Ahoj, kamarad sehnal krasnou malinkatou skladacku (jmenuje se to Electric bike a je to cca 8 let stare). Motorek (je umisteny dole u slapek a pohani zadni kolo samostatnym retizkem) je 250W, typ MY1016, 24V DC, 13,7A. Baterie jsou tam dve 12V/12Ah - a o ne prave jde.
Vzhledem k tomu, ze technologie pokrocily, rad bych se zeptal zkusenych, zda by tam nesly pouzit nejake modernejsi baterie ? Nebo treba jen jedna 24V nebo tak nejak ? Hlavne neco bez pametoveho efektu a bez narocne udrzby... ( Prip. kdyby sly treba ty puvodni nejak zrepasovat ? ) Budu vdecny za kazdou radu, v tomhle oboru se moc neorientuji...
Dale bych se rad zeptal, jestli nevite o nekom, kdo by tyhle kola servisoval nebo kde by se dal koupit treba ten maly retizek ? ( U slapek je pak retez bezny cyklisticky ).
A posledni vec - k tomuhle systemu pohonu asi nejde dat prehazovacka, ze ?
Dekuji za ochotu a pomoc !
Obrázek by nebyl? Samozřejmě tam jdou dát jakékoli baterie 24V . LION,LifePO ,atd + nová nabíječka samozřejmě. Je tam asi olovo ne? Před 8 lety
Vypada to stejne jako tohle : http://www.sbazar.cz/vrcasist/detail/4147635...
ale tohle je asi modernejsi...
Kvalitní baterie se dá koupit zde
http://www.linergy-shop.de/product_info.php...
Je ve slevě
jinak tato v ceně i s nabíječkou
http://www.linergy-shop.de/product_info.php...
Kdyz vidim cenu, trochu bych v narocich slevil... :)
Na olovo toho moc neujedeš, za kvalitu se platí.
nebo něco levnějšího ale váhově těžkého
http://www.i4wifi.cz/Baterie-a-nabijeni...
Ale zase neutratí. Přestavovat něco takového snad ani nemá smysl. A jak daleko bude na té skládačce asi tak jezdit? A jak dlouho než se to pokazí?
Olovo dnes nemá smysl používat na elektrokolo.
Je více kvalitních i cenove přijatelných možností, jen je potřeba hledat.
Ale ne na starou plečku,která se také může rychle pokazit.Bych koupil nové kolo,nebo tam dal 2x12V olovo
Treba tohle ? http://www.patro.cz/objects/1076010613.html
Zrovna vybírám nějaké olověné baterie. Zatím nejlevnější (a to znatelně) jsou tyto: http://www.tipa.eu/cz/olovene-akumulatory/c...
To ale nejsou aku pro vysoké proudové odběry.
Tím ůžeš tak leda napájet hračky a svítilny.
To jsou trakční baterie. Víc než 15A z toho ždímat nepotřebuješ a ty Ti v pohodě dají.
To jsi na omylu při zátěži do kopce tam teče i 20A. Při takovém odběru olověná baterie neudrží patřičné napětí a řj. to vypne.
Víš o tom prd ale radíš a mudruješ.
17Ah bat. ma 5kg a ta jediná přicházi v úvahu a ta taky není v žádném případě trakční.
Ta je dobrá tak k pohonu elektroautíčka pro dítě.
Kam teče 20A? Beztak řj nepustí víc než 10. Je to stará miniskládačka s přídavným el.motorem. pouze PAS nejspíše.
A to ti řekl kdo že to řj. nepustí? Ja měl řj. na 14A a běžně pustila 20A.
Agilka na 24V motoru ždímá i více jak 30A.
Vše měřeno cyleanalystem tak že nic nevycucáno z prstu.
Ja to mám v řj. kelly omezeno na 20A přesto to jde při maximu na 23-24A.
nebavíme se o elektromotorce,ale o skládačce na 16palcových kolech tak do obchodu za roh.Na občasné použití. To z toho má vytunit megastroj??
Ani ja ani Agilka nemáme elektromotorku ale elektrokolo se středovým motorem cyclone.
Agilka to má na skládačce 20" ja na meridě 26".
Ale tady je řeč o něčem zcela jiném. Zeptejte se zakladatele vlákna kolik peněz hodlá utratit. A tím to můžeme ukončit.
Je to jeho věc kolik hodlá utratit, ja mu dal radu dle svého nejlepšího vědomí.
Zkušený elektrokolista by mu olovo nikdy nedoporučoval.
Chceš li elektrokolo musíš do něj taky investovat, jinak si kup koloběžku ta tě vyjde levněji.
Já bych mu doporučil magic pie3 +48V 10-12Ah aku (lion,lifepo,limn) a pojede to skvěle i po stropě :-) Nakonec když chce občas (to je kdy?) projet 5-10km,tak se vyplatí investovat . Ideální bude do té mikroskládačky investovat 10000kč za akumulátor 1500 za nabíječku a nejlépe si koupit pořádný motor.Nejlépe středový. A bude vymalováno
Nebo si může koupit novou skládačku http://shop-elektrokola.cz/skladaci-elektrokola... získá tím navíc odpruženou vidlici,přehazovačku a staré kolo může odstrojit a dát dětem.
Že by elektromotor měl zhruba jen poloviční účinnost? To se mi tak úplně nezdá...
A že by to nebyla trakční baterie... Se mi tak úplně nezdá.
VRLA (SLA) - ventilem řízený zapouzdřený olověný akumulátor se zamezením ztrát elektrolytu. Konstrukce tohoto akumulátoru umožňuje libovolnou pracovní polohu.
Doporučené oblasti použití: systémy UPS, záložní zdroje pro veškeré aplikace EZS a telekomunikace, záložní svítidla a nabíjecí svítilny, hračky, řídící systémy, alarmy, výstražná mobilní a signalizační zařízení apod.
Technické údaje:
AGM akumulátor
Napětí: 12 V
Kapacita: 17 Ah
Rozměry: 181 x 77 x 167 mm
Celková výška (s koncovkami): 167 mm
Připojení (koncovky): šroub M5
Hmotnost: cca 5200 g
Máš tam někde uvedeno TRAKČNÍ?
Trakční je až ta 20Ah a ta už je na elektrokolo hodně těžká.
Doporučuju k podrobnějšímu prostudování položku "popis". Hledanou informaci uvádějí až na konci první věty prvního odstavce.
Baterie olověná 12V/17Ah VIPOW bezúdržbový akumulátor
Gelové olověné hermeticky uzavřené a zcela bezúdržbové ****trakční akumulátory***. Konstrukce těchto akumulátorů umožňuje libovolnou pracovní polohu. Doporučené oblasti použití: systémy UPS, záložní zdroje pro veškeré aplikace EZS a telekomunikace, záložní svítidla a nabíjecí svítilny, výstražná mobilní a signalizační zařízení apod.
http://www.tipa.eu/cz/baterie-olovena-12v-17ah...
(Chtěl jsem tu napsal nějakou sarkastickou narážku na schopnost porozumění psanému textu, ale tazatel by asi nechytil o čem si píšeme, tak s tím nebudu otravovat)
umím číst i dobře rozumím psanému textu
http://www.tipa.eu/cz/baterie-olovena-12v-17ah...
Ja o voze ty o koze:-)
nejlevnější akumulátor 12V/12AH koupíš zde:
http://battery.nabizi.cz/zalozni-baterie...
Nový motor na to se dá koupit za 1000Kč
http://www.ebay.com/itm/MY1016-Electric-Unite...
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/_...
dva tyhle kousky zapojit paralelně cenově to vychází dobře
nebo tohle
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/_...
Jezdit na tom budu max. 5-10 km, chci to s sebou jen obcas, kdyz pojedu "na cesty".
V tom případě je volba jasná
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/_...
Je to lehoučké a na 10-20km to v pohodě stačí, tahat se s těžkým olovem je hloupost a kvalitativně je to nesrovnatelné.
Teď se také tahá s těžkým olovem a neříkal,že by mu to vadilo :-)
Kamosovi to bude fuk urcite a me na to obcasny pujceni asi taky. Ale zase by mrzelo kupovat kazdej rok novy baterie...
A ty původní mají kolik ? 8 let? A fungují?
Kdyby fungovaly tak by nekupoval nové.
Stejně bych tam dal olovo. ACCU PLUS 2x12V . Než kupovat novou nabíječku a drahé aku,tak si může v bazaru koupit rovnou modernější a výkonnější kousek.
Tvůj broblém. Dej si co chceš.
Kolega azni chtěl radu ja mu přidal i varování jaké je riziko s olovem.
Mám to z osobní zkušenosti právě s těmito ACCU plus.
V bazaru si koupiš tak nanejvýš dalšího šmejda těsně před smrtí.
Moderní a výkonný kousek je právě dost drahý.
Cenově a výkonově vychazí dobře mnou navrhované lipolky.
Zatim vsem dekuju ! Budu si to vsechno muset nechat projit hlavou. To kolo bude pouzivany spis jen prilezitostne a tak je to predevsim o penezich...jako vsechno... :(
Tak potom 2x12V olovo. A nahradit ty původní aku.
Olovu zatneš odběr 15A a olovo jde do kopru velmi rychle, lipolky jsou staveny na vice jak 10C. Olovo niky ani zadarmo.
Tohle kolo nevypadá,že odebírá 15A. AZNI píše toto :-) Jezdit na tom budu max. 5-10 km, chci to s sebou jen obcas, kdyz pojedu "na cesty".
I kolo na sem tam ježdění bych udělal pořádně proč se pořát vrtat v opravách a čekat kde co klekne?Můj kolega v práci si nenechá poradit holt má svou hlavu nooo.Staví půl roku kolo s pom.motorkem.Nejdřív převodovej motor,pak spalovací pak zas přímej do toho olovo,různé ŘJ a pořát něco laboruje,nejezdí opravuje,chce co nejvíc ušetřit ale nakonec tam má nastrkanejch odhadem 20-25tis.a pod ponkem hromadu šrotu.A to mu ještě to kolo jak tam ladil spalovací motor čaplo a málem podpálil dílnu.
Ten tvuj dotaz úpln chápu, protože situace je nepřehledná. Někdo nedá dopustit na LiFePo4 a někdo nedá dopustit na Li-Ion atp. Přitom v rámci Li-Ion je plno možností a taky není snadné správně vybrat. Na začátku je dobré si říct jak často bude člověk jezdit a převážně jak dlouhé trasy. Kdo jezdí hodně často, tak může jít do Li-Pol, kdo jezdí méně často, tak by mohl uvažovat o LiFePo4 nebo dokonce o LiFeYPo4. Samozřejmě není to pravidlo a chce to i sledovat jaké jsou kde ceny. Fakt je, že ceny modelářským aku jsou docela zajímavé a stojí to taky za úvahu. Jinak bych se přidal k názoru, že olovo nemá cenu... Je to těžké a moc cyklů na tom nedáš. Leda by fakt šlo o to investovat minimum a jezdit s tím málo.
Kdyz se tedy vratim k uplnemu zacatku a koupim zase ty levne gelove baterie co tam byly - jak a kdy je vlastne mam nejlepe dobijet, kdyz nemaji zadnou kontrolku a ani kolo nema indikator stavu baterie ? Nabijecka take nema nic, jen se pri zapojeni rozsviti zelene svetylko.
Leda vzdycky nejak zmerit cely "pack" s obema bateriema ? Jde mi hlavne o zabraneni pametovemu efektu.
Diky.
Ideálni vy bylo si zakoupit levný voltmetr, zapojit jej k baterii a během jízdy jej používat.
Plně nabité baterie by měly mít napětí mezi 28-30V, vybité by neměly klesnou na dlouho pod 20V, měřeno bez zátěže.
Ty moje baterie jsou 2x12V...
Kde by teda mel byt voltmetr napojeny ?
Na kabelech + a - vedoucích od propojených baterií k řídící jednotce. Ideálně zapojit přes vypínač aby měření nebylo neustále zapnuté i mimo provozování kola.
U dnešních elektrokol je vždy nějaká indikace stavu baterií tak že radu magic1000 neber vážně.
Pokud tedy nechceš kupovat aku každý půlrok.
Opravdu tam je? No je no:-) akorát je na hovno. Protože LiFePo aku má tak plochou křivku vybíjení,že když svítí kontrolka 50% TAK JE AKU ZCELA VYBITÉ.
Tady neprobíráme liFePo ale olovo.
Pokud je to jak tvrdíš pak s tím máš počítat a nedopustit vybití vice jak např na 45%.
A nebo si kup kvalitní měření a pak nemusiš hořekovat .
Kdo tady hořekuje? Je mi to jedno. Jen jsem popsal skutečnost. Pro jeho(Pb -občas) použití nepotřebuje žádnou indikaci. Před tím,než někam vyjede dobije. Pro moje použití také nic nepotřebuji. Stačí mi znát počet ujetých km.
Co ty potřebujě a nebo ne je tvoje věc a mně je to úplně volné.
Jestli kolega azni bude měřit je jeho věc.
Radit mu ale že žádna indikace není potřeba je zcestné. Nemůžeš nikdy vědět jak daleko se rozhodne jet a do jakých kopečku a pokud dojde k silnému podbití tak může kupovat nové baterie.
Nelze se nikdy spoléhat na řj. že to vypne tak jak by měla.
To že tobě to výrobce či prodejce zkonil a ukazuje ti to špatně je jen tvůj problém.
Pro použití jaké plánuje AZNI,nepotřebuje ani ten voltmetr. Co se týká LIFEPO,tak jsem měl na mysli 3 diodový indikátor co je součástí akcelerátoru. Tedy červená,žlutá,zelená. Použití pouze jako indikace zapnutí aku. Jinak nepoužitelné na nic. červená by svítila leda tak při poruše aku,jak zhasne zelená je téměř vybito.Pokud bych jezdil turistické trasy,tak nějaká přesná indikace(cykloanalist) atd. je potřeba. AZNI nepotřebuje nic a já jezdím max. 10tam a 10zpět na což mi plně nabitý aku vydrží s rezervou(plný plyn,bez šlapání). Případně 5km do práce (dobití) a zpět. Každý má jiné použití kola a tím pádem jiné nároky. ENDE
Mimo to že mám cycleanalysta tak mně na plynové rukojeti (akcelerátoru) vše funguje naprosto správně což porovnávám s cycleanalystem.
I když jsem měl na bateriích již jen 31V červená mně ještě nesvítila. Při 35V se teprve rozsvítí žlutá.
Ty nevíš co azni potřebuje to si rozhodne on sám.
Je to o tom zda chce jezdit na "slepo" a riskovat tak zničení baterií a nebo jestli chce jezdit v klidu a vědět že třeba ještě ujede 10km navíc.
Já nevím nic,ty víš všechno. Co AZNI potřebuje.Co potřebuje už napsal. Každý má jiné priority. Každý používá kolo k jiným účelům a za jiných podmínek. Univerzální pravda neexistuje.Já nejezdím na kole na výlety s předem neurčeným počtem km. Nepotřebuji ani cykloanalyst a dokonce nepotřebuji ani indikaci stavu vybití aku. Až to bude jinak,tak se také jinak zařídím.
Dekuju za vsechno, jen se prosim nerozhadejte - ten muj cyklopohon za to nestoji... :)
Jeste mam jeden miniproblem - trochu se mi rozsypala rukovet otocneho akceleratoru. Po rozebrani jsem zjistil, ze to cinan udelal jak "z kopriv plot" . tzn. kus magnetu vlepeny do mizerne a krehke umele hmoty, navic u toho neni ani konektor... :(
Zeptam se tedy - muzu koupit treba packovy akcelerator, draty ustrihnout, naletovat a bude to fungovat ? Nebo je v tom nejaky "cert" ? Diky !
Měl by jsi koupit akcelerátor zase na 24V.
Pokud vše připojíš na stejné vodiče tak to fungovat bude ale pozor barevné značení nemusí být stejné jako u původního.
Je třeba to proměřit měla by tám vést "zem","napájecí vodič 4-5V" a třetí je výstupní vodič 0-4,5V, 0 v klidu 4,5V při plném vybuzeni (otočení) akceleratorem.
Co se stane,když použije akcelerátor na 36V ? Rád se nechám poučit jelikož jsem mldlého ducha :-)
No nejspíše mu nebudou fungovat indikační diody, pokud tam budou jinak nic.
Ovladacích 5V jde na všechny stejně.
A jen tak mimochodem elektrodacane nepruď.
Sám prudíš. Napíšeš ,že má shánět akcelerátor na 24V i když víš,že je to úplně jedno. Sám si dacan
Jen takový trouba jako ty použije regulátor na vyšší napětí a pak se diví že mu diody ukazují nesmysly. Mám li 24V snažím se nejprve osadit ten samý a až když není zbytí zvažuji něco jiného.
Tobě jde jen o to tady zase jen otravovat ovzduší, všude kde vlezeš tak jen prudíš.
Nedávno jsi se předvedl v dobré xenofobní pozici. Už jsi tu podobně exceloval a byl jsi za to bloknutý.
Čest elektrodacane, škoda času se stebou vybavovat.
rady a návody pro stavbu elektrokola
http://teslabike.sk/author/teslabike/page/24/
Dobrý den! Asi před týdnem jsem dostal od kámoše tutéž skládačku v zachovalém stavu. Měla problém , byla to pravděpodobně slabá kapacita již starých baterií, že motůrek kolo neutáhl. Při běhu navolno /nadzvednuté zadní kolo ve stojánku/ motor neměl pavidelný chod. Chvíli větší tah a chvíli menší a z motoru bylo cítit jako že se pálí celá izolace - nepatrně. Motor jsem rozebral a vyčistil. Byly zde piliny /kovové a hliníkové/. Poté jsem motor dal dohromady a motor se točil dozadu. Nejsem si vědom, že bych m motor přepóloval. Při přehození pólů u zasuvky baterie se motor netočil, musel jsem tedy přehodit kabely ke krabičce kde jsou diody a odpory a poté se motor točil správným směrem, ale plynový regulátor nereagoval. Motor se točil ihned po zapojení ve velkých otáčká jako při plném plynu. Vy jste popisoval, že jste měl nejaké problémy s regulátorem, že Vám taky nereagoval. Od Vás bych potřeboval, pokud maté el. schéma o jeho zaslání. Dík.Řetízek by se měl koupit tam kde je prodávají v metráži.