Mezi stojany jsou velké rozdíly. Podívejte se na několik z nich – kterému dáte přednost?
Proti možnosti ukradení kola asi nejvíce poslouží stojan bez lankového zámku (pražský Den bez kol). Na fotce však není moc poznat, jakým způsobem je to provedeno. V Plzni se objevily podobné stojany na kola, které mají otvor pro vložení "fabky", kterou se pak zamkne pohyblivý trubkový mechanismus. Na první pohled pěkné a praktické. Znamená to sebou vozit "fabku", která pasuje do otvoru, nebo si vyzvednout "fabku" v budově instituce, před kterou je stojan umístěn. Ale co s kolem, když si jdete "fabku" půjčit? Tyto stojany byly úmístěny i před školy, a už se projevilo, že nejsou "žákůodolné". V několika případech se již dětičkám podařilo ulomit (netuším jak) celý stojan od základní desky ležící na zemi. Jako nejlepší se mi opravdu jeví neztratit své kolo ani na chvíli z dohledu.
Po všestraném uvážení bych si nejspíše vybrala asi Praha-Slivenec,městský úřad, řekla bych, že je to velice praktické, ale vybrala bych si i Brémy(účko)! Vypadá to velice zajímavě.Ráda zkouším nové věci!
Jo ten Slivenec je asi nejlepší, brémská účka také ujdnou. Doufám, že z tohoto článku se poučí obce i podnikatelé.
Vzpomínám, jakej strach sem měl, když sem kolo přivázal k něčemu u vchodu nebo dokonce nechal na hlavní třídě na Kladně.
Taky rád zkoušim nové věci, hlavně, že mi neodřou vidlici...
Patrně nejlepší je ten poslední.Mám ho naproti domu a používám ho dost často. Protože jsem asi jeden z málakdo stojany používá, mám tam svoji fabku na trvalo zamčenou.Je tam ještě devět volných.Ono ta fabka je celkem drahá záležitost, ale šikovný
kamarád mi zhotovil použitelnou fabku uříznutou z normální fabky ze zámku,která již nefungovala.A funguje teď dobře.
Navíc na svoje kolo vidím z okna
Zásadně kolo do stojanu nedávám. Myslím, že je to slušná páka na přední kolo.
Mam stejný názor. A což teprve když máš na zadním nosiči naložené¨brašny. To aby člověk vozil rezervní kolo. :-)))
U nás v Krnově jsou k vidění stojany fa Tano, kde se zamyká rám. Nejlepší způsob podle mě je tam kde si můžete rám s jedním kolem zamknout k nějakému pevnému předmětu. Ty stojany u nák.středisek jsou někdy hrůza. O způsobu zabezpečení jízdních kol jsem se snažil něco napsat na webu http://www.cyklistikakrnov.com v sekci Bezpečně na kole
Do vetsiny stojanu kolo
Do vetsiny stojanu kolo nedam, protoze mam nosic na predni brasny, a jeste odpruzenou vidli.
Nejlepsi je jednoduchy sloupek s okem na protazeni zamku. + by tam jeste mohlo byt neco, o co by se kolo oprelo brasnama, aby se neposkrabal ram.
www.adamek.cz
Uprimne? Kolo ve meste nikde nestavim, nemam duvod. Tam, kam jezdim, si kolo muzu ulozit do patricne vzdalenosti meho pohledu. Nebo do prace? Tam si ho schovavam do kamrliku, kterej je primo na kola urcen. A kdyz jedu mimo mesto? Neslejzam z nej .. tzn .. ze kolo NIKDY NEOPOUSTIM!!!
No taky je dobre kdyz ma člověk na kole nebo na zamku ke kolu alarm. Stačí aby někdo jiný ze stojanu vyndaval sve kolo a alarm začne vřískat.
Slivenec dobrý.
V Paříži jsem před lety viděl jednoduchý stojan ve tvaru T s šíkmými vzpěrami - takže spíš takové dvojité P. Na chodníku nezabíral místo, byl plochý jak zábradlí a dalo se k němu připoutat z každé strany kolo.
Nizké náklady na zřítení, vzhledem k malým rozměrům může být klidně na chodníku před obchodem, nikomu nemusí vadit, že ho nikdo přes zimu nepoužívá. Větší množství takových stojanů by mi přišlo skvěle účelných, na rozdíl od nerezových spirál v centru Prahy, které - mj. díky tomu, kde stojí - jsou spíš designovou exhibicí autora a jakousi úlitbou radnice než vážně míněnou podporou cyklistiky v centru města...
Na La Defence, že? Mám jejich fotky, jsou docela vkusné, Jsou částečně kryty dřevem (nepoškodí se lak), nicméně P-a jsou efektivnější (umožňují použít podkovu k uzamčení rámu a zadního kola ke stojanu. to T-a neumožňují).
U stojanů Tano musíte mít stejně dva zámky, Fabku do stojanů a lanový řetěz k zábradlí naproti. Kdybyste to neměli a šli třeba v neděli shánět již zmíněnou Fabku někde ve vrátnici, kde vám ji půjčí? Zatím vám ale můžou kolo ukradnout. Takže si zamknete kolo ke stojanu lanovým zámkem, seženete Fabku a kolo zamknete. Pak zase obráceně. Kdo to ale udělá???
Co je ale nejhorší, že se ve stojanu může poškodit lak kola. Kolo totiž může podélně popojíždět. Když do kola někdo nechtěně strčí tak popojede a odře se lak na rámu. A jak píše pan Burajda není pro zloděje snazší stojan i s kolem ulomit a odjet? 
Nejlepší je podle mě stojan Brémy. Jak je vidět na obrázku má i chrániče na trubkách, aby se kolo nedotýkalo přímo kovových trubek. Kola v něm také pevně stojí. Pokud máte kvalitní a dost dlouhý lanový nebo kalený řetězový zámek (a může být kvalitnější než Fabka) uzamknete si k pořádné ocelové trubce, ne jednu, ale hned dvě důležitě části kola a můžete jít v klidu na pivo.
Kdyby to byl například stojan u školy, klidně investuji 40Kč a budu si vozit fabku vlastní. Tano svými stojany zamořilo Prostějov a fabky lze koupit skoro v každé trafice. Idea těchto stojanů je, že každý má vlastní vložku, kterou vozí na kole spolu se zámkem (a když je síť stojanů hustá, zámek už ani nepotřčbujete).
Fabka nestojí 40 Kč, ale minimálně o 100 Kč více. U nás v Rokycanech jsou v centru také stojany Tano. I kdyby jich bylo sebevíc, nedovedu si představit, že budou stát před každým panelákem rod. Domkem, hospodou, před každým obchodem? To by byla paráda! Ale stromy, ploty, značky, zábradlí jsou všude. Proto mám kvalitní /a dražší/ dost dlouhý kalený řetězový zámek s kruhovým klíčem. Ten mi nikdo neodvrtá, nepřeřízne ani neotevře planžetou. A hlavně si s ním zamykám vždycky dvě části kola. I u nás v paneláku ve sklepě k vodovodní trubce. To u Tana s Fabkou nejde.
Když jsem se do toho dal, tak jsem se podíval na oficiální stránky Prostějova, kde stojany Tano vyrábí a kde s nimi začínali. Dělali tam po dvou letech od instalace stojanů preventivní akci o využívání stojanů. I před rozsáhlé akce, kdy označovali špatně uzamknutá kola letáčky, bylo z 48 kol ve stojanech Tano správně uzamknuto jen 8. A to rozdávají zámky zadarmo (pozn. to bylo asi těch 8 zadarmo). Jak je však možné, že z našich daní město podporuje soukromou firmu??? Mě na zámek nikdo nepřidal, ani mi ho nikdo nedaroval.
A na závěr. I u nás v Rokycanech, nebo v Plzni, kde jsou tyto stojany je výjimečné vidět předpisově uzamknuté kolo. Ale pro pejskaře je to výborné!
„Jsou to dobře investované peníze nás všech“
No u nás v Krnově jsou taky stojany Tano. Fabku si koupíte za 85 Kč a už si ji vozíte sebou. Slabinou je asi fakt , že se rám kola opírá v jednom bode o stojan a je tedy možné dojít k tomu, že najdete kolo poškrábané.
tu uříznutou prodávají v Prostějově za 80, což je komerční cena, nicméně město ji dotuje z fondu prevence kriminality.
Od dopravní značky Ti kolo šlohnu za 5 minut - stačí odmontovat ceduli na hoře a kolo přetáhnout. Jednou jsem si takto musel ukrást vlastní kolo (nějaký vtipálek mi na něj dal druhý zámek).
Když jedu na plečce, tak se alespoň v Praze nebojím ji zamknout lankovým zámkem. O mtb se bojím i když ho mám zajištěné opravdu dobře. Podobné to možná bude i P-ě.
Zdravím z renesanční tvrze v Nemili u Zábřeha chceme pořídit stojan na kola pro turisty.Jaký stojan by byl tedy nevhodnější?Díky za rady kde jej sehnyt a za kolik.
pejsci mají rádi patníky, cyklisti zase rádi zvedají nožku u dopravních značek. Proto bych jim tam dal stojan se svislými trubkami - jsou na to zvyklí, nebudou nuceni půl hodiny hledat nový způsob kudy proplést zámek skrz nějaké spešl umělecké dílo. Z lešenářských trubek zhotoví každá zámečnická firma.
Svislá trubka, nehrozí že bych kolo vytáhl horem? V Lipsku mají většinu stojanů ve tvaru masivního zábradlí, v podstatě široké obrácené písmenu U.
Něco podobného mají u jedné hospůdky, ve které se stavuji skoro při každém svém výletu "okolo baráku". A nepřijde mi to, z praktického hlediska, zas jako zázrak... Kolo se o to musí opřít a vždy pak dře kov/lak o kov... Ne, že bych na svém kole zas tolik lpěl, ale když už musím na něm musím mít šrámy, tak si radši je udělám během nějakého nechtěného držkopádu v terénu, než tady dobrovolně pouhým opřením o "normovaný" stojan...
Myslím že je to o kompromisu, buď budu mít kolo zamčené rámem k pevnému zábradlí u kterého hezky stojí, nenamáhá se výplet a nic jiného, nebo si trochu poškrábu kolo k čemuž nemusí vůbec dojít, stačí dát mezi rám a zábradlí něco měkkého co nic neváží, třeba kousek hadru který stejně vozím v nářadí. Až budu dělat u hospůdky stojan, pojmu ho právě tak, jenom ho vylepším o obalení nějakou gumou aby si žiletkáři či bajkéři neprodřeli karbooon. :-))
Nejjednodušší je polyuretanová hadice co se dává jako izolace na potrubí.
To mám na horní rámové trubce vozit navlečenou nějakou trubku ? :-) Pod ní se zase dostane bordel a pak to stejně bude dřít lak... A když to budu při každém parkování u takového stojanu pořád sundavat a nandavat, tak si budu mezi ostatními přítomnými hardcore bikery připadat jak blázen, už slyším ty posměšné poznámky ;-) Ono jich tam pokaždé bývá docela dost...
Cokoli, o co jde kolo normálně opřít, nejde to vytáhnout a vejde se tam dost kol, aniž by překážela kolemjdoucím. Pokud možno žádný strkání předního nebo zadního kola do jakýkoli konstrukce - když tam dám těžký kolo s bagáží, výplet trpí neskutečně...
Když už bych měl použít něco tak nebajkerského jako stojan, rozhodl bych se pro tento:
http://www.olpran.cz/UserFiles/products...
Má samé výhody: malý, lehký, levný, může být umístěn kdekoliv, kde je ho třeba, neničí výplet.
Jedinou nevýhodou je, že problémy s parkováním Vašeho dopravního prostředku takto prakticky nelze přenášet na jiný subjekt. Inu, voják se stará, voják má;-)
možná neničí výplet, ale ničí řidítka a nervy když je potřeba zaparkovat na měkkým podloží či svahu. Nebožebych todlenc kurvítko používal špatně? Jsem se vždycky snažil tím kolo podšprajcovat a ono to přitom slouží k zavěšení na strom.
Tohle znáte?
http://www.youtube.com/watch?v=lRjN6Y7tTV8
Když se téma znovuotevřelo, přikládám dva stojany, první z Görlitz, druhý z Lipska.
Ve Zhořelci kradou sedla?
No počkej, u toho kola snad chybí řidítka, ne?!?
Myslím to s tím sedlem proklatě vysoko...
Nebo jaké kolo máš na mysli?!?
Zpět... pardon... koukala jsem na ten druhý obrázek :o)))
To je fuk, ale ta řídítka tam jsou, hodně nízko ;-)
To jsem si právě nebyla jistá.
A hlavně s emi nechce věřit, že někdo bude mít sedlo o půl metru výš než řidítka.
Proboha, jak na to vůbec může jezdit?!?
To netuším, ale třeba zrovna pro_pa to má skoro nastejno ;-)
http://propa.rajce.idnes.cz/Karlstejnsko/...