http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/tramvaj-z...
Že by konečně zvítězil zdravý rozum a vrátily by se tramvaje tam kam patří ?
To mě zaujalo tak, že jsem založil téma :)
A s tím rovnou po tělesu namalovat cyklopruh...
Slušná mobilní elektrárna :-)
http://www.svetmobilne.cz/thermaltake-p-mega...
Jen trosku predrazena
A mozna i zbytecne obrovska, ne?
http://dx.com/p/z7-universal-dual-usb-portable...
http://dx.com/p/lcd-display-portable-dual-usb...
Senátor, to slovo má od nynějška i jiný význam, Dryml požádal BIS aby prošetřila intervenci ČNB proti koruně.
Zaujalo mě, jaké vytvořil krásné potvrzení debaty kterou jsme zde vedli, v tomhle státu prostě nemůže už žádná instituce udělat rozhodnotí v rámci svých kompetencí aby hned někdo nepřiskočil a nezažaloval to.
V podstatě naznačuje, že se na tom někdo z ČNB obohatil, udělal dohodu s bankama a šábnou se někde o profit.
Sám jsem z měkterých aspektů intervence docela rozpačitý, ale výzva k vyšetřování instituce, která má být úplně nezávislá, jejíž jednání jsou tajná a úplní zápisy jedníní jsou podle zákona zveřejňovány až za určitou dobu a najednou se mohou stát předmětem vyšetřování českých orgánů ze kterých utíkají výslechy, dokumentym záznamy a výsledky jako na bežícím páse .
Vpusťte českou policii do ČNB a máte skoro 100 jistotu, že se nějaký investiční subjekt dostane k datům, která mu umožní finanční prospěch na základě znalostí, ke kterým by normálně měl přístup až za několik let.
Kdyby měla česká republika kosmickou loď, tak hned po vypuštění někdo zažaluje celý český kosmický program i kapitána lodi, protože mohl mít z něčeho nějaký prospěch když letěl tak jak letěl....
ZŽNV ... Země žalob na všechno
K těm tramvajím - já ti nevím, ale mě tohle propojení přijde docela zbytečné.
Bez těch tramvají se mi ta oblast líbí víc.
1. Významně by to odlehčilo dvě kritická místa pro tramvaje, tedy Tylák-Karlovo náměstí a Vodičkova-Jindřišská, tam když se něco stane tak stojí tramvaje i o kilometry dál... Navíc by tramvaj konečně zase stavěla přímo pod centrem nástupní haly Hlaváku, což by bylo rozhodně fajn.
2. Umožnilo by to propojit celou jednu stranu Vinohrad pro cyklisty přímo s centrem, stačilo by jenom udělat to kolejiště cyklo sjízdné.
Byla doba kdy jsem Bulhara zásadně jezdil tunelem s tramvají, rozhodně to byla lepší varianta naž projíždět tou chobotnicí nebo poskakovat po přechodech...
ad 1. řekla bych, že nejvíc fajn je, že přímo v hale nádraží jsou výstupy z metra
ad 2. oni teď cyklisté neprojedou z Vinohrad do centra?!?
Já se přiznám, že tenhle problém nemám ani když jedu Vinohradskou a přes Muzeum.
Jednu magistrálu podjedu průchodem pro pěší a druhou po semaforech.
Tramvajový tunel u Bulhara používám také, ale nějak nevidím spojitost s tím průjezdem přes horní Václavák.
Chceš jako říct, že místo přes Vinohradskou a Václavák to cyklisté objíždějí přes Bulhara?!?
Mě osobně by to teda nenapadlo.
1. to jsou, ale ale když chceš z Hlaváku kamkoliv mimo osu metra tak co ? Na Masaryčce je taky přímo vstup do metra a zároveň tramvaj..
2. Ale projedou, jenže když jedeš dolů na Václavák nebo do Washingt.ul. nebo Opletalovy či Politických v. a chceš pořád jet na kole tak z Vinohradský musíš doleva na Wilsonovu, do Žitný a do Smeček.... nebo snad ne ? To u Bulhara nemusíš, jen máš problém s tím, že je to tam až přesmocpruhovatý..
3. Vinohrady mají takový dělící hřbet na jedný straně to končí u Bulhara, na druhý právě u Muzea, i když na Bulhara nadávám, tak má prostě i tu variantu že se svezeš bud po silnici do Hybernský a Opletalky nebo to vemeš po kolejích.
U Muzea když chceš kamkoliv pod magistrálu tak nemáš krom přechodů/podchodů nějakou možnost jet na kole, nemáš legální nepříjemnou nebo nelegální ale bezpečnou možnost jako u Bulhara po kolejích...
Mne tedy prujezd z Vinohradske na Vaclavak prijde v pohode. Na Vinohradske jedu rovne s auty a nad Vaclavakem dam zaroven s chodci na zelenou 2 prechody a jsem na Vaclavaku (kde jsou prima dlazebni kostky a motajici se zmateni chodci, ale to uz je jina pohadka).
Ale na druhou stranu přímý průjezd s tramvají by byl o dost lepší...
No hlavně už aby tam nějaký ty koleje byly.
O tom pochybuju, ze by to bylo vyrazne lepsi. Lidi se tam budou motat vzdycky a ten jeden obrubnik, co skacu dolu, mi nevadi. A myslim si, ze ty prachy, co by se vrazily do tramvaje, by se daly efektivneji vyuzit jinde.
Osobně bych hlasoval i pro tramvaj na Příkopech a po celé délce Václavského náměstí, tedy jak to bylo po léta letoucí :)
Místní dopravní obslužnost je tam od zavedení pěších zón veskrze ubohá..
Fakt?!?
Mě se to zase líbí takhle bez těch tramvají.
Z mého pohledu je naopak velmi příjemné, když je tohle centrum bez tramvají.
Ale je fakt, že nejvíc mě zaujalo, že ty, co by téměř celoroční cyklodojížděč, tak horuješ pro rozšíření tratí pro tramvaje :o)))
No protože máme kolem kompletní tramvajovou infarstrukturu, stačí natáhnout koleje v řádech pár stovek metrů ostatně před Hlavákem ještě jsou :)
Navíc tramvaje by poněkud porozháněly ty chodce.
Léta jsem tam pracoval a hodně jsem tam všude chodil pěšky, protože MHD tam znamenalo buď výlet do hlubiny a zpět nebo objížďka dokola.
Pro starší lidi nic moc....
To by mě zajímalo, kolik na Václaváku a v jeho okolí bydlí ještě starších lidí...
To nevím, asi tam pracují a výletují se jen samí mladí a dobře pohybliví a maminky bez kočárků a bez malých dětí...
A to si představ, že starší lidé a maminky s kočárky a malými dětmi bydlí i na venkově, kde jsou vzdálenosti k nejbližší autobusové či vlakové zastávce často mnohem delší než celý
Václavák i s Příkopy dohromady... a ještě jsou mezi jednotlivými spoji i několikahodinové mezery (takže pokud člověk nemá zrovna čtyřicítky či zlomenou nohu, tak ty tři kilometry od doktora dojde stejně raději pěšky).
Tak jsem musel juknout do mapy abych věděl jak je to daleko a ono to je opravdu kousek, jen nějakých 1,2 km. To mám od chaloupky k vlaku ve své vesničce střediskové a kdybych chtěl jít na autobus tak 3x tolik :-)
Já to mám, shodou okolností, přesně těch 1,2 km.
Nevím jak je to dneska, ale tuším, že když byl ministrem dopravy Říman, tak se prosazovalo, že lokalita je obsloužená veřejnou dopravou pokud je zastávka do 3 km.
Asi to mám taky tak, na autobus, a ten jezdí jako rychlík, 2x za den :-)
Tak my chodíme na vlak běžně pěšky na nádraží Klánovice, cca 1,5 kiláku.. není problém.
Jen říkám, viz dolejc, že nění důvod mít uprostřed města s nejlepší MHD neuralgické body skrz se tramvaje prodírají po jedné koleji a když tam nějaká exne, tak ucpou půl Prahy...
To si nemusím představovat :)a jako argument to neberu , protože nevím proč by uprostřed jedné z nejlepších MHD světa v poměru cena/výkon měla být přepravní poušť přeťatá jen jedním úzkým koridorem, který když zkolabuje tak shodí tramvaje v polovině Prahy....
Zase nepřeháněj.
Ano, několik tramvajových souprav bude stát zablokovaných v kritickém úseku, ale pokud by šlo o závadu trvající delší dobu, tak jsou objízdné trasy, takže kolaps v půlce Prahy se opavdu nekoná.
Neznalost neomlouvá ....
To teda nepřeháním, kolaps se konal už mnohokrát a kapacitní objízdné trasy od přerušení tramvajové dopravy okolo koně a po Příkopech, skutečně prakticky neexistují.
Těch tvých pár tramvajových souprav, když se to v centru posere, klidně stojí od Moskevské až k Národnímu divadlu ...
Prosím tě, kdy takováhle kalamita byla v Praze naposledy?!?
Mluvíme o té stejné Praze?!?
Já si nějak takovéhle komplikace v dopravě nepamatuji.
Leda snad tehdy, kdy se na Letné převrátila tramvaj na střechu. Ale to už je opravdu docela hodně let.
A hlavně nějak netuším, jak by tohle mohla spasit propojka mezi Vinohradskou a Hlavákem.
Tak u Hlaváku je také tramvaj. Pravda, zastávka je asi o 50 metrů dál, než by byla v té Opletalce, ale je tam.
Co se týká té Vinohradské - po pravdě, já to jezdím dolů Rígrákem a tam se rozhodnu, jestli to projedu přes hlavák, přes Bulhara a senovážné nám. nebo to vezmu jinudy.
Do Žitné jezdím ulicí mezi Vinohradskou a Korunní a přes mírák.
Je fakt, že já vyhledávám na průjezd klidnější zóny, takže mě ty podchody a semafory nijak nevadí. Ale je mi jasné, že vy, co jezdíte víc v provozu byste průjezd uvítali.
Řekla jsem svůj názor za sebe, víc to nemá smysl pitvat.
Priority EU:
1,6% Svoboda, bezpečnost, spravedlnost
98,4% Zákazy, příkazy, dotace, regulace, byrokracie
http://www.europarl.europa.eu/resources/library...
Podle mě z těch 1,6 je pravda tak 0,6 a zbylé procento by se dalo zařadit do agendy, kdo nechce jít s námi z toho programově uděláme neco mezi nacistou a zpátečníkem.
Stačí si vzpomenout na opakovaná referenda a nervozní argumentace lidí typu Barosso.
Jsem skutečně zvědavý, co se v blízké době z úst představitelů EU dovíme o britském referendou o vystoupení....
S nazory na te strance ohledne ceske energeticke koncepce dost souhlasim, jen mam pocit, ze zasilani jakychkoli mailu (at uz vlastnich nebo predpripravenych) nekam na info je aktivita k nicemu.
http://www.energetickakoncepce.cz/
"Připomínky k energetické koncepci" je vskutku vychytaný eufemismus pro interface spamovacího nástroje. IP takového opruzu se velmi rychle ocitne na blacklistech antispamů, a je jen věcí příjemců, zda a jak efektivně nějaký antispam používají.
Naopak, vlastní názor se dnes celkem cení. Nedávno proběhla médii zprávička o pokusu EU odzbrojit slušné a zákonadbalé občany (tedy legální držitele zbraní) a chránit tak zločince. Pár lidí i od nás napsalo pár poslancům a dostali odpovědi ve smyslu, že iniciátorka této akce je blbka mimo realitu a v EP to nikdo nebere vážně. Doufám, že je to pravda, ale to teď není podstatné. Podstatné je, že přinejmenším někteří politici názory občanů (skutečné názory, ne BFU iniciované odeslání mailu s předpřipraveným textem) čtou, přemýšlí a diskutují o nich.
Prave mi prijde, ze spamovani pripravenymi mail snizuje hodnotu psani opravdovych mailu a ze by se mela pouzivat misto toho petice.
Ostatně krom jaderné části by to přeložený do němčiny bylo lze naprosto klidně posílat rovnou i do Německa :)
Místo toho by se tam dala větrná pole v Severním moři, která vyhnala mořské savce široko daleko a narušují odvěké proudění vzduchu z oceánu nad pevninu.
Pořád se mluví o efektech motýlího křídla a tady se nárazově odčerpávají gigawatty z větru a nikomu není divné, že se v centrální Evropě poslední dobou mění proudění vzduchu :)
Zaujalo mě tohle zpravodajství, které je alternativou, a rozšiřuje vhledy do různých problematik, k jednostranným českým mediím.
http://czech.ruvr.ru/
Tak tak, ostatně ruská státní propaganda má víc peněz než nějaká česká média a tak má web barevnější, tedy pardon někteří si myslí, že názorově barvitější :)
Ale když to někomu vyhovuje, taky jsem kdysi poslouchal čínské a albánské vysílání v češtině, byla to ohromná legrace když třeba albánské rádio vyprávělo o tom, že zajatí vietnamští vojáci se mají v čínském zajateckém táboře dobře a že čínská armáda ve vietnamu postupuje....:)
ps
ono si stačí přečíst tohle svinstvo
http://czech.ruvr.ru/2013_06_25/Duhova-Evropa...
"Dám ruku do ohně", když vidíš něco ruského, že dostaneš osypky, aniž bys posuzoval širší kontext. :-)
Kaviár mi chutná, ruský holky jsou skoro tak pěkný jako češky a kosmický program jsem vždycky obdivoval, ale kvůli tomu nemusím prohlašovat, že státní propagandistický web ruska je kvalitbní zdroj informací, navíc když blábolí, že je ve světe cenzurován :)
Nerad bych se Tě dotknul, ale hluboce se mýlíš. To abys měl přehled a udělal si komplexnější názory na jisté problematiky, je potřeba znát i druhý pohled, nejlépe ten který je svázaný s propagandou.
PS: I západní media jsou prolezla propagandou. Pohledy to jsou jednostranné -účelové, tedy propagandistické.
Jenže když nesleduju ZÁPADNÍ (což už je dnes samo o sobě označení poněkud nešťastné, nebo rovnou řečeno skutečně blbé) STÁTNÍ média, tak proč bych si měl vůbec dělat nějaký druhý pohled skrz VÝCHODNÍ média , tedy přes hlásnou troubu ruského STÁTNÍHO pohledu na věc ?
Mě přijde skutečně zábavné přesvědčení, že se dnes nějakým státem řízené a vlastněné médium, může někomu zdát jako cenný zdroj informací, které se nikde jinde nenajdou.
Himbajs, studená válka je v propadlišti dějin, jeidné státní médium v česku recykluje pořady a my tady máme kremelský web, který se může přetrhnout aby nám dodal nezávislé informace... pukám smíchy :)
Jen tak pro legraci mě skutečně baví kosmická technika a tak se tak nějak přirozeně zajímám o rakety...
ruský web na který odkazuješ píše
Mezikontinentální balistická raketa Bulava si během zkoušek vedla skutečně výborně, prohlásil Sergej Suchanov, vedoucí skupiny konstrukční kanceláře Rubin zodpovědné za konstruování atomových ponorek.
Ta raketa zatím neustále padá,spadla i v září nedlouho před napsáním tohoto propagandistického blábolu.
Rusové stáhly všechny zkušební rakety do výrobní továrny a v programu už po několikáté padají hlavy ... sami rusové přiznávají 9 úspěšných letů z 19 , military servery říkají že jich spadlo 12 z 20ti...
Měly být už několik let ve výzbroji a....
Ale máme díky ruskému státnímu webu vše vysvětleno, že jich padá míň než v jiných zkušebních programech :)
Ale zas mám jiný pohled...
Podívej, když je nějaký komplexní projekt, který má strategický charakter a vychází z politických, ekonomických a bezpečnostních kriterií, tak jeho dokumentace k přípravě, samostatné, zahájení, tvorba, testování a ukončení projektu se nedá naplánovat.
Je to něco jako v dnešním týdnu projekt tunelu Blanka, který měl být prvně otevřen v roce 2011, poté se posunul na rok 2012, načež 2013 a dnes je ohrožený termín květen 2014.
Pokud jde tedy o projekt Bulava, já ji chápu zcela jinak. Prvně ji chápu tak, že je realným projektem a nikoli na papíře, který pokročil do fáze testování a začíná mít významné úsěchy, které se u těchto projektů dostávají po "druhém úspěšném pokusu". Tedy mi daný projekt říká: jsme, pracujeme na něj, máme takové vlastnosti a budeme sloužit k tomu a onomu atp. Poté následují otázky technické, bezpečnostní (co to bude znamenat, až bude zařazen do armády), politické (ve vztahu k světu a jeho protireakce) atp.
PS: Zajímají Tě technologie. Nu, shodou okolnosti dělám fyziku- studuji ji momentálně pro rozšíření vhledu. Shodou okolnosti tam je i jeden zajímavý předmět pro fyziky o bezpečnostní politice státu. Shodou okolnosti po nás chtějí analýzy těchto webu, co znamenají a o čem nám píší...
Proti analýzám nic nemamítám, ale uvádět po analýze, že se jedná o dobrý zdroj informací a srovnávat to s nestátními zdroji.... hmm, možná s přihlédnutím, že to slouží k ruským zájmům to lze číst...
No každý má nějaký komplexní projekt..
PS : on komplexní projekt tunelu může být způsobem těžší, záleží na podmínkách, třeba tě překvapí, že Metrostav staví tunely ve Finsku, v čísté žule a jde jim to výborně.
Kdyby Bulavu vyvíjela Indie nebo řekněme třeba Švédsko, tak bych ani necekl, ale vyvíjí ji stát, který vypustil první družici, prvního člověka, má nejdelší řadu bezporuchových startů rakety jednoho typu a najednou není schopen dotáhnout nasazení ani 10 let po "úspěšných testech" v roce 2004.
No a pak člověk koukne, že na jejic státním agitwebu to vydávají za úspěch.
Problém ruské raketové techniky posledních 5 let je to, že nedokáží dosáhnou ani spolehlivosti sovětských raket z sedmdesátých let.
Nemluvě o tom, že závažné problémy Bulavy znovu vedou k snaze o její nahrazení Sinevou, taky zatím nemají moc ponorek, třída Borej nabírá zpoždění... ovšem to bude asi taky úspěch :)
Ano, jedná se o velmi cenný zdroj informací (a to z mnoha důvodů, které jsem zde již nastínil).
Nemá smysl srovnávat obtížnost tunelu k Bulavě. Bulava je mnohem obtížnější projekt, co se týče technické stránky (viz. fyzika a dnešní technologie).
Věř, že takový projekt -Bulava- je extrémně obtížný a setkáváš se s mnohými neznámými, které se musí experimentálně zjistit, neboť nejdou vypočítat jiným stylem.
Vzpomeň si třeba na protiraketový deštník USA. Hodně se o něm mluví a stále není.
PS: Pokud jde o spolehlivost, tak... V 70. byla ve výzbroji "balistická" raketa, která je dnes s velmi vysokou pravděpodobnosti mnohem zranitelnější jak novější typy, u kterých nelze tak lehce odhadnout trajektorii dráhy. Poté pokud jde o přesnost, tak dnešní Bulavy jsou přesnější jak balistické rakety ze 70. let, neboť elektronika dosáhla obrovského pokroku (a jinak nemá smysl psát, jestli raketa s jadernou hlavici zasáhne cíl o 100m vedle nebo ne). :-)
op: odhadnout trajektorii. :-)
Ale to je tak nějak trochu blábol, ne ?
Hlavním plusem Bulav není to jestli raketa trefí o +-100 metrů přesněji než v 70tých letech, plusem je to manévrování roje pravých a klamných hlavic po oddělení od nosiče.
Jenže problém není ve fázi letu samostatných hlavic, hlavní problém je právě pořád v letu nosiče, který selhává.
Tedy jinak řečeno, ten plusový technický bombonek funguje v pohodě, problém je s tím, že nefunguje raketa a ta se zas tak moc od těch ze 70 let neliší...
Shodou okolnosti jsme řešili -na škole- jenom trajektorie. Něco v podobném duchu jako mají na ŘLP (Řízení letového provozu). Tam mají program na přibližování letadel a ukazuje jim to trasy za jistý čas (třeba 1 min, 5 min atp.), aby operátoři měli možnost rozestupů letadel na minimálně 5km. A to bych moc nesrovnával, neboť to mají kvalitativně nastaveno jako "pro opice".
Ohledně nosičů, to nemůže nikdo -krom Rusů- vědět, jak na tom jsou, neboť to jsou tak cenné informace, že kdyby se propraly na veřejnosti (tyto technické parametry), dala by se vytvořit velmi specifická obrana a neutralizovat je.
PS: Nevěř něčemu, co je kolem techniky, že věci staré 40 let, které používají elektroniku, jsou lepší jak dnešní elektronické technologie. Pokud jde o nosič, tak tam taky.
PS: jinak srovnávaš rakety zařazené do armády s raketami ve fázi zkoušek, což není zrovna ořechové...
Asi takhle, trajektorie pohybu hyperosonických hlavic by asi počítače v ŘLP vyřešit nedokázaly.
Ohledně nosičů , každý stát, vybavený příslušnou technikou, může sledovat více než 99 procent letu, pravděpodobně mimo podhladinový odpal, to si asi rusové dokáží ohlídat v těsném okolí...
Takže pokud někdo sleduje, že zhruba každá druhá raketa buď sama spadne, nebo je její let dálkově přerušen z důvodů nestandartního průběhu, tak je mu asi jasné, že rusové mají někde velký problém, navíc pokud se jedná o program, který už měl být pěkných pár let plně operační.
Ohledně elektroniky opět blábol, kupříkladu posledních několik selhání Protonů (pět za zhruba 3 roky), tažného koně ruské kosmonautiky, bylo způsobeno právě novou elektronikou nosičů.
Pokud potřebuješ nějaký krásný důkaz, že s moderní elektronikou to v Rusku tak nějak úplně nejde, tak se optej google nebo toho ruského webu na slova jako jsou Glonass nebo Fobos-Grunt
Ohledně nosičů to není tak jisté, ba ze zkušenosti je to právě naopak (co jsem se tak doslechl). Vnitřnosti jsou u jistých typů ze stejné kategorie zcela jiné konstrukce. Ale do toho se nebudu pouštět, takové znalosti nemám.
Jinak co jsem se tak bavil, tak při fotce, když ji máš, prvně zjišťuješ propočty kolem paliva a možnost doletu.
Jedná ze zajímavých věcí je využití materiálů u elektroniky (působení přetížení při zrychlování) a všeobecně u nosičů. Ve čtvrtek se poptám, jedu zrovna do Brna kolem této věci. Píší to proto, že předpokládám, že Bulavy budou výkonější, tedy budou zde větší síly působící na materiály. Ono je to husté materialové inženýrství...
Nepomlouvej! Copak nějaká jiná raketa dokáže tohle?
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2009/12/09...
To je ten starej o vynálezci raket s plochou dráhou letu, Ciolkovském.
Přišli z věrchnovo komitěta partii a ptají se:
"Továrišč Ciolkovskij, jak vám létají ty rakety?"
A slavný vynálezce odvětil: "plocho".
vtip je to dobrej, ale Ciolkovskij byl borec!
Já si při zmínce o ruské kosmonautice často vybavím, jak jsem psal maturitní písemku z ruštiny. Téma bylo "slavná sovětská osobnost". Tak jsem psal o Koroljovovi. Jen jsem na začátku požádal dohlížející pedagožku, zda by mi nezjistila, jak se jmenoval křestním jménem, ten Sergej mi nenaskočil. No a zbytek životopisu jsem si vymyslel, protože jsem o něm věděl jen to, že se uvádí jako konstruktér raket a taky to, že nikdo z opravujících o něm nebude vědět víc.
Koukám, maturovali jsme ve stejném roce. :-)
Já zas shodou okolností psala o tom Ciolkovském, když jsem se nejprve optala, zda ho můžu použít jako "značítělnoje sovětskoje licó", když je o něm psáno spíše jako o "ruském" vědci. Tak mi to ruštinář taky nadšeně odsouhlasil, že se k jeho dokazu sovětská kosmonautika samozřejmě nadšeně hlásí. (Ale ty rakety už přece jen nestavěl, to byl asi fakt až ten Koroljov.)
Počkej, o něm byl film, museli jsme na tom být se školou, protože a ruskej film bych asi jina nešel.
I ten Ciolkovskij tam snad byl, v tom filmu.
A kaťuše a sestřelení Powerse na prvního máje.
http://www.youtube.com/watch?v=nIsCs9_-LP8
:)
Včera večer jsem koukal v TV na část vyhlašování Slavíků a měl jsem nějak dost rozpačitý pocit z toho Čtvrtníčkova outfitu. Asi to bylo vtipný, nicméně slavnostní večer... nějak jsem to nepochopil.
Podstatné je, že se vše vrací k normálu, Mistr a Bílá dávají v tom našem hektickém světě ukotvení.
Jo a na dvojce šel 007, schází už jen Belmondo, Mrazík a Pyšná princezna, a svět bude zase krásný.
Ještě ti tam chybí starej dobrej Jambor, aby nám vysvětlil, jak se to má u nás i ve světě s politikou :-)
Ten měl náhodou takovej přehled, že se moh stát z fleku americkým prezidentem, ne-li prezidentem zeměkoule.
Šmarjá, kdes tu fotku vyštrachal ? Až se mi pérdel orosila hrůzou, když mi to připomnělo ty nekonečný nudný analýzy a komentáře, povinně sledované na intru a na vojně.
Jak se jmenoval ten z Rudýho práva, jak měl černý brejle a před každym americkym filmem v televizi nám vysvětloval, jak ten film máme pochopit?
Taky démon.
Tak toho už si (naštěstí) nevybavuju. Ale Jambor mě zasáhnul hluboce a trvale :-))
Tak jsem ho nagooglil, byl to Jan Kliment
http://www.cojeco.cz/index.php?id_desc=45280...
Jo, to byl obávanej koryfej.
Docela zajímavé:
"Všichni dobří rodáci se dočkali mimořádně početného a povětšinou vřelého kritického přijetí. A probírka recenzemi nachystá nejedno překvapení. Například kritik Rudého práva Jan Kliment, zanedlouho nechvalně známý prosazovatel normalizační linie, v čase premiéry film - byť s výhradami - hájí a dokonce se staví proti čtenářským hlasům požadujícím jeho okamžité stažení. Naproti tomu pozdější disident Emanuel Mandler se v šestém, posledním vydaném čísle časopisu Tvář netají odsudkem Všech dobrých rodáků. Přičítá jim změkčující, zjednodušující, klišovitou výpověď, obviňuje je z kýčovitosti."
Tomáš Pecina,
před léty, když vznikla Unie svobody odštěpením od ODS pro ní vymyslel přiléhavé heslo:
NEJSME JAKO MY.
Spoustě lidí, pohybujících se v minulém století desítky let v politice, tohle heslo sedí, jak Gottovi fistule.
Tu mi kdysi daroval na XXIII. sjezdu strany, mám ji dokonce podepsanou. :-) Ale vážně, v gůglovským Troglodytáriu.
No že proto, XXIII. sjezd bude teprve v roce 2016 :-)
Třeba to bylo v Moskvě, co ty víš, kam za ním jel si nechat podepsat fotku :-)
Ty to snad máš v kalendáři, že jsi to tak rychle vypálil :o)))
No jé je, však už musím chystat projevy :-))
Tak nějaký okopíruj, on to stejně nikdo neposlouchá.
Teda teď nevím, jestli tam ještě nasazují agenty, ti by asi jako jediní mohli poslouchat :o)))
Tak to se teda pleteš. Bulíci v KSČ-M možná projevy neposlouchají, ale tady se hltá každé slovo : http://www.ksc.cz/Z%20jednání%20orgánů%20KSČ/zasedani.htm
(a nejhorší je, že to není fór, kandidovali i ve volbách...)
hele outfit, to jsou jako hadry, oblečení nebo tak něco?
¨Jestli jo, co měl tak zajímavýho na sobě?
Holou pr*** a k tomu velkou část zad ;-)
http://www.youtube.com/watch?v=RxhnobcJe7I
Čas 1:00 a výše...
Na ptáky jsme krátký:
http://ekolist.cz/cz/zpravodajstvi/zpravy/usa...
Copak ptáci, až ty baltský větráky zblack outujou půl Evropy, to teprve bude rachot.
Trasy posilují a přepočítávají fest, ale jestli to včas někdo jednou neodpojí, bude to masakr.
Heh, už to začíná ;-) A bude hůř...
http://ekonomika.idnes.cz/rozhovor-s-radkem...
Přání otcem myšlenky.
Čína to válcuje všechno.
Ale souhlasím, bude hůř :-)
http://www.youtube.com/watch?v=nj1yhz5io20
http://www.youtube.com/watch?v=WcM0ruq28dc
Mé oblíbené video. :-)
A ještě jedno velmi zajímavé video:
http://www.youtube.com/watch?v=ZMByI4s-D-Y
http://www.pina.cz/2010/07/11/tonouci-vubec...
Moc si naštěstí nepamatuju, jaké to bylo když jsem se jako dítě topil, ale pravda je, že dlouho trvalo než si toho někdo všiml.
A pravdou je, že ta paní, co jsem kdysi před utonutím zachránil, se také jen v té vodě divně chovala.
Ale nikdy jsem si to nedal do souvislosti.
S tím celkem souhlasím, kdysi jsem na Slávii vytáhl člověka, který tam při potápení zůstal na dně... to bude takových 35-37 roků a dodnes si pamatuju, že vypadal jako že na dně ukládá ke spánku, tak jako se převaloval z boku na bok....
http://revue.idnes.cz/cesky-slavik-2013-0g3-...
Mluví jako prase...
http://youtu.be/q3hdPP1wQlg
Tak furt lepší prase, než nějaký hlodavec... ;-))
Malá mě říkala o facebookové skupině "Bože vrať nám Michaela Jacksona, dáme ti Ewu Farnou" a když jsem zapochyboval, jestli by to byl dobrý obchod, byl jsem vytrestán týdnem ignorace.
Ač je to z Novinek, pro mě to žádná novinka není. Tentokrát tomu věřím, za bolševníka to zkouše
li dročkáři stejně. http://www.novinky.cz/domaci/320382-praha-chce...
To jsou mi veci! Jestli kupujete novy byt nebo dum, zaplatte ho radeji do konce roku.
http://www.tyden.cz/rubriky/byznys/cesko/byty...
ukrajinské gymnastky mne zaujaly
http://zasmejsa.com/videa/zobrazit/66426...
Moje oblíbené sporty, na které se dívám, jsou rugby, curling a gymnastika. Moc pěkné, díky!
Zaujala operace cyklokryštov ( v originálu Safeway) v Londonistánu.
Možná jste zaznamenali, možná vás to minulo, ale v Londýně měli nedávno nepěknou dvoutýdení sérii úmrtí a těžkých zranění cyklistů.( 6 mrtvých za 9 dní , což navýšilo stav od začátku roku na 14 mrtvých).
Většina případů bylo příčinou odbočování většího vozidla , včetně autobusů, v křižovatce s následným zabitím podjíždějícího cyklisty.
Boris Johnson se dostal do palby kritiky a tak, celkem pochopitelně, již čtvrtý den probíhá masivní nasazení policie v ulicích města.
2500 policistů průběžně kontroluje křižovatky ( 166 vybraných křižovatek) Londýna a z toho 600 je každý den ve špičkách na zvlášť vybraných 60 kritickým místech a v jejich okolí.
Za první den udelila policie 150 pokut +- rovnoměrně všem účastníkům a zastavovala jak vozidla, tak cyklisty a chodce, kteří se nechovali bezpečně a těm které nepokutovali „dávají dobré rady“ .
Některým lidem se to samozřejmě líbí ale někteří jsou rozhořčeni. Ozvali se i cyklisté, že jim policisté radí aby jezdili bezpečně a brali si viditelné oblečení a že ohledně oblečení není žádná norma a že je to útlak.
Padají různé návrhy, některé mají nečekané konce. Kupříkladu nějaká cyklo organizace řekla, že by bylo dobré zakázat vjezd větších vozidel do Londýna, což vyděsilo tamní dopraváky, protože autobusů by se to týkalo taky .
Další návrh byl vybavit velká vozidla zvukovým signálem odbočení, podobným jako indikátor couvání. Ovšem na to policie řekla, že jakmilo to bude platit, tak začne vymáhat jízdu bez sluchátek všeho druhu. Proti tomu jsou ovšem cyklisté
Prostě těžká situace, linků na téma je plný web, zajímavý je třeba ten první link řidič londýnského autobusu, který cyklisty evidetně nemusí a jejich jízdu obecně popisuje jako neuvěřitelnou a nepochopitelnou. Lehce veselý je ten třetí link. a ten čtvrtý je spíš smutný
1. http://www.bbc.co.uk/news/uk-england-london...
2.http://www.theguardian.com/lifeandstyle/2013/nov/
hm tak to useklo dva linky
Prostě těžká situace, linků na téma je plný web, zajímavý je třeba ten první link řidič londýnského autobusu, který cyklisty evidetně nemusí a jejich jízdu obecně popisuje jako neuvěřitelnou a nepochopitelnou. Lehce veselý je ten třetí link... a ten čtvrtý je spíš smutný
1. http://www.bbc.co.uk/news/uk-england-london...
2.http://www.theguardian.com/lifeandstyle/2013...
3. http://www.standard.co.uk/news/transport...
4. http://www.thetimes.co.uk/tto/public...
14 mrtvých je sice 14 mrtvých, ale v podstatě to je asi přijatelný stav a mohli by být docela spokojený. Ono to zase tak moc není, je to hodně podobné jako u nás. Záleží na mnoha okolnostech a asi se to o moc víc ovlivnit a snížit nedá.
Problém je, že tam měli několik let hodně příznivý klesající trend, který připisovali řadě opatření i třeba "Borisovým cyklodálnicím" a najednou přišly necelý dva tejdny a měli jedno neštěstí za druhým.
Proto taková monstrakce..
Jinak žádnou podobu nenacházím, takový masakry se v Praze nedějou.
Ten počet mrtvých je snad v Londýně a ten má asi 8 milionů lidí a to je asi 3/4 celého Česka, takže počty budou hodně podobný.
U nás taky bývají období kdy klesá nehodovost a najednou třeba během 14 dní je obrovský nárůst s velkým počtem mrtvých. Většinou tohle nejde nijak jednoznačně vysvětlit a určit příčinu. Prostě to tak je.
A špatné je, když se někdo tohle nevysvětlené skokové navýšení snaží někdo řešit nějakými policejními akcemi a vymýšlením nějakých "dopravních" změn.
1. jedná se o město, tak bych to nesrovnával s celým státem :)
2. zhruba 6x větší než Praha čili by jsme měli mít letos cca 2 mrtvé a nemáme je ...
3. opatření je celkem systémové, nikdo nechytá cyklisty do sítí ale jdou po tom co se děje, tedy po tom, že většina mrtvých cyklistů v Londýně končí na boku nebo z boku pod koly autobusu, nákladáku nebo dodávky a to většinou v okamžiku, kdy je podjíždí v místě možného odbočení.
Ps , už jsem tady o tom psal někdy na jaře, před sezonou, že v centrálním Londýně mají oblast, kde takhle většinově umírají cyklistky a že se tím snaží něco dělat.
www.nakole.cz/diskuse/16291-rozvoj-mestske-cyklistika-a-velka-vozidla-predsezoni.html
Až takhle jednoduché to určitě není. Už jenom s tím počtem obyvatel se to nedá takhle počítat.
V Leedsu-Pudsey jsem za 20 let viděl 2 cyklisty.
Taky je to tam kopcovaté jak ve Středohoří.
Žádné táhlé kopce, nahoru a dolu.
Tak čerstvé informace z probíhající akce za bezpečnost cyklistů :)
Pokutováno bylo zatím 2100 účastníků provozu, z toho 1300 motoristů a 755 cyklistů,zbytek chodci.
Co vedlejší účinek masivního nasazení policie zavřeno 28 lidí (např ukradené kolo, ozbrojená loupež, prodávání drog).
Někeří cyklisté údajně již zaznamenali lepší podmínky na své obvyklé trase městem a to jak po stránce chování řidičů tak po nečekaných opravách některých děr v cyklistických pruzích.
Operace Safeway totiž nezahrnuje jen masivní restrikci, ale probíhá i kontrola povrchů cyklistických koridorů a prý se opravuje za pochodu... :)
http://www.youtube.com/watch?v=szA983CnNPg
Kdyz jsem videl ta hola zada, vzpomnel jsem si na toho magora z metra.
Mně ani tak nevadí, že sjel eskalator, jako že ohrozil nic netušící chodce.
Myslel jsem tim, ze nekdo psal, ze mel mit paterak. A tihle z videa riskuji dle meho vic a maji kole lokty a na zadech jen tricko.
Předpokládám, že při těchto extrémech tě jednak neuchrání, tak snižuje pohyblivost těla.
Koukni, jak se prohýbají páteře ve skocích.
Jeden čas jsem uvažoval, že bych si to pořídil na paragliding, ale je to dost nepohodlné.
Jinak je dobré si uvědomit, že většina lidi nepadá nazáda kolmo k ploše, kdy mají chrániče největší účinnost. Záleží tedy na úhlu dopadu. Píší to proto, že chrániče nejsou všemocné...
Přesto se najdou tací, kteří to berou jako svaté právo cyklisty a debatou vedou tak, že když někde někdo dokáže bezpečně sjet nějaké schody, tak není nutno se rozčilovat nad přestárlám chlapcem (prý mu bylo 29 roků), který to švihá na kole frekventovanými a výhradně chodeckými prostorami. Všiměte si, že i k těm eskalátorům, než u nich chvíli postával, dojel na kole... to je přece netorerance ostatních první kategorie...
A navíc se člověk v debatě doví, že tím, že si něco udělal s páteří, má vystavenou omluvenku.
Samozřejmě je mi ho líto ve smyslu jeho zdraví, ale je mi to mnohem méně líto než by kdyby zabrzdil o cizí páteř.
Navíc to video vidělo a komentovalo tolik lidí, že je už skutečně propagandou toho, jak by městská cyklistika vypadat neměla a jak si teď o hodně víc lidí myslí, že vypadá a bude vypadat.
A pak že jsou v Praze dopravní zácpy :o)))
http://www.novinky.cz/koktejl/320611-dopravni...
pěkné, tohle bych si chtěl jednou vyzkoušet, vzít si dva dny volno, nalejt plnou nádrž, nabalit dostatek jídla a pití a vnořit se do proudu a projet se křížem krážem po celé dálnici :-)
Fuj http://promuze.blesk.cz/clanek/pro-muze-novinky...
http://bleskove.centrum.cz/clanek.phtml?id...
Kvůli vyřazení takhle nechutných umělců bych slavíka rozhodně nevracel.
Nechutné to může připadat leda kavárenskému intelektuálovi, který odmítá vidět odvrácenou stránku života. Co takhle zakázat Baudelaira?
Mě to přijde takové lidské, ze života. Třeba Záviš tam je a porazil například Františka Nedvěda, Sámera Issu, Roberta Křesťana, Ondřeje Hejmu, Karla Plíhala, Leoše Mareše, Jiřího Pavlicu, nebo Jiřího Suchého. Kurva piča to mám radost!
Odvrácenou stránku života vidím a právě proto píšu, že je to hnus fialovej. Až Ti začne podobný týpek brousit za dcerou, jsem zvědav, jestli k němu budeš takhle tolerantní.
Zase jsi mu naletěl. To je tak, když se někdo štítí smajlíků. :-)
No, nevím, nevím, opravdu jsi si jistý, že to od něj byla nadsázka?
Tady se prima diskutuje, Újezďák není mstivý a nemaže mi příspěvky kvůli každé píčovině :-)
Asi jo, ale i kdyby nebyla, tak co? Něco mi povídej, nemusí to bejt ani pravda. Nespa? A proč jsi do toho zatáh újezďáka, reagovals na Joea.
Ále, v co mě pobavilo jsme si s Joem taky takhle hezky povídali, ale fakt hezky, měli by nás dávat za příklad inteligence a tolerance, jenže správcová začla vyhrožovat, že nás smázne.
Na Joea si netroufneš, já na to.
A taky že netroufla, smázla jen mě. Takže jak říkám, Újezďák mě taky nemá rád, ale mstivej není.
Proc stoji provoz registru vozidel 85 tis. Kc na den? A jak muze byt provozovan registr kvalitneji s vyssim uzivatelskym komfortem, kdyz to bude porad tentyz software? A co na to Jan Tleskac?
http://www.vz24.cz/clanky/ministerstvo-vypsalo...
Tak oni to už vypsali?!? Ve zprávách jsem teď slyšela, že teprve vypíší.
Docela by mě to zadání zajímalo.
Docílit zrychlení aplikace a odstranění její chybovosti pouhou změnou provozovatele, to je opravdu velmi zajímavé :o)))
No napadá mě, že když třeba software Windows běhá lépe na silnějším počítači,tak proč by stejný software nemohl u jiné firmy šlapat lépe ?
Jjinými slovy pokud to někdo bude mít na lepší centrále tak to může fungovat líp :)
No a ten provoz, to je těžko říci, ale asi toho stejně většinu požerou platy lidí ne ?
Nedávno mě známá popisovala kolik jí stojí provoz jedné jediné o soukromé školky na den a je to neskutečný numero....
Outsourceovani jednoho programatora jinou firmou vyjde na 12 tisic na den a nedokazu si predstavit, co by na tom jeden clovek mohl 8 hodin denne delat a i kdyz odectu par milionu na eventualni opravdove vydaje, tak par desitek tisic denne za pohotovost mi prijde dost prehnane. Nakup noveho zeleza by za urcitych podminek mohl pomoct, ale pokud to bylo pomale kvuli slabemu zelezu, tak by stavajici firma byli vetsi bridilove, nez jsme si mysleli.
Náklady na programátora jsou v celém tomhle "potravním řetězci" zanedbatelné.
Dobrá zpráva pro ty, kteří nechtějí žít v EU, mohou se odstěhovat na Ukrajinu.
http://m.zpravy.tiscali.cz/eu-a-usa-protestuji...
Před chvílí jsem se vrátil z pochůzek. Přišlo mi, že je venku docela teplo. Bundu jsem vtlačil do batohu a šel jen v košili.
Nevšiml si někdo z vás, kolik Celsiových stupňů ukazoval okenní thermometer cca od 21:00 do 23:00 hod dne 30. listopadu 2013?
Děkuji, Pavel
V našich končinách cca plus tři. Což je pravda trochu někde jinde asi.
Třeba ne, co když ho honili nepřizpůsobiví?
Sice se říká: "Lepší bejt teplej než studenej ...",
když ale ani studovaní lékaři nemají pro tuten pocit tepla vysvětlení,
je zřejmě cosi prohnilého v organismu
Vono se těm chromovanejm lékařům nedá stopro věřit. U mý postele v pražský všeobecný stanula vizita ze dvou DrSC. a tří CSc. + ostatních ze suity, kladli všeliké otázky, ztratili 15 minut a závěr žádnej. Kdyby aspoň objevili moribundus!:-)
muži prý také mají přechod....to budou návaly :-)
Docela mě zaujal článek v sobotní IDnes. Titulek mi říká, že Němci staví trať do Poustevny a já mám fotky ze září, jak se pokládá poslední metr tratě.
Na druhou stranu uznávám, že když se to v září stalo, tak to proběhlo bez povšimnutí ze strany IDnes. Redaktor má u nás ve vsi rodiče, tak možná teď k nim zajel na návštěvu a aby se mu to rentovalo, tak napsal článek.
Tam u vás v Německu je to samá novinka :-) http://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/5145...
Nojo, jen si člověk na tyhle novinky rychle zvykne. Teď jsem byl v Praze a moc mě "nevonělo" že musím jet Regionovou, když u nás řešíme jestli nové RegioSharky jsou lepší než stará Desira.
Té rekonstrukci bych vyčítal jen to, že se nějak zatím nedostalo na frekventovanou silnici v Karlíně, zatímco jinde je nový blikací přejezd i na lesní cestě či na slepé cestě k jedinému domu.
Zaujal mě fakt, jak se někteří místní znalci můžou tak děsivě seknout v odhadu rychlosti a vůbec celkové situace kolem "chudákovi projížďky místem kde je i chodcům doporučováno se držet"
Místní expert blábolí o tom, že na kole po schodech ten mamlas nejel ani mnou laicky odhadlých 35-40 k v hodine ale mnohem mnohem méně...
Další expert vystavil tomu božímu hovadovi "ublíženku", jinými slovy budeme se tvářit, že se nic se nestalo, protože to byl taky cyklista a něco se stalo jen jemu, chudáčkovi.
Další místní experti nabyli dojmu, že tím sjezdem metrem nedělá špatnou propagaci cyklistice a co na to opravdoví cyklisté ?
Kritikou nešetřil ani slavný český biker Michal Maroši. "Chlapec to neměl moc promyšlené. A vzhledem k tomu, že ohrozil ostatní, kteří s tím neměli vůbec nic společného, tak to není můj šálek kávy," okomentoval to jezdec, který podobné sjezdy už několikrát zvládl. Pokaždé však při soutěžích. "Lidé, kteří mají kolo v ruce, s tím problém nemají. Tady bylo vidět, že ten kluk šel do něčeho, co pro něj není rutina a bez závodních zkušeností. Pokus - omyl se mu nevyplatil," uznal Maroši. Podle něj mohl muž jet až šedesátikilometrovou rychlostí. Celou jízdu po eskalátorech ustál a upadl až poté, co vjel na rovinu. "Hned mě trklo, že se zalekl slečny nebo paní, která mu nejprve chtěla překřížit cestu. Zazmatkoval, v poslední chvíli ztratil kontrolu nad kolem, zavrávoral a letěl přes řidítka," popsal Maroši, jehož záběry ze srpnového závodu se staly hitem internetu. Svého soupeře předjel po zdi a stal se vítězem
Slyšel jsem několik komentářů od lidí, co jezdí downhill na kolech a živí se tím, ti ho odsoudili. Styděli se za to, že jim někdo dělá negativní reklamu" ( to řekl závodník na motorce)
Dobrý je i rozhovor s tou paní, co jí dole nezabil nebo doživotně nezmrzačil.
http://www.lidovky.cz/silene-skucel-popsala...
Tedy zaujalo mě, jak detailně máš nastudované příspěvky někoho, koho máš na BL. Alespoň jak tvrdíš...
To je ta sviňárna, že pořád vidím první příspěvek pod sebou, i když je od entity na mém black listu a že někteří z blaclistu měli potřebu to dát do reakcí i na tématický jiných debatách zase přímo pod můj příspěvěk ve smyslu, pěkně mu to otrolujeme.
Vzdal jsem už to volání u admina, ale pokud s tím máš problém, že lidi mohou číst i když jsou nalogování první příspěvek ve větvi pod sebou bez ohledu že je to trollův příspěvěk a troll je na BL, tak se laskavě štěpačně neobracej na mě.
Mě to osobně sere víc než tebe, ale na rozdíl od tebe s tím nic nenadělám.
Jo, také mě štve, že se zobrazí nové příspěvky a přitom jsou ve větvi, která je pod šedým příspěvkem.
Je ale na mě, zda se mi to chce rozklikávat nebo se na to prostě vykašlu.
Já se na to většinou vykašlu a neřeším to a přeskočím si až na případné sluníčko mimo tuto větev.
Je to na tobě, co si s tím uděláš. Jen se divím, že ti pak stojí za to tady křičet, že tedy "uděláš výjimku" a na Hraboshe zareaguješ.
Hele, na rovinu, osobně si myslím, že tu výjimku dělat nemusíš. Ono se to většinou pak stejně moc nedá číst, protože je to jen vylitý kýbl vzteku...
Víš, čtu tvoje příspěvky docela ráda. Ale tyhle reakce na Hraboshe mi fakt přijdou nadbytečný.
Asi tak, mám takovou jednu dobrou ale pro black list špatnou vlastnost, čtu v přehledu celé odstavce nebo řekněme něco jako 1/2 stránky najednou...
Takže když se mi pod mým příspěvkem objeví ten jeden jediný šedy, tak ať chci nebo nechci tak ho většinou "načtu celý", když jsou to 2-3 věty tak to je 100pro jistota.
Jako malej kluk jsem takhle ve volném čase četl knížky,klidně 10-15 knih za tejden, to byla výhoda a v místní knihovně jsem byl štamgast...
No, odhadově jsem dal délku 70m a dle záznamu jel 9s, tedy jel 28km/h. nejdelší eskalator v metru je na Míráku (87,1m).
Když vezmu ale v potaz, že spodní eskalatory jsou v úhlu alespoň 40 stupňů, tak rychlost klesá na 21km/h. Ve spod jde dobře vidět, jak rychle zpomalil.
Pokud jde o kinetickou energii, tak se rovná plus/mínus Fabii (1700kg) při rychlosti 6,3km/h, bez započtení úhlu. S úhlem 4,8km/h.
Ale jinak neomlouvám jeho chování...
Jinak to jsou jenom odhadové výpočty. Jenom jsem chtěl nastínit realnější čísla...
Jenom pro zajímavost...
Délka eskalatoru je 30,7m, čas 9s. Tedy rychlost je 12,3km/h. Úhel je 30stupňů (jak překvapivé), tedy se započtením úhlu je rychlost 10,4 km/h (což je chvíle, kdy vyjíždí z eskalatoru na nástupiště).
Jinak vím, že jsi nereagoval na mě, ale přišlo mi to vhodné sem doplnit.
http://www.metroweb.cz/metro/stanice/linka_a...
Taky bych si myslel, že rychlost byla o trochu vyšší, tak někde ke 20. To sebou musel dost blbě říznout na bok.
Lidské smysly jsou dost iracionální. Když jsem nedávno počítám odporory prostředí na pády, tak jsem se musel smát, jak velké chyby dělám v úsudku při tipování. :-)
hm těch 37 metrů má přestupní 4eskalátor, na záznamu je troj eskalátor ten je myslím delší.
Přiznám se, že jsem žil v dojmu že to má delší dráhu za kratší čas...
Počkej, máš pravdu, je delší. :-) On je to Můstek a ten druhý výpočet byl z Muzea. :-)
http://www.metroweb.cz/metro/stanice/linka_a...
Tak má délku 51m, 9s, tedy 20.4km/h... Jen nemám nyní u sebe kalkulačku, abych mohl spočítat s úhlem. :-)
S úhlem tipuji kolem 17,5km/h
Tak nakonec můj odhad nebyl až tak špatný :-)
Když podělíš výšku děleno délkou, tak to číslo dej do arcsin. Tipuji, že vypadne 30stupňů (stavěli ve stejnou dobu, tedy stejné stavební vyhlášky). Potom vynásob rychlost s cos (počet stupňů) a získáš vektorovou "y" složku, což je v našem případě rychlost cyklisty.
Tak to budu mít rychleji a jednodušeji, když si to taky sjedu... :-)
Když budu mít čas (a náladu), tak to vypočtu přes síly, což bude ještě přesnější.
Někdy se mi stává, když počítám, že rozdíly mohou být velké (síla je přesnější). Tady to neočekávám, neboť délka eskalatoru není zas tak dlouhá...
Co na to jít přes energii,
nahoře má potenciální m*g*h, dole kinetickou, 1/2*m*v*v, dostaneš maximální rychlost při volném pádu, nebo ne?
v = sqrt(2*g*h)
To jsou jen takový ty okrajový kontroly, abys neulít v řádech, a pro mě pak údaj, na který budu dimenzovat, horší to bejt už nemůže, že jo :-)
Horní můžeš rovnou vypustit, když se shodneme, že startuje, tedy začíná z nuly. Tim pádem je kinetická energie rovna koncové složce.
Kinetická energie se potom rovná práci a práci máš definovanou sílou.
Rychlejší je přes síly v "y" a "x" složce.
Dopíší později, končím v práci...
pochopitelně, celá potenciální se mění v kinetickou, volný pád, takže maximálně nějakých 60 km/h šacuju. Víc z toho dostat nemoh :-)
Pokud jde o Tvůj pád, tak se využívá v "y" ose jako: m*a= N + G*sin(alfa), kde máš rovnou v G započítanou složku gravitační síly (což je přesné od volného pádu, který v tomto případě nemůžeš využit, neboť těleso volně nepadá). Tim je zřejmé, že vytýkaním postráda smysl hmotnostní složka, což je důležité si uvědomit!
m*(v/t)-m*g=m*g*sin(alfa)
m*(v/t - g)=m*g*sin(alfa) a vykrátiš "m"
A vidíš, že nemůžeš dostat dle původních hodnot velká čísla...
Pro "y" osu, pro "x" osu je zase důležité "m"...
m*ax=F+G*cos(alfa)
místo cos má být sin...
Jsem si to raději nakreslil. :-)
op: místo sin má být cos.
Hele, theoretickou mechaniku jsem studoval přesně před 34 lety. Pak statiku, pružnost, dynamiku a ještě spoustu dalších theoretických disciplín, které jsou asi strašně důležité, při výpočtu balistických drah, či navigaci raket, ale pro nás, v každodenní praxi nepoužitelné.
V reálném světě je totiž ohromné množství nejistot, imperfekcí. Na straně zatížení je děsivě velký rozptyl a stejný na straně resistence materiálu. Tyhle nejistoty naši chytří kolegové pokryli součiniteli spolehlivosti, které se tváří, jako vědecky a statisticky odvozené, ale v současné euronormě byli stanoveny od stolu tak, aby dávaly podobné výsledky, které jsme dostávali dříve použitím národních norem.
Tvoje throretické výpočty rychlosti onoho zběsilce na schodech jsou fajn intelektuálním cvičením, ale kdybychom to měřili, budeš překvapen, jak daleko ta vypočtená čísla budou od praxe. Součinitele valivého tření máme experimentálně ověřené pro ledacos, jen ne pro mtb na ocelových schodech. Další, nikoliv nevýznamnou složku dělá odpor prostředí. V metru je obvykle průvan. Kterým směrem působil na toho magora, nevíme, muselo by se to oměřit. Pak jeho ofukovaná plocha. Rozklad sil nebo kinematika, fajn, ale k stanovení, kolik ten hošan jel dole, tak k tomu ti tohle nestačí.
Mě, jako praktikovi stačí, že budu vědět, že rychleji než volným pádem jet nemohl, a na tu sílu pak nadimenzuju lapač jezdcú downstairs.
Bezpečné řešení je v mém světě lepší, než přesné, jestli mi rozumíš.
Hele, naprosto souhlasím, o čem píšeš. Já jenom, že když vezmu věci kolem a kolem, tak ať si udělá člověk představu, jak rychle jel, neboť z osobní zkušenosti jsem došel k závěru, že se dost často mýlím v těchto věcech při mých tipech (chyby kolikrát v desítkách procent), dokud si to nezačnu počítat.
Další odpory, ktere jsem nezapočitával, tak už jenom zanedbatelně snižují rychlost...
A jelikož jede po schodech, tak tam bude taky zpomalení... Ale to už je příliš do detailů...
Tak jsem to udělal -raději- přes síly a hádej co mi vyšlo, když jsi měl dotaz kolem pádu vespod. :-)
Nyní s definitivní platnosti mohu říci, že úježďák nebyl daleko od pravdy... Proč?
Protože jsem dal při výpočtu průměrnou rychlost, která je rovná průměrné velikosti rychlosti. Okamžitou rychlost v bodě výjezdu je tak rovná v=(vy+vo)/2 a nyní mi to souhlasí s výpočtem přes síly (stejný výsledek).
Tedy původní rychlost je potřeba násobit dvěma a poté násobit úhlem a Tvůj dotaz na v=sqrt(2*g*h) je oprávněný a hlavně správný!
:-) To jsou zvraty!
za předpokladu, že mu udělujeme počáteční rychlost vo=0
Tedy ještě jednou.
Jindra má pravdu, že:
Moje chyba je, že v=s/t to platí, ale jedná se o průměrnou rychlost, která je rovná i průměrné velikosti rychlosti. Tato rychlost je totiž delta dráhy děleno delta času. V integrálnm počtu to je plocha (pro představu) řekněme jednoho obdelníku ve čtverci (kdy čtverec je rozdělen na dva totožné obdélníky). Nu, abychom tedy získali koncovou velikost rychlosti (a určili si počátek soustavy nulou), je třeba obdelníky ve čtverci překreslit úhlopřičně, abychom dostali stejnou integrální plochu.
Poté platí v=(vx+vo)/2 kdy vo=0 a nás zajímá vx. "v" je zde průměrná velikosti rychlosti.
Tim jsem zapomněl na dvojku a výsledek byl poloviční ke skutečnosti.
Výsledek síly se rovná přibližně hodnoty v=sqrt(2*g*h)
Už jsem se v tom ztratila. Mohl bys tedy shrnout, jakou rychlostí byl nakonec vymrštěn z těch schodů na peron mezi lidi?
Za předpokladu 51m délky, čas 9s, úhel 30stupňů, vo=nulová rychlost je rychlost
v=35km/h
Když si představiš čtverec o základně "a" s popisem A,B,C,D
tak když vedu z bodu A do bodu C úhlopřičku, tak bod A je počátek soustavy, tedy nula, a bod C je konečný stav. Když budu udělovat nějakou rychlost bodu A (počátku soustavy), tak se mi křivka o velikost na straně AD (z dola nahoru) zvětší a o stejnou velikosti na straně BC (z vrchu dolů) zmenší. V jedné polovině strany AD je křivka na průměrné velikosti rychlosti. Já jenom, abys viděla, jak se dynamicky křivka pohybuje...
Nu, já jsem počítal s křivkou v polovině strany "a" (třeba strana AD), ale nás zajímal stav úhlopřičný.
PS: Je potřeba, aby plocha pod křivkou byla vždy stejná.
Neboť, coby člověk, který pravděpodobně nikdy nebude sjíždět eskalátory, mě nejvíc zajímá bezpečná zona tam dole. Prostě něco jako bezpečný odstup od vozidla, což je jedna z věcí, kterou cyklisté velmi rádi a často řeší:-))
Odpory prostředí není někdy vhodné zanedbávat, znám stanici na Chodově, kde to někdy fučí tak, že je to fakt jako jízda proti větru, a kdyby se proti tomu navíc jelo, a vímě že odpor prostředí roste s kvadrátem rychlosti, už by to nějaká ta procentíčka udělala, ale tohle umí spíš kolegové strojaři.
Já vím, že třeba na stožárech dálkového vedení, těch příhradových, u kterých by si řekl, že jimi vítr jen profrčí, je zatížení větrem tou největší položkou. Pro zajímavost ti povím, že my takhle s tím větrem otáčíme kolem dokola po 5 ti stupních, protože pro každý klacek může být nejhorší jiný směr větru.
Kolegové před 50ti lety více přemýšleli, my více očítáme, protože to ty mašinky zvládají rychle a myšlení bolí :-)
S tím naprosto souhlasím.
Kvadrát je kvardát...
Tak on Karel Němec měl zase pravdu. Takže vypočtený to bylo správně, falíruje v tom akorát to násobení, tak to jen tak pro příště. Krát dvě to mělo být :-))
Pro mě je potěšující, že jsem schopen z různých možnosti vykřesat stejný výsledek (taková zkouška), a pokud ne, tak jsem schopen najít chybu ve výpočtu a uvědomit si, kde jsem chyboval a proč. :-)
Určitě je dobrý to umět. Občas je taky ještě potřeba na tu chybu "v nevynásobení" přijít včas :-)
My na to máme takové ty jednoduché kontroly, které nikdy nesmíš vynechat.
Prostě jako v tomto jednoduchém příkladu, mezní možnost, volný pád, vyjde-li ti rychlost vyšší, něco neklaplo.
Tím ohlídáš řády.
Jinak u těch dimenzačních programů honíme každou setinku rozdílu mezi manuálním výpočtem a toho co nám dá mašinka, důvod rozdílu se musí vysvětlit, nebo, a to častěji, opravit chybu.
Když jde soft z baráku, věříme, že kvůli tomu nic nespadne, ale jsem si jist, že než to kolegové použijí, sami se znova přesvědčí, alespoň těma jednoduchejma kontrolama, že to nespadne.
Zkus vysvětlit proč by nárůst rychlosti cyklisty byl lineární? Z osobní zkušenosti vím že se na začátku sjezdu (čehokoliv) rozjedu na rychlost kterou považuji za bezpečnou a tu pak udržuji pomocí brzd. V našem případě se cyklista urychlí na průměrnou rychlost zhruba 20km/h na prvních třech metrech eskalátoru a pak pravděpodobně začne brzdit.
A konečně můžu psát. Včera mě to zde nepouštělo- prý že už je plno. :-)
Jde o teoretické počty- pro zábavu, kde nejsou brány různé odpory. Odpor prostředí třeba roste s kvadrátem rychlosti, potom odpor dynamický atp. To vše snižuje rychlost. Taky bych mohl psát, že v jeho případě ani gravitační zrychlení neodpovídá...
Jde o představu.
Když psal úježďák o nějakém expertovi (jednak jim nejsem a o téhle věci jsem si s nim nepsal), tak mě to zaujalo zběžně, potom více, neboť mě napadlo, že bych to mohl počítat různými cestami, potom jsem se k tomu dokopal a nyní už hledám i jiné cesty (třeba přes akustiku)...
Spíše pro zajímavost jsem ukázal křivku, aby se lidi koukli, jak se dá nad tím přemýšlet, jak je žívá. Nu a odpory z přímky dělají křivku...
Tady je alespoň pěkná ukázka, jak důležité je experimentálně zjišťovat detajly, které mohou v konečném důsledku měnit výsledek. :-)
Na akustiku jsem zapoměl, podle medií prý úžasněo dopadu skučel, to by chtělo také snímat a vysílat alespoň po celé síti metra, aby i ostatní cestující měli z downstairs sportovní zážitek.
..rychlost cyklisty ve chvílí, kdy opouští eskalator na nástupiště.
Na druhou stranu když si vzpomenu, jak se pode mnou rozjede silnička na na svahu třeba se značním 12 procetním klesáním nad Kounicema ( cca 7 stupňů úhel ?) nebo horák třeba na úplně malým sjezdu do Kralovic nebo ve Voděradských bučinách, tak se mě pak představa sjet něco o s úhlem 30 stupňů , což je pokud se nepletu sklon odhadem 57 procent zdá téměř šílená :(
To rozhodně. Třeba u silnice je zjímavý odpor. Statický i dynamický, odporová síla prostředí (F=1/2*hustota*C*v^2*S) atp.
Nevím, jak je lidské tělo odolné, ale když obsahuje 70%vody, tak bude stát za bačkoru a bude stačit jen málo k jeho poškození.
Otevřel někdo ten odkaz? A ti kdož ho otevřeli ho četli? A ti kdož ho četli, znají Pythagorovu manželku Bětku?
"vestibul Můstek spolu s podchodem tvoří monolitickou železobetonovou konstrukci se stropem podepřeným ocelovými sloupy; tři eskalátory na nástupiště mají délku 47,9 m na výšku 23,95 m"
Mi to vychází: (47,9^2+23,95^2)^0,5 = 53,6m
Z čehoš plyne co?
Z toho plyne že pokud známe délku dráhy i čas za kterou byla tato dráha překonána, je již snadné spočítat rychlost.
Co je zhuleného na
a^2+b^2 = c^2, nebo také:
(a^2+b^2)^0,5 = c ???
Ovšem pouze průměrnou rychlost, což pro účely dimenzování lapače jezdců downstairs na dojezdové plošině je k prdu. :-)
K prdu by to bylo pokud bych nebyl schopen aproximovat nárůst rychlosti (okometricky, na základě vlastních zkušeností). Pokud pokud průběh velikosti rychlosti aproximovat dokážu, mohu docela dobře odhadnout i koncovou rychlost.
Dimenzuju na nejhorší možnou variantu.
Náraz rychlostí volného pádu, cyklista o váze 150 kg, součinitel zatížení 1,4. Na co by kdyby nehraju :-)
Radsi bych to pocital na nejakou tezkou cestovni motorku. Auto snad neprojede na sirku a tank na vysku.
Motorku snad chytí hned u turniketu :-)
Ale kdoví, třeba se downstairs chytne jako sport, asi něco jako ta protijízda na dálnici, tak raději pustím proti lapači půl tuny stovkou, máš recht.
A ve výpočtu bys chtěl čemu užít PV?
Když znám modelový průběh rychlosti (s okamžitými hodnotami rychlosti), znám také modelovou průměrnou rychlost.
Pokud pak znám reálnou průměrnou rychlost (a předpokládám že reálný průběh rychlosti je hodně podobný tomu modelovému) mohu dopočítat i reálné okamžité hodnoty rychlosti.
Jestli chceš graficky- namaluješ si křivku průběhu modelové rychlosti a pak jenom přepočítáš hodnoty na ose y podle poměru průměrných rychlostí.
Rychlost samotná k určení síly nestačí, úplně ideální by bylo, kdyby si znal zrychlení při dojezdu, pak sílu dostaneme z prvního Newtona přenásobením hmotností.
Ovše na lapač bude také působit něco jako ráz, tedy spíše těch kovových součástí, protože samotný cyklista na lapači bude fungovat něco jako "splash".
Citace: "Zaujal mě fakt, jak se někteří místní znalci můžou tak děsivě seknout v odhadu rychlosti a vůbec celkové situace kolem "chudákovi projížďky místem kde je i chodcům doporučováno se držet"
Místní expert blábolí o tom, že na kole po schodech ten mamlas nejel ani mnou laicky odhadlých 35-40 k v hodine ale mnohem mnohem méně..."
Zaujal mě fakt, že Újgur (to je maďarsky Nový gur) se opět pokouší sugestivně přesvědčit aditorium o pravdivosti zjevných nesmyslů, které píše. Kterýže mamlas se tak "děsivě seknul"?
Bude li padat volným pádem z výšky 23 metrů, jakou rychlostí dopadne?
Říkáš matfyz?
Ještě studuješ? Kdy bude promoce?
-h= -((g*t^2)/2) + vo*t kdy vo=0
t=sqrt((2*h)/g)... a využít v=s/t je průměrná rychlost, potom
v=(vy-vo)/2 kdy vo=0 a v=s/t
nebo
v^2=vo^2-2*g*(h) kdy vo=0
:-)
Říkám ti, že výpočet přes energii je jednodušší a elegantnějí
m*g*h = 1/2*m*v^2, hmotnost pokrátíš a jsi doma :-)
:-)
Jo, je to všechno na jedno kopyto.
Nějak netuším co má volný pád společný s naší úlohou. Při volném pádu je horizontální složka vektoru rychlosti (tj. rychlost kterou cyklista vyjel na nástupiště) samozřejmě nulová.
Volný pád vymezuje hranice, rychleji, pokud nešlapal jet nemohl. Tím máme celkem rychle jeden mantinel - přes palec cca 60 km/h.
Když si uvědomíme tu vodorovnou složku, a poměr stran vektoru, uhodnu že jel dole tak třetinovou rychlostí - cca kolem 20 km/h.
Takovej jednoduchej výpočet přes palec. Samozřejmě, že k úlohu lze theoreticky řešit poměrně přesně, takovéhle věci se počítali v prvním semestru v předmětu nazývaném Theoretická mechanika. Skvělé, exaktní řešení, které ovšem nedá správnou odpověď, protože těch vlivů je víc než jenom součinitel valivého tření plášťů o schodiště, který zřejmě nikdo ještě nestanovil. Jak si tuhle říkal, on si frajer taky mohl přibrzdit, a víme prd kdy, mohl by si theoreticky i přišlápnout a tak nám ty theoretické výpočty moc nepomohou a vlastně jen odhaduješ stejně jako já přes ten palec a volný pád.
A opakuji, protože chci být 100% sichr, dimenzuji na volný pád, horší to už nebude.
Ty máš ale na mysli pohyb po nakloněné "rovině" a nikoliv volný pád.
Jo, nakloněnou rovinu nakloním úplně do svisla :-)
Dost to zjednoduší model.
Že se "aquapark" píše počeštěně "akvapark" http://jihlava.idnes.cz/v-trebici-se-otevrel...
Vždycky jsem si myslela, že název vychází z "aqua" = voda. Co je ale "akva", to netuším...
To už to rovnou mohli pojmenovat vodopark... :-D
To by asi bylo lepší než tenhle paskvil.
Je fakt, že třeba "akvárium" je naprosto zažitý pojem, ale u toho "akvaparku" mě to tahá za oči.
Zvykneš si, fůra označení se počeštila a připadá nám to jako naprosto v pořádku a od nepaměti.
http://slovnik-cizich-slov.abz.cz/web.php...
Pont du Gard je známý románský aquadukt v Galii.
Echm echm tak románský ?
To jste se seknul asi jenom o 1100-1150 let:)
Obávám se, že jsi se seknul ty, což není nic překvapivého ani neočekávaného.
Jeden Román je třeba tady: http://youtu.be/IIAdHEwiAy8
Víš, my tady hrajeme hru na "nepočešťování". Takže Řím je ve skutečnosti Rome.
Že se odkazuji na nepočeštěný Řím Ti mohlo docvaknout i z použití geografického označení Galie, kterým bylo území na kterém se vynachází Pont du Gard nazýváno právě v období Románů. V raném středověku již bylo od tohoto názvu upuštěno.
echm echm,vyndal jsem vás z BL, neb jsem slyšel , že přicházím o spoustu legrace , ale tolik jsem jí Vaše Hravosti snad ani nečekal.
Takže vy tady tedy hrajete hru na nepočešťování ( protože nikde ve světě si to nepřekládají římské výrazy ) a z Gallia tady uděláte Galii a prskáte, že jsem údajně nepoznal ( pokus o překlad vašeho nedovaklo :) ve slově románský ( protože to vy přeci hrajete hru na nepočešťování :) produkt z období dějin ve kterých vládlo Imperium Romanum.
Ale chápu, až příště napíšete, že gotická katedrála byla postavena goty, tak sklapnu podpatky a řeknu, má pravdu předseda.
http://czech.ruvr.ru/2013_11_24/V-Petrohrade...
Tak nějak to vypadá...
http://www.youtube.com/watch?v=EdK2y3lphmE
Když vidím tu druhou pevnou "podrážku", tak bych se přerazil o každý pátý kořen a vystouplý kámen a asi tak po 10 minutách chůze bych předvedl to ukázkové odhození :-)
http://czech.ruvr.ru/2013_12_02/V-Murmansku...
http://www.ceskenoviny.cz/domov/zpravy/celnici...?
http://czech.ruvr.ru/2013_12_03/Spanele...
Jednoduché, účinné ... a osvědčené :-)
http://eurabia.parlamentnilisty.cz/Articles...
http://9gag.com/gag/aLK19Ox?ref=android
Joe vyrazil na golf :-)
http://9gag.com/gag/a9dq7X1?ref=android
Amerika - zeme zaslibena, Amerika - nas vzor!
Ale zkuste si v Tennessee vyzvednout deti pesky, misto abyste poslusne sedeli s autem v zacpe.
(Dite vam nedaji a kdyz jste drzi na organ, tak vas zatknou.)
http://www.theurbancountry.com/2013/11/dad...
Co mají co rodiče nutit děti aby chodily pěšky :-)
Školní rada si odhlasovala automobilovou frontu, tak ji mají a pravidla se musí dodržovat. Taky dobře pomatený předpisy.
To je důsledek "starosti o bezpečnost dětí" vyslov tuhle větu v sousedském sdružení v USA nebo v tamní školní radě a přítomné maminy ti odhlasují úplně všechno.
Znám případ dědečka, kterého zatkli na udání amerických matek spolužáků, protože při přívozu a odvozu vnuka vždy políbil na obě tváře.
Než se to celé vyřešilo, tak místní sociálka zařídila následující :
dědeček se nesměl přiblížit k žádné škole ve městě na určitou vzdálenost, nesměl vozit vnoučata autem kamkoliv a ještě ho ,prý omylem, dali na seznam pedofilů....
Takže to celé není o autech, chození nebo ježdění na kolech ale o tom, že se "chrání děti"..