Tak sem pochodil nějaké obchody a v Malenovicích to bylo asi nejlepší a vybírám z těchto 3 modelů 2013:
Superior RX 610 13 600
Felt QX 80 +-11 500
Felt QX 90 15 400
Ta 90 je pro mé účely asi zbytečná, takže se rozhoduji prvníma dvěma...Děkuju za rady
Asi to nebudes chtit cist, ale jestli je ta devadesatka tohle: http://www.mojekolo.cz/felt-qx90-2013 tak bych bral to. A ma i hydraulicke brzdy na urovni, ve ktere jsem si nedavno kupoval sam na mestske kolo.
U tech dvou levnejsich je vzdycky nejaky ten dil, u ktereho si nejsem jist, co je zac. Mozna nejsou spatne, ale ...
Hele, sám jsi dával odkaz na tohodle Felta http://www.mojekolo.cz/felt-qx90-bila-2009
Jestli ti nevadí barva a "ročník", tak za tyhle prachy víc než použitelné.
Akorát teda superior měli na prodejně s kotoučovkama, ale všude po netu je s véčkama, tak nevím...
Tak budes muset jeste urcit spravny rocnik, ja tu devadesatku nasel v hezkem osazeni, ale asi tam ty kotouce nebyly, co?
Ted sme si asi nerozuměli. 90 je rok 2013, tak jak píšu nahoře, ale superior 610 je oproti verzi na netu (s véčkama) s kotoučema, takže je dejme tomu lepší za stejnou cenu...
Takze ta 90 je to, na co jsem odkazoval v prvnim prispevku?
Jestli ano, pak bych tech par tisic pridal a bral to.
ano to cosi posílal, všude ji mají za 17000 a víc...u toho superioru sem se nejspíš sekl a je to 610D 2012
Naboje mi nic nerikaji, takze bych to nebral - bude to neco mekkeho. Kazeta ma jako prvni cislo 3, takze taky usetrene penize na kvalite.
Kdyz si prihodis na tu 90, nemelo by Ti tam nic chybet ani nic prilis brzy odejit. Naboje a brzdy jsou sice Alivio (M4xx), ale oboji jsem mel par let a doted na tech dilech jeste jezdi pritelkyne.
Jedina uplna neznama jsou pro mne ty vidlice. Ja znam jen horske. Tak snad k nim nekdo neco napise.
Takže ta 90 2013 je za 15400 asi nejlepší kup že?? Nikde sem za tolik nenašel...
Podle mne ano. Mozna by Ti stacilo i neco horsiho, mozna i z tohohle brzy "vyrostes".
Pockej, jestli se k tomu jeste Ronda nebo nekdo jiny se zkusenostni s trekovymi koly vyjadri. Hlavne k te vidli.
Ja treba na turistiku koupil horaka s o trochu vetsim ramem. Byl asi trosku tezsi, ale zase odolnejsi, vejdou se tlustsi (pohodlnejsi) plaste, je vetsi vyber ve vidlicich, ... A nakonec jsem rad, ze to byl horak. Na cestu do prace bych byl z uzkych plastu a z trekove vidlice vyklepanej az hruza.
Stejně mě to přijde moc a asi vyberu mezi qx80 a superiorem 610d...co sem zjištoval tak zase takový rozdíl mezi aliviem a deore není, takže by to alivio mělo být dostačující...a co se týče toho kolečka, tak tu aceru můžu vyměnit za alivio a je to a to samé s těmi náboji...
Případně můžeš mě říct co je u toho superioru 610d 2012 za komponenty acera místo alivia?? Našel sem jenom vícekolečko a náboje...aby mě to mohli vyměnit za alivia nebo deore...díky
Alivio ma oznaceni M4xx. Kazetu vymenis, ale naboje dost tezko. Nemusi byt stejne dlouhe draty, nevim, jestli se budes citit na prepleteni rafku samodomo. Kdyz se tady ptas na srovnani tehle dilu, tak nejspis ne. A v servisu za to zaplatis tolik, ze budes hned pres cenu toho drazsiho.
Mozna jsem nepostrehnul, kolik toho hodlas najezdit, jestli s brasnami na dva tydny po Evrope, nebo jen na 10 km odpoledni vyjizdky kolem Labe...
Právě sem nevěděl jestli jde všechno vyměnit a pokud jo, tak sem si říkal, že to prostě vymění a cena vzroste o to kolik je dražší ten díl...tak sme se dohodli na pláštích...takže říkáš že kazeta by vyměnit šla?? Tak aspon to...Tak pokud je celý den volno tak 100 a více km v terénu..
na výměnu kazety bych se (za sebe) vybodl. stejně na ní ojezdíš x řetězů a mezitím aspoň přijdeš na to, jaké odsupňování koleček ti bude sedět
Takže nechat to tak a vzít ten superior 610d 2012 beze změn?? Nevadí, že kazeta a náboje jsou jenom acery??Tu cenu bych zkusil asi ukecat a snížit, protože sem našel na netu i levnější...A nebo vzát jenom tu qx80?? Už su v tom zamotaný:-)
Odstupnovani? Clovece, tohle jsem nezjistil do dnesnich dnu... Je mi to nejak uplne jedno. Mam a jezdim 3x7, 3x9, 3x10 i 2x9 a jen tu a tam citim drobnou nelibost, ktera vsak neni tak vyrazna, abych si zapamatoval, kde to bylo. 8-)
Co je to teren? Jestli koreny a kameni, mel bys sahnout spis po horskem.
Ty plaste mi nejak unikly. Co s nimi?
Co na kole nebudes menit, protoze to vyjde na zbytecne velke penize:
- ram
- vidlici
- kola = rafky + naboje (+ draty)
Zbytek vymenit pujde. Ale na neco zase budes potrebovat dost specializovane naradi. Nekdo ve vedlejsim vlakne horske kolo v podobne kategorii shani. Ale je fakt, ze kdyz horske, tak radsi sahnout tak k 18 tisicum...
Na druhou stranu - nez se drncat na uzkych plastich a relativne spatne vidlici (v porovnani s MTB) trekoveho kola a kolo tyrat, menit dily a opravovat, lepe si priplatit na zacatku.
Normální lesní zpevněné i nezpevněné cesty...bavil sem se o tom s několika lidmi a MTB je zbytečné a pokud nebudu jezdit singltreky, tak to zvládnu i s krosovým.
Pláště bych zvolil širší než jsou původní, aby se to více blížilo MTB=pouze lrhká změna šířky...
Víc než 42 nebo max. 44 pláště do trekových vidlic nedáš, ale i to docela stačí. Já jezdím na 37 mm, ale především po pevném podkladu, na terén mám horáka. Pláště 42 dobře stačí na pevné lesní a polní cesty a suché hladké pěšiny. Na štěrkové a bahnité cesty a cesty k kořeny už to moc není, spíš jen na krátké, nouzové, pomalé přejezdy.
Tu výměnu myslím, tak že to vyřeším před samotným prodejem a nebudu to dělat doma na koleně...Takže vybrat ten superior??
"Normální lesní zpevněné i nezpevněné cesty..."
Obavam se, ze aspirujes opravdu na horske.
V takovem pripade bych kupoval co nejlevneji, aby Ti toho pak nebylo tolik lito, az si koupis toho horace. 8-)
A co koupit bazarove - na zkousku? Bude podstatne levnejsi a pripadne ho s mensi ztratou casem prodas, az si udelas lepsi predstavu, jak co funguje. Treba jestli nebudes chtit lepsi vidli, tluste plaste, jestli jsou potreba kotoucovky, ...
To je težko...někdo tvrdí, že s krosovým jezdí i závody MTB a že krosové stačí na cokoliv...pak tu zas sou lidi co obhajují jenom MTB a pak je na cyklostezce skoro předběhne běžec...
Je tu jeden, ktery jezdi i nejtezsi MTB zavody na skladacce... A zlomil ji. A taky jeden, co jezdil v terenu pouze na lehokole - tedy do chvile, nez jsem si koupil poradneho horaka. 8-)
Samozrejme se to da, ale vidlice na trekovem neni na teren stavena a nevydrzi.
Jistě, kdo umí tak zvládne na trekovém ledacos, ale pořád to musí být kolo určité kvality. Viděl jsem jet Kopřivnického drtiče na trekových kolech a dokonce i na skládačce, ale to vůbec neznamená, že se to tak dá jezdit normálně a zvládne to většina lidí. Opak je pravdou.
Já na trekovém kole jezdím především po dobrých cestách a mimo ně jen když potřebuju nouzově přejet kousek mizernou cestou. Jinak je to otrava a člověk se trápí, žádná radost z jízdy. Když si chci kolo v terénu užít a vychutnat si radost z jízdy, tak sednu na MTB, které má jinou stavbu a jiná kola a to je pak ta správná radost a to kolo jede mnohem lehčeji a rychleji než trekové.
Trekové kolo je dobré, ale do terénu (bláto, štěrk, kameny, kořeny a šišky, tráva, písek) opravdu není.
Tak nějak...
Jezdit se dá asi na kdejaké staré plečce i na fungl novém, ale nevhodně vybraném, stroji. Pak je jenom otázkou, kolik si toho to kolo nechá líbit a jak brzy se na něm něco podstatného poláme a bude se kupovat další nové ;-)
Podobně to bude se samotným jezdcem. Překousnout kdejaké nedostatky se samozřejmě dají, ale jak dlouho to dotyčného bude bavit?
Kamarád taky na úplném začátku, a pak i jejím konci, sezony jezdí na starém neodpruženém Velamosu, vjede s tím skoro všude kam si troufnu já na svém fullovi. Sice je to pro něj utrpení, ale projede to, nějak. No, ale až když už je nějaká záruka stálejšího lepšího počasí, tak si do Prahy přitáhne svoje pořádné kolo a to je pak úplně jiné poježdění.
Tak až si koupíš kolo a začneš opravdu na něm jezdit a postupně obměňovat komponenty za kvalitnější, tak si to nezapomeň psát a po čase se můžeš pochlubit k jaké ceně ses dostal.
Při tomhle nájezdu km a v terénu, tak nejlíp uděláš když odložíš koupi kola a krapet přišetříš, vyjde tě to mnohem levněji než teď kupovat nějaké kolo s laciným osazením a pak je postupně obměňovat na vyšší třídu.
Nájezdy 100 km za den v terénu, ale i na dobré silnici vůbec není málo a vyžaduje to už docela dobré kolo abys pořád neopravoval a neběhal po servisech. Na tom se ti levné kolo hodně prodraží.
Mě přijde že z toho děláte nějaký raketoplán..Měl sem favorita a na něm sem jezdil 5 letz bez toho aniž bych vyměnil jediný díl, samozřejmě kromě duše a odřených špalků:-)
v Malenovicích u Žaludka?
Uvidis sam, az to kolo budes mit. Je to takova panenka Barbie, ktera zere penize. A chce kamaradky, hrebinek, fen, kabelku, novy retez, lepsi olej, blikacku, svetlo, nove obleceni, GPSku na ty vylety, nejake energeticke tycinky, ... 8-)
Žádný raketoplán, jen vlastní zkušenosti a zkušenosti dalších lidí s podobnými nájezdy km po silnicích a v terénu.
Dělej si co chceš, jen když sis řekl o radu, tak ti vesměs všichni říkáme totéž. Na to co chceš jezdit si vybíráš špatné kolo s nízkou kvalitou, které je jen na občasnou projížďku do sousední vesnice po dobré silnici.
Pokud nejsi mechanik a nebudeš si umět věci měnit a seřizovat sám a budeš s blbostma běhat do servisu, tak se na levném kole nedoplatíš.
Na to co chceš jezdit je opravdu potřeba kvalitnější kolo.
MTB opravdu nechci. Ale Ok, pokud teda přidám a vezmu tu qx90, tak už to bude stát za to??
Kdyz to nebudes prehanet s temi nezpevnenymi cestami a hlavne s kameny, koreny a podobne (kvuli vidlici), tak by to stacit melo.
Nebo spíš nechci MTB kvůli cyklostezkám po kterých jezdím taky hodně a co sem mohl ozkoušet tak je to jako bys stál...a 2 kola si kupovat nebudu, to už je moc veliká rozežranost
Rozdil v jizdnich vlastnostech NTB a trekoveho na asfaltu je ve dvou vecech:
- geometrie ramu - i MTB si muzes koupit s vetsim ramem a ziskat tak vlastne trekove kolo. Ja to tak udelal.
- valivy odpor plastu - kdyz koupis kvalitni plaste na horaka, pojede stejne dobre, jako trekove. Jen je treba pocitat s tim, ze pro kazdy povrch bude idealni jiny plast. Na mestskem MTB mam mestske plaste a jezdi rychle http://mur.rajce.idnes.cz/2013-06-10_KRUSNE_-... a na celoperu mam drapaky a zase dobre drzi v terenu http://mur.rajce.idnes.cz/2013-11-23-Bahnite...
To prvni kolo je pro mne trekove, ale muzu s nim vletet do terenu a dat mu trosku do tela. S beznym trekovym bych asi prisel o ruce, protoze by nepracovala poradne vidlice, neubrzdil bych leccos a porad bych menil dily.
Horske na cyklostezkach neznicis... 8-)
Co se týče peněz, tak problém není, ale nechce se mě kupovat kolo za 17000, když za to koupím skoro auto...
Když chceš mít spolehlivé kolo, které ti bude dobře sloužit a bude ti dělat radost, tak za něj dáš hodně, s tím se smiř a fůra lidí má kolo dražší než auto v kterém jezdí.
Já tvrdím, že 17 je základ pro dobré kolo na to co chceš. Pokud se ti to zdá moc, tak nevim co chceš, neznám levné dobré kolo. Kvalita se musí zaplatit.
Dobře, tak jaké bys mě doporučil krosové kolo, třeba z eurobike.cz klidně i za těch 17?? Nebo co říkáš na tu cenu 15 000 a něco za tu qx90??
Tak si kup 29". :-)
Je to horské a můžeš na to dál pláště z krosu.
Ale tam bych šel s cenou asi ještě o něco výš.
Felt je dobré kolo, patří k těm slušným, má dobrou výbavu a pokud ho dostaneš za 15, tak ho ber a vůbec neváhej. Budeš spokojenej a kolo ti udělá radost a vyšší cena se ti odvděčí.
Dobře a pokud bych šel do MTB, tak jaké parametry by mělo být a by to nebylo čisté MTB, ale jak jste tu psali podobalo by se trochu treku, ale vidlice by zvládly i horší terén??
V takovém případě bych si v současné době pořídil dobré 29" kolo.