Zdravím v Novém roce.
Nikdo se nevyhne běžnému provozu,i když mažeme do terénu,tam kde před lety projelo pár aut,ted jsou houfy.
A tak se ptám---být vidět?
S jakou blikačkou vyrážíte,abyste se vrátili ve zdraví a drahým bikem,tuctovou nebo dražší,tot má otázka.
Bikerům zdar.
Mám tuhle:
http://atombike.cz/blackburn-super-flea-p-2711...
tuhle : http://www.velox-sport.cz/osvetleni/smart...
teda až na tu cenu... :-))
Předpokládám, že je tam nějaká vnitřní schránka s 5g koksu.
http://www.cyklosvec.cz/zbozi/274678/zadni...
Jo, svítí a bliká i pod úhlem do stran. Zatím se mi zdaleka nejvíc osvědčila a mám už několikátou (o několik jsem se připravil sám). Výkon má tak akorát, aby neoslňovala, vidět je výborně a baterie (2xAAA) vydrží hodně dlouho.
Prodávají tvarově podobnou, ale s bílým středem a méně diodama. To ale už není ono.
jednu mám obyčejnou smartku za stovku, a druhou superflash s 0,5 nebo 1w diodoou, cena kolem 300.
měl jsem ještě blackburn mars 4, ale strašně mi žral baterky, asi špatný kus. ale vidět byl krásně :)
Aktuálně také vozím Mars 4.
Baterie žere všem, je potřeba mít dobíjecí články a každé dva týdny nabíjet.
Kromě Mars 4 je dobrá ještě Smart Superflash (taky jsem vozil).
Další neznám.
mě tam nabíjecí eneloopky vydržely s bídou 5 dní, pak byly tak vycucané, že už ani neblikly v obyč smartce. a to jsem blikal třeba jen 5x 15 minut. možná nějaký zkrat, nebo vadná série, těžko říct.
na alkalické jsem těch 14 dní dal...
nebylo by špatné mít k ní akupack na 2 tužkové a připojovat ho jen když je potřeba
Taky tu Smart co má ronda. A taky za normální cenu, ne tu co mají na tom webu :-)
díky hoši,ale musíte uznat,že je to o strach i když je jen pod mrakem ve dne,někdy se té hlavní cestě nějak vyhnout nejde.
Viděl jsem na netu i ty laserové blikačky,ale asi bychom vypadali jak pitomci
Ty zábleskové budou dobrý asi tak do hodně silné mlhy, jinak jsou zbytečně příliš silné a protivné pro toho kdo jede za tebou. Bohatě stačí blikačka Smart 307r 7 diodová. Je víc než dostatečně vidět na stovky metrů a cyklista za tebou to zvládne.
Nevím jak ty, ale zvykl jsem si jezdit v reflexní vestě.
https://www.bike-eshop.cz/reflexni-bezpecnostni...
Jinak lepší vypadat jako zdravý pitomec, jak rozmaznutý frajer. ;-)
Lepší než nic, ale kam se to hrabe na hasičský hadry. U nás tak jednoho hasiče na kole potkávám každé ráno. jemu jedinému toleruju, že nemá světlo ani blikačku. Jen jedinkrát jsem si na něj zblízka posvítil dálkovýma - a to jsem neměl dělat :-))
Používím ja světla, tak reflexní. Od doby kdy jsem měl málem kolizi s dodávkou, která mě v mlze přehledla (jel jsem po hlavní a auto vjíždělo z vedlejší), raději neriskuji.
Aha, tak oprava :-) Tu "rondovu" kupodivu nemám, přehlédl jsem tam těch 7 diod, ale mám jinou podobnou http://www.cyklosvec.cz/zbozi/274033/zadni... ;-)
Tahle je už skoro přebytečně hodně vidět přímo zezadu, ale o dost míň ze šikma a ještě míň z boku než typ 307r se 7 diodami.
Kromě hromady reflexních prvků vozím i spoustu blikaček, protože se motám v silném provozu. Na sedlovce mám Smart Double Flash (nádherná viditelnost i z boku + hodně výrazné blikání) http://www.koloshop.cz/svetla-zadni-svetla-294...
Dále pak na sedlovce mrňouse od Blackburnu http://www.kolokram.cz/prislusenstvi-kol... na batohu pak Smart 403 http://www.kupkolo.cz/svetlo-blikaci-zadni... a ještě na helmě pidi světýlko http://www.dookie.cz/fotocache/bigorig/blikacka...
Ten Double Flash je vidět opravdu dobře, ale jeho výkon citelně snižuje výdrž baterií oproti klasické Smartce 317 (http://www.kupkolo.cz/zadni-blikacka-smart-317r...
Na klasice jsem měnil baterie snad 2x za rok, zatímco tady jsem na frekvenci 1x za 1-3 měsíce. To už je na mne moc, zvláště když uvážím, že potřebu výměny zjistím často tím, že prostě nesvítím. Náhradní baterie vozím, kontroluji to při každém průjezdu kolem skleněných výplní (autobusová zastávka, protihluková stěna, výloha obchodu). Jenomže i tak už jsem to několikrát neuhlídal a jednou mne kvůli tomu stavěla i PČR.
Od té doby jsem ho na crossu degradoval jen na přídavné světlo do mlhy a ztížených podmínek a na MTB jsem přestal jezdit do práce a omezil jsem na něm i výlety s večerními návraty. Naopak na skládačce mám 317 a tam jsem s výdrží spokojen. Měl jsem ho i na MTB, dokud jsem ho v terénu neztratil. Pouze korodoval spínač, jak na něj stříkala voda od zadního kola.
Taky bych řekl, že 317 lépe skonává - prostě svítí slabě. Double Flash se tváří normálně a pak lehne až po chvíli při jízdě.
Je docela fuk, jakou má kdo blikačku. I sebelepší blikna je svému majiteli na prd, když je schovaná v batohu nebo není zapnutá.
Může mě vzít ďas, když někdo tvrdí "já na cestu vidím, tak musím být vidět".
A když už bliknu z toho batohu někdo vyndá, tak by také měl přemýšlet, kam si ji připne - blikna za krkem nebo pod brašnou na nosiči je fakt na prd...
Takže KDYŽ UŽ TY PRACHY INVESTUJETE, TAK TY BLIKNY TAKÉ POUŽÍVEJTE!!!
:o)))
A když už se čílíme, tak dodáme : občas si zkontrolujte i baterie. Nevydrží věčně, zvlášť ne ty levné. A když při vyjetí z tepla blikají pěkně, po prochladnutí mohou už jen nenápadně bludit.
Ale mám pocit, že tenhle apel tady na webu není až tak nutný, že tady se bliká dostatečně a mnohdy i víc než dostatečně.
super,jsu rád,že na netu je takový pokec,i blikačky pomohli,
je nám tedy jasné že v dnešní době je prostě potřebujeme,
i když znám i takového blázna---gramaře,ten raději pojede snad i nahý---
kouknu se tedy na tu Smartku
díky,pište.
máte někdo praktickou zkušenost s tema novyma blikačkama s laserem ktery "kreslí" čáry na silnici?
Přímo s blikačkama ne, ale laser s lineární optikou jsem si koupil na pokusy. Je to dost nahouby - je to vidět v podstatě jen v noci. A v noci stačí v podstatě jakákoli blikačka.
Co je kritičtější je večer s protisvětlem, mlha, případně plné slunce střídající se se stínem (třeba alej v letním poledni). A na to je nejlepší výkonová LEDka s dobrou optikou, která bude svítit hlavně dozadu.
Já mám dvě 1W LEDky s eliptickou optikou 10 stupňů vertikálně a 22 stupňů horizontálně. Ve dne do toho ty skoro 2 W pouštím, v noci stačí tak 0.5 W a je to viditelné dost - uvažuju že to ještě snížím.
Je dobré to mít umístěné výškově tak, aby to bylo vidět přes skla aut i přes víc aut (například v koloně), podobně jako prostřední brzdové světlo auta. Čili minimálně tak metr (já mám 112 cm od silnice). Pod sedlem vzpřímeného kola to asi bude OK, pokud člověk přes to nehodí bundu :-)
Moje světla jsou vyfocená tady:
http://www.nakole.cz/diskuse/16797-vlastni...
leta letouci mam na kole cateye tusim model 101.
Diky tvaru "cocek" je viditelna v uhlu cca +- 60 stupnu. Svitivost s alkalickyma bateriemi dobra.
Viditelnost je minimalne 300m.
Je vsak pravdou ze zde zminovane Smartky 0.5W jsou o poznani silnejsi.
Mám letitou Cateye, kde jsou tři LED a kryt s hodně čočkami. Je to ono?
U výrobců blikaček to většinou není poznat ani dnes, ale vývoj LED už přece jenom pokročil. Mám tyhle blikačky dvě, teda od jedné už jenom vnitřnosti, krabičku jsem použil jinde. Když se vymění původní LEDky za jiné, takhle to vypadá (bez krytu). A je tomu už deset let, co tyhle moje oblíbené 60° prodávají a dnes stojí jedna 5 Kč.
Při přímém pohledu je foťák mimo, chtělo by to simulovat mlhu.
Při svícení na zeď je to už jasné. U obou je stejná spotřeba proudu - 20 mA na jednu LED.
Ale abych staré Cateye nekřivdil, na poslední fotce je na zdi samotná. Pokud s ní jedeš sám, vidět jsi.
Srovnání se superflashkou je taky zajímavé, ale tu právě z toho důvodu nemám.
ano, podle hodne nejasnych :) fotek je to moje blikacka. Coby kuriozitu uvadim ze je to moje treti stejna blikacka a dokonce k ni mam i tu klipsnu k upevneni na batoh ci pasek kalhot. Pokud pocitam dobre mam ji uz aspon 15 let. ze jsem ji nestratil... to se divim.
To jsi mi nahrál, já jsem právě tu první někde našel ztracenou. Hodil se mi ten kryt, smazal jsem nápisy na něm a dovnitř nacpal 25 těchhle LED, abych dosáhl intenzity brzdového světla. Jenom při brždění samozřejmě. Mezi LED a ty čočky jsem dal ještě rozptylnou fólii, jinak to bylo moc ostré přímo dozadu, chtěl jsem co nejširší úhel.
Pak jsem si to při jednom pádu rozkopnul a kryt už nenašel, tak jsem musel koupit přesně tuhle novou. Byla nejdražší z toho, co měli.
K té jsem pak dodělal kryt z velké odrazky a používám ji na starém horáku. Někomu stálo za to ukrást mi v úschovně originál držák ze sedlovky. Nový pak stál tuším 50 Kč. Tak to je nejdražší blikačka.
Ještě zajímavost - ta první nalezená má jenom dvě funkce, blikání - 0 - svícení - 0.
Ta novější má zbytečně pět funkcí, ale zas se dá vypnout dlouhým stiskem a nemusí se to přecvakávat dokola.
A funkce svícení je u obou těchhle blikaček skutečně svícení plným výkonem, ne jenom zrychlené blikání se stejnou střídou, což bývá vidět.
S tou co svítí a neoslňuje spolujezdce za mnou.
Výborné jsou reflexní pásky na nohy.
Ono je to problém. Pokud jezdíš ve tmě jenom čas od času, tak já preferuji tu Smartku, kterou tu už všichni vychválili.
Jsou i výkonnější světla, ale pak je to zase o výdrži. Ono chtít při stejných bateriích vyšší výkon prostě něco stojí a kromě lepších diod je to hlavně o Wattech. No a pak logicky klesá výdrž.
Cross, který jezdí denně po tmě z práce domů, dostal Reelight 720, protože jsem tam měl výkonnější světla a měnit baterie vzadu po 1-2 měsících provozu je na mne moc. Kromě toho mi to zpravidla vypnulo při jízdě, což je u zadního světla nebezpečné. Původní světlo tak využívám jen jako doplňkové za hustého deště nebo za mlhy.
Jinak samozřejmě vozím na nohou reflexní pásky a používám žlutou reflexní vestu. Zejména ve městě a na děravé silnici je velká reflexní plocha výhodou. Auta skákající přes díry se navzájem hodně oslňují a blikačka tak snadno zapadne. Naopak velká reflexní plocha pomůže, protože dnešní auta mají výkonná světla a velká reflexní plocha je tak dobře vidět.
Reflexní vesta je úžasná věc, v Británii už ani slepice bez ní nevystrčí zobák z kurníku :-)
http://auto.idnes.cz/reflexni-vesty-pro-slepice...
Neměly by dostat ještě na hlavu helmičky a na nožičky chrániče?!?
Helmičky s čelovkou a na zadek červenou Smartku, to bude určitě hit příštích vánoc :-)
Která slepice chodí po cestě v noci?
Jedině ostrovní :-)
Když už se tu bavíme o různé výbavě, která zvyšuje viditelnost cyklisty/kola v noci, tak vřele doporučují vyhodit ze špic kola ty různé oranžové odrazky a nacvaknout si na špice reflexní trubičky - https://www.google.cz/search?q=reflexn%C3%AD...
A nemusí to být hned 3M za ty šílené prachy. Já osobně požívám nějaké neznačkové za 60 Kč, navíc je rozříznu na dvě poloviny a mám trubičky na přední i zadní kolo. Stačí je nasadit tak co 4. - 5. špici. "Svítí" to super a hlavně "svítí" ať na ně posvítíte z kteréhokoliv směru - tedy i šikmo zezadu. A i když jsou špinavé. Na horáku je mám už i dost ožrané od soli v zimě a "svítí" furt krásně.
Jo, zrovna před pár dny jsem ve vedlejším vlákně popisoval zkušenosti s čínskými barevnými:
http://www.nakole.cz/diskuse/16978-lidl-pro...
Durazne doporucuji nevyhazovat oranzove, ale spis pridat ty trubicky:
http://www.nakole.cz/diskuse/16978-lidl-pro...
Mám tuhle (za trochu lepší cenu) a super. Záblesky světla jsou opravdu nepřehlédnutelné, a to i do stran, baterie vydrží dost dlouho a díky ovládání páčkou lze snadno ovládat za jízdy, a to i v zim.rukavicích. Podle hmatu lze snadno poznat polohu páčky a bez ohlížení vím, jestli je fakt zapnutá nebo vypnutá. http://www.cyklonemcik.cz/zbozi/blikacka...
http://www.cyklonemcik.cz/zbozi/blikacka... asi tato?
Je to na AAA! Pozor na to! Naletěl jsem při koupi.
Vypadá to, že se jim jedno A někam zatoulalo. A koukal jsem, že už to téměř nikdo neprodává.
Blikačky Smart 307r jsou také na 2 AAA a vydrží blikat hodně moc dlouho a jsou dobře vidět, nemají žravé diody.
Já v té Princeton blikně měním baterky jednou za rok. A při dnešní ceně alk.baterií AAA je to myslím zanedbatelná položka. Navíc má mít (jak tu kdosi psal) regulaci napětí, takže by se měly dát použít i aku. To, že je na mikrotuž. baterie beru jako plus, nechci na kole tahat půlkilovej bazmek. Moc se asi nenabízí, protože kvůli poměrně vysoké ceně o ni není moc zájem. Já bych ji ale klidně koupil znovu, už kvůli výborné viditelnosti a té páčce.
Používám tuto, spokojenost. http://www.expressport.cz/blikacka-zadni-hqbc...
Také jsem vlastnil, parádní záležitost. Žere jako kráva, jsou potřeba dobíjecí články.
Díky páčce se snadno ovládá i v rukavicích a je poznat zda svítí. Ulítla mi někde před Mělníkem když jsem jel z Kokořínského dolu.
Žere jako kráva? Já měním baterky tak jednou za rok. S nabíjecími je slabší výkon a podle mýho je ani nemá cenu používat, když se dneska normální alkalický dají koupit za pár šupů. Ta páčka je super, hlavně kvůli ní jsem bliknu pořídil-často zapínám i vypínám za jízdy třeba i v létě ve dne ve stinných nebo málo přehledných úsecích silnice. Ale fakt je, že do terénu moc vhodná nebude.
S nabíjecími svítí úplně stejně jako s alkalickými, má v sobě stabilizátor napětí.
Jsou tam dvě půlwattové diody, takže z článků vymáčkneš pár desítek hodin provozu (tak jako u všech výkonných blikaček).
Uklepal jsem ji na silničním kole.
To moc nechápu, jak ti mohla na silničce jen tak ulítnout...? Upadla s držákem, nebo jen blikna? Přijde mně, že to tam drží docela spolehlivě, akorát ten držák má občas tendenci otáčet se do stran. Jinak teda nevím, zkoušel jsem tam jednou šupnout akumulátory a svítilo to o poznání míň-ale pokud to má stabilizátor napětí, jak říkáš, pak máš určitě recht.
Udělal jsem skvělý obchod...bohužel nemohu sem dát odkaz, protože jsem blikačku koupil u větnamců za celých 15 Kč! Je to na 2 AAA a svítí to jako blesk od foťáku. Jediný nedostatek je, že to má asi 6 různých frekvencí a než to vypnu, musím na to hrát jako na piáno. Takže moje doporučení - tuctovka. Nemusím se bát zapomenout ji na kole, protože krádež nebolí.
Hele, za tu cenu jsi měl vzít celou krabici, protože tohle světlo vyjde levněji než baterie do něj :o)))
Jen si ohlídej, jestli se to nebude při otřesech vypínat. Kontakty u těhle světýlek bývají dost fórový.
Tak musím přiznat, že baterie jsem musel za 9 Kč:-)) přikoupit tamtéž zvlášť. Jinak co se otřesů týká, jezdím do práce slušný kus cesty po dlážděné silnici, kde to zak drncá, že skoro přestávám vidět - hrůza. A blikačka drží. Je to neuvěřitelné, ale fakt.
Z popisu: "Možnost uchycení na řídítka" :-O
On si snad někdo dává červenou blikačku dopředu???
To by ses divil kolik lidí tohle vozí. Aspoň u nás ve městě dost často někoho takového potkám.
Můžeš být rád, že svítí aspoň nějak. :-)
Co já bych často dal za to kdyby na silnicích a stezkách svítili alespoň takhle :-)
Taky jsem měl na měšťáku tyhle "skvělé" obchody, ale častější jízda po kostkách způsobila ulomení nekvalitnách držáků a následnou destrukci blikačky. Nejlevnější Smart se 3 LED se dá sehnat za pár desetikorun a krom toho, že bude mnohem bezpečnější, vydrží i daleko delší dobu.
Vzadu Smart 321R už několik let. Pokud někomu nestačí výdrž 2xAAA (nabíjecí nebrat,není na ně stavěná, mají nižší napětí a kratší výdrž), může si udělat jednoduchý adaptér a napájet to li-onkou, vyzkoušeno. Na reflexních ráfcích tohle http://forum.fotonmag.cz/index.php?showtopic=2543 . A vpředu mám hybrid vlastní výroby, 2x XP-G, napájené z dynama + 2x XM-L T6 napájené lionkami s přepínačem na řídítkách. Kolo a bundu mám polepené reflexními pásky na kamióny. Na druhém kole mám vpředu i vzadu světla vlastní výroby, napájená dynamonábojem. Vpředu XM-L T6, vzadu XP-E RED s TIR optikou v kombinaci s červenou kamioňáckou páskou. Ty ráfky stejné, jen tu fotoluminiscenční pásku jsem dal dvojitou.
svítí ti to pěkně, teď už jen svítící ventilky do výpletu a bude to dokonalé :)
jak jsi myslel ten adaptér na lionku? něco takového by se mi hodilo na blackburn mars 4, stačilo by i na 2 tužkové, přeci jen mají trochu víc šťávy než aaa
Svítící ventilky? A k čemu??? Možností adaptéru na lionky mě napadá několik. Buď jednoduše připájet do blikačky dva kablíky a udělat si jednoduchý držák na lion, nebo z plastu udělat díl, který bude pasovat místo těch AAA (třeba nařezat z plastové kulatiny nebo trubičky) se dvěma kontakty, připojit to třeba přes souosý konektor, stačí i sluchátkový nebo jakýkoliv jiný, možností je spousta. Lionka může zůstávat na kole, připevněná třeba elektrickou stahovačkou (ten můj držák je ve svislé poloze vodotěsný, nenaprší do něj) a sundávat jen blikačku. Mě Smartka jede na lion, správně by tam měl být předřadný rezistor, aby se snížilo napětí, ale on ten kablík taky nějaký odpor má :)
Odpor kablíku je vzhledem k malým proudům úplně zanedbatelný.
Tomu Jacku jako konektoru bych se vyhýbal, při zapojování a rozpojování půjde do zkratu a to lithiovkám nedělá moc dobře. Kdysi jsem to na kole používal pro připojení zadní blikačky a pořád se mi to rozpojovalo za jízdy. Tak jsem tam dal konektor Tamiya mini a ten drží skvěle.
S tím ´modrým´ obrázkem´s mi připomněl "Kübelwagen 82"
8-)
Však on je to taky obojživelník. Nerad vozím na hrbu batoh, na každodenní jízdu do práce je to paráda. Neprší do toho, vejde se na to spousta reflexních nálepek, jen se občas někdo zeptá, jestli bych mu taky nevymaloval byt :D. Mám v tom i lionky, takže jsou v suchu... Přežil i bouračku, rám a vidle na odpis, kýbl žije dál. A za ty prachy...
Buď lineární nebo spínaný stabilizátor napětí 3V.
uf, to už je pro mně cizáčtinou. česky by to nešlo? tedy, kde se to dá koupit hotové? :-D
http://www.gme.cz/78l02-p330-010 Ten má ale jen 2,6 V a celkem velký úbytek napětí (rozdíl napětí od kterého udrží požadované výstupní napětí).
Tenhle http://www.gme.cz/ht7533-1-to92-p330-201 má 3,3 V, což by asi vadit nemělo, a malý úbytek napětí. V datsheetu píšou, že před i za regulátorem má být 10 uF kondík.
Na co lineární stabilizátor? V tom případě by byl lepší ten odpor.
Blikačka 4 V snese a když to bude úplně natvrdo, bude tam při nejhorším dvojnásobný proud. Pochybuju, že uvnitř blikačky by bylo pro omezení proudu něco jiného než odpor.
Na to aby z té blikačky lezl relativně konstantní výkon.
No, já to mám teda natvrdo, ale rozdíl ve svítivosti mezi lion a 2x AAA nepozoruju. To omezení jsem navrhnul jen proto, aby náhodou někdo nechtěl novou bliknu :D
Pokud blikna má stabilizátor proudu (což by značkovější mohla mít), tak dokud ho neodpálíš třeba 12 nebo 20V, tak by měla svítit stejně na 3,7 jako na 2,4V.
Smartka právě na Ni-mh bída.Svítí jako s napůl vybitými alkalickými. Proto i výrobce nedoporučuje akumulátory používat. Ovšem s li-on holt nepočítá...
Aby mohla mít červená blikačka konstantní výkon i s NiMh, musela by buď mít velmi účinný step-down obvod a diodu s nízkým propustným napětím a nebo step-down/step-up driver. A nebo obecně něco, co dokáže zvednout napětí. Řekl bych, že ani jedno z toho ty smartky nemají a proto je potřeba alkalických baterek.
Máš pravdu, stabilizátor je lepší, udrží stálé napětí. Jinak já jsem nedávno objevil tyhle konektory, vodotěsné, šroubovací, na světla s akupacky super. Jiné už nepoužívám.http://internetovy-obchod.msbox.cz/konektor... , internetovy-obchod.msbox.cz/vodetesna-zdirka/f-1-s-50-dp-133804/ Ale na blikačku mi to přijde trochu velké :)