Mám dotaz, nemá někdo zkušenost s aktivním brzděním přívěsného vozíku na kolo - brzdovou pákou, nájezdovou brzdou nebo podobně? Nejde mi ani tak o brzdění vozíku, jako o možnost brzdění lodě tažené za kolem (takovou zábavu je vidět například na stránkách www.bike2boat.com, kde vodáci táhli kajaky i přes alpská sedla). Já bych za kolo případně chtěl zapřáhnout i delší kanoe a brzdit jenom brzdami kola by nemuselo stačit.
"bike trailer overrun brake" mi hodilo zajimave diskuse i jednu stranku s popisem vyroby. Ale nevypada to, ze by to nekdop delal seriove. Tedy prohledal jsem jen prvni tri strany vysledku...
Asi to nebude až taková sranda. Tahat ručně dvě brzdy najednou a vyladit je, nic moc. Na nájezdovku bude lehký jak vlek, tak i tahač (aby to vůbec brzdilo, ale neblokovalo). Co vím, tak až na nějaké tuzingy nejsou bržděné ani běžné motocyklové přívěsy.
Videl jsem ten samodomo, projdi si ten google. Trubka, v ni "pist" s pruzinou. Teprve kdyz se to hodne pohne, zacne to brzdit. Alespon tak to chapu ja.
Musela by to být dobře vychytaná nájezdovka, aby tě rozkmitáním (bloknutí - cuk dozadu - bloknutí - cuk...) vlek neshodil z kola, nebo v zatáčce neposlal rovně.
Samozrejme nejake ladeni by to chtelo. A asi by to ani nemohlo brzdit uplne 100%. Jen tak do zpomalovani. Pripadne najezdovku doplnit o primou brzdu na paku (asi na levou ruku?) a brzdit tak jednou rukou vlastni zadni a druhou prives.
Elegantně by to šlo asi řešit u těch řazení v nábě s torpédem. Na kole brzdíš přední pákou a zadní nohou - druhou rukou na citovku šlajfovat bezpečně vlečňák. Pak by to mělo efekt a smysl.
Kdyz bude prives prazdny, ubrzdis to brzdami kola. Kdyz bude plny, hodis na riditka brzdu (treba rychloupinakem) na levou stranu. Budes brzdit zadni kolo a prives. To by melo stacit. Predni brzdu v tu chvili nebudes potrebovat.
klasická nájezdová brzda asi nebude účinná,bude to malá váha na to aby to efektivně brzdilo.Navíc bys tam musel mít žehličku z vleku a kouli.Ovšem i to jde.
Hodně záleží kde máš závěs na vozejk,pak by se dalo použít lanko a bovden na klasický brzdy a namontovat je na vozík.Jenže vozík na vození lodí má dost dlouhou voj.Já ho stavěl a voj má 3m tak aby se na to kánoe v pohodě vešla.
Nicméně loď zase tak težká není,hele já vozím mnohem težší věci na vozejku za kolem a nestalo se mi že bych něco neubrzdil.A to vozím klidně i 400kg.
Jo jinak takhle mám udělanej závěs já.Na závěsu hodně záleží.
Tady je ta samodomo najezdovka: http://appropriatetechnology.wikispaces.com...+Trailer+Hitch+Braking+System
Zadna tezka zehlicka neni treba.
odkaz ti nějak nejde,nebo tedy aspoń mě.
No boze, to si to tam nedokazes prilepit sam? 8-)
http://tinyurl.com/pbomyzv
Sakra, jsem slepy!
Tady je prives s najezdovkou v komercnim provedeni!
http://www.viadukt.biz/produkt/PT6_Bike_Trailer...
Díky za pomoc, vidím, že to je řešitelné. Pro vysvětlení, pokud se to povede, chtěl bych vozík - respektive kola a voj nějakým způsobem zakomponovat do lodi, přitom je potřeba počítat s cca čtyřmi metry délky a 50 kg. Tahačem by mohla být skládačka, případně lehotříkolka.
Zakomponovat DO lodi? Kdyz uz, uvazoval bych o velkych kolech a osu mit na urovni bortu - neco jako parniky s postrannimi lopatkovymi koly. Na dno bych radsi nesahal.
I tak bych ale videl oj az k ose jako nutnost, aby to nevlnilo. Indianka neni dostatecne pevna a odhaduji, ze to bude trochu vlnit.
A uvazoval bych o vyrobe nejakych nastavcu na spicky, aby se kyl neobrusoval o vozovky, kdyz budou nejake hupy. Takove supny.
Mám představu o výklopných kolech s osou vyklápění někde na úrovni bortu, do dna nechci vrtat v žádném případě. Zapřáhnout za špici určitě půjde, na to je ta loď tuhá dost. Spíš mě to však všechno přivádí na myšlenku, že brzdy na výklopných kolech by byla dost velká komplikace. V každém případě mě to posunulo zase dál.
A co ta velka kola na ose, ktera bude pevne pridelana k bortum a kola sundavaci - treba na rychloupinak? Odcvaknes, nasunes na trn, ktery bude na ose uprostred kolmo vzhuru a zajistis. Takove obracene "T" s kratickou nozickou?
Taky bych se nechtel dostat do situace, kdy bych v nejake pereji nebo rozbitem jezu vzal tim koleckem o prekazku a musel to udrzet vylehnuty na padle. 8-)
S lodí na kolajdě jsem viděl jet klučinu na kolečkových bruslích. Brzdy neměl ani na kolajdě ani na bruslích, teda pokud jsem si dobře všiml :-)
Ale jel v rovině takže jak by to brzdil cestou z kopce to nemám tušení.
Asi bych se na brzdu vykašlal. Jezdil jsem s vozíkem cca 40 kg i z hodně velkých kopců a samozřejmě to brzdilo déle než na prázdném kole, ale nestalo se mi, že bych něco neubrzdil. Navíc nepředpokládám, že s takovou soupravou povalíš padesátkou z kopce, pojedeš max dejme tomu 25 km/h, takže pokud je člověk trochu rozumný, měl by to v pohodě uřídit/ubrzdit. Brza by byla jen další složitost. A pokud už, tak bych to řešil jak píše Honza - statické nastavení páčkou od přehazovačky. Podle té fotky bych ale hádal, že vzápětí bys musel řešit další problém a to je souměrnost účinku na jdntl kolech vozíku.
Zejména pokud člověk má kotoučovky. Na tandemu s vozíkem jsme na ráfkových brzdách bouchli duši - na ráfek se ještě dlouho po zastavení nedalo sáhnout. Na druhou stranu, bylo to při první dlouhé jízdě z kopce, pak už jsme s tím počítali, že v dlouhém sjezdu se musí zastavit.
nebo nebrzdit, nebo jen tak lehce přibrzďovat :-)