Novinka mezi outdoorovými navigacemi s označením Holux FunTrek 132 navazuje na úspěšný předchozí model 130, který se v roce 2012 stal finalistou soutěže Produkt roku v sekci GPS. Před Holuxem se umístily pouze dvě automobilové navigace. Jak si vede novější model 132, naznačí náš test.
No koukám že označení "PR" nikde není, takže to můžeme klidně zdrbat.
Nebylo by lepší si pár kaček připlatit a koupit opravdu odolný mobil (třeba Caterpillar CAT B15 ) a k tomu za tisícovku mapové podklady od Seznamu?
http://www.smartmaps.cz/obchod/smartmaps...
Softwarová funkcionalita navigace bude stejná a odolnost značně vyšší a bude to mít "pár" dalších užitečných funkcí k dobru. S vypnutým GSM to imho vydrží podobně dlouhou dobu.
Pro mě aktuální téma. Právě přemýšlím, zda-li si mám koupit o víkendu Garmin Oregon 650t nebo mobil s podklady...
Ale jsem tak na 90% rozhodnutý pro Garmina (přece jenom chycení signálu je lepší).
Proc 650 a ne levnejso 450? Display na 450 jde ovladat i v rukavicich.
A to "t" v nazvu mi prijde jen jako zbytecny priplatek.
Když jsem je zkoušel, tak mi přišlo, že rychleji reaguje a načítá.
Je fakt, že "t" člověk moc nevyužije, ale sem tam se hodí...
Zajímavý může být rovněž display. Oregon má 3", odolné mobily 4-5". Docela potěší když toho vidíš více.
Také není od věci možnost nacpat tam mapy podle vlastního uvážení a nebýt odkázán jen na to co Ti Garmin dovolí.
...po patchnutí firmware si možeš dodať akékoľvek mapy stiahnuté a upravené cez Mobac. Neviem ako Holux, ale Oregon 450-ka sa dá napájať s ext. zdroja a AAmono kúpiš(na rozdiel od vstavanej baterie Holuxu)kdekoľvek....
"patchnutí firmware" u jakeho pristroje myslis? U Garmina?
Předpokládám, že ano. Je tam jisté omezení v počtu mapových dlaždic v JNX souborech. Tím patchem se to nějak obejde.
K JNX jsem se nedostal - nepotreboval jsem.
Pouzivam KMZ. A strasne mne micha, ze se nedaji zapnout a vypnout jen nektere mapy. Jako KMZ tam mam singletracky pod smrkem a zimni mapu Jizerek a prekryvaji se. Jedina sance je soubory prejmenovat a tak zamezit zobrazeni. ALE!!! Chci dojet na snehulakovi k sinklum podle zimni mapy a pak jezdit po singlech podle mapy singlu. Co s tim? Mam zacit studovat ty JNX, nebo se zapinaji zaroven s KMZ?
S tímhle jsem laboroval jenom chvíli a hned mne to přestalo bavit, pro mne moc práce... Ani jsem se nedostal k tomu patchování, stačilo mi těch limitních 100 JPG souborů abych zjistil, že s tímhle se babrat teda nebudu ;-)
Takže fakt netuším jak se to chová v "plné verzi"...
Jo, ale kdyz tam chces mit neco jako prikladam, tak tech par ctvercu proste zkalibrujes. Ale co s prekryvy? 8-(
..jarda má recht- jde o garmina a map.podklady (dají se pro mapovou oblast použít i záběry z google earth) a pokud máš mapy pojmenované, tak se vypnou a zapnout dají v nastaveních...(u garmina)
Ale vsechny KMZ se zapnou a vypnou pouze najednou. Potreboval bych vypinat i KMZ selektivne.
zkušenosti s KMZ nemám, jnx mapy "vyrobené" a uložené přes Mobac podle potřeby jednotlivých oblastí nahraju a pojmenuju samostatně, tak se i zobrazí (jednotlivě jak jsou nahrané a uložené) a tímpádem se i dají zap/vyp
OK, umluvil jsi mne, jdu zjistit, jak se JNX vyrabeji. A taky ten crack, kdyby nahodou...
mám stažený pokec k instalaci a funkci Mobac- pošlu pdf na mail (výr. jnx,patch ap.)
můj: [email protected]
...pokud jedu do ciziny, nemusím kupovat jednotlivé mapy(papírové či digi za drahý peníz), stáhnu si z netu mapu jen nejbližšího okolí trasy+ trasu samotnou, označím zajímavá místa, případně si přes zimu stáhnu mapu celého území- zabere to čas, ale ušetří prachy- ty můžu využít na cestování...
Patch slouží i k tomuto, ale hlavně k nahrání vlastních vyrobených map jnx, aby se daly uložit a zobrazit v navigaci...
Počkej si, a hlavně pořádně došetři, na androidovou Monterru ;-) Papírově to je fakt super mašinka. Jenom už to skoro 3/4 roku dostávají na náš trh a nějak se jim to stále nedaří, prý nějaké problémy s lokalizací :-O
Jenom ta cena, brrrr :-(((
Vypadá hodně zajímavě! Zase jeden červík v hlavě, se z toho picnu!
Asi počkám...
http://www.garmin.cz/produkty/garmin-serie...
No pěkný, a to jsem čekal cenu tak max. 15-16k Kč :-/ Takže to ať si nechají, nejsem blázen tohle dávat na řídítka :-(
Devalvace Kč...
Jinak v poledne to ještě neměli na skladě. :-)
Na devalvaci jim ee pes :-((( Základní cena v US je nějakých $650. A Doteď tady platilo, že místní konečná cena vycházela na přesný kurzový převod + 2,5tis Kč za české TOPO Pro mapy... Pokud vím, tak kurz dolaru se nepodělal tolik jako Euro...
Takže co tady ten Garmin s tou megacenou zkouší, to fakt netuším :-((( Ale myslím si o nich to nejhorší...
Na "devalvaci" se teď bude svádět úplně všechno a prodejci se nám budou smát do xichtu, bohužel :-(
Hle, oni to zdražili o 1000Kč (dopoledne to bylo 16 999Kč).
Nezbyde, jak si chvíli počkat, jak píše Ronda.
Garmin nikdy moc nezlevňoval :-/ Spíše vůbec... A to ani když na trh pustil novější modely a čekalo se, že ty předchozí budou levnější. I prd velebnosti :-(
Levnější:
http://www.bike-eshop.cz/mapove-gps/navigace...
Tohle vypadá docela dobře, nemít doma jednu přijatelně funkční asi bych měl o čem přemýšlet.
17200 nebo 18000, to už je celkem jedno, pořád je to moc :-/
A ještě si k tomu přičti legální mapu TOPO Czech Pro, kterou by bylo vhodné dokoupit... A ta samotná stojí 4990 :-( Mám takové tušení, že letošní verze se bude pirátit jako nikdy předtím, protože tohle Garmin (ne-prodejem už hotové cenově výhodné sady navigace + tahle mapa) fakt posral :-(((
V tom máš pravdu, jenže tento stroj mám v úmyslu využít i u rogala + paraglidingu a tam jsem si ověřil, že GPS jsou pořád v zacházení nejlepší(nejepřesnější a více užitkově vydrží)... Tedy spoléhám i na Android. :-)
Si tady někdo dělá srandu...
http://www.mercateo.cz/p/1288-C0233327/Garmin...
V čem? Koukám a nic divného nevidím.
cena
A co je na ni, nějak se výrazně liší od ceny jiných prodejců?
edit: Koukám, že nijak neliší, běžná cena.
Rozdíl třeba s bike-eshop činí skoro 1800Kč.
Rozpětí ceny nějakých 10 % není nijak zvláštní. To je běžné u všecho prodávaného.
...to teda není, ale dát za Monteru takový prachy jen kvůli navigaci(když nepotřebuju 8MPx foto, duální baterie a jiné "vychytávky), to postačí i "obyčejná" 450-ka, patch firmware a jakékoliv "vyrobené" mapy podle potřeby za třetinovou cenu..
Jak to že není, podívej se na cenové rozpětí různého zboží v jednotlivých obchodech.
A když na to přijde tak si nemusíš přece kupovat vůbec nic, ale když chceš zrovna tohle v takovém technickém provedení, tak buď dáš kolem 18 tisíc nebo nedáš a jdeš pro něco jiného nebo čekáš jestli sleví, ale v to příliš doufat nejde.
..to souhlasím, ale pokud mi jde jen o gps navigaci tak nemusím "potřebovat" něco s mnoha funkcema("zrovna tohle") které nevyužiju a nepotřebuju,za trojnásobnou cenu- tak jsem to myslel- ne že to samý koupím za míň....
To jo, ale to už je úplně něco jiného. Když něco nepotřebuju a nehodlám ani kupovat, tak ani nemusím uvažovat o tom jestli to je drahé nebo ne. Přece nejde porovnávat něco v maximální výbavě za patřičnou cenu s něčím v základní výbavě ale jen za 1/3 cenu.
Využívám Oregon 450, ale poněkud jiným způsobem v práci, kde využívám jednak navigaci v terénu, ale především záznam stopy, kterou dále převádím do jiných mapových prostředí GIS v aplikaci ArcWiew. To znamená, že využívám tak 1/5 funkcí přístroje, lae k maximální spokojenosti. Nevím jestli toto umí i telefony či přístroje od jiných značek. Co mi vadí u Garminu, je jejich politika s dokupováním map, které jsou oproti konkurenci prostě ošklivé a bývají v nich často chyby, což pro moji práci není důležité, ale pro běžného uživatele a neextrémní využití možná ten mobil postačí. Jinak Oregon je uživatelsky příjemný, srozumitelný, rovněž jeho mechanická konstrukce je solidní.
U toho CATu máš zjištěno, že má GPS použitelnou ?
Ono je to totiž mobil od mobilu. Některé fungují i lépe než jednoúčelové navigace (Garmin apod.), jiné jsou naopak přímo strašné... Zkušenost mám s obojím ;-)
Ta navigace je sice váha navíc, ale v mobilu čas od času měníš, soudím podle sebe, verzi systému a ne každý koupený soft to žere. Raději koupím tu navigaci, pokud půjde bez problému dobíjet z mých akupaků.
Hmm, dost jednoducha recenzia a jednostranna diskusia. Stylus je napr. sucastou balenia, visi na snurke. Baterka vydrzi cca 8 hod. co celkom staci. Mechanicka odolnost je vyborna, s beznym mobilom sa to neda porovnat. Windows je zarukou, ze na tom vsetko ide: IGO, Sygic, Oziexplorer... Mapy sa daju ladovat cez MOBAC akekolvek. Loguje to vsetko od kadencie az po pulz a su k tomu celkom pekne aplikacie ako EZ Tour. Podla mna celkom fajn pristroj, aj ked mam iba jeho predchodcu. Jedina vec na diskusiu je cena, ta by mohla byt nizsia, to je fakt.
Stylus v dnešní době? Výdrž 8 že je dostatečná?
stajlus je fajn věc, třeba když se chceš dlubnout do oka, tak nemusíš dluho hledat a je hned po ruce :-)
S výdrží souhlasím... ale ten stylus mi teda "v dnešní době" hodně chybí!
Jo tak teď v zimě by se k rukavicím hodil, ale jinak bych se ke stylusu nerad vracel. Měl jsem Palma a několikrát denně jsem musel kalibrovat display, aby to ťukalo na správné místo.
Jo, ale prstem na dotykáči se na správné místo netrefím, ani když je zkalibrován dokonale... :-(
Se stylusem jsem problémy neměla nikdy (plus možnost s ním psát normálně psacím písmem místo vyťukávání na pidiklávesničce)...
No nic, nostalgicky jsem si povzdechla...
No tak to je špatně navržený software a nebo neskutečně levný a nepřesný dotykový senzor.
Psaní vlastním písmem tehdy na mém Palmu šlo, ale senzor měl tak malé rozlišení a malou vzorkovací frekvenci, že písmo bylo absolutně nečitelné. Dovedu si to představit na senzoru, který bude mít rozlišení jako HD displeje dnešních drahých mobilů a vzorkovací frekvenci aspoň 1 kHz. Jak s tou frekvencí, to netuším, ale rozlišení dotykových senzorů ani dneska zdaleka nedosahují takových hodnot, jako mají displeje pod tím.
Já třeba na virtuální klávesnici iPhonu píšu celkem dost. Možná i třetina mých příspěvků tady je z telefonu.
No.. já zas svůj "chytrý telefon" používám nakonec hlavně jako GPSku. Napsat na něm třeba jen blbou esemesku je pro mě naprosto šílené, takže SIMka zůstala ve staré Nokii...
PDA jsem měla postupně asi tři a psaní stylusem mi šlo velmi dobře. :-(
Zkus vyměnit klávesnici, tedy použít úplně jiný program ;-) Dost často to pomůže...
A osobně mám vypnuté všechny ty predikce a kontrolu pravopisu, protože mně fakt nebaví se pořád přetahovat s telefonem o to, co chci vlastně napsat :-)))
Jak? :-o
Nicméně asi to není jak vyměnit, do toho displeje se prostě větší klávesnice nevejde, když mám ještě vidět i nějaké to okýnko s psaným textem.
Normálně nainstalovat jiný "klávesnicový" program, toť vše ;-) Mají třeba trochu jinak veliké klávesy, podle mne i lépe reagují na nepřesné ťapnutí prstem a tak.
Občas taky pomůže otočit celý přístroj naležato, pak je i ta původní klávesnice na displeji o něco větší a lépe se do klafe ;-)
Jo, naležato jsem zkoušela - ale pak tam zas krom těch klapek nevidím prakticky nic jiného.
Ono mi to zas tak moc nechybí, mám dost počítačů, kde si můžu psát všemi deseti, ten mobil na psaní nakonec téměř nepotřebuju. Ale holt stylus byl stylus...
Tak to ale není vada matlacího displeje jako technologie, ale toho že sis pořídila mobil s moc malým a nekvalitním matlacím displejem.
Jsem zvyklý používat telefon hodně jednou rukou, to se stylusem nešlo :).
Já neříkám, že je to "vada". Jen že mi to nevyhovuje. :-)))
Tak velký displej, abych mohla psát všemi deseti, by se mi stejně nevešel do kabelky, a klofat po jednom písmenu mi nikdy sedět nebude.
Ale to je jen moje preference, nic obecně platného...
Mů tablet Galaxy Note má takové to sofistikovanější perko, mělo by tím jít psát i kreslit, nějakej ten soft na převod těch klikiháků do textu to taky má, ještě jsem to nepoužil.
Asi jak komu to vyhovuje, už léta si nedělám poznámky rukou, tak to nevyužiju asi nikdy.
Pokud na tom bude písmo vypadat, jako na papíru, tak proč ne. Ale jinak je pro mne osobně taková technologie k ničemu. Asi to je úchylka, ale pokud bych si na škole měl psát poznámky do počítače, musel bych je psát v LaTeXu, což by byla drsná nestíhačka. Papír je papír. :)
Nevím, jak ten tablet, ale na PDA byly prostě tahové zkratky pro jednotlivá písmena, která se dala velmi snadno zapamatovat a psalo se tím velmi rychle, ale písmena pak byla normálně "tištěná" v nastaveném fontu.
PS - ne, na psaní poznámek z přednášky by to pochopitelně nebylo, na školení jsem k tomu nosívala i spešl skládací klávesnici... pořád to bylo o hodně lehčí než noťas. Ale takové ty běžné poznámky za běhu se tak psaly fajn...
Já ale myslel poznámky z přednášek matematiky a fyziky…
Tak jasně, to je blbost - ale tam už jsi vlastně nemluvil o tom, která těchnika se k tomu lépe hodí, ale že se nehodí žádná... :-))) Což je fakt, stačilo mi, když jsem před dááávnými lety psala z matiky diplomku - v té době ještě na psacím stroji se čtyřmi kopíráky...
Mě se líbí věta "Windows je zárukou, že všetko ide", to graficky zpracuju a pověsím chlapcům do kanclíku, aby se už na Gatesovi bubáky nevymlouvali. :-)
Ještě bych jim pod ten plakát dal poličku s těmito knihami:
http://www.kosmas.cz/knihy/153405/pohadky...
http://www.kosmas.cz/knihy/178683/devatero...
http://www.kosmas.cz/knihy/166624/sedmero-pohadek/
Taky trochu přiložím své polínko pod oheň ...
Máme tu předchozí řadu. A podle mě je to ostuda. V roce 2013 vydat přístroj, který je pomalý, display je na světle velmi špatně čitelný, ovládání je velmi komplikované a neintuitivní ...
Jasně, že někdo může tvrdit, že pomalý procesor a špatný display jsou proto, že výdrž a cena atd atd.
Ale vše kdo o tomhle přistroji uvažují, radím dobře si ho vyzkoušejte a pak zvažte, jestli jste ochotni tolerovat všechny ty kompromisy.
Nemohu se zbavit dojmu, že všchni výrobci navigací pořádně zaspali dobu a chytré mobily je čím dál tím více válcují - ve výkonu, display atd.
Mě přijde že Win CE je už pár let za zenitem.
U jednoúčelového přístroje to je asi jedno- prostě na to mají odladěný SW a nepotřebujou cpát peníze do vývoje na jiné platformě a tak můžou mít nějaké zpoždění. Ale dlouhodobě to je neudržitelné.
Win CO ? :-)
To máš pravdu, ty mě ani nenapadly. Měl jsem na mysli Android a Apple.
Znovu ale opakuji, pokud se třeba na tenhle Holux podíváš bez kompromisů a s ohledem na to, kolik toho elektronika a software může umět, je to smutné kino ...
Prostě tyhle firmy strašně zaspaly a je to fakt škoda
Tenhle přístroj nedoporučuji. Měl jsem ho v létě pár týdnů a musel jsem ho vrátit. Malý, špatně čitelný displej, jednoúčelové zařízení.
Místo toho doporučuji mobil s rozhraním ANT+, viz www.thisisant.com/directory zaškrtnout mobile devices. Hodně modelů Sony xperia, já vybral Acro S. Ten stojí cca 7200 Kč.
K tomu se dá dokoupit hrudní pás i snímač kadence/rychlosti (i od Garminu) na kolo i držák na řídítka. U těch mobilů jsou na thisisant i odkazy na aplikace na google marketu.
Za ty peníze jako stojí Funtrek 132 máte parádní mobil.
Už to mám, budu zkoušet na kole na jaře, teď možná jen běh (s hr. pásem).
Výdrž mobilu může být problém, ale dá se řešit i v terénu power bankou.
Mobily které jsou vedené jako "odolné", případně "outdoorové" mají obvykle macatější baterii, takže vydrží o něco déle.
A pořád je tu samozřejmě možnost začít telefon používat čistě jako navigaci (zapnout mód "v letadle") a výrazně tím prodloužit život baterie na jedno nabití.
Nebo si vzít kompas a mapu. To nežere žádný proud :-)
Tak mi prosím poraď jak s kompasem a mapou vyřešit následující úlohy.
Stojíš na ledovci je mlha a fouká, viditelnost 20m. Jdeš do sedla, ale není prošlápnutá stopa, musíš se tam navigovat.
Jsi na jednodenním silničím švihu a potřebuješ si připomenout jestli na následující křižovatce chceš odbočit doleva nebo doprava (tato úloha se opakuje cyklicky každých 15-30 minut).
Zeptám se na cestu ESKYMÁKA?
Co by dělal INUITA na ledovci? A na křižovatce?
....a co by tam dělal cyklista? ;-)
Jezdil na kole, co jineho.
Zajel by si na ty medvědí řízky. :-)
Nevím jak, ale nějak to asi jde. Co jsem četl, vydávali si lidé na ledovce, ba i na jednodenní silniční švih ještě před vynálezem GPS. Asi to méně pohodlné, ale nějak to jít musí.
Urcite bychom se mohli zivit vyhrabavanim korinku a oblekat se do kozesin, ale ruku na srdce, neni lepsi na kolo vzit tu navigaci? 8-)
Samozřejmě. Sám ji používám a osvobodila mě od zbytečných bloudění. O co míň se musím na kole věnovat orientaci, o to víc mi zbývá na kochání se.
Jen mě zarazila ta první Hrabošova věta: Tak mi prosím tě poraď...
přišlo mi, že má dojem, že to bez GPS nejde.
Jde. Máš tužku, papír, zapíšeš si azimut pod kterým jdeš a jak dlouho (nebo spíš daleko). Pořád čumíš na busolu aby ses od azimutu neodchýlil. Když se vracíš, čumíš pořád na busolu a přepočítáváš podle papíru výstupovou trasu (když máš jinou rychlost). Když dojdeš k orientačnímu bodu, vylovíš mapu aby jsi udělal opravu a určil nový azimut. Do toho Ti sněží, zlomí se hrot tužky, je -15°C a fučí, všichni už chtěj bejt dole a ty si k tomu ještě vytáhneš mapu. Abys tam pak neskončil s cepínem mezi lopatkami.
A na tom kole to je podobné. Sáhnu do dresu, mrknu se na display a ani nemusím zpomalovat. Jde to i s papírovou mapou. Ale je to o dost větší otrava.
No jo,
šlo to, jezdili jsme daleko bez mobilů, navigací a někdy i s dost mizernými mapami, ale odmítat pokrok jen proto, že to jde i bez něj není moudré a ani to není žádná extra chlapárna.
Zhruba před 2 lety tady ze mě Nepřihlášený dělal blbečka, když jsem se pokoušel vysvětlovat výhody fenoménu "tablet". Dnes stačí kouknout kolem a uvidíš, kudy ten vývoj jde.
Stejně tak s navigacema, jednoúčelovým přístrojům zvoní umíráček, zůstanou užitečnými pomocníky pro specielní záležitosti, obecně však vývoj směřuje k "osobnímu počítači v kapse", tedy smartfounům. Dnešní lepší mašinky mají ohromné kapacity, narvat tam map můžeš kolik potřebuješ, gps a navigace jsou standardem, prostě tudy to půjde. Ty držàky na kolo už jsou taky běžné a pár lepších stroječků je vodotěsných, nárazuvzdorná pouzdra k dispozici a nabíjení z externích baterií celkem spolehlivě pořeší běžné potřeby cykloturisty, který jednou za pár dní dosáhne k civilizaci.
Použitím techniky získáváš pohodlí a čas, který lze využít jinak, než luštěním map. Je hloupost si myslet, že kluci našeho věku by byli bez těch "chytrých stroječků" namydlení a bezradní. Jejich efektivním využíváním získáváš čas a prostor a také informace, které jsou strašně snadno dostupné skoro všude a ke všemu.
Je tu ovšem taková drobnost, česky to většinou není.
Máš recht, já bych jen po zkušenostech z loňska dával velký důraz na vodotěsnost zařízení, vodotěsné pouzdro se mi neosvědčilo, když lije furt, jednou to otevřeš, zaleze tam kapka, a mému stroječku to stačilo, aby přestal fungovat.
Jinak mám cyklonavigaci (skutečně specielně postavenou na kolo) Teasi One, něco o ní napíšu až si budu jist, že nekecám, zatím zhruba po 1500 km s tím krámem bych se přiklonil k tvému nàzoru. Smarfoun je lepší řešení.
Kdybych neměl Garmina a německé mapy k němu, tak bych taky už šel jenom do nějakého outdoorového smartfouna. I když pořád mám rozpor mezi nutností dostat se občas k zásuvce oproti nutnosti koupit někde pár AA baterek. Ale když vidím, jak v nabídkách přibývá levných powerpacků, tak to možná ani problém není.
K potvrzení, že takový smartfoun s připojením na web by mohl být přínosem jsem dospěl loni, kdy jsem se pasíroval přes město, sice po cyklochodníku, ale rušnou ulicí a když jsem se pak doma podíval na google maps, zjistil jsem, že paralelně vede pěšinka, která však v mapě nebyla namalovaná.
Já už jsem v pasti.
Pohybuju se městem (cizím) se smarfounem v ruce.
Zrovna o víkendu. Vyprodáno? Je tu ještě někde jiný obchod stejné značky? Tři. Nejbližší - naviguj režim chůze.
Mám to. Ale mám hlad. Pizza, co jiného v Itálii. Kde? V okruhu 500m je 6 pizzerek. Kterou? TripAdvisor, komentáře zákazníků. Jak?
Pomalá obsluha. Tak tu ne, jdeme dál. A tady!
To bude ono. Kolik budu platit?
Cestou si čtu menu.
Furt prší.
Přestane to někdy? Aha, večer by se mělo vyjasnit. AcuWeather. Tak nakoupeno, co zítra?
Nějaké museum nebo galerie. Nesnáším ty fronty. Dva lístky on-line na 11:30.
Vlak na letiště? V 16:50, dva lístky on-line, o euro levnější. Ve vlaku skypuju s dcerou, má depku z té zkoušky z historie. Tak klábosíme a zdá se, že se jí lepší nálada.
SMS: Už jste uhradil....odpojíme.
Raději hned, pin, zaplať, znova pin, realizováno. Zůstanu on-line. :-)
Clovece, jak ja jsem rad, ze jdu s dobou vzdy o nejaky ten krok pozadu. 8-)
Taky ti to přišlo jako život v Matrixu? :)
Jo, tak nejak. Jen chybi cervena pilulka...
To je nesmysl, prostě místo neskladného, neaktuálního průvodce ve formě brožůrky, kterou v ruce stále žmoulá dost turistů, vytáhneš z kapsy malou placatou věcičku.
Rozdíl je v tom, že máš více informací a mnohem rychleji.
Když jsem to nakousnul, ten TripAdvisor je fakt užitečný pomocník, protože jej tvoří veřejnost, v tištěných průvodcích máš publikovány seznamy luxusních podniků (tedy hlavně cenou) a to jak restaurací, kaváren tak i hotelů. Na ty dobře funguje Booking.com popř. AccorHotels.com, když hledáš levný řetězec.
Navigace pěšky taky není k zahození, ne že bys furt držel krám v ruce, ale ukáže ti to na mapě cestu a to nejkratší, takže si zapamatuješ, že půjdeš rovně, druhou doprava a pak první doleva a si tam. Když vylezu v cizím městě z metra, bývám často dezorientován, čili klasicky bys to dělal tak, že bys kouknul do mapy, pak očumoval nároží s názvy ulic a podle toho se zorientoval a chytil směr. S navigací ujdeš 10 metrů a vynadá ti, že jdeš opačným směrem, to dost zrychlí rozhodování.
Jde jen o zvyk, naučit se s tou věcí efektivně pracovat.
Který typ mobilu máš?
Sony Xperia Z, chtěl jsme velký dispej a vodotěsný
No, a to jsem do roku 2000 neměl ani mobil :-)
Teď se s Honzou hecujeme, kdo má vychytanější HW, už mě zase hodil rukavici, pořídil si mobilní server:
http://www.sony.cz/product/externi-pevny-disk...
...jdeš ulicí a vidíš kopu lidí čučet do mobilu, nevnímajíc okolí ani známé kolem, nikdo se nezastaví, nepokecá, nepoprosí o informaci, jen spěchá- tak dokáže technika měnit lidské vztahy a odcizovat i dobré přátele....
taky StarrTreck,fantazie, nebo blízká budoucnost? osobně taky vozím navigaci, ale používám ji jen když si nevím rady v pustině- jinak komunikuju s místními, rádi poradí....
To, že neoslovuješ cizí lidi na ulici a neptáš se na cestu, neznamená, že jsi asociál, kterého okolí nezajímá a není pravda, že technika měmí lidské vztahy a lidi odcizuje. Technika je v tom nevinně.
Hledáš Piazza Santa Maria delle Grazie v Miláně, kde je slavný Leonardův obraz Poslední večeře. Přijedeš na nádraží Milano Centrale a prostě se nějak doptáš kde to je, abys sis s lidma pokecal, navázal nové vztahy a tak?
Myslím, že ne. Vytáhneš průvodce, nějakou mapu a najdeš si to jak se tam dostat. Je lhostejné, žmouláš-li v ruce papír, nebo nějaký ten mobilní cajk.
Ptát se na cestu nebývá efektivní a mnohdy můžeš narazit (přečti si třeba co píše Stephen Clarce o Pařížanech a jejich běžné reakci, když se jich nějaký tragéd ptá na cestu).
Lidské vztahy a poznávání cizích končit nespočává v tom, že budu každého na potkání pudit dotazama na cestu.
...pravda je, že pokud vím dopředu co chci navštívit ve velkoměstě, najdu si adr. na netu a jen se na cestu zeptám, příp. sednu do taxi.mám na mysli dotaz na cestu a správný směr při putování v cizině, kde nikoho nepudím.prostě podle tvých reakcí cestujeme odlišným stylem,krajinami a z toho plynou názory. pokud neoplýváš penězi, neznamená to, že si nemůžeš pořídit semtam něco potřebného (a to myslím potřebného doslova- ne nejdražší,ale smysluplné)...
Já se nacestoval a nacestuji po cizině dost, hlavně tedy kvůli práci. Dřív jsem sháněl informace po průvodcích a cestopisech, dneska je mnohem efektivnějším a obsáhlým zdrojem informací internet.
Ptát se někoho na cestu je podle mých letitých zkušeností málo efektivní, většinou se podaří se zeptat ale v 95 procentech případů nepochopím odpověď, a někdy v tom není ani jazyková bariera. S dnešní technikou je to jedodušší ale zásadně odmítám názor, že by snad technika lidi odcizovala, spíše je tomu naopak.
Taxík leze do peněz, ale taky mám příhodu, už 20 let starou z doby před netové a nemobilní.
Z Tokia.
Ubytování v luxusu 5ti hvězd hotelu Capitol, platil Nippon Steel, odpoledne po příletu vyrážím s plánkem co mi dali v hotelu do města, pěšky, bylo to centrum. Vyvalenej jak vesničan, procházím tím mraveništěm až do večera. Hlad, tak zajdu do bufetu, ukážu na nějaký to jídlo, usednu a za chvilku ke mě přisedl nějaký "bledá tvář". Bílí se tenkrát v Japonsku k sobě hlásili, bylo jich tam málo. Povídáme, kluk je Kanaďan, učí tam angličtinu a sám se učí japonsky. A že mi musí ukázat Ginzu a dáme nějaký pivo, pak se přidali dva Australani a paříme jak ns Sokolovně. Před půlnocí nás vyhnali z knajpy, do Kanaďana jak když střelí, musí chytit poslední metro a já sám najednou někde v centru Tokia, bez šajnu kde jsem, všechno napsáno obrázkovým písmem, nemůžu se zorientovat. Tak taxík. Vyndavám vizitku hotelu, strčím ji šoférovi na tom štaflu před nos, a on vrtí hlavou, remcá, nerozumíme si ale evidentně mě nechce odvézt. Tak jdu za dalším a to samé, mávání rukama, zapomeň na to že angličtina rulez. Nakonec si něco ti kluci řekli a nabral mě až ten poslední v řadě na tom stanovišti. No s dopadlo zo tak, že jel 100 metrů rovně, pak zahnul doprava asi 50 metrů a já byl před hotelem. Pak jsem pochopil, co se mi ti taxikáři snažili vysvětlit.
Dneska bych už za taxíka neplatil, ale Nippon Steel se nějak nemá k tomu, aby mě pozval do Tokia. :-)
z pohledu tvého je to tvůj džob- výdobytky techniky jsou pro tebe věc potřebná, nutná a do peněz ti nelezou....
Ale lezou :-)
Ale i šetří, třeba ubytování on-line šetří dost a to i v případě, že máš zabookováno dlouho dopředu. Není to tak dlouho, mám večer spát v Drážďanech, mám rezervováno, a najednou mi ve dvě hodiny odpoledne přijde mailem nějaká ta "smart nabídka" z toho samého hotelu, že sleva 30 procent na tento víkend. Tak jsem se naprdnul, zrušil rezervaci a znova zarezervoval, všechno na lavičce v Pirně u Labe.
Je toho mnohem víc, někdy bývá vstupné on-line levnější než to co koupíš na kase, jindy bez rezervace nemáš šanci se někam dostat, snadno ti to najde třeba nejlevnější benzínu, když dost cestuješ, ty hračky se vyplatí i finančně.
Za čas to budou mít všichni, stejně jako to bylo s mobilama. Nakonec i ti nejvěští odpůrci, až na pár opravdu "přírodních" lidí podlehli a nějaký ten krám už v kapse mají.
To co jsem věštil před dvěma lety, z a mohutného pískání, dupání, pískotu a vrhání virtuálních rajčat, se začíná naplˇnovat:
http://www.lidovky.cz/budoucnost-turistickych...
..to je fakt, já nejsem odpůrce a nepřítel tech. vymožeností, ale:
1/jako inv.nepracující důchodce se dvěma studujícími dětmi penězi neoplývám
2/stravování v reštikách, ubytování v hotelích a penzionech, nákup benzínu mi nehrozí ani na cestách "kolmo"
3/mobil vlastním jednoduchý a jen proto, abych byl dostupný a na cestách dal o sobě vědět že ještě žiju rodině
Jinak využívám ruční kameru i malou na kolo, digifoto i GPS navigaci- vše koupené, když ještě nebyly smartfony cenově dostupné. Taky pokukuju po "vše v jednom", bylo by to výhodnější, ale pokud dosavadní slouží, raději sumu procestuju....teda tak ;-)
Je fakt, že hlad máme málokdy :-) ale taky nejsem z těch, kteří by nekoukali na to, co to stojí.
Loni jsem vyrazil se stanem a vším tím nutným k ubytování, ale hned první noc v kempu začalo lejt a vydrželo to 9 dní, tak jsem byl přinucen brát něco pod střechou. Tím se cesta dost prodražila a vyběhnul jsem z finančního plánu což pro mě znamenalo zrychlit - tedy platit co nejméně nocí. Dojel jsem tak, že jsem mě 5ti denní rezervu.
Znáš to, balení stanu a ubytování zabere mnohem víc času než vypadnout z pokoje. Většinou za tu krátkou noc mi nestačilo nic uschnout, oni to v těch levných ubytovacích zařízeních dělají tak, že přestanou topit v 10 a začnou v 5, a to je přesně čas, kdy jsem bydlel, jinak furt v sedle.
Jídlo jsem stíhal jen jedno mezi 12tou a 15tou, nejlevnější varianta, Turci. V tom lijáku teplý kebab bodnul. Večer bylo skoro všude zavřeno, tak jsem zobal lisované zrní co jsem si vez pro případ nouze.
Zjistil jsem, že nevodotěsný mobil je mi k prdu, protože i v tom vodotěsném pouzdře za slušného lijáku zvlhne a přestane fungovat. Pochopil jsem slabiny svých protidešťových opatření i jaké věci vezu zbytečně a jak se mám technicky vybavit, abych příště jel efektivněji a rychleji na cíl. Programově stan neberu a mám už připravenou síť levného bydlení.
Můj problém totiž je, že nemohu nikde oplendat, protože je to daleko a bossové na mě blbě koukají, když jsem pryč déle než 14 dní v kuse. To nestihnu, ale chtěl bych se vejít do 16ti dní. Mimoto v pracovní dny musím být dosažitelný a v případě potřeby rychle on-line. Naštěstí to dneska funguje už tak, že můžu sedět na mýtině v lese a přitom ovládat svůj počítač v naší vesničce střediskové, ale aby to mělo smysl, potřebuju zase něco většího než jen smartfoun a to je tablet a pokud možno slušný.
Ono je vždycky něco za něco.
Pokud jde o mobilnítechniku, nabralo to strašnou rychlost a držet krok s vývojem je fakt drahé. Ale zase to má svá pozitiva.
....to je asi daň za úspěch, máš prachy, ale není čas je "užít si". jsem rád, že mám času habaděj a peněz tak akorát- na dovolenku se vždy našetří-aspoň se využijí s rozvahou......
Ahoj,
od doby co vyšel Lenovo S750 jsem navigace zavrhl a čekám, jestli do léta nevyjde ještě něco vychytanějšího. Prostě dobrý poměr ceny/výkonu/výdrže/odolnosti/kvality GPS.
Jak je tady napsáno, cena navigací je naprosto mimo v poměru výkonu.
Zajímá mne ale, jak kvalitně je schopen navigovat telefon, vůči navigaci.
Jaké tedy používáte navigace v telefonech a jak jste s nimi spokojeni?
Já mám zatím dobrou zkušenost se Sygicem. Podklady nic moc, ale ty shlédnu v jiné aplikaci - OSMAND. Tam se navíc podívám, kde jsou zajímavá místa a kde jsou kopce. Pak do sygicu zadám průjezdné body trasou, kterou jsem si vybral a podle něj jedu.
Na lepší způsob jsem zatím nepřišel a proto se chci zeptat jak to děláte vy. Mám na mysli zahraničí. Mapy od seznamu jsou fajn pro ČR.
Bohužel v sygicu nejsou i ty nejfrekventovanější stezky tak zkouším hledat dál. Moc by se mi třeba líbilo, zadat si do navigace trasu z Bikemap a podle ní jet. Nevím ale, jestli je to v mobilu možné. Co vy na to? :)
Jezdím jako ty, se Sygicem.
Je to autonavigace a tak má své mušky. Rozdíl mezi navigací a navigací v mobilu není žádný, pokud más slušný mobil.
Pro Německo existuje zdarma navigace do mobilu Naviki.de.
Výhradně cyklonavigaci znám jen jednu, německou Teasi. Ta vede spolehlivě Německem po okreskách a cyklostezkách a to tak, že to zase až prudí. Místo aby si vsí projel po státovce, vláčí tě okruhama po psích stezkách. Nezpevněné cesty lze eliminovat, ale nepřinutíš te krám aby s tebou kousek popojel po státovce a to někdy dává slušné zajížďky.
Ideální navigace podle mého neexistuje, musí se kombinovat více zdrojů. Osmand mě nenadchnul, používám online google maps.
Na kolo jsou určeny i Edge od Garmina. Mapy to ale používá stejné jako všechny další navigace od Garmina. I ceny nejsou zrovna moc malé...
Docela zajímavě ale vypadají Edge Touring, viz https://buy.garmin.com/en-US/US/into-sports... .
EDIT: České stránky pro ty Edge:
http://www.garmin.cz/produkty/garmin-serie/edge...
http://www.garmin.cz/produkty/garmin-serie/edge...
Ty jsou více univerzální, tohle Teasi One je výhradně cyklonavigace a k ničemu jinému se nehodí. Má to mapy celé Evropy, naše cyklostezky ovšem nezná, tedy má je, ale nenaviguje po nich.
Zdá se mi, že je fakt doma v Německu.
Má to, co jsem chtěl, tedy když to navrhne trasu, ve spodní části má preview výškového profilu, standardně nabízí 3 trasy, lehká, krátká a optimal. Spolupracuje s bikemap a taky tam můžeš trasu prostě naklikat z displeje. Na interní baterii vydrží prý 8 hodin, dobíjel jsem to z nábojového dynama a 15 hodin jela bez přestávky.
Abych to mohl zodpovědně doporučit, musel bych to ještě trochu povozit (tedy po cizině). Jsem zvědavej jak se vypořádá ve Francii s těma cestama podél kanálů. Ten krám včetně všech map stojí cca 5 tisíc.
Jestli má chuť a šanci to někdo povozit, zapůjčím, budu to potřebovat až v půlce dubna. Více názorů se může hodit, každý má jiné preference a nároky a tak by to stálo za to provětrat fest, než učiníme závěr.
Tak vývoj jde dopředu, natáhnul jsem novou verzi sw a map, a stezky v mém okolí to ploznává a naviguje po nich.
Pro mě zůstává problémem to, že pokud může, snaží sebto vyhýbat hlavním komunikacím, tak třeba Struhařovem mě to vedlo vedlejšíma mezi domky zatímco 2x kratší by to bylo normálně po hlavní, která je pohodová a velmi klidná po vętšinu dne.
Prostě cyklonavigace, volí cestu pokud možno s minimální moto dopravou.
ale to je dobře ne :-)
Jak se to vezme, když jedeš na výlet, asi je to fajn, když tě to vede po vedlejších s co nejmenším provozem.
Když jedeš na cíl a honíš čas je takové kličkování po vesnicích otravné a zdržuje, zvláště když není vůbec žádný provoz.
na kole stejně jako na kolobce mám první základní přikázání Nespěchám ! :-)
Přikázání druhé Když víš kam máš jet tak se nemusíš řídit ani značkama ani předpisama ani GPS :-)
Přikázání třetí Kdo čůrá pije, kdo pije čůrá!
Přikázání třetí, Pravidelnou stravu přijímati budeš v rozmezí max tří hodin!
Přikázání čtvrté Když je tma tak sviť!
Přikázání páté Dej si bacha na AUDI, ta značka přitahuje voly řidiče!
a tak to pokračuje a stále se to rozšiřuje :-)
:-)
Už jsme to debatovali hodněkrát, navigace pomáhá hlavně při průjezdu velkými městy, nebo při vyhledávání konkrétní adresy, a na to je podle mě lepší Sygic než tahle hračka.
Spěchám furt a taky furt svítím.
Audi potvrzuji, dalším kandidátem na nebezpečné vozidlo je stříbrná Oktavie kombi.
S potravou je to horší, nějak mi to na cestě nevychází, byl jsem rád za jeden kebab denně, ale mám dost rezerv tak nehrozí podvýživa.
Ten nový soft je od výrobce jako update nebo něco free? Zkoušel jsi v tom jiné mapy nepo poi?
http://www.teasi.eu/en/teasi-one/
Ten soft je jejich, nahraný v tom zařízení, upgrade jsem prostě jen ztáhnul, pro registrovaná zařízení je zdarma.
Dost jsem se s tím natrápil, pořád mi to nešlo připojit k počítačí, už jsem byl z toho na palici než mě napadlo použít jiný datový kabel, ten můj prostě měl nějakou chybku, takže takováhle banalita mě dostala. Teď to komunikuje s bikemap naprosto v pohodě, nahrává sem-tam. Má to v sobě dost solidní cyklopočítač, zaznamenává nebo umí zobrazit:
aktivní čas, azimut, stav baterie, čas do další zatáčky, čas příjezdu, čas teninku, denní doba, doba do cíle, kalorie, klesání celkem, maximální rychlost, maximální výška, nadmořská výška, průměrná aktivní rychlost, průměrná rychlost, průměrné tempo, rychlost, stoupání celkem, stupň, tempo, východ slunce, vzdálenost, vzdálenost k další zatáčce, vzdálenost k cíli, vzdálenost k trase, západ slunce, zeměpisná délka a šířka.
Cyklopočítadlo je přehledné, 4 údaje na jedné stránce. S navigací je to horší. Ne že by nebyla přehledná, všechno je v pořádku, akorát na mě je to malinkatým písmem, tak to s brýlema dost blbě čtu a sudnavat si za jízdy brejle abych se kouknul na navigaci je nepraktické.
Jo POIs jsou tyto:
baka, bankomat, benzinka, cykloobchod, info pro turisty, nákup, nemocnice, lékárna, občersvení, památky, policii, restaurace, ubytování. Další POIs si můžes zadat sám.
Na tý webový stránce je umístěno takopvé reklamní video, ukazuje docela solidně co to dělá.
http://www.teasi.eu/en/teasi-pro/
Navigace + tepák + rychlost + kadence za dost podobné peníze.
Docela zajímavá varianta k dražšímu (a také vybavenějšímu) Garmin Edge.
ten první to kolo ukrad? a to byl ten sledovací modul jako to mají auta? nebo jsem to nepochopil?
Všichni to jsou členové cyklistického pro tour týmu Garmin a podle videa se tak mohou vzájemně hecovat.
Je docela hezké, když někam jedeš a umožníš někomu koukat kde zrovna jsi (například partnerka se může podívat jestli už má začít chystat večeři).
Tahle diskuse mi připomněla, že bych měl také nějak vyřešil offline navigaci. V létě asi pojedu do Německa — 600 km, tři dny, se spaním po cestě ještě nevím. Nepotřebuju přímo navigaci, bude mi stačit program, který zobrazí GPX soubor, pod ním off-line mapu a na požádání mojí polohu.
Zatím si hraju s ViewRangerem. Mapa se tam explicitně uložit offline nedá, leda bych koupil tu komerční. Ale má to nastavitelnou cache a hlavně nastavení úsporného provozu GPS. Tuším, že to je i pro Android. Já to mám na iPhone.
Neporadí někdo? Třeba Jindra, expert na Německo :)
Já ti půjčím tu Teasi, ta je v Německu doma.
Na Droida je navigace Naviki.de, ale myslím si, že je on line, nebo alespoň musíš být on line, když trasu plánuješ.
Off line mapy s tím, že to najde tvoji okamžitou polohu má OSMand, taky grátis na google play a Droid.
Pro Android pak třeba český MapFactor:Navigator https://play.google.com/store/apps/details?id...
Umí to jak free OSM mapy (samozřejmě možno stáhnout pro offline použití), tak i placené TomTom. Nějaký náhodně vybraný GPX jsem do toho teď zkoušel natáhnout a povedlo se...
Není to nic moc, ale asi by se to použít dalo.
Trasu si naplánuju doma u počítače. Jde mi jen o to ji zobrazit v mapě aniž by to potřebovalo pořád internet.
Ta navigace Teasi by mně asi štvala víc než tebe. Budu držet trasu co nejpřímější, jen dálnicím se vyhýbám. Ale pokud umí i jen zobrazit GPX + mapa, tak tu nabídku beru a rád ji vyzkouším :)
Naviki.de vyzkouším, je to i pro iOS. Jinak programů s offline mapou pro iOS je celkem dost, ale buď neumí zobrazit tu trasu v GPX nebo se divně ovládají (třeba ten ViewRanger)
To uvezeš, já s tím krámem jel po Německu jen 3 dny, nahrané jsem tam neměl nic. První den z Rozvadova za Norimberk jsem rychle pochopil, co mi to v těch městečkách dělá, tak jsem to prostě ignoroval do doby, než našel Fünf Fliesse Radweg, a pak už ta hračka jela jako brus.
Druhý den, do Heilbronnu jsem jel jen podle toho krámu, abych se pocvičil a byla to paráda. Vymyslel to asi o 10 km delší než bych natrasoval sám, ale táhl mě Šváby fakt přírodou a s minimálním provozem. Poslední den do Strasbourgu jsem už neměl na vybranou, dával mi 167 km, mě to mou trasou dávalo 150, tak jsem to napral napřímo po státovce na Karlsruhe a pak podél Rýna po okreskách. Krám mě tlačil na Rýnskou ale ignoroval jsem ho.
Než pojedeš ty, ještě to po cizině povozím a tak možná na nějaký fígl přijdu. Pokusím se teď si pohrát s tím trasováním přes bikemap, ale jsem značně skeptický, nevěřím, že cestu na 2tisíce kiláků jde naplánovat tak, aby se někde něco nezvrtlo.
Koukám, že budu mít hodně podobnou cestu. Máš tip na nějaký levný hostel po cestě?
Hostely neumím, Německo bývá v pohodě i v těch nejlevnějších Gasthausech, ale zase extra levné to není, kolem 50EUR noc plus snídaně je bezpečný odhad.
Bylel jsem v Ansbachu tady:
http://www.booking.com/hotel/de/zum-lamm.cs... kolo mi dal velmi ochotně do garáže, předloni v Rot-am-See tady
http://www.booking.com/hotel/de/gasthof-lamm.cs... zase kolo v garáži, velmi ochotná paní,
V Heilboronnu bydlím vždycky v IBISu
http://www.ibis.com/de/hotel-3697-ibis...
tam mají na kolo specielní sklep - Fahradkeller.
Pokud to jde bydlívám po řetězci Accorhotels, mám od nich slevovou kartu protože jsme svého času trávíval také 80-100 nocí za rok v jejich zařízeních, takže jsem poněkud ovlivněn. Jenomže po cestě na Frankrajch jich moc není a Norimberk je moc blízko, dojet první den za něj dál se vyplatí, protože druhý den je Švábsko a kopečky a je znát jestli je etapa 140km nebo 180 km.
Pokud pojedeš za slušného počasí, asi se fakt vyplatí stan, dobrý je kemp Knaus v Norimberku, pak jsem byl v kempu v Schwäbish Hall a v Karlsruhe, všude pohoda, super čisto, a určitě pod 10 euro za noc.
Když si to spočítáš, tak máš za nějaký 4 noci našetřeno na docela slušný stan, tak fakt nevím. Já loni ten stan, lehátko i spacák jen povozil, použil jsem to jednou, takže letos rezignuji a ani to zkoušet nebudu. Jedu moc brzo na jaře.
Já bych rád jel co nejvíce nalehko. Ideálně úplně bez spacáku. Stan co máme má 4 kila…
Tak to pojedeš jako já na Andoru.
Prostě jen to nejnutnější, což v mém případě znamená druhé rozebrané kolo - rezervní :-)
Hele koukni sem:
http://www.jugendherberge.de/
oni mají takové ty ubytovny pro mladé, kde je vás víc na cimře, hajzlíky na chodbě a tak, studentíci takhle cestují.
Já sice jsem very Jugend ale ne zas too much, abych si do toho troufal :-)
Koukám, že třeba v tom Heilbronnu bych jako stařec mezi mladejma bylel za 26,70 eur, ty jako jinoch za 21,20, na 6ti lůžáku.
V IBISu bydlím sám, s vlastní sociálkou a kolem ve sklepě za 41 Eur, takže pro mě už to taková extra výhoda není, ale jako mladík ušetříš půlku, a to se pozná.
Už jsi zkoušel hospitalityclub nebo gaučserfing?
Ne, většinu jsem procestoval služebně a autem.
Takže když bylo potřeba šetřit, bydlel jsem v autě a teď poslední dobou jsme objevil i kouzlo německých kempů, rozhodím svůj sekundový stan, rozložím regulérní lehátko, vytáhnu bulíka a spacák a ušetřím 50ku za noc. Teda neušetřím, protože to prochrupnu v družné večerní zábavě s domorodci...
Ráno z tepláků do kvádra, a večer zase do stanu.
Letní sada žďárák-spacák-nafukovací karimatka váží pod dvě kila a dá se s tím dojet kamkoliv.
Ano jistě. Ale z této sady pod dvě kila nemám ani jeden díl. Můj spacák a karimatka budou mít dohromady mnohem víc než dvě kila.
...se mi zdá, že i kdyby´s to kupoval nový, tak na na jedné delší cestě se ti to zaplatí a pak jen "vyděláváš"....
Jenže já to nechci provozovat jako delší cestu. Ale jako co nejrychlejší cestu do cíle na kole. Aktuální cíl je 550 km z Prahy. Z hranic něco přes 400. Po 200 a více km za den člověk přecijen potřebuje celkem regeneraci a tu mi jaksi neposkytne ani moje těžká 3 cm tlustá široká samonafukovačka, natož nějaká lehoučká alumatka.
Ale tuto veriantu cestování také zvážím :)
A 7cm tlustá 550g nafukovačka by to už zajistila?
JJ, ta asi ano :) Odkaz?
http://www.huskycz.cz/karimatka-flop-7-tm... já mám třeba tuhle
Ale to je čtyřnásobná hmotnost oproti zadání.
však to kolo uveze :-)
Šak to má dvě a čtvrt kila. To už je solidní duchna :)
Prťavcům asi stačí medium. http://www.e-outdoor.cz/therm-a-rest-neoair-all...
Nebo Ti ji půjčím.
Pěkné, moc pěkné. Jen ta cenovka…
Ta verze, co odkazuješ se dá používat i přímo na zemi, nebo jak mám chápat popisek, že je z odolnějšího materiálu?
To nevím. Dávají k tomu sadu na opravu a je na to opravdická doživotní záruka, takže by Ti ji vyměnili. Obvykle to dávám rovnou na zem, nebo spíš do žďáráku, aby se neumazala.
Je tak tlustá, že jsme si kvůli ní musel pořídit dvojchlapový žďárák, když jsem ji nacpal do jednochlapového, už jsem se tam nevešel já (v nohách, Ty by ses tam možná nacpal).
Cenovka... Jsem moc rád že už nejsem študý chudent v rozpláštěném trháku (ani aktivista, tam to bylo podobné) a tak si můžu pořídit takové vybavení které mi vyhovuje. Taky jsem tahal těžký stan, těžký spacák, těžký batoh - hřbetolam atd.
...já taky penězi neoplývám, ale před 4-mi lety jsem měnil výbavu a konečně si pořídil lehké, účelné, skladné věci(karimatku NeoAir ThermaRest-3500Kč,spacák Husky mini +8°C-1200Kč a stan Sawaj Ultra2-kolem 5000Kč, váha celkem 3,2kg a sbaleno v jedné brašně SA)a spím jak v bavlnce...
Ten stan mi přijde na ježdění na kole skoro zbytečný. Máš větší dojezd, takže na místo kde se pohodlně vyspíš ve žďáráku se dostaneš bez jakýchkoliv potíží.
Kamarád si koupil žďárák a spal v něm jeden deštivý víkend a pak ho vyhodil a spí zase pod plachtou 3x3m...
PU zátěr, takže néé mrazy nééé... A když to zavřeš zepředu a zezadu (aby tam nefoukalo), tak se to bude krásně rosit.
Ideální přístřešek prostě neexistuje a sám kombinuju několik variant podle potřeby.
http://www.nakole.cz/diskuse/17499-napady-pro...
A psal jsem NAFUKOVACÍ. Jakože hubou. Dávají k tomu futrál, kterým to taky nějak jde, ale já do toho raději fučím tlamičkou.
Večerní tříminutovka holotropního dýchání je daň za to že uvnitř není pěna která by tu karimatku nafoukla sama.
Také mi to nafouknutí pusou dává víc smysl, než samonafukovcí pěna, která stejnak moc nefunguje. Ale samonafukovačky u nás v krámě máme, nafukovačky ne…
Už vím, co si příště pořídím, až bude samonafukovačka utíkat celým povrchem.
S touhle by už žádné "příště pořídím" nemělo nastat. Dostaneš novou.
Musím říct že mi přišlo docela uhozené porovnávat jestli vzít karimatku vážící 400g nebo 560g :-)
400 nebo 560 g? Myslíš jednotlivé varianty těch therm-a-rest karimatek?
Já to porovnávám s mojí současnou 1,5 kg samonafukovačkou :) Po té určitě bude nějaké příště. A o to víc se mi ten therm-a-rest líbí.
Jo.
Ani nevím proč jsem tehdy nekoupil NeoAir XTherm, možná nebyly na skladě.
Kdybys měl zájem, prodal bych Ti All Season a koupil si XTherm. Tedy předtím bych ještě odzkoušel jak (ne)dobře se s ní dá vlézt do jednochlapového žďáráku.
Já už dva roky šilhám po tomhle:http://sport.popina.cz/thermarest-luxurylite...
(už je to i u nás, ale ta cena.....)
Nepropíchneš, usteleš si na betoně nebo štěrku, 1240 g při nosnosti 158 kg, tobě by stačilo 900 g, to musí být paráda.
Mám těžší, 3kg,
http://www.ebay.co.uk/itm/BRAND-NEW-BRITISH...
Neležet na zemi, byť přes podložku, je fakt přījemné.
Na to jsem také koukal. Otázka je, jestli na to pak už člověk nepotřebuje karimatku. Přecijenom pod tím může normálně proudit vzduch.
Ne, mám ozkoušeno, karimatka není potřeba, mám ale teplý spacák, do -17 extrem, a zkušenosti s teplotami tak kolem +5, k ránu možná méně ale určitě nad nulou.
Jen mám ten krám o 2 kila těžší, a 5 litrů lacinější :-)
Odpověď je OSMAND a mobil s Androidem. Co je na iPhone nevím, jabka nejim ;-)
OsmAnd pro iOS není. Abych pravdu řekl, Openstreet map mi silně nevyhovuje, ale s offline mapou se jí nevyhnu.
Druhá možnost je spoléhat se na cache applích nebo googlích map. A když nebude cache, tak se prostě připojit. V poslední době to tak bežně dělám, když chodím po městě. Přes wifi v hostelu nebo kavárně se na mapu podívám a on si nacachuje celé město. Takhle už jsme chodili po Helsinkách, Vilniusu i jiných městech.
Kdybys zahodil ten okousaný bazmeg, zjistíš že existují aplikace, které mapy nakešují, uloží a nemažou.
Jo to ony existují i pro iPhone. I applí mapy mají dost velké cache.
Zahazovat se nic nebude. Mám pro to nakoupeno hodně programů a příslušenství. Ani obal na kolo ani Bluetooth smart tepák by mi s jiným telefonem nefungoval.
Tu SCX62 uz jsi zahodil?
Wtf?
Aha, koukam, ze jsem prehodil pismenka ...
A navic jsi asi nemel 62, ale starsi 60...
CSX 60
Nezahodil. Jen by se do toho musela pořídit nová zadní vrátka a nový držák na kolo.
Je to také varianta, ale z mého pohledu dost nešťastná. Manipulace s tím přístrojem je hloupá, navíc je to obří kráva. Ale zase je vodotěsný a těch 12 hodin jízdy by mohl na baterky vydržet :)
Vista mela vydrz kolem 30 hodim na 2500 mAh XXX Eneloopy. Myslel jsem, ze ta Tvoje by mohla tohle zvladnout taky.
Píšou do 18 hodin. To by šlo :)
http://www.garmin.cz/produkty/ostatni/jiz...
Ty casy tak nejak sedi s novymi 2000mAh. Kdyz das 2500...
No já nevím. Přišlo mi, že tenhle Garmin vydrží spíš méně než píšou. Popřemýšlím. On je to fakt poměrně obří přístroj.
Šetři zlaťáky, až se oteplí, sjedeme se, a vyzkoušíš si tu Teasi, jsem přesvědčený, že pro tvoje účely off line mapy s gps vyhledáváním bude stačit. Dá se to dobíjet z power packu za chodu, nejdéle jsem to provozoval 15 hodin, tedy s občasným dobíjením, indikátor baterie jsem nepustil pod 50 procent.
Garmin nejde dobijet, ale jdou dobijet AA a menit, nebo pristroj napojit na napajeni a jet z externiho zdroje. A kdyz uz ho ma...
Teď mi to přišlo, Honza už to má 14 dní, je to tohle:
http://www.sony.cz/product/externi-pevny-disk...
Normání kapesní wifi router s pamětí, z mobilu pak můžeš už vůastně na všechno s čím to spáruješ, nebo do toho krámu zastrčíš flashku, externí disk, co chceš a svištíš. Je to lehoučký a velký jak mobil, můžu si s sebou vést dat co mě napadne, koukat na ně z tabletu i mobilu, ale prej to umí komunikovat i s Jabkem, takže pro Snilarda docela rozumný řešení, protože jabko má omezenou kapacitu dat, ale když se wifinu připojí na tenhle krám, má úložnou kapacitu limitovanou jen sd kartou, kapacitou flashky, nebo externího disku. Stojí to něco málo pod 3 litry ale jako mobilní datovej bridge je to zázrak.
Teď to učím komunikovat s navigací a těma gps hodinkama, takže tuny map s sebou žádný problém :-)
Na výsledek jsem celkem zvědavý ;-) Protože si myslím, že ten disk půjde použít maximálně jako zásobárna dat, ke kterým se ale dostaneš jen pomocí PC nebo nějakého toho chytrého telefonu, pomocí nich nakopírovat do té GPS... Pochybuji, že by byla tak chytrá a uměla používat takováto externí úložiště rovnou...
Jo, jde mi o to připojit to pro přenos dat.
Navigace v pohodě, ten krám to vidí jako flashku, s hodinkama jsem zatím v řiti.
Snad Honza něco vymyslí.
Mě by stačilo vytáhnout z těch hodin data a nahrát to na tendisk, ale zatím je vůbec nevidím.
Ten disk ovládáš z mobilu nebo pc, zkusím vzdálený přístup na pc z tabletu nebo mobilu, pustit soft co ty hodinky ovládá, nebo myslíš že je to blbost?
To netuším... Teoreticky by to ale jít mohlo. Každopádně to ale vidím spíš na to nějak ta data bezdrátově (wi-fi nebo BT) posílat směrem do GPS. Pokud to tedy pak umí i přijmout, návod jsem k tomu nestudoval.
Můj problém je jiný.
Ty GPS hodinky opravdu luxusně zaznamenávají cestu, líp než ta GPS a líp než ostatní androidí hračky v mobilu.
Jenže mají limitovanou kapacitu paměti, dle mého výpočtu tak na 500 km. Na 2000 tedy potřebuji data někam odložit, a u svého železa na tuty nebudu. Načíst to domů přes vzdálený přístup, to mě napadá. Když to nepůjde, žádná tragedie, ale bylo by to fajn mít, i když taky vlastně je to jen ryze sobecký suvenýr, protože nikoho nezajímají přesné detaily cesty, spíš ty příběhy kolem.
Opět, rovnou na net to asi nepůjde. Takže mezikrok v podobě poslání do tabletu/mobilu a odtamtud teprve dál. Nebo jestli se ty hodinky po připojení do USB umí tvářit jako každé jiné "mass storage device" a je vidět na ty dotyčné soubory, tak je rovnou kabelem lípnout k něčemu z té dvojice tablet/mobil co umí USB host a zkopírovat to takhle.
Jsou to ale jen mé teoretické dohady...
Tablet ani mobil ty hodinky nepozná, když to připojím USBčkem.
Já nevím jestli tady, nebo jinde jsem se o tom bavili, myslím si, že 50Kč navíc za to, abys měl datové připojení v cizině se dost vyplatí, ani ne tak kvůli mapám a navidgaci, jako kvůli možnosti najít bezpečně nejlevnější bydlení v cíli. V podstatě stačí aby bylo o 2 Eura levnější a už máš data zaplacená.
Do léta to může být ještě levnější.
Objevil jsem dvě pěkné appky, co zobrazují OpenStreetMap ve vektorovém formátu. Vektorová OpenStreetMap vypadá celkem dobře :) Ale ani jedna neumí zobrazit naplánovanou trasu. Jdu psát vývojářům :)
správný krok protože ten OSMAND to umí, IGO na androidu i na wince to taky umí, a kousnutý jabko že by to neumělo? :-)
Jabko umí jen to, co pro něj někdo naprogramuje. A zdá se, že tohle není úplně oblast ze které by koukala monetizace. Přijde mi, že pro iOS takovéhle "komunitní" projekty tolik nevznikají.
Protože Jabko a Amerika.
Uzavřený systém. Právě kvůli prachům.
Proto Adroid to převálcuje, i se všema těma nedostatkama, co má systém, do kterého všichni kecají.
Komunitní projekt na předraženém iOS vzniknout nemůže, protože vazba na unikátní HW je velmi omezující.
No future for apples :-)
http://www.igonavigation.com/support
igo je i pro japka sice jsem to na japku nikdy neviděl bo jabka nežeru ale igo to umi taky a je za prachy, akorat sem hoještě nenaučil aby me po te nakreslene cestě navigoval, ale umi gps, umi offline mapu a umi zobrazit trasu importovanou odjinud. já stejnak radši papírovou mapu ale občas to není k zahození vědět kde jsem a kam mám jet, když nevidím na kostel :-)
akorat ty open street map se daji levněji aktualizovat. a za ty prachy co stojí mapy na IGO se dá koupit mobil s androidem