Tak jsem se už rozhodl elektrifikovat a udělal itineář. Nejdříve ve předu nahradím véčkové brzdy účinější bubnovou brzdou s dynamem na nabíjení a napájení mobilu
http://www.sportkram.cz/naboj-sturmey-archer-p...
Pak koupím od nich zadní třírychlostní nábu alá DD24 se zachováním páček a přehazky
http://www.sportkram.cz/naboj-sturmey-archer-3r...
a dodělám s přáteli tu opěrnou trubku na sícu podle výkresů z Azubu.
Pak podle vlákna
http://www.nakole.cz/diskuse/17065-muj...
udělám samotnou elektrifikaci a hurá na rodinný výlet s dítětem na trailgatoru :-)
Jen podle toho vlákna nevím jaké páčky na ovládání, protože nevím, jak se na ně zeptat na ebay a motor zkusím nabústit na 500W při 48V. A než dojde životnost převodovky motorku, tak našetřím na doporučený motor
http://www.cyclone-tw.com/dc24.htm
A nyní ptám, mám někde chybu v logice zde i nezveřejněných zkušeností?
Co to má za logiku mít na elektrokole nábové dynamo?
90mm brzdu.
Když už budeš mít na kole elektriku, přijde mi jako nesmysl dávat tam ještě dynamo. Přimá změna napětí pulsním měničem bude je mnohem efektivnější než přenos pohybem.
Ten motor taky nebude furt použín.
Pak není problém připojit nějakou menší baterku. Ale to už je další logistická konplikace, to uznavám.
Mně prostě přijde dynamo jako nesmysl pro člověka, který si musí pořizovat motor, aby ujel 100 km.
Btw. Jak jsi přišel na to, žebude bubnovka účinnějsí než véčka? Pokud ti jde o pořádné brzdění, rozhodně bych volil kotoučovku.
Nemám možnost přední vidle s kotoučem, ani v Azubu, bo mám 1" trubku na vidli, bo mám prototyp.
Koupit 1 1/8 , sloupek uříznout nasunout 1“ a zespod provarit. Cena do 1000,- a brzdeni o necem uplne jiném
nebo nechat si vysoustružit 2x redukci na hlavovou trubku
rekl bych ze by tam krk vidlice nedostal :-(
(kolik je vnitrni prumer hlavove trubky pro 1" vidlici)
už sem to sem dával )-:
http://www.nakole.cz/diskuse/15532-homebuilders...
Asi by šlo vylisovat z vidlice sloupek 1 1/8, na sloupek závitový udělat dolů (jak je ve vidlici) kroužek s osazením a nalisovat zpátky. Pro jistotu přilepit a přinýtovat ocelovými nýty...
Ale z dynama můžeš dobíjet baterku. Když bude dynamo silnější než motor, ještě ti bude zbývat na svícení a GPS :-)
Co GPS, mikrovlnku a ledničku s mrazákem :-)
Jo máš, ten motor na 24V neberat pokud chceš pořádný výkon. To už je lepší tento
http://www.eclipsebikes.com/chainwheel-bottom...
který má řj. externí. U těch 24V/500w je interní řj. která se dost přehřívá a vypíná to motor.
To časem dořeším až dospořím, výhoda externí řj je jasná.
A motor co snese od 36 do 72V, pak už výkon ladíš tím, co do toho pustíš, 24V nebrat.
Nemyslím si, že zrovna brzda by bylo nejslabší místo systému, v čem Ti vadí normální véčka?
Ještě zapřahlé 16" kolo s jezdcem nebo vozík s bramborama apod.
Jsem véčkama a ke konci vlastně jen jedním předním hravě ubrzdil i své monstrum s vozíkem s centrálou.
Véčka jsou překvapivě jednoduchá a účinná.
Na jednu stranu můžu začít tím zadním nábojem. Ověří se to v provozu rychle.
To je fakt, někdo to zkusit musí :-)
Možná bych to dynamo s bubnovkou vynechal, mobil můžeš napájet ze systému a V brzda je podle mě lepší. Regulátor z 36 na 5,2 ti prodám i s USB kabelem, máme to v sadách i na kolech. Stejně bys musel nějak omezit kolísání dynama, takže ještě nějakou baterku nebo kondík...
Děkuju za tip. To dynamo by stejně na mým 20" bylo možná jen zvlněné a podle zkušeností naprázdno i 12V :-) To mi vnuklo myšlenku, že bych ten čínský motorek nemusel hnát na 48V, ale stačilo by 36V, No, baterka by pak musela mít kapacitu alespoň 18-20Ah.
Nábojový dynamo pro 26" kolo funguje ve 20", už od rychlosti cca 10 km/h to drží 5V na USB, tedy přes regulátor (usměrňovač).
Docela by mě zajímalo, jak drží ten strop 0,5A na výstupu. 1A bych viděl raději.
Jo, minimálně 1A je už v dnešní době nutnost.
Navíc při té účinnosti by to ušlapali všichni s tím nábovým dynamem. Že bych Vám pak napsal, jak to jde, až to rozdělám? :-)
Mám tu kolo s nábovým dynamem shimano a rozsvítí se už při tlačení, takže bych se účinnosti nebál... jen mi to už dnes přijde troch proti smyslu vývoje, kdy němci letos konečně prosadili, že na e-bikách nemusí jinak povinné dynamo být, pokud je zajištěno svícení ze zdroje i min. 1,5 hodiny poté co systému došla energie a cyklista jede za svý. U systému kterej nemá toto vyřešené bych ale pak dynamo doporučil, nevím jestli jednotka a bms zmíněná vejš umí s tímhle pracovat. Nebo bateriové světlo, dneska v době LED je to dost efektivní
Když už o tom mluvíš, nevíš, jak jsou Němci ve vymáhání dynama na kole důslední? To je přece blbost aby měli i závodníci dynamo.
Jedná se jen o jednu normu, EN 15194, treková a městská kola, tedy ty co jsou do provozu. MTB a nebo dětská jsou pod jinou normou, tam světla nejsou řešený, ale zas jsou tam jiný oříšky, jako třeba celokrytý řetězy a další u dětských, vyšší nároky na pevnost u MTB a podobně, je toho víc. Ale to je problematika prodejců - obchodníků, ve vztahu k inspekci, v provozu nevím jak to řeší nebo hlídají. Fakt je, že západní kola většinou mají nábové dynamo a funguje to výborně. Akorát je to dražží a u elektrokol se považuje za zbytečné. Protože ale cestovní elektrokola se prodávají pod zmíněnou normou, donedávna přes to nejel vlak.
Nabíjet telefon přímo z dynama bez nějakého mezistupně v podobě přídavné baterky IMHO není úplně ideální. Pojedeš do kopce a nabíjení přestane.
Jo, to už psal Jindrakolikátý, ale pokud máš telefén na navigaci, tak to podle mně až tak nevadí. Stajně kupuju aku do mobilu každý rok.
Aku do mobilu každý rok? Zajímavé.
Tvoje myšlenkové pochody jsou úplně jiné než moje. Přijde mi, že některé tvoje "problémy" by se daly řešit úplně jinak, než tu navrhuješ. Ale od základu jinak, ne jen drobné nuance, které tu diskutujeme.
Nejpozději po dovolené kupuju novou baterku pro ztrátu parametrů, jako výdrž alespoň půlden. Jinak jsem rád, že je tu každý originálem, protože by sme se tu ve výsledku nesnesli :-) Ale ta řešení od základu zní zajímavě, navrhni něco do obálky.
Ja se pripojuju k tem, kdo po dovolene kupuji novou baterku. Kdyz jedeme nekam jen s autem a se stanem, dobijim jen v aute. Lithiove baterky nemaji rady, kdyz se par dni dobiji treba 3-4x za sebou mezi nulou a 20 %, a teprve v noci do 100 %.
VERY OT: HELE kamaráde Snilarde i vy ostatní, nekurvěte nám mateřštinu tím IMHO, pokuste se vyjadřivat, tak jak vás to naučila máma, otec, adoptivní máma či otec, pěstoun, pěstounka, poručník, prostě IMHO, z toho by se jeden IMHO.
Tedy, smysl poselství je v tom, že by bylo fajn, kdyby bylo možné řici co potřebuješ bez použití IMHO, nebo BTW, fakt nic takového čeština nepotřebuje, a hlavně, ani si nezaslouží.
Tohle, obávám se, že nepůjde. Než bych na mobilu napsal dle mého (ne)skromného názoru, tak bych se z toho obtáhl a zapomněl myšlenku. A vyjádřit, že se jedná pouze o můj názor, považuji za důležité.
tak užij hezky české "simyslim" :-) Co? to by šlo, nééé?
Jak jde tahle zadní třírychlostní nába dohromady s přehazkou?
Nepřipadá mi to zrovna jako ála DD24...
Děkuju za všímavost :-) měl jsem otevřeno více oken
http://www.sportkram.cz/naboj-sturmey-archer-3r...
Toto je ta správná varianta. Uvádí u toho kompatibilitu s šimano.
Jo to jsem zapomněl. S těmihle převodovkami nemám úplně nejlepší zkušenost. Celkem blbě se to šteluje. Když vyndáš kolo, musíš znuvu štelovat. Teď nám to už poněkolikáté jeden zákazník přinesl, že se to pořád rozštelivává.
DualDrive mi přijde lepší a spolehlivější.
A jakou měl páčku?
Nevím jak je tam úchyt lanka, takže demontáž a montáž zadního kola asi spočívala i v povolení a znovu uchycení lanka té převodovky a tak mě napadla i souvislost s řadící páčkou na řídítkách. Podle toho Tvého popisu mě napadla podobnost s brzdama.
No ten dualdrive má takový díl, který se jen sundá a zase zpátky nandá na osu. Z osy kouká takové táhlíčko.
U Sturney Archer je to jinak. Tam z osy vede řetízek zakončený tičkou se závitem a na lanko se přidělává díl s vnitřním závitem. Štělování probíhá na páčkách na řidítkách, ale i tím, jak moc člověk zašroubuje ten spojovací díl. Je tam sice kontramatka, ale tu je při sundavání kola potřeba povolit, takže to prostě musíš po nandání kola znovu doštelovat.
Díval jsem se na http://www.cyclone-tw.com/order-parts.htm a padají tam u ozubených koleček na osu motoru jako cw a ccw a nedovedu si představit o co jde. Máte někdo ponětí?