Protože jedna z věcí, kterou si na koloběžce hlídám jsou různé obrubníky a další nerovnosti, které mě mohou při škobrtnutí sestřelit, tak mě docela zarazila možnost mít na koloběžce přední vidlici odpruženou.
Nedovedu si to dost dobře představit. Máte to někdo? Dá se na tom jezdit?
viz http://www.cesky-sport.cz/img/p/1617-4945...
To jsou ale kousky do terenu a prirody. Pro ucinnou a pohodlnou a zaroven rychlou jizdu potrebujes stupatko co nejniz. Odpruzenou vidli se dostanes vysoko a navic draho. Kdyz nebudes mit zamek vidle z riditek, budes muset pred temi hrboly vzdycky odemknout na korunce a to bych za jizdy radsi nedelal. Kdyz bude vidle bez zamku, neumim si predstavit, ze by to nekdo dokazal za jizdy nerozhoupat a tak neztracet furu energie.
Mi to přijde jako blbost i s tím zámkem na řídítkách, když je to zamklé tak dejme tomu eliminuješ ty hupy při odrazu ale v terénu to odemknout? protože když to hupne tak si myslím, že se to stupátko zaboří ale možná se mýlím. Proto by mě zajímalo jestli to vůbec reálně někdo má.
Neco podobneho tu a tam nekde pujcuji v rekreacnich arealech. Umim si to predstavit na sjeti kopce pote, co mne vytahne nahoru lanovka.
To je právě to co nechápu, jak si někdo může půjčit koloběžku na sjezd. Možná jsem trochu paranoidní ale připadá mi to nebezpečné. Kolobky se půjčují většinou na kopci kdy se sjíždí asfaltkou někdy i sjezdovkou. A účinost či spolehlivost brzd je nutná 100 % . Na našich strojích jsem sjížděl lecjaký kopec ( Černou Horu, Ještěd, Pustevny...a to se naše rychlosti pohybovali kolem 70 - 80 km - a spoléhat se na brzdy půjčeného stroje o němž nic nevím to opravdu nebudu. A to pomíjím fakt, že jízdu na koloběžce nenatrénuješ za 10 minut instruktáže. Kotrmelců přes řídítka už mám za sebou taky pár.
V ramci teambuildingu jsme meli moznost sjezdove kolobezky taky zkusit. Melo to bubnovky a bylo to tak tezke, ze to nejspis pres riditka moc hodit neslo.
Neco jako tohle: http://www.mibo.cz/eshop-product/mibo-gigant
To je taky zajímavý stroj. Jezdit na tom po rovině to musel být záhul, vzhledem k váze. Na občasný ježdění do kopce,ale zřejmě jen z kopce dobrý. Na našich kolobkách bylo znát každý kilo navíc při odrazu tak jsem se snažili je mít vždy odlehčené na minimum. Dokáži si představit jet na kolobce na "těžko" , ale bágl bych dal asi na záda a ne na koloběžku..U nás jezdíme na kolobkách z Náchoda http://www.vellacz.eu/index.php/kolobezky - máme jich celkem 5 - u nich je zajímavé řešení posunu v hlavové trubce - dá se tím nastavit světlá výška nášlapu.
http://mur.rajce.idnes.cz/Courage_www.mibo.cz/
Svetla vyska je OK i do lesa. Na hodne hrbolate ceste s tim stejne nejde jet.
Máme z tím bohaté zkušenosti:http://www.sppadamov.cz/fotogalerie/kolobezka...
i u velké koloběžky jsme hned po první jízdě přední vidlici zavařili natvrdo. Pohyb tlumičů ve vidlici byl žroutem energie, kterou přenášíš z odrazové nohy do řídítek, resp. i šlapáku. A při delší jízdě je nevhodné hýbat s výškou došlapu a tím ještě v podstatě během záběru měnit uhel ohnutí kolene na noze. Noha na které stojíš by měla být co nejpevnější, samozřejmě se při odrazu i to "stojící" koleno hýbe do švihu, ale pocitově to tělo dokáže dorovnat, pohyb vidlice už s tím však skloubit nejde. na velké koloběžce nám mírně pružil celý rám. Na malých to propružovalo na gumách. A to jsme kdysi na těchto strojích ujížděli kolem 60 - 90 km denně na našich Kvasarka Túrách. http://www.sppadamov.cz/kolobezka-kvasarka...
Dík :-)
když se na ten odkaz koukám pořádně, tak oni tam mají v tom předním kole elektromotor, takže tím pádem by neřešili to snížení energie odrazové nohy ale i tak mi to přijde jako blbina životu nebezpečná. :-)
Jestli je to motor nevím, spíše si myslím že je to dynamo v náboji. Pokud bych chtěl elektrokolobku tak jedině s motorem v zadu. Motor na předním si neumím představit - to by asi moc nefungovalo. No a když motor tak už klidně i pořádnou odpruženou vidlici, přeci jen předpokládám pohyb většinou jen na elektriku. To už ale nemám zkušenosti, pokud má být baterka co nejníže - kvůli těžišti, tedy na ve šlapáku - dostáváš rozdíl mezi podrážkama nohou i 15 cm - 25 cm, to už stojícím kolenem vyrovnáváš obtížně, ono mne to ohnuté koleno bolelo více než na odrazové noze.
Je to motor. Dynamo je mensi. Ta krabicka pred hlavovym spojuje kabely od cidel na brzdach - odpojovace. Na leve strane je ridici panel. Kde je baterka je otazka. Jestli tvori sedatko nad zadnim kolem, mozna by to mohlo byt jeste snesitelne z hlediska teziste.
Jj je to motor, díky za upřesnění. http://www.cesky-sport.cz/elektricke-kolobezky... cituji: "Snímač frekvence je umístěn na zadním kole, takže se stačí pouze jednou odrazit a pak už se jen vezete" Haha, sorry, ale tomu se musím usmát.
Řešení elektrofikace je to zajímavé, tomu však zatím nehovím a ani o tom nepřemýšlím. Odrazná plocha je kvůli vidlici vysoko nad povrchem silnice a při zavěšení se do vidlice půjde dolů, takže odrazy budou komplikovaný a namáhavý. Připadne mi na kolobku dávat odpruženou vidlici jako zbytečné, na kole pochytá rázy do rukou a zadku, na kolobce místo tlumičů fungují nohy a trochu lokty. Z kolobky mne však bolely spíše nohy a zádové svaly .. ramena, zápěstí a lokty nikdy.
Odpružené vidlice jsem viděl jen na koloběžkách pro mushery..