Ahoj nemáte někdo zkušenosti s přední svítilnou kolem 500 Kč? Mám vyhlídnuto:
Sigma Lighster (20lux,4xAA)
Smart Ultra Slim BL-183WC (1W,35lux/124lm, 2xAA)
Máte někdo zkušenosti s podobnými svítilnami? Teď mám nějakou obyč Smart a na polní cestu je naprt.
Mám tu sigmu. Svítí to fajn, optika dělá takový obdélník, těžko popisovat. na trubce jde najít nějaký video. Nabíjecí baterky drží cca 5 hodin pak to signalizuje pokles a i to pomalu slábne . Ale zklamala mě kvalita plastů. Zlomila se capka na držáku, potom zobacek víčka a jeho jištěni. Sice to drží dál ale sere mě to. Jako by to někde dlouhou leželo v horku a psát se degradoval, nevím. Chtěl sem psát do sigmy, ale zatím sem k tomu nedospěl.
Tak to jsem měl taky takovou co se rozpadla při jízdě v lehčím terénu. Jsem myslel že má Sigma kvalitnější svítilny
Já si fakt myslím, že to je jen vada mého kusu. Jestli to někdo nechal ležet třeba v létě v autě pár dní na slunku, tak by to mohlo tohle udělat. Zkusím se dokopat k tomu napsání mailu. Když už nic aspoň pobavim nejakyho manažera svoji brilantní angličtinou.
Koupil bych si něco z Číny (dx.com).
jj znám, ale kdo tomu má věřit. Kvalita mizerná a uváděným údajům těžko věřit
Z vlastní zkušenosti potvrzuji opak. Kvalita + poměr cena/výkon je nepřekonatelné + pro tuto volbu.
Mám od sigmy čelovku za 400,- a je to dobré akorát na nouzové opravy v noci.
> Kvalita mizerná
Zajímavé, kamarádi mají jinou zkušenost (a já od nich ještě svítilnu nemám, ale různé jiné věci jo a taky spokojenost).
> a uváděným údajům těžko věřit
To je bohužel pravda, je potřeba kouknout se do uživatelských recenzí.
I kdyby to svítilo jen polovinou udávané svítivosti, tak tady za stejné peníze pořád neseženeš nic podobného ;-)
Naštěstí se ty skutečné hodnoty většinou pohybují spíše v horních 3/4 uváděných hodnot...
Tak o svítivost ani tak nejde. Ta se dá poměrně odhadnout dle použité diody a módů, které světlo má.
Problém světel z DX je hlavně velmi proměnlivá kvalita. Jsou tam slušné i mizerné kousky a komplikuje to fakt, že i když je nějaký konkrétní světlo z DX vyzkoušené, tak to platí jen po omezenou dobu a třeba po půl roce a více už to není zcela totožné světlo co předtím.
A vnitřní provedení také někdy nic moc. Věci jako málo teplovodivé pasty nebo žádné, špatně provedené kontakty, atd.
Nejsem ani vyložený zástánce ani odpůrce světel z DX. Volil bych vždy dle konkrétní situace a požadavků.
Mám doma několik světel z DX, ale také i kvalitnější dražší značková světla a rozdíl tam bývá poměrně velký. A to jak v provedení, tak ovšem i v ceně.
Teď jsem třeba pořizoval u nás tohle
http://www.ledshop.cz/armytek-wizard-pro-wide...
a tohle
http://www.ledshop.cz/spark-sg3-nw-celovka...
Obě velmi povedené, ovšem také pěkně drahé.
V relaci do 500Kč se ale u nás sežene prd. Tady bych si buď připlatil nebo vzal něco z DX.
přišetři ještě pár korun a kup třeba
http://www.kronium.cz/celovka-fenix-hl30-r5...
nebo
http://www.kronium.cz/celovka-fenix-hl21-r3...
oproti bludičkám to svítí báječně (byť se 100 lumeny bych už dneska nejezdil, protože jsem si zvykl na silnější :)
měl jsem HL20 - předchůdce HL21, a byl jsem s ní moc spokojený. na helmu to jde přidělat taky a aspoň vidíš do zatáček a na pole ;-)
no jo ale to už se bavíme o dvojnásobné ceně. To už můžu rovnou pořídit něco jako http://www.vseprokolo.cz/max1-power-led-20watt... a bude to svítit i za roh
jasně, nebo úplně to stejné z dx.com tak za polovinu :-D
potíž je v tom, že to svítí tak polovinou toho, co píší a ty akupacky nejsou nic moc :(
jestli do toho nechceš vrážet zbytečně moc, tak bych šel do té HL21, její předchůdce svítil moc dobře, tato by měla být ještě o fous lepší.
ale je to na tobě, píšu jen to, co jsem si ozkoušel ;-)
ta HL21 má 97lm ale ta SMART ULTRA SLIM BL-183WC-35LUX má 124lm a je o tři kila levnější.
záleží, jak ty lumeny měří, něco se ti ztratí i na optice, a pak spousta výrobců strašně nadsazuje.
ono, že by 2 tužkové baterky vydržely dodávat 1W diodě energii 7 hodin, no nevím nevím :-D
Však ty výdrže píšů na nejmenší úrovni svitu.
právě u té smartky píšou výdrž na plný výkon 7 hodin
Slibem nezarmoutíš :-) Zvlšť, když zameníš nějaké to slovo...
však právě :-D
mám baterku LD40 na 4 tužkové a PD32UE na 18650ku a už bych další baterku na tužkové nekupoval. 18650 jsou fakt zlaté :)
teď už jen sehnat nějakou slušnou zadní blikačku, která by nebyla na AAA, ale na tužkové AA
Viděl jsem blikačku na 1 AA, značka která tu na fóru není zrovna obvyklá.
low verze
http://www.velohanak.cz/197-svetla-na-baterie...
high verze
http://shop.adroit.cz/cyklo-doplnky/blikacka...
Mě docela zaujalo tohle:
http://www.led-expert.cz/ledshop/eshop/13-1-LED...
na DX je seženeš o dost levněji.
Na HIGH režim píší 1500 lumenů, i kdyby to byla jen polovina, tak to musí svítit solidně.
cena 47 dolaru. proti 1200kc...
http://dx.com/p/solarstorm-x2-2-x-cree-xm-l-u2...
a jeste se to bude clit atd....
Na http://www.amazon.com/Sigma-Sport-18400... jsem našel že ta Sigma má jen 70lm takže to zatím vidím na tu Smartku
Tak co jsem četl přípěvky na DX tak sice lidi jsou s některým spokojený i když píšou že baterie nejsou vodotěsný, mají špatné kabely, příšerné pájení, dost často píšou že se svítilny přehřívají a že nabíječky jsou jen ydroji proudu a neodpojí baterii po nabytí.
Takže nákup z DX je fakt sázka do loterie a pak jaště případné DPH/CLO
já měl z dx světlo, sice papírově lepší než ta sigma, ale optika byla nic moc, ta sigma to má perfektně vychytaný. A kvalita byla ok ale po pul roce najednou tma a konec. Pravda stálo jen půlku ceny sigmy. Z dx si už nic elektronickýho nekupuju, naletěl sem víckrát.
Dnes jsem objevil tuto:
http://www.ges.cz/cz/led-svitilna-drzak-na...
co se mi na tom nezdá? :-)))
No, vážně - co se ti na tom nezdá?
GES mám přes silnici, tak mě to docela zaujalo, že bych si proň hned skočila. :-)
tak jak píše Arnošt905 - 3xAAA + bonus 3W dioda :-D
Ještě trochu víc napovědět by bylo možno?
Papír snese všechno. I prodej gumových kuřat.
No, dobře, to jsem chtěla slyšet, že je to třeba blbost... ale stejně bych se radši i připozvdělala, proč...
S matikou jsem na tom pořád slušně, z fyziky mi bohužel zůstala v hlavě akorát mechanika a z elektriky končím Ohmovým zákonem... :-(
"Shodou" okolností ze 3xAAA leze napětí potřebné ke svícení diodou napřímo. Takže tam není žádná elektronika. Jak klesne napětí, stane se z toho bludička. Dále tam máš 3xAAA, ty dávaj dohromady 4,5V a kapacitu mají zhruba 1,2Ah, takže z nich vyždímáš nějakých 5,5Wh. A jak dlouho to vydrží s třívatovou dijodou (když pominu že to po 15 minutách začne chcípat)?
Pokud by měl adaptér na ty 3xAAA vhodné rozměry, tak by do toho šla strčit 18650.
http://www.aliexpress.com/item/10x-AAA-to-18650...
Jestli by tam bylo něco podobného...
Tak jsem před chvílí dorazil z příjemného pokecu se dvěma NaKolačkama a doma na mne už čekal první balíček z DX ;-)
http://dx.com/p/ultrafire-cree-xm-l-u2-1200lm-3...
Cena byla placena ještě o malinko vyšší, bez té současné slevy 4%, čili původně $42,70, na balík ale Číňani preventivně automaticky uvedli $17,70 (a to tam ještě bylo pár dolarových drobností pro bráchu) a naši celníci to nechali bez povšimnutí ;-)
První dojmy z hraní si s tím doma - svítí to jako HOVADO, štelování světelného kužele je super věc...
Píšou tam že dosvit to má jen 100m, to i ta svítila s GES dosvítí dál.
Leda by to měřili v pekingském smogu :-)
Dosvit 100 m vůbec není málo a na kolo určitě dostatečné.
Uvidím co to někdy předvede venku, nejlépe na kole. Těch osvícených 100m před sebou snad ani nepotřebuju :-)
Pokud budeš mít na silnici nastavené světlo s dosvitem dál než 50 m, tak už budeš oslňovat protijedoucí.
Jasný, kvůli svícení na silnici jsem to nepořizoval, tam mi bohatě stačí i ten starý Fenix se 180lm, a ještě k tomu ztlumený na nižší výkon.
Tohle jsem chtěl hlavně do "terénu" a především na ty klikaté cestičky po lese apod. kdy jsou špatně rozeznatelné díry a další chuťovky, na které ten Fenix už nestačí a kam to vlastně jedu je poznat až na poslední chvíli...
Tenhle UltraFire má v jedné poloze "zoomu" opravdu hooodně široký kužel, takže by mohlo být dobře vidět i do zatáčky.
Mno, už aby mi zase začala cyklosezóna :-) Tahle si s tím budu celou zimu asi blikat jen v bytě :-))) A asi občas na pěších výletech do/z hospody :-)))
V terénu je určitě mnohem důležitější šíře osvíceného prostoru než dosvit.
Co jsem si všiml u soutěžních cyklistů, tak vesměs používali dvě pevná světla na řiditkách a k tomu čelovku. Když se řítili lesem ve sjezdu, tak vypadali spíš jak UFO, ale rozhodně viděli.
Té čelovce se pořád nějak bráním... Ono taky na to moje ne/ježdění za poslední 2 roky :-) To spíš radši do míst kam nevidím pojedu pomalu a nebudu to hrotit, jako doteď. Určitě to nemám na nějaké honění se terénem, ale jen na pohodové dojezdy po večerech, když to jde tak pokud možno mimo silnice, no...
Jasný, pro normální jízdu v noci v terénu docela dobře jedno výkonnější široké světlo postačuje, alespoň pro mě to stačí. Klasická čelovka špatná není, také jsem ji vyzkoušel, ale určitě to není dobrý na delší jízdu, je moc těžká.
Přesně tak.
Bez čelovky to ale už může krásně zkombinovat s tím co má. To co teď pořídil nechá na maximálně široký kužel co to umí a k tomu přidá starý Fenix s užším kuželem pro dosvit více do dálky.
Čelovka k tomu navíc je určitě super, ale ne každý má čelovky rád. Já třeba čelovky moc nemusím. Na kole už mi stačí helma, že váží to co váží. A na pěší nebo jinde bez helmy mi není čelovka zrovna dvakrát příjemná přímo na hlavě (na čepici). I když je lehká a váží komplet se vším všudy o dost méně než samotná helma, tak nesedí tak hezky plochou jako helma a vadí mi.
Na pěší používám teď sice více čelovek (2x Spark SG3 a Armytek Wizard Pro Wide; najednou vždy jen dvě, nejvíce nosím 2x Sparka), ale nenosím je na hlavě.
Nosím je upnuté na popruhu u batohu, kde nejsou vůbec cítit a tedy ani trochu mi nevadí jako na hlavě.
A při pěším je to skoro srovnatelné s nošením na hlavě. Na hlavě je jen o chlup lepší, když se občas někam otočíš ne celým tělem.
S extraširokým kuželem Sparku SG3 je to ale minimální rozdíl, i na těch popruzích batohu je to dobré.
Jo? Pamatuju jak jsem byl spostý když jsem předloni jel z Ládví do Nové Hospody, po dešti, pod mrakem. Měsíc žádný, asfalt v lese černý jako noc. Vodorovné DZ nebo patníky žádné. Starý fenix se do toho asfaltu vyloženě vpíjel. A já tam valil 60+ a doufal že netrefím žádnou díru (že odhadu kde mám dole začít točit a neskončím v protisměru v pangejtu).
Asi jak kde. Na nějaké zapadlé klikatici bez namalované krajnice mezi vesnicemi to samozřejmě taky osolím, ale jinak se snažím neobtěžovat protijedoucí ani s tím Fenixem.
Zatím jsem asi na silnici nezažil situaci, kdy bych na cestu neviděl ani s těmi 180lm, no :-)
Měl si kliku, že si nejel opačně, někde na úrovni pumpy, jsou tam teď vlny na asfaltu od brždění autobusu, prakticky neviditelné i ve dne. Protože je to s kopečka, dá se jet dost rychle a nepřipraveného to krásně může sundat ze sedla.
Ono fakt nemusí jít o jízdu terénem, stačí naše okreska za tmy, a v horším případě za deště.
Vozím tři světla a uvažuji, že jedno nahradím ještě silnějším.
Krajnice bez bílého pruhu je blbě vidět, a bohužel ne jen pro cyklistu. Takže protijedoucí auto jede vždy na dálkové, někdy ne dost rychle oklopí, a pak totálně nevíš, kde na té silnici jseš. Zastavit, nechat přejet, pokračovat.
Jinak to nejde.
Tak tohle je hlavně o šířce kužele. S XM-L diodou to špatně svítit nemůže.
Mám teď ve Sparku SG3 XM-L2 diodu a díky tomu, že má ta čelovka extraširoký kužel, tak dosvit do dálky je malý. Je tedy pravda, že tahle čelovka má nejvyšší turbo mód omezený více (schválně, přeci jen je to pořád pouze na jednu 16340 baterku, takže nějaký výkonnější režim by tu baterku vycucnul okamžitě) než to co koupil Jarda, takže svítit bude o něco méně i přes lepší diodu.
Takhle to samozřejmě není vůbec vhodné na kolo a na kolo to nemám. Mám to na pěší, kde jsem chtěl takhle extra široký kužel a je to tak super.
Pak tu mám ještě Armytek Wizard Pro Wide také s XM-L2, ta má dosvit už o něco větší díky tomu, že má užší kužel než ten Spark + navíc méně omezený nejsilnější režim (18650tka má přeci jen 4x větší kapacitu než 16340).
Ale pořád ani tak to není nějaký super dosvit.
Wide verze Armyteku má ten vnitřní kužel (je tam kolimátor, který vytváří jeden slabší vnější kužel a jeden soustředěnější vnitřní) pořád poměrně široký, proto zase není super dosvit do dálky.
Tahle by se už na kolo dala, ale ani tuhle nemám cíleně na kolo (někdy si ji na kolo ale už vezmu).
Tak beru zpět to s lepší diodou.
XM-L v nejlepší variantě U2 +- odpovídá novější XM-L2 ve variantě T6.
A já mám právě XM-L2 T6 ve všech těch čelovkách kvůli tomu, že jsem chtěl teplejší odstín.
Až XM-L2 U2 je na tom o něco lépe s účinností než XM-L U2. U XM-L2 U2 ale není dostupný teplejší barevný odstín a nemám rád především na sněhu příliš studené světlo.