Gratuluji. :-)
Dnešního dne jsem na cyklovýletu poprvé překonal bariéru 50km.
Na takovémhle kole musí kilometry naskakovat samy a po stovkách :-)
Já ti dám, vysedávat v penziónku Lada...huš šlapat!:-)
Tam je hezky v létě i zimě. Mám to 26km z domu a vede tam několik příjemných cestiček.
Tak jsem dnes vyměnil klasické pedály za nášlapné Shimano Deore XT PD-M780 + boty Lake MX 101. Jsem zvědav, kolikrát si lehnu na zem, než se na nášlapech naučím jezdit?
Buď klidný, určitě se ti to dřív nebo později alespoň jednou povede :-)
Pořádně zámky na pedálech utáhni a nebudeš čekat dlouho ;-)
Při první vyjížďce bylo vše o.k. Vždy jsem pěkně v předstihu vycvaknul obě nohy a čekal, na kterou stranu se opřu. Při druhé jsem přibrzdil u krajnice, vycvaknul levou a ejhle šel jsem doprava. Skončil jsem v příkopě, naštěstí v něm byla tráva, takže já i kolo bez újmy. Teď už opět raději vycvakám obě nožky již dopředu.
A máš to za sebou, vidíš jak jsi šikovný :-)
Ještě párkrát a už ti půjde samo a bez přemýšlení.
Dnes konečně první řádný cyklovýlet. Start a cíl v Prostějově (220m nadmořské výšky). Nejvyšší bod trasy byly Skalky, nejvyšší bod Drahanské vrchoviny (meteorologický radar ve výšce 735m nad mořem). Najeto bylo 80km. Trasa Pv, Plumlov, Repechy, Protivanov, rybník u Suchého, Benešov, Lipová, Vícov, Plumlov a Pv.
Ahoj všem. Mám možnost zakoupit novou Meridu crossway 900-D, velikost 52, model 2013 za 19.500,-Kč (původní cena 26.000,-Kč). Měřím 182cm, vážím 77kg. Chtěl bych se začít na stará kolena (40) trošku hýbat. Jezdit bych chtěl dle počasí tak duben/květen až září/říjen. Kolik tak můžu za sezónu najet nevím. Převážně po silnici, cyklostezkách, lesních a polních zpevněných cestách, ale ne žádný těžký terén. Potřeboval bych od zkušenějších poradit, zda na tohle moje ježdění bude tahle merida stačit a jestli je to dobrá cena a tudíž ji vzít? Nevyznám se moc v těch řadách vybavy.
Na tvém místě bych to brala.
Jen si vyzkoušej tu velikost. Měříš sice 182 cm, ale rám 52 bych tipovala, že na tebe bude už hodně.
O číslo menší je velikost 48 a má úplně stejnou štanglu a 46 jen o 10mm kračí.
Navíc je to cross, takhle od oka na 182cm to bude akorát. Samozřejmě, nejlépe vyzkoušet, po prvních 500km a padesáti změnách posezu už člověk tuší, jestli je to ono, nebo bude potřeba jiný rám :-)
Kamarád měl Meridu 50 nebo 51, ale je fakt, že to byla silnička.
Už to tu bylo několikrát. To číslo udávající výšku rámu jednak měří každý výrobce jinak, druhak je to z celého rámu to nejméně důležité, protože zrovna tento rozměr lze snadno upravit zasunutím sedlovky.
Daleko podstatnější je délka rámu a případně nějak vyjádřená výška, kam lze dát představec (Stack).
Tady se ale zcela jasně mluví o Meridě :o)))
Ano, délka rámu je také důležitá, ale ta většinou tak nějak odpovídá té výšce.
Právě proto je velmi podstatné si kolo vyzkoušet než je zakoupeno a podle toho pak zvolit buď větší nebo menší rám nebo přejít na úplně jinou značku.
Mě osobně přijde vyjádření velikosti kola "odpovídající" tak nějak výšce postavy logické.
Délku můžeš snadněji ovlivnit a upravit než vyýšku. Alespon podle mých zkušeností.
Ale já mám problém s bederní páteří a to je dost limitující.
S posledním odstavcem zásadně nesouhlasím.
Buď putuješ dopředu a dozadu sedlem, čímž měníš úhel šlapání, na který jsou někteří lidé (třeba já) dost citliví, nebo dáváš kratší resp. delší představec, čímž měníš vlastnosti řízení. Jedna varianta blbější než druhá.
To mi přijde daleko lepší koupit správně dlouhý rám (proto by mi přišlo logičtější uvádět jeho délku), a jen správně vysoko vysunout sedlo a představec (resp. dnes zaříznout krk vidle).
To jde. Ofiko výprodejová cena je 21.990.
Pokud sedne velikost, tak dobré.
Díky všem za odpovědi. Fotka kola, velikost rámu a popis výbavy. Zkoušel jsem tu velikost 52 a na mou výšku 182 cm se zdá O.K. Jo od země po rozkrok mám 87cm. Pokud se někdo vyzná tak prosím ještě o komentář k výbavě, vidlici apod.
Prosím tě, ta rozhledna je kde?!?
Velký Kosíř 49°32'53.867"N, 17°3'42.434"E
je to nový musím tam taky zajet, v okolním lese se dá docela vyblbnout
Ty řiditka jsou původní, nebo jsi dával jiný, já je šířka?
Riditka jsou puvodni. Sirka s rohy je 63cm, bez nich cca. 57cm.
Aha, tak ta fotka hodně zkresluje, vypadají širší.
Skvělé kolo, skvělá volba!
A ty "starý" kolena bych chtěl mít... :-)
IMHO to nemá chybu. Jestli ti vyhovuje a jsi ochoten za to ty prachy dát, tak si udělej radost.
Dal jsem si strop 20.000,-Kč, takže to vychází akorát. Pořádné kolo jsem zatím neměl (doteď starý dobrý favorit). Kolo se mi moc líbí, takže si tu radost asi udělám.
Určitě s ním budeš hodně spokojený, bude ti dobře sloužit.
Počítej se světlama, nosičem, nějakou brašnou, zámkem, případně nášlapnýma pedálama a botama, helmou, oblečením, pak budeš chtít nějaké příjemnější gripy, hezké rohy, sedlo... do roka do toho nasypeš polovinu ceny kola, uvidíš;-)
Tak kolo už je doma a dnes proběhla první krátká vyjížďka. Najel jsem 22km v okolí Plumlovské přehrady. Je to velká změna k lepšímu oproti starému favoritu. Už aby bylo teplo a dalo se jezdit jen tak v šortkách a tričku.
Proti starému favoritu bude velká změna na jakémkoliv novém kole, ale je fakt, že na podobném kole je radost se projíždět.
Já mám crossway 500-D už asi čtyři nebo pět let a nemůžu si ji vynachválit. Do práce, na vyjížďky, na těžko atd, takže jestli máš za tyhle prachy 900-D tak si pogratuluj a přeji hodně štastných kilometrů :-)
Po roce a půl ježdění můžu kolo jen pochválit. Najeto více jak 5.000km a žádný problém, vše drží a jediné co jsem s kolem dělal, tak bylo jeho umytí a čištění řetězu. Při 5.200km proběhla výměna řetězu a zadních brzdových destiček. Přední byly sjeté jen na polovinu. Takže pro mne byla koupě treka zn. Merida trefa do černého.
Vše podle předpokladu a očekávání :-)
Není důvod aby na takovém kole bylo něco špatně. Teď je zajeté a občas k nějaké výměně spotřebních dílů dojde.
Jenom u těch brzd by to mělo být úplně obráceně, měnit by se měly přední a zadní být na polovině. Chce to výrazně víc používat přední brzdu než zadní, je to mnohem účinnější brzdění.
Tento model - Merida 900 (2013) byl třetí nejvyšší v řadě. Nový mně stál v akci cca. 19.500Kč + doplňky, tudíž cca. 25.000Kč. Zakoupen byl v lednu 2014. Najeto je na něm cca. 6.000km. Měl bych tedy pro místní znalce dotaz, za cca. kolik by bylo možné tento model v současné době prodat.
Za tolik, kolik za něj bude ochotný někdo dát.
To je odpověď bez ironie. Každá jiná by bylo jen takový plus mínus tipování bez valného opodstatnění.
Jestli na prodej nespěcháš a kolo je v pořádku, nasaď cenu vyšší, couvnout můžeš vždycky.
Porovnej s obdobnýma kolama v současné výprodejové nabídce nových kusů a budeš muset jít ještě o notný kus níž.
Copak, došel dech a chuť jezdit?
To ne, právě naopak. Získal jsem nějaké korunky a Merida mi moc vyhovuje, tak jsem opět zakoupil 900 (2015), ale letos již to je nejvyšší model. Lepší vidlice a celé kolo je až na brzdy osazeno Deore XT. Brzdy mi v obchodě odkoupili za dvojku a za cca. tři jsem sehnal brzdy XT a oni mi je tam zadarmo namontovali. No prostě jsem asi trošku blázen, ale líbí se mi mít celé kolo pěkně v XT, ikdyž to asi reálně při jízdě nepoznám.
No a k té ceně za to starší kolo. Kolo je v pořádku. Je reálné je prodat za 15.000Kč, nebo spíše za 12.500Kč, nebo 10.000Kč?
Těžko odhadovat, ale v tuhle dobu bude špatně prodejné. Mnohem větší šanci na slušnější cenu budeš mít až tak v březnu.
Myslím, že teď reálná cena bude spíše blíž k těm 10 a myslím, že i za ně budeš rád. Ale zkus to výš a budeš vidět jaká je odezva.
Díky za odpověď. Já to tak zhruba odhadoval, že bych ho mohl tak za polovinu prodat.
To je tohle kolo?
http://www.prodejkol.cz/merida-crossway-900...
Pokud je v dobrém stavu, zkusil bych těch 12.500,-. Slevit můžeš vždycky. Ale jak už psali přede mnou, teď není moc vhodná doba na prodej.
Ano, to je to kolo, ale v jiné barvě, černo, modro, bílé.
Kolo bylo prodáno za 12.000,-Kč a ještě mi zůstaly nášlapné pedály, které kupující nechtěl. Za část utržených kaček si chci zakoupit cykloválce zn. Elite Arion, obyčejné nebržděné. Nemá zde někdo s nimi zkušenost? Budu na nich, teď přes zimu, jezdit na starém dobrém favoritu s plášti 20-622.
Postranice vypadají proti klasickému jacklu futuristicky, ale funkce bude stejná. To podstatné, válce s "postraňkama" mám na svých a vyhovují. Občas bych z nepozornosti vypochodoval, ale vrátí mě.
K válcům jsem si ale udělal párek nástupišť, abych nenaskakoval, ale hlavně neseskakoval do datové hloubky. Jednou jsem si kvůli tomu i krapet namlel. S perónama je to úplná pohoda a jistota. Na tuhle zimu už mám nachystanou druhou sadu bočních jacklů na kolečkách, přeházím válce a zkusím jak to funguje :-)
Válce již jsou doma a proběhlo pár jízd. První na normálních pedálech a pak již na nášlapech. Jízda vcelku v pohodě, tep cca. 145, rychlost 27-28km/h, jen jsem za hodinu k.o.
Chce to větrák a průvan na ochlazování jinak se rychle přehřejváš.
Jak je jízda na válcích hlučná? Dá se to provozovat v místnosti v činžáku? Nebo je potřeba se zašít někam jinam, napadá mě třeba sušárna.
Krapet to hučí, trochu by se to mohlo nést. Ale asi by nebyl problém nožky podložit nějakou tužší pěnovkou pro utlumení. Přímo v místnosti to slyšet je, nic strašnýho, to by asi sousedům nevadilo.
hmm, pokukuju po nějakém domácím "mučidle" a válce se mi zdají lepší než trenažér, na který se musí kolo upínat. Kdysi jsem si jeden vyrobil, docela fungoval. Ale hrozně jsem se na něm vařil. Ale to by asi vyřešil nějaký ventilátor, jak se výše už někdo zmiňoval.
Ale válce bych si nejdřív rád vyzkoušel, asi nebude napoprvé jednoduché z nich nespadnout.
Trenažér je rozhodně jednodušší a snadnější.
Na něm můžeš přestat šlapat, odlehčit zadku, třeba jen posedět, snadno nasedneš a slezeš.
Válce mají zase obrovskou výhodu, že se na nich naučíš držet rovnováhu a přímou jízdu.
Rovnováhu ? Neučí se rovnováha tím, že se čtyřletýmu dítěti sundají z kola postranní kolečka?
A ty uz je mas dule nebo ti vasi poridili trikolku? :-D
"Dule" - to je asi nějaký cizí slovo.
No jinak já už je mám sundaný asi od těch 4 let. A co ty? už udržíš rovnováhu?
A s čím máš problém?
Už ses projel hodinku v kuse na válcích?
Lilku máš problém a dost velký, především s pochopením napsaného.
Nejde o trénování rovnováhy, ale o udržení se v pohybu a ve formě v době kdy nejde jezdit venku. K tomu jsou jak trenažér a válce ideální věc. No a každé má svoje pro a proti a to bylo napsané. Nic jiného.
Jestli se ty sám něco chceš učit nebo nechceš je jen tvoje věc a když nechceš, tak je celkem zbytečné to oznamovat ostatním. My tě přemlouvat fakt nebudeme.
Lelku na kole, máš asi problém a dost velký s tím, že si patrně nepamatuješ co jsi napsal o kousek výš. Cituji " válce mají obrovskou výhodu, že se na nich naučíš držet rovnováhu".
K tomu moje reakce na učení se rovnováhy.
Máš pravdu, že je moje věc budu-li se něco učit nebo ne a nech laskavě na mě, budu-li to veřejně sdělovat. Stejně tak je každého věc, a dokážu pochopit, když ho baví šlapat na válcích, stát na místě a nepřipadat si u toho jak křeček v běhacím kolečku. Nevím tedy, za koho všeho mluvíš, ale je mi celkem fuk, že mě k ničemu přemlouvat nebudete.
Přesvědčil si, že máš problém s pochopením psaného. Ta informace byla samozřejmě jen pro ty co se to učit chtějí, kdo nechce, tak těch se to netýkalo. Takže když nechceš, tak pak je tvoje následující připomínka hodně nadbytečná.
A že tě nebudem přemlouvat jsem napsal za všechny co tě přemlouvat nebudou a ani nechtějí.
Pokud tě někdo chce přemlouvat, tak klidně může, je mi to fakt buřt.
No přesvědčil jsi, že máš neobyčejnou schopnost udělat z hovna vědu a zuby nehty obhajovat svoje odporující si tvrzení. Ty a někteří další mají neukojitelnou potřebu dělat chytráky, mít poslední slovo a neustále někoho umravňovat. O nadbytečnosti různých připomínek bychom si mohli dlouho povídat, zrovna tak bych mohl o polovině všech tvých příspěvků napsat, že to jsou zbytečný bláboly.
Tak jo, když chceš nechám ti poslední slovo
důle jako dole, pokud bys náhodou neuměl česky. :-P
na tabletu mi diakritika jaksi nefunguje
já rovnováhu udržím, kryplkolečka jsem nepotřeboval
Nedá ti to koukám spát, tak teda upřesním (i když kdekomu je to určitě jasný).
Že se udržíš tak nějak na kole neznamená, že už není co zlepšovat. A ty válce pomohou s vypilováním stylu, že pak nemáš třeba problém se do prudkého kopce udržet v uzoučké stopě. Někdo se s tím třeba už narodil, jinému pomohou se zdokonalením ty válce.
Stačilo takhle ?
Mě to celkem jasný je, ale tobě patrně není jasný co je to nadsázka a máš potřebu utloukat druhý svýma moudrama. Jestli ty máš na starý kolena potřebu si vypilovávat styl ježdění na kole, tak si piluj, já si nehraju na závodníka, tu potřebu nemám a kdybych se náhodou někdy dostal do situace, že se neudržím v uzoučký stopě asi to nějak skousnu. Ale jak jsem napsal výše, když to někoho baví, dokážu to pochopit. Stačí?
No, tady vidím jen otázku. Bez nadsázky
http://www.nakole.cz/diskuse/17533-merida...
A když je to odpovězeno srandou prskáš.
Když se ti odpoví normálně, prskáš ještě víc.
Prostě Heras...
Na válcích se uvaříš možná ještě snadněji, než na trenažeru. Mě ventilátor napřímo docela vadí kvůli průvanu, když jsem promáchanej. Takže fouká mimo. Ale to už nemá takový efekt. Naštěstí mám v zimě možnost zregulovat teplotu v cimře na pro mě optimálních 13 stupňů. Přesto se v kraťasech a síťovaným triku potím, že jsou pod kolem louže.
Ale to bude na všem, na čem se doma hejbeš a neproudí vzduch.
Válce jsou dobrý na techniku šlapání a kmitání na výdrž. na rozdíl od trenažeru si nevorazíš, musíš být furt ve stejnoměrném záběru, jinak jdeš dolů.
Napoprvé je problém nasednout, ale je důležité se nesnažit jet zezačátku opatrně a pomalu. Naopak, těžší převod a kola roztočit. Nahoře tě drží gyroskopický efekt, chybí dopředná setrvačnost. Pak to jede samo.
A taky jsem už tady několikrát popisoval "nástupiště", která jsem si po obou stranách udělal. Kdo se opičil, nelitoval. Dá to jistotu, snadnost nástupu i seskočení a eliminuje to možnost úrazu při chybce.
To já mám v tomhle horší. Bydlim v přízemí a pod podlahou vedou ve sklepě hlavní přívody topení a teplé vody. V bytě mám i při vypnutem topení 25 až 27 st. C., takže při šlapání na válcích si připadám jak v sauně, takže dva v jednom.
A co okna, už si zkoušel otevřít okna? :-))
Také mám v bytě velké teplo a když se chci dostat pod 20, musím hodně otevřít okna.
Tyhle válce zn. Elite mají na okrajích válců vyvýšeni, takže z nich nesjedes.
Drobné odchýlení pomůžou vrátit. Ale když se trochu snažíš, jdeš přes a proletíš se :-))
To se mi ještě naštěstí nepovedlo, ale mám při sobě zidlicku. Jistota je jistota.
Blázen jsi, ale ne z důvodu, že chceš pořádný kolo ale proto, že jsi ochoten dát balík za hotový kolo "z pásu."
Kolo už mám doma a vyšlo i s výměnou brzd z deore na deoreXT s ice technologií na 39.000Kc. Je to hodně, vím, ale to původní mi perfektně vyhovovalo a tohle je to samé, jen s ještě lepší vidlicí a výbavou, komplet deore XT a doufám, že mi vydrží hoooodně moc let.
Dnes proběhla první lehká 50km vyjížďka s novým kolem na jeho řádné zajetí. Vše proběhlo o.k.
Ze začátku ho moc nehoň, at' si nezadřeš motor;-)
Při 5200km výměna řetězu? To byl řetěz vyvinutej v NASA?
Na treku na řetězu najíždím o dost víc. Je to jen o kvalitě řetězu a hlavně prostředí, kde ho používáš a péči, kterou mu dáš.
I tak mi to přijde docela dost. To mi nevydrží ani Ultegra na silnici.
Možná tak nějaké osmičkové Shimano nebo C9.
Přesně tak. Opravdu jsem ho měnil až po tolika km. Pravidelně a často jsem ho čistil a nikde v kopcích ho nerval. Nejdříve celý pročistil wd, pak malým šroubovákem s hadrou vybral z článků bordel, vytrel pak dosucha a na závěr promazal teflonovym olejem.
To se u někoho kolo má :-)
A když jsi ten řetěz měnil v těch 5200km, na kterým zubu byla měrka, příp. kolik ukazovala šuplera?
Měrka byla vetsinou na čtvrtém zubu, místy třetím a řetěz jsem byl vyměnit v servisu spolu se zadními destičkami, ty byly akorát také na výměnu. Přední byly sjete na polovinu. Po výměně řetěz krásně sedl, žádné střílení neprobíhalo. Já to kolo vážně nehuntuji, jezdim se na něm kochat a nalokat čerstvého vzduchu na Drahanské vrchovině.
To já taky, akorát že za tu dobu dávám tak třetí řetěz ;-)
Mám pocit, že řetězy vydrží čím dál tím míň.
Schválně jsem vyhrabal starý sešit, kde jsem si psal výměny:
Shimano IG-70 vydržel 4500-5500km (osmička)
Shimano HG-53 před čtyřmi lety 2100-2400 a dneska jen 1600-1900. A to jezdím pořád stejně, jen jsem přibral asi 5kg. Že by to bylo tím? :-)
Zvláštní je, že celé vybavení je na kole Shimano, jen řetěz je KMC. Možná je KMC lepší než Shimano a tolik vydrží. ☺
A jaky je, prosim pekne, rozdil mezi retezy IG a HG? To IG muzu normalne pouzit misto HG nebo by se muselo vymenit jeste neco? :)
Řetězy IG byli určené na IG převodníky. Nevím přesně, ale snad malinko jiný tvar článků kvůli řazení.
Osobně jsem měl Alivio 2002 a tam tyhle převodníky byly.
Co by ste odporucili na vymenu za tuto meridu 900 z 2008 roku ? Nech to ma rovnake ci lepsie parametre a aj naboje xt ?
A co je téhle devítistovce že chceš měnit?
Vlastne aj nic...sem tam nieco pukne v rame, inak bike je bez poskodeni...to ma najazdene cca 10tis ;).
Mozno by sa mi pacili aj kotuce uz..
Pacil sa mi pathlite 8, len uz nie je..
Semtam neprehodi na nanizsie kolecko 11 zubove len na to predtym...
Retaz menena 1500 km dozadu,len rovina...
Inak mohla by tam ist aj HG93 ci HG73 miesto tej HG53 ? Ako zistim ktoru mam objednat ?
Je zvláštní, že na téhle krosce jsou jen 26" kola. ..
Ano na 2008 su 26ky