S tímhle mám dobré zkušenosti http://www.volny.cz/cykloeger/ ale dobrých lidových bude po Praze určitě víc.
Jen ve fofru na mě z netu vypadlo 68 pražských cykloservisů. A to jich je určitě mnohem víc. Že by byly všechny nóbl ?
narazim na ty predrazene navic s uzkym sortimentem, tedy kazdy typ dobry. par typu co jsem predtim mel jsou servisy co uz neexistujou.
Co se úzké sortimentu týká, tak to je holt nedostatek menších servisů. Ale předražený mi spíš připadají ty velké.
Pravda je, že malé slušné se špatně hledají, ale místní o nich obvykle ví. U nás na severu je slušných servisů hned několik. Jeden je u zastávky Zhořelecká(projde se kolem supermarketu a v jednom vchodu nejbližšího paneláku), pod Kobylisskou střelnicí, v Klapkově u zastávky Březiněveská, pak dole v Zenklově na Horově náměstí.
Když jsem jezdil na Ruzyň a potřeboval tam něco akutně, tak tam ve svahu je slušný servis taky.
Mela jsem ted kolo u Tyrse v Dejvicich, servis brzd, prehazky, vymena retezu, dotazeni stredu a hlavy, vymena brzdoveho lanka a prislo to bratru na 500 Kc + material, takze mi to prislo v pohode.
Tak nevim: Pred servisem jsem sice nemela na prehazce krajni prevody, ale mezistavy se radily spolehlive a drzely. Ted mam vsechny prevody, ale obcas to pri razeni nezaradi nebo preskoci a obcas to preskoci i pri silnem zaberu. Prijde mi lepsi moje varianta. Pochybuji, ze to kolo zkusili projet.
Buď to stačí jen doladit a to by ti měli udělat na počkání. Resp. mě to takhle u Fialy doladí.
Nebo máš holt nový řetěz na ojetém pastorku a to se pak musíš rozhodnout, jestli to vydržíš než si řetěz sedne nebo vyměníš pastorek.
Ale to asi víš.
Pokud to takto dopadlo po prvnim ladeni, pochybuji, ze doladeni bez projizdeni kola daji na kratke pockani. A stary retez nebyl moc jety a ze servisu Ronda to fungovalo vyborne. Doladim si to doma a priste to dam do jineho servisu.
Tak u Fialy mi to pak dolaďují tak, že to upraví a hned si to jedu sama projet.
Zkrátka i na opravu máš min. půlroční záruku, ale je na tobě, zda toho využiješ.
Jo a závada může být i v lankách. Moje poslední zkušenost...
To mi zabere min casu ladeni doma. Utahovat a povolovat 2 sroubky jeste zvladnu a nemusim kvuli tomu nekam jezdit. Kdyz to dam do servisu, ocekavam, ze takovouhle vec otestuji a bude to fungovat. Pokud to neudelaji, nepovazuji takovy servis za dostatecne pouzitelny, na behani zpatky mam prilis malo casu.
Jaky sroubky? Sroubky jsou doraz, na ty sahej az ve chvili, kdy Ti retez prepadava jednim nebo druhym smerem z kazety (nebo tacu u smyku), nebo kdyz Ti to naopak na krajni nevleze vubec.
Presnou pozici "v poli" doladis budto temi stelovatky na packach (v mistech, kde zaleza bowden do raseni), nebo u nekterych prehazek tam, kde bowden v prehazce konci.
Byl jsem u Štěrby před 14ti dny.
Služby perfektní, ochota velká a vstřícnost maximální, ceny drastické - 4 tisíce materiál, 2.5 tisíce práce.
Ale vzpomněl jsem si v pondělí s tím, že ve čtvrtek kolo chci v perfektním stavu, a hoši to dokázali. Nevyhovuje mi, ten přístup - dejte nám to sem, a až to bude, my vám zavoláme.
Najít podobný servis, kde bude všechno profesionálně fungovat a bude to za polovic, to by se mi také líbilo, na druhou stranu, i ti kluci, co ta kola opravují, musí asi platit složenky.
Je po sezone, takze jsem dala do servisu kolo v patek odpoledne a hotove vzvedla ve stredu, coz jsme domluvili predem. A cenu za praci mi taky rekli predem. Na jare meli i u Tyrse lhuty za 14 dni nejdrive.
Mě taky řekli cenu předem :-)
Ono je fakt, že jsem měl Authora z roku 2000, sice na něm sám jezdím jen rok a kousek, a před 13ti lety na něm Soňa ujela tak 10 km, ale i tak, stačil jsem vytahat řetěz, zničit pastorky a převody, měnili mi střed a kliky, všechny lanka a bowdeny, prostě bylo to habaděj práce a materiálu, tak si nestěžuji.
Před sezónou, po sezóně, objem práce je stejný, hoch by na to měl kouknout a říci: "na to potřebuji den" hoďte mi to sem příští týden v úterý ráno, a vyzvedněte si to večer. Tak bych si představoval servis, co by byl profesionální a klidně bych za něj i víc zaplatil.
Protože způsob odvezu kolo-odjedu domů a pak ještě jednou mě stojí tu jednu cestu navíc, takže by i dražší služba v důsledku vyšla asi stejně.
Ta Praha je asi opravdu jiný svět. Troufnu si tvrdit, že v HK je na počet obyvatel minimálně stejný počet cyklistů, jak v Praze, servisy nejspíš taky tak nějak v poměru - ale když už něco opravdu potřebuju, tak si na to buďto počkám, nebo se druhý den stavím. Nachomejtnul jsem se v prodejně/servisu i u přebírání komplexní údržby a i tam se bavili o nejbližších dnech. A za 2,5 tisíce teda netuším, co všechno by mi na tom musel dělat. Asi všechno. A dvakrát...
Bezna prazska cena "lepsich" servisu je 600 Kc/h.
njn, inflačně šoupnutý. Větší výdělky, větší ceny, aby bylo na větší výdělky a tak pořád dokola... Takže nakonec plus mínus nula, nebo spíš mínus. Šest stováčů se už blíží hodinovce ve vydřidušském Mercedesu. Akorát že v těch autoservisech v tom mají rozpočítané hodně drahé nářadí, přípravky, diagnostiky atd atd... Kdežto montér v cykloservisu se furt obejde s brašničkou nářadí za pár tisícovek.
Tak ten Štěrba má 480 Kč/h (s drobným fíglem tak, že s DPH to dělá 581 Kč).
Nevím jak konkrétně tenhle servis, ale Praha se obecně prodražuje i ostatními náklady, nejenže zaměstnanci očekávají a dostávají vyšší mzdy ale také bývá dost vysoké nájemné.
Ono nízké ceny a náklady, rychlost, spolehlivost, služba téměř kdykoliv a víkendy neznám, to je záležitost drobných živnostníků a mnozí tak pracují a znám pár řemeslníků tady z okolí, co je tenhle způsob obživy vede k sebezničení.
Ono to plné nasazení, které nám jako zákazníkům vyhovuje pro ty kluky znamená, že neznají vůbec žádné volno. Vzpomínám si na jednoho topenáře-plynaře, tady z okolí. Ten makal i na Štědrý den odpoledne -logicky -jeho stálí zákazníci nemohou přeci o svátcích mrznout a kotel se vysypal v ten sváteční okamžik. Tohle u cykloservisu asi nehrozí, ale požadavek pracovních víkendů pro takové kluky znamená taky pěknou smyčku kolem krku.
U nás je cena za hodinu práce o dost nižší, ale neznám servis, kde by fungovali ještě v pátek po 16. hodině a jsou nedobytné do pondělí do 9 hodin.
Musím říci, že u vás a ani v jiných krajích ČR, neznám firmu, kam by se člověk z Prahy dovolal v týdnu po 16té a v pátek po 15cté hodině.
Zato kdykoliv jsem přišel do práce a podíval se do paměti, kdo nám kdy volá, tak od 6,30-45 volávalo Ostravsko a Ústecko , od 7,30 Brno a ostatní...
Krajem to není.
A dneska ani nepoznáš, že "volajů z Prahe" tak asi ani v opozici k pragocentrismu to nebude.
Řešit "závažné" problémy v pátek v 17 00 je styl některých aktivních blbečků, a když jsou na Ostrově, tak jejich 17 je už našich 18, tak nezbývá než "sorry".
Nebudu machrovat, než jsem si troufnul poprvé říci "sorry" trvalo to 12 let.
Člověk si může vyskakovat do výše svého platu.
Někdy i o dost níž.
Tady máš ceník servisu na severní Moravě, který jsem náhodně našel.
Zkrátka jiný kraj, jiné ceny. -)
http://cyklokram.com/index.php?page=o-nas
Tohle jsou docela příznivé ceny, nedivím se, že je inzerují :-)
Co si tak matně pamatuju, tak u nás jsou ceny jen o maličko vyšší, ale ne o moc.
Tihle mi taky nepřipadají extra drazí. V rámci Prahy...
http://www.kitbike.cz/Servis.aspx
Koukám, že jsem nějak levní. Děláme hlavně skládačky, za 300 Kč/h.
Princip je jednoduchý, pokud máš dost práce, že všechno nestíháš, lze zdražit, jinak nikoliv :-)
No jo, mají to těžké. Když nic jiného než skládačky dělat nechtějí...
Spíš než že bychom nechtěli, tak nemáme moc prostory na skladování servisovaných kol. Takže kolo na běžný servis neodmítneme, ale neinzerujeme to.
A na některé moderní technologie bychom neměli nástroje, protože na skládačkách se moc moderní technologie nepoužívají. A ani já je na svém kole moc nemám. Ale to je na rozdíl od prostoru jednoduše řešitelný problém.
To není Praha. To je Štěrba. Ceny z Marsu.
Co je na něm tak úžasného a tolik drahého?
To bych také rád věděl.
Mají tam nadstandardně vybavenou dílnu, opraví to co jiní a jinde ne. Dělají kola na zakázku. Prodávají (a opravdu prodávají, nemají je jen ve výloze) hodně drahá kola (s Lefty). Ale přesto jsou ty ceny (práce i dílů) totálně mimo.
Pamatuju že jsem jednou potřeboval shodit vícekolečko, měl jsem klíč, ale bylo moc utažené. Potřeboval jsem to upnout do ponku a ten jsem neměl. Tak jsem tam zaběhl už s vyndanou osou- stačilo to upnout, škubnout... Za 30s hotovo a já byl o 80kč lehčí. Dost jsem na to čuměl, jinde takovou věc udělají za děkuju.
Takže v Nuslích k Víškovi, od Štěrby asi 200m, ale už jsem u něj pár let nebyl a nějak se vzmohli, krám je trochu hogo fogo, nevím jak servis.
Ale když jsem potřeboval znovu nanýtovat vložku na košík, zjistil jsem že v Praze to dělají snad jen oni.
Na druhou stranu, kdyz jsem potreboval nahradu za ztracenou cepicku na galuskovy ventilek, dostal jsem ji gratis. A kdyz jsem po zaviracce Rouska shanel cervika (sroubek bez hlavicky), taky tam servisak jen za dekuju neco nasel. Asi jak na koho natrefis a jak v danou chvili maji frmol.
Tak jsem to četl sem i tam a nepochopil jsem, jestli ten "lidový servis" je vlastně Víšek nebo Štěrba nebo ani jeden z nich
Asi ani jeden. U Šterby si za rovnání patky řekli 100 korun, u Víška o 90.
Zrovna podle rovnání patky bych to neposuzoval, tam potřebuješ rovnací stolici a ta laciná není.
Ale jak jsem psal- Víšek má teď krám hogo fogo, na zdech mu visí drahé Madony, takže klidně mohl jít s cenou nahoru (a už jsem tam taky viděl jiné lidi, ale jestli se změnili i mechanici nevím).
Rovnací nástroj se dá na kupkole pořídit za šest stovek. Samotné rovnání nezabere víc jak pět minut. Asi už bych si ten nástroj měl koupit.
Na ničem jiném nehodlám konkurenci zkoušet, na všechny ostatní problémy mám nástroje.
Vložku na košík, pokud nepotřebuješ nějakou opravdu speciální, ti bouchne kdejakej zámečník. A ani nemusím k zámečníkům, kleště mám doma a závitové nýty mají ve speciálkách za kačku kus. Taky mám takhle dělaný košík na oceláči. Jestli to na hlínu vaří, je to jiná. Ale vaření rámů taky dělá víc firem.
Už více jak 10 let jezdím jen k Fialovi na Bílku. Kolo vždy perfektně seřízené a když náhodou něco nesedne, stačí se zastavit a doštelují.
a vymeni retez...
Ne, teď už ne.
Za celý rok mi odmítli řetez vyměnit, že prý je ještě OK. Ale jsem připravená si to teď při zimním servisu vyžádat. On ho pak ronda dojezdí :o)))
Asi jsem se konečně naučila řadit, když mi vydržel déleji než 600 km :o)))
Na ty tvoje řetězy bych se bál i přivázat yorkšíra, že ho vytahá a přerve. Nech si tam dát jednou trochu solidní kousek a budeš ho mít na doživotí. Zas takový divočiny nejezdíš.
Dává mi vždycky vybrat řetězy v cenových relacích - beru vždy střed, tj. kolem 500,- Kč.
Až se mi povede stavit pro ten pás, tak sebou vezmu měrku a kouknu na tu pohromu, pokud se mezi tím nerozhodneš jim dát vydělat.
Teď nevím, ty tam máš devítikolo, nebo už desítku ? Pokud máš ještě devítku, tak proč nebereš Campu C9, když za ten řetěz dáváš pětikilo ?? Campa bývá sotva o padesátku dražší. A se sramáckou spojkou se můžeš na všechny servisy zvysoka...
Už jsem si říkala, jestli si na něj nezapomněl.
Měrku uvítám - tu svoji sem někam založila a hledat v taťkově garáži šupléru jsem se zatím neodvážila. Co kdybych mu něco přeložila na jiné místo :o)))
Mám devítikolečko.
A proč nekupuju co?!?
Hele, já se zásadně nezajímám o to, co je jakého typu. Tedy akorát sedlovku mám sentourku a pláště nanoraptory. Jinak netuším. Zkrátka to nechávám na servisu s tím, že chci cenový střed.
Jo a servis zatím plánuji/neplánuji. Nejdřív musím umýt kolo, takže to vidím až po Nepetche, tzn. v lednu.
Pětikilo není v obyčejných řetězech žádný střed. Tam začíná gramařina a stejně drahá Campa je považovaná za drahou rozmazlenost pro naše užití.
Je ale otázka, jaké mají ti tvoji oblíbenci marže. Jestli taky nejsou z Marsu, nebo Jupiteru... V práci máme mašinu, do které přijdou takové výkonnější baterie, v Gesu páreček za tisícovku s daní. Servisáci té mašiny nám je byli ochotní zaslat poštou za 3.500 Kč bez daně + poštovné a balné...
Netuším, podívej se sám http://www.velofiala.cz/
Já jen vím, že mi to cenově vyhovuje - není to podezřele levné a ani mě to nezruinuje. Zatím :o)))
Jo a já mám ještě zákaznickou kartu, takže mám slevu 10% na matroš.
jj, to se to dává sleva...
http://shop.velofiala.cz/retez-shi-hg-73-9-lx-105/
http://www.kupkolo.cz/retez-shimano-hg-73... 73
a nebo abys neřekla, že dávám ty nejlevnější, tak náhodně vybraní...
http://www.spoke.cz/shimano-slx-105-cn-hg73-9sp/
Jenže kdybych siho kupovala sama, tak se v tom musím vyznat a navíc si to budu muset sama přehodit.
Hele, já nejsem žádný montér Tolja :o)))
Asi napíšu blog, jak jsem dělala kutila Toma. Pak pochopíš, že je lepší, když svěřím kolo servisu :o)))
A nebylo by lepší se domluvit s nějakým známým cyklistou, který by ti poradil co koupit a pak třeba "za čokoládu" vyměnil?
No tak jo, kdy se stavíš?!?
To není jen vyměnit řetěz?!?
Já dávám kolo do servisu cca 2x ročně na kompletní kontrolu a servis.
A co si budem povídat - do servisu zavolám a domluvím se kdy mám kolo přivézt. Domluvit se s někým pro dotyčného znamená vyhradit si na to hoďku čas.
Ale jo, servis klidně. Je ale trošku rozdíl, jestli při účtování servisák vychází z ceny řetězu 470, nebo 350 za ten samý.
A s tou cé devítkou a spojkou by sis snadno poradila sama. Řetízek na krk si určitě taky snadno zapneš, ne ? Tohle je ještě snadnější.
Řetízek na krku nenosím :o)))
Ale nehty a vlasy si opečovat nechám odbornicí. A na masáž zad si také dojdu k masérce :o)))
No jo, já vím, že platím víc. Ale ačkoli jsem údajně technický typ, tak na tyhle práce teda nejsem. Nebaví mě, nerozumím jim a když si mám jen vyměnit píchlou duši, tak se z toho hroutím.
Zatím jsem z donucení dosáhla jen toho, že si duši zalepím, ale moje výsledky i v tomto počínání jsou velmi žalostné.
Jo vlastně moment - jediné, co kolu dopřávám je umytí a namazání řetězu. A setření bahna než jedu do servisu. Víc fakt ne.
Zalepit defekt je několikanásobně náročnější (časově i na zručnost), než vyměnit, nebo vyprat řetěz se spojkou.
Časově určitě ne. Zavadání vulkanizačního roztoku je o dost rychlejší než vysychání řetězu.
No jo, ale než dušičku vydoluješ, než ji tam nacpeš, našťoucháš... To už mám řetěz vyschlej i namazanej :-)
10minut na oschnutí řetězu nestačí. A dá se i rychleji, ale to jenom když kvaltuju.
V čem ho máčíš ? Když není vyloženě zima a proudí luft, tak benzinový čistič mizí před očima. V létě sotva zasmrdí a je pryč i z vnitřních částí.
Cyklostar, opláchnout vodou, vyvěsit na šňůře.
Nebo optimálně cyklostar, opláchnout, cyklostar ve skle přes noc, opláchnout a vyvěsit na šňůře.
Vysychání urychluju otřením do hadru.
Cyklostar je saponát a pro mě ani na umytí rámu. To už do vody cintnu mnohem levnější a účinnější jar.
Na řetěz a podobný šmíroviny jdu benzínovým čističem. Hned čistý, hned suchý. Šudlat to bublinkatou vodou je jen pro zlost. Zkus si tím bublifukem umýt jen ruce od šmíru. Akorát se to blbě maže, ale pořádně nemeje.
mimo strom (prekroceny urovne vnoreni)
- potvrzuji vhodnost Jaru na retrez.
osvedcilo se mi kolo narvat do vany, retez "namydlit" , osudlat ram a az potom retez splachnout. Proste nechat tomu jaru par minut
aby se zazral. Rovnez koncentrace dela sve.
Benzin a naftu jsem vyloucil, protoze se z koupelny blbe vetra:-)
Nicmene , cyklostar a pod jsem nepouzival, nevim zda neni lepsi.
Sice nedávám kolo do vany a nepoužívám jar, ale postupuju obdobně.
Řetěz a kolečka zastříkám cyclostarem, chvilku nechám být, pak řetěz protáhnu pračkou (co do ní leju nevím - cosi jsem na mytí dostala a funguje to), kolečka trochu očistím kartáčkem na zuby (používaný POUZE pro tento účel!!!) a pak to všechno spláchnu pár kýblema vody.
Nechám oschnout a namažu.
Taky jsem propiral prackou. Nejdriv tou kapalinou, ktera k tomu byla. Pak jsem zkusil naftu. Taky jarovou vodu. A ted jen odloubu vrstvy na rolnach a retez premaznu a otru. Trvanlivost je cca porad stejna. Po navratu z Leogangu jsem opet udelal pokus, ale i po promyti v tom mycim roztoku a pak jaru, v retezu porad skripou drobne necistoty.
Kaslu na to. Nez tim ztracet furu casu a treba do toho investovat penize na roztok, to radsi vymenim retez o nejake to procento drive.
Blbý je, že to skřípavý obrušuje a opotřebovává nejen řetěz, ale i pastorky, převodníky, rolny. A nakonec pálí i nějakou tu energii do šlapání vloženou (na štrece se už něco sečte).
Já vím, že furt jdu proti proudu, ale půldecinka čističe pere dočista dočista. A je kolikrát až neuvěřitelný, co na dně zůstává...
Vsechno mastny zmizelo, to skripavy je asi nacpany v cepech a nema to chut opustit okupovany prostor. Taky to nema duvod. Uvnitr cepu proud kapaliny, ktera by to vyplachla ven, nevytvorim. Mozna by pomohlo, kdybych mel k dispozici zahradu a vapku, tak to nekde povesit a 10 minut brat pod tlakem ze vsech stran.
Do kelímku od Perly cvrknu cenťák benzínu, položím smotaný řetěz, párkrát zakroužím, otočím, promelu a když pak zkouším a prokrucuju, rozdíl je obrovský. Nic neskřípe ani nedrhne.
A rozdíl v životnosti není o procentíčkách (záleží teda na prostředí, kde se jezdí). Brácha pral minimálně, já o dost častěji. Řetězy jsme dávali ve stejný den, najeli jsme víceméně stejně. Já měl první zoubek na měrce, on už měl dávno přejeto, měrka šla skrz. Teď už víc jak dvojnásobná životnost. A u C9 mi těch pár decánků benzínu za to stojí. Je to i o životnosti kazety za sedm stovek, převodnících, drahých kladkách na srama.
Já už musel kladky měnit, byly příšerně omleté. Jemný písek a prach našich Novohradeckých lesů je peklo a pěkný žrout řetězů a převodů. Nevěřil bych, kdybych to neviděl na svém kole.
Ja to v tom svem servisu taky dostavam za +/- cenu kupkola. Staci tam koupit jedno kolo komplet, jeden ram a na dalsi uz je taky slusna sleva. Takze proc jinam, ze? A kdyz navic objednaji zbosi, ktere si vyberu...
Ted bych ale potreboval sehnat za rozumnou cenu tohle: http://www.syntace.com/index.cfm?pid=3&pk...
Schvalne, najdes? 8-)
8 a 12 stupnu ohyb se neskutecne spatne hleda. Zvlast kdyz cast prodejcu uvadi ohnuti v mm. 8-(
Jestli ti pomůže 14° ? Vozím je a jiné bych nechtěl.
http://www.sq-lab.com/en/sqlab-products-en...
A kde to kupujes? A za kolik?
Tyhle vypadaji jeste lepe: http://www.sq-lab.com/en/sqlab-products-en...
V Drazdanech? Bike24? Tam od 24 ecek posilaji zdarma, ne?
Teď jsem koukal, že 316 vozím na treku a na horácovi mám 314 (prodloužené asi o 50 mm)
Jestli na to nekvaltuješ, tak bych příští týden hodil kolo do auta a mohl by sis to projet, abys nekupoval zajocha v pytli.
Sortiment té drážďanské prodejny vypadá dost zajímavě.
Všechno od SQ-Lab (2x ridítka, 3x sedlo, 2x hefty) jsem kupoval v kameňáku v Kronachu. Projíždím tam každý týden.
Co jsem tak teď vyšťoural na idealu.de, tak by měly stát kolem 45 éček.
Koupil jsem si kdysi Laby na treka a nejezdilo se mi s nima špatně. Pak jsem pořídil horáce a po první vyjížďce bylo rozhodnuto. Rajčáky letěly do kouta a hned jsem jel pro Laby, úplně jiný držení, i když tam mám jiný model. Na treku vlajdy, na horácovi "rovné".
On si každý pod pojmem lidový představuje něco jinýho.
Pro mě je to servis, který když zavolám, tak má pro mě vždycky místo, když tam přijedu cestou z práce "na poruše" tak si kolo vemou hned a do 15-20 minut hodí mě autem domů a druhý den ho mám hotový.
Servis kde neexistuje neexistuje a kam když přivezu kolo svý ženy, tak ho nehodí do propasti kam by patřilo, ale opraví "TO".
Zároveň jsem ochoten v takovém servisu občas nakoupit i věci, který bych na internetu schrastil levněji a někdy i rychleji nebo je téměř zadarmo přivlekl z pevnosti zla USA :)
Prostě nehledám servis tak lidový, že na tu lidovost zajde, protože nemá na nájem nebo na to aby platil zaměstnancům slušnou mzdu a aby byl zavřený když mají všichni jeden až dva pracovnící chřipku...
Tak pokud tě servisák vozí autem domů, tak těch 600/hod docela sedí. Nazývat ale tohle lidovostí je tak trochu blbost. Něco jako lidový Alcron
Proč ?
1. to má při cestě a většinou jezdím z práce kolem jejich zavíračky :)
2. měli jsme v Újezdě, co pamatuju, už asi tři lidový servisy kol a kde jsou když je člověk potřebuje ?
Krachly, čtvrtý se drží, jsou fajn, ale v sobotu jezdí hoši na kole a na závody a když má zákazník nejvíc času tak lidový servisáci výletují. Přeju jim to ale kola rodiny předávám do servisu většinou o víkendu a jim to není jak předat....
Naprosto v pořádku. Nadstandartním požadavkům (víkendy) vyhoví servis s nadstandartníma cenama. Každý si vybere podle toho, co mu vyhovuje.
No většina servisů co znám funguje o víkendech.
Na jeden drobný detail jsem zapoměl, cena vlastního volného času.
Ono je krásný najít úžasný a levný servis, ale když to bude vyžadovat hodinu nebo dokonce dvě z mýho volnýho času navíc, tak spíš řeknu děkuji, ale nechci...
Kdby hodinu nebo dvě.
Taky by mě taková služba vyhovovala a klidně připlatím.
Ono to slovo "lidový" asi nebylo přesně zvoleno, protože se mi zdá, že má být synonymem pro "levný".
Pokud móda ocyklení nepomine, ono si to asi časem sedne a ustálí se tak, abys mohl koupit drahou a rychlou službu, nebo levnější a pomalejší.
Zatím pozoruji trend "drahá, nejistá a pomalá" a tak jsem raději zvolil "ceny z Marsu" a jistotu.
Přesně tak - čas jsou peníze.
Proto si většinu věcí opravím sám, protože ušetřím čas.
Ona cesta do servisu a zpět taky zabere dost času, nehledě na to, že to neudělají na počkání a čekat několik dní, když máš jen jedno kolo a nemůžeš jezdit, není také žádná sláva.
No s jedním kolem je to občas zlý,proto mám3 :)
Ale zase na silničce jezdím do práce právě jen v případech, kdy je horský out nebo když pak někam jedem rovnou z práce a veterán trek je už jenom na nákupy po újezdě, nebo když jedem do lesa na houby..
Jestli bydlí někde poblíž tak je takový problém se dohodnout na předávce v deset večer?
Tohle se mi líbí na menších sídlech, v Praze nic takového nefunguje.
Tak tohle ale poněkud mění pohled na tvůj požadavek "hodí mě domů autem".
Původně se to jevilo, že ať přijdeš kdykoli, tak všeho nechá a odveze tě. Takhle se to ale dá docela i pochopit a je jasné, že tahle služba není běžně v nabídce.
Možná jsem to napsal lehce zavádějící způsobou, na druhou stranu nemusí a nabídl mi to sám :)
Pro mě je prostě důležitý aby servis, obchod, služba, která mě stojí nejmíň osobního času nezašel na úbytě jen kvůli tomu, že někde v okolí je někdo nějaký čas ochotnej pracovat, prodávat nebo službovat na hraně nebo dokonce pod pod hranicí nákladů a pak se za půl roku tiše vytratit, protože se z toho nedá žít...
Protože takových servisáků kteří kompletně seřídí a opraví kolo za cenu pár piv + matrjál asi moc nebude a tak z toho vyplývá, že se za nima musí člověk tahat světa kraj.
Ono je docela zajímavý, že tady jsou lidi ochotní si koupit kolo za několik platů a v přepočtu za materiál asi 10x dražší než auto a pak tráví čas tím, že se snaží ušetřit na servisu a sjezdit půl kraje kvůli 20 koruně :)
Trošku mě to připomíná důchodcovské spanilé jízdy MHD zdarma.
Teď paninko jedu do Holešovic pro máslo, pak na Pankrác pro vajíčka a do Dejvic pro maso, maj tam akci, taky otevřely novej lídl v Újezdě a bude tam šunka za 22 no a celej den je využitej... :D
Ještě mě napadlo co se stane s doporučeným lidovým servisem až mu tam přijde lavina spuštěná místním doporučením...
Podraží, nepodraží ?
Teď na podzim a v zimě? Bude jen rád, že má kšeft a nenudí se.