Když už chceš šetřit a stačí ti takové kolo, tak proč si vybíráš z letošních modelů a nevybíráš z modelů 2013 nebo 2012, jsou stejná a levnější.
Ty modely nejsou stejné, např. ve vidlici nebo druhu rámu. Případně ještě přemýšlím o SUMAVE 13...Co ty na to??
Ono taky záleží na jaký ježdění to máš. Na občasné dojetí na koupaliště nebo do obchodu určitě dobrý, ale na denní ježdění do práce a delší výlety už asi ne.
Tak na ježdění jak po cyklostezkách, tak i nějaké lesní cesty, zpevněné i nezpevněné. Co tedy radši zvolit??
Samozřejmě celodenní výlety...
Z mého pohledu to je na hranici použitelnosti pokud se s tím nebude najíždět za rok víc než nějaký 2 tisíce km a to ještě po opravdu dobrých cestách, určitě ne na lesní a polní polozpevněné a hrbolaté cesty.
Tak nevím, jmenuje se to krosové kolo, tak počítám s tím že to bude do terénu a ne na asfalt. Kolega v práci říká že je to za 27 převodů nejlepší cena na trhu. Nevím co jiného bych měl koupit do terénu. MTB nehcu, nebudu jeszdit singl treky a podobné věci...
krosové je na asfalt, horské je do terénu. s obojím jde jezdit i po tom druhém.
já mám "jen" 24 převodů a stačí mi to bohatě. stejně je jich půlka dablovaná větším převodníkem a menším pastorkem a obráceně. takže když ti jich z 27 sedmi zbyde reálně nějakých 15, tak budeš rád
na cyklostezky i polňačky stačí i kolo s pevnou vidlicí ;)
Trekový (krosový) kolo je dobrý na zpevněné cesty s tvrdým podkladem, nouzově na krátkou vzdálenost s ním jde jet po měkčím podkladu jako je louka, hlíněná pěšina. Po hladkých lesních cestách s tím jde dobře jet, ale už ne tak rychle. Pokud se převážně jezdí po polních a lesních nezpevněných cestách a po pěšinách, tak pro pohodlnou a bezpečnou jízdu jedině MTB, neklouže tolik, nezařezává se, měkčeji a snáz přejede kameny, kořeny a nerovnosti atd.
Tebou vybraná kola opravdu nejsou do terénu a na nezpevněné cesty. Ty jsou na pohodlné projížďky po asfaltu a hladkých zpevněných lesních cestách.
Jezdím na trekovém kole a když se chci vyblbnout v terénu tak jedu na MTB, takže docela slušně umím porovnat schopnosti obou kol a jejich možnosti.
No jo jenomže chci jezdit i po cyklostezkách a kdo má jezdit s MTB po ckylostezce...Vždyť skoro stojíš:-) A na to abych měl obě kola fakt nemám peníze, takže tak...Su ochotný do toho dát třeba 12 nebo 13000, ale aby se to apk dalo využití na obojím povrchu...
s MTB po cyklostezce jezdí kde kdo. a párkrát jsem narazil na takové, které jsem nestíhal ani na silničce. takže jenom o kole to nebude.
mám taky jen jedno kolo, i z důvodů financí i z důvodů skladování, takže jsem vybral cyklokrosku, která je myšmašem obého. nemám sice odpruženou vidli, ale jezdím i polňačky a lesní cesty a v pohodě
Dobře, tak dejme tomu že MTB fakt nehcu a ta toscana nebo sumava je průměr. Existuje v těch krosových něco lepšího nebo vhodnějšího spíše do terénu podobné MTB?? BTW vždycky můžu na ten kros dát širší plášt s hrubším vzorkem...
na krosové kolo asi nikdy nedáš tak široký plášť jako na MTB.
kdybys chtěl lepší, koukej spíš po slevách z let 2012, 2013, jak už tu někdo psal. stejně se to většinou liší "jen" barvou rámu
já tak loni kupoval kolo z roku 2009 se slevou cca 40 %
díváš se po internetu nebo v kamenných obchodech? jestli ti to z netu přijde v krabici, stejně budeš asi potřebovat někoho, kdo ti ho složí a pak bude servisovat. v tom zas bývají v kamenném obchodě ochotnější, když koupíš kolo u nich. ale to jen tak ;)
určitě kamenný obchod, Chci koupit zde: http://www.horsak.cz/ mají tam odkazy na eshopy jednotlivých značek a ty prodávají fyzicky, takže starší modely na obchodě nemají...
jéé, má "oblíbená" prodejna :-D
zkus se ještě zeptat v cyklogat v Malenovicích, majitel je tam moc ochotný ;-)
případně třeba v KM u pana Talaše, prodává i kola Maxbike. sice to není taková "značka", ale slyšel jsem na ně chválu
Spíš tady ve Zlíně, abych na něm mohl odjet:-) Takže u toho horsáka to vidíš na nějaký kompromis??
který vybrat, tak to ti nepovím. běž se tam na něm projet.
a že by tam neměli starší modely moc nevěřím, mají těch kol plný obchod :-)))
jinak ten Cyklogat v Malenovicích je od tohohle obchodu celých 5 km, to už bys třeba i ujel :-D
Je mi to jasný. Trekový kolo je dobrý, dá se s ním jet i po dost mizerných cestách, ale není to ten komfort jako s MTB. Na pevné dobré cesty to je pohodlné kolo, na mizerné, kamenité, štěrkové, hrbolaté, blátivé a měkké cesty to je už dost kompromis k MTB, musíš jet hodně opatrně a dost pomalu. Do treku nedáš pláště širší než nějakých 42 nebo 44 mm a s tím se dá už docela dobře zdolat i louka, lesní měkčí pěšiny. Na silnici a dobré pevné cesty bohatě stačí šíře 37 mm.
U tebou vybraného kola by mohl být především problém s odolností a výdrží komponent. Je to samý Altus a Acera, kazeta HG20. Prostě ty nejnižší řady, o kterých i výrobce píše, že jsou určeny jen na městská kola pro příležitostné ježdění.
Podle toho co píšeš, tak koukej na loňské modely někam do relace 12 - 13 tisíc. Když se budeš teď snažit ušetřit, vzápětí to do toho kola nacpeš při výměně odkráglovaných dílů a ještě přisypeš. Pro kola s takovým nájezdem a typem jízdy je minimum Shimano Alivio, lépe Deore. A taky bacha na rámy. Na levnější kola dávají vzhledově podobné, ale měkčí a kroutivější, s jiným systémem svárů. Znám to především u Meridy, kde dtandartní rám má označení TFS a pro tůristu je nezničitelný. Nižší třída je bez označení a už od pohledu v detailech tragická. Jiné značky to mají podobně, jen s jiným značením.
Tak sem se podíval na ty starší modely a dle parametrů jsem si vybral GT transeo 3.0 2012 a AUTHOR grand 2012...Které je lepší, které má lepší parametry?? Cenově jsou na tom stejně 10 990, transeo se dá sehnat v hnusné modré barvě i levněji...
No, nevím. Plecháčový laciný převodníky na jedno použití, humpolácky plastové řazení Acera... osobně bych z těhle nebral ani jedno.
Co třeba z těhle Supů 2012, nebo 2011 ? případně už zmíněná Merida ?
http://www.zbozi.cz/?q=SUPERIOR%20RX%20610&...
A co třeba tohle kolo, 4ever patří k těm slušným a bezproblémovým kolům.
http://www.mojekolo.cz/4ever-credit-cerna...
Kola GT patří obecně k těm předraženým, hrají si na světovou značku, určitě cena neodpovídá kvalitě v porovnání k ostatním kolům.
Díky za další nápady, ale z netu se mě moc kupovat nechce. Jednak kvůli následnému složení, které musím někde zaplatit a taky kvůli servisu který např. v eurobike je asi po 1000 km zdarma. Takže prodejny v okolí Zlína. Říkal sem si že do toho dám těch 12000 a vybral sem toto: http://www.ebikeshop.cz/krosova-kola/krosove...
Ujde to??
"Výbava: Shimano Acera,..." No, jak chceš.
Tuším, že ty nabízený kola mají i v kameňákách. A kterýkoliv servis v okolí ti to složí a pošteluje za pár korun. A kamkoliv se dá i pro to zajet. Kolo se nekupuje každý den a nejsme v rusku, aby do sousedního města to bylo tisíc kiláků.
Jaké shimano je tedy lepší než acera?? Jinak co se týče vidlice, rámu a ráfků to je vyhovující?? Ty komponenty můžou být dejme tomu vedlejší a jsou sokor stejné na všecjh kolech...
Pro turistování a krapet větší ježdění alespoň Alivio a ještě lepši je Deore. Jsou pevnější, přesnější, výrazně větší výdrž. Vyšší cena se odvděčí právě těmi vlastnostmi bez potřeby častého servisování.
No a dá se vůbec sehnat kolo např. 2012 s komponenty deore a kotoučovkama do 12000...Co sem si našel tak to má bud kotoučovky a horší komponenty nebo špalky, ale o něco lepší komponenty...
Nejspíš ne. Kolo s dobrým vybavením za dost nízkou cenu je možné hledat třeba v bazarech nebo ještě lépe na Aukru apod.
Tak uvidím bud zvolím kotoučovky a acera/alivio nebo bez kotoučovek a lepší komponenty. Případně jaké vybrat vidlice?? Jsou tam většinou rozdíly pouze v tom názvu a vůbec se v tom nevyznám...
A na co potřebuješ na krosovém kole kotoučovky?
Bohatě stačí dobře seřízená véčka s kvalitními špalky.
Pokud nehodláš jezdit i v zimních srágorách, bahnem a po poli, tak kotoučovky nepotřebuješ. Bohatě stačí značková V, mám shimana alivia a jsou dostatečně pevná, nepruží, nedrnčí, nehvízdají a ve spojení s kvalitními bovdeny a lanky brzdí opravdu dobře. A kvalitní V jsou lepši než mizerné kotoučovky co dostaneš na takhle levných kolech.
Na vidlicích v téhle cenách toho moc nevymyslíš, hlavně aby chodily plynule a nezadrhávaly.
http://www.sportisimo.cz/scott/sportster-x50... co třeba toto?? Tady komponenty jsou značeny BB atd, takže se v tom nevyznám už vůbec:-)
Ty ti fakt nenechaš poradit. :-)
Za ty prachy hrůza.
Vybíral bych nejmíň tohle: http://www.maxbike.cz/crossove-kolo-napo-1/
Za ty peníze se tohle kolo prodává v kamenné prodejně. Mají prodejce skoro v každém městě a v současné době (je mimo sezonu) by mohli dát i citelnou slevu, nebo lepší vybavení.
Samožřejmě by šla najít i lepší kola. Jen to chce dát si práci s hledáním nebo obcházením obchodů.
Vždyť jsem ti dával odkaz na Supy za dvanáctku. Ono je těžké chtít kolo pro denní ježdění pro delší výlety a přitom chtít platit jen za demoverzi. To si musíš rozmyslet. Jedno je jisté - když ušetříš teď, o to víc vyplázneš během krátké doby. Odzkoušeno v praxi. Prostě každé chce svoje. Furt se mi při takových debatách vybavuje ta humorná situace, kdy si lidi v Kaufáči koupí kilo párků za třicet korun a pak se diví, že v tom není maso... :-))
No nevim, určitě bych pro lepši kolo někam dojel a třeba 100 km do Brna zase tak daleko není.
A v prodejně Horsák bych nakupoval snad jedině v krajní nouzi, ale určitě ne kolo nebo nějaké zásadní komponenty. Vždyť tam ani nevědi, že se prodávají samostatné převodníkové placky a dokonce nám tvrdili, že se vůbec nevyrábí. Prostě špatný amatéři.
Co treba se podivat na tohle?
http://aukro.cz/prodam-kolo-stevens-x6c-trek...
Ale je to v Usti nad Labem :-(...
víš, co bych ještě řešil?
kolik toho ročně najedu? (1000, 5000, 10000 km)
kde budu jezdit? (asfalt, "rovné" polňačky, rozbité polňačky,...)
potřebuju tu odpruženou vidli? (ty levné jsou tak na ozdobu a váhu navíc)
lepší véčka x "špatné" kotoučovky (to už tu někdo psal)
kolik vážíš a měříš? (to abys vybral správnou velikost kola)
a kolik peněz ti zbyde na nákup dalších věcí (blatníky, světla, nosič, oblečení, brašny, nářadí,.. každý vozí něco jiného)
To už sme tu právě řešili. Potřeboval bych seznam jednotlivých dílů, např. kde je lepší vybrat něco kavlitnějšího a naopak na kterých se může šetřit a podle toho můžu něco vybrat, případně si nechta sestavit. Na kole jezdím dost, fyzičku z kola a běhání mám jen sem doted prostě jezdil na šmejdovi a chtěl bych konečně něco lepšího:-)
Jak už jsem psal, vynech Aceru a Altus. Nejsou to šmejdy, ale mají své použití a výdrž někde jinde. Problém je, že se "výrobci" kol snaží zavděčit škudlilům a ve snaze o co nejmenší cenovku to nesmyslně cpou i na treky a MTB.
Na sestavování víceméně zapomeň, proti "loňskému" modelu se slevou, ale i letošnímu vcelku se cenově nechytáš. Sestavování je pro fajnšmekry, a ty, kteří požadují od kola něco konkrétního.
Tipů už jsi dostal několik a další by se určitě našly. Je ale pravděpodobný, že nebudou jako naschvál v kameňáku v těsném okolí tvého bydliště. Za ten luxus si holt budeš muset připlatit. Nebo koupit demoverzi...
Tak v tom případě si přišetři a začni hledat až tak od 17 tisíc, jinak jak píše ronda, tě to bude stát podstatně víc než těch 17 až začneš rychle vyměňovat komponenty za ty kvalitnější.
já míval favorita a jezdil bych na něm dodnes nebýt nehody a naprasklého rámu. jezdil jsem na něm po asfaltu, ale nevyhýbal jsem se ani polňačkám a lesním cestám. berany jsem chtěl i na novém kole, takže jsem skončil u +- cyklokrosky. a jezdím na ní to stejné, co předtím. a do MTB bych pro sebe nešel, protože bych ho nevyužil.
píšeš, žes měl šmejda. co to bylo za kolo? co ti na něm vyhovovalo, co ne? stačilo by vylepšit (nová kola, řazení, brzdy...) nebo je v havarijním stavu a upgrade se nevyplatí?
tohle bych asi vyřešil první...
Ty jsi ze Zlína? Můžeš mrknout ještě do Extremsportu na Vodní a kousek je na nábřeží Emseko.
jo o nich vím, dneska se chystám co cyklogatu v Malenovicích a pak uvidím...
a to budeš jezdit i celou zimu, že na to tak kvaltuješ? :-D
já na to nekvaltuju, ale čekal sem že po novém roce budou nějaké slevy a celkově to bude v zimě levnější...tak jako lyže, vždycky sem je kupoval v létě:-)
hele, kolo není vajíčkový salát :-)))
http://www.ebikeshop.cz/krosova-kola/krosove...
zase z toho nedělejte raketoplán:-)
U kol začínají slevy tak začátkem podzimu na starší a dobíhající modely, začátkem roku už jsou nové modely a ty jsou cenově výš, tak si zase musíš počkat do podzimu.
nebo http://www.mojekolo.cz/felt-qx90-bila-2009
nikdy sis nevšiml, že se někde někdy u akčních věcí původní cena zdvihá a cena po slevě je stejná jako původně?
protože lidi jsou strašně pitomí a místo na to, kolik to stojí teď se dívají na původní cenu :-D
jde mě spíš o ty komponenty, za tuto cenu sem deore nikde neviděl..
Proto si myslím, že pro tvé potřeby by bylo lepši si teď přišetřit a začít hledat kolo někde od 17 tisíc. Beztak když koupíš teď kolo za 12 se slabými komponenty, tak se na těch 17 stejně velmi rychle dostaneš jejich výměnou, a možná i na víc.
jakou máš zkušenost třeba s komponenty alivio, kolik km vydrží než je třeba něco vyměnit, např. oproti deore??
Alivio bych klidne bral. Na kolo do mesta a na turistiku s bagazi jsem Alivko dal.
Ale je pravda, ze na rozdil od vyssich rad mi rupnul plast na pacce razeni. Az mne to opravdu bude stvat, vymenim packy za nove. Jestli Deore vydrzi o 20 % dele bych neresil.
Dulezite komponenty jsou ty, ktere se spatne meni nebo jsou drahe. Osobne bych si hlidal hlavne stredy kol (alespon Alivio, tedy M4xx), vidlice, v pripade kotoucovek brzdy. Rafky a vyplet v tehle cenove hladine bude cca srovnatelny. A zbytek se da celkem snadno vymenit. To je ovsem pristup nekoho, kdo si dily vymeni sam doma. Jestli to neumis a kolo pujde casteji do servisu, bylo by asi lepsi si priplatit alespon na to Deore (M5xx).
Dobře, kdybych připlatil tak třeba tohle: http://www.ebikeshop.cz/krosova-kola/krosove... Případně okud kotoučovky, jaké vybrat??
nechceš se těch kotoučovek vzdát? véčka by tě vyšla líp a asi by v té ceně i líp brzdila
na ničem nelpím, pouze hledám v kamenných v okolí, abych si mohl vyzkoušet, nemusel dávat další peníze do skládání a měl v ceně servis, takže vybírám co je...
Zkusil bych se v tom pripade poptat na neco, co bude mit pokud mozno vse na urovni deore, nebo minimalne Alivka. Zasel bych s timhle pozadavkem do kramu a nechal si ukazat. A zduraznil bych, ze mne zajimaji i stredy kol a brzdy. (U brzd a naboju se vetsinou pise jen ten kod M4xx Alivio, M5xx Deore). Ty ostatni FD a podobne kody jsolu nekde niz a to bych nebral.
Tak to Ti nepovim, neznam Tektro hydrauliky a neznam naboje Author.
vybírám odtud: http://www.ebikeshop.cz/krosova-kola/