Tak jsem si vzpomnela, co za cavyky dela ujezdak s blacklistem, a presouvam svuj prispevek do vlastniho tematu, aby zde bylo tema zamerene na prazskou cyklistiku, u ktereho je jiste, ze v nem nikdo neni zablokovan.
Tak dnes cestou domu WTF zazitek na krizovatce Na Petrinach x Stamicova. Jedu si po Petrinach od konecne tramvaje, pred krizovatkou jako obvykle zvolnim tak na 20 km/h, aby meli vsichni autisti cas si vsimnout, ze tam neco jede po hlavni, a ja kdyztak cas zastavit, vpravo stoji auto, co chtelo jet rovne i auto najizdejici na Na Petrinach v mem smeru, z leva najizdi na tramvajovy pas nejake auto, ale tak pomalu, ze jedu do krizovatky a pocitam s tim, ze zastavi. Jenze auto nezastavilo a minulo me necely metr za mnou, i kdyz jsem slapla do pedalu. Kroutila jsem hlavou celou cestu z kopce a premyslela, jestli me osoba za volantem toho auta fakt nevidela, nebo ji to prislo jako ok, nebo se plasenim cyklistu specialne bavi.
Myslim si, ze se snizenim poctu cyklistu na ulicich je ridici zacali vic prehlizet (vyberova slepota na neco, co necekas), protoze se mi neco podobneho typu posledni dobou stalo vicekrat.
Když napíšu že 50 metrů před křižovatkou zapnu strobo, tak Ti tu všichni vysvětlí že jsem agresivní bezohledný magor.
Nicměně mě se to nestává.
Zapnes strobo - to znamena, ze budto mas remote, nebo musis jednou rukou pustit riditka a prepnout svetlo. Jestli to delas na tom MagicShine, tak se jeste musis proclickat pres nekolik modu. Nic moc pohodlne.
Ukazovat, ze zatacim doleva, brzdit a zaroven zatacet mi taky neprijde moc pohodlne (samotnou pravou rukou ovladam riditka hur nez samotnou levou) a taky to musim zvladnout.
To si ta baterka nepamatuje po vypnuti posledni pouzit mod? Pro zacatek budu blikat aspon normalni blikackou, kdyz uz jsem ji dostala zadarmo. :-)
Teď obvykle vozím Fenixe, stačí podržet čudl na hlavě světla (světlo mám natočené tak aby mi to vycházelo pod palec).
Tak to pak ano. Nicmene 300 lm fenixe neni az tak moc, zvlast kdyz se jedna o uzky kuzel. Kdyz bude auto trochu z uhlu, uz to bude vnimat jako obycejnou blikacku. Alespon tuhle zkusenost jsem udelal se svym 190lm fenixem, kdyz jsem ho polozil na zed a ve vzdalenosti cca 20 m jsem kolem nej obchazel.
Hmm
To by mě fakt zajímalo co si vlastně představuješ pod pojmem cavyky, tedy jestli skutečně chápeš co to slovo vlastně opravdu znamená :)
A z čeho usuzuješ, že je někdo v tom tématu zablokován?
Vidím tam dokonce i první příspěvky člověka, který byl webmasterem odejit z tohoto webu a přestože byl na mém blacklistu, žádný cavyky s ním webmaster nedělal.
Čirou náhodou valná většina lidí, kteří byli na mém blacklistu , byla webmasterem odejita. Proč asi ?
Ostatně soudím, že část z nich byla jen více agresivními krycími nicky některých současných nicků z mého blacklistu.
Takže když si chceš založit téma, tak ho prostě založ, určitě toho v zimě Prahou najezdíš víc než třeba já, který teď jezdí maximálně 3x týdně a z toho jeden směr MHD a ani při tom nemusíš používat takové obezličky typu mám starosti s black listy, obzvlášť když máš takové zkušenosti s mazáním příspěvků na tématech jejichž radostnost urputně chráníš...
:D :D
Dotaz venkovana. Jak se bezpečně na kole dostanu z Kubánského náměstí do Táborské ulice? Přeci jen nejsem zvyklý na ježdění v provozu.
Na jakem kole? Jestli na lezaku, tak se nebudes citit moc prijemne. Jel jsem tenhle usek na lezaku celkem casto a bez zrcatka to neni moc prijemne. Na zabradli se tam citim lepe - jsem schopen rychleji reagovat na pripadne otevrene dvere aut.
Tohle bych jel ja: http://mapa.prahounakole.cz/#trasa=38506639...
Klidnejsi varianta: Skoro takhle: http://mapa.prahounakole.cz/#trasa=38506639... ale o ulici vedle po A42 a pak po x230, jen se asi budes muset promotat kolem nakupniho centra Eden po chodniku. Tam uz jsem delsi dobu nepotreboval zajizdet, tak nevim, jaka je aktualni situace.
Ne, bude to na zábradlí, dost možná na skládačce.
Že jsem tak smělej, co je to zábradlí ?
http://www.nakole.cz/diskuse/17306-lehokolo...
Nedávno jsem si uvědomil, že pokud někde dávám přednost, tak primárně hledám auta. Ve dne to je v pohodě. Ale v noci to hlavně znamená, že bych si neosvětleného cyklisty pravděpodobně nevšiml. Potkávám v městě celkem běžně cyklisty pouze se zadním světlem. A nebo s předním tak slabým, že v zanikne v okolním světelném šumu.
PROTO BYCH RÁD APELOVAL NA VŠECHNY, ABY VOZILI PŘEDNÍ SVĚTLO A TO RELATIVNĚ SILNÉ, ALE STÁLÉ.
Píšu stálé, protože občas potkám blbečka co jde s 200 lm v režimu blikání. Takhle silné světlo prostě musí svítit stále. Nedávno jsem se jednoho ptal, jestli to myslím vážně, říkal že jo, a to že nepříjemně oslňuje mu evidentně nevadilo.
Pak velice oceňuji pokud jednu mimo městské osvětlení a potkám protijedoucího cyklistu, když světlo ztlumí nebo zakryje rukou. Sám mám velice slabý režim, ve kterém nic nevidím, na který přepínám když někoho míjím.
200 lm blikani neoslnuje, kdyz nejsi extremne blizko a primo v ose. S Hraboshem jsme provedli prakticky test ve zserele garazi s jeho 300lm Fenixem.
Tak těch 200 lm bylo jen orientační. Jízda proti takhle blikajícímu cyklistovy na neosvětlené cestě je nadmíru obtěžující. Úkolem světla je přeci vidět, být viděn, ale neobtěžovat. Naprosto nechápu, jak s něčím takovým může někdo jezdit, mně by to štvalo i na osvětlené městské ulici, natož v temném lese.
Tohle je těžké vysvětlovat. Podobně těžké, jako motorkářům s dálkovými ve dne...
A na mašině se s dálkovými jezdí pro sichr nebo kvůli tomu že objektivně několikrát za den nedostanou přednost? Nevím, ptám se.
Z diskuzí vyplývá, že si myslí, že jsou lépe vidět. Nejsou ale sto pobrat, že jsou sice nepochybně lépe a spolehlivěji zaregistrováni, vidět jsou ale o to hůř, nebo vůbec. Protijedoucí se musí dívat stranou, aby nebyl oslněný a tak vlastně pořádně neví, co ten motorkář vyvádí. Kdyby měl nějaký problém a mířil mu pod auto, jsou drahocené setinky vteřiny na reakci pryč. O koukání na blinkry, nebo o očním kontaktu už nemůže být řeč vůbec.
Tahle věc nejspíš vznikla v době symetrických a asymetrických 35W žárovek ve vyšeptalých parabolách někde na slunném jihu. Tam to mělo určitě smysl, podobně jako v případě použití u Jawy kývačky. Ta taky dálkovým neoslní ani v hluboké noci. Jenže ti pitomci dálkové používají i na moderní motorce s vydatným altíkem, halogenou a perfektní parabolou...
No a tak trochu podobné je to i v případě cyklisty s ostrým oslňujícím kuželem, nebo strobem. je spolehlivě registrovaný - ale jinak neviditelný a totálně nečitelný.
Jenže já na svém okolí objektivně pozoruju že mě se strobem skutečně registrují dříve a lépe.
A pro mě je sakra rozdíl jestli auto (ne) najede předkem do křižovatky a nepostaví se do mé stopy, případně že mi dá přednost (no co má dělat když si mě všimne ve chvíli kdy je půlkou auta v křižovatce- šlápne na plyn a cyklista s nadávkami brzdí).
Další věc je že blikačka neslňuje, jen je nepříjemná.
Hodne silna blikacka me oslnuje. Obcas nejakeho cyklistu, co me oslni, potkam, a nejak moc nevnimam rozdil, jestli sviti permanentne nebo jen blika. Na druhou stranu kdyz jedu s +-300 lumeny v uplne tme, tak vim, ze lidi solidne oslnuju, cyklisty se slusnym svetlem mene a protijedouci auta jen, kdyz jim to mirim primo do celniho okynka, a oni me oslnuji jen trochu oproti tomu, jak me oslnuji, kdyz mam bludicku. Takze oslneni zavisi na spouste faktoru.
Při staré bludičce se mi osvědčila vedle na řidítkách slabá blikačka. bez ní jsem splynul s odrazkama na patníkách a prali mi dálkovýma do očí. Malá blikačka mě odlišila a tlumili.
Nová baterka je výraznější a podporu blikačkou nepotřebuje.
Já jezdím ráno se sousedem autem a třeba on tvrdí, že má raději když cyklista bliká, protože tak rovnou ví, že ten objekt je cyklista.
Blikam po Praze. Kdyz je okolo uplna tma, tak jen svitim, protoze jsem si jeste nezalepila vrsek blikacky paskou, aby me neoslnovala. A taky jsem pohledem na jine cklisty zjistila, ze vedle silnejsi baterky blikacka na dalku uplne zanikne. Ale mam reflexni vestu a prouzek na noze, to obvykle patniky nemivaji. :-)
jj, však píšu, že registrování je zaručený.
Netuším, jakou blikačku máš ty, třeba fakt neoslňuje, nevím. Občas u nás potkávám exoty se "svářečkou" - vidím ostře blikající věc a domýšlím si za ní cyklistu. Kam, jak a kudy jede netuším, co možná ukazuje taky ne...
Ja presel na system vetsiho mnozstvi. Bily Magicshine na cinskych nominalnich 500 lm (400 v realu?), dve bile triledkove opticube od Cateye v rezimu blikani a vzadu dve 1/2W blikny, vesta, pasky na rukach, na levem kotniku, vesta, polepene kolo, trubicky ve vypletech, ...
A i tak mi tam vcera strcil nejaky debil cumak. Bylo to o to lepsi, ze to byla kropici multikara a to potrubi cca metr pred autem vubec nebylo za tmy videt. 8-(
Jak už jsem psal, v Německu nesmíš blikat vůbec a také kolo musí být vybaveno světly na dynamo, žádné baterky.
Ta kola z bikesharu, jako Velib, tak vybavena jsou, svítí pořád. V počasí, jako je teď, není od věci svítit i za bílého dne, vlastně to není od věci za každého počasí, tedy na silnicích. Uvědomíme-li si, že všechno ostatní co se hejbe povinně svítí, je naděje, že nesvítící cyklista bude přehlédnut velká.
Pořídil jsem tedy k tomu nábovému dynamu tohle:http://www.bikeway.cz/katalog/zbozi/doplnky-na...
a dozadu na nosič, cajk od stejné firmy, a svítím pořád. Dynamo odpor nemá, tedy já ho nepostřehnu, ty krámy svítí dost jasně a nějaký kondík zajišťuje, že to šajnuje i 4 minuty po zastavení. Na noc si pak naklapnu ještě cree na řidítka, abych opravdu viděl. Být viděn, tohle zajistí, strobo není nutné, a v Německu nezákonné, zřejmě neznají výsledky vědeckého experimentu z Murphyho garáže a spoléhají na zkušenosti z provozu, kde je zřejmé, že silné strobo řidiče dost irituje.
Pro městská kola, popřípadě pro kola silničních cykloturistů, se mi řešení nábojové dynamo plus kvalitní světla na dynamo, jeví jako velmi rozumné a praktické.
Problém je ta cena, a to mám světlo pouze z "vyšší střední". Pod 6 tisíc se asi nedá dostat, ale co je 6 litrů ve srovnání s tím, že jste furt vidět, že jo.
Auto musi splnovat technicke nalezitosti zeme, ve ktere je registrovane. Jak je to u kola? Kdyz bude mit jeden stat pravidlo, ze kolo musi mit oranzovy ram a sousedni zeleny, budu na hranicich prelakovavat?
Chapu to blikani x neblikani. To ale zvladne kazda blikacka. Ale jak bych proboha umistil na svoje kolo dynamo?
Nevím jistě, jestli to v Německu opravdu platí, spíš bych řekla, že ne...
Ale pokud ano, tak se domnívám, že se ta povinnost vztahuje jen na jízdu za snížené viditelnosti, a ne že by to byla povinná výbava kola.
Nejak to nechapu. Neni jedno, jestli mam baterie, nebo dynamo? Kdyz nesvitim, proste nemohu legalne pokracovat v ceste, ne?
To dynamo se mi nedari najit. Vazne je povinne? To je dost na hlavu. 8-(
Tak se mi to mezitím dokonce i povedlo vygooglovat.
Letos v létě (přesnou účinnost už jsem nehledala) ta povinnost mít světlo výlučně na dynamo, byla zrušena.
Jen je k tomu vedena na netu docela zuřivá diskuze,protože v zákoně z původního ustanovení zůstalo, že světlo musí být na kole "fest angebracht", takže většina bateriových světel, co se jen nějak naklapne, je stále mimo zákon... (Pravda, články, co jsem našla, se shodují na tom, že i dosud byla k bateriovým světlům už dávno tolerance a byla běžně používána.)
Nicméně pořád si myslím, že jde o to, jak svítím, když teda už jsou podmínky na svícení. Pokud nebudu jezdit za snížené viditelnosti, nic takového na kole mít nemusím... ale to je jen můj názor neopírající se o zákonný text.
Parada. Diky.
Hele, kdyz se v tom orientujes, nevidis tam nekde i jak je to s prevazenim lyzi a dalsich veci v autev Rakousku? Pral jsem se na to na abe, v Rakousku policajtu a nikdo mi nedokazal rict, jak to vlastne je.
Treba kdyz povezu ram kola na zadnim sedadle prikurtovany bezpecnostnimi pasy. Nebo lyze prigumicukovane k operkam hlavy. 8-(
Googlil jsme to vloni, před cestou
http://www.klaudy.net/povinna-vybava-kola-v...
ale nakonec jsem se na dynamo taky vyprdnul.
Smyslem mé noticky ovšem není se přetahovat o to, co kde je povinné a není, ale informovat o užitečném, praktickém, ale bohužel poněkud nákladném řešení.
Mám on/off nábojové dynamo, ale jezdím furt "on" protože to že je "off" vůec nepoznám, takže také furt svítím, protože to nestojí žádnou námahu navíc. Pro městská kola, myslím, naprosto ideální řešení, jen ta cena.
Chapu.
Ale i ty odrazky na pedalech... 8-(
Ty mám taky, tyhle:
http://www.bike-eshop.cz/pedaly-naslapne/pedaly...
Fakt se do nich líp leze a vylejzá, pro strejce jako já ideální.
Jen nemám odrazky v drátech, mám ten reflexní proužek na pláštích. Když mám na tom ty žutý Ortlieby (ty mají taky reflexní plochy) a svůj žlutý trikot nejlepšího jezdce, nyslám že jsem už docela vidět, ale občas pro někoho asi taky ne, však to znáš, když tě hoch potřebuje nutně předjet, klidně do tebe málem vrazí zrcátkem, ale takových naštěstí není moc.
Hezky, jen kdyz se do nich dostane bahno... Pro terenni pouziti by to nebylo...
S bahnem se nekamarádim, to mi snad ani nehrozí, i když zrovn v Praze, kdo ví :-)
To víš jistě, že kolo musí být vybaveno dynamem a nesmí být na baterie? To se mi nějak nezdá, protože jsem viděl v Německu prodávaná kola a ne všechny mají dynama a světla na baterie tam také běžně prodávají.
Jsem rada, ze nejezdim v Nemecku. Proste blikajiciho cyklisty si vsimnes driv a nezanikne tolik v mestskem svetelnem smogu. Proc by melo byt dynamo lepsi nez baterka?
V Německu strobo netřeba. Jsou tam motoristé velmi ohleduplní, pozorní a daří se jim dodržovat pravidla silničního provozu. Když udělají chybu, jsou přísně penalizováni a z policie mají respekt. Navíc vyspělejší dopravní značení a infrastruktura eliminuje konfliktní situace.
Dynamo je výhodnější hlavně v tom, že se nemusíš o baterie starat a nesnižuje se intenzita osvětlení jejich slábnutím. Nevýhodu vidím v tom, že když při defektu kolo hodně pomalu povedeš či dlouho budeš stát, tak už aktivně vidět nebudeš. Proto je stejně vhodné mít s sebou funkční záložní blikny pro případ poruchy.
Ja tedy zrovna nemyslela strobo, ale obycejne pomale blikani. I kdyz je motorista ohleduplny, tak blikajici svetlo vidi proste lepe nez stale (pri jejich primerenych intenzitach) a hned si zaradi, ze to je cyklista. Co si pamatuji na dynamo, co jsem mela v detstvi na skladacce, tak pro jizdu vecer pres 30 km/h ve Stromovce melo nedostatecnou intenzitu svetla.
Tahle věcička svítí i když kolo jen vedeš.
Ovšem pochopitelně mám pár dalších světýlek, kdu to vyfotit.
No musíš mít k tomu vytůněné diody, co jsou schopné se rozsvítit již od 2V. Kolikrát mají kola nábojová dynama v kombinaci s 6V halogenkama a to při chůzi moc nefunguje.
Něco v tom bude, vždyť to blbý světýlko dopředu stojí 2 litry a dozadu 600. Ale stačí kolo 2 metry strkat krokem, a už to svítí ten kondík co to udrží se nabije po 15 metrech. A to světýlko ve předu má ještě usb zásuvku, prý z toho lze dobíjet nějaký ty přístrojky, jako navigaci nebo mobil.
Ještě jsem to nezkoušel, jestli to opravdu nabíjí. Ta originální chránička Biologic na xperii z nemá sílu, navigaci ale dobije v pohodě. Tak pochybuju, že to bude k něčemu, ale třeba jo.
Takže takhle to vypadá, už o tom tady melu dlouho, strašně obrá věc je taky to rozsvícené zrcátko.
Pochopitelně tohle je kolo na jízdu městem nebo po silnicích, těch pár centimetrů navíc je fakt znát, poznám rychle jak se chovají řidiči když mě zrcátko svítí a když je mám zhasnuté. Svítí na 3AA, na nabité vydrží šajnit asi týden od rána do večera.
"Jsou tam motoristé velmi ohleduplní, pozorní a daří se jim dodržovat pravidla silničního provozu."
Zase si je moc neidealizuj :-))
Tak na 90% máš pravdu, ale najdou se i mezi nima závodníci, vyjančený začátečníci, blondýny a slepý hluchý důchodci. A v neposlední řadě po Německu jezdí i kvanta čechů, poláků, bulharů, turků, svižných a trochu bezohlednějších rakušáků a italů...
A tu a tam i nejaky anglican v protismeru...
To nejsou angličani ale němečtí adrenaliňáci, a navíc ten svůj koníček gegenfahrování provozují na dálnicích :-)
Tohle byvalo tak pred 20 lety modou ve Svedsku - hra na nervy. Schvalne, jestli ten ridic uhne. Znama, ktera tam bydli, o tom dost otresene vypravela jeste po dlouhe dobe od setkani.
V Německu taky takhle blbli, když jsem tam jezdíval, ale taky je to už 12 let. To každou chvilku hlásili z rádia, kde se na dálnici pohybuje protijezdec.
Nevím, jestli ještě takhle dovádí, nebo je už to přešlo.
Přesně tak, jen se tam po městech víc jezdí na kolech, takže jsou řidiči více naučení cyklisty vnímat.
Byl jsem docela šokován, kolik večer jezdilo po městě (Ansbach) neosvětlených cyklistů, zřejmě to souvisí s tím přetahováním se z bočním dynamem, brzdí, tak nesvítí.
Jinak, tam kde se na kolech jezdí dost, vedou cyklisty většinou po chodnících, tam je spíš problém s chodci, než motoristy.
S bočním přítlačným dynamem je v zimě problém. Ztrácí adhezi a to ani nemusí být moc sněhu, stačí nízká teplota, vlhko. Máš ho sice zapnuté, ale zastaví se. Trochu se to sice zlepší gumovým návlekem, ale také raději používám nábojáky. To funguje dokud se kolo točí, mráz nemráz, sníh nesníh ;)
Výjimky samozřejmě jsou, ale prasící Němci u nás jsou dokladem toho, že ohleduplnost není u nich geneticky zakódovaná, ale nemají tu strach z postihu. Měl jsem párkrát možnost zachytit změnu chování "za čárou". Však si zkuste jet přes vesnici 50 u nás a tam ;)
tak tak to je ale dané hlavně směnárenským kurzem, ve Švýcarsku neprasí...
Mě třeba, co cyklistu, na Mírového hnutíbrutálně vydusil holandský autobus a ještě na mě dědek řidič dělal sprostý gesta ( je tam takový typický holandský hotel na sídlišti, hlavně aby to bylo levný), rozhodně nevypadal jako člověk, který mezi cyklisty toleratně žije celý život...
včera jsem viděl městskou cyklistku v Jindřišský ulici. Šero, blikačka v předu i vzadu, super. Akorát jí ta v předu byla prd platná, protože blikala do brašny a řidítkách:-) Já tu blikačku viděl jen proto, že jsem se díval z boku z chodníku, ti před ní tu blikačku vidět nemohli ani náhodou :-D
Ale asi lepší než ti co mají vředu červenou blikačku, takové jsem taky potkal párkrát a to je fakt o hubu.
Jj, pár stovek metrů od domova, v místech kde dost často jezdím po chodníku, ve směru své jízdy po levé straně silnice (na pravé straně chodník není, tak proto ;-), potmě taky radši úplně vypínám přední světlo, ať nepletu ty vozidla co mi jedou "naproti" po silnici :-)
Tohle vídám každou chvíli. Delší kabát spuštěný dolů přes sedlo až k blatníku a pod sedlem se cudně červená blikačka. Nebo taška v košíku na nosiči a blikačka na sedlovce schovaná za košíkem. Blikačka připnutá na báglu, ale na blbě ohrnuté části, takže svítí jen do země.
Předpisům je vyhověno, o funkčnosti a bezpečnosti se už nepřemýšlí...
> Předpisům je vyhověno
Za mých mladých let :) tam byl specifikovaný úhel, pod kterým to musí svítit - jako „kolmá k rovině vozovky s tolerancí ± 15° a kolmá k podélné střední rovině jízdního kola s tolerancí ± 5“.
K přednímu světlu píšou: „aby referenční osa světelného toku protínala rovinu vozovky ve vzdálenosti nejdále 20 m od světlometu“ - přiznám se, že tohle porušuju, svítím rovně před sebe (nepotřebuju vidět na cestu, jezdím pod veřejným osvětlením). Myslíte, že to řidičům vadí? Není to žádné ultra silné světlo, tak doufám, že neoslňuju.
S hruzou jsem dnes zjistila, jak mam velkou sklerozu. Po 1,5 mesici jsem se zase dostala na kolo a prekvapovala me spousta veci. Autobusak, co se nenamahal ani trochu me objet, ackoli mel cely protismer siroko daleko volny. Cyklista, co radeji vjel u Strossmaeraku na chodnik mezi lidi, nez aby u semaforu pockal za 5 auty, kdyz se tam u ostruvku nedaji objet po silnici, auto stojici u krajnice, co ani nesvitilo ani neblikalo a rozjelo se v okamziku, kdy jsem byla skoro na urovni ridice... Na druhou stranu mi daval prednost taxikar prijizdejici z prava (ale mozna jsem prehledla, ze jsem na hlavni), ridic prekazejici mi v Karline v ceste, co mavl omluvu, kdyz jsem se ksichtila, chodec, co mi dal prednost, abych prejela prechod...
Holt vitej zase v Praze! :-)
Momentálně sleduji z pozice chodce ale dnešní a včerejší ráno jsem viděl několik tankistů a tankistek ( to jsou ti joudové co si v námraze vyčistí půl předního skla a levé okénko a pak po tom šmrdlají stěrači na sucho protože nemají v ostřikovačích nic nebo zamrzlo ).
Cyklistu který to cca v 7,00 položil v naší ulici když se do ní snažil, na tý včerejší ledovce, zahnout.Říkal, že dobrý...
Neosvětlené cyklisty a nesvítící auta a chodce přebíhající na červenou.
Myslel bych, že budou lidi když je námraza opatrnější, ale opak je spíš pravdou.
Dnes jsem namrazu skoro nikde nepotkala, ale pomaleji jezdim do zatacek i jen na mokrem. A proti tankistovi mam elektricky vyhrivane predni sklo.
Na cervenou jako chodec chodim taky, jen se poradne rozhlednu, jestli neco nejede. Prijde mi hloupe mackat cudlik a pak blokovat auta, co se casem objevi, kdyz je zrovna silnice prazdna.
Takové slušné až předvídavé chodce jsem na mysli neměl, měl jsem na mysli lidi co přebíhají 4proudovku na Budějovické přímo na přechodu s červenou...
Včera byla ledovka asi všude, mě třeba zamrzla i branka.
Včera u nás v Újezdě to pak kolem 17,00 už začínalo přimrzat zase,dnes ráno byla kupodivu míň než večer, ale zase jsem viděl ty tankisty přijíždějící od Uval...
Tak nevím jestli žijeme ve stejném státě, vyjel jsem v 11 a svítí slunce tak, že oslňuje,
Musím říct že tahle zima je pro městskou cyklistiku zatím mimořádně příznivá, zatím mě počasí od žádné cesty neodradilo, dokonce jsem ještě nepotřeboval ani kuklu a zimní rukavice, jezdím pořád v podzimním outfitu. A na svém novém elektrokole si ty jízdy vyloženě užívám :). Až bude mínus pět (jestli bude) tak uvidím, ale rád bych tuhle zimu odjezdil celou.
Záznam z pátku Kunratice - Krč. http://youtu.be/YjKdvrd7C4o
elektrokolo je nefér... Co tak šlapat a propotit oblečení? Jinak tento rok je v Praze dobrá zima, to jó.
Už není, bacha bude klouzat.
Už jsem -dnes- hodil držku na dlažebce u Gotharda v Bubenči. :-)
Jsem si pořídil nové pláště, tak si budu muset chvíli zvykat. :-)
Jaké sis koupil elektrokolo? Taky o něm uvažuju...
Nekupuj, postav si jej!
Více v sekci o elektrokolech.
Místní sekce o elekrtokolech jsou většinou odstrašující příklady jak ty přestavby určitě nedělat (1 kW motor na prorezavělý starý rám atd...). Kromě toho, s 1 kW už to není kolo ale motorka a nesmíš s tím tudíž využívat cykloinfrastrukturu, doufám že to dodržuješ a jezdíš jen po silnicích. Tohle je legální pedelec, rám je dostatečně dimenzovaný a celé kolo víceméně vyladěné, tudíž si člověk ušetří spoustu problémů.
Neblábol hlouposti, hliník nerezaví a ten rám nebyl starý, jen ujel asi 3500 km....
Legální pedelec je k prdu, kup si to, a poznáš to sám. S tebe mluví předsudky a neznalost problematiky elektrokol. O jakém "vyladění" mluvíš? Leda bys koupil něco kolem 70ti tisíc, jinak to všechno jsou v podstatě předělaný normální kola, spíše nižší kvality, protože prostě cenu baterií (ty jsou z toho celého elektroharaburdí nejdražší) neokecáš.
Kilowatou nejezdíš furt, výkon potřebuješ jen do strmějších kopců, ale potřebuješ ho, pokud nejsi 60ti kilový Číňánek. Jinak jezdíš kolem těch 200-300W.
No, kup si šrot, ale pak nebreč, až to uvaříš.
Můj typ na rozumné e-kolo je nějaké kolo s ocelovým rámem a 6ti kolečkem a zadní kolo vyměnit za kolo s motorem MagicPie 3, ten už má integrovanou řj a tak pozapojování těch drátků pak už je fakt trivialní. Pustil bych do toho 48V abych měl tu kilowatu v záloze, ale 36V a 750W by mohlo postačit, pokud nebudeš jezdit "natěžko". Dobré elektrokolo tě pak vyjde na cca 19000 elektrifikace plus nějaké to kolo, už jsme si vysvětlili, že není nutné, či spíše je nevhodné používat lehké slitiny na rám, tak i ten ocelový krám by mohl vyjít přijatelně.
A bude to kolo, se kterým se můžeš pustit přes půl Evropy a vydrží.
Ale když máš svůj rozum, nech se napálit....
Krot se prosim ve svem vyjadrovani a drz se vecne diskuse. Navazeni se do druhych se mi nelibi.
Hlídej si Újezďáka a peskuj si svoje děcka a nepleť se do věcí kterým ani malinko nerozumíš.
Diskuze je věcná a moje rady vyplývají s poměrně draho nabytých zkušeností.
Pletu se coby moderator diskuse do toho, jakym zpusobem diskutujes. Co se tyka elektrokol, k tomu se nijak nevyjadruji.
Tak to sis zřejmě nevšimla kydů o "odstrašujícch příkladech" a je logické, že si to nepobrala, protože tě elekrokola nezajímají a tak nevíš, že jsem kolegy upozornil na možnost nízkocyklovéí únavy úchytu silného motoru, který kolega přetlumočil jako "odstrašující příklad rezavého kola". Dobře víš, že i kdyby chtěl, tak hliník nekoroduje, takže blábol, že jo.
Takže, když nevíš o co jde, tak nemoderuj, prosím.
A na co by mi takový "kolo" v Praze bylo? Tím že si postavíš prdítkovou elektromotorku přijdeš o hlavní devizu kola v Praze - možnost jezdit po cyklostezkách/cyklopruzích. A doufám že se tyhle kilowaty u nás moc nerozšíří, protože pak to může být docela masakr...
Já nepotřebuju vyjíždět kopce 40kou, stačí mi mít v Praze rozumnej průměr 25~30, nezpotit se a trochu si tu jízdu užít.
Jinak ten e-totem má dělaný rám na elektrokolo, v Číně jezdí stovky milionů elektrokol a není důvod, aby se na to nedělaly speciální rámy.
6ti kolečko je totální fail. Já právě potřebuju normální převody, takže motor vepředu je z toho důvodu nejlepší. Dozadu potřebuju aspoň 8mi kolečko. Měl jsem možnost jet na Haibike za 70 tisíc s Boschem uprostřed (čili jednotác) a to zpřevodování bylo tragický, totéž skládačka s motorem vzadu.
Proč by si měl o něco přicházet.
Zase omyl z neznalosti. Silný motor neznamená vyšší rychlost, znamená, že v kopci budeš mít dostatečnou rychlost, abys neuvařil. Jak se to točí pomaleji než nějakých 12 km/h na 28 kolách, začíná motor víc topit než táhnout. A s tím pochopitelně všechno. Kabely, konektory, všechno dostává grády. Záleží na zátěži.
Ty čínské hračky jsou stavěný na číňany a ne naše metrákové chasníky.
25-30 je dost velká rychlost, přitom letí nahoru spotřeba fest, ale na krátkou cestu po Praze tě to asi netrápí.
Já se pokusím teď postavit městskou elektroskládačku, s kilowatou. Protože malá kolečka, měl by se ten motorek točit víc i při menších rychlostech, to mi připadá jako dobrá alternativa městského přepravního prostředku.
Podle mého jsou pouze dvě cesty, silné motory nábojové, nebo středové pohony. Silný nábojový motor má výhodu v absolutní jednoduchosti a integrací řj do motoru (a vyřešením jejího chlazení) se to všechno fakt strašně zjednodušilo a kolo si může postavit každý. Rychlost přípomoci lze omezit naprogramováním řj
Omezovat výkon je hlupáctví a neznalost, stejně jako nutit pedelec.
Možná na to někdy také přijdeš, až potlačíš kolo do kopce. Když si můžeš pomoci motorem, je to fajn, zvláš když vláčíš 50 kilový vozík.
Elektrokolo může být dobrou alternativou k smradlavým skůtrům, ale nebude to kolo s 250W motorkem v předním kole, tedy v Praze, pokud nechceš jezdit jen po nábřeží.
Bylo by dobré přehodnotit názor a upravit legislativu. Omezit pouze rychlost do které smí motor pomáhat, zbytek je hloupá buzerace.
Možná by bylo fajn, kdybys pochopil, že už rok jezdím bez motoru (a ne 1500 km za rok) a že mám fakt objektivní srovnání dost draho vykoupené.
Fandím kutilství a bude fajn, když něco postavíš, ale to omezování výkonů elektrokol má svůj smysl. Podle zákona je pedelec pořád kolo a může tudíž na cyklostezky a cyklostrasy, pokud bys tam vypustil elektrický skútry a tyhle předělávky, můžeš ty cyklostezky rovnou zrušit a pustit tam motorky a nakonec auta.
250 W v Praze je zcela dostačující, už to testuju pár měsíců. Nemůžeš čekat že vyjedeš od Vltavy na Budějárnu 40kou, ale vyjedeš to svěží 20kou. O tom má elektrokolo ve městě být - nezvyšuje ani tak cestovní rychlost, jako spíš šetří síly. Do kopce jedeš tempem a s námahou jako po rovině a nezpotíš se ani se nezadýcháš. Není to ale motorka, musíš pořád šlapat.
Nikdo ti nebrání jezdit na upravenym Authorovi s 1 kW vzadu, musíš s ním ale jen po silnici (a možná by sis to měl nechat raději někde schválit, tam by ti poradili že je jednudušší si koupit elektroskútr :)).
Opakuji, omezování rychlosti má smysl, omezování výkonu nikoliv. I ty údajně OK mašinky od Boshe mají 350 až 400W, ale o tom je ticho.
Větší nebezpečnost elektrokola spočívá v kombinaci vyšší hmotnosti s vyšší rychlostí, ne ve výkonu. Rychlost snadno omezíš, s hmotností nic nenaděláš.
Opakuju ti už po třetí, že 40kou do kopce to nejede, a to ani celkem mírnou Jeremenkovou a šlapat musíš, jinak to uvaříš. Šlapat musíš i na rovince, protože bys po 15 km byl bez šťávy.
Ano, elektrokolo nemá zvyšovat cestovní rychlost, ale umožnit jezdit všude jako po rovince s větrem v zádech. Navíc na křižovatkách pomáhá v tom, že dokážeš vystřelit jak šíp, dřív než to ti v plechovkách nakvedlají.
Počkej až dáš s tím slabým motorkem 3000 kiláků (jestli to přežije) a pochopíš o čem je řeč. Na kole jezdím vždycky jen po silnici, s výjimkou Modřanské za špatného počasí nebo v týdnu. Nevyhovuje mi kličkovat mezi bruslaři, chodci a běžci, nebo na náplavce turisty,na silnici je mi líp. Také povrch silnice bývá hladší než ty smíšené cyklo/pěšo vopičárny.
Ok, tak to tak uzavřeme, něco na tom asi bude. Mírný zvýšení výkonu možná, jenže je zase problém, že omezovač rychlosti se dá většinou velmi snadno přenastavit, za chvíli s tím bude problém jako v NL, kde po cyklostezkách jezdí tyhle přenastavaný pedelecy 40kou. Všechno má pro a proti...
Na křižovatkách mám lepší akceleraci oproti průměrnýmu autu i s těma 250 W, závisí jaký tam dám před křižovatkou převod. Každému co jeho jest, pokud někomu nestačí 250 W, ať si koupí nebo postaví něco silnějšího.
"Nemůžeš čekat že vyjedeš od Vltavy na Budějárnu 40kou, ale vyjedeš to svěží 20kou."
Jestli tohle zvladnes s nabovym 250W motorkem v prednim kole, tak elektrokolo vlastne nepotrebujes. Ten, kdo ho doopravdy potrebuje ze zdravotnich duvodu to s pedelecem a 250 W neda.
To já nevim a nerozporuju to, jen upozorňuju že kdyby by se v tomhle ta norma uvolnila, tak začne být životu nebezpečný jezdit po cyklostezkách. Možná by šlo dělat výkonější kola, který by měly natvrdo převody na asistenci jen do určitý nízký rychlosti. Zatím je to ale spíš tak, že je tam nějaký omezovač, který se dá celkem snadno přenastavit.
Pedelec potřebuju, ale z jinýho důvodu, než že bych se někam vlastníma silama nemohl dostat, Potřebuju se do cíle dostat o něco rychleji, abych se u toho nezpotil a mohl jezdit v běžnym oblečení a moc se u toho nezadýchal, abych přespříliš nedýchal vzduch u silnic. Víc důvodů to asi nemá. Když jedy rekreačně do přírody, tak beru pořád trekový kolo.
Pri soucasnem vyberu motoru se mala 250 prehreje daleko rychleji, nez velka 1000. A neni to jen velikosti. 250 jede naplno, 1000 treba jen na tech 25 %. Takze 1000 a omezit na 250 je podle mne idealni reseni. Nebo klidne na 20 nebo i na 15.
No já nevím… Je to nějakých 70 metrů, pokud počítáme 140 kg (kolo + baterka + jezdec + náklad), tak to je 100 kJ potenciální energie. Pokud jezdec ušlape jenom 100 W a motorek přidá 250 W, tak to je výjezd za 5 minut. Jeremenkova je dlouhá 2 km, to vychází na 24 km/h. Přidáme tření a odpory a jsi na těch 20 km/h.
"Pokud jezdec ušlape jenom 100 W"
Kolik je potreba W na pomaly rozjezd po rovine a udrzeni kola v pohybu vpred? Hadal bych, ze podstatne mene, nez tech 100 W. 100 da zdravy jedinec.
Bohužel to nemám jak změřit - možná by to šlo odhadnout ze setrvačnosti. Řekl bych, že tak 50. Já dám 150 W s vyplazeným jazykem (jsem tlustý, netrénovaný a nikdy jsem nedělal žádný sport), tak 100 W by snad mohl dát kdekdo :). Ale i s 300 W celkového výkonu jsi kolem té dvacítky…
A co místo nadávání na legislativu dokopat poptávkou výrobce a prodejce k tomu, aby byly k dispozici motory, co skutečně zvládnou 250 W trvalého (!) výkonu a nemají to jen jako zbožné přání na "nálepce"? Tomu přeci žádné předpisy nebrání.
Ono 250 W výkonu k dobru je fakt dost. Třeba ta Jeremenkova má podle mapy nějakých 4-5 % stoupání. Na dvacítku potřebuješ na lehké silničce ~ 250 W. Pokud vezmeš těžké elektrokolo, stačí ti na stejnou rychlost ~150 W (+250 W motor). To je pro trochu zvyklého člověka zhruba rozdíl mezi "dorazím zpocený jak prase" a "musím o trochu víc šlápnout". Takže smysl to může mít velmi dobrý. (čísla podle http://www.kreuzotter.de/english/espeed.htm, člověk 75 kg, elektrokolo 50 kg)
Pokud někdo nezvládne ušlapat ani tohle, nebo je těžší, stačí zpomalit. Pokud ti někdo pod nálepkou "250 W motor" prodá něco, co nezvládne dodávat v potřebných otáčkách trvalých 250 W stěžuj si u výrobce ...
E-totem traction model 2012 v podzimní akci, myslím že se dají ještě výhodně sehnat. Postupně si ho vylepšuju/doplňuju, začal jsem pláštěma.
Zásadně nedoporučuji motor do předních vidlic, a hliníkových už vůbec ne.
Pláště Schwalbe Marathon Plus, vyplatí se koupit i pásky a duše Schwalbe a hustit na maximum.
A máš k tomu nějaký důvod? Že to namáhá hlavový složení? To je nevýhoda, ale je to věc seřízení a údržby. Výhodu má přední pohon v tom, že máš klasický (nešozený) převody na zadní kolo a ve předu další sílu, takže pohon na obě kola.
Pláště mám vepředu Rubenu Gripper a vzadu Schwalbe Big Ben 2" kvůli odpružení, protože je trochu klouzavej tak ho mám asi na 3,5 baru a ještě nejspíš uberu.
Ano, mám.
Hlavové složení je v pohodě, nejvíc namáhané jsou ty úchyt vidlic. Nejsou na to dimenzované, stejně jako se vytrhla ta zadní, vytrhne se v pohodě i ta přední, ovšem následky mohou být mnohem tragičtější. Motor s volnoběžkou by neměl udělat to co bez volnoběžky, tedy že se může neočekávaně kousnout. Důvodů proč se kousne může být více. Jak za jízdy stojí přední kolo, je to malér.
Měl jsem 3 motory vepředu, 3x jsem plachtil, a to jsem byl přesvědčený, že to fakt už mám pod kontrolou, neměl jsem, a jak jsem upozornil, i motor vzadu může s rámem pěkně zacvičit.
Hustit na co nejvíc doporučuji kvůli proražení duše. Neměl jsem ani jeden defekt píchnutím, ale než jsem vyměnil pásky a fest hustil, každou chvilku jsem prorazil duši o ty díry v ráfku. Baterie 6 kg, k tomu motor 7 kg, něco do brašen, pak už dostává ráfek i duše zahulit.
Odpružení bych, pokud by mě trápilo, řešil odpruženou sedlovkou a ne podhuštěním duší.
Pochopitelně, s lehkýma šidítkama tahle rizika způsobená velkou hmotností kola klesají, protože ty motorky jsou lehoučké.
Taky jsem jeden tenhle 250W uvařil, vyzkoušeli jsme toho docela dost, dost to stálo a člověk se nadělal spousty chyb. Docela mě připadá pitomé, že když člověk v sekci elektrokola upozorní na možná úskalī a rizika, tak ty si z toho neodneseš poučení ale pochopíš to tak, že jsou to návody a rady k prdu.
Nejsou. Ale na to si asi musíš přijít sám.
Protože elektrokola jsou poměrně nový fenomén, byly jejich stavby pro nás serií pokusů a omylů a teď už si fakt myslím, že vím jak postavit dobré elektrokolo za přijatelnou cenu.
Jsem alergický na řeči o mopedech, stejnou cestu jako předloni na elektrokole jsem jel letos na kole bez motorku, fakt umím posoudit co ti motor dá a co ne.
Ty asi mluvíš pořád o 1kW motoru, ano, na to ty vidlice opravdu nejsou dimenzované, takže se tolik nedivím, když se to někomu urve. Ovšem sériové kolo s 250 W motorkem je něco jiného.
Nový fenomén to ani není, u nás ano, ale výroba je veškerá v Číně, kde se elektrokola dělají cca 15 let a stihli jich za tu dobu vyrobit stovky milionů, takže se dá předpokládat že to mají vyladěné. Není moc pravděpodobné, že se najednou na těch kolech masově začnou vytrhávat motory i s vidlicí.
Uvařit jde každý motor, od toho má člověk rozum, aby při nízký rychlosti nepoužíval maximální výkon na nejvyšších otáčkách.
Odpružená sedlovka je fajn, ale ta mi neodpruží kolo, ale jen můj zadek. Vzhledem k tomu že vozím vzadu občas nějaký náklad plus je tam baterka s řídící jednotkou, chci to tam mít trochu měkčí. Big Ben je mírně upravený Big Apple, tam se s nižším nahuštěním počítá, aby to ve městě víc pružilo. Defekty na těhle pláštích by neměly být časté a pokud už píchnu tam mám zefal spray na nouzový dojezd na 2 barech, zatím jsem ho nemusel použít.
Furt nevíš o čem je řeč, protože znáš je nábojový motor z volnoběžkou, který pro jezdce vyšší hmotnosti s větší zátěží, nebo do strmějších a delších kopců je nepoužitelný.
Ostatní přímé motory jsou těžší a úplně stejný motor je použit na 400W nebo 1500W, záleží na baterii a řídící jednotce.
To co je nebezpečné pro to uchycení není výkon motoru, ale jeho hmotnost.
Jinak, do strmého kopce musíš jet na plný výkon, šlapat a držet motor v otáčkách, při nízkých otáčkách klesá účinnost a začne se přehřívat. Jakmile klesnou otáčky pod jistou mez je jedinné řešení, slézt a tlačit.
Takže s elektromotorem v náboji paradoxně nevyjedeš to co na normálním kole, dáš si lehký převod a jedeš 7-8 km/h klidně hodinu.
To je důvod, proč kolegové přechází na středové motory, kde převody udrží motor ve vysokých otáčkách i při menších rychlostech.
Pro městské kolo se mi zdá tahle koncepce komplikovaná na údržbu a proto volím malá kolečka plus silný motor jako alternativu. Až s tím něco najedu, budu chytřejší.
Jdete s temi elektromotory, prosim, uz jinam, pokud to chcete dal rozebirat. Tohle s jizdou po Praze uz opravdu nesouvisi.
Dekuji.
Milá Lucie,
Elektromotory a elektrokola by mohli být ekologickou alternativou městské dopravy, právě proto, že se při jízdě nenadřeš a nezapotíš, tudíž nejsi v práci za upoceného smraďocha (ne všichni mají v zaměstnání sprchu) a proto do debaty o cyklodopravě v Praze téma elektrokol patří.
Zdaleka ne každý zvládne jezdit po Praze na kole vlastní silou, zdaleka ne každý do toho má chuť. Elektropohony mohou množství lidí, které jako dopravní prostředek zvolí poměrně značně rozšířit a je klidně možné, že po čase lidi, kteří využívali elektropohon pochopí nejen výhody ale i nevýhody stroječku na baterie, a přesedlají na šlapadlo. O jednom takovém bych věděl.
Takže, máš li opravdový zájem o ekologičtější budoucnost stověžaté, měla bys elektrokola v debatě spíše vítat, než zavrhovat. Ne každý je mladý a pln sil a i těm, kteří tací nejsou, hledáme alternativu městské cyklodopravy.
Tápání a debaty o rozumných výkonech, racionálních omezeních a ostatních věcech mají pro budoucnost tohohle nového dopravního fenoménu poměrně značný význam.
Jindračíslo názory lidí se kterými nesouhlasí maže bez čtení a snaží se jim znemožňovat přispívání...
Pokud by se vůči němu někdo začal chovat podobně, nemá si nač stěžovat.
Bez čtení mažu pouze 2 osoby.
Rozbíječům debat, výtržníkům a verbálním agresorům prostě pomocí BL do tématu neumožním přispívat a tím udržím debatu v relativně věcném rámci. Když si výtržník založí vlastní duplicitní téma, aby si užil hádek, nelezu mu do něj, protože vím, že nejde o předmět debaty jako o touhu exhibovat.
Toto tema je urceno k diskusi o konkretnich situacich v Praze, takze obecne reseni elektromotoru s nim souvisi tak vzdalene, ze sem nepatri, byt elektrokola do Prahy patri. Nedelej se nechapavejsi, nez jsi.
Nabouchej si invektivy do kecek a užij si své téma, vidím, že jsi taky pěkná....
Tohle má být údajně cykloobousměrka... http://youtu.be/wLR4Kx0kUi4
Jen tak zběžně jsem tam napočítal asi třicet přestupků motoristů za 90sekund, to vychází na 1 přestupek za tři sekundy.
Už se těším až mi tu zas někdo napíše že za celý den viděl páchat přestupky jenom cyklisty a motoristé že se jsou zákonabojní a nikdy neprasí...
Na to že má být Karlín přívětivý pro cyklisty to tam opravdu není nic moc. Parkování ve druhé řadě se tam stalo v podstatě normou a tím jde celý projekt cykloobousměrek do háje. Možná o víkendu je to tam fajn, v pracovní dny nepoužitelné. Nedovedu si představit, že by tam někdo poslal třeba děti na kole do školy.
Nejezdím tam tak často, netušil jsem že se to tak zhoršilo.
Mělo by se s tím něco podniknout. Zkusím a uvidím.
Jezdíš tamtudy pravidelně?
Nejezdím, nejčastěji (ale nepravidelně) jedu Sokolovskou do centra a tam je to v pohodě. Dovnitř Karlína jen pokud tam něco mám, posledně co jsem tam byl (viz na konci http://www.youtube.com/watch?v=MFJusjASKBo) tak ta druhá parkovací řada byla místy souvislá, takže se to tam asi bere jako normální tolerovaný stav.
Celkem mě štve, že Praha 8 zavede s velkou slávou zóny 30 s preferovaným cykloprovozem, pak se ale vykašle na kontroly parkování a tím to celé zabije. Kromě toho, že to řešení co tam je má do Holandska stejně dost daleko, z pikťáku na zemi si nikdo nic nedělá. A ZPS jim nepomůže, protože parkování v druhé řadě nebo na chodníku je přestupek, který se má řešit odtahem a to by mohli dělat už teď.
Tak velmi podobné zážitky jsem tam měl loni na podzim....
Nepěkné místo plné přestupků , od toho cyklisty v protisměru hned na začátku u přechodu, přes to vozidlo městských služeb na chodníku, všude spousta debilně zaparkovaných aut v druhé řadě, pak nedání přednosti chodci cyklistou kameristou na přechodu , pak ten debil s bílou dodávkou blokující pruh, ale zas při jeho objíždění měl cyklista počkat, protože měl překážku na své straně i když šlo debila špatně zaparkovaného, tak to není důvodem zaprasit autu v protisměru, pak ta chodkyně co se nerozhlídla a šla před cyklistou šikmo, následně chodec v modrém jdoucí asi 5 mětrů před přechodem..
No a Karlín to bude řešit tím, že na každou křižovatku dá výstražnou značku A3, přitom tam vybudoval první beznačkovou zonu a nechá to celý pohřbít anarchií všech účastníků místo toho, aby tam nechali volnou ruku policii...
Ale policii snad nic nebrání tam udělat pořádek. Myslím, že to bude spíš jen otázka chuti a ochoty něco dělat.
To asi ne, ale na druhou stranu bych čekal, že tam bude navelena městská a udělá tam pořádek :)
Mě to přijde, že celá zóna byla pro místní politiky zajímavá jen jako "dar občanstvu" jenže nebyla podpořena technicky ale prostě jim to po " odškrtnutí pokrokového dobra" hodily na hlavu a řekli tak tady to máte a.......
To nerozporuji, ale motoristé stále vedou zhruba v poměru 30:5.
To já taky nerozporuji, otázkou je jestli by při větším množství chodců a cyklistů nebyl poměr dopravní anarchie jiný....
Když už tam ta zóna je, tak v současném stavu není vizitkou městské části, ale lehce mediálně zneužitelným terčem proticyklistických skupin.
Protože k nějakém zlepšení zřetelně nedošlo.
Minimalne vidim jako zlepseni, ze tam auta opravdu jezdi pomalu, aspon co jsem potkala, a ze jako cyklista nemusim hledat nesmyslne objizdky jednosmerek. Jezdim tam tak jednou mesicne spis o vikendu, takze jsem to parkovani v druhe rade moc nepotkala, ale to je opravdu obecny problem policie, ze netresta prestupky, ktere jsou opravdu proti bezpecnosti a plynulosti provozu, jako je tohle parkovani nebo parkovani tesne pred prechodem, ale tresta relativne neskodne prestupky typu prekroceni rychlosti v prehlednych usecich a nelegalni parkovani v modre ci obytne zone na mistech, kde to auto nikomu nevadi.
Nejsem si vědom že bych někomu nedal na přechodu přednost, jestli myslíš tu paní na křižovatce tak ta šla šikmo po silnici mimo přechod, v té kameře není vidět všechno, v reálu mám větší přehled o situaci než je tam vidět. Jak objíždím tu dodávku, tak to jsem tam byl dřív než to auto proti, pokud bych zabrzdil a klidil se ke straně, tak způsobím akorát chaos, navíc s tím přístupem bych ji neobjel asi nikdy.
Mně to přišlo na křižovatkách celkem v pohodě, takže značky hodnotím jako zbytečnost, spíš řešit to parkování a možná ještě nějaký zpomalovací prvky přívětivý k cyklistům, aby to opravdu zůstala zóna 30. A zbavit se příšerných kočičích hlav v postranních ulicích.
Jinak jsi ještě zapomněl na auta stojící na šrafovaných plochách, taky jich je tam dost. Problém je to hlavně u přechodů, je pak špatně vidět chodce - z kola to ještě jde, z auta je to horší. Obecně tyhle šrafovaný plochy se v Praze moc nerespektují, proto kde to myslí s bezpečností provozu vážně a ne alibisticky tak tam přidávají prahy.
ale já ty auta vidím jako přestupek, tu paní co šla šikmo vidím jako přestupek její a né tvůj, je vidět že když přijíždíš k přechodu, že se tam někdo nakročil zleva a zastavil a no a když jsi se vyhýbal tý dodávce tak jsi omezil to auto v protisměru, protože jsi tam měl překážku ty :)
Ten chodec nakročil a nezastavil, pokračoval dál, když jsem opouštěl přechod tak byl teprve na začátku. Kdybych zastavil, tak zastaví taky a zbytečně se zdržujeme. Mmch nebyl moc vidět, protože před ním parkují auta na chodníku a pěší zóně.
To auto jsem dejme tomu omezil (i když jsem tam byl dřív), ale od toho je zóna 30, aby se řidiči vzájemně domluvili. Předtím zase omezilo několik aut mě a nějaký "fuss" jsem z toho nedělal. Nemám problém dát někomu přednost, když je tam dřív. Základní problém těch cykloobousměrek jsou ty parkující auta, bez nich by to šlo.
To je o úhlu pohledu, ale oko za oko a zub za zub nic neřeší.....
Tak to nebylo myšleno, já nic neoplácel :) S takovým přístupem bych byl v Praze už dávno pod drnem, ani pomník bych neměl.
To jsem právě měl na mysli,že to vede jen k průseru..
Sám mám na kole kameru, jen bude muset do opravy, nějak zatuhla spoušť po potápění v moři asi sůl a tak vím, že ta perspektiva klame.
Ale jezdil jsem s ní jen na silničce...
Jo ještě ta poznámka o kostkách, to je prostě bolest Prahy, že neexistuje řešení, které by vyhovělo památkářům....
Chtěl bych je vidět třeba v době, kdy v Praze nebyla žádná dlažba jak urputně hájí tradiční vzhled bahnité strouhy...
S těma kostkama mi to úplně není jasný, jak to v Praze je. Třeba kolem magistrátu se před pár lety dělala rekonstrukce povrchů a dali tam asfalt, a to je pár metrů od Staroměstského náměstí. Takže najednou to nevadí. Přijde mi fakt absurdní konzervovat povrch, který tu byl v určitý době, přelom 19./20. století, navždy. Chránit domy v rezervaci - ok, ale povrch je užitková věc, není to designový inventář. Předláždit se to dá vždycky, takže to není ani nevratné, jako když se zbourá dům. A povrchy se dál vyvíjejí, existují různý kamenný hladký dlaždice i pro historický centra, který vypadají pohledově pěkně, jen Praha se navždy zakonzervuje v 19. století na kočičích hlavách...
Nějaký sestřih z poslední doby, dominuje karlínská zóna 30, která byla některými autisty pochopena jako rozšíření parkovacích ploch. A celkem rapidně tam mizí některé starší domy. Cyklistu v protisměru tam čeká málokdo, takže opatrně. http://youtu.be/Q5mK3mrxJRs
Pěkný už jsem viděl i horší místa :)
No a to bourání je prostě daň za "zprestižnění čtvrti", matka tam bydlela asi 10 let , naštěstí se přestěhovala těsně před povodní, ale některý ty baráky byly fakt děs běs.
Tak teď jen doufat, že z toho nebude jen další ostrova kanceláří...
Tohle je situace kvůli které ve dne vozím stroboskop: http://www.youtube.com/watch?v=Q5mK3mrxJRs&...
Nějak ten integrovaný přehrávač nezvládá začátek jinde než v nule. Posuňte se na 45. vteřinu.
Prijde mi, ze ridic cyklistu uvidel a dal mu prednost. A taky ze tam nechal dost mista. Ale mozna to zkresluje uhel zaberu kamery.
Spíš bych si položil otázku, co tam vůbec dělal. A co tam dělalo to auto před ním, kvůli kterýmu mě neviděl když vyjížděl. Se strobem by mě možná přes to auto viděl, ale možná taky ne. Já mám světlo nad blatníkem a na řidítkách už nemám místo (leda to řešit nástavcem, což se mi moc nechce).
Jak co tam dělalm myslíš třeba, že tam číhal ? Prostě někam přijedeš, zastavíš necháš vystoupit/nastoupit třeba manželku a pak zase vyjedeš, to se prostě smí...
A ten před ním? Ten taky vysazoval manželku?
A co je Tobve do toho co a proc tam ostatni delaji? Nikdo se neptal ani Tebe, proc tam jsi.
Asi to byla reakce na:
Prostě někam přijedeš, **zastavíš** necháš vystoupit/nastoupit třeba manželku a pak zase vyjedeš, **to se prostě smí**
Ten před ním zjevně nezastavil, ale stál.
(zastavení != stání) A už vůbec ne (zastavení !== stání)
A neni uplne z pozice cyklisty jedno, jestli z toho predniho auta prave nekdo neco vykladal, nebo si musel skocit na zachod, nebo vystupoval spolujezdec, nebo se sel ozrat do hospody? To auto se tam urcitou chvili vyskytovat muze, takze by takovou situaci mel cyklista zvladnout.
A samozrejme muze zavolat policii, aby spatne parkujici auto odtahla.
Zas mě tu bude poučovat neználek.
Na začátek krátké opakování pojmů. Zastavit znamená uvést vozidlo do klidu na dobu nezbytně nutnou k neprodlenému nastoupení nebo vystoupení přepravovaných osob anebo k neprodlenému naložení nebo složení nákladu.
http://www.ibesip.cz/cz/ridic/zasady-bezpecne...
Tedy žádné ožírání, žádné chcaní. Kdyby zrovna někdo něco nakládal by byl na tom videu vidět.
Zas mne tu bude poucovat nekdo, kdo neumi cist. Tak jeste jednou:
Ve chvili, kdy tam cyklista projizdi (par vterin), muze nastat stejna situace pri zastaveni automobilu. At uz tam tohle auto stalo treba 14 dni. Takze kdyby v tom prednim aute sedel ridic a ze dveri u spolujezdce by prave vystupoval spolujezdec, cyklista by se nelekl, ze? Prd, lekl by se uplne stejne. Nasel jsi vinika tehle situace? Nenasel. Zaparkovane auto mohlo byt taky treba porouchane, nokdo ho mohl nabourat a cekali tam na policajty, ... Porad by se cyklista lekl stejne. Takze rozdeluji na dva diskretni pripady - 1) zaparkovane auto - reseni jsem nabizel - volat policii. 2) cyklista se lekl protijedouciho vozidla. Reseni neni, musi si zvyknout, ze na silnici neni sam a tu a tam muze neco jet i v protismeru. Automobilista sice asi cyklistu videl pozdeji a sam se taky lekl (prijde mi, ze brzdi dost prudce), ale nechal dost mista a neni mu moc co vycitat.
Prave jsem premyslel, ze napisu neco podobneho Tobe. Proc se navazis do motoristy, ktery zastavil a nechal prostor pro protijedouci kolo? Proc utocis s neznalkovstvim, kdyz si ani poradne neprectes, na co odpovidas?
Asi tak v 98% případů se jedná o stání vozidla. Mě tyhle výmluvy a vytáčky "že nemůžu vědět že teoreticky tam třebamožná odváží těhotnou manželku k porodu do nemocnice a nechce čekat na záchranku". Doprdele to se jich na jedné ulici najedou takových sjede třicet????
Pripad 1:
To je prece uplne jedno. Cyklista se nelekl toho stojiciho auta. A misto auta by tam mohl byt treba kontejner, vykop, ... proste neco jineho. Takze jde o to auto, ktere popojelo a pak cyklistovi DALO prednost.
Pripad 2:
A k tomu pisu, ze na to stojici mohl cyklista (nebo kdokoliv jiny) zavolat policii, kdyby to snad nekomu opravdu vadilo. A je mi v tom pripade uplne jedno, proc tam stal. To at vysvetli policajtum.
Ty se nezdáš, ty seš fakt dobrej, takhle szveréně poznat ze dvou vteřin záběru, že nezastavil, ale stál :-)
Slysim vrceni motorku. A prijde mi, ze to podle zvuku neni PAS.
Polozil bych si otazku, proc to kousek pred koncem elektrocyklista sviha tak rychle mezi lidmi, navic na nelegalne elektrifikovanem kole. 8-)
Je to legální pedelec a nikde nic nešvihám. Ta kamera má 170 stupňů a soudkovitost, takže do krajů to roztahuje, pak to vypadá že se tam všechno míhá.
Pedelec? Tak asi slysim spatne, jak motor skokovite pridava...
Když jseš takovej detektiv, možná i najdeš konkrétní značku a model. Odkaz na to zde v diskusích byl.
Jakej detektiv?
Proc bych Ti to mel zjistovat? Kdyby ses rovnou zeptal majitele, myslis, ze by Ti znacku neprozradil?
Protože já vím, co to je za model a vím, že je plně legální (ptal jsem se ho, když jsem sám vybíral kolo). Zatímco ty nevěříš majiteli, jeho tvrzení a radši spekuluješ nad zvukem motoru.
Ale, at si jezdi na cem chce, mne je to ukradene. Mne to jen tak podle zvuku prislo. Kazdopadne ho Ujezdak chytl pri jinych prestupcich, takze stejne nema cisty stit. A kdo ma, ze? Zajimave, jak se nekteri zabejci a nadavaji jen na motoristy, nebo na cyklisty, nebo tak nejak. To logicky vzbuzuje emoce. Ani motoristi, ani cyklisti. Jsou to jednotlivci. A je uplne jedno, jestli drzi v ruce kruznici, nebo usecku.
Kolik lidí svými přestupky ohrozil a omezil? Kde je tak oblíbený materiální aspekt?
A materialni aspekt toho auta, ktere popojelo a pak dalo zcela podle predpisu prednost?
Cyklista musel zpomalit, tj. byl omezen. A kdyby dal přednost o chlup později jednalo by se o ohrožení.
Kdyby nezpomalil, klidne by projel, protoze mu tam zustalo misto jako krava. Cyklisrta ocividne CHTEL klickovat a zpomalit.
Vsimni si, ze po zastaveni uz auto necouvalo, aby udelalo vic mista a urcite sam uznas, ze takovouhle mezerou cyklista projede velice snadno.
Kdyby dal prednost o chlup driv, cyklista by si ani nevsimnul, ze tam bylo dalsi auto, protoze to uz by stal.
Kdyby nezpomalil a nedostal přednost tak nám tu už nepíše.
Cyklista očividně MUSEL zpomalovat a kličkovat protože velmi dlouho vůbec nebylo zřejmé že přednost dostane (a o necelou vteřinu později by to byl pěkný masomlejn). Na tohle spoléhat prostě nejde pokud nejezdíš Tatrou.
Ja na to spoleham jak v aute, tak na kole. A pak jeste na to, ze mam brzdy a ze v podobnem useku vetsinou nejedu tak rychle, abych nezastavil na fleku.
Kdybych nespolehal, nemohu vubec vyjet.
Jak uz jsem psal, jen dnes jsem takovych situaci zazil nekolik - v aute (mam pohotovost). Proste ti bojacnejsi nemohou jezdit v hustem provozu. Ani autem, ani na kole.
Cilem zony 30 v Karline bylo, aby tam mohli jezdit i ti bojacnejsi a aby ulice byly pratelske i slabsim jedincum, treba detem, takze neco tam je ocividne spatne.
Je spatna doba. Tohle nejde zaridit jen tak ve meste, zvlast ve ctvrti, ktera neni pouze obytna a kam nikdo jiny neprijede. Kazdy ma na vyber, kde bude bydlet.
U baraku nemam zadne kancly, presto nemam moznost ani vylozit kolo a veci z auta, kdyz v patek prijedu z prace. Zato tam parkuji auta, ktera se podle nedavne vrstvy snehu minimalne 14 dni nepohla (pak to roztalo). Tyhle bych vyhnal na vyhrazena parkoviste. Z Karlina, Nusli, Barrandova, ...
Parkovaci kotouce a system parkovist, kde by se dalo zaparkovat na delsi dobu.
Spíš jde o to, že jedno auto, které si opravdu jen zastaví v druhé řadě není takový problém, ale plná ulice takto "zastavených" aut už je dost nepříjemná a možná i nebezpečná.
A platí to i opačně. Jeden ohleduplný cyklista na chodníku je OK, ale když jsou jich desítky a stovky za den je to špatně.
Proto obdivuju, že je ochotný to zveřejňovat. Protože i kdyby jeho poslední video bylo, jako ho kamiónem přejel ožralej rumun řítící se osmdesátkou v protisměru, najde se nějaký chytrák, co bude tvrdit, jak si to zasloužil, protože minutu před tím nedal na přechodu přednost chodci schovanému za sloupem (záměrně přeháním, ale v principu to tak je). Chtěl bych vidět každého, jak natočí svojí cestu zcela bez přestupků.
Loni Vráťa vyzýval, že kdo jezdí (skoro)denně po Praze a nedělá žádné přestupky, ať mu to ukáže, že by to rád viděl a nepřihlásil se nikdo. Ale v diskusích má každej keců na ostatní, až běda.
Autem prestupky nedelam, az na obcasne parkovani v nasi dzungli na sidlisti pri vykladani auta.
Na kole delam prestupek - jezdim po chodniku z Barrandova dolu podle aut. Za necele 3 roky jsem tam potkal cca 10 chodcu. Na tomhle kousku asfaltu prekazim zdaleka nejmene. Kdekoliv jinde bych se motal autum i chodcum vic.
Kdyby ho prejel kamion, byl by proti tomu schovany chodec okrajova zalezitost.
Oraceni na prechodu je daleko snaze srovnatelne se zastavenim ve druhe rade. Tedy neco, co ostatni ucastniky provozu otravuje a mirne stresuje, protoze musi zvysit pozornost.
No výborně, když se to nehrotí, ukáže se, že názory jsou podobné. K tomu kolu na přechodu mám teoretickou otázku, jak to měl udělat, aby to bylo podle tebe zcela legální.
Nevim, ja byl rad, ze mi to chvili bezelo, takze ten zacatek jsem nesledoval. Mam tu zahlceny net, takze video nema prioritu. Podle Ujezdakova popisu bych hadal na prevedeni kola v ruce a nasednuti na druhe strane. Mozna by stacilo prejet jinde, nez po prechodu?
vypadá to tak, vyjel cyklistu uviděl zastavil místo nechal , co víc chtít ?
... nesmí ohrozit ani omezit. Je zřetelně slyšet že kolo zpomaluje.
Jednou to asi nevadí, ale když takového experta který tě zpomalí potkáš každých 20-50m a pak se Ti ti samí experti vysmívají že kolo je pomalé...
Kdyz vyjizdi auto z pricneho stani zadkem napred, taky nemam sanci videt, jestli tam nekdo jede, tak proste lehce vystrci zadek napred, cimz v zasade vsechna vozidla v prilehlem pruhu omezi. A podobnych situaci je spousta. Ze nekdo zpomaluje taky jeste neznamena, ze je omezeny, vetsinou to je prevence, kdyby druhy ucastnik provozu udelal nejakou chybu.
Taky že by si měl za zadek auta napískat člověka který mu ukáže (nepamatuju si paragraf). Teoreticky by za to mohl dostat flastr.
Jo, zkus si nekoho takoveho v Praze opatrit, kdyz nemas spolujezdce. A kdyby Ti ukazal spatne, klidne se vypari a odpovednost stejne neses Ty.
A? Je snad odpovědnost řidiče vozidla aby si zajistil podmínky pro jeho řádné provozování.
Pokud to nezvládá ať auto prodá a vrátí papíry.
Ano, v zakonech je fura nesplnitelnych nesmyslu. Proto napriklad ridici vetsinou nechaji vyjet z rady auto, ze ktereho ridic nemuze videt, proto se pousti i z vedlejsich, aby v dobe kolon nezustaly nektere ulice naprosto ucpany. Proto ridici pusti chodce, i kdyz neni na prechodu, aby nestal na obrubniku desitky minut.
Me vcera pustili dva ridici auta, jednou pri najezdu z vedlejsi a jednou pri odbocovani doleva, a stava se mi to bezne. Ja zase rada uhnu auta za sebou, kdyz mam kam. Jeste ze je vetsina ridicu v Praze ohleduplnych a netrvaji na svych pravech za kazdou cenu.
Jsem rád, že tohle chování přečkalo zimu :)
Prostě pohoda je lepší než programová nasertivita
Předevčírem jsem třeba v podchodu kolejišť Hlaváku,mezi S1 a S2, potkal cyklistu v růžovém svetru a kulichu, který trval na svém právu kličkovat na kole ve vyhraněně pěším prostoru plném lidí.
Na svých právech "za každou cenu" netrvá nikdo koho bych znal. Ale spousta věcí je otázka míry.
Jedno auto nevadí, třicet na krátkém úseku je moc.
A ktere z nich je to jedno, ktere bys jeste toleroval?
Všechna nezamčená. (Znáš někoho kdo při nakládání věcí do kufru a nastupování do auta vytahuje klíčky ze zapalování a auto zamyká?)
Znas ho taky - ja. Ani by mne nenapadlo nechat v Karline klicky v zapalovani a velice pravdepodobne bych i zamykal auto na tu chvili, kdy bych sel pro dalsi varku treba do prujezdu. Delam to tak i na Barrandove ve slepe ulici, kude se neda ani projit.
Je to neprijemne, ale omezeni? Kdy uz by to nebylo omezeni? Musel by tam automobilista nechat vic o 5 cm, o 10, nebo o 40?
Kdy je to uz omezeni a kdy jen lekavy cyklista? Minimalne je jasne videt, ze tam zustalo misto cca v siri cyklopruhu z Prokop. Za omezeni povazuju, kdyz musim zmenit smer, nebo zastavit, nebo pribrzdit. Tento cyklista sice zaklickoval a zpomalil, ale zcela o sve vuli, protoze by se vedle auta vesel i bez techto cviku.
Kdyby motorista na poslední chvíli nezastavil (a cyklista nebyl připraven na úhybný manévr) tak by to byl krásný letecký den. A spoléhat na to že si mě na kole všimnou a že dostanu přednost? Ani omylem.
Asi o dva metry.
V tom pripade mne dnes na Jizni Spojce omezilo nekolik set aut a ja omezil je.
Zanechani pruhu v siri bezneho cyklopruhu mi prijde dostatecne. Nevim, jak moc ta kamera zkresluje, ale skoro mi prijde, ze kdyby to vzal motorista tesne podle zaparkovaneho auta, klidne by se i ve zuzenem miste mohli s cyklistou bez stretu minout. (Tim nerikam, ze to je mnou preferovana varianta.)
Tj, někdy by se asi hodil :). Já se snažím jezdit předvídavě a implicitně předpokládám, že mě nikdo nevidí, jinak jezdím se světlejší bundou, ale strobo to není... Tohle bylo ještě v pohodě, ani jeden jsme neměli rychlost. Kdyby se tu parkovalo normálně a ne jak v Albánii, tak k takový situaci nedojde.
Normalne a ne jako ... kde? Takovehle parkovani znam treba z Italie, Francie, ale i v Nemecku nebo Rakousku klidne auto do druhe rady nekdo na chvili zaparkuje. Jo, v tomhle pripade tam asi povinne 3 m nezustaly, ale porad pri trose porozumeni pro potreby ostatnich je situace snadno zvladnutelna.
Nevím kde všude je to normální, ale já jsem si na to ještě nezvykl... např. http://youtu.be/MFJusjASKBo?t=3m54s - v podstatě souvislá druhá řada a cykloobousměrka zabitá. Kdo zaparkoval šikmo a chce vyjet, tak si zatroubí a majitel koukne asi z okna a když se ho to týká tak odparkuje... Nevím jestli to má takhle normálně fungovat a jde jen o to si na to "zvyknout". Ty šrafovaný plochy před přechodama mají taky smysl, když tam někdo postaví auta, na chodce není vidět. V ZPS v centru mi přijde dost zvláštní, že někdo zaplatí za parkování a někdo zdarma obsadí část silnice nebo chodník. No rules, plain anarchy.
No a kolik jsi jel v té zóně 30 ty ?
Připadá mi, že to docela šviháš :D
Jo, vypadá to tak, ale už jsem to tu psal - objektiv má 170°, soudkovité zkreslení, takže střed zmenšuje, kraje roztahuje. Po ideální rovině jezdím 25-30, ovšem pokud nejsou žádné překážky.
Tak jsem si "zhruba" nacvakal tu trasu do seznamu a vyšla mě průměrka "asi" 25 km v hodině, tak to sedí :)
Na druhou stranu jsi na pár místech prakticky stál, takže jsi musel jet místy o dost rychleji, ale zas tam třeba nebyla ta 30ka:)
Kamera hodně zkresluje, zase tak rychle nejel. Rychlost se dá docela slušně odhadnout podle doby míjení delšího auta, nebo podle lamp osvětlení.
Tad to nevyresis. Kdyz tam jezdis pravidelne a vadi Ti to, napis stiznost na mestskou policii s zadosti, aby nevhodne parkovani vic pokutovali.
Nejezdím tam pravidelně ani nejsem z Prahy 8, ale na facebooku se to už řešilo a někdo s tím na radnici údajně půjde. Otázka je jestli to může být priorita radnice, když jsou na podzim volby, ODS se chytá posledních stébel a jedním z nich je boj proti všemocné "cyklistické lobby", která ma na svědomí takové věci jako promodrávání dětí radních Prahy 8 v autobusech... Nějaká větší odtahová akce v Karlíně ve jménu lepší průjezdnosti cykloobousměrek by jim poškodila jejich anticyklistický "image" a o ten jim přece jde, je potřeba najít nepřítele a původce zla, nahlas ho pojmenovat a bojovat s ním. Zlu se nemá ustupovat...
Primarne bych nezacala odtahovanim, ale poslanim policajtu do ulic, domluvou na miste a listecky s pokutou za steracem a duslednym vymahanim pokut v brzkem casovem limitu. Vetsinou tam nejspis parkuji jak prasata lidi, co tam jezdi pravidelne, takze by se to rychle naucili.
Ano, souhlasím, tak to bylo myšleno. Pokud stojí na chodníku a jen zabírá místo tak lísteček, pokud stojí na silnici nebo před přechodem čímž ohrožuje ostatní tak odtáhnout. Úplně ideální by bylo, aby špatné parkování řešili levně civilní zaměstnanci radnice a MP se věnovali tomu za co jsou placení a na co jsou cvičení tj. zajišťování bezpečnosti v ulicích a řešení konfliktů.
Jen si tam blbněte, pruďte a stěžujete si a výsledek také může být naprosto opačný, že radnice dojde k závěru, že ta ulice je tak úzká a má tak hustý provoz že neumožňuje bezpečnou jízdu cyklistů v protisměru a tuhle místní vyjimku zruší a cyklisti budou muset nějak okolo.
To by tam nejdříve museli nějak legalizovat parkování ve druhé řadě. A to se asi nepodaří.
Parkovani v druhe rade je legalni, i kdyz ocividne ne v tomto pripade, kde dochazi k ohrozeni plynulosti: nedojde-li k ohrožení bezpečnosti a plynulosti silničního provozu, smí v obci řidič vozidla o celkové hmotnosti nepřevyšující 3 500 kg zastavit a stát kolmo, popřípadě šikmo k okraji pozemní komunikace nebo zastavit v druhé řadě.
Nema husty provoz, ma huste parkovani, ktere ji cini neprehlednou, to je dost vyznamny rozdil. A pak budou ridici aut (vcetne me) plakat, az tam zavedou modre zony, za jejichz zavedeni muze castecne i nedisciplinovanost v parkovani a pocit nekterych, ze maji pravo nejit od auta vice nez 10 m.
A? Lidi je vic, vic se stretavaji jejich zajmy. Budto se upravi pravidla, nebo to nejak zvladneme bez nich. Protoze cyklisti potrebuji cykloobousmerky a pro celkem zanedbatelny pocet cyklistu se zuzuji ostatni pruhy a podobne, je autum ubiran prostor k parkovani.
Jako ridice automobilu mne tohle vytaci.
Jako ridice jizdniho kola mne cykloobousmerky nechavaji chladnym. Jedu vetsinou jako auto a nesleduju doplnkove tabulky pro cyklisty, ale regulerne velke znacky. Nemam duvod se cpat do protismeru, to si klidne kousek zajedu.
Kolik bys toho najel navic, kdybys to objel jako auto?
Auta mají prostoru až dost, na kraji Karlína je dost soukromých garáží, takže pokud někdo nenajde místo, ať zaparkuje tam, zaplatí a ten kousek dojde pěšky/dojede tramvají/metrem. Tohle co tam předvádějí ohrožuje ostatní, nejen cyklisty ale i ostatní auta, vyhání chodce, zejména ty míň pohyblivé... pouštět do takový zóny 30 děti, to už vůbec nikoho nenapadne... takže se to pomalu promění na kancelářskou džungli.
Kdybych přímo v Karlíně neměl cíl, tak tamtudy nejedu, cykloobousměrky mi tu cestu samozřejmě zkrátí a nebýt těch pár blbů co zaparkuje kdekoliv kde je místo tak je ta cesta v pohodě.
Na kancelářskou džungli se to nezmění díky autům.
To má úplně jiné důvody.
Když se podíváš na opravdové kancelářské džungle ve světě, tak jsou většinou obklopené liduprázdnými pěšími zonami, které se 2x za den naplní chodci...
Pěší zóny se nejčastěji zřizují v části středu města, kde už nikdo nebydlí a převažuje tam komerční funkce. Na Příkopech převažovaly banky a kanceláře dávno předtím, než se tam v části udělala pěší zóna. To co je v Karlíně je kancelářská džungle "in the making".
Tak ty si taky myslíš , že pěší zóny se nedělají z důvodu ochrany místního obyvatelstva ale komerce ?
Jen bych si opět dovolil připomenout tvé tvrzení co se snažíš zamluvit, že Karlín se nepředělává na kancelářskou džungli kvůli autům, ale kvůli úplně něčemu jinému....
Z důvodu ochrany obyvatelstva se dělají obytné ulice, zóny 30, případně neprůjezdné oblasti, ne pěší zóny.
Jaké tvrzení?
Tohle co tam předvádějí ohrožuje ostatní, nejen cyklisty ale i ostatní auta, vyhání chodce, zejména ty míň pohyblivé... pouštět do takový zóny 30 děti, to už vůbec nikoho nenapadne... takže se to pomalu promění na kancelářskou džungli...
Tak doufám že jako motorista nebudeš mít potřebu cpát se na Smetanovo a klidně si kousek zajedeš.
Víš, říká se tomu soužití. Snažíš se vyhovět všem skupinám. Že motoristé zaberou maximum prostoru kam se můžou narvat a ostatní aby se tomu přizpůsobovali... To není soužití.
Jiste, klidne si kousek zajedu - treba tunelem Blanka, az bude funkcni. Prece nebudu nekomu zbytecne smrdet pod okny.
Ale nez okruh bude komplet, budu jezdit pres Smetanak. Prece nebudu smrdet pod okny spouste jinych lidi na delsi trase, ne?
Souziti koho s kym? Jsou to LIDI, ne motoristi a nemotoristi. Valna vetsina lidi auta vyuziva alespon obcas.
Hele, neprobirali jsme to uz nekdy? Nestacilo by dat odkaz na zacatek stejne diskuse a usetrit si psani?
Luxusní dialektika.
Cyklista si v rámci ohleduplnosti k ostatním může a má zajíždět.
Motorista by měl ze stejných důvodů jezdit co nejpřímější cestou.
A neni to tak? Abych jako cyklista co nejmene prekazel, udelam si zajizdku. Aby auto propalilo co nejmene ropy ve meste, jedu pokud mozno nejkratsi cestou, kde to zaroven bude primerene plynule. Kdyz je vsude stejne plno, jedu tou nejprimejsi. Zda se Ti to spatne? Jestli ano, tak kterou cast meho tvrzeni bys chtel rozporovat?
Není. Co kdybys jako motorista ohleduplně zaparkoval v podzemní garáži a do kanceláře došel pěšky místo toho abys zabíral místo na povrchu a v rozporu s předpisy bezohledně nutil cyklisty k zajížďkám? Co kdybys jako motorista jel tak aby ses ohleduplně vyhýbal obydleným částem města? Co kdybys jako motorista, ohleduplně, vůbec nevyjížděl?
Nevyjizdel uz jsme probrali.
Nevjizdel do obydlenych casti? Tezko se to provadi. 1) z jedne obydlene casti vyjizdim. 2) do druhe mirim. 3) cestou neni moznost obydlene casti objet. Priklad, ktery jsem pouzil uz minule. Smetanovo pouziju, kdyz Te jedu nabrat cestou na hory. Kudy mam jet, abych nejel pod necimi okny?
Když tak na to koukám, tak to zase není ještě tak hrozný. Důležité je, že jsou ulice průjezdné. Když se všichni chtějí vejít do omezeného prostoru, tak se holt musí jezdit pomaleji a opatrněji. Když se ostatní neohrožují, tak omezení i třeba větší se musí snést, s tím nikdo nic nenadělá.
Jsou tam určená pravidla soužití a ti mnozí motoristé je porušují kvůli vlastnímu prospěchu na úkor jiných.
To mi nepřijde dobré a už vůbec ne omluvitelné.
Nebo myslíš že je v pořádku když tam cyklisté budou jezdit po chodníku plnou rychlostí? Chodci to holt musí snést s tím nikdo nic nenadělá...
Vzdyt to prece delaji. Zkus nejaky protipriklad, ktery se nedeje.
Naopak tohle je přesně ten příklad který potřebuji. Ty (nebo kdokoliv jiný) jízdu po chodníku schvaluješ a obhajuješ? Ne? A proč ten rozdílný postoj u motoristů?
Protoze zastaveni v druhe rade neni srovnatelne riziko s rychlou jizdou po chodniku.
Obcně nemusí. Pokud však parkování v druhé řadě vytváří kolizní situace (zde vytváří vytváří), tak je. Chodec přeci také může preventivně zpomalit a natisknout se na zeď, uhnout do průchodu, aby ohleduplně umožnil cyklistovi hladký průjezd...
Tady ale cyklista nic nemusel. Tedy zadna kolizni situace. Takovych situaci zaziju denne nekolik. Nema smysl se kvuli tomu tolik rozcilovat.
Parkrat jsem Karlinem projizdela i ve vsedni den odpoledne a je to tam opravdu dzungle, kdy musi mit cyklista oci vic na stopkach nez kdyz jede po magistrale. Lide vyskakujici zpoza aut, ktera to zneprehlednuji, auta stojici v druhe rade stridave po obou stranach silnice, auta vyjizdejici z parkovacich mist, auta objizdejici stojici auta aniz b dala prednost cklistovi v protismeru...
Minuly tyden jsem pres Karlin jel 2x. Jel jsem jako auto a nikdo mi pod kola neskakal, i kdyz jsem sedel na kole. Ale je fakt, ze jsem nejel ani jednou cykloobousmerkou.
Tak to nevim, kudy jsi tam jel, protoze tam jsou skoro vsechny ulice cykloobousmerky. To uz mi zbyva leda Pernerova a Saldova
Nevim, jestli to byly cykloobousmerky. Jel jsem proste tak, jako bych sedel v aute. Tedy ne proti autum. Proc bych to delal, kdyz mi navigace ukazala, ze mam odbocit a blok objet ze druhe strany a vyslo to nejspis stejne dlouhe?
Nebudu vozit navigaci na kole jen proto, abych mohla objizdet bloky kvuli jednosmerkam, a to ani v Karline, kde to je po rovine, ani vkopcich na Vinohradech.
Ja ji kvuli tomu taky nemel. Ale jel jsem pres poradny kus Prahy a to ve smeru, kterym casto nejezdim. Tak jsem navigaci z batohu dal na riditka a zeptal se ji kudy. Kdybych ji nemel, projel bych Karlin stejne na oci, jako autem.
On tady někdo obhajuje a schvaluje jízdu po chodníku? To by mě vážně zajímalo kdo.
Jistě byly a jsou tu názory, že když je na úzké silnici hodně divoký provoz, tak je bezpečnější projet kousek po chodníku, ale vždycky jen pomalu a ohleduplně k chodcům.
Právěže ne a to mě zaráží. Prasení motoristů vedoucí k ohrožení ostatních je ok a je třeba ho chápat a tolerovat. Prasení cyklistů vedoucích k ohrožení ostatních ok není a je třeba ho zatracovat.
Zvláštní.
Ještě bych potřeboval znát co to je v tvém pojetí "prasení", netuším co si pod tím ty představuješ.
Proč překrucuješ co jsem napsal? Co tam motáš chodník? Píšu, že všichni musí jezdit pomaleji a opatrněji. Silnice je průjezdná a pokud se tam chtějí vejít všichni, tak určité omezení je nutné. Jen blbec může prosazovat vlastní zájem a chtít tam jezdit plnou rychlostí a dožadovat se aby nebyl omezován a je jedno jestli jede autem nebo na kole. Kdo tomuhle nerozumí, teda spíše nechce rozumět, tak s tím se zase nedá nic dělat.
Primarne ale vsichni maji dodrzovat pravidla silnicniho provozu a nechat k prujezdu 3 m ulice a neparkovat tesne pred prechodem.
Nechavas u sebe v ulici 3 m prujezdny pruh? 8-)
V Nuslich 3m pruh treba nechat neni potreba. Nebo si to vysvetluji spatne, kdyz mezi modrymi carami parkovacich zon je jen cca 2,8 m? 8-)
No ten zakon je trochu nejasny, spravne by asi pri stani v ckloobousmerce melo byt volnych 6 m, pricemz cyklopruh by se mel v tom okamziku rozsirit na 3 m, to je lepsi tam nestat, na to staci min mista. :-) Kazdopadne i pri zastaveni musi zustat 3 m volne. U sebe doma nestojim na komunikaci, nechavam volnou celou silnici.
(3) Při stání musí zůstat volný alespoň jeden jízdní pruh široký nejméně 3 m pro každý směr jízdy; při zastavení musí zůstat volný alespoň jeden jízdní pruh široký nejméně 3 m pro oba směry jízdy.
Místní úpravou na místních a účelových komunikací tomu tak být nemusí a na časově omezenou dobu ani na silnicích vyšší třídy.
Ona je v Karline nejaka mistni uprava, co povoluje nechat uzsi kus silnice?
Já nevím, píšu jen že nemusí být. To se spíš vztahovalo k tomu, že mezi zaparkovaným autem nemusí být volný jízdní pruh 3 m, tohle se nikde nevyznačuje, je to zapsané na správě komunikací k té části ulice.
Tam kde je vyznačené parkování, tak se člověk nemusí starat jestli nechal dostatečně široký pruh. A na tom videu vidím vyznačené povolené parkování i na obou stranách ulice.
Zobecňuji Tvoji myšlenku. Buď tu máme pravidla a ta platí. Pro všechny.
Nebo tu máme pravidla, ale tolerujeme jejich porušování, ostatní se musí tomuto přizpůsobit.
Možnost že máme pravidla, která platí pro všechny, ale prasícím motoristům máme tolerovat jejich porušování, chápat je a přizpůsobovat se jim? Ne, fakt ne.
No jasně, hlavně buďme prosím tolerantní. Když někdo zaparkuje na chodníku/na silnici/na šrafovaný ploše/před přechodem... asi tam něco potřebuje, tak buďme tolerantní. Co na tom, že ti všichni okolo za parkování platí a stojí na vymezených místech, nechme prostor tvůrčí kreativitě a improvizaci... Hlavně buďme tolerantní, když někdo porušuje pravidla, vždyť se nic tak hrozného neděje, tuhle se přibrzdí, tuhle zastaví, tuhle někdo někoho zrakví...
jojo, v Praze ale kupodivu zrakvivost zásadně poklesla, u cyklistů dokonce až na neměřitelné hodnoty.
Ostatně když už jsme u tý urputný dodržovatelnosti tak nám vysvětli, jak je možný, že jsi se otáčel na přechodu pro chodce na jedoucím kole....původně jsem to přešel s úsměvem, ale když voláš po netoleranci tak tady ji máš :)
Přijde ti to urputný? To je asi věc nastavení měřítek...
Ať si tam auta parkují ve dvou řadách a klidně i na přechodech, ale ať potom Praha 8 zruší ty cykloobousměrky a celou zónu 30, když není schopná tam udržet nějaký řád. Něco stvoří a pak nejsou schopni to udržovat.
Musíš uvést místo a čas, nevím jaký přechod myslíš a kdy.
Cíleně urputný ve smyslu , jedna skupina nesmí nic než totálně dodržovat zákon a jiné skupiny a hlavně ta moje si může udělovat výjimky...
Hned začátek cca 7-8 vteřina
Napřed jízda po chodníku, pak po přechodu s otáčením se do protisměru.
Prostě mi přijde legrační, že člověk který v prvních sekundách instruktážního videa udělá tři přestupky, vyžaduje aby se ostatní účastníci provozu chovali slušně podle zákona....
Nech mě hádat která skupina musí "nic než totálně dodržovat zákon", podle tebe... jasně, čuňata jsou ve všech skupinách, o to nejde. To jestli se někde reguluje parkování/bezpečnost provozu/chodců/zóna 30/cykloobousměrky ... to je hlavně věc zavedení pravidel včetně schopnosti jejich vynucování shora. A Praha 8 evidentně není schopná / ochotná ty pravidla, který sama zavedla, vynucovat. Takže je tam anarchie a lidi se chovají racionálně, tedy jdou cestou nejmenšího odporu. Proč platit za garáž, když se dá parkovat na chodníku před přechodem bez jakýhokoliv postihu. To by dělal jen blbec.
Už vím který video myslíš. To ale není instruktážní, to je reálný provoz v Praze. Nikoho jsem neohrozil ani neomezil a o to jde.
O to nejde a je to jen výmluva
Zákon něco říká o ohrožení a omezení, ale také zákon něco říká o tom co se NESMÍ
mimochodem po důkladném přečtení ti navyšuji přestupky za několik vteřin úvodu ze 3 na 4 :)
ještě ti tam přibylo otáčení se v jednosměrce :)
§ 24
Otáčení a couvání
(4) Řidič nesmí otáčet a couvat
a) na nepřehledných nebo jinak nebezpečných místech, například v nepřehledné zatáčce a v její těsné blízkosti, před nepřehledným vrcholem stoupání pozemní komunikace, na něm a za ním,
b) na křižovatce s řízeným provozem a v její těsné blízkosti,
c) na přechodu pro chodce,
d) na přejezdu pro cyklisty,
e) na železničním přejezdu a v jeho těsné blízkosti,
f) v tunelu a v jeho těsné blízkosti,
g) na pozemní komunikaci s jednosměrným provozem; smí však couvat, jestliže je to nezbytně nutné, například k zajetí do řady stojících vozidel nebo vyjetí z ní.
Všimni si laskavě slova NESMÍ je tam někde něco o OMEZENÍ A OHROŽENÍ ?
Není :D
Takže pokud chceš aby tě ostatní účastníci neomezovali a neohrožovali, tak laskavě začni s tím, že nebudeš dělat to, co se vůbec nesmí ...
Jinak pěkný video, ale můžeš si za to sám to zaťatostí, se kterou trváš na tom, že ty můžeš dělat co se nesmí a ostatní tě nesmí ani omezit...
tak tak jen houšť s mínus bodama, je přece jasný, že když se něco nesmí, tak na kole se to může, protože to nikoho neomezí ani neohrozí, to už jsme tady slyšeli asi 1000x a tak to muší být prauda praudoucí *
* cyklo folklóreček
Správně, jde o to svým pohybem nikoho neohrozit a zbytečně neomezovat. To je základ pohybu pro městě s hustým provozem. Bez toho to nejde a to je potřeba mít vždy na mysli při jakékoliv jízdě nebo chůzi.
Mne jsi omezil. Ja totiz v aute kvuli podobnym cyklistum jsem porad jako na trni, kdy mi nekdo vleti pod kola. A taky jsem si kvuli podobnym (nejen cyklistum) poridil do auta kameru, abych mel v pripade kolize dukaz.
Dokonce jsi mne omezil vic, nez spatne parkujici auta.
A omezil jsi mne i na kole, protoze tyhle stvave prispevky pouze umele zvysuji vzajemnou agresivitu a namohu se pak citit pohodlne v provozu ani za volantem, ani za riditky.
Mimochodem, kdyby sis ty svoje cesty podstive odslapal a umele sis nezvysoval rychlost motorkem, mel bys vic casu pred problematickym mistem pribrzdit, nebo jen lepe vyhodnotit situaci.
Samozřejmě se celou dobu bavíme o omezení ve smyslu 361/2000 Sb. a nikoliv ve významu sémantickém.
Takový trolling bych od Tebe moc nečekal.
Kdyby si to měl poctivě odšlapat tak by byl z takových míst ještě nasranější, protože by se za nimi rozjížděl "za svý" a naopak by byl méně ochotný před takovým místem brzdit.
Ona to byla asi spíš jizda po chodníku, zřejmě myslí na samém začátku.
Ale zóna 30 opravdu neznamená, že tam musíš jet rychlostí 30. I rychlostí chůze dodržíš povolenou rychlost, je to sice trochu otravné, ale když to nejde nebo nechceš rychleji, tak se nedá nic dělat.
Ale ohleduplnost, neohrožování a tolerantnost je základem pohybu v husté městské dopravě. Bez toho to ale opravdu nejde, zvlášť když se všichni chtějí vejít do toho omezeného prostoru. Musí se uskromnit všichni a všichni musí ubrat na svých požadavcích, jak chodci tak cyklisté i motoristé.
Každá obec i město by mělo hledat optimální řešení aby to omezení bylo pro všechny co nejmenší a nejméně citelné.
Nikde netvrdím, že se má tolerovat porušování předpisů, které ohrožuje, nebo může ohrozit jiné.