Mám dvě tyto světla http://kola.ramala.cz/svetlo-predni-sigma... . Svítí velmi dobře v terénu ale jakmile vjedu na silnici, každý druhý řidič mě problikává, přesto že světla skloním tak že je střed světélného kužele pouhých 10m před kolem a mám na ně připevněné 5cm dlouhé kšilty. Podle Německých norem nejsou určené do silničního provozu a to bude ten problém. Rozptyl světla je na všechny strany stejný, v terénu skvělé, vidím dobře i větve ve výšce hlavy, ale na silnici je to problém.
Kšilty pomáhají až když skryjí diodu a to je střed světelného kužele nějakých 5m před kolem, což je na nic.
Napadlo mě vypreparovat z něčeho takového http://www.jizdnikola.net/svetlo-predni-na... to středové rozptylové sklíčko a silikonem ho nalepit na sklo té sigmy. Ale mám obavu že směrování světla dolů to nevyřeší, tuto funkci podle mě zastává ta parabola ve vnitř. Co vy na to?
A to nepomůže při vyjetí na silnici přepnout světlo z maxima třeba na střed nebo i minimum? Na jízdu po silnici určitě stačí úsporný režim, který už nebude oslňovat.
To sklíčko je na rozšíření úzkého kužele do stran. Na jeho výšku nemá vliv.
Ale fakt je dobré mít mít po ruce přepínač, kterým to ztlumíš, jakmile je v dosahu auto. Aby řidič viděl, že snaha byla.
Já mám dálkové světlo namířené úplně rovně, většinou dopadá na cestu jenom polovina kužele. Když to přepnu na klopené potkávací, je to přece jenom rozdíl, i když to potkávací má velký rozptyl. Dálkové vypínám jenom v přítomnosti jiných vozidel, taky když mě předjíždí.
Taky je dobré, jak řidiči už vypínají dálkové, aniž bychom se přímo viděli - v případě kopce nebo zatáčky.
Prostě nejlepší je mít na různé účely (a rychlosti) víc světel.
Jj, myslel sem si to.
To přepínání je opruz, světlo mám až u představce, kvůli vlaštovkám to jinam dát nejde. Takže daleké přehmatávání, navíc vypínač nejde vidět takže po paměti a ještě k tomu v rukavicích, bez nich se teď jezdit nedá.
Asi se vrátím zpátky k tomuto světlu http://www.sport-vysocina.cz/sport-vysocina... , to je určené do silničního provozu. Když sem ho měl nastavené tak že kužel končil 20m před kolem, ani při nejvyšším výkonu žádný řidič neproblikával. Jen je tak o 2/3 slabší jak ten Powerled, což za sucha nevadí, ale za mokra to chce víc.
Takže na pravo na pevno Pavu na plný výkon a na levo Powerled taky na plný výkon, jen vyměním držák aby šel rychle sklopit k zemi a po projetí auta ho zase narovnám aby svítil co nejvíc do dálky. Je to jednodušší jak složitě přepínat pevně nastavené a tím ji sklopenější světlo a tím bych plně nevyužil jeho potenciál.
Právě ta Pava má skvělý držák, světlo jde sklápět a rovnat dle libosti a v nastavené poloze drží i v terénu. Už sem ojednal dva, jen musím vymyslet jak ty dva držáky od Pavy a Powerledu skloubím dohromady, nebude to nic složitého. Ještě můžu vedle držáku namontovat objímku se zarážkou pro horní polohu světla, ať nemusím pořád seřizovat správný úhel. Dolní poloha je jedno, prostě se světlo sklopí co nejvíc k zemi.
Ta PAVA u mě už vydržela nemožné, prakticky bez škrábnutí a jen ten "stříbrný" kroužek už není stříbrný!
To mě taky, ten stříbrný kroužek a ta stříbrná destička co je na ní napsané pava už taky nejsou stříbrné. :-) Ale to na funkčnost nemá vliv, každopádně je to nejlepší světlo na AA baterie co neprudí řidiče jaké sem měl.
Přepínání je v pohodě, když si uděláš přepínač, nakonec v autě je to normální, tak proč ne na kole... Takhle jsem ho udělal já, kolo už neexistuje, světlo má manželka předělané na dynamonáboj, ale přepínač používám pořád, bez přehmatávání, hledání, jen palcem: http://forum.fotonmag.cz/index.php?act=attach... .
U světla na silnici není důležité kam ti jde střed kužele, ale kam ti jde vršek kužele. Já seřizuju potkávací světlo proti stěně tak, že vršek kužele je o kousíček níž, než samotné světlo.
Já používám dálkové světlo s úzkým kužele seřízené vrškem kužele kus nad vodorovnou linii, většina jde ale pod vodorovnou linii. Potkávací světlo má eliptický kužel, celý je pod vodorovnou linií. Jrzdím na dálkové světlo, do zatáček prěpínámna potkávací, je hodne široké. Když potkám auto také přepínám na potkávací, když cyklistu tak z potkávacího ještě těsně před setkáním přepinám na slabounký režim, kdy jedu skoro naslepo případně na světlo protijedoucího.
Tak nějak to udělám i já, powerled bude dálkové nastavené nad vodorovnou linii a pava potkávací mírně pod. Pavu nechám svítit pořád a powerled budu při potkávání sklápět co nejvíc dolů.
Taky podobně, mám na dveřích dvě značky - výšku potkávacího a dálkového. Je to dobré nastavovat s určitým odstupem - jak se kužel rozšiřuje, je nastavení přesnější. Potkávací je horním okrajem kužele něco pod svou značkou, dálkové přesně na střed. S dálkovým totiž zároveň svítí vždycky ještě jedna třetina z potkávacího, takže nemusí jít tolik do země, radši ať je toho vidět co nejvíc v dálce.
Už jsem dlouho nic nenastavoval, konečně to drží jak má.
Serizovani svetla s odpruzenym zadnim kolem je docela problem, protoze jakmile si na kolo sednu, tak se kuzel citelne zvedne. Svetlo jsem sice nasteloval iterativne nejak, aby mi to vyhovovalo, ale nemohl jsem uz jit zkontrolovat, jak moc to oslnuje a stejny problem je i s kontrolou zadniho svetla.
Kazdopadne svetlo mam nastavene, aby primarne svitilo na silnici prede mnou a pri strednim rezimu (Cree XRE Q5, 10deg optika, 210 mA) zadne negativni reakce nepozoruju. Na nejslabsi (60 mA) prepinam jenom kdyz protijedouci sviti evidentne mene nez ja (cyklisti a auta jedouci na parkovacky nebo neco podobneho).
XRE Q5 dává při 350 mA 107 lm, při tvých 210 tak 80? Odečteme-li ztráty na optice...XRE prostě oslňovat nemůže a pokud proti mě pojede nějaký blbec na parkovačky tak ho probliknu 2x XM-L strobo na plný výkon, aby si rozsvítil...
A co se s nekym domluvit, postavit (polozit) se proti autu nekde na parkovisti a at Ti to priohne sam ridic?
Nebo jak u auta - nastavím světla, postavím se kus od zdi, naznačím hranice osvětlení, pak zatížím a podle značek pošteluju. V praxi světla stahuju podle vnějších zrcátek běžných osobáčků před sebou, abych jim do nich nešajnil.
To prave nejde - no, spis je to opruz. Na lehac musi byt dva. nebo budes porad nasedat a sesedat. Uvedom si, ze to je celopero, na kterem nedosahnes na svetla, nebo lepe receno kdyz dosahnes, zmeni se rozlozeni vahy.
U zdi by to mělo jít. Pokud si "správně" nastavím nezatížené kolo, poznačím na zeď; potom zatížím kolo a vidím o kolik šajnuje výš. O stejný kus pošteluju u nezatíženého kola pod značku a po zatížení by to mělo +- sedět. Ta zeď pochopitelně musí být rozumně daleko, ne že stojím a šteluju metr od ní.
Urcite by to nejak slo, i kdyz bohuzel ridici nejsou normovana velicina, takze nekteri tvrdi, ze moje (myslim nadprumerna) svetla stejne nejsou kloudne videt, zatimco nekolik lidi mi tvrdilo, ze je moje svetlo oslnuje i ve dne a nechapou, proc mam vubec pres den blikani zapnute... vsem se zavdecit neda. :)
Spis uvazuju, ze bych nekdy podle znacky na tlumici zkusil provazkem nebo necim podobnym zablokovat zadek kola v +/- podobny poloze, abych si mohl svitici kolo v klidu prohlednout ze vsech stran a nikdo mi do toho nekecal... :-D