Zajímá mě vaše uložení aku do rámů. Na nosiči to není ono. Kdo se podělí s výrobou kovového (plastového) krytu do rámu?
Mam jednu baterku v al boxu napevno přidělanou na sedlovce.Sundat ji můžu po uvolnění rychloupínáku sedlovky.Druhou tam přidělávám jen pokud se chistám někam dál.Stačí pavouk a jede se.Celkově 2X 48V 12Ah.
Zajímavé,ale vypadá to jako kolo islámského sebevražedného útočníka :-) I když pravda u celoodpruženého rámu je to problém.
Když jedeš dál tak ten druhý je zapojený paralelně,nebo je pouze v záloze?
Nojono kolem letiště se radši moc nemotám chichi.Ale při jízdě o nich ani nevím,nepřekážej a ani nejsou tolik vidět.Zapojenej mám jen jeden pokud dojde přepnu na druhej.
Ahoj. Doporučuji zapojit paraelně, uvidíš že víc dojedeš a bateriím uděláš dobře. Nevýhoda je že musí být obě stejně nabité. Já mám dvě nabíječky.
Nevím proč by měl dojet více, tím že baterie propoji tak vyšší kapacitu nezíská.
Pokud má navíc každou jiné kapacity tak je nesmysl to spojovat, nic tím nezíská.
Mám vyzkoušeno. Když nesmysl tak nesmysl. Škoda slov.
Propojit lze baterie pouze stejných výstupních hodnot, tedy pokud po nabití mají obě např. 41 V tak není problém. Při nabíjení rozpojit aby každá použila svou BMS.
Taky mám vyzkoušeno a dokonale změřeno. Přínos byl 0. Mám li 2x15Ah=30Ah a spojím li je mám stále 36V 30Ah. = 1080Wh
Na 30Ah ujedu 100km, na 15Ah ujedu 50km. Změřeno a odzkoušeno mnoha jízdama ve stejném terénu a trati. Kde je tedy podle tebe nějaký přínos?
U všech baterií se projevuje vnitřní odpor. Při poklesu k cca 31 V BMS baterii odpojí. Je rozdíl zda se baterie zatěžuje 1 C nebo 0,5 C. při menší zátěži vypne později, dokážeš kapacitu využít lépe, menší proudy šetří chemii baterie. V chladu se to projeví více.
Na svém kole mám 2x 36 V 14 Ah. Najeto 15 tis. km.Celoročně do cca mínus 5 stupňů. 3 roky.
Mohu zapojit jak jednu po druhé, tak obě paraelně. Rozdíl je znát a čím budou starší tak tím víc. Lze namítnout že hloupost. Z mého pohledu a ceny baterii je životnost důležitá. Pokud můžeš slábnoucí baterie měnit často tak je to úvaha jen platonická a "nesmysl".
Takže po nabití změřím a pokud budou mít stejně mohu je propojit.Je tam nějaká povolená odchilka?Dík.
Pokud máš obě na 36V nebo 48V tak je propojit můžeš. Spoj je po nabití pokud tam bude rozdíl desetin V tak se nic neděje. Není ale dobré spojovat různou kapacitu např 10Ah a 20Ah a taky jiné typy.
Jo tak já nemám žádné BMS, mně to vypíná řj. kelly podle toho co si tam nastavím. Mám nastaveno 29V ale většinou se na tuto hodnotu nedostanu. Mam sanyo a jsou u kolegy ověřené třetí rok bez poklesu kapacity. Ja je mám druhý rok a zatím bez problému.
Ještě dodám že řj. kelly umí velmi dobře řídit využití celé kapacity bat. Moje bat umožňují odběr 40 a 50A trvale. osobně z nich tahám max. 25A a to jen do prudkého kopce.
Možná u jinych typů bat. to fungovat může.
Ono jde při provozu taky o to zda se chystám jet kopce a nebo jen rovinu. Když si cestou po rovině vymlátím obě baterie na 50% kapacity pak už jen těžko vyjedu prudší kopec.
Ja jsem ale kapku jiný případ než ti co mohou ještě celkem dobře šlapat.
Pokud si koupím 30Ah bat. nemá smysl k ní připojit další třeba 20Ah bat o stejném napětí.
Zde je inspirace: http://www.endless-sphere.com/forums/viewtopic...
Zde je mé řešení v ránu.
Kryt je z umělá tkaniny otevírá se zipem zespodu k sedačce a k řídítkům , zevnitř po obvodu je plech přibližně 40 mm široký a 2 mm tlustý , oba konce jsem k sobě snýtoval. K rámu kola jsem ho přišrouboval 6 šrouby, 4 šrouby jsem dal do držáků košíků na láhve a 2 šrouby jsem dal do horní trubky kde jsem nejdříve udělal závity.
Košík na láhev jsem přidělat zespodu a pumičku na zadní vidlici.
Zvažuji nákup této tříkolky (obrázek) která plně vyhovuje mým zdravotním potřebám, cena 17400kč, parametry zatím nevím. Má to mít i elektromotor, přední kolo je 24" a zadní 20".
Tam bude umístění bateri velmi snadné.
Hmmm pěknej choper,baterek tam pohodlně naskládáš hromadu.Záleží jakej to má motor a na náročnosti přestavby jestli se tžeba nevyplatí jen šlapací a předělat na elektro.
Bohužel jsem zjistil že ta firma co to prodává nemá dobré jméno viz zde:
http://www.stream.cz/nejnovejsi/adost/10000070...
Nicméně koncepce je zajímavá, kdyby to někdo dokázal postavit bylo by to lepší, motor bych si dodal.
Hmmm špekulanti.Postavit to na zakázku bude hrozně drahé.Třeba to koupit a při předávání pořádně prohlédnout.Je to starší nějaká vada tam asi bude ale třeba tobě na přestavbu to nebude vadit potřebuješ hlavně základ.
Jak je tam řešený řízení? Pružina, kardan??
Můj odhad je kardan jak mají auta na volantu něco podobného.
Takový rám sehnat
http://epowerbikes.ru/wp-content/gallery...
Kardan. Nejhloupější ovládání lehokola jaké může být.
Není jisté co tam je, klidně by se to dalo překopat (převařit) a udělat přímou hlavu jak to mají čopry.
Koupil bych i tohle:
http://www.utahtrikes.com/RECENTTRIKE-EZ_TRI...
Bohužel by se mně tam nevlezl motor cyclone, středové složení je moc blízko k vidlici.
Obratil bych se na Polloka, ten je moc sikovnej a myslím by ti postavil rovnou něco na míru.
Tady to prodávala, možná ještě prodává firma za 27000,-Kč. Cpali nábový motor do předního kola.
Jo ale není to totéž, u toho co prodávají zde je náhon jen na jedno kolo a dá se to pořídit za 19tis. bez motoru.
http://www.cyclestar.byznysweb.cz/product...
Dávat motor na takovouhle tříkolku do předního kola je nesmysl. Přední kolo nese jen malou část váhy, takže by to do kopce hodně hrabalo. Navíc tahle tříkolka má hnané, tuším, jen jedno zadní kolo. To je také špatně, potřebuješ hnát obě přes diferák, jinak se někde zahrabeš.
http://www.electricbike.com/cyclone-mountain-e...
Super uchycení střeďáku cyclone
http://endless-sphere.com/forums/viewtopic.php...
Proč mi tohle děláš??Před chvilkou jsem psal na "enduro kolo"že plánuju do budoucna říkám do budoucna stavbu kola se středovým motorem a ted toto.Já snad prodám motorku a pustím se do toho.Nebo rozdělám flašku slivovice a zapomenu na to chichi.
No a nejlepší na tom je že si to vytisknul na 3D tiskárně, pudem si hodit mašli.
A ten spider to je taky síla.
Ten motor v tom rámu vypadá pěkně.Nevím teda jak se mu to hřeje asi to bude mít zmáklé ale připadá mi dost "zabalenej"uchyt bych udělal na stejném místě akorát duralovej.Líp to odvádí teplo a dá se s ním pracovat(navařovat,ohejbat)Kolik mívají tyto motory na délku?vejde se rozumně mezi šlapky bez uprav?
3D tiskarna se da na DX koupit za 12.100 Kc. Pomalu o ni zacinam uvazovat. Jenze ten plast do ni taky neni nejlevnejsi a navic se to vsechno musi nejak rozumne nakreslit...