Za námi jsou předvánoční nákupy, na obzoru se rýsují novoroční výprodeje. Fotoseriál Jiřího Štrupla o cestě do hypermarketu ukazuje, jak odvézt velký nákup na jízdním kole. Na jeho cargo se dá vyskládat tolik věcí, které by zaplnily osobní auto. Nevěříte?
Do obchodu do kopečka a zpět jedině z kopečka.
Prdlajs. Táhnout Vinohradskou nahoru 70kg byla už fuška, ale 35kg je bez potíží.
Nemá to motor :-(
Má, docela výkonný a úsporný. A převodovku má v prdeli :-)
Děkuji za upřesnění technických detailů ;)
My jsme dřív hodně jezdili s vozíkem, teď co máme všichni ortlíbky, odvozíme nákup většinou v nich.
Ježdění na nákup s kolem nám trochu narušila známá, která vymyslela, že je blbost aby autem na nákup jezdila sólo, tak mě vždycky bere s sebou.
Nějaké staré "nákupní" fotky.
Pěkné. Vozík mi přijde jako elegantní řešení, když to člověk nacvičí dobře u kasy. Pak odpadá manipulace s nákupem z nákupního košíku na kolo, případně z kola do výtahu, pokud se tam nevejde celé kolo.
Je to sice zajímavé, ale nic pro mě.
Mojí milovanou nákupní taškou je auto a až neudržím volant, tak přestaneme jíst :o)))
No to jsem dost nervozní z těch německých dědečků a babiček co se tady motají s auty. Člověk jim často na očích vidí, že to řízení zvládají jen s obtížemi.
Takže jednou raději přestaň řídit dřív než v okamžiku, kdy neudržíš volant.
Třeba na mne budou moje dcerunky také tak přísné jako já byla na svoji mamku, když jsem jí kdysi zakázala řídit. Holky se s ní bály jezdit, tak jsem to utla.
Chvilku to, pravda, nesla silně nelibě, ale od té doby mi za to již mnohokrát poděkovala.
Odsoudila jsem se sice do pozice jejího řidiče, který je k dispozici podle kdykoli je potřeba, ale dělám ho ráda :o)))
Dneska už umí auta sama zaparkovat, třeba za pár let jenom hlesneš "Kaufland" a necháš se unášet...
Jasně:-))
http://www.youtube.com/watch?v=lqITlDa5QnU
P.S. rozklikněte text
Koukám, že se ten text rozkliknout nedá.
"Miláčku jsi to ty? Jak kdo volá? Já! Přece tvoje prdelka. Miláčku, stal se problém…. Ne, nejsem v tom. Miláčku, s tím tvým novým stříbrným Mičubiči bude něco v nepořádku. Neee, cédéčko už nepřeskakuje. Tos opravil moc pěkně. Víš trochu se odřelo. Ne cédéčko. Autíčko. Ne, rám i elektrony jsou v pořádku. Ale Mičubiči je jako ohnutej. Jen trošku. Ze strany. Jak z který strany? Z obou stran přece. Promáčknutý? A ty se ani nezeptáš, jestli se mi něco nestalo? Ty už mě nemiluješ? Ne, nic se mi nestalo. Jsi tak pozorný, že se ptáš. Miluju tě. Já vůbec nevím, jak se to stalo. To oni. Oni se na mně domluvili a schválně na mě začali najíždět. Viděli ženskou za volantem a … Prasáci. No jako řidiči. Jako řidiči od tramvají. Jsou tak bezohlední. No já jí chtěla předjet a v tom se v protisměru objevila druhá… Oni jezdí jak prasata. Jako u Karláku víš. Kousek před tím butikem. Já myslela, že někam uhne. Jasně že vím, že tramvaj jezdí po kolejích. Neříkej mi krávo. Včera večer jsi mi říkal úplně jinak,………. Jakto, že tramvaj neuhne? Vždyť si mi říkal, že když je vpředu ten ochranný rám, tak že každej ještě rád uhne. Tys mi to špatně vysvětlil….. Já nevím, jestli je to prohnuté. Určitě asi ano, ne? Nemluv tak nahlas, já tě slyším dobře. Bohužel se nemohu dojít podívat. Já nemůžu ven. Ani přes centrál. Ano zavolala jsem policajty. Nic neříkají. Jen se blbě smějou, devianti. Budeš si na ně stěžovat? Miláčku dostaň mě odsud. Prosím. K tobě do pelíšku… Jasně že vím, kolik stojí třívrstvá metla. Já vím že je Mičubiču na lízink. Ty to s tou pojišťovnou nějak uděláš. Jsi nejlepší. Jasně že se těším, až mě dostaneš do ruky. Pa zlato. Pa."
Zajímalo by mne, kolik to kolo váží a kolik měří na délku.
Přijde mi, že odnímatelný nosič a brašny, v případě většího nákupu pak vozík, budou praktičtější.
28 kg.
http://www.cargobikes.cz/in/index.php/cz...
To je pořád taková česká mánie, mít jedno kolo na všechno.
Samozřejmě je rozdíl jesti člověk to kolo parkuje v panelákové garsonce nebo má k dispozici kolárnu či garáž... Ale mít kolo určené k dopravě (nákupu, dětí) po městě a další kolo na výlety mi nepřijde nikterak nesmyslné.
V tom pripade mi jako nakladni kolo vhodne i na dopravu deti prijde idealni christiania. Jen je pak otazka, kdyz ma clovek nakladni kolo, fulla, dopravni kolo a skladaci kolo (s sebou do cizich mest, kam jede MHD), jestli nevyjde levneji to auto. Jo a sorry Murphy, zapomnela jsem jeste na snehulaka.
Cargo se pořád chová jako kolo (dá se naklánět při jízdě, dá se s ním do výtahu, má normální šířku, dá se nadlehčit přední kolo před překážkou).
Já mám cargo ve zkrácené verzi. Na Supa jsme vymysleli pořádný nosič, už jsem tu někam dával i fotku.
Vetsina vytahu, co jsem kdy pouzivala, nepojala kolo jinak nez na vysku a do schodu doma mam problem vynest kolo i jen s 15 kilovymi brasnami. Urcite se nakladni kolo nekomu hodi, ale neni nutne, aby ho meli vsichni. Kdyz mam auto, abych mohla jezdit s detmi na hory, je pro me vyhodnejsi vozit vetsi objemy veci autem, nez si kvuli tomu porizovat specialni kolo.
Ano, pokud nákladní výtah nefunguje, musím cargokolo nalámat do malého výtahu, podobně jako ve vlaku. Má tu výhodu, že na zadku stojí díky sideloaderům a dlouhému nosiči. Řidítka se pak dají díky aretaci použít jako věšák na kabát ;) Nicméně před touto akcí dopuručuji vyložit nákup...
Na nákupy je to pěkný, taky tahám na kole dost věcí, ale na manipulaci teda nic moc...
Ano, s krátkým naloženým kolem opravdu není manipulace nic moc. Proto vznikly náklaďáky, tady je pěkný katalog: http://www.nutzrad.de/index.php?seite=kat
skvělej odkaz!
Dík!
Nejvíc mě zaujalo kondrtaxi :-)
http://www.nutzrad.de/index.php?seite=kat&...
Divím se, že se to vešlo nastojato do vlaku. O kolik cm je to delší než normální kolo? Myslel jsem, že to vydá za tandem. Ten by se do našeho výtahu nevešel a takto do vlaku, myslím, také ne.
Délka by mě taky zajímala.
Obávám se, že bych s tím nevybrala zatáčku na schodech ze sklepa, pokud bych to teda unesla.
Holt, kdo chce a může, ten si to pořídí, kdo nechce a nemůže, nepořídí.
Celková délka kola CykloTruck I 26" je 2050mm a šířka 480mm. Pokud kolo změřím od začátku předního nosiče ke konci zadního nosiče, 1950mm. Stejné číslo vyjde pokud otočím řidítka o 180°. Pokud demontuji přední nosič a otočím řidítka o 90°, dostanu 1750mm. Tato nejkratší délka je ale podmíněna skládacími řidítky (u modelu s nákupem použit Humpert.de, sklápění je vidět na konci spotu https://www.youtube.com/watch?v=b91iuwTyPk8)
Proč mánie?
To je přeci každého věc, ne?
Pro mne by tohle prostě nebylo. Nechám si jedno kolo a na odvoz lednice či pračky jedno auto.
Hlavně když dva člověci mají děti a každý člen rodiny, který nechce být jednokolovým maiakem, bude mít své speciální kolo na nákupy, na výlety, pak takové to skákací na skotačení v našem speciálním Újezdském kolovém parku....
Pak taková normální pětičlená rodina může mít klidně i 10-15 kol :)
U nás je to jednoduchý, já mám tři, žena nějstarší a prostřední mají dvě kola a koloběžku zatímco mladej střídá furtošlap s horským a skládací koloběžkou.
Takže máme doma 11 kol a dvě až tři koloběžky, taky máme doma velké saně a sadu bobů....
Každá kočárkárkna nebo každý průměrný panelákový byt by nám bohatě stačil :D
On je problém sdílet v rámci rodiny jedno cargo, chápu. Některé rodiny mají pro každého člena jedno až dvě auta, také chápu.
Určitě to problém není a být nemůže.
Kupříkladu manželka a dva mladší synové na všech mých kolech jezdí úplně v pohodě pod rámem stejně tak jako já a nejstarší syn na kolech našeho nejmladšího a prostředního syna jako na odrážedlech.
Úplně v pohodě si ta kola našeho prvňáčka, šesťáka a septimána navzájem prohazujeme a protože máme doma pouze jeden motorový dopravní prostředek a a papíry si nejstarší zatím neudělal, tak nám tak nějak vystačí....
Tak u nás doma se tedy kola nepůjčují. Jen v absolutně krajní nouzi.
To u nás jo, pak se z nich padá, ale nákupní kolo z článku váží bez nákupu asi 2/3 toho co moje manželka.
Skutečně bych ji chtěl vidět, jak se mnou takové kolo sdílí a jak s ním jezdí na nákupy i když máme v Újezdě rovinu :)
Hahaha, tahle je tak blbá jak daleko vidí.
http://youtu.be/WBV4e_bOBnI
A poslal bys fotku Dachau které s Tebou žije doma? 42kg totiž není normální váha jakékoliv ženy.
neznám jeho ženu, ale napadají mne holky u kterých je to normální váha...
Lucie, kolit třeba vážíš ty, jestli to není tajné?
U Lucie bych tipoval že má přinejmenším o 10kg více, Takže zhruba "zhruba polovinu" a nikoliv hahaha 2/3. To je takové to typické Újezďáko debatní připrasení, "zaokrouhlovat" tím správným směrem o seknout se o řádově o desítky procent.
Teď jsem pořád vyžranej, přes 80.
Nooo, já si nemyslím,že je to připrasení...
Nevím, kolik váží jeho žena, ale třeba to nepočítal víš. Jen to odhadl. Já bych to tak třeba udělal.
Kupříkladu, když po mě někdo něco chce a já m,u řeknu, že to bude za hodinku hotový
nebo třeba, houknu z okna na kamaráda, že za pět minut jsem venku, tak tím opravdu nemyslím,
že s emá ozvat za 3600 sekund, protože cca mezi 3598 až 3602 sekundou to dodělám nebo že budu venku
přesna za 300 vteřin a dost mě překvapuje, když se čas od času najde člověk, který to přepokládá.
V pubertě byly podobně laděné předpoklady a slovní nedorozumění startovačem vzbouřených emocí mezi
mnou a mým otcem. Dneska jsme si oba zvykli na toho druhého a kupříkladu už mi nevysvětluje
kudy mám někam dojet autem, protože já podle jeho popisu nedojedu ani do vedlejší vesnice, protože
to tak technicky jak to říká on nejsem schopen pochopit a prostě mi řekne adresu, já se kouknu jednou do
mapy a pak tam v pohodě dojedu...
Na jednu stranu s tebou souhlasím.
Ale na druhou stranu - pokud někdo takový odhad plácne, pak očekáváš, že těch 5 minut může být v rozpětí třebas 3 - 10 minut. Je to zkrátka reálná představa a nijak se tím blíže nezabýváš.
Když ti ale někdo řekne, že dospělá žena, která porodila 3 děti, váží 2/3 váhy kola, tak to zaujme natolik, že si to spočteš. Hlavně asi kvůli té váze kola.
A když dojdeš k výsledku cca 46 kg váhy u dospělého člověka, tak tomu nelze uvěřit ani omylem.
Zkrátka i u plácnutého odhadu očekáváme realitu, byť tady počítám i s určitou odchylkou.
U újezďákova příkladu bych ale považovala příměr s váhou jeho ženy hodně mimo mísu. Holt blbě zvolený příklad.
ne, neočekávám. Očekávám, že to bude co nejrychleji může, ale klidně za 1/4 hodiny nebo dvacet minut.
Asi by mě to nikdy nenapadlo počítat. Fakt ne. Já si z tý věty prostě vzal jen to, že to kolo je pro jeho manželku těžký, stejně jako jsem vzal jako fakt, že pro někoho jinýho ne a může být pro něj užitečný. A to nejen proto, že jsem podobné kolo viděl a nadšeně obdivoval před pár lety u Ládi Bláhy (Velorama) Já spíš nechápu, proč se nemůžete shodnout na tom, že to je pro někoho dobrá cesta pořídit si nákladní kolo a pro jiného není. Já znám X lidí, co rádi používají vozík za kolo, já si to vyzkoušel a dávám přednost brašnám. nemyslím si ale proto, že je obecně vozík za kolo naprosto nevyhovující nesmysl a blbost a nebudu o tom nikoho přesvědčovat.
Hm, přiznám se, že neznám ve svém okruhu žádnou dospělou ženu, která by se přede mnou zvážila a tak mohu jen doufat, že údaje, které mi byly poskytnuty jsou +- reálné. Uvědomuji si, že odchylka může být značná, ale nemám odvahu si ženinu reálnou váhu s přesnosti na 10 gramů zjišťovat, následky by mě za to nestály..
Příklada ženiny váhy jsem dal protože ženino současné kolo váží ASI 14 kilo, pardon chtěl jsem říci kilogramů aby to bylo pintlich, a tedy ZHRUBA polovinu váhy kola z článku a občas řešíme nějaké to poponášení, prostrkování neb žena nevypadá úplně šťastná, když kolo někam rve...
Na závěr bych si dovolil říci že 2/3 je 0.66666666atd z něčeho
a 28 reálných z 47 odhadlých kilo je 0,59574468
Rozdíl je 0.070921986 a já se za něj kaji protože jsem narušil integritu diskuse blbým příkladem.
Až budu mít lepší pošlu výpočty předem ke kontrole...
Přiznám se že žádnýmu trollovi bych fotky svý rodiny nikdy neposlal. Přijde mi to docela nebezpečné...
Současné ženino kolo váží asi polovinu nenaloženýho cargo kola z článku a občas jí ho pomáháme různě přenášet na místech kde má problém.
Neprováděl jsem výpočet.
NAPSAL JSEM ASI...
Jinak žena tvrdí a já si to nikdy neověřoval, že její předsvatební váha byla cca 50 a dnes říká, že váží 46 kilo.... jedinou váhu kterou mám ověřenou je těsně předporodní, protože to měla v papírech a to vážila dvakrát cca 58 a jednou určitě 60 kilo...
Hlavně si to nezapoměnte poznamenat do dalších diskusí....
Bóže, o co go?
Pro tvoji ženu to nebude.
Prostě reklamní článek:-))
Go vo to, že Új gur zase hledá záminku pro to aby se mohl do někoho nebo do něčeho navážet. Kdyby mu šlo o hen ten oný, objektivitu, tak si zjistí kolik měří a váží průměrná Češka zhruba mezi 30-50 lety (protože takové využíjí takové kolo nejvíce)... Jenže o objektivitu mu zjevně vůbec nejde. Chce prudit.
Když si jeden namlouvá děvčata v Hobitíně, nic proti chlupatá chodidla jsou vcelku roztomilá, tak prostě musí počítat s některými omezeními. Kupříkladu je nevhodné kupovat střešní nosiče na kolo. Nicméně to asi není důvod k tomu se vysmívat komukoliv kdo by chtěl takový nosič používat. Třeba Wewerka měří a váží tolik co já a nepředpokládám že by se Új Gurovi vysmívala za to že kupuje několikanásobně drahý nosič na kouli, když se dá levně pořídit střešní...
Nosic na kolo na kouli je vyborna vec, jiny bych ani nechtela.
Nosič na kouli k tomuto kolu se zatím nedodává, nicméně některé zákaznické úpravy si kouli vyžádaly. Upozorňuji, že montáž TZ dle ISO 50 vyžaduje jiný typ sideloaderů, než jsou běžné.
Neměl bys mít na konci ceduli "Long vehicle"?!? :o)))
Tohle už je fakt úctyhodná délka.
Takhle jsem jednou zachytil telefonem vozidlo klienta. Podle toho co říká, tak za sebou tahá i horší věci ;) Ono kolikrát stačí jen loď a souprava má kolem 6ti metrů.
S prominutím poněkud hodně ujetý nápad s takovýmhle připojením. Rozhodně bych s něčím podbným jezdit nechtěl ani náhodou. Už jenom ne tahat váhu tak těžkého připojení a pak s tímhle připojením musí být hodně složité a dost namáhavé jezdit jinudy než po silnici podobné dálnici.
máš možnost to vyzkošet.Jelikož to je moje,tak není problém si to v HK vyzkoušet. Divil by ses jak dobře se stím jezdí.
Je mi jasné, že ta jízda bude určitě stabilní, je to pevné spojení. Jenom si myslím, že tam je hodně kil navíc než by stačilo. Potom ta délka od koule k ose vozíku musí dělat dost problém při zatáčení. Kolik je ta délka? Po rovině na širší cestě k převozu pingpongových míčků určitě dobrý :-)
délka od žehličky ke konci vozejku je cca 3m.
Je z toho důvodu že na tom vozím poměrně dlouhé věci(např 4m dlouhou trojnožku) a v budoucnu i kánoi.K ose kol vozíku je to cca 2,5m.
Jezdí se s tím dobře, chce to ovšem trochu zkušeností,do zatáčky si prostě trošku nadjedeš.Jak říkám klidně si to můžeš vyzkoušet.Není to těžký.
Kolo přibralo o cca půl kila což je váha tý koule. Samotný vozejk s ojí nevím kolik má,ale zvážím ho.
Tak třeba někdy zkusím jak se jede s takovým spřežením. 2,5 m je už docela dost pro zatáčení a to bude chtít asi víc než jen trochu cviku :-)
Já myslím, že v tom bude dost velký rozdíl, protože je rozdíl jestli jedeš jenom solo autem ať je velké jak chce a nebo jedeš vozidlem a za ním potáhneš na dlouhé oji přívěs stejně dlouhý jako tažné vozidlo.
Poprve jsem tahl vlek za autem - za moji S120L. Vlek byl staveny na 6 m dlouhe zavodni pramice a siroky 2,2 m. A podarilo se mi hned prvni jizdu spatne odbocit ke kamaradovi na chatu a cca 3.4 km jsem pak couval do mirneho kopce v noci klikatou uzkou lesni cestou. Vlek vazil skoro 400 kg, takze odpojeni a rucni manipulace nepripadaly v uvahu.
Takze jsem se tehdy rychle naucil couvat s vlekem a vubec s nim operovat na malem miste. 8-) Mne by to kolo vubec nedesilo.
Čím delší vlek v poměru k autu, tím snáz se s ním couvá. Nejstrašnější je maličký štamprlík za dlouhým autem. zalomí se na to šup. A pokud je i úzký, tak se schová za auto a v momentě, kdy ho uvidíš v zrcátku, je už pozdě na rovnání... Naopak šířka a délka jsou výhodou.
Pro zacatecnika byla zasadni ta tma a cesta o 20 cm uzsi, nez vlek. 8-)
Jinak mi pekne horke chvile prinesl pred par lety ten nejuzsi vlecek (1,4 m?) a nejkratsi (1x1 lozna plocha?) za tranzitem. Musel jsem otevrit zadni dvere a sklopit zadni operadlo, abych na nej videl, kdyz jsem couval do zatacky. 8-D
Takovýho drobka mám taky. Za Sprinterem to ještě jakž takž jde, má dobrý rejd. Ale za Oplem Campo to byl očistec. Auto dlouhý jako Sprinter, ale natočení předních minimální (u Krimmlů jsem jel jednu regulérní zatáčku nadvakrát :-)
Ja si kvuli tomu (a kvuli tesnemu parkovani) udelal takove male zrcatko, ktere jsem pred vykonem zavesil na okapek nad zadnim oknem. Cca 7 cm v prumeru vypoukle na kusu ohnuteho plechu tak, abych videl naraznik a cca 50 cm za auto.
Vidím, že se vyznáš v děvčatech z Hobitína:-))
Opravdu nenarvu kolo do střešního nosiče bez žebříku:-)))
Problém je, že samosoudce Hrabosh už má jasno.
Každý kdo s jásavými výkřiky v každém příspěvku pod článkem nepropaguje to co on pokládá za absolutní pravdu je hoden toho, aby ho jeho excelence trollosh pěkně oprudila.
Měla jsi víc narůst nebo si pořídit kabrio :)
No vidíš, a přitom jsem pořídila nosič na kouli a je mi celkem jedno, kdo o tom co soudí:-))
Viděl jsem fotku střešního nosiče s kolama na Ferrari. Na něj dosáhne opravdu každý.
Kdo chce střešní nosič na Ferrari, má ho mít:-))
Já chtěla sklopný nosič na tažnou kouli a taky ho mám:-))
Edit: Ten nosič vyšel sice trochu dráž, ale ušetřila jsem na tom Ferrari:-))
Když jsme jeli posledně na Dunaj, tak nás vezl známý v kabriu BMW na kterém má kouli. Když si tji nechával montovat, tak mu říkali, že na tohle auto to ještě nikdy nikomu nedávali.
Můžu ti říci, že 4 silničky za tím autem vypadají skvěle, protože jsou sedla vejš než přední sklo, tak je to docela maso zvuk :)
Ale je to s takovým autíčkem ve 4 docela logistika, naštěstí jezdíme jen s malejma baťůžkama..
Wewerka, wewerka, říkáš? Stejně mi to nejde do hlavy, s nakoláky jezdí na výlety, s radkou chodí na brusle a tady o ní jakoby není vidu, ani slechu, hm, hm :-)
A co je na tom divného? S epřihlášeným jsem taky skoro denně kontaktu lektronicky a naposledy jsme se viděli a pokecali před štědrým dnem a sem nechodí.
S Matyxem kecám elektronicky taky poměrně často a sem nechodí.
S Banánem kecám elektronicky tak hodně často a tady jsm od něj nečetl příspěvek snad už měsíce.
A to existuje spusta lidí které vídám, kecám s nima a nehodili sem nikdy, ale tomu už možná nebudeš vůbec věřit..
Copak, hlava ti to nebere? Nebo se snažíš o něco jiného?
Ty sem lezeš furt a slyšet je o tobě kolikrát víc než by bylo vhodné a na srazy a hromadnější výlety nejezdíš, přesto se to dá snadno pochopit.
Jaké srazy a hromadné výlety máš na mysli?
Účast na těchto akcích dává někomu právo soudit, kolikrát sem smím "lézt", a jak o mě má být slyšet?
Pak nevím co ti hlava nebere, že někdo se s někým setkává a přesto sem nezavítá.
Co tobě dává právo o někom pochybovat nebo soudit, když tady nediskutuje?
Co mi dává právo pochybovat? (na blbé otázky neodpovídám a nikoho nesoudím :)
Když nevíš co bys řek, tak to je blbá otázka?
A tohle je teda co : "Wewerka, wewerka, říkáš? Stejně mi to nejde do hlavy, s nakoláky jezdí na výlety, s radkou chodí na brusle a tady o ní jakoby není vidu, ani slechu, hm, hm :-)"
Přečti si pořádně znovu všechno od toho tvého výlevu. Jen jsem se zeptal co ti na tom hlava nebere. Ty můžeš vyjadřovat pochybnosti a když se tě zeptám na vysvětlení, tak je to blbá otázka. Tak když to v téhle tvé pokroucené logice dokončím, tak tvoje vlastně už tvoje úvaha je blbá. Děkuji mám vysvětlení, tvoje hlava nebere tvé vlastní blbé úvahy.
Kde konkrétně jí pomáháte kolo přenášet na cestě od obchodu? Újezd mám docela projetý a žádnou překážku vyžadující přenášení si nevybavuji.
Zkušenost je taková že na rovině člověk pohodlně uveze zhruba tolik kolik váží. Takže i u přerostlého carga stále zbývá přinejmenším 20kg užitečné hmotnosti. Pokud člověk zrovna netahá balené nápoje, tak se do té váhy s nákupem na týden pohodlně vejde.
To ale nebude nákup pro pětičlennou rodinu, že ne? ;-)
Protože matematika. Je to jen málo přes půl kila na osobu na den...
To skoro vyčerpáš snídaní ve složení krajíc chleba se sýrem, rajče a hrnek mléka. (Pravda, pokud mléko počítáš mezi balené nápoje a pokud se přes týden rodina většinu dne nestravuje doma, může to vyjít.)
Záleží na režimu nakupování. My docela dost věcí kupujeme denně (pečivo, něco na něj, zeleninu), takže tzv. měsíční nákup, kdy jedeme na kole či autem, se nám vejde do dvou ortlíbovskejch rackpacků (autmo) či 4 orlíbek (kolmo). Takže to cargo by bylo pro nás tak akorát. Balené nápoje kupujeme jen výjimečně, takže tím se ten objem notně zmenší.
Jasně, pokud k těm dvaceti kilům velkého nákupu přičteš denních cca pět kilo operativního, už je to reálné (teda mluvím o pětičlenné rodině s dětmi, které obvykle pijí to váhově nezanedbatelné mléko :-).
I když... zatím jsem počítala jen potraviny. Když do výpočtu přihodím prací prášky (a u nás rozmazlenejch i prostředky do myčky nádobí)... zas se nevejdu... :-(
Já jsem v pátek přihodila k nákupu 5 pětikilových balíků kočkolitu. A hned jsem váhově hodně jinde...
U nás jsou holt právoplatnými členy domácnosti i kočky :o)))
Kaufland?
Kočkolit je u nás váhově nejtěžší nákupní položka.
A i když na velké nákupy taky jezdím autem, musím přiznat, že to není nutnost. Obchody mám rozmístěné tak, že to v pohodě stíhám při cestě domů nebo v docházkové vzdálenosti od dveří.
Když si vzpomenu, jak moje máma nakupovala třeba jogurty v úterý a maso v pátek, bo jindy stejně nebylo, a bylo nás doma pět a každý měl službu jeden den a šel pro mlíko a pro rohlíky...
No hlady jsme netrpěli a že by se jezdilo autem cíleně na nákup potravin, to si taky nepamatuju. Co bychom v tom autě vozili?
Jo, Kaufland :o)))
My jsme chodili nakupovat zpravidla v sobotu na větší nákup, přes týden max. rohlíky na sváču a salám a pak se doběhlo do sámošky, když něco chybělo.
Ale to bylo kolem nás asi pět obchůdků, kam se dalo tzv. "skočit". Dnes z nich není už ani jeden.
Dneska ale jezdím jen autem - tak 1x za 10dní a vezmu to i s babičkou a s dcerunkou, takže jedním vrzem zajistíme nákup pro tři domácnosti.
Průběžně něco dokoupím jen velmi, a to velmi omezeně, protože není důvod.
Nám jen to každodenní nakupování základu umožnuje jednou za měsíc jet pro jablka a jednou za měsíc pro nápoje do globusu, kde někdy nakoupím i trvanlivé zboží.
Jablka bereme i pro rodiče a pro sousedy, řekl bych, že u nás se za den sní tak 1,5-2 kila za den, každé dítě dostává do školy 2 do svačkrabic, takže většinou přivezeme něco jako 150 kilo jablek.
Nápoje mošty, pivo, minerálky to mám zklopený sedadlo vzadu a naložený po strop.
No a pereme a myčkujeme každý den, spotřeba je prostě neuvěřitelná....
Dneska jsem přijel domů později a bylo mi oznámeno, že naši tři hoši sežrali 16 zapečených celozrných dvoutoustů se šunkou a sýrem, žena jim pak dokrájela nějaký chleba, protože tousty došly. Za vlast padlo 300 gramové balení plátkového sýra a jeden hermelín, 1 a půl litru mlíka, hrouda másla a již kolem 20,00 se tady rojili, že mají hlad...
To mě u třech kluků přijde jako normální. Jediné co dle mých zkušeností pomáhá je jim dát jisté množství a pak je nechat alespoň půl hodiny čekat na další. Pak je ještě řešení když každý jí odděleně.
První varianta vychází z toho, že tělu chvíli trvá než pochopí, že je syté a nemusí jíst dál.
Druhá varianta vychází z toho, že jak se navzájem vidí jíst, tak to v nich povzbuzuje větší chuť k jídlu.
Navíc tedy naši kluci vždycky označovali toustový chléb za "hladové jídlo", tzn, že se s ním pořádně nenasytili.
To jsem odpozoroval taky po používání ježíškovy pekárny na chleba. Jakmile v tom není potřebný podíl žitné mouky, tak to připomíná suchary za chvíli a nezasytí to.
Tak se sušeným kváskem jsme pohořeli už 3x, takové ty malé celofánové drahé pytlíčky, a ani jednou to nenakynulo ani s vlažným mlékem přes 30°C a cukrem při pokojové 23°C... Ty sušené kvasnice považuju za odpad. Kvásek jako hmotu tu nekoupíme.
neříkej, že nemáš něco poblíž: http://cuketka.cz/kvasek/kvasek.html
Kvásek si přineseš jednou a pak už jen množíš. Já mám tentýž asi deset let nebo jak dlouho.
Do 20 kg se vejdu s prehledem pri nakupu pro 3 clennou rodinu na 2 tydny, ono zalezi dost na tom, co clovek kupuje.
Já se přiznám, že mě nikdy nenapadlo zjišťovat, kolik váží nákup na 2 týdny...
U mě je ale také rozdíl, co nakupuju na přímou spotřebu a co třeba na doplnění spíže a pro kočky.
Na přímou spotřebu si troufám říct, že jsem se teď vešla do 5 kg. S ostatním nákupem jsem ale hodně překročila i těch 20 kg, protože některé trvanlivé potraviny nakupuji do zásoby, když jsou v akci.
Křečovitá snaha s tou lokalizací ....kde se jsem napsal, že jsem pomáhal přenášet kolo na cestě do obchodu ?
Napsal jsem, že žena je drobná a že si nedovedu představit, že kolo se mnou nadšeně sdílí dlouhé a těžké kolo vážící asi 2/3 toho co má žena.
Navíc TEĎ DODÁVÁM by si ho asi musela na sebe nastavovat, což není jejím šálkem kávy.
Přitom vím, že již její současné kolo váží asi polovinu kola z článku a již s ním, třeba v podchodu u vlaku má problém.
Navíc vůbec netuším, proč by měl někdo v rámci Újezda jezdit s týdením nákupem na kole, když už jsme u toho.
Prostě žena nebo já cestou z práce na kole kupujeme valnou část naší 1-2 denní potřeby a pro nápoje do Globusu nebo jablka do některé z jablečných farem u Brodu jednou za čas holt dojedeme autem . Ostatně za mrazu je to jediná možnost jak ovoce a zeleninu dovezeme v pořádku .
Z Uhříněvsi z farmář,obchodu vozím klidně velké balení džusu, tuším že je to 5 litrů ale opravdu nevím, proč bych měl s kolem jezdit na nákup jednou za týden :)
Ale chápu, měl jsem pochybnosti a vy jste mě zcela správně poučil, že máte naprostou pravdu protože vy úJEZD znáte a já tam s ženou nikdy její kolo s jedním chlebem, deseti rohlíky(asi s deseti nemám to prověřené) a koblihou na cestě z pekařství nepřenášel..
Aha, takže tu rozporuješ hypotetickou nutnost přenášet cargokolo někde na vejletě, protože při jeho reálném používání při cestách do/z obchodu jej přenášet potřeba není. Chápu.
Slibuji že už ho nebudu krmit.
O cem ze vlastne debatujete? Podle me o hovne jen proto, abyste se hadali, ale treba jsem mimo. :-)
Új Gur se nám na velmi neobvyklých, případně zcela hypotetických příkladech snaží ukázat že vlastnění a používání cargokola je úplná pitomost.
To si nemyslim. Pouze ze pro jejich rodinu (a rodiny stejne konstelace) to je pitomost, tedy ze pouziti cargokola nedava smysl pro kazdeho. Jen to neumi nebo nechce dostatecne jasne naformulovat.
Já myslím, že to napsal dost přesně a slušně srozumitelně. Problém mají někteří s vlastním výkladem toho co napíše jiný a někdy je problém v tom, že když to napíše konkrétní osoba, tak to někdo považuje za osobní útok a negaci všeho co jemu vyhovuje. Takže jen klasika a jejich vlastní folklór :-)
On pan Hrabosh záměrně ignoruje fakt,že jsem napřed to kolo v diskusi pochválil a až pak reagoval v rámci diskuse vzniklé na větvi jeho tvrzení," že v česku je mánie mít univerzální kolo na všechno" zhruba s tím, že ve vícečlených rodinách je někdy problém ty speciály někam dávat.
Na což mi místní troll dal vědět, že střídání kol různými členy rodiny není žádný problém :)
No a protože jsem na to reagoval, že to problém, je, tak tady máme tenhle strom bující i z hovínka pana Hraboshe :)
Hele, jestli chceš tvrdit, že zdravá dospělá žena, která porodila 3 děti, váží 46 kg, tak budiž. Je to tvoje kost.
No, moje maminka mívala až do důchodu těsně přes padesát, tchyně taky. A ve své generaci jsou to obě relativně vysoké ženské.
Váhu přes 50 kg už si, paradoxně, u dospělého člověka představit dovedu.
Jo, je to sice "jen" o nějakých 5 - 6 kg více než u manželky újezďáka, ale v těchto váhových kategoriích jsou rozdíly i 2 kila hodně znát.
Neteř, ve svých 16-ti letech, při výšce asi 165cm váží 38,5kg. Ale má to v rodině - ségra je taky hubená jak lunt, a já jako děcko jsem taky vypadal jako bych utekl z koncentráku. :-)
Máš malou představivost. Moje žena porodila zatím jen jedno dítě, měří 168 cm a váží 46 kg. Je dost hubená, ale žádná anorektička, prostě má takovou postavu (a líbí se mi :)
BMI = 16,2. Tato hodnota už se bere jako PODVÝŽIVA. Proti gustu žádný dišputát.
8-))
No vidíš, a to toho sní o dost víc než já :) Je fakt, že kojení a nevyspání jí dost vyčerpává, ale i před dítětem mívala tak 48kg, víc ne. Navíc kvůli kojení byla na krevních testech a všechny hodnoty má v pořádku.
Slovy Wikipedie: "BMI je pouhým statistickým nástrojem, u konkrétních osob se může klinický stav lišit od významu naměřené hodnoty BMI. Např. kulturista může mít hodnotu BMI nad 30 a přesto nebýt obézní, protože vysoká hodnota indexu je u něj dána velkým množstvím svalové hmoty."
Kolik váží dětské kolo v poměru k váze dítěte?
Přes polovinu. Jenže dětem libovolné překážky pře našim já.
Dětský kola jsou děsivě těžký a taky mám zkušenosti, že třeba podchodem pod tratí to tahám já nebo dnes nejstarší syn. Dali tam takový nerez skluzy a nejmladší tam i se zabrždeným vedeným kolem prostě spadl, stáhlo ho to...
Moje žena třeba vůbec nikdy nejezdila s dětskou sedačkou, zkusili jsme to jednou na rovině a byl to takový mazec, že všechny děti jsem pak vždy vozil já...
Jak je nejmladsi stary? Moje deti nastesti uz zvladaji svest kolo po schodech na silnici (jsou to hnusne slizke schody vysoke tak na jedno patro domu), ale do schodu jim ho musim nosit.
7 mu je, je nejmenší ze třídy, všichni naši kluci byli nejmenší ve třídě. I náš skoro 18letý je zatím menší než já....
Tchán a Tchyně jsou hodně drobný, tchán je hubenej, tchyně ale spíš hodně tlustá, jejich druhá dcera tedy moje švagrový je malá a hubená.
A jakou překážku musíš přenášet cestou od obchodu?
Ja si na cestu do obchodu vystacim s trekem s brasnami a kdybych chtela byt jo marnotratna, tak ruksakem. I kdybych nemela auto, nebylo by pro me cargo kolo natolik vyuzitelne, aby melo smysl. A jak jsem psala vyse v priklade s ditetem na nosici, kolo vazici s nakladem stejne jako ja bezne vuzivam vcetne mirnych dokopcu, ale na prekonani kamenite cesty a potoka dite shodim, tam bych s tou vahou mela problem.
Pěkný řešení, taky dobrý, že tam majitel nemá "většinový výtah" staré zástavby kam člověk nedá pomalu ani koloběžku.
Akorát s tou basou na řidítkách bych se fakt bál. To musí být dost drsný pro stabilitu.
Jj, já se motám už po třetím pivu.
I když je base vpředu krásně po ruce, udržel jsem se a cestou neupíjel ;)
Nemohl bys sem dát pár detailnějších fotek, prosím? Jen by mně zajímalo, jak je to posvařované a tak..
Zkusím se domluvit s nějakým fotografem, ale ideálně to chce vidět v reálu. Nutno upozornit, že sváření musí být velmi pečlivé nejen díky zátěži celé konstrukce, ale i otvorům pro odtok zinku v lázni. V neposlední řadě veškerá elektrika a kabeláž vede uvnitř, aby ji nemohl poškodit náklad. Pokud jsi z Prahy, tak jedno kolo má třeba Bajkazyl, takže je vidět i tam.
Máme tady takovou štěpnou diskusi a jde nám hodně i o promile.
Můžu mít prosím otázku ?
Kolik váží to cargo kolo z obrázku při plném osazení nosiči a s plnou výbavou ?
Některým gramařům to nejde na rozum :)
28 kg ale prázdý,plný to může mít i metrák a to bez toho co na tom jede.
Tomu klidně věřím, ale už to má dost daleko od mé normální nákupní tašky.
Myslíš, že bych to urvala?
co urvala? nosič? to nehrozí.
Basa není na řidítkách (kdysi jsem taky zkoušel), ale na nosiči, který je montovaný přímo k rámu. Takže stabilitu ovlivňuje minimálně. Podobně to mají třeba poštovní kola, kde je to více zřejmé: http://media.treehugger.com/assets/images/2011...
Pěkné! To je Čerňák?
Park Hostivar
Jo, tak v těchto místech jsem dlouho nebyl (a ani na Čerňáku). Říkal jsem si, že by to mohl být Hostivař, ale když jsem tam na fotce neviděl kolem paneláky...
Seru na nakladni kolo!!!!! Pro mne nepatri!!!! Po vymeni novy vytah od EU,divim,že EU nema zajem trošku vetši vytah. Ivan poslal email do firmy vytah,proč nedal trošku vetši,aby mohli kolo vystupi do vytah. Firma odpovedel,že stoji moc penize vetši vytah. Proto seru na nakupni kolo!!!! Ja byla jednou krat jezdila do obchod na kole s brašne,po nakupy strašne moc prace pustit brašne s nakupy,kolo musi zvisle,vzit nakupy v brašne do vytah. Podruhe už nechci delat,nechci debilne starost nakupy s kolo! Nejlepši taška s velke ucho na rameny nebo nakupni auto.
Občas ti závidím tu možnost pouze jednoduchého vyjadřování :o)))
Zlobim na EU vytah! Už nemam silu prace kolo zvisle ve vytah pro pryč na vylet :-)))
EU nemá s výtahy téměř nic společného a s jejich rozměrem už vůbec nic. Nové normy pouze upravují dveře, bezpečnost lidí, možnost přivolání pomoci a způsob jejich vyproštění. Rozměry výtahu jsou dané možnostmi a rozměry prostoru, kde výtah je. Čím větší výtah, tím dražší, ale s tím EU opravdu nemá nic společného.
Jo maš pravdu,ale neslyšici mi rekl,že EU udelal. Jinak hlavne jezdim vytah :-)
To je série oblíbených výmluv:
a) za to může EU
b) nelze to udělat jinak, takhle to máme v počítači
Nemam zajem o EU! Divim,že lidi chteli EU!
Má to řadu výhod a pro některé lidi dost zásadních. Kdyby nebyli naši úředníci často takový blbouni a vlastní neschopnost neschovávali za "nařízení" EU, bylo by všem ještě mnohem líp.
Nemusim psat o EU,ale vlastne nechci EU. Každe lidi maji jine nazory.
Širavnik,co mrzi? Slovensko je EU,Česko brzy bude EU,co?
Arabice, mylis se, v Evropske Unii je jak Ceska tak Slovenska Republika. Shodne od 1.5.2004.
http://cs.wikipedia.org/wiki/Vstup_%C4%8Cesk%C3...
Rozdil je v pouzivani meny, tj CZK / EUR
Tak tohle v jazyce teda fakt asi není.
Tohle zaměňuje hodně lidí a mnoho jich má chaos v EU, eurozóně, celní unii, schengenu a nedokáže pořádně vysvětlit co se čím od sebe liší a co pro něho znamená.
cibi,je mi jedno,že jsem špatne rozumela o eu. Ale nesnašim eu,to je vše! Proč? Nevidim česke vyroby,take nuda koukat bankovky a mince eu/cent,jednotlive tvar cele evropy vyroby(muj tata teši podivat v Prahe,nakonec rikal,že stejne jako v France veci,oblečeni),atd.....
Dnes po prace v šatni rychle psala dopis pro moje kamaradku ze Slovensko (nema mobil,nema počitač,bydli ve vesnice,ma prednost hospodarit než PC),dala dopis do obalku,po slepeni obalku,kousek volne neslepene,dala jsem lepici pasky na obalku,lepici pasky je prohry,nejde lepit. Vzpomnela jsem,že pred 2 mesice koupila v obchode na obalu ,,eurolepici pasky'',rada vzpominam davno česke lepici pasky bylo kvalitne vyrobky.
Nemusim psat dlouhe bla bla bla o eu. Pouze nechci eu,to je vše!
Doba, kdy se jednotlivé evropské země od sebe výrazněji odlišovaly je už pryč a dnes si jsou hodně podobné, prostě globalizace. Taky z toho nejsem nadšený, ale asi to jinak ani být nemůže.
Nevím jaké myslíš europásky, ale proč na lepení nepoužíváš třeba pastu Kores, jednou tubou zalepíš stovky obálek a vydrží léta a drží opravdu fest, nebo jsou dobré samolepící štítky. Staré české lepící pásky dělaly všechno jenom nelepily, co já jsem se s mnohými natrápil to bylo děsný.
nejen lepici pasky,take dalši veci. Musim žit v EU,co mam delat.
život je kombinací musím a mohu. Vždycky je nějaký mus.
"život je kombinací musím a mohu", s tím naprosto souhlasím. Akorát mám poslední dobou pocit, že současná mládež si to předělala na "život je kombinací NEmusím a mohu". O nějakém "musu" nechtějí moc slyšet.
To bude už tak 10,000 let stejný...
ale dodám ještě tři, čtyři slova
chci
mám nárok
hned
:)
"Hospodský" zjednodušení problému, navíc bez kloudnýho odůvodnění. Má to mouchy, ale co nemá ?
Ty kydy kolem EU nějak moc nechápu. Jako pěšáka mě EU negativně ovlivňuje mnohem mnohem míň, než naši pojančení politici a úředníci. Naproti tomu se na EU halasně nadává, ale kdejaká dotace se s chutí využívá pro pohodlíčko a zlepšeníčko.
A pracovně ? Ani nemluvit. Před unií to bylo kvůli celníkům při přeshraniční spolupráci na posrání. Dneska pohoda.
+1 bod :-) Arabici zřejmě mrzí, že nezůstala na Slovensku.
Tak vzhledem k tomu, že na Slovensku ( v EU :) nepracují a nestudují desítky tisíc čechů, ale u nás je 150,000 Slováků přičemž 80,000 má občanku EUslovenska, několik tisíc lékařů a sester jsou Slováci. Vš studuje v Česku asi 6000 slováků, tak to spíš vypadá, že hodně Slovákůto nemrzí se z EU pohnout ven :)
Opět spousta čísel a velmi pochybná interpretace. EU na rozdělení Československa neměla žádný zájem. Kdyby šlo vše dle preferencí např. Klause a Mečiara, kteří šli vždy Rusům na ruku, asi by bylo vše jinak.
Tak tak, úplně šíravníkovsky expertní interpretace textu plného informací.
Tedy debatovat o úplně něčem jiném, když nevím co s tvrdými daty....
Ten text nebyl o tom kdo měl na rozdělení Českoslovesnka zájem holoubku nebo o nějakých politicích devadesátých let minulého století.
Byl o tom, že Slováci ač jsou v EU i Euru, čím dál více pracují v Česku a že Češi kupodivu moc štěstí na Slovensku nehledají.
Do Ruska, pokud vím, oba národy za prací nejezdí prakticky vůbec...
Jsem asi hloupej, ale tvoje texty mi často přijdou nesrozumitelné, takže třeba v tomto případě si dosud nejsem jistý, zda s odporem vůči EU v případě Arabice souhlasíš, nebo ne.
Její postoj mi přijde přijde vysloveně hloupý, protože EUnii zde její přátelé často vytýkají, že podporuje menšiny na úkor většiny, takže je vlastně sama proti sobě.
A zas naopak je rozhodně víc našinců v Německu, než germánů u nás ;-)
Jestli ona to s těma vyhodňárama není taky trošku jejich "vlastnost a tradice" a míň výkonná ekonomika, bez ohledu na víceméně nové Euro a EU.
Tak ono se v Německu vyplatilo dělat i před Eurem, ale je to od tebe náhodou dobrý příklad toho, že ne každý stát s Eurem je rájem na zemi :).
Vzhledem k tomu, kolik třeba Španělů,Italů, Řeků nebo Portugalců jezdí z jejich eurozony pracovat do té německé, je jasně vidět, že eurodotace, které natekly do jejich zemí vůbec nepodpořily udržitelný růst hospodářství nebo alespoň udržení zaměstnanosti.
Jinými slovy, eurodotace posloužily jen k okamžitému zvýšení jejich platů a tím snížení jejich konkurenceschopnosti.
Prostě velký průser...
A ty jako máš informace, jak by to probíhalo, kdyby nepřišla globální finanční krize? Možná není úplně rozumné svádět všechny dopady finanční krize na dotační politiku EU.
To si děláte legraci že ?
Globální finanční krize přece není příčinou "krize", ale důsledkem toho, že si většina států, včetně těch v EU, žila nad poměry a brutálně se zadlužila.
Řecko by krachlo i bez krize, prostě v okamžiku kdy by se zjistilo, že stát o pár milionech obyvatel dluží tolik, že by všichni řekové museli pracovat gratis 5 let, aby to zaplatili a ještě prodat i nos mezi očima.
Problémem EU není to, že je globální krize, problémem EU je to, že není v jejich silách na krizi reagovat ekonomicky jednotně a smysluplně.
Tedy naordinovat stejné řešené krize celé Eurozoně a přilehlým oblastem EU bez Eura.
Protože jedna část EU potřebuje zahřát ekonomiku tedy nízké sazby, slabé Euro, masivní dotace exportu a zbytek EU, tedy hlavně Německo, Rakousko a Holandsko naopak potřebují vysoké sazby, silné Euro a ochlazení přehřáté ekonomiky
Proto se teď Němcům tak mimořádně daří, protože místo ochlazování, které by jim ordinovala Bundesbank, mají stejné sazby a kurs Eura jako ta část eurozony, která je v prdeli.
Navíc si laskavě povšimněte faktu, že většině členů eurozony a přilehlých oblastí, kde euro nezavedli se daří podstatně lépe, než EUrozoně v průměru.
Většinou je to tím, že si mají možnost udělat takovou ekonomickou politiku, která jim vyhovuje...
Dotační politika EU je jen takový bonbonek na dortu, potvrzení onoho barosso-špidlovského bulikování mass, že zdroje jsou i když nejsou.
Já tomu moc nerozumím, v mnohém s tebou souhlasím, ale můj názor je, že Němcům se mimořádně daří, protože jsou spořádaní, pracovití, a nemají tam bordel jak v tanku :-)
Jedna věc se musí přiznat, Němci jsou jediný stát EU, kde kupní síla obyvatelstva od zavedení eura vůbec nevzrostla, naopak klesla.
Nejvíc vzrostla v těch zemích, které jsou dnes nejvíc v jeteli.
Další velké německé plus je, že německá sociální demokracie v dobách růstu zavedla taková sociální a úsporná opatření, že tady by taková Špidlové, Zaorálkové a Sobotkové i mazaní Filipové označili za krvavou pomstu kapitalistů.
U nás v době největšího růstu, tedy v době kdy Němci začali razatně šetřit a omezovat sociální výhody, došlo k největšímu růstu zadlužení a podobně se chovaly všechny stát EU na jih od Belgie a Alp...
A proto je EU dnes mnohem hlouběji v krizi než USA, Anglie, Skandinávie nebo Asie.
My se z toho budeme hrabat ještě 10 let po tom, kdy už jiní státy pojedou nahoru...
Jestli tam za dotace taky budují těžkotonážní asfaltové stezky skrz pustá pole jako u nás... :-)
Že se ale něco blbě kočíruje a zneužívá, je to důvod k zatracování samotného principu ? Připomíná mi to nadávání na princip tržního hospodářství a demokracii - a přitom jde o přízemní šlendrián, nestíhané podvody a zlodějinu, co tu dělá bordel. Jenže na kapitálismus a nebo úúúnii se líp nadává, líp to zní a mezi lidma je tenhle postoj in a cool :-/
Tak jistě, na druhou stranu vidíš sám co se děje...
Když si někdo na něco nebere dotaci, tak si 2x rozmyslí kolik to má stát.
Ostatně pěkně se to posledních pár let rozmnožilo v celé EU, jen se podívej kde jsou největší průšvihy v Německu, v projektech které dotuje nejenom Německo ale i Brusell, čím to asi bude ?
Však jo, tyhle dotace všechno dusí a pokřivují. Zbavit se jich, tak to tady poskočí pěkně dopředu. Jenže, politická vůle je pěkně po socialisticku porcovat medvědy, regulovat a přerozdělovat. To ale není chybou systému samotného, ale těch, co jsou u vesla, demokraticky zvolených, z vůle lidu. Takže to tak asi lid chce a proto si to tak i zaslouží :-)
Bez zemědělských dotací ví bůh jestli by se v minulosti komanči neprosadili ve Francii a Itálii.
Se divím, ze se bez dotaci vůbec zemědělství vyvinulo a ze homo nezůstal u lovu a sběru.
nooo, tam je to tochu jinak... to když Atlanťanům zkrachoval systém a vyhodili si do povětří a nsledně pod vodu ostrov pod svým zadkem, tak se pak pár přeživších rozjelo různýmy směry a pak se uplně najedou ve stejnou dobu na celým globu rozjelo zemědělství.
Španělsko, jižní Itálie, Řecko a Portugalsko využili eurodotace k mohutné výstavbě dálnic a rychlostních komunikací s vidinou toho že existence těchto staveb jim zajistí prosperitu. Měli bychom si z toho vzít ponaučení.
Hraboshi, a ujezdaku - dovolim si projevit svuj nazor:
Stravil jsem v 2007 7 mesicu v Baskicku (Spanelsku), konkretne meste Vittoria-Gasteiz. Pracovne. Baskicko ma v nasich krajich povest lihne teroristu. Proc? Dlouhodobe to je velmi chudy kraj-pastevecky.
Do jiste miry lze historicky prirovnat k strednimu Slovensku ci Rumunsku. Pokud je Tvou jedinou perspektivou starat se o stado ovecek/kravek/koni byt s nimi na pastvinach v horach cele leto (dole je sucho, dobytek pasou nahore na kopcich kde i bydli v malych chaloupkach) tak se nelze divit mysleni "bojovnika za svobodu"
Prumysl ktery v dane oblasti existoval -podle budov- rekneme pred r 1965-1970 prakticky nestoji za rec. Koncem Frankovy vlady byl kraj castecne industrializovan (tezebni, hutni prum stav. hmoty...) prave za ucelem "chozeni do prace misto revoluce"
Dnes jsou prakticky po celem Baskicku natahane dalnice a kolem nich jsou ruzne prumyslove parky.
Oboji casto zpusobem k prirode nesetrnym (rozsahle zarezy ,nasypy...)
Priznam - nevim nakolik byly budovany z EU dotaci, domnivam se ze ano. Funguji, byt se krize projevila, stale. Tedy, alespon dle slov kolegy ktery se tam ozenil.
Takze zavery:
-Ano, vybudovani dalnic kraji pomohlo.
-Ano, prumyslove parky funguji a do jiste miry tlumi dopad krize v oblasti.
-ano, pokud by tam nic z toho nebylo, lide by si toho ze je nejaka krize od toho sveho paseni ovecek vlastne nevsimli.
-Clovek ktery splaci hypoteku se rozhodne nebude bourit... (to je na delsi diskusi - mimo toto vlakno)
Řekl bych že to nesouvisí s EU ale se Slovenskem. Asi kdyby je vzali za stejných podmínek třeba do Německa, šli by tam raději než do Čech. Stejně jako se tady pořád píše o tom, jak čeští lékaři a sestry odcházejí do Německa, tedy vzato stejnou interpretací, hodně Čechů nemrzí odejít do EU.
Stejně tak neznám žádného studenta z EU, který by šel studovat do Čech, ale českých studentů v Lipsku, Drážďanech, Žitavě jsem už pár zaznamenal.
Myslím, že rozhodování probíhá po jiné lince než jestli je/není cílová země v EU.
Navíc je to celé blábol, protože jestli se nepletu jsme v EU také, jen pořád máme v peněžence dvoje peníze.
Bingo s tou měnou. + bod člověče :)
Koho by to mrzelo když si někde vyděláš víc než doma.
A proč tedy země se stejnou základnou, tedy řekněme Česko a Slovensko z nichž jedna užívá dobrodiný EU a jedna EU a Eura nemají stejný vzájemný poměr lidí jdoucí pracovat do "cudziny"
Ono to stejně tak , přes skoro 1/4 století masivních dotací, pořád trochu funguje i mezi SNR a NDR :)
Jinými slovy, zajistily neskutečně masivní dotace východního Německa západním Německem stejnou šanci všem Němcům ?
Nezajistily.
A proto se Slovákům vyplatí dělat i u nás i když by měli teoreticky mít za cíl úplně jiné země a na nás se zvysoka vykašlat, protože oni mají euro :).
No a vzhledem k tomu, že je tady Slováků doslova jako ......o:) je vidět, že jim asi vyplatí pracovat i za koruny české než zvostat doma a nedělat vůbec.
A jsme u toho zas, jak je to možné, že země, která nás předběhla na cestě do Eura není cílem pracovní migrace čechů ?
Asi to nebude tak výhodné, že mají v penžence stejné peníze jako Němci,že ?
Ale mít € snad neznamená mít stejné platy a stejnou kupní sílu. Kdyby se tohle "nařídilo, to by byl teprve čurbes.
A s tou migrací za prací - takoví Slováci a Poláci měli vždycky blíž k pendlerství, než my. Tradice, nebo geny :-)
My se k tomu dopracujeme :)
Takže když se zavedlo jednotné euro skoro najednou ( těch pár let rozdílů nehraje roli) v zemích s různými platy, tedy náklady práce a s různou kupní silou, tak došlo k čemu ? K pokroku protože došlo k sjednocení trhu původních měn a jejich zafixování kurzem, který většině obyvatelstva nepřinesl žádné výhody a části obyvatelstva dokonce uzmul část majetku ( Holandsko je velmi typické), nebo spíš došlo k euročurbesizaci Evropy :) ?
Tedy, že se tady podle jednotných pravidel a jednotným kurzem řídí totálně rozdílné ekonomiky, což je čurbes.
Lidově řečeno na úzkokolejkách se jezdí podle řádů pro TGV a všichni se diví, že vlak nemá jen první a druhou třídu, ale přibyla i třetí a navíc část evropanů se mačká vzadu v dobytčácích i když kolem kolejí jsou veselé protihlukové zábrany z betonu a všechno táhne supermoderní lokomotiva ze západního německa...
Líčíš to moc hezky, barvitě :-) Jenže ten vláček s různýma vagónkama pro různé cestující tady jezdil vždycky a vždycky jezdit i bude, i bez €. A vždycky ho potáhne lokotka prosperujícího státu. Akorát že to dřív možná nebylo tak vidět.
€ ale není jen o platech a kupní síle pěšáků. Takhle to může být zajímavé dejme tomu pro státem vyplácené lidi. Pro firmy, zvlášť spolupracující s cizinou (a to jsou přímo i nepřímo skoro všechny) je fixní kurs, případně společná měna v lecčems zajímavá.
Jenže ty jednotlivý vláčky si mohly dřív uzpůsobit rychlost tak aby jim vyhovovala :)
A prosím nezapomínat na to, že i Euro má nějaký kurs, třeba vůči měnám jiných světových ekonomických mocností.
Jinými slovy silné euro může klidně zadusit výrobce, jehož konkurent pracuje v zemi s měkkou měnou.
Firmy, pro něž je zajímavé pracovat ve stejně měně pak najednou outsourcují pracovní místa do státu se slabým kursem a vůbec nekoukají na to, že mají pevnou měnu....
Oni na Slovensku udělali chybu s převodním kurzem, kdy si běžná populace "polepšila" a následně se tak zdražil veškerý vývoz ze Slovenska. Pokud se u nás bude uvažovat o euru, tak bych v klidu dal kurz 29kč/1euro, aby se nám nestalo to samé. Silně mi připadne, že v Německu se odvede za 1euro víc práce, mají lepší produktivitu prostě.
Na Slovensku hlavně "utekla" informace o tom jaký bude oficiální převodní kurz.
To je prokázané a hodně z dnes nejbohatších lidí Slovenska si na tom nahrabalo neskutečný prachy.
Přiznám se, že si myslím, že se tohle u nás stane taky....
V Holadsku zase ten kurz vypočítali špatně a tak nam tom tam všichni lidi prodělali, nejvíc to naštvalo samozřejmě předdůchodce... když vám pár procent z úspor vyletí eurokomínem a za pár let se dovíte, sorry byla to chyba, tak asi nejste moc šťastní...
Na to nepotřebujeme €, na to nám stačí zásah Národní banky :-)
Tak nějak.
Taky z toho nejsem 2x nadšenej, je to skvělý pro mého zaměstnavatele, tedy i pro mojí perspektivu, ale dokážu si spočítat kolik to nakonec bude stát a protože jsem, bohužel, jen zaměstnanec který platí ne zrovna malé daně, tak přesně vím, kdo to zaplatí.
Já to spíš vztahoval k tomu "úniku informací"
Nemyslím si to co ty.
Na slovensku to rozhodně neuteklo z Národní banky, to už lze brát i za potvrzené, protože nikdo z tamních centrálních bankéřů ani ze stavu národní banky zázračně nezbohatl.
Za to rozhodně mohla tamní Ficova vláda a kurz se během několika minut změnil z 35,44 slovenské koruny za eur na asi 31 korun za euro, trhem za pár minut proteklo cca 25 miliard slovenských korun a předtím se Ficuv ministr financí Počiatek (dnešní eurový milionář) byl projet na jachtě velké finační skupiny....
Není všechno EU co se třpytí...:)
Navíc pomalu získávám dojem, že bez dotací by nebylo EU, kdejaký kus pangejtu kolem nás má pomníček " vyrobeno za asistence EU" chvíli to teda s cedulema "toto vám vybudoval hejtman" přebíjel Rath, ale proč vlastně mám dojem, že většina těch výdobytků je jen o tu dotaci EU dražší ?
Taky bych radši, kdyby nebylo tohodle "dotačního" rozhazování za blbosti. Ale strašně se mi líbí, že dost často právě na tenhle systém nadávají ti, kteří ho s gustem využívají.
Dotace a přerozdělování to mrví, systém sám má i přes své nedostatky dost a dost předností.
To má hodně předností , kupříkladu v jižních státech EU se staví , často přímo na břehu moře velké kryté bazény za pomocí dotací.
Pak tam místní většinu roku nechodí , ale dotace na provoz prázdných bazénu zatím nejsou v plánu, tak se na to vrazí 3/4 rozpočtu obce, protože jinak by museli vrátit ty základní dotace, protože v papírech je nějaká doba funkčnosti.
Takhle v Běchovicích u nádraží postavili park s mohutnou dotací EU a protože součástí plánů byla cukrárna a kavárna, tak tam dodnes zeje prázdnotou a v ní tiše pospává obecní zaměstnanec plnící funkci eurokavárníka, kdykoliv jsem jel okolo na kole nebo autem nebo autobusem, tak to bylo prázdné ale pořád funkční. Provoz platí obec....
výrobní postup http://www.instructables.com/id/Cart-Bike/
Popis výrobního postupu je dobrý leda pro kočku :-) http://www.instructables.com/files/orig/FNM...
Ještě jsem viděl Chopper verzi:
https://www.youtube.com/watch?v=OFcMxRlUDsk
A podle mě neovladatelnější koncept je tohle:
https://www.youtube.com/v/WBV4e_bOBnI
Oprava překlepu: "nejovladatelnější". Právě tím, že tažné vozidlo se dá do zatáček naklápět.
Jeden malý vynález nějakého vesničana/vesničanky, aby mu nevlítla taška do špic. Na co ti lidi nepřijdou.
V Hradišti jsem viděl na každém druhém kole takové hliníkové udělátory připevněné na blatník. Byl to nějaký výlisek někde z fabriky.
Pekna lisovna mrizka (se stupackami) byla soucasti (doplnkem) klasicke predni detske sedacky... te cervene , kozenkove, socikove.
Lide co delali v LET-u maji spis ctvrtkruhy z AL plechu
dnesni obdoba:
http://www.kolo-servis.cz/mrizka-ochranna-se...
Troufám si tvrdit, že tohle provedení kola u nás nemá šanci na větší rozšíření. Pro pár lidí to je asi zajímavý nápad k vyzkoušení, pro někoho to bude otázkou nějakého postoje, ale to bude asi tak všechno.
Chtělo by to něco takového: http://vimeo.com/79972861
A do kopců doplnit o elektromotor.
Proč doplnit, vždyť tam je.
Zřejmě i cena tohodle povozu bude úplně pro každého na nákupy :-))