výkřiky.
Podobný návrh ještě nešel ani do vlády, stará má jiné starosti a novou ještě nějakou dobu mít nebudem.
jo jo a chodecké helmy a co ještě? Kam pak dál?
Já si myslím, že existuje jedno jediné dobré řešení.
Defenestrace.
Bohužel, si za všechno tohle můžou lidi sami...
Jen netuším, kdy kdo přišel na to, že zákonem se něco vylepší...
Asi bych to masivní přesvědčení, že to je ta jediná správná cesta, hledal u socialistů, kteří jsou přesvědčeni, že oni vědi nejlíp co lidi potřebují.
Ale ano já vím, že si za to lidé můžou sami, ale valná část lidí si dnes už ani neuvědomuje, že je i jiná cesta. Vždyť i tady je sice valná většina normálních a milých lidí, ale když jim řekneš, že nařídit povinně cyklistický helmy je špatně, tak tě zahrnou argumentama, že bez ní vyjede leda blázen a že se takovéhle věci všem nařídit musí, protože o svém vlastním zdraví a životě prostě člověk nesmí rozhodovat sám. Od toho jsou tu všichni ostatní.
Ale vládnout by měli ti osvícení ne? A pokud nejsou tak defenestrace je taková naše milá tradice jak to vyřešit...
mi spíše přijde že typická česká tradice je spíše defekace než defenestrace.
Ale vždyť to přeci není vůbec horké téma.
Pokud naši vyžírkové do zákona prosadí, že to musí být právě a jen vesta, bude jasné, že jde o finanční lobbying výrobců. Stejně, jako to bylo svého času s nepoužitelnými resuscitačními maskami v autolékárničkách.
Pokud v zákoně bude povinnost nějakého reflexního, či osvětlujícího prvku, pak zvítězil rozum a jsem jednoznačně pro.
A pro ty, jimž je nošení takovéhoto doplňku stále při sobě "nepřekonatelným problémem" - stejně prakticky nikdy neodcházíme z domu bez dokladů, že. A dva reflexní štítky, velikosti karty (tedy i OP), opatřené z druhé strany sucháčem, nikoho tak nezatíží, aby je nemohl mít u té občanky založené pořád, že.
V noci mu ale, jedna na prsou a druhá na zádech, můžou zachránit kejhák.
A proč to musí být zákonem, proč se spíš nesnažit jen vysvětlováním a názorným příkladem a apelem na zdravý rozum a pud sebezáchovy. Rozumné věci a nápady se prosadí samy, ale jakmile to je zákonem, tak je značný problém, že to budou lidi naschvál bojkotovat. To už je takový náš sport pocházející někdy z dob rakouska, že co je dané předpisem a zákonem, tak správný Čech se snaží to nedodržovat.
Předpokládám, že Kadel je rozumný člověk, takže ty dvě placky sebou nosí už teď i bez zákona.
Placky nenosím, ale když už musím v noci po silnici, nečiní mi sebemenší problém (a dělám to pravidelně), držet v ruce mobil s rozsvícenými ledkami přísvitu foťáku, když slyším auto. U mého mobilu na jejich rozsvícení totiž stačí jediný pohyb - odsunutí krytu čočky. Při přerušovaném svícení vydrží hodně přes hodinu a za to si svůj život cením. Navíc mi občas posvítí i na cestu.
Mimochodem, Lanno - máte chytřejší návrh, než ten můj? Sem s ním. Ne? Pak počkejte na koledu :)
Návrhů, jak se učinit viditelným by bylo spousty. Ano, učinit se viditelným je velmi důležité. Jde jen o to, zda případnému zákonu budou odpovídat a vyhovovat. Třeba s tím vašim mobilem by to nemuselo projít, to záleží na tom, jak by ten zákon byl formulován.
Stejně tak by třeba ty Vaše odrazky nošené spolu s občankou mohly klidně zákonu odpovídat. Při případné kontrole byste je prostě ukázal a bylo by. Ovšem přilepit si někde na silnici odrazku na záda tak, aby skutečně fungovala a něco odrážela by nemuselo být jednoduché.
Liteře zákona by bylo vyhověno...
Zada nejsou idealni. Jsou prilis vysoko. Lepsi nez vesta by byly prouzky na nohavice - ty svinovaci. Moderni svetla aut maji dost ostre oriznute, jak vysoko sviti.
Reflexní páska na noze je výborná věc. Navíc pohyblivá při chůzi. Musí ale dobře držet.
Idealni jsou konce pracovnich kalhot popelaru a silnicaru. tri tluste pruhy na kazde noze. Kdyby takovy navlek byl za kilo k sehnani, byla by to bomba.
A klidne by to mohli vyrabet ti sami lobujici vyrobci vest.
Asi tak. Až prošoupu to, co mám, koupím si na podzim-zimu-předjaří tohle: http://www.outdoor-military.cz/bunda-bgs-gore...
Jo, reflexní páska na noze je výborná věc, pokud se ale přes ní nepřehrne nohavice...
I takové dovedy už jsem viděla...
Co ale vůbec nedokážu pochopit, proč si někdo dá reflexní pásku na pravou nohu, tzn. k pangejtu a levou stranu do silnice nechá bez reflexky...
Zřejmě Angličan.
Záleží na tom, zda radka mluví o cyklistovi, chodci jdoucím vlevo nebo chodci jdoucím vpravo:-))
Hovořím o cyklistovi jedoucím po vozovce vpravo :o)))
To lze ale snad vyčíst z toho popisu, že pravou stranu má u pangejtu a levou do vozovky :o)))
Jasně, já jen, že jinak se mluví o chodcích, tak aby bylo jasno´:-))
Přesně tak ... na kole by odpovídající osvětlení mělo být vyžadováno, kontrolováno a případné závady sankcionovány úplně stejně, jako u jiných vozidel v silničním provozu. Všem stejným metrem, vozidlo jako vozidlo. Otázkou skutečně zůstává, co má dělat občasný noční chodec - zde by bylo na místě v zákonné úpravě ponechat naopak volnost (blikačka, trvalý svit - např. mobil, reflexní prvky), ale opět sankcionovat nepoužití žádného.
Požadovat zákonem konkrétně vesty pro chodce je přeci absurdní, to víme všichni, ale kolik absurdních zákonů už nám naši demokratičtí zástupci od Plyše naservírovali ... :(
Jsem ráda, Kadle, že jsme se pochopili.
Ano, jde o to abych byl vidět, ne o to, abych splnil nějakou zákonnou povinnost.
Čili, ocitnu-li se v noci na silnici, zastihne mě tma, nepočítala jsem s tím, nemám odrazné plochu, nenám světlo, mám černý kabát....tak udělám cokoliv jiného, abych neohrožovala sebe ani druhé. Třeba svítím tím mobilem, nebo když slyším auto zalezu do pankejtu. Jako řidič si umím představit, jak moc jsem nebo nejsem vidět a jako chodec si plně uvědomuji, jak málo jsem na zdraví a životě chráněná.
BOD+.
Mimochodem co nejvíc ze silnice uhybám i když mám světlo. Protože já to auto vidím, ale vidí i on mě? A uvidí mě i ve světlech protijedoucího auta?
Proto za tmy raději chodím pěšky než jezdím na kole, na něm se do pangejtu uhnout nedá.
Taky nerada jezdím za tmy. Tma je jeden ze základních důvodů, proč nejezdím v zimě do práce na kole. Necítím se na to. Nehodlám jít přes své limity.
Jinak stát se znenadání najednou chodcem na silnici je poměrně jednoduché. Třeba auto se čtyřmi pasážery, když najednou klekne někde mezi vesnicemi. Opravdu každý z pasařérů s tím počítá a v tom autě řidič veze víc než jen jednu reflexní vestu?
K tomu počtu vest v autě - nech bejt, ale kdo jezdí občas do Rakous, mít je tam bude, kdysi za to rakouská policie s oblibou pokutovala a bylo, co se pamatuju, o tom docela dost informací. Vybavuji si pár akcí, na které jsme, krom vybavení na hory, vezli i každý svou vestu, když jsme jeli společnou dodávkou a kamarád opravdu osm vest doma nepohledal;o)
Vlastně mi ted při školení řidičů školitel vyprávěl, že i dle stávající upravy bys měla, coby řidič, při opuštění vozidla mimo vyhrazená místa (parkoviště, chodník, atd) mít na sobě reflexní vestu. Upozornoval právě na případ, kdy policie pokutovala i takové ty čurací pauzy na kraji silnice 2.-3. třídy. Pravda, neověřovala jsem to, ale zas tak by mě to nepřekvapilo. Což mě ovšem napadá - jak se v takovém případě pozná, kdo je posádka auta (a vestu by mít měl) a kdo je "náhodný kolemjdoucí-čůrající" (a vestu mít nemusí)...
My vozíme vesty dvě a krom toho vždy někde v příhradce baterky. Což mě napadá, že bych měla pokontrolovat, zda vůbec ještě svítí.
Jinak pokud se něco stane, tak mám za to, že nejlepší je vyhnat z auta stojícího v silnici všechny ven, poslat je za svodidla nebo prostě mimo silnici, prostě udělat z nich místo účatníků provozu neúčatníky provozu.
Ale dá se uhnout, akorát je lepší z kola nejdřív slézt.
Takto jsem jednou řešila návrat domů. Bylo to těsně po podzimní změně času a špatně jsem odhadla, kdy se bude stmívat. Přestože jsem byla osvětlena zezadu i zepředu, auta mě předjížděla s minimálním odstupem a protijedoucí auta netlumila světla. Raději jsem slezla z kola a šla pěšky pangejtem. Od té doby se jízdě potmě na kole po silnici vyhýbám.
Nejedíš moc na kole. Samozřejmě kvůli kombinaci nohavice a převodníku.
Ale jo, já vím, že to mají kvůlivá řetězu, jen mi přijde nelogické si reflexem sepnout pravou nohavici a levou nechat bez reflexu.
Proč? Já tedy vozím na nohavicích sponky, ale pokud někomu vyhovují svinovací pásky, nic proti tomu nenamítám.
Ach jo...
Nejde mi o to, čím si stahuje nohavici, ale že ten reflexní pásek použije na straně, která je mu z hlediska bezpečnosti zcela na prd, zatímco vlevo, kde by byla užitečnější než pouhé stažení nohavice, si nedá nic.
Jistě. Ale pokud to cyklista používá ke stažení nohavice tak mu je reflexní funkce je mu zcela ukradená.
Kterým konkrétním cyklistům je ukradené, že si mohou stáhnout nohavici, když to navíc přispěje k jejich viditelnosti ostatnímu účastníky provozu?
To musí být nějací asociálové :)
Přečti si, o čem je v téhle větvi řeč.
Ale jestli chceš psát jen abys ryl, tak radši nepiš.
Řeč je o tom, že si cyklista reflexní páskou stáhne PRAVOU nohavici, což k jeho viditelnosti přispěje opravdu jen velmi a to velmi málo. Spíš vůbec ne.
Jak píše Hrabosh - v tomto případě nejde dotyčnému o to, aby byl vidět, ale aby se mu nohavice nedostala do řetězu.
Přesně, reflex na levé noze je v celé evropě krom Anglie*, Gibraltaru* a Malty* logičtější..
* to je takové upřesnění pro mistry slov a mínění toho co si myslí, že jsem chtěl něčím říci a předběžná obrana proti výkřijům né všude člověče z východu od člověka, který si na dalekém východě nechává dělat chrup :)
A je nějaký problém mít refluxní stěhovací písky dva? Mimo jiné to splní zákonnou povinnost reflexní plochy na pedálu, obuvi nebo v jejich blízkosti.
Pokud člověk není gramař, tak se to dá nalepit na boty...
Na silničních karbonových mám, teda myslím že mám, paty reflexní, musel bych je jít hledat.
Návleky přes boty mám reflexní i na boku...
Ono na kea už asi není kam ty odrazky ani dát..
Trochu bude problém s tou autožlutí.
O te uz se pak nemluvi. Autozlut na pedalu, nebo ...
Ze zrovna Ty tam nevidis moznost mit libovolnou barvu... 8-)
Já o tom vím :-) Ale už jsem dvakrát absolvoval diskusi nad reflexními pruhy na bocích pláště.
Jo, porad trvam na tom, ze zlute odrazky jsou lepsi. Na pedalech taky, ale na nohu si stejne davam jen bily pasek. Zezadu je videt blikacka, takze na bocni odrazky davam vetsi duraz.
Tak třeba 7 diodová zadní blikačka Smart 307 s dobrými bateriemi je velice dobře vidět nejen z boku, ale i hodně ze šikma z předu.
Porovnaval jsem odrazky a odrazky. Chtel jsem rict, ze zluta na pedalech neni tolik potreba, protoze ji vzadu nahradi blikna, ze strany nejlepe ZLUTE odrazky.
Boční odrazky jsou určitě dobré, ale dobrá blikačka je z boku zase ještě líp vidět než odrazka.
Problém to, samozřejmě, není - nechť jich má, kolik chce.
Ale je blbost mít jen jeden a to na té pravé noze.
Reflexky na pedálech jsou vidět dost blbě. Když jedeš za kolem na rovině nebo s kopce, tak je téměř nezahlédneš.
Mě se povedlo podle nich identifikovat jednoho ninju jen jednou jedinkrát - když jsem za ním jela domírného kopečka. Tehdy jsem byla docela v údivu, že je konečně na nějakém kole vidím :o)))
Tak ono není špatný nápad nosit reflexní vestu a nic se tím nezkazí ale na druhou stranu každý svého štěstí strůjcem. Nehledě na to, že zase nastane situace, že to, co dříve nikomu nevadilo bude najednou přestupek hodný mastné pokuty.
Pak je ještě jedna možnost - uzákonit, že po setmění na neosvětleném úseku chodci bez reflexních prvků nebo světla nejsou hájení :-)
Právě k takovému stavu návrh povinného nošení vesty směřuje, ne?
Negativistickým (u nás bohužel dost zažitým) pohledem jo ;-)
Já se teda na rovinu přiznám, že z podobnými nápady, které zákonnými opatřeními zbytečně zatěžují ten úplně nepřirozenější druh pohybu, kterým je chůze, ten druh pohybu, který nám zbyde jako poslední, když už všechno ostatní selže, mám taky problém.
Chodíme všichni. Všichni víme, že hájení nejsme. Všichni víme, že chodit po hraně útesu je nebezpečné. Všichni víme, že v souboji s rozjetým autem nebo rozzuřeným býkem prohrajeme. Všichni víme, že když nejsme vidět, může nás zajet auto.
Samozřejmě chápu, že jakási pravidla musí existovat. Nicméně vytloukat lidem mozek z hlavy tím, že jim nařídím: nos odrazky - chce to po tobě zákon...
..tak to se mi nezamlouvá.
Ale je potřeba si uvědomit, KDE je vhodné, nebo případně povinné ty odrazky mít. Na společné komunikaci. V lese, na louce, nebo na chodníku to snad nutné nebude. Ale na silnici je chodec na stejné úrovni, jako auto nebo kolo. Takže bych neviděl jako nějakou šikanu, pokud bude mít nějakou minimální povinnost při použití komunikace. Navíc v jeho vlastním zájmu. Houbelec mu bude platný, když bude nešikanovanej a v právu, když bude slepounem přejetej. A když vídám ty černý kabáty a kapuci půl metru od krajnice v mlze nebo za deště, navíc jít po pravé straně po směru...
Tak jinak.
Nelíbí se mi představa, že ačkoliv půjdu velmi obezřetně metr za krajnicí a před každým autem ještě uhnu dál do pankejtu, tak přesto mi bude hrozit postih.
Já nehodlám jako ten křeček dělat bobky na silnici. Hodlám se chovat zodpovědně:-))
"Na kolejích nebudu už nikdy dělat bobky,
leda bych měl na zádech odrazové stopky"
:-))
Taky nemám rád musy. Sám chodím s odrazkou, nebo uhejbám. Jenže jsou bezohlední ignoranti (ve své nadutosti netuší, že i vůči sobě), kteří na to dlabou. A takový předpis by mohl pošťouchnout je k rozumu. Mě nijak zvlášť neovlivní - předpokládám teda, že vesta je jen výkřik do tmy a skončí to nejvejš reflexníma prvkama.
Já když poslouchám nářky řidičů, tak mám pocit, že dopravní policie s oblibou místo toho aby řešila dopravní problémy, vyrábí jednoduché "pasti na peníze" typu postavíme radar v místě, kde sice ještě neskočila obec, ale už tam nejsou baráky.
Takže předpokládám, že to bude to samé, že na silnicích se dál budou potloukat neviditelní chodci a policie bude nastoupená někde kde mezi autobusovou zastávkou a chodníkem se musí projít 200 m po silnici.
Mě to přijde zvrácené. Hlavně když si uvědomím proč to vlastně vzniklo. Kdyby to byla reakce na něco co můžeme jen těžko ovlivnit, tak proč ne. Ale tohle vzniká kvůli tomu že někdo svým aktivním jednáním vytváří nebezpečnou situaci a místo toho aby bylo takové jednání zákázáno tak se najdou chytráci kteří vymýšlejí jak ostatní donutit aby se začali chovat tak aby je to nebezpečné jednání neohrožovalo.
Připadá mi to jako kdyby si soused pouštěl muziku nahlas a já musel kvůli hlukovým normám zvukově izovovat byt (na moje náklady).
Hele, máš v tom asi chaos. Šofér, když trefí takového "ducha", tak dostane nejvejš nějakej ten dočasnej flastr. Dotyčnej ale bude dobitej, nebo úplně mrtvej. Kvůli komu by teda byly ty odrazky primárně ?
Bohužel. Odrazky jsou primárně kvůli tomu že šofér je debil, jede příliš rychle a díky tomu přehlédne spoustu věcí. Třeba chodce.
Hele, "medvěde", brzdi krapet. O volantu víš asi akorát, kde ho hledat a píšeš takovýhle píčoviny. Vytáhni pérdel z přesvícenýho práglu a přijeď se podívat někdy třeba k nám. Až na okresce bez lajnování budeš v dešti potkávat pár jiných aut, tak můžeš jet třeba krokem a budeš stejně překvapenej votroubem v tmavý bundě, co se bude vyhejbat kalužím do půl silnice. A to půjde klidně ve tvém směru a bez rozhlížení, ohlížení. prostě ohleduplní a opatrní musí být jen debilové šoféři, co ?
A jak se povede že chodec bude dobitej nebo úplně mrtvej když ho přehlédne a srazí řidič auta jedoucího krokem? A také by mě zajímalo jak je možné v autě jedoucím rychlostí chůze dojet chodce jdoucího rychlostí chůze.
Když jedeš nejvýše 5-6m/s a máš světla v pořádku tak chodce už nepřehlédneš.
... tedy pokud ten šofér netrefí prase, co odbočuje na křižovatce vlevo, nedá přednost protiproudu a chytne za to černou tečku. Řidič z toho pak má dobré dva roky očistce a trauma na celý život. Viníkovi pak vztyčí Kintera tyč, prachy na ni se rozkradou a za všechno můžou ta auta, protože smrděj.
Domnívám se, že tento příspěvek porušuje pravidla diskuse tohoto webu. Může ho smazat zakladatel, nebo se mám obrátit na administrátory?
Titulovat někoho, kdo při odbočování vlevo nedá přednost protijedoucím vozidlům, "prasetem" je porušením pravidel diskuse tohoto serveru? Prvně by jsi si měl zamést před vlastním prahem, ty označení "prase" ve vztahu k motoristům používám hodně často...
Zjevná snaha vyvolat flame je nemístná a rozhodně je proti pravidlům diskuse.
Flame vyvoláváš teď a v tomto případě ty. ;-)
Jsem tu dost dlouho na to, abych věděl kam podobné zcela nesouvisející OT (bavíme se o viditelnosti chodců, Kadel píše o cyklistovi který byl vybavený světly a reflexními prvky na oblečení) provokace směřují a jaké to pak má konce.
Po zkušenostech myslím že je lepší to utnout hned v začátku. S jídlem totiž roste chuť a bude se to jen zhoršovat. Vím jak Kadel a pár podobných individuí tímto způsobem dokázali (za)svinit diskuse pod články PNK.
Řekla bych to jinak.
Protože se pár strejců, vracejících se z hospody, motá po silnici jak nudle v bandě (vestu by si stejně nevzali), nebo pár mladistvých, vracejících se z diskošky, je roztažených přes celou silnici, tak my všichni bychom se museli omezit.
A je to špatně? Stejně se omezujeme. Kde je ta správná hranice kde již máš být omezena Ty ve Tvém nezpečném chování a kde se Tvému nebezpečnému chování mají přizpůsobit jiní?
Kde je hranice pro to abychom Ti nebezpečné chování umožňovali a usnadňovali (třeba kácením alejí, narovnáváním silnic) a kde je na Tobě abys přizpůsobila chování okolnostem a prostě sundala nohu z plynu?
Nevadí mi nosit odrazky, světlo, zviditelnit se. Nosím na kole přilbu, považuju to za rozumné, nepotřebuju k tomu zákon. Před auty uhýbám, necpu se tam, kde mi hrozí nebezpečí. Nejezdím s promilí, ani autem ani na kole. Když se něco oslavuje, nechám raději auto nebo kolo tam kde je.
Tak hergot proč bych měla brát na sebe úděl těch, co tohle nedodržují?
Protože když jedeš autem, tak jsi to Ty kdo to auto ovládá a je to energie toho auta které zabíjí. Ty ovládáš energii, která zabíjí. Proto.
Že si vezmu světlo považuji za samozřejmost, je to ohleduplné vůči řidičům. Ačkoliv se tedy snažím život motoristům usnadnit a ulehčit, stále je to JEJICH zodpovědnost a nikoliv moje a nemůžu být nucen se přizpůsobovat tomu že oni se kvůli svému osobnímu prospěchu chtějí vůči svému okolí chovat nebezpečněji.
Je to naše společná odpovědnost. Je to kolektivní hra. Náš osobní prospěch je v tom, že se chceme všichni někam dopravit. Pokud možno bezpečně. Někdo autem, někdo na kole někdo pěšky. Dokud se tohle nenaučíme vnímat, nepovede to k ničemu jinému, než k zákazům a příkazům.
Jo. Je to kooperativní hra. A základní pravidla jsou (seřazeny podle důležitosti):
1. Budeš se chovat tak, abys neohrožovala ostatní
2. Budeš se chovat tak, abys ostatním jejich roli ulehčila co nejvíce (bez výrazných obtíží pro Tebe)
A pro mě je problém v tom že vesty jsou vlastně vynucováním druhého pravidla na chodcích, protože mnozí motoristé porušují (chtějí porušovat) první pravidlo.
Vesty jsou vynucováním druhého pravidla (mimochodem nerozumím textu v závorce) na SLUŠNÝCH chodcích, protože NĚKTEŘÍ ÚČASTNÍCI SILNIČNÍHO PROVOZU porušují první pravidlo.
Text v závorce, např: pro chodce například povinnost nosit přední bílé a zadní červené světlo, ustoupit před projíždějím vozidlem do pangejtu. Pro cyklisty táhnout se za všech okolností krajnicí bez ohledu na koleje a střepy. Pro motoristy přejetí celým autem do protisměru při předjíždění chodců a cylistů v nízké rychlosti.
Já jsem Hraboshi třeba dneska řidič auta, zítra budu cyklista a pozítří budu chodec. Co jako s tím mám dělat. Mozek mám jen jeden a uvažuju stejně ve všech modech.
Jakýpak nevím - no přeci nadávat na motoristy, to je dneska in, jsou to univerzální nositelé zla :)))
Auta je nutno opatřit nárazovými peřinami a jezdit s nimi tak pomalu, aby se nějakému ožralému stealthovi nemohlo nic stát, přeci.
Jo a ty peřiny nejlépe ze všech stran: https://www.youtube.com/watch?v=Eb-Fzhyqwu4 , protože viníkem je vždycky motorista http://www.novinky.cz/krimi/266051-cyklista... .
Ani jedno z odkazovaných videí se netýká nošení odrazek nebo vesty. Jeho napsání je motivováno zcela jinými pohnutkami. Domnívám se, že tento příspěvek porušuje pravidla diskuse tohoto webu. Může ho smazat zakladatel, nebo se mám obrátit na administrátory?
Víc než rok zvažuju si pořídit do auta kameru. pro tyhle diskuse by byla fajn. Naprosto nadbytečné by bylo každé mé slovo. Úplně by stačily odkazy na trubku.
mimochodem, nejde jen o diskotéky a hospody. Ráno mezi pátou a sedmou je to na silnicích taky docela dobrodružství.
Souhlasím, ale pod podmínkou, že bys sem nedával pouze negativní případy, ale že bys taky natáčel i ty chodce, co jdou po silnici zcela normálně a obezřetně.
Takových je naštěstí taky hodně, spíš většina. jako vždy a u všeho. Ale i nepatrná menšina dokáže otrávit a nadělat vrásky.
No právě, že takových je taky hodně, akurát moc nejsou vidět.
Dost mě pobavilo jedno video nějakého českého autonácka. Něco ve smyslu "hajzlové jedou po silnici vedle sebe, vůbec neznají pravidla". Dva cyklisté jeli po prázdné silnici a asi kecali. Klidně by je bylo možné předjet v protiměru, nikde nikdo, rovná přehledná silnice. Přesto, když měli auto 15m za zády provedli rychlý manévr a ve vteřině byli v jedné stopě.
Ale stejně to byli hajzlové co neznají předpisy.
Jestli Ti občas někdo linkuje fotky jak jeli dva cyklisté prasácky vedle sebe, velmi často to je z větší vzdálenosti. Proč asi? :-)
Hraboshi, když chce někdo psa bít, tak si hůl vždycky najde. Bohužel. Nejčastěji tohle dělají ti, co jim došly pádné argumenty.
Mně vždy pobaví, když někdo na jednom videu (jedné nehodě, jednom negativním případě), vystaví celou velkou teorii, jak je nutno to či ono zakázat nebo naopak přikázat:-))
Oni si nacisti na obou stranách barikády velmi dobře rozumí. to je na vás nádherně vidět.
Právě takový autovymleta jako váš příklad a takový cyklozaťatci, jako jste vy, děláte medvědí služby účastníkům provozu.
A potřebujete se navzájem, Dfens a Vy..
Tak dáme třeba tohle video, kde cyklisté, nedodržující předpisy, donutili motoristu předjíždět, ač měl provoz v protisměru. Druhou variantou by bylo prudké brždění. Ale stejně za to může motorista, to je na beton: http://www.youtube.com/watch?v=sG2JqZ5qmXU
A nebo třeba tohle, kdy jim to prasení na silnici bylo úplně jedno: http://www.youtube.com/watch?v=nSHBDsjFBTI
Mimochodem, dokážete si představit situaci, kdy jedou dvě auta vedle sebe proto, že řidiči si chtějí "pokecat"? :))) A on dopravní přestupek "z větší dálky" není přestupkem? Ach jo ...
No, nevím, i bez návrhu na povinné nošení vesty mi přijde, že se nečekaně hodně lidí pozitivně domnívá, že nejsou povinni přizpůsobit rychlost jízdy hentomu paragrafu a očekávat na silnici neosvětlené překážky, zatímco neosvětlený chodec či cyklista v tmavém oblečení je netolerantní nespolečenská svině, která těmto pozitivním lidičkům, úplně klidně zkazí osud.
njn, chápu. Nejde o to si pokecat o ohleduplnosti a bezpečnosti. Podstatnější je si pěkně zaprudit a vydojit z toho hádavej kapitál...
Nebuď takový osobní, negativistický, místo abys věcně diskutoval. Pokud budou řidiči aut jezdit pozitivně, ohleduplně a bezpečně tak, jak jim ukládá současná právní úprava, povinné nošení vesty nebude zapotřebí.
Nechme vestu stranou (blbost, která naštěstí nemá šanci projít) a bavme se o reálnějších reflexních prvcích. negujeme je jen proto, že se nám je snaží někdo nařídit ? proč potom jezdíme na kole ověšený kdejakou reflexkou a vymejšlíme tisíce a tisíce lumenů dopředu i dozadu ? nechápu...
No jo, ale když nechám povinné použití vesty stranou, ztrácím důvod diskutovat, vadí mi právě ta povinnost chránit se před chybami řidičů.
Když už by se mělo něco v zákonech změnit, zvýšil by postihy motoristů, kteří "trefí chodce", jak to nazýváš.
Podle mě je špatně to, že šofér, když trefí takového "ducha", tak dostane nejvejš nějakej ten dočasnej flastr, jak píšeš.
A to ho chceš na místě zastřelit, aby nemusel mít chodec na společné komunikaci žádnou odpovědnost ?
Jak, jako žádnou odpovědnost. Chodec se chová mnohem odpovědněji, než motorista i když je oblečen jako ninja. Jde pomalu, pěšky, po krajnici, nikoho neohrožuje, neprodukuje jedovaté látky, navíc auta mají silné reflektory, takže řidič vidí skoro to samé, co ve dne.
"Trefit" chodce lze jen za předpokladu, že řidič nedává pozor, nebo jede moc rychle.
Reflektory jsou moc silné na to, abys mohl tvrdit, že je chodec, i kdyby celý v černém, neviditelný.
Když jde chodec po krajnici tak ho nikdo netrefí, resp. těch trefených je skutečně pár ojedinělých z různých důvodů.
Pokud se chodec v noci pohybuje po vozovce a bude odpovědný, tak se zviditelní. Ostatní účastníci mají ze zákona povinnost být viditelní, tak proč by chodec jako jediný z účastníků tuhle povinnost neměl mít?
Silné reflektory, díky kterém NEZLE přehlédnout ninju? Super zejména v noci, za deště, šňůra aut proti (ideálně zepár xenonů a pár debilů se zapnutými mlhovkami), česká ninja silnice (úzká, žádný patník, žádná bílá čára)... A na krajnici se "motá" ninja chodec; případně, ať je to dokonalé, ninja kolař... Toho LZE přehlédnout jak širé rodné lány... :-/
Proč by měl nést odpovědnost za bezpečný pohyb na vozovce jenom jeden účastník a ne oba?
Nebo po setmění nevycházet.
Ale to už tady jednou bylo...
Zákaz vycházení, když padají ze střech rampouchy. Loni přeci jeden spadl někomu do kočárku.
Nařízení, že chodec musí sebou nosit stavařskou helmu, pro případ, že by procházel pod lešením nabo v okolí jeřábu. Chtěli byste snad dostat cihlou po hlavě?
Nebo protiskluzové boty, kdyby náhodou přimrzlo. Spousta zlámanejch noh by odpadla.
Nebo třeba litr vody sebou, když bude vedro.
Pitný režim nadevše!
Nechodit tam a chodit tudy! Nechodit rychleji než rychlostí chůze! Neběhat v parcích! Neosvětlen už vůbec ne! S pejsky pouze od 8:00 do 10:00!
Fakt lze cokoliv. Papír to unese:-))