Určitě to všichni znáte. Je tma, cyklista je sice osvětlen, nicméně je tmavě oblečen. Takže když chce odbočit, jeho "černá ruka" je zkrátka a dobře neviditelná.
Máte taky "černou ruku" nebo jak to řešíte?!?
Já osobně to řeším barvou bundy - všechny mám preventivně v barvě "reflexní vesty" :o)))
https://www.google.cz/search?q=reflexní+pásky
Zkoušel jsi s tímhle někdy jet?!?
Kdysi jsem je také měla, ale bylo mi to na ruce dost nepříjemný.
Lepší mi přijdou blikací pásky
http://rudla-sro.cz/katalog/hra-ky/ostatn-hra...
Když je v LIDLu akce pro cyklisty, pravidelně je tam mívají.
na rukávy nasadím tohle http://www.motoplanet.cz/uploads/image...
na spodním řízení mám podobné ale modré a tím je vidět zezadu i zepředu jak jsem široký.
http://www.youtube.com/watch?v=NOaD_vEX-pM
na bezpečnostní kameře to vypadá takhle za ranního šera
Tak já jezdím teď za tmy hodně (bohužel) a odbočuji, až když nic nejede za mnou ani proti - do tý doby zastavím na krajnici a čekám. Ono odbočovat na E55 doleva, přes protijedoucí pruh - tam by to bylo o hubu i s blikajícíma rukavicema a reflexníma páskama :-)
Potvrzuju, od doby kdy jedu za tmy nebo za šera tak frekventovaných místech radši nesjíždím na prostředek ale beru to pravým hákem někdy i se sesednutím.
Ono je to i o tom, že pokud za tebou jede auto a svítí a ty se ohlédneš, tak už nemáš moc velkou šanci vidět, jesthli i jeho někdo nepředjíždí....
Na tohle jsou ve tmě zlatý kruháky.
A ještě jeden dotaz jezdcům ve tmě. Jak poznáte, co máte zařazeno? Já se někdy divím, co vlastně jedu.
tak na lehu to mám prosté to co mám na talíři vidím před sebou i potmě a to co mám vzadu je mi jedno protože to si nastavuji dle potřeby a hlavně dle citu, říkám tomu dle kolen, jakmile cítím, že to je na kolena težký převod tak přeřadím na lehčí a rači zvýším "šmrdlání nožičkama"
Na lehu je to jedno, tam nekřížíš prakticky řetěz. Jde mi o křížení (nekřížení) řetězu. A tím jak jedu širým krajem, jsem někdy v úplné tmě jen s vlastní bludičkou na řídítkách, tak na převody nevidím.
tak on to asi bude problém, protože jsem ted jel rádno do práce dvakrát se svou paní a občas se ze tmy ozvalo "sakra těžký převod, měla jsem si dřív přeřadit." :-)
Taky se mi to obcas stane. Podle terenu odradim vzadu nadoraz nahoru nebo dolu. Kdyz mam svetlo na prilbe, vidim jazycky ukazatelu na MTB razeni. Vetsinou si to ale tak nejak pamatuju a stane se mi to spis ve chvili, kdy resim nejakou neocekavanou situaci.
Řešilo by to problém ?
http://tuni.tul.cz/rubriky/univerzita/fakulta...:13479/cyklisticka-bunda-s-blinkry-a-brzdovymi-svetly
Jen nevím kde to koupit ale na ForBike-2013 to už bylo k vidění...
Trochu ze zakulisí. Moje znalosti nejsou k této bundě, ale k jinému velmi podobnému výrobku.
Problém je v napájecích zdrojích. Oděváři chtějí, aby s bundou mohl pracovat i debil, který nepochopí, že před tím, než bundu strčí do pračky, měl by nějak vyřešit aby nevypral i tu elektroniku. Takže se řeší jak to udělat. To věc komplikuje a prodražuje. takže v konečném důsledku o to není zájem.
Vidím dobře, světýlka přímo na reflexních prvcích? To jim muselo dát práce vymyslet. Pokud má světlo něco signalizovat, mělo by být na tmavém pozadí, aby to zvětšovalo kontrast. Ne nadarmo jsou všechny semafory lemované černým plechem (plastem) a ještě mají stínítko. Na autech se to pochopitelně až tak neujalo, ale asi by nikomu neprošel design brzdového světla uprostřed zadní odrazky. Koncové, může být.
Každý to řešíme po svém. Na lehokole Azub 5 mám blinkry, v porovnání s různýma motorkama je můžu klidně označit za plnohodnotné. Na starém treku jsou taky. S pochybností o jejich účinku nebo jinou negativní reakcí jsem se nesetkal.
Na Oceláči nejsou. Na tom jezdím s pocitem, že můžu být přece jenom hůř vidět, když je i o dost nižší. Je to ale kolo silniční, tak se s ním hrnu na slinici, jak to jde. V noci hodně často, protože přední světlo je nejlepší z toho, co jsem zatím měl nebo viděl.
Výrazná bunda by při ukazování pomohla, ale jinak ne. Tak mívám aspoň žluté rukavice a s rukou ještě zamávám. Doprostřed silnice se nacpu, když jsou auta daleko tak akorát a dokud tam jsem, svítím brzdovým světlem. To už se cítím bezpečněji, protože tohle nikdo nemůže přehlídnout. Kdyby, tak smůla. Denně takhle odbočuju přes plnou čáru k domu. Někdy k svému, někdy ne, to podle protijedoucího provozu. Posledně za mnou jeli policajti. Myslím, že obyvatelům řadovek podél silnice se tohle toleruje, než aby se museli někde otáčet. Jenom je potřeba být čitelný s předstihem, mámě to do auta už takhle někdo napral, když napřed nechtěla zdržovat a pak najednou přibrzdila.
To už jsem od odbočování potmě na kole trochu odbočil, týká se to i ježdění ve dne.
Dneska jsem jednoho takoveho malem sundal autem. Nevim, jestli mavnul, ze odbocuje na lesni cestu. Byl neosvetleny, bez odrazek, v lese, hodinu po setmeni, ani kousek kola se nezalesknul. Nastesti ne nejakou nahodou ve chvili, kdy byl uprostred vozovky vyklubala odrazka na pedalu. Jinak nic nemel.
Jo a ty odrazky v pedalech jsou taky nanic, kdyz clovek jede cely v maskacich a nohavice mu vzadu odrazky zakryvaji. 8-(
Vždycky přemýšlím, co s takovými lidmi udělat.
Zastavit těsně před ním - to je idiotština. Když zastavíš o kousk dál, tak tě objede. A když náhodou zastaví, tak co s ním?!?
Ventilky mu sebrat nestihneš, poškodit mu kolo do nepojízdnosti - to je hovadina, vynadat mu - to mu bude u brusele...
Já mám vždycky takový vztek, že bych mu jí asi vyťala, ale dá se předpokládat, že by mi to okamžitě vrátil.