Zdravím!
Máte někdo zkušenost s koupí nového kola z ebay?
Chtěl bych v létě vyrazit na těžko cestu okolo Švýcarska ( +- 2500Km ) a plánuji zakoupit nové kolo a napadlo mě, se podívat na ebay, kde pravidelně nakupuji, zda-li nabízí něco zajímavého. Nevím, zda-li výrobci důvěřovat, jelikož u nás distribuci nemá a případě servisu či reklamace mohou vystat třebas problémy.
Oslovil mě tento typ:
http://www.tretwerk.net/en/Bicycles/Crossbike...
Avšak nedokáži posoudit, zda-li se na našem trhu nedá sehnat něco v podobné ceně a specifikací...nemá někdo z Vás prosím podobnou zkušenost?
A ke kolu samotnému, myslíte že by mohlo vyhovovat?
Slušný kolo za ty peníze. Německýho kšeftu bych se asi nebál. Vím, že třeba Canyon i další mají dobré reference. Zkus pohledat i o těhle.
Když jsem koukal v německých kšeftech, tak kdybych musel kupovat jiné kolo, asi bych jel k nim. Při stejné ceně lepší kousky (jako skoro ve všem :-/ )
Za ty peníze dobrý. Já bych bral jiný typ, ale už mě moc nebaví lidem vymlouvat odpruženou vidlici.
Mě osobně se líbí http://www.tretwerk.net/en/Bicycles/Speedbike...
A kola bez odpružené vidlice s kotoučovkama z kategorie speedbike vypadají hezky.
Pak je samozřejmě možnost nechat si kolo postavit na zakázku, bývají to povedené kousky přesně podle soudruhova gusta :-)
Jo,jo... Taky nechápu, proč lidi na takovém kole touží po odpružené vidlici.
Tak na německou nebo holandskou stezku (případně nějakou naši eurodotační funglovku) bych taky bral kolo bez odpružení. Ale na ty naše okreskové lepenice je kolikrát i full málo. A jsem vděčnej i za těch 63 mm na péru.
Nevykládej. Znám spoustu lidí kteří po našich silnicích jezdí na 23mm bez odpružení. Když tam jsou díry, stejně je těch 35mm (to má to kolo co si vybral) málo a musí jet pomalu jinak cvakne.
Platit o 100€ více, mít o 2kg těžší kolo a na kole element, který se nejpozději za 3 roky začne rozpadat... To si raději koupím pevnou vidli a časem vyměním za uhlí.
http://www.ebay.com/bhp/carbon-rigid-fork-29er
Ale nevykládej, rozhodně je rozdíl když ti pruží alespoň těch 63 mm než když nepruží vůbec nic nebo jen to co pruží pevná vidlice. A je rozdíl když někdo jede sportovně na výkon a když se jede turisticky a hlavně abys neměl tolik vytlučené ruce a klouby.
Je rozhodně lepši když ti vidlice tlumí nárazy do rukou a zad než když nic netlumí.
Jistě, je to rozdíl. Vyšší váha, vyšší cena, nižší tuhost, další kurvítko.
Už jsem zmínil že mě přestalo bavit vymlouvat lidem odpružené vidlice na cestovních kolech?
Že máš tolik zkušeností- kolik jsi toho najel s karbonovou vidlí?
To mohu potvrdit.
Přechod z treku s vidlí na kvalitní celokarbonovou silničku, se zert vložkama nejenom ve vidli ale i v sedlovce, byl ve své podstatě kvalitativní skok srovnatelný s přechodem ze staré ojeté rozhrkané škodovky 105 do fungl nové octávie :)
Dneska na tom trekovi občas sjedu na nákup, naše ulice nejsou nic moc a na silniče tam zdaleka tak netancuju i když je fakt, že mi stačí menší "most" mezi dírama...
Pánové, registrujete vůbec, na co to kolo chce ? Karbon natěžko asi taky jde, snadno ovladatelná silnička to ale nebude. Pokud s tím bude jezdit po relativně pěkných silnicích kolem Kerska, tak s pevnou určitě vystačí a ocení ji. Sám musí vědět, kam s ní míří a jak naložený.
Já to registruji.
Já nenavrhuju celokarbon, ale pouze karbonovou vidli (a to ještě časem). Vím co to stojí.
Nebudu to tentokrát nikomu rozmlouvat, ale vím proč to píšu.
Jo a když už jsme u toho- ve vedlejším tématu si píšu s Murphym o přerostlé podsedlové brašně. Ne náhodou. Chci s ní absolvovat cesty přes alpské průsmyky (bike & bed, případně zkusím kontaktovat tamní cyklogangy jestli by mě někdo neubytoval, případně Hospitality Club) na Roubaix.
Na treku s odpruženou vidlí na našich silnicích víc než dost. To jako myslíš vážně, že karbonová vidle propruží 6 cm a pobere 6 až 7 cm nárazy?
Zřejmě mi zapomněli nějaké to kurvítko do vidle dát, za těch 5 let jsem na ni nesáhl a chodí jak zamlada.
Moment, jakých 35 mm ? Co jsem pohledal, tak tahle má dokonce 75 mm zdvih. A nemá to kolo na švih, ale na natěžkystické valení krajinou. Je teda fakt, že do Švýcarska by ji mít nemusel :-) Ale jestli hodlá jezdit i u nás, tak ji ocení. Uvědom si, že s naloženým kolem díru neskočí, jako ty se žiletkou. A slušný nabouchaný pláště jsem ještě nikdy necvaknul, i když třeba v Orlických dostávají pořádný sody ve sjezdech o hrany záplat.
Další věc, která se může pokazit :-).
To taky nechci, ale koupil jsem si odpruženou sedlovku, a jsem spokojený.
Nevím jak moc se to vyplatí, nemá to blatníky, nosič, nábojové dynamo, nic nevím o ráfcích a výpletu, a na dalekou cestu bych určitě obul nějaký ty dost drahý Schwalbáky.
Netuším jestli bych byl spokojený se sedlem, a vím, že bych tam chtěl svoje "začátečnické" nášlapy.
Takže se mi zdá, že bych musel asi tak 10 tisíc investovat, abych z toho dostal kolo co považuji za dostatečně robustní na dalekou cestu a pak bych začal uvažovat, jestli se mi to vyplatí.
Asi tak...
Raději by si ho měl sestavit sám, než koupit celé a potom půlku toho vyměnit. Ale tímto kolečkem si musí projít asi každý. :-)
Jindra potřebuje odolné kolo,které se obejde bez údržby. Jinak se zabije a kolo rozbije. :-)
:-)
Úplně docela to tak není, to jsem se jen vykašlal na to svoje elektrokolo protože jsem s ním jezdil poslední rok jen do hospody.
Sebral jsem madam jejího starého Authora Classic (teda úplněj fungláč ale 12 let v komůrce) a přestrojil ho zcela, vlastně původní je už jen rám, vidlice a řídítka.
Udělal jsem z toho dost robustní dopravní prostředek, dvojstěnné ráfky, výplet 2.3mm a ten krám fakt docela solidně drží, během 1000km na hodně těžko jsem utáhnul jen jeden šroubek u nosiče, jinak nic.
Ale taky to stálo strašně moc peněz asi víc než nové kolo. Ale takové kolo bych nikde nekoupil.
Jak říká kolega Ukradený, postavit si to tak, aby to vyhovovalo, každý máme trochu jiné nároky.
Alkohol je démon. V hospodě není štěstí :-) Věnuj se rodině a plodné diskusi (třeba zde :-)))
Pivo není alkohol, to je náš tekutý chleba, jak říkal soudruh Bilak :-)
Soudruh Bilak byl dobrý člověk :-))
on existoval nějaký soudruh co by byl dobrý člověk?
Kapek, ten jim ukázal cestu, škoda, že ho nenásledovali další :-)
Cesta kolem Švýcarska?!?
Budeš mít někde podrobnosti k plánované trase?!? Docela by mě zajímal průjezd na jihu a východě.
Spíše okolo Rakouska a Švýcarska, tak plus mínus. :)
Není to nějak definitivní, ale vypadá to celkem poutavě z hlediska toho co můžu vidět....
Tu flákačku kolem Rhony nech nám, dědkům.
Vem to pěkně přes Provence a Grasse.
:-)
dobrovolně se přiznám, že se mi nechce přepočítávat ta částka na Kč :)
ale za 10.000,- jsem letos koupil ve "výprodeji" Konu Dew Drop 2009.
v podstatě trek s berany, pevnou vidlí a kotoučovkama. nemůžu si vynachválit.
jezdím sice hlavně asfalt, ale polňačky a lesní cesty taky nevynechám. s pevnou vidlí jsem zatím projel všechno, co jsem chtěl. je relativně lehká a hlavně bezúdržbová :)
docela se mi ještě od Kony líbil Dr. Dew (ale ten nemá berany a těch se vzdát nechci) nebo třeba Sutra (ale to už je zas v trošku jiné ceně)
že se s berany dá cestovat i dálkově bylo ukázané asi před rokem či dvěma v Cykloturistice. Byl tam nějaký manželský pár, který na Cannondale (či jak se to píše) projeli myslím Ameriku. Fotky to byly krásné, povídání taky, ale žel jsem časopis vyhodil, tak vám neřeknu kdo to byl ani přesný typ kola.
ale každopádně to bylo Cannondale s berany a trošku silnějšími plášti :)
Za Husáka jsme jinak než s berany nejezdili.
tu dobu si už moc nepamatuju, ale po favoritu jsem strašně toužil už na základce. a spolužák ho měl. a nepůjčil, mizera :-D
takže jsem jezdil 20 km do školy kopci na staré esce s 3 převody. a taky to šlo. a na fávu to bylo holt lepší svezení :)