Ale vážně - odsud to vážně není slyšet, takže těžko soudit, odkud to skřípe. Zkus vylučovací metodu. napřed jiné boty, potom tyhle na jiném kole. A uvidíš, teda uslyšíš.
To asi nepůjde nemám ani jiný boty ani jiný kolo.
No tak pantofle (bez srandy, takovouhle úlohu snad dokupy dáš, jinak to začnu brát jako opravdu nepovedený vtip)
Jak pantofle ? Co je to za blbost?
Když nemáš jiné boty, tak se na tom kole projeď v pantoflích a hned budeš vědět, jestli je to pedálem.
Nechceš to rozvést, co máš za boty, co za pedály, jaké je to vrzání ? A taky jestli to máme brát vážně. nezlob se, fakt to nepůsobí moc věrohodně.
Mám SPD Shimano, tretry nevim,ale myslim, že jsou zespoda všechny stejný. Jezdit na tom v pantoflích mi přijde jako totální hovadina.
No hurá, aspoň něco už víme. Mám taky SPD, už starý, vymletý. Na skřípání kufrů v upínání mi pomáhá namazání pedálu. Používám hustší olej ve spreji, nebo líp vazelínku ve spreji. Vždycky nějaký čas to dá pokoj. Ale to dělá mě. netuším, jestli je to stejné, jako ve tvém případě. tam fakt může být jiná příčina. třeba jak píše Billicek. Ale namáznutím upínání kufru (i jakoby zevnitř - stačí i troška obyčejné vazelíny) nic nezkazíš. Alespoň budeš moct vyloučit tuhle možnost.
A proč ses teda nezeptal, když jsi chtěl?
To jste tady všichni takhle vtipný ?
Nektery jsou jeste vtipnejsi.
Ale vazne - to, co radi Ronda s pantoflema, to zkus.
Jestli nas naslapy, tak prave mezi botou a pedalem to bude nejpravdepodobnejsi. Konec koncu jakakoliv mokra (nekdy i sucha) podrazka na kovu dokaze vrzat.
Hele měl jsem stejnej problém. Je to asi jenom bordelem kolem toho kovovýho kufru v botě, stačí zrnko písku nebo kousek bahna co se Ti tam dostane. Rozeber to, vyčisti a vomatlej mazacím tukem, nebo vazelínou. Chce to asi dělat častěji, ale stopro to pomáhá.
Jestli tam ma spinu kolem kufru, tak vycistit. Proc by kvuli tomu mel neco rozebirat? A hlavne co? Kufr od boty? No, tohle mockrat clovek neudela, aniz by neco poskodil. Pedal? Hmm... Kvuli spine na podlaze taky nefrezuju az na zaklady, kdyz staci hadr a kbelik.
No mě to tedy nějak problém nedělá povolit dva imbusy a vyndat kousek železa,práce na půl minuty. Jestli jsi schopnej při tom něco poškodit a připadá ti to složitý to asi musíš být slušný nemehlo.
Sundávat víckrát kufr není úplně šťastné. I když vypadá jako stejně nasazený, pokaždé je pod malinko jiným úhlem a trošku jinde. A přitom hlavní výhoda spočívá v přesném a hlavně stále stejném uchycení nohy na pedálu. Jsou to sice jen desetinky, ale ani ty bych nepodceňoval.
Jo a moc prima věc je takový vyklepaný šroubek kufru z rozvolněného závitu někde uprostřed divočiny. lepíš je pak loktajtem ?
Sundávat víckrát kufr není úplně šťastné, protože naprosto zbytečné. Ale dát kufr zpátky jinak, než byl původně, snad ani nejde kvůli tomu vroubkování, co se nenávratně vymáčkne do podrážky, ne?
Různé boty, různé podrážky, různé kufry. Kdysi jsem na jedněch měl jeden kufr kvůli něčemu sundaný a nic nebránilo libovolnému posunutí a natočení. Zpátky jsem ho posadil jen podle zaprášení. V jiném případě to může být dané vymačkáním, nevím.
Hele, ty asi na kole moc nejezdis, nebo jen takovy teren, abys z kola slezl rovnou na koberecek do hospody, co? Ony treba takove trosku starsi kufry mivaji srouby seslapane a odrene. Ale jo, sundavej je, nejlepe po kazde vyjizdce. 8-D
Nedělám z hovna vědu. Povolim, vyčistim, namažu, vrátim. Žádnej problém, praktikuju to asi tři a půl roku bez problému. Operace, kterou zvládne malý dítě. Ty asi ne.
A tohle ti poradil kdo? Nějak mi uniká smysl rozebírání kufrů. Když jsou dobře usazené a dotažené, tak se pod ně nemůže dostat čurbes. Právě tím věčným povolováním a nasazováním vznikají různá vymačkání a mezírky do kterých se dostává prach.
Tak si ten nesmysl užívej.
Prave ze z toho delas vedu. Misto klaciku na vyrypnuti necistoty a kartace s vodou to budes jeste rozebirat. 8-DDD Tema na vtipy je ale jinde.
Ne, akorát povolim dva šroubky. Vim je to pro tebe moc složitý.
Kdyby to nebyla spatna guma, mohly boty klidne fungovat dal. Kufry taky jeste pouzivam. http://mur.rajce.idnes.cz/2010-06-09_Loudani/...
A ted mi rekni, jak to jednoduse povolis. Uz chapes? Ty srouby jsou znacne poskozene obcasnou chuzi, splhanim po kamenech, ... a povoloval jsem je tehdy mikrobruskou, pokud si vzpominam.
(Jo, je to pro mne prilis slozite. A taky je to uuuuplne zbytecne. Tak proc bych to delal?)
Tento jednoduchý úkon (jak se na první pohled zdá) zvládne každý- pokud to má smysl. Jestliže nastavení kufrů vyhovuje a neuvolnily se(pak by bylo po nastavení), tak bych s nima nehýbal. Nejsem taky žádný profík a vyhovující nastavení nějakou dobu trvalo, ale desetinka vedle dělá na patě pár mm a to je na koleně znát. Navíc podložka se závitem není z ocele a při častém dotažení se může strhnout. Jednodušší je prostor vyčistit,vyfoukat a namazat-smysl rozebírání mi uniká. Pokud jde o návrh s pantoflema- bylo asi myšleno použít normální boty, aby se vyloučila možnost vrzání v oblasti uchycení(kufr-pedál),ne že budeš jezdit v pantoflích-to by napadlo jen toho, komu to skřípe jinde!!!
A hele, další odborník. No jo ,kdyby se to hnulo o desetinu milimetru, to jsou potom boty rovnou na vyhození a borec tvého kalibru má po sezóně.
Tobe posunute kufry nevadi?
Tak budto ujedes jen par km denne, nebo mas obrovske stesi na tostatecne flexibilni kolenni klouby. Kdyby sis o tom neco precetl, zjistis, ze je nastaveni posedu a kufru docela veda. Nektere firmy na male zmene uhlu postavily svuj marketing a tvrde na tom vydelavaji. Precti si neco o nastaveni kufru u Speslu, mozna pak pochopis alespon cast z toho, co ti tu ostatni pisou a nebudes se ztrapnovat zpochybnovanim jasnych a lety overenych faktu, ty odborniku. 8-)
Kolenům škodí hlavně špatná rotace podél vertikální osy, ale na tu mají kufry dostatečnou vůli, pokud si tedy nekoupíš ty, co v tomto smyslu sedí na pedálu natvrdo, ty bych rovnou zahodil, protože se vzrůstající únavou se mění styl šlapání i pozice chodidla na pedálu.
Jenze ta vule je jen omezena. A navic maji i tak kufty tendenci sedet jednim konkretnim smerem, takze kdyz chces mit chodidlo pootocene, musis se s upinacim mechanismem trosku pretlacovat. Ja mam kolena dost spatna a i tohle citim.
Cítím to samé (díky věku), ale dospěl jsem k názoru, že se neperu s upínacím mechanismem, ale sám se sebou.
V přirozeném rozsahu vůle kufrů se s upínacím mechanismem nepřetlačuju (jak jsem si taky původně myslel) jeho odpor je totiž v tomto rozsahu konstantní, problém je v tom, že mám chodidlo v poloze, která by kolenu škodila i bez upínacího mechanismu.
Resp. problém je v samotné poloze kolena, celé horní poloviny těla, tu je potřeba hlídat, většina lidí hází levé koleno od rámu (protože jsou praváci).
Pokud se dostáváš mimo rozsah kufru, i když ho máš alespoň přibližně v optimální poloze, je to ten samý problém v horší verzi, sedíš na kole nakřivo, myslím, že se tomu říká dysbalance, jedna polovina těla je znatelně silnější, než druhá.
Ten posun do strany jsem na sobe pozoroval hlavne na lehaci a usilovne jsem se snazil vycentrovat. Pak jsem zjistil, ze je mirne krive to kolo. 8-)
Kdyz jsem si nechal delat mereni od Duratecu, vyslo mi, ze mam jednu nohu o 3 mm delsi. Totez ruce. Pry je to naprosto bezne. Jestli ten krivy posed nebude spis zpusoben timhle.
Ceska mi pri pokrceni kolena ujizdi do strany. Kdyz mne koleno zacne pichat, vetsinou staci ubrat a nejakou dobu slapat tak, ze v horni uvrati kolena cpu co nejvic nad ram, tedy jako dovnitr. Po par minutach se muzu vratit k puvodnimu slapani. A prave v tu chvili citim, ze ten pedal ma tendenci nohu rovnat. Malilinko, ale vazne ma.
Kdyz na pedal upnes samotnou botu, urcite nebude uplne volne nastavitelna do stran, ne? Jestli ano, osobne bych utahnul pedaly (upinaci mechanismus).
3mm, to je strašně málo, to snad ani nejde věrohodně změřit, úplně bez problémů to srovnáš rozsahem pohybu, polohou paty a vertikálním pohybem kyčlí, tam pohyb rozhoduje v řádu několika centimetrů.
Co se týče vertikální polohy, rotace paty (špičku máš upnutou natvrdo), největší vliv na to má správné držení těla, trošku se celý zkroutíš na jednu stranu a už máš obě chodidla úplně šejdrem.
Rovnat nohu není tendence pedálu (když pominu třecí odpor kufru o zámek), je to setrvačnost práce svalů ovládajících chodidlo, je jich hodně, stejně jako na ruce a chvíli trvá, než se synchronizují, zvyknou na novou polohu.
Jestli něco nemám, tak rozhodně flexibilní kolena. Ani se tady nehodlám prsit počtem najetých kilometrů. Jak je napsáno níže, boty mají na pedálu dost velkou vůli, tedy alespoň moje jo. Skoro mi to až vadí. Pointa je, ale v tom, že nějaká desetina mm asi nehraje roli, když se mi noha na pedálu může hejbat o centimetry. Mnoho firem postavilo svůj marketing na oblbování zákazníků kravinama a vymývání mozků ve jménu zisku.
Kufry je potreba mit spravne nastavene ve trech smerech.
V predozadnim tak, aby byl kufr cca pod kloubem palce.
Bocni nastaveni uz neni tak jednoznacne a zavisi na pedalech, botach, ...
Rotace nekomu vyhovuje mozna pata vytocena ven, nekomu dovnitr. Ale mala nepresnost pri opetovnem pripevneni kufru muze znamenat o centimetr jinak daleko patu od predozadni osy a to uz si vsimne asi kazdy.
Spesl k tomu pridal sklon chodidla do strany. Mne tohle zajistuji individualne vyrobene ortopedicke vlozky, ktere ve vetsine bot vozim. V tech, ve kterych jezdim na jare a na podzim do prace (cca 3 az 12 stupnu C) tuhle vlozku nemaji a zmena sklonu je taky citit.
Ale je fakt, ze vsemi smery plocha noha, x-krat vymknute kotniky a silhava ceska si rikaji o lepsi peci.
Na klasickem kole si to clovek mozna neuvedomi tak jasne, Ja se s timhle problemem setkal nejdriv na lehaci, az teprve nasledne jsem zjistil, proc mi vlastne jsou na MTB jedny tretry pohodlne a druhe ne, i kdyz maji uplne stejnou konstrukci. Posunul jsem kufr, pootocil a najednou byly i druhe boty pouzitelne pro celodenni jizdu.
Jestli oprevdu kufry tu a tam sundavas, zkus si je schvalne o trosku posunout a uvidis, jestli zmenu pri delsi jizde pocitis, nebo ne.
Když mám nové boty, šteluju na nich kufry klidně 15 minut. Pak se projedu a v průběhu několikrát zastavuju a různě s nimi laboruju. Že bych pak přijel a zase je odšrouboval??? Ani za nic!
Když je pravidelně nerozebíráš a nemažeš, tak taky nebudeš žádný odborník :-)
Hele párkrát jsem je sundal a vrátil. Od oka.
Případnou odchylku jsem nikdy nepociťoval a pokud nějaká je , tak v řádech naprosto bezvýznamných.Nikdy jsem s tím problém neměl a i kdybych záměrně šoupnul, ani to nejspíš nepoznám. Možná to vnímáš jinak, asi je to indiviuální.
Ať je trochu jasno v téhle přestřelce - bez nějakého prsení a jiných libůstek, čistě informačně, jaká je tvá obvyklá vyjížďka, nebo cesta ? Kolik cca kilometrů jakým terénem, kolik času v kuse ? O tvých oponentech víceméně vím, že se jedná o mnoho hodin a 100 až 200 km.
Prosím Tě a na pokusy s pantoflema se radši vykašli, asi sám chápeš, že je to kravina.
No to asi fakt zkoušet nebudu.
Tak to nezkoušej, jestli si myslíš, že jednodušší a snadnější zjištění bude, když kolo a boty rozebereš do šroubku a znovu složíš.
Když se ptáš na radu a tu potom odmítáš vyzkoušet, tak ti asi moc rady není.
Plácáš nesmysly .Ne není třeba rozebírat kolo, stačí vyčistit boty. Ale já zapomněl, patent na rozum tady máš Ty a spol.
"e to asi jenom bordelem kolem toho kovovýho kufru v botě, stačí zrnko písku nebo kousek bahna co se Ti tam dostane. Rozeber to, vyčisti a vomatlej mazacím tukem, nebo vazelínou. Chce to asi dělat častěji, ale stopro to pomáhá."
Tohle, co jsem prave citoval, jsou ty jedine nesmysly v tomto tematu. Pak tu bylo par vtipku. No a pak jsi strhal dobrou radu se zamenou bot. No, nejspis jsi nepochopil, k cemu by to melo byt, ze? 8-)
A ted zase naopak pises, ze neni treba rozebirat? Tak je to potreba (dokonce casteji - jak pises vyse), nebo neni?
Tak to zkusim napsat tzv. idiotsichr, tedy tak aby to každý ,i ty pochopil. Vezmu botu, povolím dva šroubky, sundám tu kovovou věcičku co je uvnitř, protože jinak se pod ní nedostanu.Důkladně očistím, namažu tukem, našroubuju zpátky. Jestli se netrefim na desetinu mm přesně neřeším, nejsem takovej profík, abych to poznal. Až budou kufry opotřebovaný třením o pedály, chůzí, apod., koupim si nový. 150 kč jednou za čtyři roky mě neposere.
Alespoň tady nikoho přesvědčuju jako ty aby si rozšrouboval kufry a pedály, humoristo.
O rozšroubovávání pedálů tady nikdo nepsal.
Pedály beru zpět, ale jejich vyčistění má mnohem větší význam než rozebírat boty.
Trochu nadhled, jo ? Z kolegy to leze jak z chlupatý deky, tak jsem jen dával "možnosti", když ani nebylo jasný, co má za pedály atd.
Nevim jestli tě mám brát vážně, nepůsobíš moc věrohodně.
No, jak chceš. Přečti si pozorně, co píšu a co ti píšou ostatní a pak si to rozsuď.
Zacinam mit pocit, jako by se novy nick zacinal drolit.
Pardon, chtel jsem napsat trollit!
Jsem si myslel, že lití oleje do ohně není Tvůj obor.
Podle reakci zakladatele mi prijde, ze mu nic na kole nerupe, jen se chce hadat. Mozna se pletu...
Taky mám takový dojem, něco podobného už tady párkát bylo a když se dotyčnému (dotyčné) podařilo svými "přitroublými dotazy" rozhádat ty co měli snahu poradit, tak se tiše a "navždy" vypařila.
a nemáš povolený nebo vymačkaný tenhle šroubek? http://www.bikesport-straz.cz/foto/klinek-9-5mm...
Obecně napřed zkus jestli skřípe/ neskřípe při šlapání taháním
pak při šlapání bez zacvaklého kufru
Pokud bez kufru, tak to nebude kuframa :)
Pokud i při šlapání nahoru tak bude kufr moc volnej.
No a kapička volejíčka zachránila zámečníčka většinou vyřeší vše. Spíš něco co na povrchu pak nelepí.
Nejlepší rada nakonec, co jezdit dál od chodníku, zkusil jsi ?
Řešil jsem totéž. Pokud si nejsi jistý, že je to opravdu pedálem, tak nic nerozebírej a kašli na rozumbrady. Jediná správná cesta je postupně vylučovat příčiny. Vím, je to zdlouhavé, ale seriózně víc poradit nelze.
Určitě je dobré zkusit:
- zapružit (poskočit) v sedle a ve stoje,
- jízda v botech bez nášlapů (viz Ronda),
- zkusit natočit nohu v nášlapu (ono to má vůli),
- podívat se, jestli není nášlap někde od bot obroušený,
- zkusit dotáhnout všechny šrouby sedlem počínaje a středem a nášlapy konče,
- pořádně dotažený rychloupínák zadního kola.
Soupis není a nemůže být úplný. Závada "někde mi to vrže" je katastrofa, protože to může být povolený šroubek nebo rychloupínák, povolený střed, špína v pohyblivých částech, vadné ložisko, ale taky prasklý rám.
V mém případě je příčinou vrzající sedlo (v lyžinách) a rychloupínák sedlovky. Přicházel jsem na to půl roku. A to, že to praská jenom při šlapání pravou nohou je to, že na sedle sedím mírně nakřivo. Když si poposednu, vrzání přestane a když si ještě víc poposednu, vrže mi to při šlapání levou nohou.
Pokud nepochodíš, obrať se na servis. Některé praskliny rámu je těžké objevit.
Jo a na horáku jsem řešil něco podobného, ale jen při šlapání do kopce a pro obě nohy. Pořád nic a nic ani servis. Až jsem jednou v kopci zastavil, povolil a více dotáhl rychloupínák zadního kola. A bylo to.
Může to být opravdu cokoliv. Nic předem nevylučuj. Pokud nevíš, že je to opravdu pedálem, rychlé a snadné řešení NENÍ.