Jakejpak je mezi nima rozdil?
Trekking je vpodstatě krossové kolo + doplňky (světlo, blatníky, nosič...).
Naozaj, zvonku to tak vyzerá ...
U krosového kola se připouští jízda v lehčím terénu, trekové kolo ani do lehkého terénu nepatří.
Podle současného názvosloví: trekové = cestovní (pro jízdu po zpevněných komunikacích)
Žádný, všechno jsou to úchylky od MTB a slepé uličky vývoje.
Airline to napsal správně, trekking je vlastně krosové kolo vybavené pro provoz na silnici, čili kolo pro cykloturistiku. Žádná slepá ulička vývoje MTB, proti MTB je vhodnější pro ty, kteří nejezdí vyloženě v horském terénu a mimo cesty. Vhodné na silnice , špatné cesty i nenáročný terén.
Jako alternativu ke krosu připomínám i 29" bike, který díky své koncepci je při turistickém pojetí cyklistiky plnohodnotnou náhradou MTB a ve většině případů i krose (jediný rozdíl bych viděl, pochopitelně po výměně pneumatik) ve velikosti převodníků, které jsou klsické MTB.
Míro, neodchyluješ se i ty od nás Nakolistů ???
8-)))
Jsme přec všici jedné krve ...
Já bych neřekl, že trek je slepá ulička vývoje.
Spíš konečná , protože se už nic lepšího nevymyslí. :-)))
Tak to si někteří u kotoučovém magneťáku mysleli také :o)))
Pravý MTB už stejně dávno vyhynuly. Všechno, co se dnes nabízí, jsou už jen úchylky a slepé uličky. Třeba takový celoodpružený enduro - kříženec vyhynulého MTB a gauče. Nebo běžnej kros - proč má vlastně odproženou vidli? Ta přece byla ještě nedávno jen u sjezdovejch speciálů pro slečinky. MTB 29' - kros pro líný začátečníky, kteří ještě neumí jezdit kopce..
Dalo by se pokračovat dál, ale tohle myslím na vyloučení stačí. :')
Typický názor někoho kdo neví o čem je řeč. Jel jsi už na ní, předpokládám, že ne, pak bys zjistil jaký je to obrovský rozdíl proti klasice, poskytuje daleko větší pohodlí a jistotu, oproti klasice je i rychlejší. Když vyměníš pláště za krosový, tak máš plnohodnotný kros, který se ale po opětovném navrácení 29" plášťů stane horákem. Můžeš tohle říct o MTB nebo crosu? ¨¨
Mimochodem 29" vymislel Gary Fisher, že by to byla zhýčkaná květinka??
No vždyť to řikám: větší pohodlí a jistotu. Zejména v kopcích, protože má větší rozvor (než kros, s XC to nesrovnávám). Kdo jezdit umí, tomu stačí kros (kola to má stejný, jako 29') nebo i 26'.
(Ale neboj, smrtelně vážně to nemyslim. :')))
Myslím - nemyslím... pozdě! Já už jsem uraženej ;-)
Uraženej, hm.. Když máš díky vysoké atletické (*) postavě těžiště na kole daleko výš, než útlá dívenka, tak je asi v pořádku, že se lépe cítíš na kole s větším rozvorem.
(*) Ta ohleduplnost! Kdo by ji u mě čekal, že. :')
Nejde u stability spíše o výšku středu nad povrchem?? Ta je u 29" stejně vysoko jako ji má 26", proto nemůže kros obutý do širokých plášťů konkurovat 29"...
No já myslel stabilitu při mimořádnym krátkym stoupání či sešupu. Většinou krosy maj střed níž nad povrchem, než 26", ale třeba u Authora je to stejný. A hlavně má kros zpravidla řidítka blíž sedlu a výš, než 26" či 29". Takže i když jsem 29" nikdy ani neviděl, měl by na ní jezdec bejt víc nataženej a skloněnej než na krosu. Asi jako na tom 26" kole. Ale že je to všechno stejná rodina, to se nezapře. :')
Jo, a 26' kola prej se začaly používat proto, protože už tehdy byly 26' BMX a větší široký pláště nebyly běžně k mání. A tomu jejich tehdejšímu ježdění myslím skutečně víc odpovídají 29' než 26'. Takže pořádnej kros (nejlíp ocelovej s pevnou vidlí) opatřenej aspoň 40mm pláštěma je blíž prapůvodnímu MTB než ty současný 26'.
(Ať se to trochu zamotá. :')))
No ono nejblíž prapůvodnímu MTB bude mít kolo po dědovi s torpédem na který se dají co nejšírší pláště:))
Jinak 26" bylo, podle toho co jsem četl, zvoleno z důvodů toho, že původně se jezdilo na cruisrech a ty měly balónové pláště s průmerem 26" a často i singlespeed...
V můzeu moto-velo v Přerově nad Labem jsem viděl nádherný full z roku cca 1930 na klasických 28". Tak kdo byl dřív :))))
Mám 29" a teď abych si přidělal zadní stabilizační kolečka.
A já čím to je, že se jsem pořád na zemi a ono je to tou 29". Tzn. když si koupím mrňavoučký MTB tak nespadnu? Díky ó díky dobrá vílo prohlédl jsem.
Co to je MTB?
moutain bike...
:-))))
Rozdal jsem pár preferenčních bodíků za kvalitní názory - aby si ta úchylka a slepá ulička moc nevyskakovala :-))))
Renegáte!
Žádnej. Myšlenku, že trekkingové kolo je krosové s doplňky tu kdysi prosazoval Author, ale už ji opustil. Asi v té době, co začal nabízet touringová kola - nejen s výbavou, ale s jinou geometrií než krosy.
Jinak detaily názvosloví si každej výrobce dělá sám. Zřejmě s ohledem na marketingový dopad. A nelze pochopitelně zapomínat na to, že krosy/trekkingy od různých výrobců se svou geometrií, výbavou a určením mohou lišit.
Oboje je to samé a je to kompromis mezi silničním a MTB
To je jako kdybys tvrdil, že kombík je kompromis mezi formulí a buggynou. A to si myslím, že fakt není.
Je to úplně naopak, silnička a MTB jsou sportovní odnože klasického cestovního kola, jako základního typu.
Myslím že s pohledu (v podstatě nezávislého pozorovatele) lehocipedisty,je toto asi nejlogičtější hodnocení.