Zdravím vás, chtěl bych si koupit nové kolo, ale nejsem žádný profík, nejezdím závody jen občasný vyjížďky. Toto kolo se mi docela líbí a chtěl bych slyšet názor někoho kdo kolům rozumí a věnuje se jim. Na názor prodejce moc nedám, ten chce hlavně prodat :-D http://www.cannondale-bikes.cz/kola-2014...
Díky předem za názory :-)
Je tohle vůbec Cannondale ? Nedal na to nějakej obchoďák jenom tuhle nálepku ? Vždycky jsem měl tuhle značku spojenou s kolama kvalitou, technologií i cenou o třídu výš. Něco jako BMW mezi auty. Tohle má akorát cenu o dvě třídy výš, vybavení ale ubohoučký jak nějaký Olpran...
Jaký kolo by teda bylo za tyhle peníze lepší?
Skoro každá značka dělá v téhle cenové kategorii použitelná kola. A jsou vesměs srovnatelná. Těžko z nich takhle vybrat. Rozdíly budou spíš v geometrii rámu (asi to nejdůležitější). Takže doporučuju udělat si čas a prosvištět různé obchody a alespoň sednout si na různá kola (a nenechat se hned zlomit ukecaným prodavačem). Výbava od Shimana by měla být alespoň Alivio, lépe Deore. Altus a Acera je pro městská kola a nenáročné použití.
Až ti padne některé do oka a pod zadek, kup, objednej na netu, nebo ho sem předhoď k okomentování.
Je to kanón ale ojebanej.. Ono se tak trochu vžilo že jak to nemá leftynu tak to není canondale ale oni vyrábí i ten lowend ;-)
;-)
http://media.cannondale.com/media/catalog...
Než půjdeš koupit nové kolo, tak zvaž, jestli jej opravdu potřebuješ. Pokud jezdíš jenom občas, tak určitě bude lepší nechat opravit to, co na tom starém nefunguje. Pokud bys koupil nové, tak spíš riskuješ, že ti jej někdo ukradne. Smysl poohlížet se po novém kole je pouze v případě, že jezdíš po silnicích a na horákovi to jaksi není ono, nebo naopak častý terén nějak nesvědčí silničce.
Oficiálně kolo vydrží 7000 km. Pokud se k němu nebudeš chovat nijak zle, tak i několikanásobně víc.
Tobě by dávání jakýchkoliv rad ohledně kol mělo snad být úředně zakázané.
Dlouho už jsem nečetl větší blábol a horší rady k pořízení kola.
Docela by mě zajímalo ta oficiální výdrž nového kola, kdes takovou volovinu sebral?
No jo, já vím, že tím otravuju. Ale myslím, že lidi si neuvědomují, že to kolo, které mají doma, je pořád stejně dobré jako v době, kdy jej kupovali.
Další volovina, zvlášť když nevíš jaké kolo doma má nebo jestli vůbec má nějaké staré.
A kde jsi sebral těch 7000 km?
Myslím, že tak na 99% se dá říct, že kolo doma má.
Těch 7000 km jsem zjistil ve svém oblíbeném servisu. Kdysi prý byla záruka doživotní. Poté, co ale výrobci zjistili, co někteří lidi jsou schopni s kolem udělat, snížili ji právě na 7000 km.
V tom případě si dovolím doporučit urychlenou změnu servisu.
Hele, nevypadla ti tam náááhodou jedna nula?!?
Nebo jsi to možná jen špatně pochopil - kdyby řekli, že životnost některých dílů je 7tis. km, tak bych s tím i souhlasila, ale celé kolo... To by muselo být z papíru.
7.000 najedu minimálně jen na jednom řetězu :-)))
Já mám minimum víkend. V pátek jsem si vyzvedl bajka ze servisu, v sobotu závody (fakt mega blátivé; a i "písečné", takže dokonalý brusný matroš), v neděli "vyjetí" v tehdejším slova smyslu :-D no a v pondělí zpět do servisu, řetěz KO.
Jinak standartní životnost řetězu na bajku v té době byla cca dva měsíce = cca 500 km.
Přesně tak, je nesmysl kupovat nové věci. Jen se tím povyšuješ nad ty co jsou chudí a nemají pomalu co jíst. Bazary jsou plné starých kvalitních kol, které jde za malý obnos nechat opravit a ušetřený peníz použít pro pomoc bližním. A jak se ulehčí přírodě, kolik energie a surovin bude ušetřeno nevyrobením nového kola, o tom ani netřeba mluvit.
Tý jo, tak to budu muset nové kolo kupovat v průměru každých 8 měsíců. To budu oblíbený zákazník. :-)
A co budeš dělat s těmi ojetými?!?
Bude je dávat zyklonapalmovce... :-DD
A ten je jako bude šrotovat?!?
Vždyť pro něj kolo, které má najeto min. 7tis. je kolo nepojízdné!!!
Tedy já přijít domů s argumentem, že si musím koupit nové kolo páč to moje má už najeto 7tis. km, tak si nestačím otevřít dveře, jak bych letěla :o)))
Spíš jak to vysvětlit svému účtu v bance. -)
7000 km záruka, krom běžného opotřebení(řetěz, brzdy). To neznamená, že při slušném zacházení nevydrží několika násobně víc. Je to tam snad jasně napsané.
Já tě teda nechci tahat za slovíčka, ale ať čtu jak čtu, tak pořád tam vidím napsané jen toto
"...Oficiálně kolo vydrží 7000 km..."
Přiznám se, že jsem ani za mák nepochopila, že by slovo "oficiálně" mělo znamenat "záruku".
A co už vůbec nemůžu pochopit, kde si vzal fakt, že "záruka provozuschopnosti kola" je těch 7tis. km.
Už to svinstvo nehul... Anebo změň dodavatele...
Záruka na počet km u kola je naprostý nesmysl a nikdy jsem nikde nic takového neviděl ani neslyšel. Buď si tu debilovinu vymýšlíš ty anebo ten tvůj "podařený" (=vychcaný) servis/prodejce a ty jsi mu to sežral i s navijákem.
Zase abychom mu nekřivdili - prodejci většinou upozorňují, že po prvních 100 - 150 km se má přijít na první prohlídku. Tomuhle bych i rozuměla, protože je dobré nechat kolo zkontrolovat, doštělovat a poutahovat, co dotáhnout potřebuje.
Tohle ale nemá se zárukou apod. nic společného.
On ale nic o záručním servisu nepíše, zcela jasně tvrdí, že záruka na kolo je 7000 km.
"Seštelování" kola po 150 km (v "mém" servisu je to cca 500 km; přeci jenom ta kola jsou v trošku vyšší cenové hladině) je docela nutnost a hlavně tam člověka dožene ne "zodpovědnost", ale že kolo začne "blbnout" (blbě řadí, brzdí a tak).
Díky za rady, ještě se rozhoduju mezi značkami Gaint, Merida a Felt. Teď už teda vím, čeho si všímat, díky. Jen by mě zajímal váš názor na tyhle značky.
Nejde ani tak o značku. Záleží hlavně na tom jaké to konkrétní kolo je a z čeho je sestavené. Merida a Felt jsou slušné značky (Giant neznám), důležité je, čím jsou ale osazené.
Já mám letošní sezonu novou 28" MERIDU Crossway 100 ani ne za 14 OOO, na radu profíků jsem trval hlavně na tom, aby byla přehazovačka Alivio. Ostatní komponenty jsou v odpovídající kvalitě a nemá to chybu. Teď už jsou po slevách někde na 12 000. Na běžnou cykloturistiku bohatě stačí. Hlavně vyber správnou velikost rámu. (Mrkni na