Napětí akumulátoru,nebo i A co do něho tečou? Abych to vysvětlil : Mám akumulátor 10Ah LIFEPO 36V . Max. trvalý odběr 13A ,špičkový 20A. Pokud nastavím ŘJ na 13/20A u motoru 500W -1000W (24-48v)výkon motoru zřejmě nebude dosahovat 750W,ale poklesne i točivý moment?
Konkrétně se jedná o tento akumulátor a tento motor.
Ten aku je dobrý tak na 250W motory, trvalý vybíjecí proud aku jen 13A je opravdu k pláči.
Bohužel s těmito aku jsou jen špatné zkušenosti z okruhu mých známých co jej vlastní či kdy vlastnili.
Pro 500W ještě vyhovuje. Ale co odpověď na otázku?
Mám obavu že těch 13A trvale pro 500W motor je nedostaečný. Tak že výkon i točivý moment budou nižší než kdyby jsi tam pouštěl 20A.
Uvidíme. Zatím nemám k dispozici jiný aku,tak to bude muset chvilku stačit. Jedině,že bych mu pustil žilou a pak ho vyhodil :-)
Tady máš kvalitní aku
http://www.eclipsebikes.com/eclipse-commute...
nebo
http://www.linergy-shop.de/product_info.php...
Můžeš se pokusit to vypočítat
http://cs.wikipedia.org/wiki/Kroutic%C3%AD_moment
I k takovým experimentům by jsi potřeboval měření, třeba cycleanalysta. Pak by jsi měl veškeré udaje podložené měřením nikoliv jen dohadama.
EV-bike tento aku běžně dává k 500W motorům. Já vím ,že to není bůhvíco. I ten konektor je katastrofa.To musel vymyslet pěkný ignorant.
Jo jsou to obyčejné mikrofonní konektory.
tady je ještě nějaký příklad toho výpočtu
Podle vzorce P = (m*n)/9550
U vás konkrétně
P = 0,6 kW
m = ? Nm
n = 3600 1/min
Takže převedeno
m = (P * 9550)/n = (0,6 * 9550)/3600 = 1,592 Nm
jen je potřeba dosadit tvé udaje o kW a otáčkách. ten vzorec nahoře je konstantní.
Já ten motor ještě nemám :-) Až bude,tak tam dám 13/20A zkusím,a když to bude na prd,tak přidám Ampéry. A až se aku posere,tak se koupí jiný.Co s ním? Mám ho prodat?
Pokud ho někdo koupí raději prodej a kup si kvalitnější. Motor je v pohodě.
Takové věci se prodávají blbě. Asi postavím ještě jedno kolo a prodám to jako celek. I s 250W motorem v předním kole.
Jo to mně povídej ja prodávám motor. řj. a ovladání s 8tis. slevou a nikdo to nechce.
I celé kolo se dost těžko prodává.
Kup v bazaru za 1000kč kolo,dej to na to a prodej. Lidé jsou líní něco skládat.Chtějí vše hotové
Nabízel jsem to i s kolem a bateriemi v hodnotě 30tis kč a každý by to koupil tak nanejvýš za 18tis.
To víš :-) Ve schránce mají leták z Interšpáru s luxusním elektrokolem za 10000kč. No nekup to :-))) Kuchal už někdo ten můj akumulátor? jde tam ten konektor vyměnit? Za nějaký normální
Asi to vykuchám a dám tam
Já tam dal pořádný zásuvky na 30A :-)
Bacha na ten kablík, chce to měď a pořádnýho macka, aby netopil, přichazíš pak o výkon.
Chceš říct,že to nahoře nestačí? To musí stačit v pohodě.Akorát vevnitř to nepůjde jen tak snadno namontovat.Asi dám tu zásuvku zezadu a samec bude lomený do pravého úhlu
Ty konektory jsou v pohodě, jen k nim musíš nějak přiheftovat pořádnej kabel, nevím jak to tam mají udělaný.
Mají to udělané pěkně hnusně. Ta 4 pinová zásuvka je děs. Je tam místa tak na 4x1mm drát. Tak tak,jsem tam strčil 2x2,5mm
Pužívám tyto konektory
http://www.gme.cz/reproduktorovy-konektor...
http://www.gme.cz/neutrik-nl4mp-p806-232
Výhoda je že se dobře zajišťují proti vytažení.
50A, to je solidní.
Je fajn, že se dobře zajišťují proti vytažení, ale jdou také pohodlně a rychle vytáhnout?
To by se mi líbilo, ty zásuvky jsou fakt obří.
Ano je to jednoduché, zatáhneš pojistku otočíš konektorem a vytáhneš, čas tak 2 sek.
Tak to asi taky pořídím
To vypadá dobře.Proč má samec 50A a samice 30A ? Když to patří k sobě?
Jsou zapojené všechny 4 piny? Tedy jestli je nutné je na kole zapojit. Kvůli proudu
Od baterie k řj máš jen 2 dráty,tedy stačí 2, ale hlídej si polaritu.
Od řj k motoru máš 3 fáze plus 5 drátků k Hallům.
Já ví. Ale myslím to jinak. Ten konektor je 4 pinový.Takže má zátěž 2x 50A (30) nebo 1x 50A . Tedy má 50A i při zapojení jen dvou fastonů?
Ne mám zapojené jen dva, plus a mínus. Každý ten kontakt snese 30A.
OK. Takže by teoreticky šlo 2x30A kdyby to zvládala baterka? Tak to je?
Existuje to i ve dvoupolovém provedení. Proč tam tedy cpát 4 :-)
http://www.hudebniraj.cz/konektory/speakon... 2 jsou levnější :-))
To nemáš Bobovi dělat, teď aby rozvíjel svůj klid :-)
Pro 500W VÝKON MOTORU nevyhovuje, potřebuješ 23A Neplést si příkon elektrický s výkonem mechanickým...
Pokud koupím na kolo motor 500W,tak kupuji 500W příkon,nebo 500W mechanický výkon? :-)Papír také snese všechno
MagicPie nekupuj už ot jsou starší verze kupuj magicPie3. Ty maj kvalitnějíší řídící jednotky a hlavě netopí jako jedničky, dvojky. Koukni na http://g-kolo.cz/ pár info tam o tom je.
A co se týče momentu tak mám grafy výkonu a momentu pro magicPie3 kdyby jsi chtěl můžu poslat na mail, tam jasně uvidíš jaký budeš mít proudy, výkon i krouťák.
Ona ta MP3 zas takové terno nebude.Četl jsem pár stížností na vodu a prach v ŘJ což používání motoru dost omezuje.
Vlastne nevim, jak to u toho MP3 presne funguje to chlazeni jednotky... Jestli proudi vzduch primo na tu elektroniku a nebo je tam nejaky chladic a ve styku s chladicim vzduchem je pouze ten. Druha volba by samozrejme byla o.k.
Mám tušení že tam přidali vrtuli (ventilátor).
Zde je vidět že je vše zadělané tak nevím třeba ta voda a prach bude jenom kachna. http://www.youtube.com/watch?v=ofXCj_Dd10U
O momentu rozhoduje jak proud tak napětí. Ale taky dost jde o průběh toho momentu... Pamatuji, že e-totem v diskuzi psal něco o tom, že moment na řídící jednotce se musí zvyšovat a já s ním zásadně nesouhlasil... No pravda je, že vyspělá jednotka by tohle nastavení mohla mít alespoň pro rozjezd dejme tomu do rychlosti těch 6km/h. Ale jinak platí, že jesdnotka, která neomezuje výstupní proud a má omezen jen vstupní proud, tak má průběh momentu ten, že na začátku velký a pak se postupně snižuje... Podívej se na modrou čáru v grafech tady a uvidíš jak to je.
Jinak jak píše Bobbob, tak ta baterka je dobrá fakt tak pro 250W motor, když by měla průběžný proud jen 13A. Ale mám dojem, že je z článků Headway a ty rozhodně dají daleko vyšší proudy... Otázka však je, co tam je za BMS, tedy jaké proudy snese ta.
Jinak teda nevím jestli ty udaje 12 a 20A sedí... Tady http://www.elifebike.com/peng/iview.asp?KeyID... je taky a proudy jsou 15 a 30A průběžný a maximální...
Je dobré si uvědomit, že pokud na chvilku překročíš trvalý, tak se nic neděje... Uváděné maximum je možné většinou na sekundy, ale pokud překročíš proud o kousek a pojedeš na vyšší výkon třeba pár minut a pak tomu necháš zase oddechnout, tak se nic nestane.
Dám tam 20/30A a uvidíme. Motor sice nedosáhne maxima 750W na 36 V ,ale bude to kompromis. A asi opravdu předělám tu trapnou zásuvku. To by snad ani Číňané nevymysleli :-(
Tuto baterku jsem dával známému na 250W kolo.Tu zástrčku jsem zrušil a napojil to přímo do ŘJ.Vypínač je v baterce na klíček jen nevím jak by to bylo se zárukou.
Ten vypínač na klíček v baterce jsem upekl.
Měli to blbě zkonstruované, moc tenké drátky, které se hřály, namáčknuté na ten kovový klíček a pak šleha a nejde se, tam jsem to kuchnul, dal tam pořádné dráty a klíček zahodil.
až to všechno shoří,tak to předělám :-)
Tak tak pokud se tam součástce nechce bejt tak si řekne chichi.
Tak nějak. Uvidíme .20A kontinuál to snad zvládne.
Blbý je, že si řekne vždycky v okamžiku, kdy se to nejmíň hodí :-)
Ale faktem je, že většina těch součástek jsou vlastně jen kurvítka, co vůbec k tomu aby se to hejbalo nepotřebuješ.
CHlapi, pokud baterka má nastavenou BMS na 13A , víc nedá , BMS o omezí. u takových baterií jako je na obr. se ale jde řídit jen tím, co je na konkrétním kusu napsaný, protože to jsou obaly nakupované nějakou firmou a co si do nich dají je na nich. Fůra lidí se často ptá, jak je možné že ten prodejce má stejnou baterku s jinými parametry, pozor, je to jiná baterka ve stejný kastli. To je i důvod, proč má konektor 4 piny, je to příprava na BMS, ale pokud není nutná komunikace, zapojují se jen 2 kontakty a zbytek je volný, opět podle toho co si tam kdo dá. Někdo to dělá i tak, že 2 jsou výstup a 2 nabíjení.
Uvidíme. Až tam dám motor jaký to bude mít výkon. ŘJ,dám na 20A/30max.Pokud ta baterka bude nevyhovující,dá se na jiné kolo s 250W motorem.
Mám BMS 30A a je tím myolšen průběžný proud, ale maximum na pár sekund je tam 60A. :) Osobně mi tam nejvíce teklo něco přes 50A. Jinak teď mám maximum schválně "jen" na 40A... Jednotka Kelly stavěná na 35A s tím taky problém nemá... Takže rozlišujme co je nadproudové omezení a co je průběžný proud. Ale je možný, že jsou BMS, u kterých se tyhle dva termíny rovnají.
Já sice klasické BMS nemám ale mám tam nějakou proudvou, přepěťovou a podpěťovou ochranu nyní na 40A, 42Vmax a 29Vmin. Předtím byla na 30A a shořela. Se záznamu cycleanalystu který zaznamená nejvyšší průtok proudu tam bylo max 32A, přesto ochrana shořela.
Já vím, že tohle jsi říkal... No jeden by řekl, že pořádná BMS musí mít nadproudovou ochranu a prostě se odpojí, aby neshořela. Ale fakt je, že nemám odvahu to na svých bateriích zkoušet, jestli to tak je. Každopádně u tebe to tedy asi shořelo. Snad e-totem by mohl napsat v čem je zakopán pes. Docela by mě to zajímalo.
Mám tam toto
http://www.linergy-shop.de/product_info.php...