Moje: Magic PIE 1kw při 48V. Já mám 36V aku,takže cca. 750W . Rám ocel. Přední vidlice dural(levná) . Aku na nosiči.Váha s blatníky a brašnami + zámek na kolo 29kg. Rychlost na rovině 33km/hod.Převod pevný 56:16
Chyba 54Z :16Z
720W cyclone střed. Bat. 30Ah 36V, rychlost po rovině 60km/h. Převod 48/11, celková váha 170kg
Vše postaveno na 10let staré meridě.
To jde :-) Pěkná motorka
Zapomeň na motorku, těch 170kg je váha kola+jezdce+baterií+brašen.
Co vozíš v tak velikých brašnách?
No přece sváču :-)
Ale ta by musela něco a velký porcelánový servis samozřejmostí :-)
Sváču nevozím, stravuju se v hospodě nebo si něco koupím v obchodě. K vůli diabetu si vozím ovoce.
To byl kamarádský šťouch.
Já vozím furt velkou brašnu, a mám v ní všechny náhradní díly, co si myslím, že by mohly být potřeba, pak nepromokavé hadry a návleky, a teď v zimě ještě dvě termotrika na výměnu za propocené. A brašna je plná.
Jasně taky jsem to tak bral:-)
Ještě dodám že vozím dnes už i náhradní řetězy a nýtovačku.
A pak mi někteří vyčítají, že jsem pomalej a těžkej, protože vozím sebou navíc zbytečně moc věcí, co váží do dvou kil :-)
Dvě kila váží jen náhradní baterie a dobíječky k mému ofísu na kolách :-)
Furt říkám, lepší shodit dvě kila na pivním pupku, než si nevzít pořádnej vercajk.
To je taková prevence, když vezu dvě duše, nepíchnu ani jednu jak je rok dlouhej. Když vezu jen jednu, píchnu i tu náhradní do dvaceti minut.
Vozím jednu duši a k tomu lepení, to bohatě stačí, zatím jsem oboje nepotřeboval a doufám, že u toho zůstanu i dál :-)
K tomu samozřejmě vezu ještě pár drobností, jako je malé nářadí, lanka, baterie a v létě navíc půl až litr pití.
Určitě hodně pomůže sundat přebytečnou váhu z těla, když jsem před dvěma roky vozil o 10 kg míň než teď tak mi to docela dobře frčelo a hlavně do kopce jsem byl tak o 1/4 rychlejší a tím pádem i celkový průměr byl o dost vyšší. Chtělo by to zase těch 10 dát dolů, v kopcích to s nima fakt blbě jede.
těch 170 kilo myslíš vážně? :-)))
120 + 50 kolo :-)
Vedle, kolo váží 23 i s motorem.
Fakt 23? Kolik váži 30Ah aku?
Něco přes 5kg, motor 3kg a něco.
Kde se dá koupit 30Ah aku o váze 5 kg? Rád bych si to koupil také.
V Německu, Bob ti určitě dá link, ale prohneš se.
Mě 30Ah ve 48V váží 20 kilo, a to už je znát.
Třeba tady
http://www.linergy-shop.de/product_info.php...
Starej favorit bez motoru, na rovine 60km/h :-)
Na favoritu jsem mel rekord 72 km/h, ale z prudkyho kopce, po rovine bych asi vic nez 45 km/h neuslapal a na lehokole to bude podobny, s vetrem v zadech mozna 50 km/h chvilku.
Nicmene zatim jsem moc elektrokol, ktera by byl problem predjet nepotkal. Mihnout se okolo sedesatkou, to bych asi koukal...
http://www.nakole.cz/blog/zobraz/367-zmizeni...
No, asi takhle to je. Záleží jaký máš výkon. Z kopce jde jen o strach, protože o dost těžší elektrokolo se bude valit rychleji, do kopce, nemá papoušek šanci.
Ale kluků, co jezdí na elektrokole "na rychlost" moc neznám, spíše se jezdí "na spotřebu" a ta si s rychlostí moc netozumí.
Ale jo, hezka story.
Ono lehokolo muze jezdit s kopce taky docela rychle a pokud je kopec dostatecne prudky, nebude hrat motor roli, protoze limitem bude rychlost, kterou si kdo dovoli do zatacek a to neni situace, ve ktery bych ja chtel zavodit.
Tak 700W do kopce, tomu se da tezko konkurovat, protoze tolik normalni clovek proste neuslape ani kratkodobe. Ale legalni elektrokola, to je neco jineho, ty predjet lze, casto i do kopce. :-)
Nicmene pred casem se tu otevrela otazka 24hodinovych zavodu, kde by vysledek elektrokola mohl byt zajimavy. Bohuzel do zavodu, kde se s elektrokoly pocitalo (oficialne nebyla zadna omezeni na baterie) jako s kategorii, zadne nedorazilo...
Nikdo nedorazil asi proto že elektrokola nemáme pro závodění, ale proto aby nám invalidním pomohly se vyškrábat ještě na nějaký ten kopeček.
Ty ofiko elektrokola jsou jen taková předražená šidítka. Nějaké 250w šidítko v předním či zadním kole tě do kopce bez šlapání nevyveze.
U středového už to je lepší. Tam je ale taky jiná cena.
Ja taky nekupoval lehokolo kvuli zavodeni, ale obcas proc to nezkusit...
Ja si myslim, ze je to skoda, protoze jak nejlepe vyuzit elektrokolo na 24hodinovce by byla zajimava optimalizacni vyzva, rozhodne zajimavejsi nez jen zmacknout plyn na maximum pri ceste do kopce.... :-D
No treba se najde nejaky elektronadcenec priste.
Eurobuzerační elektrokola jsou šidítka o výkonu žárovky.
Tomu ujedeš snadno.
Kilowatě už těžko.
24ka by se dala vyhrát taky, jen bys musel mít slušně vymyšlený systém výměny baterií.
Porovnávat kolo s motorem a bez motoru valný smysl nemá, to můžeš rovnou soutěžit s motorkou, a čekat na to, že jí dojde benzín, nebo že se v serpentinách motocyklista bude víc bát.
Jak říká Bob, elektrokola mají ponékud jiné určení, než kola bez motorku. Protože mě opustil rám, rozhodl jsem se, že si postavím silnou (1kW) skládačku. To se mi jeví jako velmi solidní městský dopravní prostředek. K městu se přiblížím autem a dál pak na skládačce, více-méně jak na čistém mopedu.
To bude rachot.
A neztratí tou elektrifikací výhody skládačky?
Bude o 6,5 kila těžší, baterii při přepravě sundáš. Od zadního kola na řídítka vede jen jeden kablík, aby to šlo složit se dá zařídit.
Tedy, nevýhodou bude pouze ta váha, jinak co do objemu nenaroste, počítám, že ten krám bude celkově bez baterie vážit do 20 kg, čili by se s tím mělo dát ve složeném stavu manipulovat v pohodě.
Mám takovou představu, že si to budu vozit v kufru auta pořád, pohyb po městě pak bude rychlý a nesmírně levný (když zapomenu na pořizovací náklady) a navíc můžu jet i v kravatě a kvádru a kolo složit a postavit do rohu u kolegy v ofísu a nemuset se bát, že mi ho někdo očeše.
Večer ho strčím do kufru auta a na hotel vezmu jen baterii na dobití. Takové přibližovátko ušetří spoutu času, po těch městech se většinou jezdí autem krokem, nekonečné zácpy.
Na normální skládačce bych se zapotil, a to se většinou nehodí.
Výhody skládačky pro městský provoz jsou jasné.
Myslel jsem právě jestli příliš nestoupne váha, jestli to půjde bez komplikací složit a nezvetší se objem po složení. Pokud máš jistotu, že to bude jak popisuješ, tak určitě dobrý.
Občas takhle zahlédnu někoho se skládačkou, ale bez elektriky.
Můžeš si vybrat
https://www.google.cz/search?q=elektrick%C3%A1...
funguje to spolehlivě:-)
http://www.svet-elektrokol.cz/products...
http://skutrmania.cz/clanek/549-stigo...
Já vím, že jsou, jen že jsem zatím nikoho neviděl je sebou vozit, jen bez elektriky, tak jestli není nějaký zádrhel.
Správně elektrizovaná Full skládačka může posloužit i coby nákladní cyklosoumar. Expedičně naložená 20" skládačka Dahon Jetstreem na trase: http://agilka.zonerama.com/Photo/48794/1830888...
I s řidičem brutto výjezdní váha kolem 150kg.
A totéž + další kolo poté složeno v relativně malém autě: http://agilka.zonerama.com/Photo/11275/8834765...
Když ty máš ten střeďák, který je určitě super, ale na údržbu pro mě asi katastrofa.
Já do zadního kola chci dát tohle:
http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/3-1-Sety-na...
protože odpadají dráty k řídící jednotce, a na pojíždění po městě s 48V baterkou by to mělo bohatě stačit.
S tímto motůrkem mi to uhání 50Km/hod po rovince.Kolo je 26",baterka 48V.Celková hmotnost kolem 100Kg.Mám stejnej motor i na druhém kole ale 36V to jede 40Km.
Také máš nějaký ultralehký aku?
Mám limn 48V 12Ah 2,4Kg.jestli chceš Číhni sem mám tam vše popsané. http://www.nakole.cz/diskuse/16701-enduro-kolo...
Pěkná motorka.... papíry na to máš :)?
Jsem si myslel, že jsi liberál a ne příznivce byrokratické zvůle :-)
Zákony platí pro každého, akorát až si odhlasujeme rychlost elektrokola 50 km v hodině, tak se asi definitivně na všech úsecích mých tras vrátím na silnice. Protože jsou širší a bude větší šance, že mě nesundá nějaká tichá bestie :)
Mimo veřejnou komunikaci kde není široko daleko živáčka bude těžko někomu vadit moje padesátka jinak jezdím jak mám.Pokud je někdo hovado a neumí se chovat tak by neměl jezdit ani na koloběžce.
Mě to bylo šumák do doby, než elektrokolista srazil sousedovic kluka na kole a ujel, měl ale smůlu, že se jedná o známou figuru Újezda a tak byl navštíven policí ČR .
A do doby než mě pár lidí na pražsckých cyklostezkách ukázalo, jak se rychle na elektrokole dá projet davem.
Jinak samozřejmě chápu, že volové se najdou i mezi nám, co jezdí bez motoru...
Proboha co to je za argument?
Kolik obyčejných cyklistu se už srazilo či srazilo dítě?
Tak jim napaříme registračky pojištění a řidičáky?
A jak rychle se dá projet na kole davem když do něj debil vletí i 50km rychlostí?
Tak zakážeme kola elektrokola a vubec cyklistiku jako takovou, přece je to životu nebezpečné.
Zrovna tak jsou nebezpeční "kanarci v cyklobuzno oblečkách" jedoucí 50km/h po cyklostezce a navíc ještě v houfu.
Když platí rychlost pro elektrocyklisty 25km/h neměla by tedy platit pro všechny cyklisty?
Proč jsou elektrocyklisti diskrininování?
Kecy o hmotnosti elektrokola jsou nepodstatné jelikož naložený dálkař váží stejně.
Není to tak, že by motor neměl pomáhat nad 25 km/hod? Tedy jezdi si jak chceš, ale nad 25 bezmotorově.
Budiž beru omezení rychlosti jízdy ale pro všechny ne jen pro jednu skupinu.
25Km/h samozřejmě bohatě stačí.
Tak jak to píše Juras 25Km/h všichni na cyklostezkách a třaba 50km/h na silnicích.
Nevidím důvod něco registrovat, dávat značky a platit poviné ručení.
Problem je treba taky v tom, ze cyklista po te cyklostezce ze zakona jet musi, i kdyz vubec nechce...
Zakon logicky rozdeluje vozidla na motorova a nemotorova (a zvlast je tramvaj). Tohle deleni ma logiku uz ve slovnim zakladu a soucasny stav je krasnou ukazkou, jak to obvykle dopada s vyjimkama.
Nekdo vymyslel obezlicku, ze jizdni kolo (nemotorove vozidlo) zustane kolem, i kdyz je na nem malinky motor... no a ted uz se elektrocyklisti citi diskriminovani, ze jim nekdo omezuje vykon a rychlost, kdyz u normalniho cyklisty to neni potreba?
Cyklista musí jet po cyklostezce poze pokud vede souběžně se silnicí. To jen pro upřesnění.
Všichni nejsou jen "normální" cyklisté ale je i spoustu s hendikepem a potřebují pomoc v podobě motorku.
Jenže na tyto lidi bruselští idioti nemysleli a tak omezili výkon motoru na 250W a k tomu dali další omezení a to pedelec.
S takovým elektrokolem můžu maximálně na nákup a to ještě za předpokladu že do marketu není žádný kopec.
Jenže ja chci žít i přes svuj hendikep normálně, chci si taky vyjet na Lysou či Praděd. K tomu mně ovšem ta obchodní sračka stačit nebude a to ani vychvalovaný bosch.
Tak že co mně zbývá? Buď se vys... na zákony a nebo dřepet v paneláku čumět z okna a čekat na smrt. Dobře to bruselská hovada vymyslela.
Promiň že jsem se tak rozohnil:-)
No predpisy tu obhajovat nebudu, ale predpokladam, ze nemuzes poprit logickou uvahu, ze kdyz ma neco motor, tak by to melo byt motorove vozidlo a pokud se babeta povazuje za motorku, tak elektrokolo je prakticky to samy.
Uvaha, ze motor do 250W neni motor zadnou logiku nema, stejne jako miliony dalsich vyjimek a klicek, to je proste videt, ze zakony pisou pravnici a ne programatori.
Kdyby bylo kazde elektrokolo motorovym vozidlem, cemu by to vadilo? Nemohli byste na cyklostezky, museli byste nosit prilbu (kterou by nekteri radi nacpali vsem cyklistum) a byla by s tim urcita byrokracie, kterou musi trpet i ostatni motoristi. Zadna diskriminace, misto toho ma urcite kategorie elektrokol privelegium, ze se povazuje za jizdni kolo.
Dovolavat se toho, aby normalni cyklisti nesmeli vic nez 25 km/h jen protoze kola s motorkem to maji zakazany je stejne, jako by chtel invalida zakazat ostatnim behat, protoze jeho vozik muze jet jen rychlosti chuze.
Aneb ja nechci novou kozu, ja chci aby sousedovi chcipla taky! :-D
Dle tvé logiky potom i elektrický vozík pro invalidy je vlastně auto, má přece motor a čtyři kola.
Dáme mu přilbu a značku a zakážemem mu jízdu po chodníku či cyklostezce.
A co lehokola a tříkolky a co dětská autíčka s elektormotorem? Že by se udělaly pro všechny skupiny zvláštní zákony?
Myslim že je to zvrácená logika a ano tvrdím že je to diskriminace skupiny cyklistu s pomocným motorem což naše zákony nezakazují.
K té rychlosti pokud to funguje v německu nevím proč by to nemělo fungovat i u nás.
Tato rychlost (25km/h) je tam stanovena pro všechny kteří hodlají jet po cyklostezce a nikdo neremcá.
Odhlasujme si to.
Tichou bestií je každý cyklista, pokud pojede rychleji než 25 km/h měl by generovat hluk?
Nebuď blbec, byrokracie problém neřeší a žádná vyhláška, předpis nebo paragraf neodstraní ani nezmenší blbost. Cesta k lepší budoucnosti není v "legislativní smršti" (c) Miloš Zlatoústý a jeho první vláda, připomenu: Kavan, Lánský, Gregr, Grulich, Gross.....
Legislativa je k prdu kolego tam, kde zákon nelze vymáhat.
Nevolal jsem po nové legislativě, stačí když se bude dodržovat ta současná.
Je mi v podstatě šumák jestli po cyklostezce plné lidí jede 50 kou žiletkářblb, nebo elektroblb, jen mám dojem, že s elektro koly se těch blbů objeví víc, protože na kole by to tak nerozjeli, protože na to nemají fyzičku.
Navíc s rozvojem elektrokol zápasí už i v Holandsku, mají mnohem větší účast v haváriích , zejména v haváriích s následky než by odpovídalo jejich zastoupení v poměru k ostatním účastníkům, důvod je většinou nepřiměřená rychlost.
Odhlasováno...
Jelikož elektrokol ještě není tak mnoho, nepotkal jsem ještě žádného blba na elektrokole, na klasice bohužel mnoho a právě kvůli nebezpečné rychlosti na cyklostezkách.
Ono třeba kolem Žlutých lázní je hodně lidí, kteří riskují na kolech, takže odpoledne jezdívám od Jeremenkovy k Rudolfinu spíš vrchem (hlavně když je pěkně).
No a elektrokolisty potkávám jen občas a skoro vždycky patří k těm co mi přijdou, že jedou místu a situaci nepříslušným stylem,,,,
Když člověk nejezdí po cyklostezkách ,ale po běžné silnici,je rychlost 30-50km/hod spíše malá. Věci za nic nemůžou,pouze lidé.
V Německu to mají tak, max 25km/hod na cyklostezce a max 45km/hod na silnici. Jen pro těch 45km/hod musí mít značku která skoro nic nestojí a nevyplývá z ní povinné pojištění. Ale mám obavu že u nás by se na tom zase chtělo napakovat plno vyčůránků včetně pojišťoven.
Na volné cestě mě bude těžko někdo prudit. Horší je to ve městě,když se nějaké pako nechá změřit radarem . U vytuněného stroje je potom těžké říkat policajtovi(nejlépe ještě drze),že těch 60km/hod je určitě omyl, když kolo vypadá jak závodní kroska.
Na druhé straně jezdit na kole šedesatkou je fakt o hubu, zkoušel jsem to na svém a klepala se mně prdel srachem. Nemam na to tak riskovat a i z kopce jezdím max tak 30-35km/h. Po rovině pří delší jizdě 18-20km/h.
Naprostá pravda. I když jedu 33 v noci ve městě(trochu pod vlivem) tak je to dost. I 45-50 je už rizikové . Za optimální rychlost považuji 40km/hod.Do obchodu,do práce atd. Ale kdo chce adrenalin ,ať ho má.
Já si pořád myslím že je to jen a jen v lidech, prase zůstane prasetem ať jezdí na čem/v čem koliv.
nepopírám, jen říkám, že některým prasatům to docela rozšíří možnosti...
Přesně tak. Abys na kole mohl jet 50 po rovině, už musíš mít něco najeto (určitě pár desítek tisíc km) a je to možné jen krátkodobě.
Kdežto u elektrokolisty o výkonu rozhoduje pouze motor. Takže i ten, co se sotva udrží v sedle, může jet klidně 60. Ale jak to pak zvládne, je ve hvezdách.
Kecáš hlouposti jelikož elektrokola která se běžně prodávají jedou max 25km/h pak už jedeš za své. Elektrokola která jezdí více jak 25km/h jsou kola amatersky stavěná a těch opravdu moc nejezdí.
Mám takto stavěné elektrokolo a přesto jezdím 20km/h i když to dokáže jet i 60km/h ale jen díky převodům.
Za několik let mého ježdění v našem regionu jsem našel (potkal) jen jediného dalšího elektrocyklistu co má něco podobného.
Ti co si stavějí výkonná elektrokola tak s nimi jezdí tam kde to nikomu nepřekáží a nikoho neohrožuje (hory, těžký terén), samozřejmě že jsou i vyjimky a jezdí tam kde by neměli.
A je nějaký problém si nechat postavit velmi silné elektrokolo, když mám v kešeni třeba 100 tisíc a budu ho chtít? Určitě ne, když to nebudu umět tak mi ho kde kdo postaví.
Je to něco podobného jako se silnýma motorkama. Kvanta lidí jezdila na slabých motorkách a najednou se tady naskytla možnost si za pár korun pořídit hodně silné a rychlé motorky,. Výsledek byl ten, že se fůra lidí pozabíjela, pomlátila a nakonec to museli řidičáky a užívání takových motorek regulovat zákonem. teď už je to podstatně lepši.
Tak něco podobného tady bude s elektrokolama.
Pokud má člověk soudnost a nemá elektrokolo jako adrenalinový sport,je zbytečné omezovat výkon motoru. Pro 99% populace je naprosto dostatečný výkon 1000W pro HUB motor. 500W pro středový,případně do opravdu horského prostředí 750W +. HUB motory nemají budoucnost,je to pro omezený počet zájemců. Ideální pro rychlou dopravu po běžných komunikacích na krátké vzdálenosti (10km+-)Není to ani pro důchodce ani pro terénní jezdce. Nebýt vysoké ceny a zatím nízkého výkonu středových motorů co jsou k dostání(legálně) šel bych v budoucnu do střeďáku. Ale jelikož se normálně dováží 1000-2500W hub motory,nevidím v případě poptávky problém v dovozu 750W+- čínských střeďáků. Už dnes si to můžu nechat poslat.
Stejně důvodně pochybuji ,že tento motor má pouze 250W . http://www.e-pohon.cz/e-pohon/eshop/3-1-Sety-na...
Co tě k tomu důvodnýmu pochybování konkretního vede, měl jsi ho na brzdě??
Asi by se to dalo odvodit z tohoto
http://www.ebay.com/itm/8Fun-Bafang-Crank-Mid...
Pochybuji že by vyráběli stejný motor jinak.
Cyclone má stejné motory až do 1680W líší se jen použitou řj. a napětím. Samozřejmě i cenou.
No, jak dělají cyclona nevím, ale vinutí být stejné na 250W a 500W pro stejné napětí a otáčky?? Je to největší exportní výrobce elektromotorů na e-biky , myslím že i celosvětově, nemají důvod to bastlit. Ale pozor, e-bay snese všecko, pokud vím tak se dá rozumně objednat do 350W.
A větší výkon, pokud by měl být pravda, stejně nevydrží cyklodíly.
Mě by stejně jednou zajímalo, jak by se ty motory chovaly vedle sebe na brzdě. Specielně ty přímáky, 1000W na hřídeli při cca 150 - 200 ot/min??
Ano vinutí u cyclona je stejné od 250W až do 1680W a pro napájení od 24V do 48V. Ty motory mají naprosto shodnou váhu 3,25kg naprosto shodné rozměry. Otáčky mají všechny 2250 až 3375. Vše je řešeno řj.
Koupíš si základní motor a podle toho jaký chceš výkon dostaneš potřebnou řj.
Jen motory s vestavěnou řj. váří o 400g více.
Myslím si že tan 8fun bude mít stejný nebo podobný výrobní postup.
Problém je v tom že většina těch sto tácu na to nemá.
Pokud si to necháš postavit ofiko na fakturu tak tam budeš mít omezení na25km/h. Žádná dílna si to nevezme na triko, leda na černo.
Většina si raději koupí ty obchodové "šunty" za 15-20tísíc a ty rozhodně nejedeou více jak 25km/h.
Co bude nebo nebude nevím a pochybuji že ty to víš.
Elektrokola jíž zákonem regulovaná jsou.
I u 250W motoru je špičkový výkon až 500W, to že je někde na štítku uvedeno 250W ještě neznamená že to tak je. Např. v německu se oficiálně prodávají motory bosch s tímto výkonem. I na takovém kole se dá s přehledem fičet i 50km/h a přesto splňuje veškeré zákonné požadavky.
Ještě jsem neslyšel ani nečetl že by se fůra elektrocyklistů pozabíjela, zato běžných cyklistu už jsou minimálně dvě fůry:-)
Tady z toho děláte problém ale on žádný není.
Kdyby byl tak už se to dávno řeší nějakou zákonou normou.
Já z toho problém nedělám, mě je jedno jestli si dá někdo do kola motor o výkonu 100 nebo třeba 100 tisíc čehokoliv a bude se chovat normálně, slušně a ohleduplně, stejně jako mi je jedno kdo jak má silnou motorku nebo auto.
Postavit a uvést do provozu něco neschváleného není nijak velký problém a faktury na to nejsou potřeba, stačí zaplatit.
Jak to bude časem s elektrokolama opravdu nevím, ale troufám si tvrdit, že časem s tím nějaký problém bude, který budou chtít mnozí řešit. Motor umožní mnoha lidem vyjet "na kole" tam kam by je předtím nenapadalo ani jít. A v tom problémy budou. Je otázka kdo a jak je bude řešit a kdo bude mít víc rozumu a kdo vyvine větší tlak.
Nemusí se nic vymýšlet, stačí obšlehnout jak je to v Německu a rázem bude volnost ještě větší jak je prozatím u nás. Oni naši zákonodárci jsou vždy papežstější než papež, potažmo EU, proto si vezmou jen ty největší normová omezení a dál to neřeší.
Jsi si jistý, že fakt kecám?
Tohle už jsi určitě četl.
"Chtěl bych si postavit kolo na kratší trasy 30-40km. Na normální ježdění mám kolo Haibike se středovým motorem Bosch.
uvítám každou radu i jiné návrhy konfigurace, prostě bych chtěl kolo s cca 2kw motorem a rychlost min 50 km/h"
A proč ne, stavitel má na elektrokolech najeto dost tisíc kilometrů aby na silnici zvládl ukočírovat 50km/hod, zdůrazňuji na silnici, na cyklostezce s ním určo nepojede padesát. Tady ty kola si většinou staví lidi co nemůžou zabrat do pedálů a nebo na dojíždění do práce. Takové elektrokolo na vzdálenost do 15km jedna cesta může být rychlejší jak auto. Ty kolony v ranní a odpolední špičce známe všichni. A myslím že určitě elektrokolisti neohrožují tolik jako někteří bezmotoráči co jedou navalení a neosvětlení z hospody.
Elektrokolisti ohrožují úplně stejně jako bez, možná i krapet víc, protože jezdí přece jenom o krapet rychleji. Když pojede navalenej na elektrokole, tak rozhodně pojede rychleji než když bude muset jen šlapat a neosvětlený na elektrokole jezdí taky i když si vezou elektriky tolik, že by mohli svítit a blikat pět let v kuse.
Trochu bych to zkorigoval a položil si otázku kolik je elektrocyklistů a kolik cyklistů?
Tak že to ohrožování je bezesporu větší u cyklistů než u elektrokolistů.
Další aspekt je takový že vetšinu a to doslova drtivou si elektrokola pořízují ti starší co už nemají sílu hodně šalapt. Tito lidé těžko budou někoho ohrožovat rychlou jízdou.
Další skupina jsou mladí nevybouření a ti si pořizují ta silná elektrokola a jen mizerná část jezdí po značených cyklostezkách.
Ti jsou eventuální hrozbou ale je to jen malinké procentíčko ze všech elektrokol.
Nevím jakou máš ty se svícením zkušenost, ale většina elektrokol je dobře vybavena osvětlením. Jezdím i pozdě večer ale na cyklostezce jsem v létě po setmění nepotkal jediného elktrocyklistu natož neosvětleného.
Oni určitě jezdí i v noci ale ja je fakt nikdy nepotkal. Zato běžných neosvícených jsem potkával hafo:-)
Jinak je to všechno hlavně v lidech a ne v kolech a elektrokolech.
Pokud je někdo prase a taky se tak chová tak za to nemůže kolo ani elektrokolo.
Docela mě pobavila kategorie "Další skupina jsou mladí nevybouření a ti si pořizují ta silná elektrokola ..."
Stačí jen tady si přečíst kdo si co staví a o jakých výkonech uvažuje, kdo jak přesvědčuje, že slabé motory jsou nanic apod., jsou to samí mladí a nevybouření :-)) Asi stejně tak jako když já hromady dalších lidí si vyrazí na horákách se vyblbnout do hor a lesů, taky to jsou převážně mladí a nevybouření :-))
Nechci škatulkovat a jak se říká, kdo chce psa bíti tak si hůl vždycky najde. Je smutné že se tady handrkujeme o pí......, ty neznáš zdejší elektrokolisty, stejně jako oni neznají tebe, třeba si taky hrozbou i když bez motoru. :-))
Nepopírám, jsem hrozbou a vůbec ne malou, ale k mé smůle bohužel jen sám pro sebe :-)
Kdo se tady chce znát, tak se celkem zná i bez toho abysme se osobně potkali :-)
Nemyslíš že není jen tento diskusní servr?
Kolik jich znáš odtud osobně že víš že nejsou mladí?
Ja znám dva a ti mladí jsou u ostatních nevím ale 60 jim jistě není a pokud ano tak od nich to nebezpečí nehrozí:-)
Ano já konkrétně tvrdím že slabé motory jsou nanic (rozuměj přímé nikoliv středové).
Když už o tom polemizuješ tak si jistě zhledl stovky videí a viděl tam ty staříky jak řádí na silných elektrokolech po horách:-)
Tady máš jednoho dědka jak řádí:-)
http://www.youtube.com/watch?v=-wVeNUgWmjQ
tady jsou další staříci:-)
http://www.youtube.com/watch?v=0RDMeoqApnM
No ale aby jsi neřekl tak jeden tu opravdu je:-)
http://www.youtube.com/watch?v=2snkc7sCOXM
To je pak těžký diskutovat, když bereš všechno strašně vážně a elektro je tvoje náboženství :-)
Zapomeň, že jsem něco napsal.
Moje ebike postavené na bázi Elektra Townie dle stavu baterky zaručeně jede tak těch 35 se šlapáním tak těch 40km/h, když se budu snažit. Mluvím o rovince. Zajímavjší jsou u tohoto kola hodnoty momentu... Provozuji to sice jen na 36V, ale s proudy většinou max 35A, krátkodobě 40A... Někde tady v diskuzi se dá najít fotka, kde je zřejmé co to má za motor.
Začíné mě mrzet,že jsem zaváhal(z neznalosti) a do svého kola dal pouze 36V aku. Potom jedu v zimě do práce 6,5km 12 minut :-( průměrnou rychlostí 32,5km/hod.Při 40km/hod bych to jel pouze 9 minut 45 sec :-) Ale za chviku prý přijde zima,tak koupím kuklu na kolo(i na motorku) Mráz elektrocyklistu neporazí :-)))))))
Tak si kup ještě 12V akumulátor a budeš mít 48V.
Koupím si 48V 12Ah záložní. Nastavení ŘJ nechám 30/50A 36V abych mohl používat starou baterku 36V a na 48V se jednotka přizpůsobí automaticky. Mám pravdu? Budu jezdit 28km do práce,potřebuji rychlost 40+.
Ano máš pravdu. Řídící jednotka 50A Magic se přizpůsobí automaticky ta funguje od 24-60V.
Na 48V ti to 42Km/h udělá.
řekněme 40+-. Mohl by mi někdo vysvětlit,jestli se ŘJ podílí nějak na maximálce,nebo je to pouze o napětí? Některá tuningová kola mají nějak podezřelé maximálky. Nebo je to jenom papír co snese všechno? Třebo tohle : http://shop-elektrokola.cz/trekova-elektrokola...
S tou rychlostí to přehání,podívej se sem- http://shop-elektrokola.cz/elektrokola-c5... - MagicPie na 36V to nerozjede na 40km/h.
Já vím čím větší napětí do toho pustím tím to jede rychleji ale jestli se to dá naladit v nějaké lepší ŘJ tak to nevím.
Pokud je tady někdo technicky na výši,mohl by mi zodpovědět jednoduchou otázku? Jak bylo napsáno výše:různí tuneři tvrdí různé údaje,takže k otázce: Mám motor 24V/36V/48V (500,750,1000w)Výkon je mi jasný,ale co rychlost? Pojedou všechna kola cca. 28-33-43 +-,nebo jde použitím jiné (asi lepší vytuněné) ŘJ TUTO RYCHLOST zvednout na údajných 55km/hod a ještě na 26 palců kolech ? Pokud jsou otáčky kola(motoru),přímo úměrné napětí,tak by ta vytuněná ŘJ musela generovat vyšší napětí než přichází z akumulátoru,tedy by tam snad musel být transformátor :-)
Ahoj, zjednodušeně řečeno, záleží na dvou faktorech, jedním z nich je řídící jednotka, její nastavení, druhá je baterie a její proudové limity. Motoru je to jedno, pokud jde o otáčky, může jít teoreticky donekonečna, má-li dost výkonu aby překonal odpor.
Hypoteticky: pokud někdo použije motor na 24V a baterii limitovanou na 20A, dá se nastavit jednotka aby dosáhla rychlosti třeba 50 km/h, ale výkon systému nebude stačit na překonání odporu který vzniká už při 35 km/h, takže nic. Převody jízních kol kromě silniček jsou také naladěny tak, že při 40 km/h už jezdec je na vysoké kadenci kdy moc nepomáhá a další převod tam není.
Jednotka která ti umožní vysokou rychlost nemusí být nijak lepší, stačí když to program dovolí. Jakákoliv regulační smyčka se dá pustit tak že roztočí motor až k destrukci. V praxi ale jednotky jsou nastaveny na určité limity, které nepřekračují, protože je programátoři vytvořili v souladu s požadavky výrobců motorů.
Ok. Takže 1000W motor třeba v kole 28 palců má limit na rovině 43km/hod. (napětí 48V) ale vytuněný motor 1500W 1800W jede 55km,protože má větší výkon na překonání pasivních odporů. Položil jsem v pivním opojení blbou otázku. Teď si to uvědomuji.Samozřejmě ,že o rychlosti nerozhoduje pouze napětí,ale samozřejmě i reálný výkon motoru. Ale čistě teoreticky v prostředí bez jízdních odporů by kolo 1) s motorem 500W s napájením 48V jelo stejně rychle ,jako kolo 2) s motorem 1000W s napájením 48V. Jsem vůl,už nebudu pít. Až zítra :-)))
Pokračuji v dotazu: Mám motor Magic pie1 1000W,mám nevyhovují 36V akumulátor o kterém mám silnou pochybnost,že vůbec vydá víc než 20A(nemám měřák)spíše to tipuji na 15+- rychlost je na rovině 33(35 s úplně nabitým aku a chvilku)Mám si koupit 36V 15Ah Lifepo aku,nebo 48V 12Ah aku? Oba mají max. kontinuální proud 30A a špičkový 60A. Pokud si koupím 36V budu moci využít i starou dobíječku.Pokud 48V získám navíc cca. 360W výkonu. Při 30A
A jsi si jistý že získáš navíc při 48V/12Ah 360Wh?
Mně to vychází 36Wh oproti 36V/15Ah.
360Watů výkonu na max. průběžný proud. Ne Wathodin.Samozřejmě,že na Wathodiny je to 576:540
Nebo spíš příkonu,tedy. :-)
No... z toho jsem trochen jelen...
Baterie dá to, co povolí BMS. Bez BMS dá chvilku nějaký hodně a pak hned odejde doprovázena smradem...
Pokud máš limit cca 15A na 36V, odpovídá to cca 550W PŘÍKONU (odhaduju) , pak záleží na nastavení jednotky. Pokud je vše správně a v pořádku, můžeš dostat tak 280-300W VÝKONU, tedy práce změřené na hřídeli. Nevím ale v jakých otáčkách u daného motoru.
Tyhle tzv. programovatelné jednotky co používáte pracují s nastavením které někdo udělal a vy si ho v rozhraní přes PC můžete měnit. Aby to fungovalo, musí se tam zadat opravdu správné parametry. Pokud např. zadáš že baterie dává neomezeně, ale ona ve skutečnosti dává jenom třeba 15A, tak to podle mě nepojede jak má, protože ten SW zvolí nastavení, které předpokládá využití max proudu, ale v praxi mu ho nedáš. Ten kdo tu jednotku tvořil tam ale určitě udělal verzi výhodnou pro menší proudy.
Pak je tu ještě jedna věc, nevím jestli to vysvětlím pochopitelně. Mám ověřeno při zkouškách, že jakmile do motoru posílám maximum a zatížením se začnou snižovat otáčky(neboli neuveze mě do kopce na plný plyn), je efektivní řešení mu ubrat příkon, tzn. ubrat plyn nebo snížit stupeň podpory. Kroutící moment se v podstatě nesníží, ale výrazně klesne tvorba tepla a zatížení baterky a dalších dílů.
Převedeno do praxe na naše kola: v kopci se rychlost sníží na 17 a pokud jezdec přepne PAS z 5 na 3, nepozná rozdíl, ale klesne značně spotřeba. Prostě pokud se motor dostane na výkonovou hranici při daném napětí, nemá smysl zvyšovat příkon, nic se nestane, jen něco trpí. Lepší je snížit příkon na hodnotu kdy se výkon ještě nesnižuje.
Pravda. Baterii jsem zdědil,nikdy bych ji nekoupil k motoru co mám.Na běžné ježdění by rychlost 33km/hod vyhovovala,ale já potřebuji vysoký výkon (rychlost) na krátkou vzdálenost. Nejezdím do prudkých kopců,ale potřebuji maximální rychlost na silnici. Nehodlám strašit lidi na cyklostezkách ani porážet chodce ve městě. Rychlost 40-50 na kole je sice vysoká,ale v otevřeném terénu na silnici se to nezdá,tam se to ztratí a člověk pouze promrzne,pokud se neobleče. Samozřejmě ,že tohle už nemá s cyklistikou nic společného. Je to moje volba vycházející z možností. Mít garáž ,koupím si motorku,skůtra 125ccm.Já ,ale nemám ani dům. 28km do práce je příliš na max. rychlost 33. Potřebuji 40-45. Samozřejmě ,že aku 12-15 Ah (48-36)bude po takové jízdě zcela na nule.Dobít a za 8-12 hodin zpět. Já nejsem lenoch ani nemocný na nohy,potřebuji prostě lehký rychlý elektroskůtr.Nemám na kole ani přehazovačku,byla by mi k ničemu.
http://shop-elektrokola.cz/nejrychlejsi... Podívejte se na tohle :-)) Hlavně na převody :-)) Dokážete si představit šlapání při rychlosti 62km/hod? Možná tak s převodem 70: 13 +- Já mám 54 :16 a šlapání na rovině je už prakticky do prázdna. Max. pomůžu motoru do kopce
Stejně motor Magic pie 1-3 klade tak vysoký odpor,že jízda bez něho,bez proudu je možná tak 5km a potom vlakem. Takže je možnost volby: Buď budu chtít šlapat i za vysokých rychlostí a dám si extrémně těžký převod,třeba 65: 16 nebo (13,14) pokud mám 6tikolečko,nebo budu mít v záloze lehký převod na dojetí do cíle bez proudu ,třeba 30:16 :-) Případně nějaká kombinace extrémního dvoj,třípřevodníku vepředu a vzadu to samé s horským převodem
Noo, tak za mě teda středovej motor s velkým talířem a Dualdrive. Abys to rozjel, převody se hodí, navíc je použiješ i když nešlapeš, u střeďáku. Dual proto, že je to na třetí stupeň 130%, čili dorychla. S kazetou na malej pastorek to dostaneš na hodně těžkej převod. A ta baterie by ti na to mohla po rovině stačit.
Najdi si na mapách trasu Ostrov u Lanškrouna-Letohrad Orlice 283. Na střeďáku 250W bez šlapání a omezení jsem tudy dojel do práce průměrem 23km/h. Sežralo to asi půlku baterky 36V/10,4Ah / 15A, dojel jsem na ni i domů, ale v závěrečným kopci jsem šlapal, jinak by to nedalo. Z práce ale rychlost nižší.
Kolo byl náš Rocket, ale vývojově přestavěný na Nexus 7 s pastorkem 14T, vepředu je 44. Vážím cca do 80 kilo, kolo s touto úpravou do 22 kilo, gumy tlak 3,5 vzadu a 3 vepředu, trochu foukalo, ale jako bývalý pilot :D bych to odhadl na jen asi 3 m/s, půl cesty skoro do zad.
Myslím že žádnej přímej, daleko papírově výkonnější motor při stejný váze kola, by tě takhle daleko nedovezl , o rychlosti na danou baterii nemluvě.
PS, a pak že nejezdím s plynem, žejo :D
Budoucnost má jedině střeďák. I když cyklomotocyklistům může vyhovět i HUB mnotor o patřičném výkonu.
No, pokud ten Cyclone co má Bobbob má opravdu ty výkony na hřídeli co píšou, je jistý že se dá snadno překopat tak, aby 50 bez šlapání jel a s velmi rozumnou spotřebou proudu. Pohrát si s těma pastorkama, na střed pravý kliky navařit cvrčka vnitřkem abys nemusel točit klikama a na něj venkem dát udělat cca 60zubovej převodník. Dozadu trojku Nexus, kterej je taky dorychla a dát tam normální širokej řetěz, kterej by to namáhání mohl skousnout. A plyn. A jedeš
http://www.aliexpress.com/item/48v-750w-8fun... dovezte pořádná děla. Netroškařte :-))) To musí jezdit i po stropě
E-totem, cyclone není potřeba nijak upravovat a volnoběžky má jak na hnacím kolečku tak na tácu.
Tac 48/48/32 vzadu 34-11 a jede to 60km/h s přehledem a bez šlapání.
Nyní jsem aplikoval změnu a mám na tácu 48/44/32 ale ještě nemám otestováno. Určitě dojde ke spomalení tak na 50km/h (pro mně nepotřebné, jezdím max 20-25km) ale zvýší se tah (sila do kopce). Tak že do kopce to pojedev pohodě i na 26z jen při extrémním kopci se bude řadit na 32 tác a 34 pastorek.
Ještě doplním že odběr z baterie mám v řj. nastaven na 50% což odpovídá 20-23A. odběr motoru jsem ponechal na 100% ale i tam jde dát omezení. Všechny baterie mám na odběr 30A a to jsou dvě bez BMS a již 2 roky bez poklesu kapacity. Nové stavěné lipolky ještě nejsou odzkoušené ale mají BMS na 30A.
Na ten 720W cyclone je to dostačující a ani se nad limit odběru z baterií nedostanu.
JJ, převody jsou převody... kampak bys vyjel na přímáku kilowattovým, kdybys mu škrtil na 25A... Furt říkám že nábový přímý motory to jsou dnes už přežitek do muzea a převodový malý zbydou jen na levná městská kola.
Tak už věříš, že ty výkony magiců a podobnějch běsů a 50A proudy jsou k smíchu? A že i 250W středovejch na těch uvažovaných 25km/h PAS stačí i na těžkýho borce a někam to i na desítku baterku dojede?
Ono je to kapku jinak, napsáno je sice 250W na papíře ale skutečnost je o stovku i více W nahoru.
Nevím jestli by mně středový 250W motor vyvezl tam kam jezdím s tím 720W ale spíše ne. Ale je možné že kdyby se tam dal přihodit ještě jeden tác tak bych to i připustil.
Třeba to někdy vyzkouším.
Kolega Agilka si nyní koupil cyclone 24V 840W a spřehledem mu tam teče do kopce 55A. Naštěstí má k tomu taky řj. kelly kde si to nastavil na max. odběr z bat. na 35A. Taky má tu výhodu že tyto motory jsou na napětí 24,36,48V tak že výkony pak jsou tyto 840W, 1260W a 1680W. Vše s limitem odběru na 35A.
Otázku dojezdu jsme už probírali mnohokrát a pokud budu vycházet že spotřebuji průměrně 10Wh/km pak je výpočet velmi jednoduchý. Těch 10Wh/km je myšleno se střední dopomoci. Je jasné že dopomoc kde jedu pod 4Wh/km již dopomomoci není. Problém je v tom že vetšina seriových elektrokol žádné měření tohoto typu nemá a tak se to vše jen odhaduje a dopočítává.
Faktem je že středové motory nemají konkurenci jen si to kupující moc neuvědomují. Víš sám že mně to trvalo taky dlouho než jsem se k tomu odhodlal.
Jsem zvědav který obchodník konečně dostane odvahu dovezt a prodávat i motory cyclone.
Sice tvoje myšlenkové pochody vypadají celkem logicky. Vždyť proč by měla mít rychlost točivého magnetického pole nějaké omezení? Ale přeci... Proč si myslíš, že se pro tyhle třífázové motory uvádí hodnota KV? Uvádí se bez ohledu na řídící jednotku. Je to číslo, které říká kolik otáček máš na jeden volt pro nezatížený motor. Fakt jsem neviděl řídící jednotku, která by pro ten samý motor nabízela třeba dvojnásobek otáček, takže tomu, co píšeš moc nevěřím.
Robikl:
:D jo, jako obvykle... už jsem si zvykl
To je samé KV a vysoká matematika. Běžného člověka zajímá pouze,jak pojede konkrétní sestava co koupí. Osobně mě zajímá pouze jak pojede můj motor v 28 palcovém ráfku(Magic1) s ŘJ jednotkou Magic 50A(tedy běžná levná) a akumulátorem 48V 12Ah Lifefo (30/60A) Až tu baterku koupím,tak to zjistím,ale chtěl bych to vědět dopředu. Podružně mě zajímá kolik má střeďák co je na něm napsáno 250W watů doopravdy a kolik jede pouze na plyn. Jestli je tam také omezení 25,či jde li vypnout.
Zdravím,
MP1 má nižší kroutící moment než novějíší verze, ale rychlostně je na tom stejně při 48V a 30A zvládne těch 40Km/h. Pokud jsi to chcete vyzkoušet ozvěte se přímo mě dle webových stránek. Máme namontovanou MP3 s baterkou o které jsem již psal tedy 48V15.9Ah a šuplíkem (černá/stříbrná).
S pozdravem Pahorecký www.g-kolo.cz
Mám to daleko ,abych něco zkoušel,ale uvažuji i o jiné verzi než než 12Ah LIFEPO 48V . Můj problém je ovšem v tom,že nejezdím jen 100dní v roce,ale celoročně. Klidně i při -20. jezdím na kolo celoročně.
U aku 15Ah-48V LION je uveden max. proud 35A. To je maximální průběžný(trvalý)proud,nebo prostě maximální proud?
A ještě dodatek. Při ceně LIFEPO a LION aku,je pro mne lepší ta těžší Lifepo,protože najedu hodně kilometrů a cena je srovnatelná,ovšem při dvojnásobné životnosti. Hodlám jezdit 6000km ročně
Ano při správném zacházení mají LiFePo nejvíce cyklů. A jsou nejvhodnější pro dlouhé vzdálenosti.
Avšak 6000km je cca 60-65kW při 10Wh/Km, při 65kW jsme při 48V15Ah na cca 90 cyklech za rok.Tedy záleží samozřejmě na terénu i na hmotnosti a Vaší průměrné rychlosti.
Nevím, kde jste našel informaci o maximálním proudu baterie 35A. Baterie má maximální trvalý proud 30A. Počet cyklů je větší než 1000x.
Baterie byla testována při teplotá -10 - 60°C. Pokud tedy potřebujete baterii testovanou při -20°C tak to Vám nemohu být nápomocen.
35A je uvedeno u motoru MP3,to je můj omyl. Spletl jsem si to s akumulátorem. Takže 30A max. průběžný. To by šlo. Kolik by to stálo dohromady? Nosič ,15Ah 48 aku + nabíječka? 2A? 4A jaký je cenový rozdíl mezi nabíječkami
e-totem: Tak mi pouč. :) Já vycházím třeba i z toho, že s jednotkou Kelly, která umí 40,000 electric RPM standard (Electric RPM = mechanical RPM * motor pole pairs) motor, který má tuším 46 magnetů na rotoru, neudělám při 36V rozhodně odpovídajících 869 otáček za minutu. Reálně na 36V něco přes 300 otáček. Pokud by ten motor měl jiné vinutí a tedy méně otáček drátu v každé cívce, tak by měl otáčky vyšší. Nebo pokud bych měl vyšší napětí. No a ty napíšeš něco v tom smyslu, že na 24V to roztočíš klidně k destrukci. Pokud bys to vysvětlil či dokázal, tak by to vyznělo třeba uvěřitelně. Takhle mě to přijde jako pouhé tvrzení.
Nevím, nemám tu jednotku. Nezapoměň na jeden zásadní nesoulad- uživatelské nastavení je v mezích které programátor povolil. To, že si hraješ s vymezenýma hodnotama v uživatelským rozhraní není programování regulační smyčky motoru.
A protože ten kdo tu jednotku stavěl nebyl vůl, můžeš ji měnit jen v určitých mezích, které motorům neškodí.
Kup si vývojovou desku s nějakou aplikací pro řízení BLDC motoru a uvidíš jak se to umí točit
Uvadějte prosím o jakou MagicPie se jedná i o ŘJ. Ano napětím se rychlost zvýší ale to jenom z důvodu že se sníží proudy a tedy ŘJ je tedy schopná opět zvyšovat proud = vyšší výkon.
U kvalitních motorů není rychlost omezena motorem nýbrž ŘJ.