Zdravim blizi se vanoce a rozhodol jsem se poridit matce elektrokolo,ale nejsem v tom vubec zbehli co se tyce kvality atd......zadam tedy vas skusene,jednalo by se o damske kolo mati vazi cca 90Kg,dene na kole najede 12km.....uz bohuzel je postarsi a chtela by vypomoc napr do vice mirnych kopcu atd.....prosim poradte nebo mi sem upnete nejakou rubriku kde si mohu vybrat danny typ kola abych nekoupil zajice v pytli díky.
Záleží kolik do toho hodláš investovat.
Jinak se můžeš podívat zde
http://eshop.e-totem.cz/mestska/c-1121/
výběr je tam široký.
cca do 15 tisic
v praci kde delam,jako mechanik tak prodavame kola ptal jsem se a oni my rekli ze ty kola co oni prodavaj je nejakej system peles nebo tak neco a ze to neni vhodne do kopcu atd.....proto se ptam cose tyce vahy dojezdu vydrze kvality doporuceni.
Noo, laťka je dost nízko, ve skladě ale ještě je jedna Seance 2011. Je to 36V250W , Nexus3 , torpedo,rám ocel, olověná baterla 10Ah, světla dynamo, žárovky. Nemá plyn , je to EPAC kompatibilní. Náhradní baterky skladem, cena cca 2 tisíce, ostatní díly normální cyklo, akorát středová osa dlouhá atyp, ale taky je máme kdyby náhodou.
Levná ale nerozbitná , cena 9 tisíc komplet plus doprava.
http://eshop.e-totem.cz/elektrokolo-e-totem...
Seance 2012 je dražší , má Li-ion baterku 24V/9Ah, nemá světla, jinak stejný.
Townie je podobná specifikace, ale na AL rámu a s 7sp. Shimano vzadu
Li-Ion baterie dělají hlavně podstatně menší váhu kola a mají delší životnost
jakej je rozdil mezi elektrokolem PEDELEC timto co mi tu udavate???pry jsem slysel ze ten pedelec neni vhodny do kopcu atd...ze ty lopatky odchazej nebo neco takoveho
Pedelec je označení pro elektrokola se systémem PAS, laicky, pokud šlapeš, motorek ti pomáhá dle nastaveného stupně přípomoci.
Pokud nešlapeš, motorek nejede.
Někteří, jako já, jezdí na páčku. Tedy kolik ti motor pomáhá si řídíš sám ovládací páčkou. Tedy múžeš třeba kolo vodit do kopce a páčkou si přidávat pomoc motoru.
Všechny u nás oficielně schválená elektrokola pro provoz na veřejných komunikacích by měla být pedelec.
My co jezdíme na páčku jsme takoví elektrokolařský disent :-)
takze pokud to chapu takze pedelec je ze pokud neslapes nejedes......co se tu prodava je ze si rychlost nastavite a muzete do toho i slapat,
Jak pise Bob. Jen jeste pred dvema roky minimalne nektere modely mely k pedelecu i packu, ktera byla jen pro rozjezd (tusim do rychlosti 6 kmh) nebo pro pomoc pri tlaceni. Do vyssi rychlosti uz bylo potreba slapat.
Pedelecu totiz chvilku trva, nez zacne pomahat. Tedy cca 3/4 otacky pedalu. Kdyz ma nekdo zdravotni problem a neuslapne ani tu prvni otocku sam, packa mu pomohla.
Pedelek muze taky reagovat dost rychle ale chce to se podivat po nejakem lepsim ystemu nez jednoduchem s PAS.
To se ale do uvedeneho financniho limitu nevejde ani samotny motor. 8-)
Tak to je pravda. Pokud jde o levny system, tak tedy bud se smirit se zpozdenim a nebo "plyn".
Reakce není limitovaná cenou, nebo ne tak jak píšeš, je to nastavitelné na rychlou i u laciného systému. Věc jiná je, že to tvůrci nenastavují.
Jádro toho je jinde, totiž pozdním zapnutím se výrazně šetří motor i baterie (kolo už jede), což u některých levnějších dílů je nutnost, aby se dožily konce záruky.
Tomu věřím. Na druhou stranu je možné, aby začátek reakce byl měkčí tedy pozvolnější. To taky nevím proč výrobci nedělají. Nebo to někdo dělá? Prostě nástup výkonu postupně třeba během dvou sekund?
Jo, to se dělalo i u nás, ale pokud je to jednoduchej systém, tak nepozná jestli jedeš nebo se rozjíždíš, takže měkkěj rozjezd ok, ale když jsi pod kopcem na chvíli zpomalil nebo zastavil pedály, tak to bylo takový tupý a pocitově se to jevilo jako výpadek motoru
Páčka jak ji popisuješ je stále aktuální, funkce samostatné jízdy do 6 km/h a při šlapání pomocí páčky lze regulovat výkon přípomoci. Ale podle mých zkušeností je pohodlnější páčku nechat páčkou. Funkci rozjezdu (walk) má stejně většina ovladačů k dispozici pomocí podržení některého z tlačítek, u nás je to DOWN u LCD a u LED jak u kterého.
Páčka pak má ještě u nás ten efekt, že při plném plynu nabízí krátkodobě vyšší výkon než je nejvyšší stupeň, ale to bych nejradši zrušil, protože při častém užívání pochopitelně roste spotřeba a motorum to taky moc neprospívá
A da se to vase tlacitko nahmatnout palcem pri rozjezdu nebo pri tlaceni?
No, většinou dá, každopádně se vyhýbáme ovladačům, které nejsou dosažitelné bez sundání ruky z gripu. Pochopitelně v palčákách fasovaných na stavbu to může být problém :D
Ale páčka u nás je možná doplnit na cokoliv od modelového roku 2012
Doporučil bych vybrat si kolo, nebo pokud již máte kolo a nechat si ho přestavit vychází to levněji než koupená kola, a hlavně s vyšším výkonem.
Našel jsem zajímavou stránku kde udávají vysoký výkon i vysokou dojezdnost. www-g-kolo.cz
Koukal jsem že tam je i nějaká akční sleva tak to nevyjde ani tak draze.
V každém příspěvku odkaz na jednoho a téhož prodejce, to nebude náhoda.
Asi jiného nezná, spíš ale znát nechce, když ho má zřejmě v baráku :-)
Teď mě to došlo.
Vy tu řešíte nepodstatné věci, jako motor, baterie a tak.
Pokud jde o elektrokolo pro dámu, mělo by umožňovat boční posed, to kvůli úzké sukni. Pamatujete, jak dámy jezdily na skůtru, nebo ne?
Jo jo 60. léta a dámy na čízách. :) Tenkrát to bylo snad i dovolené. Ale fakt je, že u kola asi spíš než boční posed myslíš nízký nástup, ne? Mě to nějak dříve uráželo, ale když si půjčuji mamky Dahona, tak je to neocenitelná věc. Člověk může vystupovat elegantně těsně před zastavením kola a snadno nastoupit. Inu dámský rám na časté vystupování a nastupování má něco do sebe.
Když pojede na páčku, může i bokem :-)
Je fakt, že nástup na kolo je občas problém i pro mě. Zvyklý přehodit pravou nohou zadem přes sedlo, bych s naloženým kolem musel zvedat nohu jak kankánová tanečnice, tak jsem to řešil tak, že jsem si pro nasedání vždycky kolo odvedl k nějakému schůdku, nebo stupínku.
Může to působit komicky, ale při dlouhé cestě vyhazovat vzhůru nožku je fakt nepohodlné, zvláště v nepromokavém úboru.
No když je něco na nosiči, tak to někdy bývá problém i pro mě bez škobrtnutí. :) Je to sice světácké přehazovat nohu, ale pokud jedu se psem a stavím docela často, tak není nad ten nízký nástup. A celkem je jedno co si kdo myslím. Ale na druhou stranu na dálku to chce tuhé kolo se štanglí, to jo.
A co mám teprve říkat já když mně klouby nastup bez ostrůvku (schůdku, obrubníku či vyvyšeniny) nedovolí vůbec. Na rovině nenastoupím ani nevystoupím. Že bych si ale kvůli tomu pořídil dámské kolo to mi nejde přes fousy.
To raději nějaké sedoleho na třech kolech.
Když ty taky u toho honíš parádu, to musíš počkat, až holky přejdou, a pak nasedat, já to jinak nedělám :-)